עגלת תינוק: סקירת 7 עגלות תינוק מומלצות (מעודכן 2024) | Finder – קונים מומלץ

מתרגשים לקראת תינוק חדש? עגלה לתינוק זו בחירה חשובה מאוד – אספנו לכם את עגלות התינוק המומלצות ביותר של השנה: מעוצבות, נוחות ובטיחותיות לאורך זמן

icon pos_1

ניתחנו

14 סקירות

ו-

739 ביקורות

בתחום

מוצרי תינוקות

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על עגלות תינוק מומלצות

עגלת תינוק היא אחת הרכישות החשובות ביותר כשמביאים תינוק חדש הביתה. היא צריכה להיות נוחה גם לתינוק וגם לדוחף העגלה, שימושית, מגוונת וגם נאה לעין (זה תמיד נחמד). עגלה לתינוק קונים אחרי שבודקים מספר פרמטרים כמו: היצרן של העגלה, רמת בטיחות עגלה לתינוק, נוחות השימוש בעגלה, החומרים שממנה היא עשויה, הגלגלים והתוספות הרלוונטיות – אלו הן העגלות המומלצות ביותר שמצאנו עבורכם מסקירות של מאות מוצרים

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

עגלת תינוק משתלמת ונוחה

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

עגלת תינוק מתקדמת

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

עגלת תינוק פונקציונלית וקלה

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

רכישת עגלת תינוק היא אחת החוויות היותר משמעותיות בחיי כל הורה לעתיד. שוק עגלות תינוק בישראל מציע מבחר עצום של עשרות עגלות תינוק, כך שאם לא חפרתם בקבוצות ובפורומים, סביר להניח שתתבלבלו מהמבחר העצום.

 

אל חשש, בשביל זה אנחנו כאן, כדי לעשות לכם קצת סדר בבלגן עם כמה עגלות פופולאריות ומומלצות, אז בואו נבדוק יחד על מה כל הרעש.

 

יש כמה פרמטרים סופר חשובים שחשוב להקדיש להם תשומת לב בבחירת עגלה:

 

  • אפשרות לזווית שכיבה של 160 מעלות ומעלה
  • אפשרות לזווית ישיבה של כ-100 מעלות
  • קיפול קל ונוח
  • משקל סביר (עד 9 קילו במצב טיולון)
  • עבירות טובה
  • סוכך שמכסה את התינוק במצב שכיבה

הניסיון מלמד שכשמדובר בעגלת תינוק, במיוחד בילד ראשון, מומלץ להשקיע קצת יותר בעגלה איכותית שתוכל לשמש אתכם גם בשלב הטיולון וגם לילד הבא. ההבדל בין עגלה של מותג מוכר וידוע לעגלה של עוד חברה שמייצרת עגלות זולות, הוא בד"כ בחומרים, באיכות הבדים, הריפוד והפלסטיקה.

 

לכן, אם אתם רוכשים עגלת תינוק בכוונה לשימוש אינטנסיבי, כדאי ללכת על עגלת תינוק מומלצת ואיכותית, גם אם היא עולה קצת יותר, שכן מדובר על פריט שישמש אתכם במהלך השנתיים שלוש הקרובות.

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק משתלמת ונוחה: עגלת ברייטקס בי אג'ייל Britax B agile

חברת ברייטקס היא חברה אמריקאית שמוכרת בעיקר בזכות מושבי הבטיחות המצוינים שלה שמובילים מבחינת בטיחות ומבחני ריסוק. בנוסף למושבי הבטיחות, הם מייצרים גם עגלות תינוק איכותיות ברמה גבוהה תוך הקפדה על בטיחות. עגלת בי אג'ייל היא אחד הדגמים המובילים של החברה והיא שוקלת רק 8 קילו.

Britax B agile

4.5 15

עגלת תינוק מצוינת במחיר משתלם במיוחד

יתרונות

קלה

קומפקטית

נוחה

מחיר נוח

חסרונות

מושב לא מתהפך, אבל בהחלט אפשר לחיות עם זה!

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- ToyLand

יש לה עיצוב ספורטיבי וריפוד נוח ומפנק לתינוק, עם נוחות ועבירות מהגבוהות שיש בעגלות תינוק. הסל בתחתית גדול ועם גישה נוחה והמושב נשכב לשכיבה כמעט מלאה, כך שהיא מתאימה גם מגיל לידה. במידה ותרצו, תוכלו להוסיף גם אמבטיה או סלקל על גבי השלדה.

מנגנון הקיפול שלה די נוח ופשוט לתפעול, והקיפול שלה קומפקטי. הסוכך של העגלה די ארוך ומפנק ומקנה הגנה טובה מפני קור, גשם או שמש. בסך הכל היא אחת העגלות המומלצות בשנים האחרונות.

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק מתקדמת: Stokke Xplory

עגלת התינוק של Stokke Xplory היא עגלה יוקרתית עם שלדה גבוהה, מושב רחב ומרווח, מערכת בלימה כפולה ועוד. היא בחירה מושלמת להורים המחפשים עגלה נוחה, בטיחותית ומאובזרת, עם טאץ' מתקדם וטכנולוגי.

Stokke Xplory
Stokke Xplory

Stokke Xplory

4.5 15

חוכמה וקדמה בתוך עגלה

יתרונות

שלדה גבוהה

מושב רחב ומרווח

מערכת בלימה כפולה

מושב הפוך

סל אחסון גדול

גלגלים גדולים

עיצוב יוקרתי ומסוגנן

קרא עוד
חסרונות

כבדה יחסית

יקרה יחסית למתחרים

קנה עכשיו ב- KSP

עגלת התינוק Stokke Xplory היא עגלה יוקרתית, המציעה מגוון רחב של יתרונות. העגלה עשויה מאלומיניום חזק וקל משקל, והיא מצוידת בשלדה גבוהה, המאפשרת להורים לראות את התינוק בקלות. מושב העגלה רחב ומרווח, המאפשר לתינוק לנוח בנוחות. מערכת הבלימה הכפולה של העגלה מבטיחה עצירה בטוחה בכל מצב.

