מעבד מזון: 12 מעבדי מזון מומלצים 2024

מעבד מזון הוא החבר הטוב ביותר של כל בשלן. בואו למצוא את עוזר השף הבא שלכם – בדקנו עשרות מעבדי מזון שונים במטרה למצוא את מעבד המזון הטוב ביותר, אלו התוצאות:

icon pos_1

ניתחנו

16 סקירות

ו-

368 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מעבד מזון מומלץ

מעבדי המזון הטובים ביותר מסוגלים לחתוך, לפרוס, לגרוס ולקצוץ, מה שהופך את הכנת הארוחות לקלה בהרבה, וחוסך המון זמן. בין אם אתם שפים מדופלמים, או פשוט רוצים לדלג על מלאכת קציצת הירקות, מעבד מזון טוב יעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים.

נכתב ע״י

שירי ברק

כותב: שירי ברק

עורכת וכותבת תוכן מאז שזוכרת את עצמי ועוסקת בזה כמקצוע כבר עוד מעט 15 שנים. מומחית בתחומים רבים אבל העיקריים הם תיירות (בעל הבלוג המראות), ילדים וחובבת מטבח ובישול מושבעת.

שלוש מעבדי מזון המומלצים על ידי המומחים שלנו

מעבד המזון הטוב ביותר לשפים מקצועיים

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מעבד המזון העוצמתי ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מעבד המזון הזול ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

קיים מגוון מדהים של מכשירים המציעים אביזרים שונים, כשלכל אביזר פונקציה ייעודית אחת או יותר. טווח המחירים עצום, כאשר המעבדים הזולים ביותר הם פשוטים וקטנים, והיקרים ביותר עוצמתיים ועמוסים באפשרויות. חלק ממעבדי המזון מגיעים עם בלנדר, ובאחרים תמצאו בנוסף גם צ'ופרים שמתאימים לשפים מקצועיים. אז איך למצוא את מעבד המזון שיספק לכם בדיוק את מה שאתם צריכים? הכנו עבורכם רשימה של מעבדי מזון איכותיים, כדי שתוכלו למצוא את המכשיר המתאים בשבילכם. לפניכם מעבדי המזון הטובים ביותר לשנת 2024.

לוגו של הסקירה

מעבד המזון הטוב ביותר לשפים מקצועיים - דגם CS5200JRXL Premium מבית Magimix

זה מכשיר עוצמתי ורב תכליתי, המגיע עם שלושה מיכלים בגדלים שונים, אביזרים מגוונים למגוון שימושים, מסחטת הדרים להכנת מיצים וחוברת מתכונים עם יותר מ-65 מתכונים. הוא עתיר בפונקציות ועולה לא מעט, כך שהוא לא מתאים לטבחים מתחילים שרוצים רק לקצוץ ולהקציף פה ושם, אבל אם אתם אמנים קולינריים, זה המכשיר בשבילכם.

Magimix CS5200JRXL Premium

4.5 15

מכשיר חדשני ביותר שעושה את הכול

יתרונות

קיבולת גדולה, הספק מרשים, המון פונקציות, שלושה מיכלים בנפחים שונים, מגיע עם חוברת מתכונים, אביזר מיוחד להכנת קוביות ומסחטת הדרים, מגיע בכמה צבעים.

חסרונות

יקר, תופס הרבה מקום, אביזרים לא מתאימים להדחה.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

הוא מגיע עם אביזרים מיוחדים ללישת בצק, הקצפת ביצים, וסחיטת פירות הדר, ו"בלנדר מיקס" ליצירת מרקמים חלקים. אביזר COFFERT CUBES הבלעדי של מג'ימיקס, יוצר קוביות מהמאכלים, ונותן טאץ' מקצועי ויוקרתי לארוחה. שתי דיסקיות של בקוטר 2 מ"מ ודיסקית בגודל 4 מ"מ מותאמות למיכל בעל קיבולת 2.6 ליטרים, אבל המכשיר מגיע גם עם מיכל גדול במיוחד בנפח 3.6, ומיכל בנפח 1.2 ליטר, שעושה עבודה מעולה בעיבוד כמויות קטנות. למיכל הקטן מצורפת סכין נירוסטה בעלת להבים משוננים, המאפשרת טחינת חומוס וקיצוץ דק דק של ירקות ועשבים. יש לו פתח גדול במיוחד, כך שלא תצטרכו לחתוך את הפירות והירקות – תוכלו להכניס אותם שלמים למכשיר.

 

דבר נוסף שאני אוהבת במכשיר הזה, הוא שהוא מגיע במגוון צבעים גדול. האמת, קשה לי לומר איזה צבע אהוב עליי ביותר, מאחר ויש כל כך הרבה צבעים יפים, החל בגוונים סולידים, דרך צבעים מרהיבים ועד לצבעי פסטל. נכון שעיצוב וצבע הם לא בעדיפות גבוהה כשבוחרים מערבל מזון, אבל אם כבר יש מכשיר איכותי ורב תכליתי שגם נראה טוב, זה בהחלט דבר שיגרום לי להעדיף אותו על מכשיר איכותי שאינו אסתטי.

