שואב אבק אלחוטי: סקירת 7 שואבי אבק מומלצים [2024] finder -קונים חכם יותר

שואב אבק אלחוטי היום הוא מצרך חובה בכל בית. קבלו את שואבי האבק המומלצים ביותר, אשר ישמרו על הבית שלכם נקי מלכלוך ופרווה, ללא כבל שיפריע להתקדמות שלכם

icon pos_1

ניתחנו

18 סקירות

ו-

2214 ביקורות

בתחום

כביסה ניקיון וגיהוץ

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שואבי אבק אלחוטיים מומלצים

בין אם אתם גרים לבד או עם משפחה גדולה, עם דג זהב או חיות מחמד פרוותיות במיוחד – אתם זקוקים לשואב אבק אלחוטי שיתאים לכם בדיוק. היום שואבי האבק האלחוטיים השתלטו על חיינו, עודף דגמים, עודף יצרנים וכמובן מגוון מחירים רחב משואבי אבק ב300 ש"ח ועד לדגמי העל שעולים מעל ל3000 ש"ח. המדריך הבא כולל את הדגמים המומלצים ביותר בשוק, מחולקים לצרכים שונים שעשויים להיות לכם, כך שתוכלו לבחור לכם שואב אלחוטי שיתאים לכם בדיוק.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש שואבי אבק אלחוטיים המומלצים על ידי המומחים שלנו

הכי טוב שיש!

הV11 הוא אחד השואבים הנפוצים בישראל, שואב אבק מעולה, אמין וחזק.

לסיקור המלא »

הכי משתלם

המותג הסיני, כמו בכל קטגוריה אליה הוא נכנס, מציע שואב אבק אלחוטי זול יותר ומומלץ

לסיקור המלא »

שואב אבק מלא אפשרויות

shark stratos cordless

שואב אבק נטען STRATOS IQ SHARK IZ423

לחצו כאן למבצעים שווים על שואבי אבק אלחוטיים!

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

5 18

דגם פרימיום של שארק האמריקאית, מלא אפשרויות עם עוצמת שאיבה חזקה ביותר.

לסיקור המלא »
תגית רקע
הבחירה שלנו
shark stratos cordless
שואב אבק נטען STRATOS IQ SHARK IZ423

שואב אבק שארק Stratos הוא אלטרנטיבה מעולה למוביל השוק דייסון. עם כח ועוצמה באמת ייחודיים וסט מוצרים נלווים מרשים ביותר

קנה עכשיו ב- Last Price

עם חלל המחייה שנעשה קטן יותר, השטיחים נעשים דקים יותר והטכנולוגיה האלחוטית של שואבי האבק מגיעה לשיאים חדשים, שואבי האבק האלחוטיים המומלצים ביותר אפקטיביים היום לא פחות מהשואבים הגדולים של פעם. בנוסף, הם גם הרבה יותר מגוונים ונוחים לשימוש, מה שהופך אותם לסוג הטוב ביותר שתוכלו לקנות.

 

ממש לפני כמה שנים, לא היו הרבה מתחרים בשוק השואבים האלחוטיים. הייתם יכולים לבחור בשואבי אבק אלחוטיים של Dyson, שלא היו כל כך רעים אבל מאוד יקרים, והיו לכם גם כמה חיקויים. הם היו טובים לניקוי כמויות קטנות של לכלוך ולשימוש על מדפים ומכוניות, אבל שואבי אבק אלחוטיים לא באמת יכלו לנקות רצפות כמו שצריך. פעם בכל אופן.

 

הכל השתנה בהגעתו של ה-Dyson V8, אשר היה שואב האבק האלחוטי הראשון שמסוגל לנצח שואב חוטי רגיל בניקוי רצפות. מאז, חברות רבות אחרות שפרו את הרמה שלהן והתוצאה היא תאוצה מטורפת במכירת שואבי אבק אלחוטיים, שואבי אבק של דייסון ושואבי אבק רובוטיים

 

עקב התחרות הרבה בשוק, אספנו עבורכם את השואבים האלחוטיים הטובים ביותר של השנה, כך שתוכלו לבחור בקלות ובמהירות את השואב הטוב ביותר עבורכם.

לוגו של הסקירה

שואב אבק אמריקאי עם המון אפשרויות SHARK ZERO-M STRATOS

שואב אבק שארק Stratos הוא אלטרנטיבה מעולה למוביל השוק דייסון. עם כח ועוצמה באמת ייחודיים וסט מוצרים נלווים מרשים ביותר

shark stratos cordless
shark stratos cordless

שואב אבק נטען STRATOS IQ SHARK IZ423

5 18

יתרונות

סט תוספות מרשים

2 סוללות נשלפות נטענות

עוצמתי

גמיש למשטחים מאתגרים

חסרונות

מעט כבד לזמן ארוך

קנה עכשיו ב- Last Price

שואב אבק אלחוטי נטען באמת ייחודי ומוביל. המותג שארק מטפל ומתייחס במוצר הזה להרבה בעיות ונושאים שעולים בשימוש בשואבי אבק אלחוטיים אחרים כמו: חיי סוללה והטענה, מגוון אפשרויות שאיבה גדול, ריחות ועוד.

