כסא בטיחות מומלץ לרכב: 10 כסאות בטיחות מומלצים ביותר | Finder

בחירת כסא בטיחות לילד יכולה להיות החלטה לא פשוטה. ההיצע בשוק כל-כך גדול ומבלבל ולפעמים נדמה שאין דרך לצאת מזה. מושב בטיחות יכול וצריך למנוע ככל הניתן את הפגיעה במקרה של תאונה ועליו להיות מותאם למשקלו וגובהו של הילד. בשביל לסייע לכם בבחירת כסא הבטיחות הבטיחותי והאיכותי ביותר, אני והצוות המקצועי, בדקנו ובחנו עשרות כסאות בטיחות ואת המסקנות תוכלו לראות בסקירה הבאה. 

icon pos_1

ניתחנו

28 סקירות

ו-

3100 ביקורות

בתחום

מוצרי תינוקות

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על כסאות בטיחות מומלצים

בחירת מושב בטיחות לילד יכולה להיות החלטה לא פשוטה. ההיצע בשוק כל-כך גדול ומבלבל ולפעמים נדמה שאין דרך לצאת מזה. כסא בטיחות יכול וצריך למנוע ככל הניתן את הפגיעה במקרה של תאונה ועליו להיות מותאם למשקלו וגובהו של הילד. בחירה נכונה והתקנה מדויקת של כסא בטיחות ברכב היא הצעד הראשון להבטיח הקטנה משמעותית לסיכויי פגיעה. מכיוון שמדובר בסקירה משמעותית וחשבנו, בדקנו בקפידה עשרות כיסאות בטיחות ובחנו והשוונו בין מגוון רחב של תכונות, בדרך לגיבוש המסקנות. 

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

כסאות בטיחות מומלצים על ידי המומחים שלנו

הטוב ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

לטווח הרחוק

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

הבטיחותי ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

רקע והקדמה

מגיע לכם מזל טוב! כבר בחרתם מיטה, מזרון ושידת החתלה, רכשתם עגלה או מנשא, אמבטיה ראשונה ואפילו מצעים, בקבוקים ומוצצים. עכשיו נשאר לכם לבחור מושב בטיחות לרכב. החלטה לא פשוטה וברור לכם שכשמדובר בבטיחות של הילד, אתם רוצים לעשות את ההחלטה הנכונה ולתת לו את ההגנה הטובה ביותר.

 

קיימים בשוק סוגים שונים של מושבי בטיחות לרכב; סל-קל, מושבים משולבים, בוסטרים ועוד. לכל אחד מהם יתרונות שונים ולכל אחד מכם יש העדפה שונה וצרכים שונים לגבי סוג המושב אותו אתם רוצים לרכוש. כשחושבים על רכישת מושב בטיחות צריך לקחת בחשבון משתנים רבים; האם הוא מיועד לרכב הראשי, לנסיעות מרובות וארוכות או אולי זהו מושב משני? האם זהו המושב היחיד ברכב? מה גודל הרכב והכי חשוב – גובהו ומשקלו של הילד.

 

אם נשארתם איתנו פה, סימן שאתם שוקלים לרכוש מושב בטיחות משולב, כזה שילווה אתכם מהרגע הראשון ויישאר איתכם גם כאשר הילד יגדל. מושבי בטיחות משולבים גדולים יותר מסל-קל ולכן יתפסו יותר מקום ברכב, ולרוב , לא יהיה נוח לחבר אותם במושב הקדמי של הרכב נגד כיוון הנסיעה כי הם יסתירו את המראה הימנית. אבל היתרון הכי גדול שלהם הוא שהם  מתאימים לטווח גילאים גדול יותר, לרוב מגיל לידה ועד 4, ( קיימים כאלו שיכולים להישאר אתכם גם עד גיל 10!), ואז אין לכם צורך להחליף מושב בטיחות כל כמה שנים.

 

אז החלטתם מה התקציב שלכם, מה עכשיו אתם שואלים?  מה עוד אתם צריכים לדעת? איזה מושב ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר? ועל מה צריך לשים דגש? תישארו איתנו, אנחנו מתחילים.

בהכנת הסקירה בחנו ובדקנו עשרות כסאות בטיחות ויצרנו עבורכם את המדריך כיצד לבחור כסא בטיחות.

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות הטוב ביותר מכל הבחינות:Graco 4Ever 4-in-1

אם אתם מחפשים מושב בטיחות שיחזיק לכם למשך שנים, Graco 4Ever עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר. הוא לא מהזולים בשוק, אבל גם לא מהיקרים והוא בהחלט נותן תמורה מלאה למחיר שלו.

Graco 4Ever 4-in-1 DLX

4.5 15

מתאים מגיל לידה ועד 54 ק"ג. צר יחסית למושבי בטיחות מאותה הקטגוריה. היחיד שמאפשר הסרה של משענת הגב והפיכת המושב...

יתרונות

רב תכליתי

מתאים לשימוש מגיל לידה

משענת גב הניתנת להסרה

מערכת ISOFIX להתקנה קלה

חסרונות

אין נועלי חגורות (התקנה קשה יותר עם חגורת בטיחות)

קנה עכשיו ב- Last Price
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Walla Shops

Graco 4Ever הוא מושב הבטיחות המשתלם ביותר שבדקנו. הוא נותן איזון מושלם בין איכות, בטיחות משך השימוש והמחיר. כבר מהשם אפשר להבין, מושב הבטיחות הזה נועד להעניק לכם שנים של שימוש – אולי אפילו עד יום הולדתו העשירי של ילדכם! זאת תודות לעיצוב שלו שכולל ארבעה שלבים שונים. המושב יכול להיות מותקן עם או נגד כיוון הנסיעה, בהתאם לגיל ולמשקל הילד. יש לו משענת גב גבוהה אותה ניתן להוריד כאשר הילד יכול לעבור לישיבה על בוסטר. יש מי שיאהב אותו תודות לרב תכליתיות שלו ויש מי שישמח לדעת שהוא מגיע עם מחזיקי כוסות  (לנשנושי דרך ולשתייה). הוא מצויד במערכת שינוי גובה של הרצועות ביד אחת בעלת 10 מצבים ומחוון זווית בצד המושב שעוזר להתקין את המושב בצורה אופטימלית.