 

מנוע אינדוקציה חזק במיוחד עם הספק של 1,100W מגיע עם 30 שנות אחריות (על המעבד עצמו האחריות תקפה לשנה), מה שאומר שגם אם תצטרכו בעוד כמה שנים להחליף חלקים מסוימים של המכשיר, תוכלו להשאיר את המנוע ולחסוך כסף.

 

רוחב: 21 ס"מ

עומק: 26 ס"מ

גובה: 44.5 ס"מ

משקל: 11 ק"ג

לוגו של הסקירה

מעבד המזון העוצמתי ביותר - דגם MultiTalent 8 MC812W872 מבית Bosch

עם הספק של 1,250 וואט, מעבד המזון הזה לא רק קוצץ, חותך ומגרד, הוא גם יכול בקלות ללוש לחם או בצק פיצה. תוכלו להשתמש במטרפות להקצפת חלבונים או להכנת קצפת טרייה, או בתוסף הבלנדר הכלול להכנת שייק נחמד.

Bosch MultiTalent 8 MC812W872

4.5 15

קיבולת ועוצמה נפגשים במעבד נוח ואיכותי

יתרונות

הספק גבוה מאוד, קיבולת ענקית, מסחטת פירות קשים, אביזרים ניתנים להדחה, אביזר ליצירת קוביות, להב Supercut חדשני, התאמת מהירות אוטומטית לאביזרים, אחריות מוארכת.

חסרונות

תופס הרבה מקום, ללא כלי אחסון לאביזרים, לא מחזיק מעמד שנים רבות.

קנה עכשיו ב- KSP

למעבד המזון הזה יש את אחד המנועים העוצמתיים ביותר בשוק, והוא מסוגל להתמודד עם רכיבים קשים ועומס גדול במיוחד. יש לו קערה ענקית בנפח 3.9 ליטר, המסוגלת להכיל עד 1.5 בצק, ומיכל בלנדר בנפח 1.5 ליטר, להכנת קוקטיילים ושייקים.

 

הוא מגיע עם כמה דיסקיות נירוסטה איכותיות, המתאימות לסוגי חיתוך מגוונים, מקצף, מלוש בצק ומסחטת פירות קשים. להב Supercut משונן בעל שטח חיתוך גדול שומר על חדות לאורך זמן וחותך ביעילות מרכיבים רכים, בינוניים וקשים כאחד. ברגע שתכניסו את אחת האביזרים האלה, המעבד יזהה את האביזר בו בחרתם, ויתאים אליו אוטומטית את מהירות הפעולה, מה שחוסך לכם ניסויים וטעויות. כמו ה-COFFERT CUBES של מג'ימיקס, גם לבוש יש פטנט ייחודי: אביזר Cube Cut יוצר קוביות זהות בגודל 8 מ"מ מפירות וירקות.

 

אני, אישית, אוהבת משטח עבודה נקי במטבח. מצד שני, זה לא הכי כיף לשטוף כלים כשמחכה בצק שצריך להיכנס לתנור או שייק טרי שהכנתי הרגע. אם אתם כמוני, גם אתם תשמחו לדעת שכל האביזרים של המעבד הזה מתאימים לניקוי במדיח. אמנם אין למעבד המזון הזה כלי מיוחד לאחסון האביזרים, אך הקערה גדולה מספיק להכיל את האביזרים השונים, והתפס על המכסה ישמור שילדים לא יוכלו לפתוח אותו ולהיפגע.

 

על המנוע לבדו תקבלו עשר שנות אחריות, ועל המכשיר – שנתיים. זה יותר מהשנה האחת שמציעים מכשירים רבים אחרים, אבל בין עשרות הביקורות המהללות של המוצר הזה, מצאנו כמה אנשים שטוענים שהוא לא מאריך ימים.

 

רוחב: 25 ס"מ

עומק: 30 ס"מ

גובה: 43 ס"מ

לוגו של הסקירה

מעבד המזון הזול ביותר - דגם ATL-602 מבית Gold line

בגימור כסוף ועיצוב מודרני, המכשיר הזה לא רק יעשה את העבודה, אלא גם יראה טוב על השיש. הוא אמנם מגיע עם פחות אביזרים ממוצרים אחרים בסקירה, אבל הוא עדיין בחירה טובה במחיר נהדר.

Gold line ATL-602

4.5 15

מעבד שעולה מעט ועושה הרבה

יתרונות

עיצוב יפה, מחיר מעולה, כולל בלנדר ומסחטת הדרים, מגיע עם חמישה מצבי הפעלה.

חסרונות

קיבולת לא גדולה, הספק נמוך, פחות אביזרים מאשר במכשירים אחרים.

קנה עכשיו ב- Last Price

יש לו חמישה מצבי הפעלה וכפתור PULSE, ומכסה בעל דוחסן מזון, שמאפשר לכם להכניס מרכיבים בקלות גם בזמן שהמכשיר פועל. בנוסף למלוש הבצק והדיסקיות המתאימות לחיתוך וקציצת מוצרים שונים, הוא כולל גם בלנדר ומסחטת הדרים, ומסוגל לסחוט גזר, לחתוך צ'יפס וללוש בצק.