 

מושב העגלה ניתן להפוך לכיוון ההורים, כך שההורים יכולים לראות את התינוק בכל עת. סל האחסון של העגלה גדול, המאפשר להחזיק את כל הציוד הדרוש לתינוק. גלגלי העגלה גדולים, המאפשרים נסיעה חלקה על מגוון רחב של משטחים. העגלה מוצעת במגוון צבעים, כך שניתן להתאים אותה לטעם האישי של ההורים.

 

עגלת התינוק Stokke Xplory היא בחירה מצוינת להורים המחפשים עגלה נוחה, בטיחותית ומאובזרת. העגלה מציעה עיצוב יוקרתי ומסוגנן, ומתאימה לשימוש בכל גיל ולכל משטח. היא כבדה יחסית לאחרות, ומעט יקרה, אך בסך הכל, עגלת התינוק Stokke Xplory היא עגלה איכותית, המציעה מגוון רחב של יתרונות. העגלה היא בחירה מצוינת עבור הורים המחפשים עגלה נוחה, בטיחותית ומאובזרת.

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק פונקציונלית וקלה: עגלת ביבה טאי טאי - Biba Tay Tay

ביבה היא עוד אחד מהמותגים תוצרת הארץ שכדאי לכם לשקול. בין אם מדובר בעגלת יחיד או עגלת תאומים. 

Biba Tay Tay

4.5 15

שימושית במיוחד וכל כך קלה!

יתרונות

קלה

מחיר אטרקטיבי

פרקטית

קיפול קומפקטי

חסרונות

מושב לא מתהפך, רק עם פנים כלפי חוץ אבל זה פחות קריטי. מעבר לכך – לא מצאנו.

קנה עכשיו ב- KSP

מדובר בעגלה שמספקת כל מה שצריך – נוחות, קלות, מושב מרופד שנשכב למצב של שכיבה כמעט מלאה, יציבות, גלגלים עם עבירות מצוינת, ואפשרות להוסיף אמבטיה קשיחה, למרות שזה ממש לא קריטי כשמדובר בעגלת ביבה, מאחר והמושב מצויד במגן וכיסוי שבהחלט מספיקים מגיל לידה.

 

מעבר לכל אלו, יש לה סוכך מצוין עם הארכה, סל תחתון גדול ונגיש, והפלוס הכי גדול – המשקל שהוא כ-6.7 ק"ג בלבד!! (שזה כלום במונחי עגלות תינוק יציבות עם עבירות טובה). בהחלט אחת העגלות הנוחות לשימוש עם קיפול ביד אחת. אם אתם מחפשים עגלה איכותית, עמידה ויציבה שתהנו להשתמש בה גם אחרי קיפול ופתיחה 5-6 פעמים ביום, הביבה היא בהחלט פתרון מצוין עבורכם.

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק ספורט אלגנטית: בייבי ג'וגר Baby Jogger City Tour Lux

בייבי ג'וגר הוא אחד ממותגי עגלות תינוק המובילים של העשור האחרון. יש משהו בעיצוב הספורטיבי, בקלות הקיפול, במשקל הקל, בגלגלי הסיליקון, בקומפקטיות ובפרקטיות שפשוט הופך אותה לעגלת תינוק מוצלחת ביותר.

 

Baby Jogger City Tour Lux

4.5 15

עגלת תינוק אלגנטית בעיצוב ספורטיבי

יתרונות

עיצוב

ניידות

קיפול קל ונוח

משקל קל יחסית לעגלות מקבילות

חסרונות

לא ממש מצאנו, אבל אם אתם צריכים עגלה לסביבה כפרית, או טיולי שטח, היא פחות תתאים.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- עגליס
קנה עכשיו ב- ToyLand
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

מושב העגלה מתהפך לשני כיוונים. הסוכך בגג העגלה מקנה הגנה מצוינת מפני שמש, גשם ורוח, ויש לו גם יחידת הארכה שמספקת הגנה מקסימלית גם כאשר התינוק שוכב. המושב מגיע למצב שכיבה נוחה וגם מסעד הרגליים ניתן לכוונון.

 

הקיפול של העגלה קומפקטי ויש לה רצועת נשיאה לכתף וגם תיק נשיאה לטובת טיולים, כך שיהיה לכם נוח להסתובב איתה בחול. הסל בתחתית.

 

אחד השיפורים שניתן לראות בדגם ה- LUX הוא האפשרות למושב מתהפך ולאמבטיה רכה\קשיחה שגם מתקפלת עם העגלה לקיפול קומפקטי – פונקציה שמהווה יתרון על פני עגלות תינוק אחרות שבהן יש לפרק את האמבטיה.

  • משקל העגלה – כ-8.6 ק"ג במצב טיולון.
  • ניתן לחבר סלקל לשלדה.
לוגו של הסקירה

עגלת תינוק שתחזיק לכם שנים: Silvercross Pioneer סילברקרוס פיוניר

למי שעדיין לא מכיר, סילברקרוס הוא אחד ממותגי העגלות הראשונים בעולם, שמייצר מאז ועד היום עגלות לבית המלוכה הבריטי, כך שאתם יכולים להבין מעובדה זו על מחויבות החברה לסטנדרטים גבוהים ואיכות בלתי מתפשרת.

Silvercross Pioneer

4.5 15

עגלת תינוק מלכותית ועמידה במיוחד

יתרונות

איכותית

ריפוד מפנק לעומת עגלות אחרות

עבירות מעולה

יציבות

עמידות לאורך שנים

חסרונות

קיפול פחות קומפקטי

משקל גבוה

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- סתיו
קנה עכשיו ב- באלי בייבי

בישראל, עגלות סילברקרוס מוכרות יותר בקרב המגזר הדתי – חרדי, ששם העגלות עוברות מילד לילד והעגלות  של החברה בהחלט נותנות תמורה הולמת בעניין זה.

ועכשיו – תכירו את עגלת פיוניר, דגם הדגל של החברה בארץ – עגלת תינוק משולבת עם אמבטיה, סלקל ומושב טיולון באיכות גבוהה מאוד וריפוד במבוק מפנק אורגני, ששומר על חום הגוף של התינוק.

