טוחני אשפה (ביתיים): סקירת 6 טוחני אשפה מומלצים (מעודכן 2024) | Finder

טוחני אשפה יחסכו לכם את פינוי הפסולת האורגנית לפח, יגרסו אותה טוב טוב ויעביר אותה היישר לתוך מערכת הניקוז. ואתם? תחסכו לעצמכם את ריקון האשפה לעיתים דחופות כל כך.

icon pos_1

ניתחנו

22 סקירות

ו-

1080 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על טוחני אשפה מומלצים

פינוי האשפה הוא נושא טעון כמעט בכל בית. מי יוריד את הזבל? או יותר נכון מי שכח לעשות את זה? האשפה הביתית כוללת בין היתר שאריות מזון אורגני, ש…איך ננסח זאת בעדינות, מפיצות ריחות לא נעימים במיוחד כשלא זורקים אותן לפח השכונתי בזמן. נכון, כיום קיימים בשוק פחים מתקדמים המאפשרים את נטרול חלק מהריחות, אבל השוק מתקדם יותר ומציע פתרון אקולוגי הרבה יותר – טוחני האשפה. הם יחסכו לכם את פינוי הפסולת האורגנית לפח, יגרסו אותה טוב טוב ויעביר אותה היישר לתוך מערכת הניקוז. ואתם? תחסכו לעצמכם את ריקון האשפה לעיתים דחופות כל כך.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש טוחני אשפה המומלצות על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4 15

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4 15

השווה מחיר

L-2600
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בוא נודה באמת, אף אחד מאיתנו לא נהנה לנקות אחריו שאריות מזון, אבל גם אי אפשר להשאיר אותן סתם ככה. אנחנו משאירים אחרינו פסולת כל הזמן, כשאנחנו פותחים חבילות למיניהן, בקבוקים, פחיות, או כל דבר אחר שאפשר לחשוב עליו. כיום, קיימת מודעות שהוכלת וגדלה, לחשיבות המחזור ולהפרדת הפסולת. החדשות הטובות הן שעכשיו, אנחנו לא צריכים יותר לדאוג לשאריות המזון. תודות לטוחני האשפה, שאריות המזון כבר לא מטרד עבורנו.

 

טוחני אשפה הם פתרון כלכלי וידידותי לסביבה לפסולת המזון האורגנית שנזרקת לפח בדרך כלל, ומשאירה אחריה ריחות לא נעימים. כבר בשלב הכנת האוכל ובישולו אנחנו מייצרים אשפה אורגנית, קליפות הירקות או שאריות הבשר אחרי שניקינו אותו, ובכל פעם צריך לעצור לרגע את ההכנות כדי לפנות אותן לפח האשפה וזה מפריע לזרימת תהליך הבישול. אם אתם חושבים על זה, ריקון הפסולת לתוך הכיור הוא למעשה הרבה יותר אינטואיטיבי – שלא לדבר על נקי יותר. עם כמות קטנה יותר של פסולת, פח האשפה יסריח הרבה פחות  ואתם תמצאו את עצמכם מוציאים את האשפה בתדירות נמוכה הרבה יותר. פינוי האשפה האורגנית בכיור אולי לא יבטל את המטלה הזו לחלוטין, אבל זה צעד אחד בכיוון הנכון.

 

אתם כמעט ולא תרגישו בנוכחותם- הם מותקנים מתחת לכיור, הם יגרסו כל פסולת מזון לחתיכות זעירות ויעבירו אותם היישר דרך חור הניקוז של הכיור.  הם קלים להתקנה וידידותיים למשתמש. רובם לא יקרים במיוחד, והם בהחלט ראויים להחליף את שקיות האשפה שנמצאות ברוב הבתים בשימוש יומיומי.

 

תישארו איתנו, כי בדקנו בשבילכם את 5 טוחני האשפה המומלצים ביותר.

לוגו של הסקירה

החזק ביותר: טוחן אשפה Waste King Legend-8000

עם מנוע של 1 כ"ס, ובמחיר שווה לכל כיס, ה- Waste King Legend-8000 הוא טוחן האשפה המשתלם ביותר.

Waste King Legend-8000

4 15

שקט, בעל מנוע חזק ויטחן את רוב סוגי המזון.

יתרונות

שקט יחסית לטוחנים אחרים

מנוע חזק (1 כ"ס)

מחיר נוח

טוחן את רוב סוגי המזון

חסרונות

רוב חלקי המכשיר מפלסטיק

אין אפשרות חיצונית לשחרור חסימה

קנה עכשיו ב- Amazon

עם מנוע מגנט קבוע (permanent magnet motor) בעל יכולת טחינה וגריסה במהירות של 2800 סל"ד ותא טחינה גדול, ה- Waste King Legend-8000 עושה עבודה מצוינת וטוחן 98-99% מכל סוגי פסולת המזון, מפירות ועד עצמות עוף.