 

עם קערה בנפח 1.2 ליטר בלבד, תוכלו להכין בו מנות לאדם אחד או שניים בכל פעם. עם קיבולת כזאת, לא צריך מכשיר עוצמתי מאוד, ובאמת, ההספק שלו הוא 500W, מה שהופך אותו למעבד המזון הכי פחות חזק בסקירה הזו. אבל, כאמור, 500W אמורים להספיק בשביל לעבד כמות רכיבים לא גדולה ולבצע ביעילות את כל הפעולות שהמכשיר הזה מסוגל לעשות.

 

אם אתם מחפשים מכשיר רב תכליתי שילווה אתכם כעוזר שף על בסיס קבוע, אני ממליצה לכם לבחור במכשיר חזק ויקר יותר, אבל אם אתם מתכוונים להשתמש במעבד רק לדברים מועטים, ולא רוצים להשקיע הרבה כסף, שווה לכם להסתכל על דגם ATL-602.

לוגו של הסקירה

מעבד מזון שטוב לכולם: Moulinex Doubleforce FP-821811

אם יצא לכם כבר לעבוד עם מוצרי Moulinex אתם בטח יודעים שמדובר במוצרי איכות ברמה אחרת. עם ותק של 80 שנים פשוט אי אפשר לטעות.

Moulinex Doubleforce FP-821811

4.5 15

העבודות הקטנות במטבח מעולם לא היו קלות יותר

יתרונות

קיבולת טובה, מערכת נעילה ייחודית, מגיע עם סט אביזרים משלימים, כולל בלנדר לשייקים, קל ופשוט לניקוי, נוח לשימוש, 2 מהירויות עבודה.

חסרונות

גדול ותופס הרבה מקום.

קנה עכשיו ב- Last Price

לחברת Moulinex הצרפתית יש ותק של למעלה מ- 80 שנים כשהתחום שמוביל אותה הוא מוצרי חשמל קטנים למטבח, והיא מובילה בשוק עם ראש מורם. Moulinex השקיעה את כל המאמצים שלה כדי להקל על עבודות המטבח הקטנות וליצור מוצרי חשמל במחירים נוחים לכולם, והיא עומדת בזה.

 

מעבד מזון Moulinex Doubleforce FP-821811 הוא אחד המעבדים המשתלמים ביותר ברשימה שלנו. הוא לא מהזולים ביותר אבל הוא בהחלט אחד כזה שיישאר איתכם לאורך שנים רבות. עם מנוע בעוצמה W1000, שתי מהירות שונות וכפתור PULSE הוא נשמע רגיל לגמרי, אלא שבמקרה של מעבד המזון הזה, יש לו שתי פעולות מנוע שונות. אחת שמאפשרת עבודה אופטימלית לשימוש בקערה והשנייה אופטימלית לשימוש בבלנד שמגיע איתו.

 

הוא מגיע עם מערכת Easy Lock ייחודית שמאפשרת סגירה קלה ומהירה של מכסה הקערה. הוא מגיע עם קערה בנפח של 3 ליטרים ובלנד לקייקים בנפח של 2 ליטרים. בנוסף לזה, הערכה כוללת גם סט אביזרים משלימים לקיצוץ, חיתוך, פריסה ועוד.

 

תוכלו לנקות את כל האביזרים – כולל את הקערה שלו שעמידה בפני שריטות, נפילות וקילופי צבע – במדיח הכלים בקלות והנוחות. החברה ניסתה לייצר את המעבד הזה בצורה הקומפקטית ביותר שאפשר, והיא אכן הצליחה, אבל למרות שהוא קטן מהרבה מעבדים אחרים הוא עדיין יתפוס הרבה מקום על משטח העבודה ואתם תצטרכו למצוא לו מקום של כבוד, במיוחד אם אתם רוצים להשתמש בו באופן קבוע.

לוגו של הסקירה

מעבד המזון שקיבל מקום טוב באמצע - דגם Daily Collection HR7320/00 מבית Philips

אם אתם מחפשים מעבד מזון איכותי, אבל לא רוצים לשלם עבור הטוב והיקר ביותר, זה המכשיר בשבילכם. במחיר לא גבוה והספק ממוצע (700W), מדובר במכשיר עם מעט אביזרים והמון יכולות. יש לו קרוב ל-20 פונקציות שונות, קערה בנפח 2.1 ליטר, וצנצנת בלנדר בנפח 1.5 ליטר, והאביזרים הרב תכליתיים מספקים 16 פעולות חיתוך שונות.

Philips Daily Collection HR7320/00

4.5 15

מעבד רב תכליתי ויעיל במחיר משתלם

יתרונות

המון פונקציות, בלנדר עם קיבולת יפה, אביזרים ניתנים להדחה, תמורה נהדרת עבור המחיר.

חסרונות

לא אסתטי, קיבולת בינונית.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- GROO
קנה עכשיו ב- אולסייל

כשראיתי את כמות האביזרים שבאים עם הדגם הזה, אמרתי לעצמי "טוב, זה כנראה לא עומד להיות מוצר שאמליץ עליו." אחרי הכל, כמה דברים כבר אפשר לעשות עם דיסקית אחת בלבד? אבל ממבט קרוב יותר, הבנתי שבעצם יש כאן המון אפשרויות. דיסקית הנירוסטה היחידה היא דו צדדית, והיא מסוגלת לחתוך, לפרוס, לקצוץ ולגרד. ליד אביזר להקצפה, תמצאו סכין פלדה בעלת שני להבים, לקציצת בשר ועיבוד מזון, וסכין פלסטיק דו-להבית ללישת בצק.