 

תשומת הלב לפרטים בשואב האבק הזה היא מה שבאמת הרשים אותנו כאן. אנחנו אוהבים את זה שאתה יכול לטעון את שתי הסוללות בו זמנית בתחנת העגינה ללא השואב עצמו.

 

במבחן הניקוי – השאיבה היתה מאוד מרשימה, מנגנון המניעה של שיערות להסתבך בתוך השואב – באמת עובדת (אחרי שבוע של שימוש לא היו שערות כמעט בתוך המנגנון). העוצמה המשתנה לפי רמת הלכלוך זהו גם מנגנון מאוד איכותי שעוזר לחסוך סוללה ולנצל טוב יותר את זמן השאיבה. העובדה שהמוט של השואב מתקפל מאפשרת הגעה שאחרת מאוד קשה להגיע אליהם וזה חוסך ומקל על העבודה.

 

כמובן אם יש לכם בעלי חיים בבית (למה?) אתם מאוד תהנו מהשואב אבק הזה – הוא כולל רכיב של איסוף שערות של בעלי חיים ומבדיקה שלנו זה עובד נהדר.

חוות דעת מקצועית

Shark Zero M Stratos IZ423 הוא שואב אבק אלחוטי שמהווה הוא בחירה מצוינת לעבודות ניקיון מגוונות ברחבי הבית. העיצוב האלחוטי שלו מבטיח שלא תתקלו בכבל חשמל בעת עלייה או ירידה במדרגות, וניתן בקלות להפוך אותו לשואב ידני כדי להתמודד עם לכלוך במקומות שקשה להגיע אליהם.

 

עם זאת, ההיעדרות של כלי אחסון על גבי המכשיר פירושו שלא ניתן לעבור בקלות בין אביזרים בזמן התנועה. למרבה המזל, הוא גם מספק ביצועים חזקים על מגוון רחב של משטחים. הוא גמיש מאוד, בעל יכולות מרשימות של שאיבה וגם מצוין על שטיחים ואפילו על מדרגות. אין לו הרבה ראשים מיוחדים, אך הוא מצליח לעשות עבודה מצוינת על מגוון רחב של משטחים.

מה לקוחות חושבים על המוצר

העוצמה של המכשיר היא הערה שחוזרת על עצמה אצל רוב המשתמשים המרוצים, אך גם העובדה שמדובר במכשיר מסיבי וכבד עולה כאן. עוד עולה מלקוחות כי זהו מכשיר שמנקה בצורה איכותית, קל לתחזק אותו, הוא שקט, האביזרים איכותיים, וזמן הסוללה הוא מצוין. אנשים רבים גם מדווחים על כך שמדובר שהמוצר גם מחזיק לאורך זמן ומייצר את אותה פעולה איכותית גם לאחר תקופה ארוכה של שימוש.

 

אנשים גם משבחים את האביזרים הנלווים, בכך שהם בהחלט יודעים לתת את הערך המוסף ולספק מענה לצרכי ניקיון ספציפיים מאוד. באופן כללי, מרבית הלקוחות מאוד מרוצים מהרכישה הזו ומעניקים למוצר ציון גבוה מאוד.

חשוב לשים לב

אנשים רבים לא תמיד מכירים שואבים אבק רובוטיים שהם אינם של דייסון. עם זאת, יש הרבה מאוד שואבים איכותיים, כאשר אחד הטובים ביותר הוא ללא ספק זה של שארק, שיודע לתת מענה איכותי מאוד למגוון רחב של צרכים.

לוגו של הסקירה

השואב האלחוטי הטוב ביותר מכולם: Dyson V11 Absolute

ה- Dyson V11 Absolute לוקח את כל הקופה כמעט מכל בחינה אפשרית: הוא מסוגל לנקות כמעט כל משטח שתבחרו, בין אם מדובר ברצפת עץ או שטיח עבה, חיי הבטרייה שלו ארוכים במיוחד ומספקים לכם 60 דקות שלמות של ניקיון יסודי, הוא שקט, מגיע כמעט לכל פינה אפשרית ובקיצור – אין שני לו.