 

מנוע מגנט קבוע מרעיש הרבה פחות בזמן פעולה ביחס למנוע אינדוקציה רגיל, מה שהופך את הטוחן הזה לשקט מאוד. בנוסף, היכולת שלו להגיע למהירות מקסימלית בזמן קצר מקטינה את הסיכון בחבלות במכשיר. ה Waste King Legend-8000 עמיד במיוחד. כל רכיבי הטחינה עשויים מנירוסטה כדי לטחון אפילו את הפסולת הקשה ביותר ולעמוד במבחן הזמן. בנוסף, המיכל ממוסגר בפולימר (או פלסטיק), מה שהופך אותו לקל ועמיד בפני קורוזיה. אחד היתרונות של המכשיר הוא העובדה שבהסתכלות כוללת של עלות מול תועלת , המכשיר הזה בהחלט נמצא במקום מכובד ברשימה. המחיר שלו בהחלט שווה את המוצר האיכותי שתקבלו. למרות שמנועי מגנט קבועים יכולים לעתים קרובות להיות יקרים מאוד, כמו גם החומרים הנוספים ממנו עשוי המכשיר כמו הנירוסטה, הוא הצליח לשמור על מחיר מאוזן למדי ביחס למכשירים אחרים שבדקנו, עם מנועי 1 כ"ס.

 

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שמעטפת הפולימר של המכשיר ,למרות יתרונותיה הברורים, עלולה להיות דקה למדיי מה שאומר שמכה חיצונית לכיסוי עלולה להזיק לו ולתוכן המכשיר שעליו היא צריכה להגן. ובכל זאת, אל תשכחו שהמפגש היחיד שלכם עם המכשיר יהיה לרוב רק בעת ההתקנה, ושאר הזמן הוא יהיה מוגן מאחורי ארון. 

 

מנוע : 1כ"ס גודל תא טחינה: 990 מ"ל  מהירות טחינה: 2800 סל"ד גודל המכשיר: 21.6X21.6X40.6 משקל: 5.4 ק"ג מחיר מומלץ לצרכן: 1790₪   

לוגו של הסקירה

החדשני ביותר: InSinkErator Evolution Excel

מצויד לא רק במנוע חזק אלא גם בטכנולוגיות החדישות ביותר,ה-InSinkErator Evolution Excel הוא הבחירה המתאימה ביותר למטבחי יוקרה.

InSinkErator Evolution Excel

4 15

עיצוב יוקרתי, מנוע חזק במיוחד ומצוייד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

יתרונות

מנוע חזק

שקט במיוחד

טוחן את רוב סוגי המזון

טחינה תלת-שלבית

שחרור חסימה אוטומטי

חסרונות

יקר

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

אחד היתרונות הבולטים ביותר של ה-InSinkErator Evolution Excel הוא בידוד הקול המעולה שלו.  טכנולוגיית Sound Seal המוגנת בפטנט משלבת תכונות בידוד ואנטי רטט מתקדמות כדי לשמור על פעולה שקטה במיוחד. כיום, הוא טוחן האשפה הביתי השקט ביותר שקיים בשוק. הטוחן מגיע עם מנוע אינדוקציה  Dura Drive ‏1כ"ס  (1725 סל"ד), המאפשר לטוחן לעבוד ביעילות גבוהה ובתחזוקה מינימלית. תא הטחינה העשוי מפלדת אל-חלד והמנוע החזק יכולים להתמודד בקלות עם פסולת מזון מגוונת- עצמות, זרעים ופסולת סיבית.

 

ה- Evolution Excel כולל גם טכנולוגיית MultiGrind תלת-שלבית, ובעצם טוחן את פסולת המזון שבמכיל שלוש פעמים כדי להבטיח שהיא מתפרקת היטב. פעולה זו מפחיתה את הסיכוי לסתימה או לחסימות. ואם בכל זאת יש סתימות מהמזון, הטוחן ידע לזהות אותן עצמאית, וכדי לשחרר את תא המטחן, הוא מגביר את המומנט והופך את הסיבוב באופן אוטומטי, ומתקן את הבעיה לפני שתספיקו לשים לב שבכלל הייתה בעיה.

 

מנוע : 1כ"ס גודל תא טחינה: 1183 מ"ל  מהירות טחינה: 1725 סל"ד גודל המכשיר: 30.5X30.5X33 משקל: 10.4 ק"ג מחיר מומלץ לצרכן:400$ – 600$

לוגו של הסקירה

הזול ביותר: טוחן אשפה Waste King L-2600

אם אתם משפחה קטנה, שלא מייצרת פסולת אורגנית בכמויות , ה- Waste King L-2600 הוא בהחלט פתרון מושלם בשבילכם.