העגלה מגיעה בדגם סטנדרטי או בדגם המשודרג שנקרא פסיפיק במהדורה מוגבלת וחומרים איכותיים יותר מבחינת בד, ריפוד לידית ועוד. עגלת פיוניר מאפשרת שכיבה כמעט מלאה, והתקנת המושב עם הפנים כלפי ההורה או כלפי חוץ. בנוסף, יש לה סוכך מצוין והיא מאוד נוחה לטיולים בעיר או מחוץ לה.

הגלגלים של העגלה די גדולים ומאפשרים עבירות מצוינת בכל תנאי שטח עם בולמי זעזועים איכותיים שיקנו לתינוק שלכם נסיעה חלקה ונעימה.

 

  • האמבטיה הקשיחה והסלקל ניתנים להתקנה על גבי השלדה בקלות ובפשטות.

 

משקל – כ-9.5 ק"ג במצב טיולון, זה מעט גבוה יחסית לעגלות אחרות, אבל בשביל המשקל הזה אתם מקבלים יציבות, גלגלים גדולים ועבירות מצוינת עם נוחות משמעותית לתינוק.

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק קומפקטית ואופנתית: עגלת בוגבו בי 5 Bugaboo Bee

עגלת בוגבו בי 5 היא עוד אחת מהפייבוריטיות שלנו. היא מעוצבת, קומפקטית, קלילה ונוחה לתפעול.

5 Bugaboo Bee

4.5 15

עיצוב חדשני, ייחודי והיא מושכת תשומת לב בזכות הצבעים החיים של הסוכך

יתרונות

קלה

קומפקטית

מעוצבת

נוחה לשימוש

עבירות מעולה

חסרונות

העגלה די נמוכה למרות שהידית מתכווננת, כך שהמושב נמצא במיקום די נמוך לאנשים גבוהים

קנה עכשיו ב- כוכב נולד
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

הבוגבו בי 5, מכילה רכיבים איכותיים ברמת גימור גבוהה שמאפשרת לכם להנות מהעגלה לאורך זמן.

הסוכך של העגלה מגיע לזווית של 90 מעלות, מה שלא מקנה הגנה מקסימלית מפני רוח או גשם. עם זאת, המושב מתכוונן לפי גודל התינוק, הוא מתהפך עם הפנים כלפי חוץ או כלפי פנים ומאפשר שימוש נוח לאורך זמן. כמו כן, בגלגלים יש בולמי זעזועים שמאפשרים נסיעה חלקה ונעימה.

העגלה מתאימה מגיל 0 ויש לכם שתי אפשרויות :
קוקון – מעין סל מרופד שמניחים על גבי המושב והוא מאפשר לתינוק לשכב בנוחות.
אמבטיה קשיחה – למי שמחפש הגנה קצת יותר משמעותית לתינוקות קטנים, יש אפשרות לרכוש אמבטיה קשיחה שמרכיבים באמצעות מתאמים על גבי השלדה של העגלה. ניתן גם להרכיב סלקל על גבי השלדה באמצעות מתאמים.

משקל העגלה – כ-8.9 ק"ג במצב טיולון

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק מודולרית ויציבה: עגלת פג פרגו בוק Peg perego

חברת פג פרגו היא אחת מהחברות המובילות והוותיקות בתחום העגלות והם מיצרים עגלות איכותיות, יציבות, עמידות לאורך שנים ומפנקות. פג פרגו היא אחת החברות ששומרת מצד אחד על עיצוב קלאסי, ומצד שני מתפתחת עם כל השכלולים הטכנולוגיים.

Book 51 Futura 2024 Peg perego

4.5 15

עגלה שמגיעה עם כל מה שאתם צריכים

יתרונות

קומפקטית

קלה

איכותית

עיצוב קלאסי

עבירות מעולה

נוחות מקסימלית ומפנקת לתינוק

חסרונות

קצת יקרה

Futura 2020
קנה עכשיו ב- AZRIELI
דגם 2019
קנה עכשיו ב- King Baby
דגם 2019
קנה עכשיו ב- Last Price

עגלת בוק היא עגלה מודולרית שמגיע עם סלקל ואמבטיה קשיחה, כשהאמבטיה מגיעה עם פונקציונליות רבה – יש לה רגליים כך שהיא יכולה לשמש כמיטה או עריסה בבילוי ארוך מחוץ לבית. יש לה פתחי אוורור ואפשרות להרים את זווית המזרן לחצי ישיבה.

 

הקיפול והפתיחה שלה קלים ונוחים, המושב ניתן להרכבה לשני הכיוונים, ומאפשר נוחות מקסימלית עם שכיבה כמעט מוחלטת שתאפשר לתינוק שלכם לישון בכיף בכל גיל. בנוסף, יש לה גלגלי סיליקון איכותיים וגדולים שיאפשרו לעגלה עבירות מצוינת בכל תנאי שטח.

 

הסוכך של העגלה די גדול ויש לו גם אופציה של הרחבה עם רשת אוורור. הידית מתכווננת ומתאימה גם לאנשים נמוכים וגם לאנשים גבוהים ומבחינת קיפול – היא מתקפלת בקלות לקיפול ספר קומפקטי עם ידית נשיאה נוחה.

 

  • משקל העגלה – רק 7.6 ק"ג במצב טיולון!
  • ניתן להרכיב על גבי השלדה סלקל או אמבטיה קשיחה
לוגו של הסקירה

עגלת תינוק מתקפלת, איכותית וזולה: Baby Safe Twist Plus

לא לכולנו יש אלפי שקלים להוציא על עגלה לילדים שלנו, וזה בסדר גמור. העגלה הזו של חברת  Cybex הגרמנייה המצוינת מכילה בתוכה את כל מה שתצטרכו בפחות מ600 שקלים. בנוסף, העגלה מתאימה למגוון רחב של גילאים, החל מתינוק בן יומו ועד ילד כבן 4 (17 ק"ג) כך שתוכלו לדעת שהעגלה תשרת אתכם מספר שנים מכובד.