 

כל אביזר מגיע בצבע קצת שונה, אבל למרות שזה הופך את המכשיר לפחות אסתטי, יש לכך סיבה פרקטית פשוטה: מסביב לחוגת ההפעלה שקובעת את מהירות המעבד, תמצאו את הצבעים השונים. לא תצטרכו לזכור איזו מהירות מתאימה לפעולה שתרצו, משום שכאשר תכוונו את החוגה לצבע האביזר בו אתם משתמשים, המעבד יהיה על המהירות הנכונה.

 

יש בסקירה הזאת לא מעט מערבלים שמגיעים עם בלנדר, וב-Daily Collection הקיבולת של הבלנדר קצת יותר גדולה מאשר בדגמים האחרים. עם נפח של 1.5 ליטר, תוכלו להכין בלי בעיה חמש מנות שייקים במכה אחת. גם בדגם הזה כל האביזרים ניתנים לשטיפה במדיח כלים.

 

רוחב: 22 ס"מ

עומק: 45 ס"מ

גובה: ‏30 ס"מ

לוגו של הסקירה

מעבד המזון הטוב ביותר להכנת מאכלים מזינים - דגם Ninja Professional BN653

עם ארבע תוכניות חכמות אוטומטיות, ושלוש מהירויות הפעלה ידניות, זהו מעבד מזון רב תכליתי, עמיד במיוחד ונוח לשימוש. הוא עובד במהירות מדהימה, ותודות ללהבים הבלעדיים של חברת נינג'ה, הוא שומר על הערך התזונתי של הפירות והירקות, מה שאומר שהמאכלים שתכינו לא יהיו רק טעימים, אלא גם בריאים.

Ninja Professional BN653

4.5 15

המכשיר המושלם להכנת מגוון מאכלים בריאים במהירות שיא

יתרונות

שומר על הערך התזונתי של המרכיבים, מהיר מאוד, אפשרויות ופונקציות רבות, עמיד לאורך זמן, קומפקטי, מגיע עם חוברת מתכונים, אביזרים ניתנים להדחה, תמורה נהדרת עבור המחיר.

חסרונות

קיבולת בינונית, רועש מאוד.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- מחסני חשמל
קנה עכשיו ב- BUG
קנה עכשיו ב- GROO

הוא מתאים להכנה של מגוון מאכלים רחב, וכמעט שאינו דורש מכם כלום. אם תרצו לשלוט ידנית במהירות שלו, תוכלו להשתמש בשלוש מהירויות המופעלות ידנית (LOW, HIGH ופעולת PULSE). אבל אם תעדיפו, תוכלו ללחוץ על כפתור ולתת למכשיר לעשות את כל העבודה. יש לו תוכנית PUREE, המתאימה להכנת פירה, מחיות וממרחים, ותוכנית מיוחדת לפריסה, המשתמשת בשתי הדיסקיות לחיתוך וריסוק מהירים במיוחד. תוכנית נוספת מיועדת לקיצוץ, והיא משתמשת בסדרה של פעולות חיתוך והשהיות מתוזמנות לקבלת מרקם אחיד. להכנת פיצות, עוגות, לחמים ומאפים נוספים, יש תוכנית מיוחדת לערבול בצקים ובלילות.

 

עם הספק של 850W וקיבולת 2.1 ליטר, המכשיר הזה מסוגל להכין קילו בצק תוך 30 שניות. בנוסף ללהבים הייחודיים שהופכים את המכשיר הזה למעבד הבריא והמזין ביותר, תמצאו כאן להבים ייעודיים להכנת בלילות, בצקים ועוגות, ודיסקיות לריסוק, פריסה וגירוד.

 

מעבדי מזון הם לא מכשירים שקטים, ודגם Ninja Professional הוא רועש במיוחד. אבל זהו מכשיר מהיר להפליא, כך שלא תצטרכו לסבול את הרעש לזמן ארוך, והתוצאה בהחלט שווה את המטרד. הוא גבוה מאוד, מה שמאפשר לו להכיל קיבולת יפה עם רוחב ועומק קטנים, ולתפוס מעט מקום. עוד דבר שלא תצטרכו לעשות בעצמכם הוא לשטוף את המכשיר, מאחר וכל האביזרים שלו ניתנים לניקוי במדיח.

 

רוחב: 18 ס"מ

עומק: 29.5 ס"מ

גובה: 45 ס"מ

לוגו של הסקירה

מעבד המזון השקט ביותר - דגם PureEase FP3131WH מבית Braun

גרסה חדשה ומשופרת של דגם FP3010 הפופולרי, ה-FP3131 מגיע עם קערת פלסטיק בנפח 2.1 ליטר, בלנדר בנפח 1.2 ליטר ואביזרים לפריסה, גירוד, הקצפה ולישה. הוא קומפקטי מאוד, ויוכל להישאר על השיש באופן קבוע. הבלנדר האיכותי והפעולה השקטה של המכשיר הופכים אותו למושלם להכנת מחית לתינוקות.