Waste King L-2600

4.5 15

קטן, קומפקטי ולא יתפוס הרבה מקום בארון תחת לכיור, עם 2600 סל"ד הוא יעשה עבודה מצויינת לשימוש ביתי קל

יתרונות

זול במיוחד

מנוע מספק לעבודה ביתית קלה

חסרונות

בלאי גבוה

רוב חלקי המכשיר עשויים פלסטיק

אין אפשרות חיצונית לשחרור חסימה

מנוע חלש לטחינה של מזון קשיח

L-2600
קנה עכשיו ב- Amazon

בניגוד לטוחנים של חברת InSinkErator המשתמשת במנועי אינדוקציה, ב-Waste King מעדיפים להשתמש במנועי מגנט קבוע (permanent magnet motors). כך גם המנוע של ה- Legend L2600. עם מנוע חצי כ"ס ו2600 סל"ד, טבעת טחינה מפלדה מגולוונת וגלגלים מפלדת אל חלד הוא יכול לטחון בקלות את רוב סוגי פסולת המזון. יחד עם זאת, כדאי שתמנעו מטחינה של עצמות,  חרצנים ומזון קשיח  – אלו עלולים ליצור עומס על הטוחן.

בדומה לדגמי Waste King Legend אחרים, בית הקופסה ותא הטחינה בנויים מפיברגלס למעטפת קלה אך עמידה במבחן הזמן, ובנוסף, עמידה מאוד בפני קורוזיה. מיכל הטחינה שלו לא גדול במיוחד והוא יכול להתאים למשפחה של 3 נפשות בשימוש קל – בינוני.

מנוע : 1/2 כ"ס גודל תא טחינה: 807 מ"ל  מהירות טחינה: 2600 סל"ד גודל המכשיר: 12.7X17.78 משקל: 4.4 ק"ג  מחיר מומלץ לצרכן: 70$-100$

לוגו של הסקירה

מקום טוב באמצע: טוחן אשפה Franke WDJ751

טוחן אשפה מבית  Frankeהשווצרי, יתאים לכם למטבח, בין אם זו פעם ראשונה שאם רוכשים טוחן אשפה או אם אתם מעוניינים להחליף את הטוחן הקיים. הוא מצוייד בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור רעשים ולטחינה טובה יותר.

Franke WDJ75

4 15

שימוש חכם במנוע מגנטי, טכנולוגייה להקטנת רעשים ותא טחינה גדול

יתרונות

עמיד בפני סתימות

מנוע מגנט קבוע

שקט

חסרונות

לא מצאנו!

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

אחד הטוחנים הטובים בשוק היום עם טכנולוגייה נגד חסימות (anti-jamming) הוא ה- Franke WDJ751. במקום להשתמש בטכנולוגיית ההיפוך האוטומטי, ה – Franke WDJ751 מצוייד במנוע D/C  מגנטי המשתמש בשיטה של מנועי אינדוקציה ובכך מגביר את כוח הפעולה שלו. הוא מגיע עם בידוד כפול לרעשים ובכך מוריד את עוצמת הרעש והופכת אותו לטוחן שקט מאוד. מנוע הטוחן בעל 3/4 כ"ס וטוחן ביעילות ובמהירות שאריות מזון וירקות. להבי החיתוך עשויים נירוסטה ועובדים ביעילות רבה במהירות של 2700 סל"ד. תא הטחינה שלו גדול מאוד ומכיל 965 מ"ל ויכול בהחלט להספיק גם בשימוש בינוני-כבד. הוא מאובזר במנגנון הגנה מחפצים מתכתיים וכולל פחמים השומרים על אורך חיים כמו גם יכולות עבודה ארוכות טווח. אמנם ניתן למצוא טוחנים זולים ממנו בשוק, אך הוא בהחלט שווה את הסכום שהוא עולה.

 

מנוע : 3/4 כ"ס גודל תא טחינה: 965 מ"ל  מהירות טחינה: 2700 סל"ד גודל המכשיר: 15.9X15.9X35.9 משקל: 6.8 ק"ג  מחיר מומלץ לצרכן:1250 ₪

לוגו של הסקירה

היוקרתי ביותר: טוחן אשפה Insinkerator Evolution 200

הוא יוקרתי, מעוצב וושט במיוחד. אם אתם מחפשים תוספת יוקרתית למטבח, ואתם מייצרים הרבה פסולת אורגנית, ה- Insinkerator Evolution 200 הוא פתרון מצויין.

Insinkerator Evolution 200

4 15

שקט במיוחד ובעל פעולת טחינה תלת-שלבית, תוספת מרעננת ויוקרתי למבטח ובהחלט יעשה עבודה טובה גם בכמויות טחינה גבוהות.