Dyson V11 Absolute

4.5 15

מחפשים את הטוב ביותר? אל תפספסו את ה-V11 Absolute

יתרונות

שאיבה עוצמתית

קל משקל ונוח לניווט

מסך LCD אינפורמטיבי

חיי בטרייה ארוכים

מכל אחסון גדול

חסרונות

יקר

קנה עכשיו ב- Last Price

בזכות מסך ה-LCD של השואב, אתם יכולים לקבל מידע רב ולראות כמה זמן שאיבה נותר לכם. בנוסף, העיצוב דמוי המקל וראשי הניקוי השונים, מאפשרים לכם לנקות גם את הפינות הנידחות ביותר בבית בקלות ובמהירות. לשואב מצבי שאיבה שונים, ביניהם תוכלו למצוא מצב Auto אשר מתאים אוטומטית את עוצמת השאיבה לפי השטח שאתם שואבים.

 

בגלל הגודל שלו הוא לא נוח לשימוש כמו השואבים הידניים (עבור מדפים, משטחים גבוהים ומכוניות), כמו ה-V8 הישן יותר, אבל הוא עובד טוב מספיק. בנוסף, מכל האחסון שלו גדול יותר וקל לריקון.

חוות דעת מקצועית

שואב האבק האלחוטי Dyson V11 הוא שילוב של שואב מקל אלחוטי וידני. הוא ממוקם בחלק העליון של טווח הביניים בליין הרחב של שואבי האבק האלחוטים מסדרת V של Dyson, מעל השואבים הפחות חזקים והישנים יותר כמו Dyson Cyclone V10 ו-Dyson V8, אך מעט מתחת ל-Dyson V15 Detect החדש והחזק יותר וכן ל-Dyson Gen5detect.

 

ה-V11 מציע ביצועים חזקים על מגוון סוגי משטחים וכולל מערכת זיהוי משטחים, המאפשרת לו לשנות אוטומטית את עוצמת היניקה שלו להתאמה לסוגי רצפות שונות. עם זאת, הוא מוותר על חיישן החלקיקים שנמצא בדגמים שיצאו לאחרונה. בסופו של דבר, מדובר בחוד החנית של הז'אנר, ובמוצר איכותי במיוחד שקשה למצוא דומים לו בשוק.

מה לקוחות חושבים על המוצר

כמו מירב המוצרים של דייסון, גם כאן מרבית הלקוחות חושבים שמדובר במוצר איכותי מאוד, אך מעט יקר. המשתמשים משבחים את הנושא של הביצועים הנהדרים של המכשיר על מגוון סוגי משטחים, ועל התחזוקה הקלה שלו, שכן הוא כמעט לא דורש שום סוג של התעסקות או ניקיון פנימי. כמו כן, הם משבחים את היכולת האוטומטית שלו להתאים את עוצמת השאיבה, ואת החוכמה והגמישות שלו.

 

המשתמשים אוהבים את הדינמיות של המכשיר וכמובן יודעים שדייסון יודעת לספק איכות. חלק מהמשתמשים טוענים שהוא נראה מעט שברירי, ואין לו תוספת מגב, אך אלו אלמנטים זניחים יחסית למכשיר שפשוט ישאיר את הבית שלכם נקי מאבק לאורך זמן.

חשוב לשים לב

דייסון היא למעשה חוד החנית של שואבי האבק הרובוטיים. היא החברה שפרצה את השוק והיא זו שמייצרת את המוצרים האיכותיים, אך גם היקרים ביותר. אם בא לכם להשקיע ולקבל מוצר יוצא דופן, אז שווה ללכת על דייסון.

לוגו של הסקירה

שואב אלחוטי נהדר עם מחיר שלא מפסיק לרדת: Dyson V8 Absolute

חברת Dyson מייצרת שואבים אלחוטיים כבר לא מעט זמן, אבל ה- Dyson V8 Absolute שיצא ב-2016 היה הפעם הראשונה שהם סוף סוף פיצחו את הנוסחה. הוא גם האופציה הטובה ביותר אם אתם מחפשים שואב ידני לשאיבת משטחים גבוהים ומכוניות מאשר רצפות – למרות שהוא גם מצוין בזה.

Dyson V8 Absolute

4.5 15

השואב הראשון שעשה שינוי בתעשייה שלמה

יתרונות

עובד מצוין גם כשואב רגיל וגם כשואב ידני

חיי בטרייה מצוינים

קומפקטי ומעוצב

קל לריקון

חסרונות

לדגמים החדשים יותר יש יותר עוצמה

קנה עכשיו ב- Last Price

מאפיין נהדר נוסף הוא שהוא מספיק קל וקומפקטי כדי להשאיר שוכב במטבח או במסדרון – או מחובר לקיר עם המעמד המיוחד שלו. כך שאם נשפכה כוס או ששמתם לב ללכלוך על הרצפה, אתם לא צריכים להביא אותו במיוחד מהארון או חדר האחסון בבית; מדובר בשואב האולטימטיבי ל"לנקות קצת, אבל לעיתים קרובות".

