נעלי נייק נשים: 8 נעלי נייק הטובות ביותר לריצה 2024 | Finder – קונים חכם יותר

נעלי ריצה שיעזרו לכן להגיע למרחקים בנוחות וביעילות. נעלי הריצה הטובות ביותר לנשים של חברת Nike

icon pos_1

ניתחנו

80 סקירות

ו-

1473 ביקורות

בתחום

אימון וכושר

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על נעלי נייק נשים

בדקנו כמעט כל נעל ריצה של נייק שזמינה היום בשוק ויצרנו את הסקירה עם 7 נעלי הריצה המומלצות ביותר של החברה. בין אם את רוצה להתחיל לרוץ או אצנית ותיקה, את צריכה נעל ריצה מעולה שתלווה אותך, ונייק היא מקום מצוין להתחיל את החיפוש שלך.

נכתב ע״י

דנה ישעיהו

כותב: דנה ישעיהו

עוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מ12 שנים. בנוסף חובבת/מקצוענית בתחום הריצה והספורט – רצה מרתונים ומרחקים ארוכים (אחרי 12 מרתונים כבר). בעלת תעודה של מדריכת כושר. כתיבת תכנים בשני התחומים אני כבר עושה מעל ל10 שנים – מאוד אוהבת לחקור וללמוד על הנושאים שאני אוהבת

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

הטובות ביותר

השווה מחיר

משלוח חינם
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

המרופדות ביותר

הטובות ביותר לריצה בשטח

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

נייקי החלה את דרכה כחברת ריצה. הם עשו ניסויים באוניברסיטת אורגון כדי להבין דפוסי ריצה, ומקימי החברה, שהם אצנים בעצמם, הרכיבו נעליים לפי צרכי האצנים. הם ממשיכים בזה גם היום, רק שהם שדרגו משמעותית את הטכנולוגיה שלהם.

 

היום הנעליים של נייק ידועות במראה הנהדר שלהן, בעוד הן מספקות את התמיכה וההגנה להן זקוקים האצנים. תלוי בצרכים שלכן, החברה מציעה נעליים קלילות ומינימליות, נעליים תומכות ומרופדות במיוחד ועוד.

 

בחרנו את נעלי הריצה הטובות ביותר של נייק לנשים. הסקירה שלנו תספק לכן את המידע שאתן צריכות כדי לבחור לעצמכן נעלי נייק מומלצות לפי הצרכים האישיים שלכם.

 

איך בחרנו את נעלי הנייק לנשים שבסקירה?

יש כל כך הרבה פרמטרים בבחירת נעלי ספורט. ולכל אישה יש את ההעדפות האישיות שלה. איך בכל זאת מבחינים ובוחרים בין מאות דגמים שונים את הדגמים הטובים ביותר? בעזרת שימוש במדע.

צוות האתר שלנו בחן ובדק 80 סקירות מקומיות ובינלאומיות ו- 1473 ביקורת גולשים. ניתחנו את הנתונים מהסקירות ומתגובות הגולשים ושיקללנו אותם לכדי ציון מספרי. לאחר מכן, בחרנו את הדגמים המצטיינים אשר עמדו גם בדרישות סף הייחודיות לסקירה שלנו: 1. הדגם זמין לרכישה בישראל או שניתן להשיגו מספק אמין השולח לישראל. 2. הדגם מתאים להעדפות הקונה הישראלית.

 

 אלו מאפיינים היו חשובים לנו בבחירת דגמי נעלי נייק נשים?

ניתחנו סקירות מישראל ומהעולם ובדקנו את המאפיינים של נעלי הנייק לנשים שהומלצו. התמקדנו בעיקר בתגובות מנשים שפירטו את חוויית האימון שלהן בנעלים שרכשו. ניתוח הנתונים הראה לנו את המאפיינים החשובים לרוב המתאמנות: מחיר, עובי סוליית הנעל, איכות החומרים, עיצוב, משקל הנעל, גמישות הנעל, ושרידות.

 

במי נעזרנו בביצוע הסקירה?

בביצוע המחקר שלנו ניתחנו וקראנו סקירות רבות. נעזרנו בעיקר בסקירות מהאתרים המובילים runrepeat, strategist ו- runnersworld 

runrepeat הוא אתר בעל וותק של 8 שנים המתמקד בעריכת סקירות עצמאיות לנעלי ריצה. runrepeat בדק באופן עצמאי כל נעל בסקירה. הנסיינים של האתר רצו עם הנעליים כ-48 ק"מ, לאחר מכן הנעליים פורקו לחלקים במעבדה כדי לבחון את איכות החומרים מהם הן עשויות.

runnersworld הוא אתר האינטרנט של המגזין הבינלאומי Runner’s World. לאתר מעבדה עצמאית לבדיקת נעלי ריצה. הנעליים בסקירה מהאתר נבדקו על-ידי נסיינים מבחינת חוויות הריצה ולאחר מכן נבדקו במעבדה.

 strategist הוא אתר מבית עיתון הניו-יורק טיימס. האתר מתמקד במדריכים וסקירות על מוצרים שניתן לרכוש בצורה מקוונת.