יתרונות

טוחן את כל סוגי המזון

שקט במיוחד

קל להתקנה והפעלה

עשוי מחומרים איכותיים

טחינה תלת – שלבית.s

חסרונות

יקר, גדול וכבד

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- חשמל נטו

ה- Insinkerator Evolution 200 הוא דגם חזק שעובד מצויין עם מנוע 3/4 כ"ס. הוא מצוייד בטכנולוגיית טחינה תלת-שלבית ייחודית שגורסת את המזון לחלקיקים קטנים במיוחד.אם אתם משפחה גדולה, או שאתם מארחים בביתכם הרבה, ה- Insinkerator Evolution 200 הוא הטוחן בשבילכם.  הוא שקט במיוחד והגיע עם מגן התזה שמצויד במערכת אוטמת רעשים. בנוסף, יש לו מתג אוויר בנוי, כדי להקל על ההתקנה והפעלת המכשיר. הטוחן הזה עוצמתי במיוחד בגלל תוספת של מעבד מיקרו.  זה משפר את המומנט שלו בטיפול במזון קשה.  תא הטחינה שלו גדול (1180 מ"ל) ויכול להכיל כמות גדולה של פסולת. להבי הטחינה מיוצרים מפלדת אל חלד ומאפשרים את חיתוך הפסולת ביעילות.  הם מסוגלים לטחון כמעט כל דבר כולל קלחי תירס ועצמות גדולות. ההתקנה שלו לא קשה במיוחד, למרות שתמיד מומלץ להיעזר באיש מקצוע. ה- Insinkerator Evolution 200 עשוי כולו ממתכת, כדי להגביר את עמידותו ולהוסיף לו מראה יוקרתי. חשוב לוודא לפני הרכישה שהטוחן מתאים לגודל הכיור שלכם כדי שלא יהיו נזילות.

 

מנוע : 3/4 כ"ס גודל תא טחינה: 1180 מ"ל  מהירות טחינה: 1725 סל"ד גודל המכשיר: 23.4X23.4X34.4משקל: 11.6 ק"ג  מחיר מומלץ לצרכן: 2340 ₪ – 3500 ₪

 

 

 

*יש לוודא כי המוצרים מותאמים למתח החילופין המסופק בישראל.

סיכום

טוחן אשפה הוא מכשיר מטבח חדשני המיועד לסילוק יעיל של פסולת מזון. טוחני אשפה מותקנים מתחת לכיור המטבח ומחוברים למערכת האינסטלציה. טוחני אשפה מגיעים מצוידים במנועים חזקים ולהבים חדים הגורסים פסולת מזון לחלקיקים קטנים, מה שמקל על השטיפה לביוב. מכשירים אלו מספקים דרך נוחה והיגיינית לנהל את פסולת המזון ולהפחית את כמות האשפה הנכנסת לפח האשפה.


טוחן אשפה מותקן בדרך כלל במטבחי מגורים, אך ניתן למצוא אותו גם במסגרות מסחריות כמו מסעדות ובתי מלון. הוא מציע פתרון נוח ויעיל לסילוק שאריות מזון, ומבטל את הצורך בשיטות מסורתיות כמו קומפוסט או זריקת פסולת מזון לפח.


התפקיד העיקרי של טוחן אשפה הוא לפורר פסולת מזון לחלקיקים עדינים, ולאפשר לשטוף אותם בקלות במים. תהליך זה מתאפשר על ידי שילוב של מנועים חזקים ולהבים חדים המסתובבים במהירויות גבוהות. כשפסולת המזון נכנסת למגרסה, היא נקצצת לחתיכות קטנות, מה שמפחית את הסיכון לסתימת מערכת האינסטלציה. לאחר מכן, הפסולת המגוררת נשטפת לביוב, שם היא עוברת דרך מערכת הביוב לעיבוד נוסף.

 

מה צריך לבדוק כשבוחרים טוחן אשפה?

אז החלטתם להיות ידידותיים לסביבה, אתם כבר מפרידים באופן אוטומטי את הפסולת שאתם מייצרים לפי קטגוריות. עכשיו הגיע הזמן להחליף את שקיות האשפה בטוחן אשפה. על מה צריך להסתכל? מה חשוב בשבילכם? ואיך תדעו באיזה טוחן לבחור. פה תוכלו למצוא את מאפייני המפתח שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת טוחן האשפה הביתי שלכם.