 

ה-V8 היה ה-Dyson הראשון שהתחיל לפתור בעיות מהותיות המתקשרות לשואבים החוטיים. ראשית, מכל האחסון. ריקון המכל היה כולל פעם תהליך ארוך ומלא אבק, שכלל חיטוט לא מושך ושטיפה יסודית לפני ההרכבה. עם ה-V8 אתם פשוט מושכים סגר אדום וכל המנוע והמסנן מורמים, כאשר הפתח התחתון נפתח, מרוקן הכל אל המכל, עם שום דבר שנתקע במסנן. דחפו את המנוע והמסנן בחזרה למקום וסגרו את המכסה בקלות ובמהירות.

לוגו של הסקירה

שואב אלחוטי מעולה ששווה לקחת בחשבון: Dyson Cyclone V10 Absolute

ה- Dyson Cyclone V10 Absoluteהוא שואב מעולה שמתקרב בעוצמה וביעילות שלו ל-V11. העיצוב והביצועים שלו מעניקים לו מקום ברשימה שלנו ואם הוא במבצע, בהחלט שווה לקחת אותו בחשבון.

Dyson Cyclone V10 Absolute

4.5 15

אם ה-V10  במבצע, הוא בהחלט שווה את תשומת הלב שלכם

יתרונות

שואב עוצמתי

נוח לשימוש

עוצמתי יותר עם חיי בטרייה ארוכים יותר ומכל אחסון גדול יותר משל ה-V8

חסרונות

לא מגוון כל כך

לא זול

קנה עכשיו ב- Last Price

נכון, Dyson הוציאו את ה-V11 – שואב הרבה יותר טוב עם עיצוב כמעט זהה, כך שה-V10 נזנח בצד, אבל חשוב לזכור שמדובר בשואב אבק מצוין.

 

אם יש לכם הרבה שטיחים ואתם מחפשים שואב אלחוטי, שווה לקחת אותו בחשבון. הוא הרבה יותר עוצמתי ובעל ראש ניקוי שטיחים טוב יותר משל ה-V8, אך המחיר שלו לא זול במיוחד, לכן אנחנו מציעים לא לפסול אותו, במידה שמצאתם מבצע משתלם במיוחד.

לוגו של הסקירה

שואב אלחוטי נהדר במחיר מצוין מבית שיאומי: Xiaomi Mi Handheld

אם אתם מחפשים שואב מעולה ברמה גבוהה במיוחד, שמגיע עם תג מחיר מפתיע, שווה לקחת בחשבון את ה-Xiaomi Mi Handheld. כמו הרבה מהדגמים שמגיעים משיאומי, גם את השואב הזה ניתן לקנות בפחות מ-1,000 ש"ח והוא ללא ספק נותן תמורה נהדרת עבור המחיר שלו.

Xiaomi Mi Handheld

4.5 15

שואב אבק מעולה למי שנמצא תחת תקציב

יתרונות

מחיר נוח

ביצועי שאיבה טובים

זמן טעינה קצר יחסית

מגיע עם אביזרים שימושיים

חסרונות

זמן עבודה קצר

מנוע פחות עוצמתי משל הדייסון

קנה עכשיו ב- KSP

אז נכון, יש לו כמחצית זמן העבודה של הדייסון 11, אבל הוא בהחלט מסוגל לתת לכם 30 דקות של עבודה רצופה. הדגם הזה מגיע עם שלל אביזרים שימושיים, כולל מברשת מיוחדת לשיערות בעלי חיים, והמשקל שלו גם הוא כמחצית מזה של הדייסון (1.5 ק"ג בלבד) שכאן מתבטא כיתרון!

 

זמן הטעינה של השיאומי הוא כ-3.5 שעות ואתם נהנים משאיבה מעולה של רצפות, שטיחים ורהיטים. 

 

אז אם אתם מחפשים שואב בסיסי במחיר מעולה, נסו את הדגם הזה.

לוגו של הסקירה

שואב אלחוטי מצוין לכל בעלי חיות המחמד: Miele Triflex HX1 Cat&Dog

השואב האלחוטי הראשון של Miele עמיד במיוחד ומשלב מערכת 3 ב-1 חכמה, המאפשרת לכם להשתמש בשואב במספר דרכים. אם אתם חזקים כמו הרקולס, אתם יכולים להשתמש בשואב כאשר יחידת הכוח המרכזית ממוקמת בראש צינור השאיבה. 