 

לוגו של הסקירה

הטובות ביותר מכולן: NIKE Air Zoom Pegasus 38

נייק יצרה את ה-AIR ZOOM PEGASUS מרשת מהונדסת כדי להשיג נעל ריצה קלה ונושמת, אשר שומרת על נוחות הרגל בזמן ריצות. החומר הזה מצליח להיות גם קל וגם תומך. ה-PEGASUS 38 הכי מתאימות לאצניות טבעיות אשר מעוניינות בתמיכה, אבל לא צריכות נעל עם היציבות הגבוהה ביותר.

Air Zoom Pegasus 38

4.5 15

נעלי ריצה מעולות ונחות שמתאימות כמעט לכל אחת

יתרונות

שילוב נהדר של ריפוד וקלילות

נוחות

מתאימות לריצות קצרות וארוכות

תומכות מעולה

קלות משקל

מחיר סביר

חסרונות

עשויות להיות מעט צרות

קנה עכשיו ב- TerminalX
קנה עכשיו ב- מגה ספורט
קנה עכשיו ב- אלוף ספורט
קנה עכשיו ב- shoes online

ה-PEGASUS 38 מגיבות לתנועות שלכן בזמן הריצה. חלקה הקדמי ואזור העקב של הסוליה כוללים יחידות Zoom Air. יחידות אלה מאחדות כוחות עם ריפוד קצף ה-React כדי לדחוף אתכם קדימה. קצף ה-React הוא קל משקל, עמיד, עם נמרצות אשר מעניקה תחושה רספונסיבית. בקיצור, הנעליים האלה ירגישו טוב יותר, לאורך זמן.

 

גרסה זו של ה-PEGASUS עוצבה במיוחד לנשים אצניות. הקצף רך יותר ורספונסיבי יותר לעומת גרסת הגברים. הרעיון הוא שנשים נוחתות עם פחות כוח בעוד הן רצות ולא זקוקות לנעל קשיחה כמו של הגברים.

 

ל-NIKE AIR ZOOM PEGASUS 38 מגיע המקום שהן נמצאות בו ברשימה שלנו בזכות מגוון יתרונות. הן מתפקדות מעולה בריצות קצרות וארוכות כאחד ומציעות מגוון שלא רואים בכל נעל.

מילה מהמומחה שלנו

לפני הרכישה, כדאי שתוודאו שנעלי הריצה מתאימות לכף הרגל שלכן, הנעל לא צריכה להיות צמודה מדי לבוהן, אבל גם לא מרווחת מדי, מה שיכול לגרום לכף הרגל לזוז בתוך הנעל בזמן הריצה.

 

כמו כן, שימו לב שאתן מתאימות את נעלי הריצה שלכן למשטח שעליו אתן מתכננות לרוץ – כביש, חול או מכשיר כושר בייתי. הסוליה תעזור לכן לייצב את הרגל בהתאמה למשטח הפעילות שלכן ותמנע פציעות או סכנת החלקה למשל.

מאמן כושר בכיר, מדריך שחייה, מנטור לקידום הבריאות ומייסד אתר האינטרנט fitnessophy

לוגו של הסקירה

היציבות ביותר: NIKE AIR ZOOM STRUCTURE 23

נעלי ה- AIR ZOOM STRUCTURE הן ספינת הדגל של נייק בכל הקשור לנעליים יציבות עבור אצניות עם קשתות שטוחות ומפרקים משוחררים שנוטים להסתובב בנעל.

NIKE AIR ZOOM STRUCTURE 23 נשים

4.5 15

נעליים יציבות במיוחד לאלו שזקוקות לתמיכה הנוספת

יתרונות

תמיכה נהדרת בקרסול

תומכות במיוחד

תמיכה בעקב

מעניקות יציבות וריפוד לריצה

שומרות על הרגל

חסרונות

עשויות להרגיש מעט צרות/צמודות.