 

עוצמת מנוע (כ"ס)

אם אתם עומדים בפני בחירת טוחן אשפה, כדאי שתבדקו מה כוח המנוע שלו.  ככל שהמכשיר חזק יותר, כך הוא יכול לטחון פסולת מזון קשה יותר, מה שאומר שאתם יכולים להיפטר מאשפה רבה יותר מבלי שתצטרכו למיין אותה. רוב טוחני האשפה הביתיים מגיעים עם מנוע 1/2-1 כ"ס. העוצמה האופטימלית היא 3/4 כ"ס, כזה שיוכל לטחון את רוב סוגי הפסולת, גם אם מדובר בעצמות, קליות וחרצנים. בנוסף, השתדלו לבחור טוחן העשוי מפלדת אל-חלד (נירוסטה) או לפחות כזה שהלהבים שלו עשויים מנירוסטה. לרוב הם יחזיקו יותר שנים.

 

תא טחינה

בדקו את גודל התא של הטוחן. אם אתם משפחה גדולה או שאתם מארחים הרבה, ואתם שוטפים כלים הרבה פעמים ביום, תעדיפו טוחן שתא האכסון שלו גדול יותר ובכך תחסכו הפעלות של הטוחן. אך אם אתם זוג למשל, ואין לכם פסולת מרובה במהלך היום, גם תא קטן יעשה את העבודה.

 

מהירות טחינה

הדבר הבא שתצטרכו לבדוק יהיה מהירות הטחינה או במילים אחרות , את מהירות המנוע. לרוב היא נמדדת במהירות הסיבובים לדקה של להבי טוחן האשפה. ככל שמהירות הסיבובים גדולה יותר, כך טחינת האשפה מהירה ויעילה יותר. אם הפסולת שלכם כוללת בעיקר פסולת קשה כמו עצמות, חרצנים, שאריות פירות וכו', אנחנו ממליצים על מהירות של 1725 סל"ד לפחות.

 

התקנה ובטיחות

בדקו את אמצעי הזהירות שהוסיף היצרן למכשיר על מנת למנוע תאונות למיניהן. בנוסף, את רוב טוחני האשפה ניתן להתקין לבד, אך אנחנו עדיין ממליצים להיעזר באיש מקצוע, במידה ואתם חוששים או לא מבינים די הצורך בהתקנת המכשיר.

 

רמות הרעש

לבסוף, אל תשכחו לבדוק את רמת הרעש של המכשיר. המכשירים הטובים יותר כוללים רכיבים נגד רטט, המסייעים במניעת התחממות יתר של הטוחן במהלך שימוש ממושך. לרוב, טוחני האשפה הגדולים יותר, נוטים להיות שקטים יותר מאחיהם הקטנים. אך קחו בחשבון שאין טוחן אשפה שקט לחלוטין. כל טוחן באשר הוא יעשה מעט רעש. והיצרים עובדים כל הזמן על מנת לשפר את נושא הרעש.

 

איך עובד טוחן אשפה

טוחן אשפה פועל על ידי שימוש בשילוב של מנועים חזקים, להבים חדים וזרימת מים כדי להיפטר ביעילות מפסולת מזון. התהליך מתחיל כאשר שאריות מזון מוזנות לתוך המגרסה דרך ניקוז הכיור. כשהפסולת נכנסת למגרסה, המנוע מופעל, מה שגורם ללהבים להסתובב במהירות. לאחר מכן, הלהבים החדים קוצצים את פסולת המזון לחתיכות קטנות, ומפרקים אותה לחלקיקים ניתנים לניהול.


לזרימת המים תפקיד מכריע בתפקוד מגרסת האשפה. כאשר הלהבים גורסים את פסולת המזון, מים מותזים בו זמנית לתוך תא המגרסה. מים אלו עוזרים בשתי דרכים. ראשית, הם מסייעים בשטיפה של הפסולת המגוררת לביוב, ומונעים סתימות כלשהן. שנית, זה עוזר לשמן את הלהבים, מבטיח פעולה חלקה ומפחית את הסיכויים לבלאי.

 

סיבוב הלהבים וזרימת המים המתמשכת יוצרים פעולת מערבולת בתוך המגרסה, המפרקת למעשה את פסולת המזון לחלקיקים קטנים יותר. חלקיקים אלה נשטפים עם המים, ובסופו של דבר מגיעים למערכת הביוב.


חשוב לציין שטוחן אשפה נועד לטפל בפסולת מזון רכה ואינו מיועד להשלכת פריטים שאינם מזון או חפצים קשים. יש להקפיד להימנע מהכנסת פריטים כמו זכוכית, פלסטיק או מתכת לתוך המגרסה, שכן הם עלולים לפגוע בלהבים ולגרום לסתימות במערכת האינסטלציה.

 

סוגים שונים של טוחני אשפה

טוחני אשפה מגיעים בסוגים שונים, שכל אחד מהם מיועד לתת מענה לצרכים והעדפות שונות. סוג נפוץ אחד הוא מגרסת האשפה הרציפה. מגרסה מסוג זה מאפשרת הזנה רציפה של פסולת מזון בזמן שהיא פועלת, מה שהופך אותה לנוחה עבור משקי בית המייצרים כמות גדולה של פסולת על בסיס קבוע.


