מברשת שיניים חשמלית: 5 מברשות שיניים חשמליות מומלצות לילדים | Finder

תשקיעו בבחירת מברשת שיניים חשמלית לילד שלכם, כמובן שיותר חשוב להקפיד שפשוט יצחצחו שיניים. ריכזנו מספר מברשות מומלצות עבורכם

icon pos_1

ניתחנו

6 סקירות

ו-

480 ביקורות

בתחום

טיפוח ושיער

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מברשות שיניים חשמליות מומלצות

ילדים יכולים להיבהל ממברשת שיניים חשמלית: היא מזמזמת, מרעישה ורוטטת. היא יכולה לדגדג אותם או לתת הרגשה מוזרה בחניכיים ובשיניים. לילדים יש רפלקסים רגישים יותר מאשר למבוגרים שנועדו להגן על דרכי הנשימה הקטנות שלהם מפני חסימה. כתוצאה מכך, כל דבר שנכנס לפה של הילד יהיה לו פחות נוח מאשר למבוגר. זכרו זאת כאשר אתם מציגים את מברשת השיניים לילד שלכם, הפכו את התהליך לקל יותר וגרמו לילד שלכם לאהוב את צחצוח השיניים.

נכתב ע״י

יעל כפיר

כותב: יעל כפיר

אחרי עשור שלם באתר למטייל בו כתבתי, טיילתי וחקרתי עולמות חדשים, התפניתי לטעום דברים אחרים ולהשתמש בידע הרב שצברתי באזורים חדשים ומרתקים

שלוש מברשות שיניים חשמליות המומלצות על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

Oral-B Kids D100
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

חשוב מאוד למצוא את מברשת השיניים הנכונה לילד שלכם כדי לשמור על בריאות הפה שלו. ילדים קטנים זקוקים למברשות שיניים חשמליות עדינות יותר מכיוון שהשיניים והחניכיים שלהם עדיין מתפתחות. ילדים גדולים יותר יכולים להתמודד עם מברשות שיניים חשמליות חזקות יותר, אך עדיין לא באותה הרמה שמבוגרים יכולים.

 

אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות עבור ילדכם הוא לקנות לו מברשת שיניים חשמלית איכותית שתעזור לו לסלק את כל הפלאק והפסולת מהאזורים שהוא לא מצליח להגיע אליהם בעצמו. לכן ריכזנו עבורכם רשימה של מברשות השיניים החשמליות הטובות ביותר שתוכלו לקנות לילד שלכם. אתם יכולים להיעזר במדריך שהכנו לכם בסקירה של מברשות השיניים החשמליות המומלצות ביותר כדי לדעת למה חשוב לשים לב כשקונים מברשת שיניים חשמלית.

לוגו של הסקירה

המברשת החשמלית המומלצת ביותר לילדים גדולים: PHILIPS SONICARE SONIC FOR KIDS

ה- PHILIPS SONICARE SONIC FOR KIDS  היא מברשת שיניים חשמלית קולית נטענת, עם חיבור Bluetooth וקישור לאפליקציה המותאמת לילדים.  

PHILIPS SONICARE SONIC FOR KIDS

4.5 15

היא אמנם יקרה אבל שווה את ההשקעה. היחידה ברשימה עם חיבור Bluetooth ותתאים לילדים בכל הגילאים (מעל גיל 3)

יתרונות

חיבור Bluetooth,סיבים רכים במיוחד. אחיזה נוחה וקלה.

חסרונות

יקרה ביחס למברשות מאותה קטגוריה.

קנה עכשיו ב- Amazon

ה-Philips Sonicare היא מברשת שיניים חשמלית נטענת במיוחד לילדים. היא עדינה מספיק בשביל לא לפגוע בשיניים של הילדים והיא כוללת מספר ראשי מברשת השונים בגודלם כדי להתאים לגיל הילד. בנוסף, יש לה הגדרות מהירות שונות, כך שהילד יוכל להתאים את מהירות הצחצוח שמתאימה לו.

 

כדי לעזור לילדים לצחצח כראוי, המברשת כוללת שני טיימרים: האחד כדי לאותת על סיום הצחצוח, ואחד כדי ליידע את הילד מתי עליו להתחיל לצחצח חלק אחר בפה. כדי יהיה לילדים יותר עניין המברשת כוללת גם פנל קדמי הניתן להתאמה אישית, כך שהילדים יכולים לעצב את מברשת השיניים שלהם בכל דרך שהם רוצים.