קנה עכשיו ב- NIKE
דגם 22. משלוח חינם.
קנה עכשיו ב- Amazon

חלקה העליון והנושם של הנעל שומרת על כף הרגל קרירה. הנעל די קלה, מה שהופך אותה לנוחה במיוחד. נייק הוסיפה עקב מרופד לתמיכה נוספת וע"י הידוק השרוכים אפשר לחבק את כף הרגל ולהעניק תמיכה נוספת לרגל.

 

והתמיכה לא נגמרת כאן. ריפוד ה- Zoom Air בחלקה הקידמי של הנעל מעניק תמיכה וזינוק גמיש כדי לדחוף אתכן בריצה. שני סוגים של קצף מרפדים את חלקה החיצוני של הנעל. קצף קשיח ממוקם בחלקה של הקשת כדי לתקן סיבובים של הרגל.

 

הריצות שלכן יהיו חלקות ויציבות כאשר תנעלו את הנעל הזו. תהנו מהגנה מפני אימפקט ותמיכה, מה שישמור על הנוחיות שלכן ויגרום לכן לרוץ יותר.

לוגו של הסקירה

המרופדות ביותר: NIKE AIR ZOOM VOMERO 14

נעלי ריצה אלה של נייק הן רכות וקטיפתיות במיוחד. ה- VOMERO מיוצרות לאצניות טבעיות שרצות מרחקים ארוכים, כולל מרתונים. הן מספקות תמיכה לאורך כל הדרך.

NIKE AIR ZOOM VOMERO 14

4.5 15

נעליים מרופדות ונוחות במיוחד, בעיקר לרצות ארוכות אבל לא רק

יתרונות

מרופדות היטב

מאווררות

גמישות

עיצוב נעים

חסרונות

עשויות לגרום לשלפוחיות עד שמתרגלים

יש בנות שלא אוהבות כל כך הרבה ריפוד

קנה עכשיו ב- אלוף ספורט
קנה עכשיו ב- shoes online
קנה עכשיו ב- מגה ספורט
קנה עכשיו ב- Amazon

הריפוד מגיע מטכנולוגיית Zoom Air של נייק וקצף Lunarlon אשר הופכים את הנעל הזו לרכה כמעט כמו כרית. אולם, למרות הריפוד הרב, מדובר בנעל מאוד רספונסיבית. אתן גם תקבלו תמיכה נוספת באזור הקרסול שלכן.

לוגו של הסקירה

הטובות ביותר לריצה בשטח: NIKE AIR ZOOM TERRA KIGER 6

אם אתן אוהבות לרוץ בשבילים בשטח ומחפשות נעליים מעולות, נייק מגיעה לעזרתכן עם ה- AIR ZOOM TERRA KIGER 6. הנעל כולה – חלק עליון, אמצעי ותחתון – מעוצב לנוע בקלות ובמהירות על פני קרקע לא ישרה ולהתמודד עם ענפים, אבנים, זרדים ושורשים בקלות. נעל זו מתפקדת נהדר במגוון סוגי שטח.

NIKE AIR ZOOM TERRA KIGER 6 נשים

4.5 15

נעל מושלמת לאצנית שאוהבת לרוץ בשטח

יתרונות

נוחות מאוד

מתאימות למגוון סוגי שטח (רטוב ויבש)

מגן על הרגל מפני אבנים, שורשים ועוד

ביצועים טובים

חסרונות

לא הנעל המרופדת ביותר שתוכלו למצוא

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Amazon

כאשר אתן רצות בשטח, חשוב שהסוליה של הנעל תספק הגנה, אבל גם תהיה דקה מספיק כדי להיות גמישה ורספונסיבית. ה- TERRA KIGER 6 מוצאות את האיזון הזה. בנוסף, הסוליה החיצונית מחוספסת כדי לשמור על האחיזה במגוון סוגי שטח, רטוב ויבש כאחד.

 

חלקה העליון של הנעל נושם ויחידות ה- Zoom air בעקב הסוליה ובאצבעות משתלב עם הקצף בחלקה האמצעי, מה שמספק קפיציות ומעניק תמיכה מרופדת.

לוגו של הסקירה

הטובות ביותר לריצות ארוכות: NIKE ZOOM FLY 3

נעליים אלו הן בין נעלי הריצה הטובות ביותר לנשים הרשימה שלנו, הדודות לביצועים הפשוט נהדרים שלהן. נעליים אלה תומכות בצעידות שלכן, בזמן שלכן ובסיבולת שלכן בין אם אתן רצות ספרינטים, ריצות ארוכות או תחרויות.