Baby Safe Twist Plus

4.5 15

העגלה הזולה ביותר שתחסוך לכם כסף ומקום

יתרונות

מושב מסתובב

בד רחיץ במכונת הכביסה

סל תחתון עמוק

מסגרת קלה

בעלת מתלה קדמי ואחורי

קלה לקיפול וחסכונית במקום

מגיעה בכמה צבעים

מתאימה למושב ברכב

חסרונות

הכידון לא מתכוונן

מסגרת מעט צרה

רגליים סטטיות

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Walla Shops
דגם Cathy
קנה עכשיו ב- KSP

לעגלה הזו יש תכונות רבות מלבד המחיר שהופכות אותה לבחירה מושלמת בשבילכם. משקלה של העגלה קטן במיוחד (5.9 ק"ג) ובעלת מידות טובות לכל שימוש ( 85X45X103 ס"מ). במידה ותרצו לקפל את העגלה, תגלו שהמרחב שהיא תתפוס לכם יקטן באופן משמעותי ומפתיע במיוחד בהתחשב במה שאנחנו רגילים לראות כיום בשוק (53X45X25 ס"מ). הקיפול הקומפקטי של העגלה יאפשר לכם לקחת אותה בקלות ברכב לכל מקום שתרצו, והיא אופציה מעולה גם למי שגרים בדירה קטנה או סתם רוצים לחסוך במקום. העגלה המקופלת קלה במיוחד לנסיעה, כך שאם תצטרכו לנסוע איתה בתחבורה הציבורית- הסירו דאגה מליבכם.

 

העגלה מגיעה בחמישה צבעים- ורוד, כחול, כתום, אפור ושחור ולרוב משלבים בין הצבעים. ההורים האופנתיים יותר ישמחו לשמוע שבתוספת תשלום ניתן להוסיף הדפסים מגניבים על העגלה. הבד הפנימי של העגלה ניתן להסרה בקלות ולרחיצה במכונת כביסה ביתית , ככה שלא תצטרכו לחשוש מכל כתם שהוא. הסל שנמצע בתחתית העגלה עמוק במיוחד ויכול לשאת משקל מכובד ביותר. בעגלה קיימת פונקצית סיבוב שמאפשרת לכם לסובב את מושב העגלה מבלי לסובב את כולה אליכם.

 

 

לוגו של הסקירה

עגלת תינוק בטוחה לשימוש: אינגליזינה אלקטרה

עגלת התינוק של אינגליזינה אלקטרה היא עגלה קלה לקיפול, עם סל שכיבה מרווח ומערכת בטיחות מתקדמת. היא הבחירה המושלמת להורים עירוניים המחפשים עגלה נוחה וקלה לניוד, מבלי לוותר על אלמנט הבטיחות החשוב

אינגליזינה אלקטרה
אינגליזינה אלקטרה

אינגליזינה אלקטרה

4.5 15

להיות רגועים עם הילד בעגלה

יתרונות

קלה לקיפול

סל שכיבה מרווח

מערכת בטיחות מתקדמת

עיצוב אופנתי

חסרונות

יקרה יחסית

גובה מושב קבוע ובלתי מתכוונן

קנה עכשיו ב- שילב

עגלת תינוק אינגליזינה אלקטרה היא עגלה איכותית ופופולרית, המתאימה במיוחד להורים עירוניים, אשר שמה דגש על בטיחות. העגלה קלה לקיפול, בעלת סל שכיבה מרווח ומערכת בטיחות מתקדמת. העיצוב של העגלה אופנתי ומגוון, כך שתוכלו לבחור את העגלה המתאימה לכם ביותר. אחד היתרונות הגדולים של עגלת אלקטרה הוא הקלות שבה ניתן לקפל אותה. המנגנון לקיפול העגלה הוא פשוט וקל לשימוש, כך שניתן לקפל את העגלה במהירות גם בזמן תנועה. העגלה מתקפלת לגודל קומפקטי, כך שניתן לאחסן אותה בקלות בחלל קטן.

 

סל השכיבה של עגלה אלקטרה הוא מרווח במיוחד, כך שתינוקכם יוכל לנוח בנוחות הן על הגב והן על הבטן. הסל עשוי מבד איכותי ועמיד, והוא כולל מזרן נוח. עגלה אלקטרה מצוידת במערכת בטיחות מתקדמת הכוללת רצועות חמישה נקודות, מושב קדמי מרופד ומגן ראש. רצועות החמש נקודות הן בטוחות ויציבות, והן מונעות מהתינוק להחליק מהעגלה. המושב הקדמי המרופד מספק לתינוק תמיכה נוחה, והוא ניתן להסרה בקלות לצורך ניקוי. מגן הראש מגן על ראשו של התינוק מפני מכות.

 

עיצוב העגלה של אינגליזינה אלקטרה הוא אופנתי ומגוון. העגלה זמינה במגוון צבעים, כך שתוכלו לבחור את העגלה המתאימה לכם ביותר. עגלת תינוק אינגליזינה אלקטרה היא עגלה יקרה יחסית וגובה המושב קבוע ובלתי מתכוונן, אך היא עגלה איכותית ופופולרית, קלה לקיפול, בעלת סל שכיבה מרווח ומערכת בטיחות מתקדמת. העיצוב של העגלה אופנתי ומגוון. אם אתם מחפשים עגלה איכותית, בטוחה ונוחה לשימוש, עגלת אלקטרה היא בחירה מצוינת עבורכם.

שאלה מעולה! אז בחירה של עגלת תינוק זו באמת משימה לא פשוטה. גם כי יש מלא אפשרויות וגם כי התשובה היא – שזה תלוי.

 

תלוי בתקציב, תלוי בטעם האישי, תלוי בנוחות השימוש, תלוי במותג – ותלוי בעוד מגוון רחב של פרמטרים נוספים שאת כולם כמובן בדקנו. סקרנו מאות מוצרים, חלקם בשימוש אישי, חלקם דרך נתונים אותם אספנו מפלטפורמות אינטרנטיות שונות והגענו למסקנות המוצגות כאן.

סיכום

היציאה למסע ההורות מביאה איתה מספר רב של החלטות, ואחת מהמוקדמות היא לבחור את עגלת התינוק הנכונה. עגלה אמינה ומעוצבת היטב יכולה לעשות הבדל משמעותי בחיי היומיום של ההורים ואת הנוחות של הקטנים שלהם. לפני שקונים את העגלה, חשוב לחקור היבטים מכריעים של עגלות מומלצות לתינוק בהתייחס מתי לקנות, תוחלת החיים שלהן, תחזוקה, וכיצד להבטיח נוחות אופטימלית עבור התינוק שלך. לא תמיד העגלה הזולה היא הנכונה ביותר ויש כמה עניינים חשובים שחשוב להתייחס אליהם לפני שקונים עגלת תינוק?