סוג נוסף הוא מגרסת האשפה להזנה סדירה. בניגוד למגרסת ההזנה הרציפה, מגרסת ההזנה הסדירה דורשת מהמשתמש להעמיס את הפסולת לתא לפני שניתן לגרוס אותה. סוג זה של מגרסה נחשבת לבטוחה יותר שכן היא מונעת הפעלה מקרית בזמן העמסת הפסולת.


יש גם טוחני אשפה קומפקטים, שמתאימים למטבחים עם שטח מוגבל. מגרסות קומפקטיות אלו מתוכננות להתאים מתחת לכיור, ומציעות פתרון חסכוני במקום מבלי להתפשר על הביצועים.


בשנים האחרונות חלה עלייה בפופולריות של טוחן אשפה מהיר. טוחנים אלו מצוידים במנועים חזקים ולהבים חדים, המאפשרים סילוק יעיל ומהיר של פסולת מזון. הם אידיאליים עבור משקי בית עמוסים או מטבחים מסחריים הדורשים פתרון מהיר ואמין לסילוק פסולת.


בנוסף, חלק ממגרסות האשפה מגיעות עם תכונות מתקדמות כגון טכנולוגיית הפחתת רעש ומנגנוני אנטי חסימה. תכונות אלו עוזרות למזער את רמות הרעש במהלך הפעולה ולמנוע את סתימת המגרסה, ומשפרות את הביצועים הכוללים ואת חווית המשתמש.

 

למי כדאי לקנות טוחן אשפה

טוחן אשפה יכול להוות תוספת מועילה למשק הבית עבור יחידים ומשפחות שונות. ראשית, מי שמודע לצמצום הפסולת וקידום קיימות ימצא שטוחן אשפה הוא השקעה רבת ערך. על ידי גריסה של פסולת מזון, יכולים להשתתף באופן פעיל בשיטות קומפוסט או עיכול אנאירובי, ובכך למזער את תרומתם למזבלות ולפליטת גזי חממה.


שנית, משקי בית עם גינות או עם צורך בקומפוסט ירוויחו מאוד ממגרסת אשפה. ניתן להשתמש בפסולת המזון המגוררת כקומפוסט עשיר בחומרים מזינים כדי לשפר את איכות הקרקע ולקדם צמיחה בריאה של צמחים. זה יתרון במיוחד עבור אנשים שנהנים מגינון או בעלי שטח ירוק.


יתרה מזאת, משפחות עם ילדים צעירים המייצרות כמות משמעותית של פסולת מזון עשויות למצוא את טוחן האשפה שימושי במיוחד. הטוחן יכול להתמודד ביעילות עם נפח גדול יותר של פסולת מזון, מה שמקל על ניהול וסילוק שאריות עודפות. זה גם עוזר ללמד ילדים על ניהול אחראי של פסולת ועל החשיבות של מיחזור וקומפוסטציה.


יתרה מכך, אנשים שמארחים לעתים קרובות או מארחים מפגשים שבהם נוצרת פסולת מזון יכולים להפיק תועלת מטוחן אשפה. הטוחן יכול להתמודד עם כמויות גדולות יותר של פסולת, מה שמאפשר פינוי קל ויעיל יותר במהלך ואחרי אירועים.


חשוב לקחת בחשבון את השטח הפנוי במטבח או בבית לפני רכישת מגרסת אשפה. דגמים מסוימים עשויים לדרוש מקום נוסף מתחת לכיור או באזור ייעודי, ולכן חיוני להעריך אם יש לכם מספיק מקום להכיל את הטוחן.

 

תחזוקת טוחן אשפה 

כדי להבטיח את אורך החיים והביצועים האופטימליים של טוחן האשפה, חשוב לתחזק אותו באופן שוטף. הנה כמה טיפים שיעזרו לשמור על טוחן האשפה:

 

נקו את הטוחן באופן קבוע – לאחר כל שימוש, חשוב לנקות את הטוחן היטב. השתמשו בחומר ניקוי עדין ובמים חמימים כדי לנקות את תא הטוחן, הלהבים וכל חלק נגיש אחר. זה יעזור להסיר כל שאריות מזון או פסולת שאולי הצטברו במהלך תהליך הטחינה.

 

הימנעו מעומס יתר על הטוחן – עומס יתר על הטוחן עלול לאמץ את המנוע והלהבים, ולהוביל לנזק אפשרי. שימו לב לקיבולת הטוחן והכניסו בו רק כמות סבירה של פסולת מזון בכל פעם.

 

הזרמת מים קרים בזמן הגריסה – הזרמת מים קרים בזמן הפעלת טוחן האשפה מסייעת בשטיפת הפסולת ומונעת התחממות יתר של הטוחן. המים מסייעים לתנועה חלקה של הפסולת דרך הטוחן ומבטיחים סילוק נכון.