Miele Triflex HX1 Cat&Dog

4.5 15

שואב נהדר ומגוון במיוחד

יתרונות

3 דרכים שונות לשימוש

עוצמת שאיבה נהדרת

איכות בנייה מעולה

בחירה נהדרת לבעלי חיות מחמד

חסרונות

מעט כבד יותר מדגמים אחרים

מחיר סביר

קנה עכשיו ב- Last Price
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

רוב השואבים האלחוטיים משתמשים בשיטה הזו, אך רבים מהם סובלים כתוצאה ממשקל עודף על פרק כף היד והזרוע – זה המצב גם בדגם הזה, השוקל בערך קילו אחד יותר מה-Dyson. אך אל דאגה, המהנדסים של Miele נתנו לנו אלטרנטיבה מצוינת, המאפשרת לנו למקם את יחידת הכוח מעל ראש הניקוי של השואב – מה שמקל מאוד על היד שלכם.

 

אין ספק שהדגם מעוצב במיוחד להתמודד עם שיערות ופרוות בעלי חיים, בין אם מסתכלים על ראש הניקוי המיוחד שהשואב מגיע איתו (בנוסף לראש הרגיל) אשר מעוצב במיוחד לשאיבה ואיסוף שערות או על מכל האיסוף שכל כך לרוקן.

לוגו של הסקירה

השואב האלחוטי הטוב ביותר מבחינת תקציב: Dreame V9

שואבים אלחוטיים ידועים בתג מחיר לא נמוך, במיוחד אלו של Dyson. נכון, הם מעולים, אבל אתם משלמים על התמורה הנהדרת וגם על השם. אם אתם מחפשים שואב אבק אלחוטי יוצא מן הכלל במחיר נוח, אתם תאהבו במיוחד את ה- Dreame V9. מדובר בשואב עם עיצוב נאה, עוצמה נהדרת, מבנה נוח ואופן פעולה פשוט למדי.

Dreame V9

4.5 15

השואב הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר

יתרונות

זול

נוח לניווט

מגיע גם למקומות לא נגישים

עוצמתי

עיצוב נהדר

קל

פשוט לתפעול

מגיע עם מספר ראשים מתחלפים

חסרונות

מתחמם בעוצמת שאיבה גבוהה

חיי בטרייה סבירים

קנה עכשיו ב- Last Price

לשואב 3 עוצמות שאיבה שונות, כאשר בכל עוצמה הסוללה מחזיקה מעמד זמן שונה: בעוצמה נמוכה אפשר לשאוב קרוב לשעה, עוצמת שאיבה בינונית מורידה את הזמן לכ-30 דקות ועוצמת שאיבה גבוהה תעניק לכם 15 דקות שאיבה בלבד. ה-V9 מגיע עם מעמד מיוחד לקיר, ראשי ניקוי שונים ואביזרים נוספים אשר מקלים על תהליך הניקוי. מדובר בשואב נהדר שמסוגל להתמודד גם עם שיערות בעלי חיים (אם כי תצטרכו לנקות את החלק התחתון שלו מדי פעם), שיש אומרים שמסוגל להתחרות גם עם ה-Dyson.

לוגו של הסקירה

שואב אבק אלחוטי עומד במחיר נוח: Gtech AirRam MK2

עם גישה שונה לחלוטין משל Dyson, ה-AirRam Mk2 הוא שואב אבק עומד מסורתי, מופשט מכל החוטים לצורה הקלה והנוחה ביותר שאפשר.

Gtech AirRam MK2

4.5 15

למי שאוהב שואבים עומדים ומוכן להתקדם לאלחוטי

יתרונות

קל מאוד לשימוש

מנקה באופן יעיל (גם שערות ופרוות בעלי חיים)

זמן שימוש מצוין

חסרונות

לא מגוון במיוחד

כבד

קנה עכשיו ב- Last Price

הסוללה שלו מאפשרת שאיבה של עד 40 ולמרות שלוקח לו כמעט 4 שעות להיטען, אין זה אומר שצריך להשאיר אותו בטעינה כל זמן שלא משתמשים בו. מערכת איסוף הלכלוך נהדרת; כל הלכלוכים מצטברים בקפסולה גלילית ממש מאחורי המברשת הקדמית. כדי לנקות, אתם פשוט צריכים להזיז את המכל, לפתוח אותו מעל הפח ולהוציא את הלכלוך בעזרת זרוע קטנה.

 

אם אתם רגילים לגרור שואב עומד ממקום למקום, ה-AirRam Mk2 הוא ללא ספק מהפכה. הוא כל כך קל לניווט – כל המשקל נמצא ברמת הרצפה – והידית המותאמת נוחה במיוחד. היא אפילו מסוגלת לרדת קרוב לקרקע, כדי להיכנס מתחת למיטות ורהיטי אחרים עם רגליים.

סיכום

איך לבחור את שואב האבק האלחוטי הטוב ביותר?