 

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה (2ק"ג) – 18 ק"ג  עם כיוון הנסיעה:9-29.4 ק”ג  בוסטר עם משענת גב: 15-45 ק”ג בוסטר ללא משענת גב: 54-18 ק”ג מידות (עומק x רוחב x גובה): 55 X 51 X 61 משקל: 10.5 ק”ג. מחיר: 1290 ₪ – 790 ₪ תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות הבטיחותי ביותר: Chicco NextFit Sport

מושב הבטיחות המשולב NextFit Sport מציע את הפתרון המושלם למי שלא רוצה לוותר על הנוחות והניידות של סלקל בשבועות הראשונים אחרי הלידה, ולעבור באופן הכי טבעי ובטוח למושב בטיחות.

Chicco NextFit Sport

4.5 15

סדרת המושבים של NextFit נמצאת כבר כמה שנים בראש טבלת הבטיחות. היא עוברת במצוינות את מבחני הריסוק של ה -Consumer...

יתרונות

מתאים לנסיעה עם ונגד כיוון הנסיעה

מקום ראשון במבחני הריסוק

קל לשימוש התקנה

חסרונות

מתאים ממשקל 5.5 ק"ג (גיל חודש )

כבד ורחב

ריפודי המושב קשים להסרה והרכבה לצורך ניקוי

קנה עכשיו ב- כוכב נולד
קנה עכשיו ב- עגליס
קנה עכשיו ב- Walla Shops

אין לנו ספק שתהיו הורים מעולים! אבל, מחסור בשעות שינה כנראה יהיו מנת חלקכם בשנים הקרובות. לכן, כנראה שתעריכו מאוד את מושב הבטיחות הזה. ה-NextFit קיבל את הציון הגבוה בקטגוריית מושבי הבטיחות הרב תכליתיים במבחני הריסוק של ה-Consumer Report ומדורג, נכון לשנת 2019, במקום הראשון. מחוון מצבי הישיבה ®RideRight משולב משני צידי המושב – ומספק למתקין אינדיקציה לזווית ההתקנה האופטימלית והבטוחה ביותר בהתקנה עם ונגד כיוון הנסיעה ומאפשר לקבוע את הזווית המדויקת לשימוש המושב כסל-קל. 

 

בסיס LATCH הופך את התקנתו לפשוטה במיוחד ובטוחה הרבה יותר עבור התינוק בכל נסיעה. מערכת ההידוק בעלת 4 יחידות הידוק, מובנית במושב עצמו. המושב מצויד ב-5 יחידות חגירה לבטיחות מרבית. דברים נוספים שיקלו על השימוש בו לאורך השנים היא משענת הראש, בעלת 9 מצבי גובה ורתמת המושב שמתכוננת אוטומטית.

 

אם אתה מוכנים לשלם  קצת יותר תוכלו לשדרג לדגם Chicco NextFit Zip – שמגיע עם כרית מושב שניתנת להסרה  – כך שניקוי המושב יהיה קל יותר.

 

נגד כיוון הנסיעה: 5.5-18 ק”ג  עם כיוון הנסיעה:10-29.5 ק”ג  מידות (עומק x רוחב x גובה): 45.7 X 53 X 68 משקל: 11.3 ק”ג. מחיר: 990 ₪ (אפשרות לשדרוג לדגם ZIP שעולה 1390 ₪ ) תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות הקל ביותר להתקנה: Britax Boulevard ClickTight

טכנולוגיית ה-ClickTight הופכת את התקנת המושב לפשוטה מאוד ומאפשרת לכל אחד להתקין את מושב הבטיחות בצורה הבטוחה ביותר. למושב שמונה מצבי שכיבה/ישיבה וזווית השכיבה המקסימאלית נוחה מאוד לתינוק מגיל לידה.

Britax Boulevard ClickTight

4.5 15

נוח, קל לתפעול ומתוכנן לתת הגנה מעולה לילדך בזמן נסיעה. למושב הבטיחות שלדת פלדה לחיזוק מפני תאונות צד וחיזוק נקודות...

יתרונות

קל להתקנה ונוח לתפעול

חומרים באיכות מעולה

עבר בהצטיינות את מבחני הריסוק

חסרונות

יקר

כבד

קנה עכשיו ב- KSP
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Last Price

בין אם אתם יוצאים לנסיעה מהירה לפארק השעשועים הקרוב או יוצאים לטיול ארוך לקצה השני של המדינה, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לדאוג לתינוקכם כשאתם במושב הקדמי. ה- Britax Boulevard, מתאים לנסיעה עם ונגד כיוון הנסיעה, מגיל לידה ועד 29.4 ק"ג. מצויד במערכת הידוק בנעילה  ClickTight, אתם תוכלו לשמוע את נעילת המושב כשמיקמתם אותו טוב, מה שהופך את התקנת המושב ברכב לקלה במיוחד.