 

מפרט: מברשת חשמלית קולית נטענת, מגיעה עם קישורית Bluetooth, מתחברת לאפליקציה של פיליפס המותאמת לילדים. ראש מברשת, בסיס טעינה

לוגו של הסקירה

המברשת החשמלית הנוחה ביותר לילדים: ORAL - B STAGES POWER

מברשת חשמלית נטענת מבית ORAL – B, שמגיעה בדמויות שונות לבחירת הילד.  מתחברת לאפליקציה ייעודית ועוזרת לילד לשמור על היגיינת הפה תוך משחק והנאה.

ORAL – B STAGES POWER

4.5 15

ORAL - B  לא מאכזבים ומוציאים מברשת שיניים איכותית מותאמת לילדים.

יתרונות

איכותית מאוד, נוחה לאחיזה והפעלה

חסרונות

יקרה אם לא דרך המיזם של סופר-פארם, מהירות אחת בלבד.

Oral-B Kids D100
קנה עכשיו ב- KSP

מברשת השיניים ORAL B PRO-HEALTH STAGES POWER נוחה במיוחד לאחיזה. היא כוללת סוללה נטענת שמספיקה לחמישה ימים בטעינה אחת, אז אם אתם מתכננים טיול סופ"ש היא בהחלט תחזיק מעמד. ראש מברשת השיניים עדין במיוחד ומותאם במיוחד לשיניים והחניכיים הענידות של הילדים. הוא מעוצב שהוא עוטף את השן לניקוי טוב יותר.

 

המברשת מגיעה עם דמויות דיסני שונות וכך גם עוזרת לילדים ליהנות בזמן שהם מצחצחים שיניים בנוסף, המברשת תואמת לשימוש עם האפליקציה Disney Magic timer App by Oral-B אשר מנחה את הילדים, באמצעות משחק ותמונות, לצחצח במשך 2 דקות. החיסרון היחיד הוא שיש למברשת רק מהירות אחת.

 

מפרט: מברשת שיניים חשמלית נטענת, ראש מסתובב ניתן להחלפה, מותאמת לאפליקציית Disney Magic timer App, מתאים לשימוש מגיל 3 ומעלה. מגיעה בשלושה דגמים: לשבור את הקרח/ מכוניות/ מלחמת הכוכבים.

 

מחיר:95 ₪ – 109 ₪ (*המברשת נמכרת במסגרת מיזם של ORAL B ורשת סופר-פארם בעלות של 39.90 ₪ וכוללת את ספר "גלית החשמלית", לילדים בני 3-6. יש צורך ברישום באינטרנט ומותנה בהצגת קופון)

לוגו של הסקירה

מברשת השיניים המומלצת ביותר לילדים עם סוללות: ORAL-B PRO-HEALTH DISNEY

מברשת שיניים לילדים המופעלת בסוללות, קלה להפעלה ונוחה לאחיזה. כמו כל מברשות השיניים של ORAL-B גם כאן תקבלו מברשת שיניים איכותית המותאמת לפה של הילד.

ORAL-B PRO-HEALTH DISNEY

4.5 15

היא זולה ומגיעה עם ראש כפול. אם החלטתם לרכוש מברשת חשמלית עם סוללות, היא בהחלט לא תאכזב אתכם.

יתרונות

זולה, ראש מברשת כפול לניקוי ייסודי.

חסרונות

אין אפשרות להחליף את ראש המברשת.

קנה עכשיו ב- Amazon

גם מברשת שיניים הזו תואמת לשימוש עם האפליקציה Disney Magic timer App by Oral-B, כך שגם איתה אתם יכולים להיות בטוחים  היא תעודד את הילדים צחצח את השיניים במשך 2 דקות. מברשת השיניים זמינה בצבעים ודמויות שונות של דיסני. היא כוללת מתג הפעלה / כיבוי פשוט להפעלה, ומגיעה עם ראש מברשת כפול.

 

החלק העליון מסתובב והחלק התחתון לא זז. אמנם זה עוזר להגיע לכל המקומות הקשים בפה אך יתכן שהיא תהיה גדולה מידי לפה של הילד שלכם. חשוב לדעת שלהבדיל מהרבה מברשות שיניים חשמליות, במברשת הזו לא נין להחליף את ראש המברשת.  היתרון הוא שמדובר במברשת זולה יחסית למברשות שיניים חשמליות והיא מופעלת בפשטות על ידי שתי סוללות AA.