Braun PureEase FP3131WH

4.5 15

קומפקטי, משתלם ושקט להפליא

יתרונות

שקט, אביזרים ניתנים להדחה, קומפקטי, כולל בלנדר, בעל שלוש מהירויות, מחיר נוח.

חסרונות

קצת יותר איטי ממכשירים אחרים, קיבולת בינונית.

קנה עכשיו ב- Last Price
דגם משודרג
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- מחסני חשמל

הדבר היחיד שאני לא אוהבת בשימוש במעבד מזון – ולא משנה איזה דגם – הוא הרעש. אל תבינו אותי לא נכון – זה מכשיר שחוסך כל כך הרבה עבודה וזמן, שאני מוכנה להתמודד עם המטרד הזה בשמחה. אבל דגם FP3131WH הוא מעבד המזון השקט ביותר שמצאתי. הלוואי והיה לי מכשיר שקט כל כך כשהילדים שלי היו קטנים יותר – הייתי יכולה להכין בו מחית תינוקות בלי להעיר את התינוק הישן.

 

עם הספק של 800W, זה לא המכשיר העוצמתי ביותר בסקירה, וגם לא המהיר ביותר, אבל הוא עדיין חזק מאוד, והוא קוצץ, פורס, מגרד, מערבל, מקציף ולש ביעילות. את כל אלה הוא עושה כמעט בלי רעש, דבר שהופך את השימוש בו לנעים הרבה יותר מדגמים אחרים. הבלנדר מתמחה בהכנת שייקים, קוקטיילים ומחית לתינוקות, אבל הוא מסוגל גם לעבד בצק ביעילות.

 

המנוע מסוגל להחזיק מעמד יותר מעשור, והקערה איכותית במיוחד, ומונעת נזילות לחלוטין. שלוש מהירויות מאפשרות לכם שליטה מלאה ונוחה על פעולת המכשיר. הוא מגיע עם אביזר מיוחד לעיבוד כמויות קטנות, והדגם המשודרג (FP3132BK) כולל גם מטחנת תבלינים. כמו כמה דגמים אחרים בסקירה, גם האביזרים של PureEase ניתנים לניקוי במדיח.

 

רוחב: 23 ס"מ

עומק: 19 ס"מ

גובה: 39 ס"מ

לוגו של הסקירה

מעבד מזון שמעולה לשימוש יומיומי קבוע: FP450 Sauter

אם אתם צריכים מעבד מזון שיהיה העוזר הפרטי שלכם במטבח ויעמוד ברוב מטלות הקיצוץ, הפריסה והחיתוך, דגם FP450 מבית Sauter בהחלט יענה לכם על הצרכים האלו.

FP450 Sauter

4.5 15

מגוון פעולות במכשיר אחד

יתרונות

מחיר נוח, קיבולת מושלמת לשימוש יומיומי, כולל סט אביזרים לפריסה וקיצוץ, רגליות וואקום לאחיזה ויציבות, כולל שתי מהירויות שונות ומצב PULS, הספק גבוה ביחס למחיר.

חסרונות

דורש מקום אחסון גדול או יתפוס הרבה מקום על השיש.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- AZRIELI

אם חשבת על מכשיר כזה שיהיה לכם עוזר פרטי במטבח ויחסוך לכם זמן עבודה יקר, מעבד מזון מדגם דגם FP450 של חברת Sauter הוא בדיוק התשובה שלכם.

חברת סאוטר היא אחת החברות המובילות בשוק מוצרי האלקטרוניקה למטבח, החל מתנורי אפייה ועד מקררים.

 

החברה ידוע במוצרי אפייה ובישול איכותיים במיוחד, כאלו שיחזיקו לכם שנים רבות ועדיין המחירים שלה נגישים להפליא ביחס לאיכות. גם במקרה של מעבד המזון שלהם הם שומרים על השם הטוב שלהם.

 

למרות שהמחיר שלו זול ביחס לדגמים מפוארים בעלי פעולות מרובות, הוא לא נופל באיכות שלו מהם. הוא מגיע עם קערה בנפח מכובד של 3 ליטרים, וכולל סט אביזרים נלווים שיתאימו לכל פעול קיצוץ, חיתוך, טחינה ואפילו ללישת בצק והקצפה.

 

עם 2 מהירויות שונות תוכלו להגיע לתוצאות מהירות הרבה יותר, ובנוסף, כפתור PULSE למקרה שתרצו קיצוץ גס. ואם חשבתם שהמנוע שלו חלש, אז לא. עם הספק מנוע של W1000 הוא יעבוד מעולה גם בשימוש יומיומי קבוע.

 

הוא אולי יתפוס לכם מקום על השיש, אז אם אין לכם שם הרבה מקום פנוי, כדאי שתמצאו לו מקום של כבוד בארון. אבל חוץ מזה, הוא בהחלט משתלם.

לוגו של הסקירה

מעבד מזון בעיצוב רטרו שיק מושלם: Russell Hobbs 21582-56

בעיצוב ייחודי בנוף מעבדי המזון, Russell Hobbs הצליחו לשלב בצורה מושלמת עיצוב איכות ועוצמה במכשיר אחד.