 

בנוסף, למושב יש מסגרת פלדה עמידה בפני התנגשות, מוט למניעת פגיעה חוזרת, המונע מהמושב "לקפוץ" לאחור במקרה של פגיעה, חגורה בצורת V בכדי להקטין את אפשרות התזוזה של הילד במושב בזמן שהוא חגור, שכבת הגנה כפולה בצדדים, ומערכת שינוי גובה מהירה בעלת 14 מצבים הניתנים לשינו בלחיצת כפתור ובנוסף מערכת הידוק חצי אוטומטית CLICK & SAFE  שעוזרת לוודא בכל פעם חגירה מיטבית.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה (2.6 ק"ג)  – 18 ק"ג עם כיוון הנסיעה:9-29.4 ק”ג  מידות (עומק x רוחב x גובה): 58.5 X 47 X 59.7  משקל: 13.3 ק”ג. מחיר: 1690 ₪ – 1730 ₪  תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות הנוח ביותר: Maxi-Cosi Magellan XP

כסא הבטיחות של מקסי קוזי מגלן הוא אחד הפופולאריים והמבוקשים ביותר בישראל. הוא נחשב לכסא בטיחותי במיוחד, ונוח מאוד לשימוש. קל מאוד לקשור את הילד, לגרום לו להרגיש נוח, ואף להשתמש בכסא עד גיל 10

Maxi-Cosi Magellan XP

4.5 15

כסא פופולארי שמייצר נוחות לילד

יתרונות

עמיד

נוח

קל לשימוש

חסרונות

מורכב להרכבה אם אין לכם איזופיקס

כולל משלוח.
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- שילב

כסא הבטיחות לילד של חברת מקסי קוזי, דגם מגלן, הוא אחד הכיסאות הכי פופולאריים בישראל. הכסא נמצא בהמון רכבים בישראל, כי הוא מביא איתו מערכת בטיחותית מצטיינת, שעברה את כל המבחנים הרלוונטיים והתקנים המקובלים. הכסא מגיע עם מערכת רצועות בטיחות ייחודית וחגורות חזה מגנטיות, המאפשרות חגירה בקלות של התינוק, בשונה משאר הדגמים. נוחות השימוש בכסא היא נעימה, וחוסכת בזמן, במיוחד אם יש כמה ילדים לקשור במקביל.

 

כיסא הבטיחות מותאם לתקן האמריקאי, ומעוצב תוך כדי התאמה מושלמת לישיבה בטוחה ונוחה של ילדכם מלידה, ועד גיל 10. הכיסא מותאם בקלות ובמהירות לכל שלב ושלב בגדילה, והוא יכול להיות רלוונטי עד לילדים במשקל של 54 ק"ג. קל מאוד להתקין את הכסא עם איזופיקס, אם כי אם אין ברכבכם איזופיקס, ההתקנה יכולה להיות קצת יותר מורכבת ומתסכלת, ולבטח אם במושב האחורי יש עוד כיסאות. עם זאת, ברגע שהתקנתם את הכסא, ההתעסקות היא מינימלית, והקשירה של הילד היא קלה מאוד.

 

מדובר בכסא נוח מאוד, שיכול להיות מוצב עם או נגד כיוון הנסיעה (מומלץ עד לגיל שנה). הכסא מספק הגנה מרבית מפני פגיעות צד, ע"י טכנולוגיה מתקדמת של כריות אוויר. לכיסא יש כאמור מערכת איזופיקס הכוללת רצועת LATCH אחורית המשולבת בבסיס הכיסא לחגירה פשוטה ובטוחה. לכיסא יש 7 מצבי שכיבה/ישיבה הניתנים לשינוי בנקל באמצעות יד אחת, וכן 3 מצבי משענת גב. בנוסף, לכיסא יש 14 מצבי משענת ראש הניתנים לשינוי בקלות ומאפשרים התאמה מושלמת. בנוסף, בד המושב ניתן להסרה בקלות באמצעות רוכסן, ומאפשר לשנות בקלות את מיקום חגורת הבטיחות כדי לעבור בין מצב ישיבה נגד כיוון הנסיעה ומצב ישיבה עם כיוון הנסיעה. בתוך כך, קל לשלוף את הבד וגם לנקות אותו מדי פעם בקלות יתרה.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה עד 20 ק"ג, עם כיוון הנסיעה: 12 ק"ג עד 54 ק"ג, מידות (עומק X רוחב X גובה): 44 X 50 X 60, משקל: 12 ק"ג, תקן: עומד בדרישות מכון התקנים האמריקאי

מילה מהמומחה שלנו

טיפ חשוב לפני הרכישה

במידה ואתם לקראת רכישת מושב בטיחות לתינוק ויש לכם ילד או ילדים נוספים בבית, מומלץ לבצע את הרכישה פיזית בחנות ולבקש לבדוק איך המושב מתיישב ברכב, לוודא שיש מספיק מקום גם לילדים האחרים. זה חשוב במידה ויש גם בוסטר ברכב או 2 ילדים נוספים שאמורים לשבת יחד. מרבית מושבי הבטיחות תופסים לא מעט מקום ולכן כדאי לוודא זאת מראש.

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות רב גילאי במחיר נוח: Britax Allegiance

אם אתם מחפשים כיסא בטיחותי ומעוצב שיישאר אתכם שנים רבות ולאורך גילאים רבים – זהו הכיסא בשבילכם. ה- Britax Allegiance הוא אחד הדגמים האחרונים של החברה האהובה, שכבר סיפקה לנו בעבר כסאות מעולים לרכב, וגם בדגם הזה הם לא מאכזבים. הדגם הזה יוכל ללוות את הקטנים שלכם מגיל ינקות ועד גיל 7!