 

 

מפרט: מברשת שיניים מסתובבת , סוללת AA , מתאים לשימוש מגיל 3 ומעלה, מותאמת לאפליקציית Disney Magic timer App

לוגו של הסקירה

המברשת החשמלית לילדים שקיבלה מקום טוב באמצע: BRUSH BABY KidzSonic

עם ראש מברשת קטן המותאם לפי היליד, ועוד 2 ראשים להחלפה, המברשת הזו תישאר איתכם לאורך זמן.

BRUSH BABY KidzSonic

4.5 15

מברשת חשמלית קולית המופעלת על סוללות, עם ראש מברשת קטן שמתאים לילדים עם שיניים קטנות במיוחד.

יתרונות

ראש המברשת קטן ומותאם לפי הילדים, נוחה לאחיזה.

חסרונות

יקר ביחס למברשות אחרות.

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- KSP

כפי שאפשר להבין מהשם שלה, מברשת השיניים החשמליות BabySonic היא מברשת שיניים קולית נהדרת לצחצוח שיניים של הילדים. היא מגיע עם 3 ראשים שמותאמים לפה ולשיניים של הילדים. לראש המברשת של  BrushBaby פטנט ייחודי של  סיבים לניקוי עמוק בין השניים, איפה שמברשות אחרות לא מגיעות. הסיבים הקצרים מנקים את פני שטח השן בזמן שהסיבים הארוכים מנקים במרווחים בין השיניים.  

 

היא מופעלת על ידי סוללת AAA אחת הכלולה באריזה. ראש המברשת זוהר בצבעים מתחלפים מה שמושך את עיני הילדים והופך את צחצוח השיניים למהנה ביותר. למברשת שני טיימרים מובנים: אחד למשך 30 שניות כדי לציין מתי לעבור לחלק אחר של הפה, ואחד למשך 2 דקות, בעל כיבוי אוטומטי,  כדי לשמור על משך הצחצוח המומלץ.

 

מפרט: מברשת שיניים חשמלית קולית, סוללת AAA , 3 ראשים, מתאימה לגילאי 3-6.

לוגו של הסקירה

פשוטה וטובה: מברשת שיניים חשמלית מבית CHICCO

אמנם תחום מברשות השיניים הוא לא ההתמחות של חברת CHICCO אבל הם הפתיעו עם מברשת השיניים שלהם. ראש המברשת אינו מסתובב אלא רוטט ולכן היא יכולה להיות מצויינת בתור מברשת ראשונה, כדי להקל על ילדים שאולי יפחדו מהרעש של המברשות האחרות.

Electric Toothbrush-Chicco

4.5 15

מברשת שיניים חשמלית המופעלת על ידי סוללות, היא נוחה מאוד לאחיזה ומגיעה בשני דגמים.

יתרונות

זולה, קטנה ונוחה לאחיזה

חסרונות

לא מסתובבת אלא רוטטת בלבד.

קנה עכשיו ב- net שופס

מברשת שיניים חשמלית לילדים מבית צ’יקו. המברשת מופעלת בעדינות המתאימה לשיניים וחניכיים של ילדים מגיל 3 ומעלה המברשת דקה במיוחד בטכנולוגיית Tapered המאפשרת ניקוי יעיל ויסודי בין השיניים. מברשת השיניים מופעלת ע"י סוללה המאפשרת פעולה לטווח ארוך אך היא לא ניתנת להחלפה).

 

המברשת מסייעת בניקוי יעיל של החניכיים ושיני החלב ראש המברשת מעוצב במיוחד לילדים – משולב רטט רך במיוחד עם זיפים מעוגלים ורכים שנעים בעדינות על השיניים והחניכיים של הילד. המברשת כוללת 2 ראשים וכיסוי מברשת – שמגן על המברשת מפני חיידקים ומאפשר לשמור על היגיינה.     

 

מפרט: מתאימה מגיל 3 ומעלה, מגיעה עם 2 ראשים וכיסוי מברשת. שני דגמים לבחירה: פיראט הים / בת הים נסיכה.  