 

השואבים האלחוטיים הטובים ביותר מגיעים עם יתרון בולט במיוחד: אין חוט. מה שהופך אותם להרבה יותר נוחים לשימוש והם גם קלים מספיק כדי לנקות בכל מקום, החל מהתקרה עד פינה נידחת מאחורי המקרר, יחד עם שאיבה של מיץ שנשפך, אבק מהמדפים וכו'.

 

כשהם הגיעו לשוק לראשונה, שואבי האבק האלחוטיים שימשו כתוספת – כוח עזר לשואב הראשי, והיו מיועדים לניקיון מהיר בין ניקיונות הבית המלאים, לניקיון הרכב ומקומות קשים להגעה. אבל חלק מהדגמים של היום טובים מספיק בשביל להחליף את השואב הרגיל, ובגלל הדרך שבה הם התפתחו, מאז שחברת Dyson הפכה אותם למוצרים מגוונים ויוקרתיים יותר, הם טובים עבור כמעט כל שימוש, מניקוי הרכב שלכם עד שאיבת הבית כולו, כולל השטיחים.

 

שואבים אלחוטיים מגיעים גם עם חסרונות. כדי לשמור על המשקל שלהם נמוך מספיק לשימוש נוח, סוללות הליתיום שלהם לא יכולות להיות כבדות וגדולות, כך שחיי הסוללה שלהם די קצרים – לרוב לא יותר מ-20 דקות בשיא העוצמה, ועד 40 דקות או יותר בעוצמת שאיבה נמוכה יותר (שלא מספקת אנשים רבים). Dyson התייחסה לחיסרון זה בכך ששיפרה את הסוללה שלה לאורך השנים, אבל לאחרונה חברות רבות מציעות גישה פשוטה יותר וכוללות בכל שואב 2 בטריות במקום אחת.

 

שואבי האבק האלחוטיים ממשיכים להתקדם ולהשתכלל, כשהחברות המובילות בתחום מציעות יותר ויותר תכונות מושכות עם כל דגם חדש. אבל למרות המבחר העצום, לא כל שואבי האבק האלחוטיים מנקים באפקטיביות.

 

הדגמים המופיעים הרשימה שלנו הם המומלצים ביותר, כך שכמעט כל שואב שתבחרו כנראה יעשה עבודה מעולה – אבל אנחנו כאן, כמו תמיד, כדי לדאוג שלא תבזבזו את הכסף שלכם על מוצר נחות, ולכוון לצרכים האישיים שלכם. אז בואו נעבור ביחד על הפרמטרים שהופכים שואב אבק אלחוטי לטוב ויעיל באמת.

 

אביזרים

משטחים שונים מצריכים אביזרים שונים לשאיבה, אז קחו בחשבון את סוג – או סוגי – המשטחים שתנקו עם השואב, יש דגמים שמגיעים עם המון אביזרים, כשכל אחד מיועד לניקוי משטח שונה:

  • רצפה – כדי לשאוב רצפות, תרצו מברשת רחבה, שתשאב אזור גדול. רוב המברשות הראשיות (דו-מצביות, ממונעות) שמגיעות עם כל שואב מתאימות למשימה.
  • פרקט – גם בשביל פרקט תרצו מברשת רחבה, אבל חשוב לבחור במברשת עדינה שלא תשרוט את הפרקט. לכן, שימו לב שאתם משתמשים במברשת ייעודית, שלפי היצרן, מתאימה לשאיבת פרקטים.
  • שטיח – בשביל לשאוב שטיח בצורה יעילה, תזדקקו למברשת חובטת.
  • מסילות – המקומות הצרים והקשים להגעה האלה זקוקים למברשת אבק צרה במיוחד.
  • ריפוד – קיימות מברשות ייעודיות, עדינות, שמשתחררות בקלות, ומאפשרות לכם לשאוב אבק מריפוד בקלות בלי לפגום את הבד.
  • בית עם חיות מחמד – אם יש לכם חיות מחמד, אתם בוודאי יודעים כמה אביזר ייעודי לשאיבת שיער בעלי חיים יכול להקל על החיים שלכם, ואם יש לכם חיות מחמד ועוד לא יצא לכם להשתמש באביזר כזה, מחכה לכם הפתעה נהדרת.