NIKE ZOOM FLY 3 נשים

4.5 15

נעליים מעולות ותומכות לריצות ארוכות

יתרונות

מגבירות ביצועי מרתון (מהירות וכוח סיבולת)

נהדרות לספרינטים ואימוני מהירות

רספונסיביות

נוחות במיוחד

חסרונות

לא ממש עמידות/מחזיקות מעמד זמן רב

קנה עכשיו ב- shoes up
קנה עכשיו ב- Amazon

הנעליים האלו ממלאות אתכן באנרגיה מההתחלה עד הסוף הודות למבנה הייחודי שלהן. הנעל הרספונסיבית סופגת את הלחץ מהצעידה ומחזירה אותה כאנרגיה לצעד הבא שלכן. יעילות האנרגיה הזו יחד עם לוחית פחם בסוליה האמצעית, דוחפת אותכן כשאתן רצות.

 

נייק משתמשת בריפוד ה- Reactשלה בנעל ריצה זו. React הוא קצף קשיח אך באותו זמן גם רך, מה שמעניק לו ספיגת זעזועים ויציבות נהדרות. הוא גם מגביר את רספונסיביות הנעל בעת הריצה. האיזון של קצף ה- Reactבין רכות לקשיחות מעניק לנעל הזו יציבות יחד עם נוחות יוצאת מן הכלל.

לוגו של הסקירה

חדשות, קלות ומעוצבות: Nike REACT INFINITY RUN FLYKNIT

הנעליים המרהיבות האלו, שהושקו על ידי חברת Nike בינואר 2020 מספקות ביצועים מרהיבים יחד עם סטייל ייחודי. הנעל מגיעה במגוון רחב מאוד של 21 צבעים ושילובי צבעים ייחודים שלא קל למצוא בכל מקום. הצבעים נעים מצבעי פסטל בהיר כמו ירוק מנטה וסגול לצבעים כהים וקלאסים כמו שחור ולבן או צהוב, אדומות וכו' כך שתוכלו לשמור על סטייל וייחודיות גם תוך כדי אימון. 

Nike NIKE REACT INFINITY RUN FLYKNIT

4.5 15

נעליים קלות ומרופדות שישמרו על סטייל בכל מצב

יתרונות

ריפוד רך ועבה במיוחד

מאווררות

כמעט ולא משאיר כאבי רגליים

אחיזה טובה בקרקע

מגיעות במגוון צבעים

חסרונות

אחיזת עקב לא מאוד חזקה

פחות מתאים לנשים בעלות רגליים וקרסולים צרים

קנה עכשיו ב- יורוספורט
קנה עכשיו ב- Amazon

מעבר ליופי שלהן, הנעליים האלו טומנות בחובן כמה תכונות מאוד משמעותיות. הנעליים האלו מאווררות במיוחד ולא יגרמו לרגליים שלכן תחושת מחנק במהלך או לאחר האימון. בנוסף, לקוחות רבות דיווחו שהנעליים לא נשחקות בקלות וגם לאחר שימושים ואימונים רבים הן נשארות יציבות, יפות ועמידות. פלוס נוסף שלהן הוא המשקל שלהן. המשקל הממוצע לנעליים בשוק כיום הוא 250 גרם לנעל, ואילו הנעליים האלו שוקלות 230 גרם. הבדל של 20 גרם אולי נשמע זעום, אך הוא לחלוטין מביא לתוצאות גם באימונים וגם בהרגשת הקלילות שלכן.

 

עם עקבים של 30 מ"מ וגובה קדמי של 21 מ"מ לא קשה לפספס שאלו נעליים מרופדות ומאובטחות במיוחד. הריפוד הנוסף הייחודי הממוקם בעקב ובקדמת הרגל נועד להקל על הרגליים במהלך השימוש, בין אם אימוני ספורט ובין אם בשימוש יום-יומי ולהקנות לכן תחושת קלילות. למרות שהן לא נעליים יציבות במהותן, משתמשות רבות מדווחות כי השימוש בכמות ריפוד גבוהה מהרגיל גורמת להן להרגיש יותר בטיחות בשימוש בהן. המשקל של הריפוד לא מאוד מורגש במהלך השימוש והוא לא יכביד עליכן במהלך היום. 

לוגו של הסקירה

החדשניות ביותר: Nike Joyride Dual Run

גם אם יבקשו מאיתנו, יהיה לנו קשה לחשוב על חידוש בעולם הנעליים, ונעלי הספורט בפרט, שיגרום לנו להישאר פעורות פה. למרבה ההפתעה, בNike הצליחו לעשות בדיוק את זה. החברה השיקה סוג חדש שלא נראה לפי כן של רפידות עקב לנעלי ספורט שישפר את הביצועים שלכן באימוני ריצה ובכלל ויגרום לכן להרגיש הכי מקצועיות שיש.  