 

איך תדעו איזו עגלת תינוק לבחור?

קניית עגלה לתינוק זה תמיד נושא מבלבל. עם מבחר שרק הולך וגדל משנה לשנה, טכנולוגיות חדשות שנכנסות לשוק ופונקציות שונות ומרובות, קשה לדעת מה יתאים לתינוק החדש. הורים מנוסים והורים חדשים כאחד, מוצאים את עצמם מתלבטים לא פעם לגבי העגלה הנכונה ביותר.

 

קנייה של עגלה לתינוק היא קצת כמו קניית רכב, זו השקעה גדולה בכסף ובזמן. טווח המחירים של עגלות לתינוק מאוד רחב ולפני שממהרים לרכוש אחת כדאי לבחון מה אתם באמת צריכים מהעגלה, להבין מה הצרכים שלכם, ולשאול כמה שאלות חשובות כדי לבחור את עגלת התינוק הטובה ביותר עבורכם ועבור התינוק שלכם.

 

אנחנו בטוחים שאתם מוצפים במידע וקשה לעשות סדר בראש בין כל המבחר. בשביל זה אנחנו פה. הכנו עבורכם מדריך מסודר שיענה לכם על כל השאלות ויעזור לכם להבין איזו עגלה הכי טובה עבורכם. אז מה צריך לבדוק? על מה צריך להסתכל? ומה השאלות שאתם צריכים לשאול א עצמכם לפני שתבחרו את העגלה? הישארו איתנו.

 

עגלות תינוק מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים. החלוקה לסוגים בלבד לא מאפשרת לבחור נכון, והיא אפילו לא המרכיב העיקרי בבחירת עגלה, אבל חשוב להכיר את הסוגים.

 

עגלה משולבת – מגיעה עם שני חלקים עיקריים, עריסה (אמבטיה) וטיולון. זה הסוג הפופולארי ביותר. היא מתאימה מגיל לידה ועד משקל של 15 ק"ג. האמבטיה משמשת עד גיל 3-4 חודשים (לפעמים גם חצי שנה) ועם הטיולון אפשר להשתמש בהמשך.

 

עגלה חצי משולבת – עגלה שנשכבת לרוב עד 175 מעלות ולכן לא מתאים להשכיב בה תינוק על הבטן אלא רק על הגב. היא לא מגיעה עם אמבטיה. אך כן יכולה לשמש בהמשך כטיולון.

 

עגלה רב תכליתית – מוכרת גם כ- Travel System והיא מגיע משולבת עם סל-קל ורק איתו ניתן להניח את התינוק עם הפנים אליכם.

 

עגלת תאומים – אם אתם צפויים להוסיף תאומים למשפחה, מומלץ להסתכל גם על עגלת תאומים. זוהי קטגוריה שעומדת כמעט בפני עצמה מאחר שמדובר בגדלים שונים ויש מבחר יחסית מצומצם. היא מגיעה בשני עיצובים: עגלה טורית – שנראית כמו שתי עגלות, אחת לפני השנייה, ועגלה רוחבית – שתי עגלות, זו לצד זו.

 

לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות מבחינה עיצובית ושימושית, והבחירה צריכה להיות בהתאם לאורח החיים שלכם ובהתאם לצרכים האישיים שלכם. בבחירת סוג העגלה חשבו בעיקר על ההתניידות שלכם עם העגלה, אם אתם נוסעים ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית או מוניות. אם אתם ברכב פרטי כדאי מאוד לחשוב על גודל תא המטען ברכב כדי להבטיח שתוכלו להכניס בקלות ויעילות את כל חלקי העגלה כשהיא מקופלת. חוץ מכל אלו, יש כמה תכונות בסיסיות שאסור לפספס בבחירת העגלה, התכונות האלו יהיו הקווים המנחים שלכם בבחירת עגלה.

 

בטיחות – לא משנה איזו עגלת תינוק תבחרו, בטיחות התינוק שלכם בעגלה תמיד צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. לפני הכל בדקו שהעגלה עומדת בתיקני הבטיחות העדכניים. העגלות הבטיחותיות ביותר יגיעו עם 5 נקודות עיגון שכוללות שתי רצועות כפתיים, שתי רצועות מותניים שמחוברת לשלדה ורצועה אחת לאזור המפשעה. בדקו שהעגלה מצוידת בבולמי זעזועים לפחות בגלגלים האחוריים ושמשענת הגב בעגלה קשיחה. ככה תוכלו להיות בטוחים שהתינוק שלכם מוגן גם כשהוא בעגלה.

 

קלות ונוחות השימוש – סביר להניח שתצטרכו להכניס את העגלה לתא המטען ברכב, לכן וודאו שהיא יכולה להיכנס לשם בנוחות ובקלות. אם בחרתם בעגלה משולבת וודאו שכל החלקים שלה יכולים להיכנס לתא המטען. חשבו האם תצטרכו לרדת ולעלות הרבה מדרגות. אם כן, בחרו עגלה בעלת בולמים איכותיים וחזקים וכזו שלא שוקלת הרבה. עגלות שונות מגיעות עם מנגנוני קיפול שונים. כיום את רוב העגלות ניתן לקפל ביד אחד וזה מקל מאוד כאשר אתם צריכים להחזיק את התינוק על הידיים ולקפל את העגלה ביחד. בנוסף, חשבו על הבד וקלות הניקוי. האם ניתן להסיר את הבד בקלות ולכבד במכונה או אולי ניתן לנקות אותה עם מגבון. ילדים אוכלים בעגלה והאוכל נוטה להיתפס בין התפרים. וודאו שיהיה לכם קל ונוח לנקות אותה.