 

הימנע מפריטים שאינם מזון – חיוני לגרוס רק פסולת מזון מתכלה במגרסת האשפה. פריטים שאינם מזון כגון פלסטיק, מתכת או זכוכית עלולים לפגוע בלהבים ולגרום לחסימות. היזהרו תמיד במה שאתם מכניסים למגרסה כדי למנוע נזק פוטנציאלי.

 

השחיזו את הלהבים מעת לעת – עם הזמן, הלהבים של מגרסת האשפה יכולים להיות קהים. בדקו את המלצות היצרן לגבי התדירות שבה יש להשחיז או להחליף את הלהבים. להבים קהים עלולים להוביל לגריסה לא יעילה ועלולים לאמץ את המנוע.

 

תזמון תחזוקה מקצועית – שקלו לתזמן תחזוקה מקצועית לטוחן האשפה לפחות פעם בשנה. טכנאי מוסמך יכול לבדוק ולטפל בכל הרכיבים הפנימיים, כדי להבטיח שהטוחן במצב אופטימלי.

 

איך לבחור טוחן אשפה מומלץ

כשמדובר בבחירת טוחן אשפה מומלץ לצרכים שלכם, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. ראשית, עליכם לקבוע את כמות פסולת המזון שאתם מייצרים על בסיס קבוע. אם יש לכם משפחה גדולה או שאתם מארחים מפגשים לעתים קרובות, ייתכן שתצטרכו טוחן חזק יותר שיכול להתמודד עם כמויות גדולות יותר של פסולת.


בנוסף לקיבולת, כדאי לשקול גם את הכוח וחוזק המנוע של טוחן האשפה. מנוע חזק יותר יכול לגרוס ביעילות פסולת מזון קשה יותר, כגון עצמות או ירקות סיביים, מבלי להסתם או לגרום נזק לטוחן.


גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא רמת הרעש. יש טוחני אשפה שיכולים להיות רועשים למדי, מה שעלול להפריע אם יש לכם מרחב מחיה קטן או שיש לכם בבית אנשים רגישים לרעש. חפשו דגמים המציעים תכונות להפחתת רעש או שקלו לבחור בדגמים שקטים יותר שמתעדפים בקרת רעש.


יתר על כן, חשוב לבחור במגרסת אשפה קלה לניקוי ותחזוקה. חפשו דגמים עם רכיבים נשלפים הניתנים לשטיפה בקלות והבטיחו שלמגרסה יש מנגנון ניקוי עצמי מובנה למניעת הצטברות שאריות.


לבסוף, בחנו את האחריות ואת תמיכת הלקוחות המוצעים על ידי היצרן. אחריות אמינה ותמיכת לקוחות מגיבה יכולים לספק שקט נפשי וסיוע בכל בעיה עם טוחן האשפה שלכם.

 

האם טוחן אשפה הוא ידידותי לסביבה

טוחן אשפה יכול להיחשב ידידותי לסביבה מכמה סיבות. ראשית, על ידי התקנת טוחן אשפה, ניתן להפחית משמעותית את כמות פסולת המזון שמגיעה למזבלות. במקום להירקב ולשחרר גזי חממה מזיקים, ניתן להפנות את הפסולת המגוררת למתקני קומפוסט או להשתמש בה לעיכול אנאירובי להפקת ביוגז.


שנית, השימוש בטוחן אשפה מקדם תהליכים נכונים של ניהול פסולת נאותים. כאשר פסולת מזון נגרסת, היא הופכת קומפקטית יותר וקלה יותר לטיפול, ומפחיתה את נפח הפסולת שיש לפנות. זה יכול להוביל לאיסוף ושינוע פסולת יעילים יותר, ובכך להפחית את טביעת הרגל הפחמנית הקשורה לניהול פסולת.


בנוסף, לכמה טוחני אשפה יש תכונות מובנות התורמות לקיימות סביבתית. לדוגמה, לדגמים מסוימים יש מצבי חיסכון באנרגיה או חיישנים שמזהים מתי המגרסה אינה בשימוש ומכבים אותה באופן אוטומטי כדי לחסוך בחשמל.


יתר על כן, לשימוש במגרסת אשפה יכולות להיות השלכות חיוביות על חיסכון במים. גריסה של פסולת מזון מאפשרת סילוק קל יותר דרך כיור המטבח, ומפחיתה את הצורך בשימוש מוגזם במים הקשור לשיטות מסורתיות כמו שטיפת פסולת מזון לטמיון או שימוש ביחידת פינוי אשפה המסתמכת על כמויות רבות של מים כדי לתפקד.