Russell Hobbs 21582-56

4.5 15

המעבד המושלם למטבחים בעיצוב רטרו

יתרונות

עיצוב ייחודי, כולל בלנדר להכנת שייקים, מגיע עם סט אביזרים משלימים, מהירויות עבודה שונות, עיצוב קומפקטי במיוחד, מקום אחסון לכבל החשמל, ניקוי קל ופשוט.

חסרונות

קערה מעט קטנה למי שצריך כמויות גדולות.

קנה עכשיו ב- P1000
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- AZRIELI

בצבע קרם קלאסי עם גימור נירוסטה ועיצוב רטרו מושלם למראה, מעבד המזון הזה יבטיח לכם עבודות קיצוץ, חיתוך, ערבול והכנת שייקים בקלות ואתם תוכלו להרשות לעצמכם פינוק אמיתי עם סטייל.

 

למרות שעוצמת המנוע שלו היא רק W850 ועושה רושם שהוא יהיה חלש יותר ממעבדים אחרים, חשוב לזכור שהוא קטן מהם בהרבה ולכן, העוצמה תואמת את גודל המכשיר. הערכה שלו כוללת סט אביזרים משלימים לפעולות מטבח שונות כמו גם מיכל בלנד ייעודי להכנת שייקים.

 

אם אתן לא צריכים קערות גדולות, ואתם לא מכינים כמויות גדולות של אוכל, אין סיבה שקערה בנפח של 1.5 ליטרים לא תספיק לכם. במיוחד שמיכל הבלנדר מגיע עם נפח זהה. המעבד מגיע עם 2 מהירויות הפעלה שונות וכולל בנוסף כפתור PULSE לעבודה בפעימות ולא רציפה.

 

מנגנון נעילה כפולה לקערה, גם בבסיס וגם במכסה מגבירות את בטיחות העבודה. פיצ'ר נחמד שתמצאו בו שמשלים את מראה הרטרו המושלם הוא מחוון המציג את מהירות עבודת המנוע ומעוצב בסגנון מחוון של משקלים אנלוגיים קלאסיים.

 

המלצה שלנו? תפנו מקום בשבילו על משטח העבודה, הוא יוסיף לכם כל כך הרבה להשלמת העיצוב של המטבח שפשוט חבל להסתיר אותו בארון. ואין לכם מה לדאוג לכבל החשמל, לא תראו אותו כי יש לו מקום אחסון בתחתית המעבד.

לוגו של הסקירה

מעבד מזון בעל עיצוב יוקרתי מעודן: Breville Kitchen Wizz 8 BFP560SIL

בעיצוב מודרני ומנוע עם מומנט גבוה במיוחד, תקבלו מעבד מזון עצמתי שמתאים גם לעבדות  מסובכות יותר כמו קילוף תפוחי אדמה.

Breville Kitchen Wizz 8 BFP560SIL

4.5 15

מתאים למשימות עיבוד קשות

יתרונות

מנוע עצמתי במיוחד, 2 מהירויות עבודה, כולל אופציית PULSE, פונקציה ייחודית לקילוף תפוחי אדמה, מערכת סכינים מתקדמת, פורס מתכוונן, כולל להב ללישת בצק.

חסרונות

יקר, נפח קערה קטן ביחס למחיר.

קנה עכשיו ב- Last Price

אם אתם מחפשים מעבד מזון עם טכנולוגיות מתקדמות, כזה שיתאים גם לעבודות הכי קשות במטבח, Breville Kitchen Wizz 8 BFP560 הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

 

אמנם הקיבולת שלו קטנה יחסית ועומדת על 2 ליטרים בערך, אבל הוא משלב את מיטב הטכנולוגיה כדי לעזור לכם גם עם המזונות הקשים ביותר.

 

מערכת הסכינים שלו – Quad Blade System – מתקדמת ביותר וכוללת 4 סכינים שמאפשרים קיצוץ מושלם גם של הירקות הקשוחים ביותר. אחד היתרונות הבולטים שלו הוא בעובדה שהוא מגיע עם קולף תפוחי אדמה. כן, כן, לא התבלבלנו. הוא מגיע עם אביזר ייחודי לקילוף תפוחי אדמה , רק חשוב לשים לב להוראות לפחות בפעמים הראשונות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

מנוע ה- W1000 שלו מגיע עם ציר הנעה מחוזק ומומנט גבוה במיוחד מה שעוזר למנוע להוציא את המקסימום האפשרי. בנוסף תקבלו איתו גם פורס מתכוונן. במקום להחליף ראשים פשוט תוכלו לבחור את עובי הפריסה שתרצו בין 0.3 מ"מ ועד עובי של 8 מ"מ.

 

המגרדת שלו דו צדדית ומתאימה לגירוד דק או עבה בהתאמה. וכאילו שכל הטוב הזה לא מספיק, אתם מקבלים איתו גם אביזר לישה לבצק. אז אם הוא עומד בתקציב שלכם וממש בא לכם להתפנק עם מכשיר עוצמתי במיוחד, אל תהססו לרגע.

לוגו של הסקירה

הכי הרבה מהירויות עבודה: מעבד מזון משולב בלנדר Morphy Richards

המחיר שלו אמנם לא מהזולים ברשימה אבל הוא גם לא הכי יקר, וביחס למחיר שלו הוא בהחלט מספק את הסחורה. MORPHY RICHARDS עשו עם הדגם הזה עבודה נהדרת.