 

מקום אחסון בעגלה –  כשתצאו עם התינוק לסיבוב בעגלה, אתם תיקחו איתכם עוד ציוד. בין אם זה רק בקבוק שתיה או תיק החתלה שלם, אתם תרצו מקום אחסון נוח. כל עגלה מגיע עם אחסון כלשהו, לרוב זה יהיה סל שנמצא בתחתית העגלה. ההבדלים בין הדגמים יהיו בגדול הסל והאם קיים אחסון נוסף לו. חלק מהעגלות מגיעות עם מתקן לכוסות, כיסים צדדיים למפתחות ועוד.

 

מיגון שמש/גשם –  כל העגלות מגיעות עם גגון לשמש. הסתכלו על גודל הגגון ובדקו איזה אזור הוא מכסה. חלק מהגגונים קצרים ומכסים אזורים קטנים בלבד וכך יש מצבים שהילד לא מוגן בכל מצב מפני השמש. חלק מהעגלות מגיעות עם גגון רחב וגדול שמכסה כמעט את העגלה כולה. זכרו שאסור לכסות את העגלה בחיתול בד. ארגון 'בטרם' מזהיר מפני כיסוי עגלה בצורה כזו ומסביר שכיסוי העגלה עם חיתול בד מעלה את הטמפרטורות ברמה מסוכנת מאוד. כך שאם אתם מתכננים טיולים מרובים בחוץ, בחרו עגלה בעלת גגון שמש גדול ורחב. בנוסף, בדקו אם הגגון עמיד גם בפני גשם. חלק מהעגלות מגיעות עם כיסוי גשם מניילון עבה ושקוף שמכסה את העגלה כולה כאשר התינוק בפנים. אם העגלה לא מגיע עם כיסוי גשם אתם לא חייבים לוותר עליה. ברוב המקרים ניתן לרכוש כיסוי גשם, מותאם לדגם או אוניברסלי, בנפרד.

 

עיצוב ותכונות ייחודיות – כל חברה מנסה ליצור מוצר ייחודי שיבליט אותה מהמתחרות בשוק. וכך תולו למצוא הבדלים עיצוביים בין העגלות. בין אם מדובר בידית האחיזה, בגודל הגלגלים, בצורת הריפוד או בתוספות הניתנות בקניית העגלה. חשבו על הפרטים הקטנים אצלכם בבית. אם לא מדובר בילד ראשון, אולי כדאי לחפש עגלה שמגיעה עם 'טרמפיסט' ישיבה או עמידה כדי שתוכלו לסחוב את שני הילדים יחד בעגלה אחת.

 

זמן השימוש בעגלה – חשבו האם תרצו להשתמש בעגלה כבר מיום הלידה או אולי תעדיפו לחכות שהתינוק ילמד לשבת לפני כן. חפשו את הדגם שיענה לעם הכי טוב לצורך הספציפי שלכם.

 

תקציב – עגלות תינוק הן לא צבר זול, כלומר, לא בהכרח. לרוב מחירן ינוע בין כמה 1500 שקלים ויכול להגיע גם לסכומים לא מבטלים של 7000 שקלים. ההוצאה הממוצעת על עגלה היא בסביבות 3500-4000 שקלים, תלוי כמובן בסוג. התאימו את העגלה שלכם לתקציב ולא להיפך.

 

והכי חשוב, הקדישו זמן להשוואה בין הדגמים. סביר להניח שהעגלה תלווה אתכם כמה שנים טובות, ואין סיבה להקל ראש בבחירה שלה. אנחנו כל הזמן דואגים לתת לילדים שלנו את הטוב ביותר בעינינו, אין סיבה שלא נשקיעה מחשבה גם כשמדובר בעגלה.

 

מטרות וצרכים

לא כל עגלת תינוק מתאימה לכל מטרה. ישנם סוגים רבים ושונים של עגלות תינוק, וכל סוג מתאים לסגנון חיים וצרכים שונים. למשל, עגלות עירוניות הן עגלות קלות לניוד, המתאימות לחיי יום יום בעיר. הן לרוב מתקפלות בקלות, כך שניתן לאחסן אותן בקלות בחלל קטן. עגלות כפריות, לעומת זאת, הן עגלות עמידות וחזקות, המתאימות לטיולים בטבע. הן לרוב בעלות גלגלים גדולים ורחבים, המאפשרים נסיעה חלקה על משטחים לא סלולים.

 

בנוסף, ישנם גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון בבחירת עגלת תינוק, כגון:

 

  • גודל התינוק: יש לבחור עגלה בגודל המתאים לגיל ולמשקל של התינוק.
  • צורת הנסיעה: יש לבחור עגלה המתאימה לסגנון הנסיעה שלכם. אם אתם נוסעים הרבה ברכב, כדאי לבחור עגלה עם מערכת קלה להתקנה ופירוק. אם אתם נוסעים הרבה בתחבורה ציבורית, כדאי לבחור עגלה קומפקטית וקלילה לנשיאה.
  • הצרכים הספציפיים שלכם: אם אתם מתכננים לטייל הרבה עם העגלה, כדאי לבחור עגלה בעלת גלגלים גדולים ורחבים, המאפשרים נסיעה חלקה על משטחים לא סלולים. אם אתם מתכננים לטייל עם התינוק בקיץ, כדאי לבחור עגלה עם גגון גדול ומאוורר, המגן על התינוק מפני השמש.

 

לכן, חשוב לבחור עגלת תינוק המתאימה לצרכים האישיים שלכם ולסגנון החיים שלכם.

 

תוספות חשובות

ישנן מספר תוספות חשובות שכדאי לשים לב אליהן בעת קניית עגלת תינוק, כגון:

 

  • סלקל: סלקל הוא התקן בטיחות לרכב המאפשר להעביר את התינוק בבטחה מהבית לרכב ולהיפך. סלקל הוא התקן חובה לתינוקות במדינת ישראל על פי חוק, וחשוב לבחור סלקל תואם לעגלה שלכם.
  • מושב בטיחות לרכב :מושב בטיחות לרכב הוא התקן בטיחות לרכב המאפשר להעביר את התינוק בבטחה מהעגלה לרכב ולהיפך. חשוב לבחור מושב בטיחות תואם לעגלה שלכם.
  • ערכת טיול: ערכת טיול היא תוספת המאפשרת להפוך את העגלה לעגלת טיולון. ערכת טיול היא שימושית מאוד אם אתם מתכננים לטייל הרבה עם העגלה.
  • תא אחסון: תא אחסון בתוך עגלות לתינוקות הוא שימושי מאוד לאחסון אביזרים, כגון חיתולים, בקבוק או אוכל.
  • גגון גדול: גגון גדול מגן על התינוק מפני השמש, הרוח והגשם.
  • משענת גב מתכווננת: משענת גב מתכווננת מאפשרת לכם להתאים את העגלה לצורכי התינוק שלכם.
  • גלגלים גדולים ורחבים: גלגלים גדולים ורחבים מספקים נסיעה חלקה יותר על משטחים לא סלולים.