סיכום

ככה תדאגו לבריאות הפה של ילדכם כבר מהשן הראשונה

אנחנו, כהורים, דואגים לילדים שלנו בלי הפסקה. מהרגע שנולד הילד הראשון, הראש לא מפסיק לחשוב על טובת הילד. בין אם מדובר בענייני שינה או גזים, חיתול רב-פעמי או חיתולי בד, סוגי המוצץ והבקבוק, הנקה או תמ"ל ועוד עשרות אלפי נושאים שמעסיקים אותנו בחיי היומיום, רק כי אנחנו רוצים לתת לילדים שלנו את הטוב ביותר. ובזמן שיש עשרות דעות בנוגע לכל הנושאים, בכל מה שנוגע להיגיינת הפה עושה רושם שקיימת הסכמה בין כולם. הרי אף אחד מאיתנו לא באמת אוהב לבקר אצל רופא השיניים שלו, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי למנוע מהילדים שלנו את הצורך בטיפולי שיניים, בעיקר כאלו פולשניים יותר.

 

לפני הכל חשוב להגיד שגם כיום, הרפואה לא יודעת להסביר לגמרי את סוגיית בעיות השיניים. חלק מהרופאים טוענים שיש משקל גדול יותר לגנטיקה ואחרים טוענים דווקא ששמירה לקויה על היגיינת הפה היא הגורם המכריע. אבל גם אלו וגם אלו אומרים שכדי להוריד את הסיכויים להתפתחויות עששת ובעיות שיניים נוספות, צריך לשמור על היגיינת הפה כבר מגיל ינקות.

 

הקניית הרגלים נכונים לשמירה על שיניים נקיות כבר מהשן הראשונה, תעודד את הילד שלכם לצחצוח נכון גם בשנים המאוחרות יותר. השיניים שלנו לא רק עוזרות לנו בטחינה ולעיסה של מזון, הן מעצבות את צורת הפה (יחד עם מבנה הלסת, כמובן) והן חשובות מאוד לדיבור והגייה נכונה של אותיות ומילים.

 

שיני החלב מתחילות להיווצר עוד בשלב ההיריון, ולכן חשוב שנשים הרות תאכלנה תזונה מאוזנת ובריאה שתעזור להתפתחות התקינה של העובר. יחד עם זאת, חשוב להגיד שגם עם שמירה אופטימלית על התזונה, יכולות להתפתח בעיות שיניים שלא תלויות במהלך ההיריון.

 

אז מה צריך לעשות? מתי מתחילים? ואיך לעזור לילדים לצחצח נכון? אספנו בשבילכם את כל המידע הנחוץ וגם כמה טיפים, כדי שתוכלו לעזור לילד שלכם לעבור את שלב צחצוח השיניים בהצלחה ובלי פחד.

 

מתי מתחילים לצחצח שיניים?

לפי ההמלצות של איגוד רופאי השיניים בארץ ובעולם, צריך לצחצח שיניים כבר עם הופעת השן הראשונה. משמעות הדבר היא שבאזור גיל 6 חודשים כבר תצטרכו לצחצח שיניים לתינוק שלכם. בגיל זה לא מדובר בצחצוח פה מלא כמו שאנחנו מכירים אלא ניקוי נקודתי של השן שבקעה.

כדי שתגיעו לשלב הזה מוכנים וכדי שלא תפתחו אצל הילד התנגדות למברשות שיניים, נסו לרכוש עבורו כבר בגיל 3 או 4 חודשים מברשות שיניים רכות בצורות ובצבעים שונים, כדי שיוכל לשחק איתן. יש כיום בשוק גם מברשות שיניים מסיליקון שעוזרות להקל על כאבי בקיעת השיניים. ברגע שהתינוק שלהם יהיה רגיל למגע הזיפים בפה יהיה לו קל יותר עם ההרגשה של צחצוח השיניים והוא לא יירתע מכך.

 

תיתנו לילד שלכם דוגמא אישית

בגילאי ינקות, התינוקות שלנו לומדים את העולם דרך העיניים שלנו והם מנסים לעשות כל מה שאנחנו עושים דרך חיקוי. חשוב מאוד לתת דוגמא אישית לילד שלכם ולכן, צרפו אותו אליכם כשאתם מצחצחים שיניים כדי שיראה אתכם וילמד מכם איך עושים את זה נכון. תנו לו להתנסות בצחצוח השיניים לבד, אך הקפידו לעבור אחריו ולוודא שהוא צחצח נכון.