 

צינור

גם סוג הצינור של השואב יקבע לאילו מקומות הוא יוכל להגיע ובאיזו נוחות תוכלו להשתמש בו. קיימים צינורות טלסקופיים, אותם תוכלו לכוונן לאורך המתאים לכם, וצינורות גמישים. הצינור הטלסקופי קל במיוחד לאחסון, משום שהחלקים שלו נכנסים זה לתוך זה. מצד שני, אם אתם תצטרכו לשנות את האורך שלו הרבה פעמים, בשביל שיהיה לכם נוח להגיע למדפים, למשל, זאת עשויה להיות קצת טרחה, אז בדקו שהוא קל ונוח לכוונון. עם הצינור הגמיש לא תהיה לכם בעיה כזאת, משום שהוא יתגמש ויתלפף מעצמו. אבל דווקא בגלל זה צריך להיזהר, ולקנות אך ורק דגם איכותי, שהצינור שלו לא ייסתם עם כל ליפוף.

 

עוצמה

זה פרמטר חשוב בכל שואב אבק, ובמיוחד באחד אלחוטי, איתו לא תרצו סתם לבזבז סוללה. אולי נראה הגיוני שפשוט צריך מכשיר עוצמתי, אבל זה לא תמיד נכון: רצפת פרקט, למשל, צריכה טיפול עדין, בעוצמה שלא תפגום אותה, ושטיח דק עשוי "להידבק" לשואב אם העוצמה שלו גבוהה מדי. מצד שני, עוצמת שאיבה נמוכה לא תנקה ספות ושטיחים עבים ביעילות, ובהחלט לא תספיק לבית בו חיות המחמד מפזרות שערות בכל מקום. משטחים שונים ורמות לכלוך שונות מצריכים עוצמת שאיבה שונה, וחשוב לשים לב שבחרתם במכשיר שיעניק לכם את הבחירה בין העוצמות שתזדקקו להן.

 

מכל איסוף

רוב שואבי האבק האלחוטיים לא מגיעים עם שקית שתצטרכו לרוקן. במקום זה, הם משתמשים בשיטה המודרנית והפופולרית של מכל איסוף. גודל מיכל האיסוף ייקבע כל כמה זמן תצטרכו לרוקן אותו, אבל כשמדובר בשואב אלחוטי, ממילא לא תשתמשו בו במשך שעתיים רצוף, כך שגם עם מכל בעל קיבולת ממוצעת, לא תצטרכו לעצור ולרוקן אותו באמצע השאיבה. מכל בינוני גם לא יעלה את משקל המכשיר יותר מדי, ומכל קטן הוא נהדר לאלה שרוצים שואב קל, קטן ונייד. אבל אם יש לכם חיית מחמד מנשירה במיוחד, דווקא תזדקקו למכל אחסון גדול וקל לריקון.

 

מה שמביא אותנו לתכונה השניה שחשובה במכל האיסוף: חשוב לפחות כמו גודל המכל הוא שיטת הריקון שלו. אתם רוצים מכל שתוכלו לרוקן ביעילות, במהירות ובקלות, בלי להתלכלך. הרבה שואבי אבק מאפשרים לכם ריקון בלחיצת כפתור, ואנחנו ממליצים לכם לבדוק מה שיטת הריקון של המכשיר, ולבחור בכזה שיעשה את החיים שלכם קלים יותר.

 

חיי סוללה

ככל שהבית שלכם גדול יותר, תצטרכו להשתמש בשואב לזמן ארוך יותר, מה שאומר שתצטרכו מכשיר עם חיי סוללה נאים כדי לנקות את כולו בפעם אחת. הרבה מהבתים יכולים ליהנות מניקוי די יסודי ב-20 דקות, במיוחד אם אתם מנקים באופן יומיומי, אבל אם תרצו להשתמש בשואב לפרקי זמן ארוכים בעוצמה חזקה, תצטרכו דגם כמו ה-V11 Absolute או ה-Cyclone V10 Absolute של דייסון.

 

זמן טעינה

דבר נוסף ששווה לקחת בחשבון הוא זמן הטעינה. אם תרצו להשתמש במכשיר יותר מפעם ביום (למשל, לפני ואחרי שמגיעים אורחים), תרצו מכשיר שנטען במהירות. קיימים דגמים שמגיעים עם סוללה או שתי סוללות נשלפות הניתנות להחלפה ולטעינה בנפרד. עם שואב אבק כזה, תוכלו להטעין סוללה אחת בזמן שאתם משתמשים באחרת. אפשרות נוספת היא לרכוש שואב אבק חוטי.

 

מסנן

מסנן טוב הוא אחד הדברים החשובים ביותר בשואב אבק, והוא יכול לשפר את איכות האוויר בחדר בצורה משמעותית. אמנם מסנן איכותי מעלה את מחיר השואב, אבל אין ספק שהוא שווה כל אגורה. אם אתם סובלים מאלרגיות או מאסטמה, אנחנו ממליצים לכם בחום לבחור בשואב אבק עם מסנן HEPA, כמו הדגמים של Dyson, ,Xiaomi ,Miele ו-Gtech שבסקירה שלנו.