Joyride Dual Run

4.5 15

נעליים עם טכנולוגיה חדשה וייחודית שתקפיץ אתכן רמה

יתרונות

הגנה מעולה על אצבעות הרגליים

ריפוד עקב ייחודי ואיכותי

מגיעות במגוון צבעים

רכות במיוחד

מעולות לריצות

חסרונות

מעט צרות

אולי יהיה קשה להתרגל לרפידת העקב החדשנית

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Amazon

אז על מה כל הבאזז? הקונספט החדש ויוצא הדופן של רפידת העקב יוצר אחיזה רכה יותר בעקב ותוביל אתכן לתוצאות יותר גבוהות. כיס העקב בנעל מלא בעיגולים קטנים דמויי חרוזים העשויים מסוג ספציפי וייחודי של גומי שמשתנים בהתאם לרגל ויוצרים דחיסה, ובעת בלימה גם הדיפה, רכה יותר של הרגל שלכן בזמן פעילות עצימה. יתר על כך, מתחת לאותה בריכת כדורים יש רפידת קצף רכה ששומרת על אותו רוך המגן על העקב שלכן. לקוחות רבים דיווחו כמה השינוי הקטן הזה עשה הרבה, אך ייתכן שייקח לכן קצת זמן להתרגל לכך.

 

החלק האחורי של הנעל מגיע חצי שקוף בהתאם לשילוב צבעי הנעל שתבחרו (ויש חמישה עשר שילובי צבעים אפשריים) כך שתוכלו לראות את אותן כדוריות. זה יכול להיראות מוזר ואפילו קצת מוגחך בהתחלה, אבל במהרה תוכלו לראות ולהבין איזה שיפור הן יביאו. כמו שכבר כתבנו, הנעל הזו אידיאלית לאימוני ריצה אך היא יכולה לשמש מצויין גם מי מכן שמבלות את רוב יומן בעמידה או בהליכה ממקום למקום. כמה לקוחות דיווחו שהנעליים מעט צרות בחלקן הקדמי, לכן שווה לשקול אולי לקנות חצי מידה או מידה יותר גדולה. 

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה טובות בתקציב נמוך: NIKE WINFLO 8

אם אתן מחפשות נעלי ריצה טובות במחיר נוח, אנחנו ממליצים לכן על דגם WINFLO 8. מדובר בנעל מרופדת ונוחה, ולמרות שהיא לא משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה, היא עדיין מציעה תמיכה וקופצניות שיתאימו מאוד למתאמנת המתחילה ולכל למי שרצה למרחקים קצרים.

NIKE WINFLO 8

4.5 15

נעלי ריצה נחמדות לרצה המתחילה, לחדר הכושר וליום-יום

יתרונות

מחיר טוב

נוחות

נושמות

עמידות

חסרונות

ריפוד בינוני

כבדות מדי בשביל ריצות מהירות

קנה עכשיו ב- מגה ספורט
קנה עכשיו ב- NIKE
קנה עכשיו ב- יורוספורט

יש להן עקבים מחודדים, קצף מרפד רך ויחידות Zoom Air רספונסיביות בתוך הסוליה האמצעית, והן מעניקות תחושת ריצה חלקה, למרות שהן לא משתמשות בטכנולוגיות היוקרתיות יותר של החברה, כמו הקצף הקופצני מסוג React או סוליה אמצעית עם קצף ZoomX. יש רשת נושמת בקדמת הרגל, וחוט Flywire של נייק מעניק תמיכה אופטימלית מבלי להעלות את משקל הנעל. התוצאה היא שילוב יפה של נוחות ותמיכה במחיר משתלם.

סיכום

איך לבחור את הנעליים שמתאימות לך?

בין אם את רצה כבר שנים ואצנית מיומנת ובין אם את בדיוק רוצה להתחיל להתאמן ולרוץ- קניית נעליים לריצה ולאימונים זו קנייה מחייבת שחשוב לחשוב עליה בכובד ראש. קנייה של נעלי ספורט יכולה להיראות כמו קנייה קלה כביכול, אך חשוב לזכור שקניית נעליים שלא טובות ומתאימות לך יכולות לפגוע בבריאות שלך ולהוביל לבעיות גב ורגליים. במיוחד בשביל זה הבאנו בשבילך כמה טיפים ודברים שחשוב לחשוב עליהם ולשקול אותם לפני שאתן ניגשות לקנות נעלי ספורט.