 

הפכו את זמן הצחצוח לזמן משחק

בשלב מאוחר יותר, כאשר הפה מתחיל להתמלא שיניים, חשוב להקפיד על צחצוח במשך 2 דקות. אמנם זה נשמע מעט זמן, אבל בשביל ילדים, שתי דקות שלמות עם מברשת שיניים בפה זה המון זמן. נסו להפוך את זמן הצחצוח לחלק מטקס לפני השינה או לזמן משחק. המציאו שיר על צחצוח שיניים שאורך 2 דקות ושירו אותו לילד בזמן שהוא מצחצח או שימו שעון סטופר לשתי דקות ותחפשו את 'קריוס ובקטוס' 2 דקות שלמות בתוך הפה עם מברשת השיניים. יש אינספור רעיונות למשחקים בזמן צחצוח. תהיו יצירתיים ותתאימו את המשחק למה שהילד שלכם אוהב.

 

הימנעו ממאכלים מתוקים

אנחנו יודעים שזה קשה. עומס הממתקים שנמצאים בכל פינה מקשה עוד יותר על היכולת שלנו להגביל את צריכת המתוקים של הילדים. ועדיין, כדאי שתמצאו דרך להקטין את כמות המתוקים ותעדיפו סוכרים שנמסים בפה ומתפוגגים במהירות, כמו שוקולד או קרטיב, על פני כאלו שנשארים לאורך זמן כמו סוכריות למיניהן שנדבקות לשן. תדאגו שהילד ישתה הרבה מים, במיוחד אחרי אכילת דברי מתיקה. המים יעזרו מעט לשטיפת הסוכר שנצמד לשן.

 

לצחצח פעמיים ביום – בוקר וערב

יש חשיבות רבה לצחצוח השיניים ביום ובערב. למרות שנראה שכדאי לצחצח אחרי כל ארוחה, דווקא זה לא מומלץ. צחצוח מוגבר של השיניים יכול לעשות פעולה הפוכה ולהחליש את שכבת האמייל המגנה על השן. לכן חשוב להקפיד על צחצוח פעמיים – שלוש ביום. בבוקר – אחרי ארוחת הבוקר (הנקה/ בקבוק/ מוצקים), ובערב – לפני השינה ממש, כדי לנקות את שאריות המזון שנשארו מכל היום.  אם התינוק עדיין יונק או אוכל בקבוק במהלך הלילה, מומלץ לנקות בעדינות עם חיתול בד (טטרא) או פד גזה את השיניים והלשון כדי לא לעודד הצטברות של חיידקים בחלל הפה.

 

משחת שיניים עם או בלי פלואוריד?

עד גיל 2-3 אפשר לצחצח את השיניים עם מים בלבד ואין צורך ממשי במשחת שיניים כלשהי, אלא אם ניתנה הוראה מפורשת מרופא השיניים. החל מגיל 2-3 ממליץ משרד הבריאות לצחצח שיניים עם משחה המכילה פלואוריד. שימו לב שריכוזי הפלואוריד משתנים לפי גיל. לכן רכשו משחת שיניים התואמת לגיל הילד ושלא תהיה עם ריכוז פלואוריד גבוהה מידי.

 

ביקור אצל רופא השיניים

לא כל ביקור אצל רופא השיניים צריך להיות מפחיד. כדאי ללכת לרופא שמומחה ברפואת שיניים לילדים כבר עם הופעת השן הראשונה. בשלב הזה, מעבר להסתכלות ראשונית, הרופא ייתן הנחיות בהתאם למצב הפרטי שלכם. הביקור לא נובע מבעיה כלשהי ולכן אין לכם ממה להילחץ. מדובר בביקור שגרתי כדי לוודא שמצב השן תקין ולרוב הרופא יחייך אלכם וישלח אתכם הביתה עד לביקורת הבאה.

 

הכניסה להורות יכולה להיות מלחיצה, זה דבר חדש שלא מכירים ופתאום יש אוצר קטן שצריך לשמור עליו והוא תלוי רק בכם. אנחנו סומכים עליכם שאתם עושים את מה שטוב לו ולכם כמשפחה. עכשיו שאתם יודעים כמה היגיינת הפה חשובה, אנחנו יכולים לעזור לכם להחליט איזו מברשת שיניים חשמלית תהיה הכי טובה לילד שלכם. הכנו עבורכם מדריך מפורט שיסביר לכם על מה חשוב להסתכל ומה צריך לבדוק לפני שאתם רצים לקנות מברשת שיניים חשמלית לילד שלכם.