 

כמובן, חשוב להתאים את התוספות לעגלה לצרכים האישיים שלכם ולסגנון החיים שלכם. לדוגמה, אם אתם מתכננים לטייל הרבה עם העגלה, כדאי לשקול לרכוש ערכת טיול. אם אתם גרים בעיר, כדאי לשקול לרכוש עגלה עם תא אחסון מרווח.

להלן כמה דגשים נוספים בבחירת תוספות לעגלת תינוק:

  • במידת האפשר, כדאי לבחור תוספות איכותיות, העמידות בפני שחיקה ופגיעה.
  • חשוב לוודא שהתוספות תואמות לעגלה שלכם.
  • אם אתם מתכננים לרכוש את התוספות בנפרד, כדאי לבדוק את המחירים השונים לפני שאתם קונים.

 

לחשוב קדימה

ההחלטה לעשות שימוש חוזר בעגלת תינוק לילדים הבאים מושפעת מהמצב, הגיל והתאימות לצרכים של התינוק החדש. אם העגלה במצב טוב, עומדת בתקני הבטיחות הנוכחיים, ומתאימה לדרישות הגיל והמשקל של התינוק החדש, זה יכול להיות בחירה מעשית לעשות בה שימוש חוזר.

 

עם זאת, חשוב לבדוק את העגלה ביסודיות, לבדוק אם יש סימנים של בלאי, קרעים או נזק. ודא שכל תכונות הבטיחות, כולל רתמות, בלמים ומנגנוני נעילה, פועלות כהלכה. בנוסף, שקול את הצרכים המתפתחים של המשפחה הגדלה שלך – עגלה אחת עשויה להיות משלימה עם עגלת תינוק כפולה עבור ילדים מרובים. תחזוקה שוטפת ואחסון נכון יכולים לשפר את אריכות החיים של העגלה, מה שהופך אותה לנכס בעל ערך לשימוש עתידי.

 

תיקונים והארכת חיי העגלה

עגלות תינוק, כמו כל מוצר, עשויות להיתקל בבעיות לאורך זמן. למרבה המזל, בעיות נפוצות רבות ניתן לטפל באמצעות תיקונים פשוטים. חשוב להתייעץ עם מדריך העגלה לקבלת הדרכה בנושא פתרון בעיות ותחזוקה. כמה בעיות נפוצות ופתרונות אפשריים כוללים:

יישור גלגלים: גלגלים לא מיושרים עלולים להשפיע על יכולת התמרון של העגלה. בדוק אם יש פסולת או חסימות במנגנון הגלגל וודא אינפלציה נכונה של הצמיגים.

תקלה בבלמים: אם הבלמים אינם פועלים או משתחררים כהלכה, בדוק את מערכת הבלמים אם יש בעיות גלויות לעין. יש לסוך את רכיבי הבלם כפי שהומלץ במדריך.

אריג קרוע או בלוי: ניתן לתקן קרעים על בד העגלה עם חומרי תיקון או דבק בד. פעל בהתאם להנחיות היצרן לניקוי ותיקון רכיבי בד.

רצועות או רתמות שחוקים: בדוק את הרצועות ואת הרתמות לסימני שחיקה או נזק. רוב העגלות מאפשרות החלפת רכיבים אלה כדי לשמור על בטיחות.

אם מתעוררת בעיה מורכבת יותר, מומלץ לפנות ליצרן או לחפש את שירותיו של טכנאי תיקון עגלה מקצועי. ניסיון לפתור בעיות מורכבות ללא המומחיות הנדרשת עלול לפגוע בבטיחות ובפונקציונליות של העגלה.

 

ההתאמה המושלמת

הבטחת הנוחות והבטיחות של התינוק בעגלה כרוכה בהתאמות מתאימות בהתאם לגילו, לגודלו ולשלב ההתפתחותי שלו. הנה כמה הנחיות להתאמת העגלה כדי לענות על הצרכים של התינוק שלך:

התאמה תקופתית: חשוב מאוד לבצע התאמות בעגלה ככל שעובר הזמן כדי לספק תמיכה הולמת בעמוד השדרה המתפתח של התינוק. כאשר התינוק גדל ומקבל שליטה על הראש, התאם בהדרגה את המושב לתנוחה זקופה יותר.

רצועות ריתוק: תמיד אבטח את התינוק באמצעות מערכת הרתמה של העגלה. התאם את הרצועות כך שיתאימו היטב, וודא שאין מרווח. כאשר התינוק גדל, הרימו את רצועות הכתף כדי לשמור על התאמה בטוחה.

תמיכה ברגל ובכף הרגל: בהתאם לדגם העגלה, התאם את משענת הרגל כדי לספק תמיכה נכונה לרגל עבור התינוק שלך. זה הופך להיות חשוב במיוחד כאשר התינוק שלך מתחיל לשבת זקוף.

תנוחת כיסוי: הגן על תינוקך מפני מזג האוויר על ידי התאמת הכיסוי כך שיספק לו צל ותגן עליו מפני אור שמש או רוח. עגלות רבות כוללות כיסויים מתכווננים עם מספר מיקומים.

גובה הכידון: אם בעגלה יש כידון מתכוונן, הצב אותו בגובה נוח לדחיפה. גובה כידון נוח יכול למנוע מתח על הגב והכתפיים של ההורה במהלך הליכות ארוכות.

תאימות עם מושב המכונית: אם העגלה שלך היא חלק ממערכת כללית שכוללת גם סל קל, ודא שהיא תואמת למושב המכונית של התינוק שלך. התקנה והתאמה נכונה הן חיוניות לבטיחות התינוק במהלך הנסיעה.