Britax Allegiance

4.5 15

כיסא ששווה את ההשקעה ויישאר אתכם בטווח הארוך

יתרונות

מותאם לטווח רחב של גילאים ומשקלים

קיימת מערכת בטיחות מתקדמת

רתמות מתכווננות

שלוש עמדות שיפוע ועשר עמדות לרתמות

הכיסוי ניתן להסרה לניקוי בקלות

בעלת בסיס סופג פגיעות

בעלת כרית גוף נשלפת

זול יחסית לדגמים אחרים

חסרונות

הכיסוי נדרש לניקיון ידני בלבד

ההתקנה הראשונית צריכה להיות מאוד מדויקת

מעט כבד

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Last Price

אחד הדברים המעולים במושב הזה שגם מאפשרים את השימוש בו לטווח רחב של גילאים הוא הכיוונון של רמות הכיסא. מבדיקות שערכנו הכיסא מגיע עם עשר אופציות להתקנת הרתמות בגבהים ובאורכים שונים מה שיאפשר לכם להתאים את הרצועות בהתאם לגובה הילד ולגילו. הרתמות שומרות על בטיחות גבוהה גם כשהן במצבן הארוך ביותר. המחיר הנוח שלו יחד עם אפשרויות הגיוון הופך את הרכישה של הכיסא הזה למשתלמת במיוחד ותוכלו להיות בטוחים שהוא יישאר אתכם שנים רבות.

 

הכיסוי של הכיסא ניתן להסרה בקלות מבלי להרים את כל הכיסא עצמו. חשוב לציין שכיסוי הכיסא לא ניתן לניקוי בכביסה אלא אך ורק בכביסה ידנית, אז אם עניין הניקיון הוא קריטי לכם אולי כדאי לקחת זאת בחשבון. בכיסא קיימים המון מנגנוני בטיחות החל מבסיס ספיגת פגיעות, מסגרת פלדה יציבה, ועוד.

 

. נגד כיוון הנסיעה: לידה (2.3 ק"ג)- 18 ק"ג עם כיוון הנסיעה:27.5 ק”ג  מידות (עומק x רוחב x גובה): 18.5X26X21  משקל: 8.8 ק”ג. מחיר: 899-1499 ₪ תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות שישמש אתכם גם בטווח הרחוק: Evenflo Symphony

מושב הבטיחות Evenflo Symphony ילווה אתכם מגיל לידה ועד 45 ק"ג, וסביר שהוא יהיה המושב היחיד שתצטרכו לרכוש. הוא מגיע עם מערכת הגנת צד משולשת המספקת הגנה באזור הראש, והכתפיים והגוף.

Evenflo Symphony DLX

4.5 15

המושב מתאים מגיל לידה ועד 45 ק"ג, עם שלושה מצבי שכיבה וישביה בהתאם לגיל, עם ונגד כיוון הנסיעה ובנוסף מצב...

יתרונות

זול ביחס לקטגוריה שלו

מערכת ISOFIX להתקנה קלה

בטיחותי במיוחד

חסרונות

כבד

רחב

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- King Baby
Elite. כולל משלוח
קנה עכשיו ב- Amazon

מושב הבטיחות  Evenflo Symphony הוא מושב מצטיין הן בבטיחות והן בנוחות. הסימפוני הוא דגם רב-תכליתי  שמאפשר שימוש בו מגיל לידה ועד לגיל 10 בערך. להבדיל מ ה – Graco 4Ever , אין לו אפשרות לבוסטר ללא משענת גב, אך עדיין קיימת אופציה לשימוש כבוסטר עם משענת הגב במידת הצורך. הוא מגיע עם 5 נקודות עגינה ברצועות, ו 3 מצבי ישיבה/שכיבה – בהתאם לגיל.

 

אם אתם מחפשים נוחות מקסימלית, מושב  מעוצב ויפה אך לא מוכנים להתפשר על בטיחות- המושב הזה בהחלט בשבילכם. חשוב לבדוק אם המושב נתאים לרכבכם פני שהוא רחב יחסית למושבים באותה קטגוריה.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה (2.3 ק"ג) 18 ק"ג עם כיוון הנסיעה:10-29.4 ק”ג  מצב בוסטר עם תמיכת גב:  18- 45 ק"ג מידות (עומק x רוחב x גובה): 55X 49.5  X 74 משקל: 9.3 ק”ג. מחיר: 799₪  תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא הבטיחות הטוב ביותר נגד כיוון הנסיעה: Graco Extend2Fit

על פי המלצות ארגון בטרם, יש להושיב את הילד נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים לפחות. בעוד שרוב מושבי הבטיחות מתקשים לתת מענה הולם מבחינת נוחות הישיבה נגד כיוון התנועה, Graco השיקו את הדגם Extend2Fit המאפשר את הרחקת מושב הבטיחות ממושב הרכב בהתקנה נגד כיוון הנסיעה , כך שיש יותר מקום לרגליים של הילד והישיבה הופכת לנוחה הרבה יותר, גם כשהילד גדל.

Graco Extend2Fit

4.5 15

זווית מצוינת ואפשרות ישיבה נגד כיוון הנסיעה עד 22.5 ק"ג בתוספת ריפוד רך ונעים ומקטין מושב פנימי לתינוק מגיל לידה.

יתרונות

נושא עד 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה

ריפודים קלים להסרה

בטיחותי מאוד

חסרונות

רחב

התקנה ללא שימוש ב ISOFIX מצריכה שימוש בנועל חיצוני

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- מקס בייבי
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

ארגון בטרם ממליצים להשאיר את הילד במושב הבטיחות נגד כיוון הנסיעה ככל הניתן ולפחות עד גיל שנתיים. מהבחינה הזו ל Graco Extend2Fit יש את המענה הטוב ביותר. הוא יכול לשאת עד 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה (מרבית מושבי הבטיחות יכולים לשאת עד 18 ק"ג), וכשהופכים את כיוון מושב הבטיחות כך שיפנה עם כיוון הנסיעה, הוא יכול לשאת עד 30 ק"ג. הוא מגיע עם תוספת מסד רגליים במצב חגירת המושב נגד כיוון הנסיעה כדי לשמור על בטיחות והנוחות של הילד.