 

איך לבחור מברשת שיניים חשמלית לילדים?

לפני שאתם פונים לבחור את מברשת השיניים החשמלית חשוב לדעת שיחד עם העובדה שהיא יכולה מאוד לסייע בצחצוח קפדני יותר, לפי היצרניות היא לא מתאימה לילדים מתחת לגיל 3. אם הילד שלכם עדיין לא הגיע לגיל המתאים, מומלץ לצחצח לו שיניים במברשת רגילה בעלת סיבים עדינים ורכים המתאימים לילדים. החל מגיל 3 ניתן להחליף את מברשת השיניים הידנית במברשת שיניים חשמלית. חשוב לזכור שהמעבר יכול להיות מעט מרתיע. מברשת שיניים חשמלית רוטטת ורועשת ויכולה להבהיל מעט את הילד ולכן צריך לעשות את המעבר בעדינות כדי לא לגרום להתנגדות.

 

מברשות השיניים החשמליות מגיעות בשלושה סוגים: מברשות מכניות, מברשות קוליות ומברשות על-קוליות. נכון להיום, לא קיימות בשוק מברשות שיניים על-קוליות לילדים ומבין השתיים האחרות תוכלו למצוא מברשות שיניים חשמליות נטענות או כאלו שעובדות על סוללות. כדי לבחור את מברשת השיניים הטובה ביותר לילד שלכם תצטרכו להסתכל על כמה תכונות חשובות.

 

הסרת רובד החיידקים (הפלאק)

התפקיד החשוב ביותר של מברשת השיניים הוא להוריד את רובד החיידקים מהשיניים והחניכיים. מברשת שיניים חשמלית טובה תסיר את הפלאק מהשן באופן עקבי בקלות בכל אזורי הפה. כדי להוריד את רובד החיידקים בצורה יעילה צריך לבדוק כמה דברים:

  • צפיפות הזיפים וצורתם: צורת הזיפים וצפיפותם וצורת ראש המברשת חשובה כשמדובר בגישה לאזורים שקשה להגיע אליהם. בפה הקטן של הילדים קשה יותר להגיע לאזור האחורי של הפה, לשיניים בטוחנות באזור הלחיים. ככל שהזיפים יהיו צפופים יותר כך תגדל היעילות בניקוי משטח השן. צורת הזיפים גם היא תקבע את יעילות הניקוי בהתאם ליכולת שלה לגעת בשטחים נרחבים של השן. בחרו לילד שלכם מברשת בעלת ראש קטן יחסית עם סיבים רכים אך צפופים.
  • שיטת הניקוי, סיבוב/ רטט: ההבדל בין מברשות סיבוביות לבין מברשות רוטטות הוא קריטי. במברשת סיבובית, ראש המברשת הוא עגול ושיני המברשת מיושרות בנפרד, והיא איננה נעה בנפרד. המברשות הרוטטות דומות למברשות הידניות הרגילות אך מבצעות עבודה יעילה ונקייה יותר הודות לרטט. לתינוקות וילדים קטנים מומלץ לרכוש מברשת רוטטת משום שמברשות סיבוביות יהיו חייבות להתאים באופן מושלם לשיניו של התינוק, וזה יכול להיות עניין מורכב. שנית, התנועה שלה דומה לזו של מברשת רגילה, מה שיכול להקל על ילדים קצת יותר גדולה להתרגל אליה ולשימוש בה.

 

נטענת או סוללות

החליטו אם אתם רוצים מברשת חשמלית נטענת או כזו שעובדת על זוללות. אמנם המברשות שעובדות על סוללות זולות מהנטענות וזה מאוד מפתה לרכוש אותן, במיוחד כשמדובר במברשת ראשונה, אבל ההמלצה שלנו היא דווקא לבחור באחת נטענת. לרוב הן יהיו חזקות יותר, הראשים שלהן יהיו טובים יותר והן יהיו עמידות יותר בפני ילדים.