 

הכירי את הגוף שלך- הגוף של כל אחת ואחת מאיתנו בנוי שונה, ולכל אחת מאיתנו יש רגישויות או בעיות רפואיות שונות. אם את יודעת שיש לך בעיות גב או רגליים שיכולות להשפיע על האימונים והבריאות שלך, חשוב שתחפשי נעל שתענה לך על הצרכים האלה ולא תגרום לך לבעיות נוספות. כיום יש מגוון של נעלים מרופדות ובעלות פיצ'רים ייחודים המקלים על אותן בעיות והן נגישות כמעט בכל מקום. חברת Nike ידועה בנעליים המרופדות והרכות שלה כך שתוכלי למצוא אצלם את הנעליים המושלמות לאימונים שלא יחמירו את הבעיות הבריאותיות שלך.

 

סוגי נעל – נעל מושלמת לבעיטות במגרש הכדורגל היא לא הנעל האופטימלית לרוץ ולכדרר איתה על מגרש הכדורסל, והנעל שתהיה לך נוחה ביותר בזמן ריצת מרתון היא לאו דווקא זאת שתשמש אותך הכי טוב בריצה קצרה. סוגי פעילות שונים דורשים דברים שונים מכף הרגל שלך, ולכן, גם את צריכה לדרוש מהנעל שלך את הדברים המתאימים לכל פעילות. אז קודם כל, בואו נעבור על סוגי הנעליים השונים, המטרות, היתרונות והחסרונות של כל סוג.

 

נעלי ריצה – כשכפות הרגליים שלכן רוקעות במהירות על המדרכה, תזדקקו לנעל מרופדת מאוד, שתספוג את הזעזוע. נעלי ריצה מעוצבות לתנועה קדימה, ומגיעות עם הגנה לקדמת הרגל ולעקב. נעלי ריצה טובות מעניקות שילוב דינמי של תמיכה וריפוד והן יכולות למנוע בעיות כמו נקע בקרסול, סדקי לחץ דלקות גידים ועוד.

 

נעלי הליכה – כשאתן בוחרות בנעלי הליכה, חפשו זוג קל משקל, עם ספיגת זעזועים באזורי הבהונות והעקב. אם תסתכלו מקרוב, תוכלו לראות שבהרבה מדגמי הנעליים המיועדים להליכה הסוליה מעוגלת יותר מאשר בנעליים אחרות. הדבר עוזר להעביר את המשקל בצורה חלקה מהעקב לכריות כף הרגל.

 

נעלי כדורגל – כשאתן על מגרש הכדורגל, תזדקקו לנעליים עם פקקים שיעניקו לכן אחיזה על דשא או משטח רך יחסית. למרות זאת, שלא כמו נעלי פוטבול, נעלי כדורגל מגיעות בלי בליטות באזור הבהונות, כדי למנוע גרירה בזמן בעיטה בכדור.

 

נעלי כדורסלנעלי כדורסל הן גבוהות יחסית, ומעניקות תמיכה לאזור הקרסול בזמן קפיצות ושינויי כיוון מהירים, ויש להן סולייה עבה וקשיחה ששומרת על יציבות בזמן שאתן רצות ברחבי המגרש.

 

נעלי טניס – בזמן משחק טניס, תמצאו את עצמכן זזות הרבה מצד לצד. לכן, תזדקקו לנעליים שיעניקו לכם תמיכה מבפנים ומבחוץ. גם סוג המשטח שעליו משחקים טניס משפיע על בחירת הנעל הנכונה: למגרש רך תזדקקו לנעליים בעלות סוליה רכה יותר משתצטרכו למשחק על מגרש קשיח.

 

נעלי פוטבול – עם סוליות פקקים קשיחות במיוחד, הנעליים האלה מעוצבות לתת תנופה כבר מהצעד הראשון. כשאתן מחפשות נעליים לפוטבול, בחרו נעל שמתאימה לעמדה שלכן. שחקני הגנה זקוקים לנעל גבוהה שתעניק תמיכה לקרסול, בעוד שחקני התקפה, כמו ראנינג בק או וייד רסיבר, זקוקים לנעל נמוכה יחסית, שתאפשר להם להסתובב במהירות.

 

כאן עדיין לא נגמר ה"סינון". גם בתוך סוגי הנעליים האלה יש תת סוגים שחשוב לשים לב אליהם. למשל, שחקן כדורסל או כדורגל שמשחק בתפקיד הגנה יצטרך נעליים בעלות תמיכה ואחיזה שיאפשרו לו לזוז מצד לצד במהירות ובביטחה, בעוד ששחקן שתפקידו להסתער על השער תוך בעיטה בכדור צריך נעל שתיתן לו תנופה קדימה ותעניק הגנה מזעזועים באזור הבהונות.