 

מערכת רצועות בעלת 5 נקודות חגירה, לשיפור הבטיחות במן נסיעה. הוא מגיע עם 6 מצבי שכיבה- 3 לכל כיוון נסיעה. הנסיינים שלנו דיווחו כי ניתן לכוון את רצועות המושב בצורה פשוטה על ידי הגבהה או הנמכה של משענת הראש. שימושי מאוד אם יש לכם שני ילדים בגילאים שונים ושניהם משתמשים במושב. הוא מצויד בשני מחזיקי כוסות מובנים, מושלם לאחסון משקאות, חטיפים וצעצועים. מצויד במערכת ISOFIX להתקנה קלה, מהירה ובטוחה, ובנוסף יש בו מחוון לקביעת זווית ההתקנה האופטימלית ברכב.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה (2.3 ק"ג)- 22.5 ק"ג עם כיוון הנסיעה:10-30 ק”ג  מידות (עומק x רוחב x גובה): 56X 47 X 60 משקל: 11 ק”ג. מחיר:  899 ₪  – 1790 ₪ תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא הבטיחות שקיבל מקום טוב באמצע: 65 Size4Me Graco

תמורת מחיר נוח, תקבלו מושב בטיחות איכותי, בטיחותי ונוח. מצויד במנגנון הגנה מפני פגיעות צד, 5 נקודות חגירה ועשוי מחומר בולם זעזועים. משענת ראש בעלת 8 גבהים שונים ובעל 3 מצבי שכיבה. מערכת התקנה ISOFIX להתקנה פשוטה ובטוחה יותר. מספק איזון מושלם בין מחיר, נוחות ואיכות.

65 Size4Me Graco

4.5 15

קיבל את הציון המרבי במבחני הריסוק. בעל מנגנון קל לשימוש לשינוי גובה הרצועות וריפוד הניתן להסרה בקלות , לניקוי פשוט...

יתרונות

בטיחותי

מחיר נוח

זווית שכיבה מצוינת נגד כיוון הנסיעה

חסרונות

בסיס מושב רחב

התקנה ללא ISOFIX מצריכה שימוש בנועל חיצוני

קנה עכשיו ב- King Baby
קנה עכשיו ב- Last Price

ה 65 Size4Me  Graco הוא אחד מסדרת מושבי בטיחות שהשיקה החברה ומשווקת בשמות שונים. סדרת המושבים כוללת את ה – Size4Me 65 / Fit4Me 65 / MySize 65. כולם בעלי בסיס מושב זהה, השוני ביניהם הוא ברמת הגימור. ה-65 Size4Me Graco מספק תמורה טובה עבור הכסף. מצויד במערכת ISOFIX להתקנה קלה, מהירה ובטוחה יותר. המושב מתאים  מגיל לידה ועד 30 ק"ג.

 

למושב 3 מצבי ישיבה/שכיבה – זווית שכיבה “סלקל” מיוחדת נגד כיוון הנסיעה ושני מצבי ישיבה עם כיוון הנסיעה. ל-  Graco Size4Me 65 מערכת הגנת ראש בעלת 8 מצבים הניתנים לשינוי בקלות בלחיצה ביד אחת, שינוי מצבי הגובה ישנה בהתאמה את גובה רצועות הכתף להתאמה מקסימלית של הרצועות לגובה הילד. בעל 5 נקודות עגינה לבטיחות מרבית של ילדכם במושב. חלקו הפנימי של המושב רחב מהממוצע כמו גם מרווח הרגליים ובכל, חגירה נגד כיוון התנועה הופכת להיות נוחה יותר עבור ילדכם. מבדיקות שערכנו בדי המושב עשויים מחומרים איכותיים ומצופים בחומר סופח אנרגיה EPS וניתנים להסרה בקלות.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה – 18 ק"ג עם כיוון הנסיעה:9-30 ק”ג  מידות (עומק x רוחב x גובה): 56X 47 X 60 משקל: 8.5 ק”ג. מחיר:  590 ₪ – 970 ₪ תקן: אמריקאי Fmvss213

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות בעל תקן אירופאי: BABY SAFE TS001

כסא הבטיחות של בייביסייף הוא כסא בוסטר משולב, שמאפשר שימוש עד גיל מאוחר יחסית. קל לכוונן אותו, לסדר אותו, ולקשור את הילד. הכסא הוא נוח במיוחד, מתחבר לרכב במצב איזופיקס, ועומד בכל תקני הבטיחות המחמירים ביותר

BABY SAFE TS001

4.5 15

כסא בטוח במיוחד וקל לשימוש ותפעול

יתרונות

בטוח במיוחד

נוח עבור הילד

מתכוונן בקלות

חסרונות

יחסית מסיבי

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- KSP

כסא הבטיחות של בייביסייף הוא כסא בטיחות משולב בוסטר, המביא איתו את הבטיחות במקום הראשון. הוא עבר את כל המבחנים הרלוונטיים ועומד בתקנים האמריקאים המחמירים ביותר. הוא מגיע עם מנגנון בטיחות מתקדם, אשר מאפשר סיבוב המושב 360 בלחיצה קלה. הכסא כולל כרית נוחות פנימית הניתרת להסרה עם גדילת הילד וכן מערכת הגנת צד סופחת אנרגיה בשני צידי המושב.