 

אפשרויות נוספות

לשואבי האבק של היום יש לא מעט תכונות מושכות שהופכות את מלאכת השאיבה לקלה ויעילה. נוריות חיווי, שמודיעות לכם כשהגיע הזמן לרוקן את המיכל, לנקות או להחליף את המסנן, ולהטעין את הסוללה בהחלט יכולות להיות שימושיות מאוד, ותאורת LED בקצה המברשת תאפשר לכם לנקות מקומות חשוכים ביעילות, בלי לפספס אף פירור. אבל כנראה שהתכונה הפופולרית ביותר היא האפשרות להפוך שואב עומד לשואב ידני בלחיצת כפתור. כך תוכלו לעבור מניקוי הרצפות לשאיבת המדפים, ומשם למכונית, בלי לשבור את הראש ואת הגב.

 

משקל

אין ספק שהתכונה המושכת והיעילה ביותר של שואב אבק אלחוטי היא הניידות שלו. בדיוק בגלל זה, צריך לשים לב למשקל של המכשיר (הרי לא ממש שווה לקנות שואב שיכול להגיע לכל מקום, אם שני אנשים יצטרכו לסחוב אותו למקום הזה). רוב שואבי האבק האלחוטיים מתגאים במשקל נמוך מאוד, אבל אנחנו עדיין ממליצים לכם להסתכל על הפרמטר הזה, במיוחד אם אתם מחפשים שואב אבק אלחוטי עם חיי סוללה ארוכים ומיכל בעל קיבולת גדולה, מאחר ושתי התכונות האלה מעלות את משקל המכשיר.

 

אחסון

כל שואב אבק צריך מקום אחסון נוח, והדבר נכון עוד יותר כשמדובר בשואב אבק אלחוטי, שיצטרך להיטען אחרי השימוש. תחשבו איפה תרצו לשים את השואב וכמה מקום אחסון הוא ייקח. אם בחרתם במכשיר שמגיע עם הרבה אביזרים, אל תשכחו לבדוק שיש לו דרך מקום נוח ויעיל לאחסן אותם.

 

כמה טיפים אחרונים

טפלו במסנן – כדי שהמסנן ישמור על איכות האוויר שלכם, אתם צריכים לשמור על המסנן, אז אל תשכחו לנקות אותו היטב, וכשהוא מתכלה – להחליף אותו.

 

לא כל השטיחים שטוחים – משטחי עץ, פלסטיק ושיש שונים זה מזה בתכונות, ולכן גם בדרך הניקוי שלהם. אותו הדבר עם שטיחים: שימו לב לעובי השטיח ולאורך השערות שלו, ודאגו להשתמש באביזר המתאים ובעוצמה המתאימה בזמן השאיבה.

 

אל תשכחו מהאחריות – שואב אבק הוא מכשיר עם לא מעט חלקים, שנמצא בשימוש, אצל רובינו, לפחות פעם בשבוע. ולעומת מכשירים כמו מחשב, טלוויזיה ומיקרוגל, השימוש הזה כולל הרבה תזוזות, ולפעמים גם איזו מכה פה ושם. במילים אחרות, הוא חשוף מאוד לבלאי ולתקלות. לכן, שימו לב לתקופת האחריות ולדברים שהיא כוללת, וחשוב לא פחות – לדברים שהיא לא כוללת.

שאלות ותשובות על שואבי אבק אלחוטיים מומלצים

האם שואב אבק אלחוטי טוב כמו שואב אבק עם חיבור לחשמל?

לפני כמה שנים התשובה שלנו הייתה שונה, אבל אנחנו שמחים לומר שכן, בהחלט. הטכנולוגיה היום מאפשרת לשואבי האבק האלחוטיים להיות יעילים עבור כל פעולה כמעט, כולל שטיחים, רצפה, חלונות וכדומה

האם שואב אבק אלחוטי מומלץ גם למי שיש לו בעל חיים בבית?

כן! בסקירה שלנו קיימים מספר דגמים מומלצים לשימוש בבית שיש בו בעלי חיים שעירים, כמו בשאיבת שטיח, גם כאן חשוב שתהיה עוצמת יניקה גבוהה

מה לגבי בית עם שטיח מקיר לקיר? האם שואב אלחוטי יכול להיות יעיל במקרה כזה?

כן, יש שואבים עם עוצמת יניקה חזקה במיוחד והם יכולים להתמודד בקלות עם שאיבת שטיחים

מה עלי לקחת בחשבון כשאני קונה שואב אבק אלחוטי?

אחד הדברים שחשוב להבין זה שיש לו מגבלת זמן פעולה, כיוון שהוא לא מחובר למקור כוח. בנוסף, הוא ידני ואם הוא כבד, הוא עלול להכביד בזמן ביצוע פעולות הניקוי