 

סיבוב\רטט

ההבדל בין מברשות סיבוביות לבין מברשות רוטטות הוא קריטי. במברשת סיבובית, ראש המברשת הוא עגול ושיני המברשת מיושרות בנפרד, והיא איננה נעה בנפרד. המברשות הרוטטות דומות למברשות הידניות הרגילות אך מבצעות עבודה יעילה ונקייה יותר הודות לרטט. לתינוקות וילדים קטנים מומלץ לרכוש מברשת רוטטת משום שמברשות סיבוביות יהיו חייבות להתאים באופן מושלם לשיניו של התינוק, וזה יכול להיות עניין מורכב. שנית, התנועה שלה דומה לזו של מברשת רגילה, מה שיכול להקל על ילדים קצת יותר גדולה להתרגל אליה ולשימוש בה.

 

עיצוב ותוספים

לבסוף, הסתכלו על העיצוב. רוב מברשות השיניים החשמליות לילדים מגיעות עם דמויות אהובות מסרטי דיסני וסדרות ילדים מוכרות. הראו לילד שלכם את האופציות הקיימות ותנו לו לבחור את המברשת האהובה עליו, זה יעודד אותו להשתמש בה ברגע שיש לו חלק בבחירת המברשת. בנוסף, הסתכלו על מאפיינים נוספים ואביזרים נלווים שמגיעים עם המברשת. חלק מהמברשות מגיעות עם חיבור לאפליקציה ייעודית עם משחקים לילדים לעידוד הצחצוח, טיימר המכוון ל-2 דקות וראשים נוספים.

שאלות ותשובות על מברשות שיניים חשמליות מומלצות

מברשת שיניים חשמלית באמת טובה יותר ממברשת רגילה?

התשובה המהירה היא כן. אבל, חשוב להבין שיש חשיבות גדולה יותר לפעולת הצחצוח עצמה. מברשת שיניים חשמלית לא עושה את העבודה במקומכם, היא משפרת לכם ולילדכם את צחצוח השיניים. יחד עם היתרונות הבולטים של מברשת שיניים חשמלית, צריך להיזהר. יש נטייה, מתוך הרגל, לצחצח חזק מידי את השיניים, דבר שעשוי לגרום לנזק לשן. כשמדובר במברשת חשמלית צריך לשים לכך יותר תשומת לב כי היא מראש מגיע עם צחצוח עמוק וחזק יותר. היתרונות הבולטים  הם בגודל הראש, ברטט שעוזר לנקות בצורה יעילה יותר את השן ובתוספים המיוחדים שמגיעים לילדים כדי לעודד אותם לצחצח שיניים.

כל כמה זמן צריך להחליף את ראש המברשת?

ההנחיה הרשמית היא שצריך להחליף ראש במברשת שיניים חשמלית כמו כל מברשת שיניים אחרת - כל שלושה חודשים. מאחר ומברשות כאלו עולות משמעותית הרבה יותר ממברשות רגילות, תוכלו להאריך מעט את זמני ההחלפה אבל לא יותר מ-6 חודשים. הסתכלו על ראש המברשת ובדקו את המלאי שלו. אם הוא מאבד צבע או הזיפים שינו צורה, זה בדיוק הזמן להחליף את הראש.

אילו חברות מומלצות?

מבחר החברות, במיוחד בארץ, לא גדול במיוחד. יחד עם זאת, כמו בכל תחום יש חברות מומלצות יותר. במקום הראשון, איך לא, נמצאת חברת ORAL – B. החברה מציעה מגוון מברשות שיניים המיועדות לילדים שמגיעות עם אטרקציות מעניינות שיעודדו את הילד שלכם לצחצח שיניים. אחריה נמצאת חברת PHILIPS. קיימות חברות נוספות שניתן לרכוש אותן באתרים בחו"ל כמו אמזון.

האם ילדים יכולים להשתמש במברשת חשמלית של מבוגרים?

גם אם נדמה לכם שהילד יכול להסתדר עם מברשת השיניים החשמלית הגדולה יותר, זה לא מומלץ. השיניים של הילדים, במיוחד שיני החלב, עדינות יותר ופגיעות יותר. מברשות השיניים לילדים מותאמות לרגישות השיניים והחניכיים של הילדים, הן רכות יותר וראש המברשת קטן יותר ומתאים לגודל הפה של ילדים. הזיפים במברשות שיניים של מבוגרים גסים יותר, וראש המברשת גדול. בנוסף, טכנולוגיות הרטט והמהירות עלולות להרתיע ילדים מפני השימוש.