 

הכסא מתאים מתאים כמושב בטיחות מגיל לידה נגד וכן כמושב בטיחות עם כיוון הנסיעה ממשקל 11 ק"ג ועד משקל 18 ק"ג. בנוסף, הוא מתאים כבוסטר בשימוש עם רצועות הרכב עד גיל 12 פחות או יותר. לכיסא יש מערכת הגנת ראש בעלת 14 מצבי גובה הניתנת להתאמה בקלות ובאמצעות כיוונון נוח לתפעול. הכסא הוא יחסית מסיבי, במה שיכול להוות בעיה אם יש לכם עוד כיסאות במושב האחורי, אך אפשר להתמודד עם זאת התקנה לא ידי האיזופיקס. באופן עקרוני, הכסא מותקן עם איזופיקס, אך אפשר להתקין אותו גם ללא המערכת הבילט אין ברכב.

 

לכסא יש מערכת שינוי מצבי שכיבה / ישיבה בעלת 4 מצבים שונים, ובנוסף, אפשר לשנות את אורך רצועות הכיסא בקלות, ולהתאים אותם לילד עצמו. קל מאוד להכניס ולהוציא את הילד באלמנט חשוב מאוד עבור רוב ההורים, שכן ניתן לסובב את הכסא לכיוון הדלת. כאמור, הכסא עומד בדרישות מכון התקנים האירופאי בתקן I-SIZE המחמיר ביותר, הכולל בדיקות להגנות צד. מהווה קנייה נהדרת עבור אנשים שרוצים לחבר בין נוחות לבטיחות, ופחות מתעסקים עם עניין המסיביות של הכסא, שרלוונטי לרוב רק למשפחות עם שלושה ילדים.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה עד 18 ק"ג, עם כיוון הנסיעה: 11 ק"ג עד 45 ק"ג, מידות (עומק X רוחב X גובה): 45 X 47 X 60, משקל: 12.5 ק"ג, תקן: עומד בדרישות מכון התקנים האירופאי בתקן I-SIZE המחמיר ביותר, הכולל בדיקות להגנות צד

לוגו של הסקירה

כסא בטיחות יציב ומגונן: Chicco NextFit Zip Coruvs

אין ספק שאתם לא חייבים להוציא הון עתק על מושב בטיחות, אבל אם בכל זאת חשקה נפשכם במושב מרשים  ה- Chicco NextFit Zip Coruvs מעוצב וחכם הוא בהחלט בחירה מצוינת. התקנה קלה, מהירה ופשוטה לחגירה בטוחה גם לתינוקות הפעילים ביותר, יבטיחו לכם תמורה מלאה עבור כספכם.

Chicco NextFit Zip Coruvs

4.5 15

כיסא בטיחותי ויעיל בעל רתמות רמות

יתרונות

קל להתקנה

בעל קצף סופג אנרגיה

מעטפת שמגנה מפני פגיעות צד

תמיכת ראש וצוואר מעולות

תשע עמדות של הישענות מושב

רתמות ללא חוט

כיסוי המושב קל להסרה ולניקוי

קליפ חזה עמיד

חסרונות

מעט כבד

פחות אידיאלי להזזה בין רכבים

תופס הרבה מקום

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- שילב

חשוב לציין, הנסיינים שלנו דיווחו שהכיסא הזה יחסית כבד וגדול, מה שאומר שהוא לא אידיאלי להעברה בין מכוניות. במידה ואתם מחפשים כיסא שלאחר ההתקנה הראשונית יישאר ברכב ולא יזוז ממנו- זו תהיה בחירה מעולה עבורכם. בכיסא מותקנות רתמות רבות ששומרות על בטיחות התינוק, בנוסף לתמיכות ראש וצוואר נהדרות.

 

יתרה מזאת, מסגרת הכיסא מורכבת מפלדה המגנה מפגיעות צד ונדנודים, והיא נעזרת בכך בריפוד הצד המפנק שיש בשני צידי הכיסא. הכיסא מגיע עם תשע אופציות הישענות וזוויות מה שמאפשר לכם לבדוק ולבחור את הזווית האידיאלית לילד שלכם לפי גילו, הנסיעה וגופו. כיסוי המושב ניתן להסרה ולניקוי במכונת הכביסה, מה שיחסוך לכם הרבה זמן וכוח.

 

נגד כיוון הנסיעה: לידה -18 ק"ג עם כיוון הנסיעה:9-30 ק”ג  מידות (עומק x רוחב x גובה): 21X14.5X19 משקל: 25 ק”ג. מחיר:  1390 ₪ תקן: אמריקאי Fmvss213

איך דרגנו כסאות בטיחות מומלצים?

לפני שהתחלנו את הסקירה, לקחנו בחשבון שיש לא מעט פרמטרים אשר משפיעים על בחירת כיסא בטיחות לילד ובין היתר: גיל הילד, גובה ומשקל, דגם הרכב, השטח במושב האחורי המוקצה לכסא ועוד..
בשלב הבא, בחנו ובדקנו בקפידה עשרות כסאות בטיחות מבית מותגים שונים, תוך התחשבות בדרישות השונות. 
בין הפרמטרים שנבדקו על ידינו: צורת ההתקנה, נוחות השימוש, מידת התאמה למאפיינים שונים הן של הילד והן של הרכב, עמידה בתקנים הנדרשים ועוד..
לקחנו מפרטים טכניים של עשרות כסאות מהאתרים הרשמיים של היצרנים. קיבצנו חוות דעת והמלצות של משתמשים ובסופו של דבר בהתבסס על כל הפרמטרים גם יחד הרכבנו את הסקירה ובחרנו בכסאות הבטיחות המומלצים. 