ראוי לציין כי בעוד שהתקנת טוחן אשפה מציעה יתרונות סביבתיים, חשוב להשתמש בו בצורה אחראית. אסור לגרוס פסולת שאינה מתכלה, כגון פלסטיק ומתכות, מכיוון שהן עלולות לזהם קומפוסט ותהליכי עיכול אנאירוביים. בנוסף, תחזוקה שוטפת וניקוי נכון של המגרסה חיוניים כדי להבטיח פעולה יעילה וידידותית לסביבה.

שאלות ותשובות על טוחני אשפה מומלצים

מה זה טוחן אשפה ביתי?

טוחן אשפה ביתי, הידוע גם בשם "מנקה אשפה" או "מנקה פסולת מזון", הוא מכשיר חשמלי המותקן מתחת לכיור המטבח במטרה להיפטר ממזון עודף בצורה יעילה ונוחה. הוא נועד לגרוס ולהשליך שאריות מזון ופסולת מטבח במהירות וביעילות אל עבר מערכת הביוב, ללא התעסקות ידנית.

כאשר הוא מופעל, המנוע של טוחן האשפה מסובב להבים או דוחפים כדי לטחון את פסולת המזון לחלקיקים קטנים במיוחד, אשר לאחר מכן נשטפים לתוך הניקוז עם מים. תהליך זה מסייע להפחית את כמות הפסולת האורגנית שנכנסת לפח ואף ממזער ריחות לא נעימים במטבח, כך שיש לו המון יתרונות.

איך עובד טוחן אשפה ביתי?

סילוק האשפה הביתית פועל על עיקרון פשוט וקל. כאשר פסולת מזון מוכנסת ליחידת האשפה, המנוע מופעל, וגורם ללהבים שלו להסתובב במהירות. כאשר הפסולת באה במגע עם הלהבים המסתובבים, היא נחתכת לחתיכות קטנות במיוחד, במה שמאפשר את הסילוק שלהן בצורה נוחה וכמובן יעילה.

חלקיקי המזון הקטנים מושלכים לתוך הניקוז דרך צינורות השפכים ולתוך מערכת הביוב. הזרימה המתמשכת של מים מסייעת לשאת את החלקיקים, מונעת סתימות ומבטיחה סילוק פסולת יעיל. המערכות הללו הן יעילות אך גם מסוכנות וחשוב לא להכניס את הידיים פנימה, שכן הלהבים הם חדים במיוחד. יש להבין את הסכנות ולפעול בצורה נכונה, כדי להימנע מפציעות. בכל מקרה, במקרה של תקלה, יש להביא איש מקצוע שיטפל בה.

מהם היתרונות של שימוש בטוחן אשפה ביתי?

שימוש במטחנה ביתית מציע מספר יתרונות. ראשית, היא מפחיתה את כמות הפסולת האורגנית שמוצאת את עצמה במזבלות, מה שעוזר למזער את ההשפעה הסביבתית ותומך במאמצי קיימות. שנית, סילוק אשפה עוזר לשמור על המטבח נקי וללא ריח על ידי ביטול שאריות מזון שיכולות למשוך מזיקים ולייצר ריחות לא נעימים.

בנוסף, על ידי סילוק פסולת מזון דרך יחידת ההשלכה, בעלי בתים יכולים להפחית את תדירות איסוף האשפה, מה שמוביל לחיסכון בעלויות וסביבת מחיה היגיינית יותר. הרבה יותר קל לזרוק את האשפה לכיור ולראות אותה נעלמת, מאשר להרים אותה עם היד, לנקות את הכיור, ולהוציא את הזבל. יש כאן שילוב של נוחות ויעילות, ובאופן כללי, לטוחנים הללו אין כמעט חסרונות.

אילו סוגי פסולת מזון ניתן להשליך לטוחן האשפה הביתי?

טוחן אשפה ביתי נועד לטפל ברוב סוגי פסולת המזון, כולל קליפות ירקות ופירות, פולי קפה, קליפות ביצים, עצמות קטנות ושאריות מזון מבושל. עם זאת, פריטים מסוימים לא יכולים לבוא לידי שימוש בטוחן האשפה, כגון עצמות גדולות, חומרים סיביים (למשל, קליפות תירס), גריז, שמנים, ופריטים שאינם מזון כמו פלסטיק, מתכת, או זכוכית.

חשוב לקרוא את הנחיות היצרן ולהשתמש בטוחן האשפה כראוי כדי להבטיח את פעולתה היעילה והבטוחה. צריך לזכור שטוחן אשפה ביתי הוא מכשיר בעל ערך שיכול לעזור להפחית את פסולת המטבח, למזער ריחות, ולתרום לסגנון חיים בר קיימא יותר, אם כי צריך לדעת לזרוק אליו רק את מה שהוא יכול להכיל כדי לא לגרום לאפקט הפוך.