 

אותו דבר נכון גם לגבי ריצה, אז תחשבו על סוג הריצות שאתן מתכננות כשאתן בוחרות נעל חדשה:

  • ריצת שטח – לריצות שטח תזדקקו לנעליים עמידות שיוכלו להתמודד עם עפר, בוץ אבנים ומים. נעלי שטח הן כבדות יותר מנעלי ריצה אחרות, עם עקב מסיבי יותר ותמיכה צדדית שתעזור לשמור על רגליכן בזמן ריצה על סוגי משטחים שונים.
  • ריצות קצרות – לריצות קצרות תרצו נעליים קלות משקל המעוצבות למהירות. הנעליים האלה בדרך כלל גם זולות ביחס לנעלי ספורט אחרות.
  • ריצות ארוכות – כשאתן יוצאות לריצה ארוכה, חפשו נעל מרופדת שתבלום ביעילות את זעזועי הדרך. קילומטרים ארוכים וצעדים מרובים ידרשו מהנעליים שלכן להיות עמידות מאוד, אבל מעל להכל, תזדקקו לנעל שתרגישו בה נוח, ולכן חשוב למדוד את הנעליים וללכת לפי ההעדפה האישית שלכן ושל הרגליים שלכן.

 

תכנון שגרת האימונים- גם אם את לא מתכוונת להפוך לאצנית אולימפית, חשוב לחשוב על תנאי השטח שבהם תתאמני. האם תצאי לרוץ במדרכות ובכבישים של העיר? האם בטבע ובשטחים פתוחים? בחדרי כושר? אולי בכלל את מתכננת לעשות הליכות בהרים ושטחים בוציים? לנעליים שונות יש ייעודיות שטח שונות והן בנויות לסוגי שטח שונים. חשוב לחשוב על כך לפני הקנייה ולקנות נעל שתתאים לצרכים שלך ולתנאי השטח של האימונים שלך.

 

כמות התמיכה ברגל- כמו שכבר אמרנו, כולנו נשים שונות וכל אחת צריכה כמות תמיכה שונה ברגל. יש שלושה סוגים של תמיכה ברגל: ניטרלית, יציבות ותמיכה גבוהה. הניטרליות יתאימו יותר לריצות ספרינט ולאצניות מיומנות יותר ואין בהן תכונות תמיכה מיוחדות. הנעליים היציבות טובות לרצות יותר מתחילות או לא ברמה מאוד גבוהה, הן לא מאוד נוקשות וקיימים בהם מכשרי יציבות פנימיים. בסוג השלישי בעלי התמיכה הגבוהה הן פחות נפוצות ונמצאות לרוב בחנויות ייחודיות. הקונסטרוקציות הפנימיות שלהן יותר נוקשות והן טובות לרצות מתחילות או עם בעיות רגליים.

 

כמות ריפוד- יש כאלו שאוהבות נעליים מאוד מרופדות ולהרגיש כאילו הן רצות על ענן, ולעומתן יש כאלו שאוהבות להרגיש את המשטח עליו הן מתאמנות ולהרגיש יותר מחוברות לקרקע. לפני קניית נעלי ספורט חשוב לחשוב על כמות הריפוד שאתן מחפשות בנעליי הריצה שלכן וכמה זהו פרמטר חשוב עבורכן. לרוב הרפידות עשויות מקצף הבולם את תנועת הרגל במגעה עם הקרקע ועוזר לספוג פגיעות, כך שאם אתן רגישות באזור הקרסוליים כדאי שתחשבו לרכוש נעליים מעט יותר מרופדות.

 

טכנולוגיות – לנייק יש לא מעט טכנולוגיות בלעדיות מתקדמות שהופכות אותו למותג המועדף על ספורטאים ברחבי העולם. הנה כמה טכנולוגיות נייק שכדאי לדעת עליהן:

  • Nike Air – תאי האוויר הייחודיים האלה נמצאים בלב טכנולוגיית ההנעלה של נייק. הם נועדו לרפד את סוליית הרגל כדי להבטיח את הנוחות והתמיכה הטובות ביותר האפשריות, תוך שמירה על קלות משקל.
  • Zoom Foam – מערכת הריפוד הסופר-רספונסיבית הזאת של נייק דואגת שכף הרגל שלך תישאר קרובה לקרקע, מה שמשפר את החזר האנרגיה בכל צעד, תוך שמירה על תמיכה אופטימלית.
  • Flywire – טכנולוגיית Flywire משתמשת בחוטי ניילון חזקים וקלי משקל המשולבים בחלק העליון של הנעל כדי לשמור על הרגל במקומה בזמן הריצה.