סיכום

החוק בישראל קובע כי ילד מגיל לידה ועד גיל 8 חייב להיות חגור במושב בטיחות בהתאם לתקנות התעבורה (סעיף 83א' תשכ"א – 1961). עפ"י החוק, עד גיל שנה, חלה חובה למקם את מושב הבטיחות נגד כיוון הנסיעה, בין אם במושב הקדמי או האחורי של הרכב. יחד עם זאת, המלצת ארגון "בטרם" היא להושיב את הילד נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים במושב בטיחות המתאים לעגינה כנגד כיוון הנסיעה, ובהתאם לגילו ולמשקלו של הילד.

 

כיסא בטיחות או סלקל?

 

כדאי לדעת את ההבדל בין השניים ומתי להעביר מהסלקל לכסא הבטיחות, שימו לב שסלקל מתאים לשנה הראשונה בחיי התינוק וניתן להתקינו נגד כיוון הנסיעה. סלקל נחשב נוח ועדיף להרבה הורים, שכן הוא מאפשר להוציא את התינוק יחד עם הסלקל ולא לנתק אותו לחלוטין מהמושב. אבל בגיל מאוחר יותר תצטרכו בכל מקרה לעבור לכסא בטיחות שמתאים לטווח גילאים גדול יותר (עד גיל 3 ואפילו יותר).

 

נגד כיוון הנסיעה

 

עד גיל שנה לפחות חובה להושיב תינוקות במושב בטיחות ברכב כשפניהם נגד כיוון הנסיעה. כיוון שעצמות העורף והגידים אינם מפותחים מספיק והראש כבד יחסית לגוף, על מנת למנוע נזק במקרה של תאונה או עצירה פתאומית של הרכב, חשוב להושיב את התינוק כנגד כיוון הנסיעה וכך הם לא יושפעו מההדף והעוצמה של העצירה הפתאומית. ההמלצה של אור ירוק היא להושיב תינוק לפחות עד גיל שנתיים נגד כיוון הנסיעה.

 

האם אתם צריכים מושב בטיחות משולב לרכב?

 

יש הורים שמשתמשים במושב בטיחות משולב כבר מהתחלה, אחרים מעדיפים להשתמש בסל-קל ולעבור למושב בטיחות בשלב מאוחר יותר. הסיבה לכך היא שמושבי בטיחות משולבים הם בדרך כלל כבדים ומגושמים יותר מאשר כיסאות סל-קל לתינוקות.

קשה ומסורבל יותר להוציא אותם מהרכב ולהסתובב איתם כמו עם כיסאות הסל-קל לתינוק. אך בסופו של דבר, כיסאות הסל-קל הופכים קטנים, התינוק גדל, ואתם תצטרכו להחליף אותו במושב בטיחות לרכב.

 

מתי צריך מושב בטיחות משולב לרכב?

 

אפשר להשתמש במושב בטיחות לרכב מגילה לידה או כאשר ילדכם גדל וצריך להחליף את הסל-קל.  אם החלטת לרכוש מושב בטיחות משולב, במקרה בו יש שני רכבים בבית, והילד עתיד לנסוע בשניהם באותה התדירות, מומלץ לרכוש שני מושבים. העברת מושב בטיחות משולב מרכב אחד לאחר יכולה להיות כאב ראש לא קטן.

 

מה לבדוק בבחירת מושב בטיחות משולב לרכב?

 

החדשות הטובות הן שכל מושבי הבטיחות לרכב חייבים לעמוד בתקני בטיחות ממשלתיים (תו תקן אמריקאי (FMVSS213) או תו תקן אירופאי (ECER44-04) ומאושרים על-ידי משרד התחבורה, אך חלק ממושבי הבטיחות לרכב מגיעים עם תוספות מפנקות או שהם שימושיים לזמן ארוך יותר. מספר שיקולים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים מושב בטיחות לרכב:

 

  • מאותתי בטיחות: חלק ממושבי הבטיחות מגיעים עם מערכת פילוס וחיישנים מובנים שמאותתים על התקנה נכונה של המושב.
  • קלות ההתקנה: את מרבית מושבי הבטיחות ניתן להתקין באמצעות חגורות הבטיחות של הרכב או באמצעות בסיס ISOFIX (לתקן אירופאי) או בסיס LATCH ( לתקן אמריקאי).זוהי דרך קלה יותר לאבטח את מושב הבטיחות באמצעות עוגנים מובנים.
  • התאמה לרכב שלכם: מושבי הבטיחות לרכב משתנים בגודל ובצורה. חלקם צרים וחלקם רחבים.
  • סוג הבד: מלבד החיפוש אחר סגנון בד טרנדי או על-זמני, חשבו על עמידות הבד וכמה קל יהיה לשטוף ולנקות אותו כשתצטרכו.
  • תוספות בטיחות: חלק ממושבי הבטיחות לרכב כוללים בולמי זעזועים ריפוד וחומרים באיכות גבוהה יותר.
  • מושב בטיחות חדש או יד שנייה: מושבי בטיחות משומשים עלולים שלא לעמוד בתקני הבטיחות העדכניים כמו גם בלאי גדול עקב שימוש קבוע או תאונות קודמות. אם אפשרי, עדיף לקנות מושב בטיחות חדש, אבל אם בכל זאת תבחרו במושב בטיחות משומש וודאו שזה ממישהו שאתם סומכים עליו, כך תוכלו לדעת בדיוק מה ההיסטוריה של המושב. דבר נוסף שצריך לבדוק הוא האם קיימות הודעות בדבר איסוף חוזר (ריקול), כמו גם את תאריך תפוגת המושב. (לרוב הוא מודפס פיזית על המושב.