מעבד מזון משולב בלנדר Morphy Richards

4.5 15

לכמויות גדולות של אוכל

יתרונות

נפח קערה גדול במיוחד, כולל סט אביזרים לפעולות שונות, כולל בלנדר להכנת שייקים ומיצים, מנוע חזק במיוחד, צג דיגיטלי, 5 מהירויות הפעלה שונות, ניקיון קל ופשוט במדיח הכלים.

חסרונות

מעט יקר.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- GROO
קנה עכשיו ב- AZRIELI

MORPHY RICHARDS החליטו לקחת את העיצוב שלהם צעד אחד קדימה ושיפרו את כפתור ההפעלה. הם שילבו את טכנולוגיית הטאצ' (מסך מגע) בכפתור ההפעלה המסתובב ותוצאה מרשימה למראה. תוכלו ראות את המהירות הנבחרת בצג הדיגיטלי על פאנל ההפעלה.

 

המעבד שלהם מגיע עם מנוע W1000 חזק אבל ההבדל העיקרי בין המעבד הזה לכל השאר הוא מספר מצבי ההפעלה. בעוד שברוב המקרים תקבלו 2 מהירויות הפעלה ומצב פעימות (PUKSE), פה תקבלו 5 מהירויות עבודה שונות ובנוסף גם פה תמצאו מצב PULSE, ותוכלו להתאים את עצמת המהירות התאם לסוג המזון והקשיחות שלו.

 

ואם לא די במספר מהירויות גדול, גם הקערה שלו מגיע עם נפח גדול יותר ממעבד מזון ממוצע. קערה בגודל 3.5 ליטרים תספיק לכם גם לכמויות גדולות מאוד של מזון. וזה עוד לא הכל! אם חשקה נפשכם בשייק פירות טרי, אין צורך לחפש את השייקר או את דוכן השייקים הקרוב לביתכם. בערכה שלכם תקבלו גם מיכל בלנד ייעודי לשייקים בנפח של 1.8 ליטרים.

הערכה כוללת גם 3 דסקיות כפולות לצורות חיתוך שונות: פומפייה עבה ופומפייה דקה, פריסה עבה ופריסה דקה ודסקית לקיצוץ וריסוק. בנוסף לאלו תקבלו גם אביזר ייעודי ללישת בצדק ואת כל אלו תוכלו לנקות ביתר קלות במדיח הכלים.

 

גם MORPHY RICHARDS  חשבו על הבטיחות שלכם והוסיפו נעילת בטיחות כפולה בקערה, אחת בתחתית והשנייה במכסה וכמובן רגליות המונעות החלקה על המשטח לשיפור הבטיחות והיציבות של המעבד.

לוגו של הסקירה

מעבד מזון קטן וקומפקטי במיוחד: KitchenAid KFC3516

הוא קטן וקומפקטי, מפתיע בביצועים שלו ולא יתפוס כמעט מקום על משטח העבודה שלכם, השובב הקטן הזה מבית KitchenAid יעזור לכם להגיע למרקם המושלם לרוטב שלכם.

KitchenAid KFC3516

4.5 15

מושלם להכנת רטבים וקיצוץ דק מאוד

יתרונות

קל משקל, מחיר נוח במיוחד, איכותי מאוד, עיצוב מרענן במגוון גדול של צבעים לבחירה, קל ופשוט לשימוש, מיכל וחלקי קיצוץ נוחים לניקוי.

חסרונות

קיבולת קטנה.

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

מהיום אתם יכולים להכין כמות קטנה של סלט טרי בלי יותר מידי בלאגן, תוכלו להכין את הרוטב האהוב שלכם לסלט בפשוט ונוחות ולהגיע למרקם המושלם תודות ל מעבד מזון הקומפקטי KFC3516ER מבית KitchenAid.

 

אם אתם נמנעים מלקנות מעבד מזון כי רובם תופסים הרבה מאוד מקום, על משטח העבודה או באחסון, אולי כדאי שתבדקו את המעבד הזה. אז נכון, הוא לא מגיע עם קערה ענקית, אבל בדיוק בגלל זה הוא יכול להיות לכם מושלם כי הוא לא יתפוס כמעט מקום במשטח העבודה במטבח. הוא מגיע בכל כך הרבה צבעים ככה שבטוח תצליחו למצוא אחד שיתאים לכם לעיצוב, והקערה שלו נשטפת בקלות במדיח הכלים.

 

מבין המעבדים הקטנים שבדקנו, ה- KitchenAid KFC3516 היה הטוב ביותר. בהתחשב במנוע הקטן שלו, רק W240, הוא עושה עבודה מעולה. יש לו 2 מהירויות הפעלה: מהירות נמוכה לקיצוץ ומהירות גבוהה לריסוק. המיכל שלו בגודל של 830 מ"ל וההפעלה שלו נוחה. לחיצה על ידית המיכל וזהו.

 

הוא לא מתחכם וגם לא מתיימר להיות כזה, הוא פשוט יודע לעשות את מה שהוא עוצב בשבילו, לקצוץ ולטחון מזון בצורה קלה, מהירה ופשוטה. ואם אתם הולכים לחברים, תמיד תוכלו לקחת אותו איתכם כי הוא לא תופס הרבה מקום.