 

מבנה הרגל- מבנה הרגל שלך מהווה גם שיקול קריטי בקניית נעליים. יש נעליים שהן מעט יותר צרות, רחבות או בעלות צורת בנייה שונה. חשוב לקרוא בעיון, ואם אתן בחנות נעליים אז חשוב גם למדוד לפני, ולראות שהן לא לוחצות יותר מדי או משוחררות יותר מדי. קניית נעל שלא מחזיקה את הרגל טוב ולא תואמת למבנה הרגל שלכן יכולה להוביל לבעיות בריאותיות רבות.

 

עמידות – נכון, זו סקירה ספציפית של נעלי נייק, אז אם תבחרו מתוך הרשימה שלנו, האיכות בעצם מובטחת. אבל נעלי ריצה יספגו לא מעט זעזועים ויעברו לא מעט קילומטרים, ולכן, רצינו בכל זאת לציין את החשיבות של בחירה בנעליים עמידות שילוו אתכן במשך ריצות רבות.

 

קנייה מחברה אמינה- עם כמות החברות והפרסומות המפציצות את השוק כיום זה יכול להיות קשה לזהות מאיזו חברה ומאיזו חנות עדיף לקנות ומאיזו לא. עדיף להישאר צמודות למותגים אמינים וגדולים שאתן מכירות או שרכשתן מהם בעבר. חיפוש קצר באינטרנט או בסקירות מוצרים כמו שלנו יוכלו לתת לכן מושג על החברות המובילות בשוק ומי מהן יכולה להיות המתאימה ביותר עבורכן. בסקירה זו, מצאנו עבורכן את הנעליים הטובות ביותר של חברת Nike המעולה, שכבר שנים מככבת בראש שוק נעלי הספורט ומייצרת מוצרים אמינים, חזקים ועמידים.

 

מראה – בין אם אתן רצות בהרים, בשכונה או בחדר הכושר, אתן רוצות להרגיש טוב עם עצמכן, וחלק מהעניין הוא גם להרגיש טוב עם איך שאתן נראות. לשמחתנו, לא חסרים דגמים יפים בשלל צבעים, אז בהחלט תוכלו למצוא נעל שתתאים לסגנון שלכן.

שאלות ותשובות על נעלי נייק נשים

האם כדאי ללכת עם הנעליים לפני שאני מתחילה לרוץ?

בעבר נעלי ספורט היו מיוצרות מחומרים פחות גמישים והיה לוקח להן זמן להתאים את צורתן לצורה המדוייקת של הרגליים שלנו. כיום, הנעליים עשויות מחומרים רכים וגמישים הרבה יותר שמתאימים את עצמם לרגלים בקלות ובעדינות. למרות זאת, תמיד מומלץ לנסות אותן בהליכה או ריצה קלה לפני שתתחילו באימונים הקשוחים באמת.

איך אדע אם הנעל יושבת עליי טוב?

תוכלו לדעת אם נעל הריצה שרכשתן מתאימה לכן לפי הפרמטרים הבאים- הנעל צריכה להרגיש צמודה במידה טובה באזור העקב ובמרכז הרגל, אך בו בזמן שתשאיר לכן מקום להניע את אצבעות הרגליים. כשאתן עומדות, תוכלו לבדוק אם המידות מתאימות בעזרת לחיצה על האגודל ליד אצבעות הרגליים. התאמה טובה של הנעל תשאיר מרווח של חצי אגודל בין הנעל לבין אצבעות הרגליים שלכן.

כמה זמן נעלי הריצה יחזיקו לי?

לצערנו, לשאלה הזו אין לנו תשובה חד משמעית משום שהיא תלוייה בגורמים רבים. החל במשטחים עליהם אתן מתאמנות, דרך החומרים הספציפים מהם הנעל בנוייה ועד למזג האוויר בחוץ, יש גורמים רבים שיכולים להשפיע על אורך החיים של נעלי הספורט שלכן. טיפ קטן כדי לשמור עליהן- מומלץ לאחר האימון לאוורר אותן במקום פתוח וקריר לפני החזרתן לארון.

מתי כדאי להחליף את נעלי הריצה שלי?

ככלל, אם אתם רצות פעילות במיוחד, מומלץ להחליף את נעלי הריצה שלכן כל תקופת זמן שבין ארבעה חודשים לחצי שנה. אם אתן לא רצות למרחקים ארוכים כל יום, מומלץ להחליף את הנעליים כל חצי שנה או שמונה חודשים. גם אם אתן לא רצות מרתונים אך השתמשתן בנעליים ברציפות במהלך תקופה של מעל חצי שנה- כנראה שהגיע הזמן להחליפן.