 

בסרטון: דגשים חשובים בבחירת כסא בטיחות:

 

מתי אפשר לעבור מכיסא בטיחות לבוסטר?

לפי החוק, מומלץ להעביר תינוק ממושב הבטיחות לבוסטר כשהוא בן 3 שנים ומשקלו מעל 15 ק”ג. אין משמעות למעבר לבוסטר עם גב או רק בוסטר ישיבה, אבל כדאי לדעת שמבדיקות שערכנו בוסטר גב נותן הגנה טובה יותר מבוסטר ישיבה בלבד. באופן כללי כדאי להשאיר את התינוק בכיסא הבטיחות שיותר זמן בהתאם לאפשרות הכסא לפני שמעבירים אותו לבוסטר.

 

ההבדל בין כסאות אמריקאים לבין כסאות אירופאים

 

  • כסאות אמריקאים הם בדרך כלל בעלי טווח משקל גבוה יותר ומומלצים עד גיל 5, ניתן לחברם לרכב באמצעות LATCH – שהוא הגרסה האמריקאית של האיזופיקס. חיבור האבזם הראשי של הכסא נעשה על ידי הכנסת כל קצה בנפרד ולא ניתן לשנות את מצב השכיבה של הכסא לאחר התקנתו ברכב.
  • כסאות אירופאים הם בדרך כלל בעלי טווח המשמשקל נמוך מהכסאות האמריקאים ומומלצים עד גיל 3; החיבור לרכב נעשה באמצעות חגורת בטיחות או איזופיקס, עם חיבור קל יותר לעומת החיבור האמריקאי. בחלק מכסאות הבטיחות האירופאים ניתן לשנות את מצב השכיבה והישיבה גם במהלך הנסיעה, מה שמאפשר נוחות וגמישות רבה יותר בהתאם לתינוק.

 

איך בוחרים את מיקום כסא הבטיחות ברכב?

 

מחקרים הוכיחו שהמושב האחורי האמצעי הוא הבטוח ביותר לכסא תינוק בכ-40% יותר ממקומות אחרים ברכב, כיוון שהוא ממוקם באמצע ורחוק מהדלתות והחלונות וכך יש סיכוי נמוך יותר לפגיע הישירה. שהוא הרחוק ביותר מהדלתות והסיכוי לפגיעה ישירה נמוך מבכל מושב אחר. מצד שני, יצרני הרכב לא מתקינים מחברי איזופיקס במושב האמצעי מסיבות טכניות, למרות שזה בפועל המקום המומלץ ביותר. כמובן שאתם עדיין יכולים לחבר את המושב באמצע – כסאות הבטיחות האמריקאים וגם חלק מהכסאות האירופאים מאפשרים חיבור על ידי חגורת בטיחות. קיימים כסאות בטיחות (חברת ברייטקס) שמאפשרים שימוש בחיבורי האיזופיקס הצידיים וכך קל לחבר את מושב הבטיחות באמצע.

 

הבחירה הראשונית חייבת להתבסס על המלצות היצרן של הרכב וכסא הבטיחות. בזמן הרכישה כדאי שתבדקו איפה אפשר להתקין את כסא הבטיחות ואם אפשרי גם מקדימה וגם מאחורה. מעבר לכך, הבחירה אם לשים את מושב הבטיחות לצד הנהג או מאחוריו היא בחירה אישית שקשורה גם בנוחות הנסיעה ובגיל והתפתחות התינוק. כשהתינוק יושב לצד הנהג קל יותר להגיע אליו ולהיות איתו בקשר, הוא יהיה קרוב יותר לנהג ולכן יהיה רגוע יותר. מצד שני, בטיחותי יותר להושיב את כסא הבטיחות מאחורה.

 

כמובן שמיקום המושב תלוי בתינוק ובשלבי ההתפתחות שלו. מי שממקם את הכסא מקדימה מחוייב לבטל את כרית האוויר מלפנים

 

שאלות ותשובות על כסאות בטיחות מומלצים

מה חשוב לבדוק לפני שקונים כסא בטיחות?

חוץ מהמחיר, החברה היצרנית והיכולת של המושב להיות נוח ומתכוונן, יש לשים דגש על ניקוי הכסא, שכן ישיבה ממושכת של ילדכם עלולה לגרום להזעה ולכלוך והקלות של הניקוי היא פרמטר חשוב

יש לנו 2 רכבים, האם אפשרי להעביר את מושב הבטיחות מרכב לרכב?

כן, אפשרי, אבל זה מאוד תלוי בסוג כסא הבטיחות כיוון שיש מושבי בטיחות לרכב שיש קושי להעבירם מרכב לרכב. לעיתים מומלץ לרכוש שני מושבים וכך לא תצטרכו לחשוב על העברת המושב בכל פעם והסרבול הנלווה לכך

האם כדאי לקנות מושב בטיחות משולב?

מושבי בטיחות משולבים הם בדרך כלל כבדים ומגושמים יותר מאשר כיסאות סל-קל לתינוקות, אבל הם המושבים הבטוחים ביותר לילדים עד גיל 8 ולכן יש עדיפות עליהם לעומת קניית סלקל - כי תצטרכו להחליף אותו בשלב מסויים

האם מומלץ לרכוש מושב בטיחות יד 2?

מושבי בטיחות יד 2 עלולים שלא לעמוד בתקני הבטיחות העדכניים בגלל בלאי והתיישנות של החומרים. כדאי לבדוק כמה שנים הם היו בשימוש והאם הרכב עבר תאונה ובאופן כללי לבחון את מצבם לפני שקונים.