 

היבט משמעותי אצל כל הורה

בחירה וטיפול בעגלת תינוק היא היבט משמעותי בהכנה להורות. על ידי הבנה מתי לרכוש עגלת ילדים, תוחלת החיים שלה, פוטנציאל לשימוש חוזר, והתאמות נכונות על בסיס הצרכים של התינוק שלך, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות התורמות לחוויה בטוחה ומהנה גם לך וגם לקטנטן שלך. 

שאלות ותשובות על עגלות תינוק מומלצות

האם כדאי לרכוש עגלת תינוק לפני הלידה?

אף מוצר הוא לא חובה. יחד עם זאת, עגלת תינוק מקלה מאוד על הניידות, במיוחד אם אתם מתכוונים לטייל הרבה. אם לשפוט לפי המלצות של הורים, הרוב המוחלט טוען שהוא לא יכול היה להסתדר בלי עגלה, במיוחד אם יש יותר מילד אחד. הצורך בעגלה כמובן משתנה ממשפחה למשפחה. יש שיעדיפו לחכות עם רכישת העגלה לאחר לידת התינוק ובחודשים הראשונים להשתמש רק במנשא אך הרוב המוחלט מעדיפים עגלה כבר מרגע הלידה. חשבו מה מתאים לאופי המשפחתי שלכם. האם העגלה תשמש אתכם כבר מהרגע הראשון או שתעדיפו לחכות שהילד יגדל מעט ובהתאם לכך לרכוש את העגלה.

אנחנו אוהבים לטייל הרבה בטבע, האם עגלת תינוק מתאימה לכך?

בקצרה, לא בהכרח. עגלת תינוק בהגדרה שלה, לא מיועדת לטיול בשטח לא סלול, כך שאם אתם אוהבים טיולים ארוכים בחיק הטבע, תעדיפו להשקיע במנשא גם איכותי ומותאם ולאו דווקא בעגלה. באופן כללי, לא נוח להסתובב עם עגלה באזורים לא סלולים. הגלגלים שלה יישחקו מהר מאוד והיא עלולה להיהרס. אם לעומת זאת, הטיולים שלכם הם ברובם במסלולי הליכה מסודרים וסלולים ייתכן שעגלה טובה עם גלגלים ייעודיים ובלמים חזקים וטובים, תוכל בהחלט לשמש אתכם גם בטיולים האלו.

מאיזה גיל בטוח להושיב תינוק בעגלה?

על פי הרוב המכריע של יצרני העגלות, ניתן להתחיל להושיב תינוק בעגלה החל מגיל שלושה חודשים. עם זאת, חשוב לוודא שהתינוק יודע לתמוך בראשו באופן עצמאי לפני שאתם מתחילים להשתמש בעגלה. ייתכן שלתינוק שלכם זה ייקח קצת יותר זמן, ולכן יהיה עדיף לחכות קצת עם העגלה.

האם עגלה רב תכליתית מתאימה לטיולים ארוכים?

כן ולא. בחודשים הראשונים, כאשר משתמשים במרכיב הסל-קל של העגלה, לא מומלץ לטייל עם התינוק בתוך הסל-קל לזמן ממושך. ההמלצה היא להוציא את התינוק כל 30-40 דקות כדי למתוח שרירים ולהסדיר נשימה. אז אם אתם רוצים להרדים את התינוק בעגלה, עגלה כזו היא לא הפתרון. מהרגע שהתינוק יושב לבד ומחזיק את הראש באופן עצמאי, ואתם כבר משתמשים בעגלה ללא הסל-קל, תוכלו לטייל כמה זמן שרק תרצו.

האם עגלת תינוק מסוג טיולון מתאימה לשימוש מגיל לידה?

לא. טיולון מתאים אך ורק מהשלב בו הילד יודע לשבת. יתרה מכך, עגלת תינוק שלא נשכבת עד לזווית של 180 מעלות לא נחשבת לעגלה בטיחותית לתינוק מגיל לידה במיוחד אם תרצו להניח אותו על הבטן. אם אתם מחפשים עגלה שתתאים לכם כבר מהרגע הראשון, חפשו עגלה משולבת. אלו מגיעות עם אמבטיית עריסה שמתאימה כבר מגיל לידה ועד לגיל 3-4 חודשים. לאחר מכן, מסירים את האמבטיה ומחליפים אותה במושב רגיל. בדקו היטב את תקני הבטיחות של העגלה שתרצו לרכוש ואת טיב האחריות עליה.

האם אצטרך לקנות עגלה חדשה בכל פעם שהילד שלי יגדל?

לא בהכרח. למרות שיש עגלות שמעוצבות ובנויות במיוחד עבור טווח גילאים מסוים, ישנן עגלות שיכולות להתאים לטווח רחב יחסית של גילאים ושניתן להתאים אותם לפי גיל הילד שלכם. במידה ואתם מנסים לחסוך, מומלץ לחפש עגלה שתוכל לשמש אתכם במגוון גילאים ושתתכוונן בקלות.

האם צריך להחליף עגלה כל תקופה מסוימת?

בניגוד למוצרים אחרים, לעגלות ילדים אין תאריך תפוגה והצורך להחליף הופך לאינדיבידואלי יותר. כל עוד העגלה עובדת, מחזיקה מעמד ועונה על כל הצרכים שלכם- אין סיבה להחליף. במידה ואתם רואים שיוצאים מאפייני בטיחות חדשים או שהצרכים שלכם משתנים לפתע- לכו על זה ורכשו עגלה חדשה.

למה ילדים לא אוהבים לשבת בעגלה?

הסיבה המרכזית שילדים לא אוהבים לשבת בשקט בעגלה היא פשוט כי משעמם להם. עם הילדים הקטנים יותר הבעיה יכולה להיפטר יחסית בקלות עם צעצועים שניתן לחבר למתלה העגלה שימשכו להם את העין, אך עם ילדים גדולים וסקרנים יותר העניין יכול להפוך למעט מורכב יותר, ונצטרך להבין שמתישהו נצטרך גם להיפרד מההעגלה.