איך בחרנו מעבד מזון מומלץ מבין עשרות מעבדי המזון בשוק

שאלה מעולה! אז בחירה של מעבד מזון זו באמת משימה לא פשוטה. גם כי יש מלא אפשרויות וגם כי התשובה היא – שזה תלוי.

 

תלוי בתקציב, תלוי בטעם האישי, תלוי בנוחות השימוש, תלוי במותג – ותלוי בעוד מגוון רחב של פרמטרים נוספים שאת כולם כמובן בדקנו. סקרנו מאות מוצרים, חלקם בשימוש אישי, חלקם דרך נתונים אותם אספנו מפלטפורמות אינטרנטיות שונות והגענו למסקנות המוצגות כאן.

סיכום

הכנת ארוחות ומאכלים גוזלת זמן רב ולכן כדאי לדאוג למכשירים שיכולים להקל עלינו את הכנת האוכל. מעבד מזון הוא מכשיר נוח ועוצמתי שמקצר ומקל מאוד על הכנת הארוחות שלכם.

 

מהו מעבד מזון

מעבד מזון (מג'ימיקס/פוד פרוססור) הוא מכשיר מטבח רב תכליתי שנועד לסייע במשימות הכנת מזון כמו קיצוץ, חיתוך, גריסה, מעיכה וערבוב. הוא מורכב מבסיס ממונע המניע להבים ודיסקים להחלפה כדי לעבד מזון במהירות וביעילות. מעבדי מזון מגיעים בגדלים שונים, מדגמים קומפקטיים המתאימים למטבחים קטנים ועד ליחידות גדולות וחזקות יותר לשימוש מקצועי. הם מצוידים בקערות עם קיבולות שונות כדי להכיל כמויות שונות של מזון, מעבד מזון מומלץ לבישול יומיומי והן להכנת ארוחה בקנה מידה גדול.

 

פוד פרוססור מומלץ מצויד במספר הגדרות מהירות ופונקציות עוצמה כדי לספק שליטה מדויקת על המרקם של המזון המעובד. המעבדים כוללים גם מנגנוני בטיחות כמו מערכות נעילה כדי למנוע תאונות ולהבטיח פעולה בטוחה. חלק מהדגמים היוקרתיים מגיעים עם אביזרים נוספים, כגון ווי בצק, מסחטות הדרים ולהבים שונים, מה שמגדיל את טווח היכולות שלהם. למעבדי מזון רבים יש גם צינורות הזנה רחבים המאפשרים עיבוד קל של פירות וירקות שלמים ללא צורך בחיתוך מוקדם, דבר החוסך זמן ומאמץ במטבח.

 

איך לבחור מעבד מזון?

בעולם שלנו, שבו זמן שווה כסף, אנחנו מחשבים כל דבר שאנחנו עושים ואף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו עומד שעות במטבח במקום לבלות את הזמן היקר שלו עם בן/בת הזוג או הילדים.

 

מעבד מזון טוב יכול לעשות את ההבדל בין שעות ארוכות במטבח לזמן קצר בהרבה. הוא לא רק יקל עליכם את העבודה, אתם אפילו תוכלו לעשות כמה עבודות במטבח בו זמנית, כשהמעבד יקצוץ אתם תוכלו לדאוג לניקיון או להכנת מאכלים אחרים.

 

תוכלו אפילו להפוך את הזמן במטבח לזמן בילוי עם הילדים, תוכלו להפוך אותם לעוזרים שלכם וללמד אותם לתפעל את המעבד ,כמובן שתמיד עם השגחה שלכם. אחרי הכל, מדובר במוצר בטיחותי יחסית להרבה מוצרי חשמל אחרים. רובם יגיעו עם מנגנוני נעילה כפולה כך שאם הקערה או המכסה לא סגורים עד הסוף המעבד לא יעבוד כלל.

 

אם אתם עומדים לפני בחירה של מעבד מזון, יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם, אבל חשוב לא פחות גם לדעת שיש קשר ישיר בין גודל הקערה להספק המנוע. מעבד עם הספק נמוך לא בהכרח אומר שהוא גם חלש. חשוב לזכור שככל שהמעבד גדול יותר, עם קערה גדולה יותר ולכן גם כמות המזון תהיה גדולה יותר, כך המנוע יצטרך להתאמץ יותר, אך אם המעבד קטן, גם מנוע עם הספק נמוך (יחסית) יכול להיות עצמתי.

 

אז איך בכל זאת בוחרים מעבד טוב ומנצח? מה כדאי לבדוק לפני שרצים לקנות אחד כזה, על מה כדאי לחשוב ובכלל, איזה תכונות צריך להכיר כדי לדעת מה הכי נכון לכם? בשביל שלא תשברו את הראש, הכנו עבורכם רשימה של כמה מהתכונות החשובות ביותר שצריך להכיר במעבדי מזון. הכינו דף ועט וכתבו לעצמכם מה סדר העדיפויות שלכם. על מה אתם לא מוכנים להתפשר, ועל מה, במקרה ותצטרכו, תהיו מוכנים לוותר.

 

תקציב

נכון, לא מדובר באחת ההוצאות הגדולות, ועדיין חשוב להחליט כמה אתם מוכנים להשקיע במעבד מזון, ולשקול את המחיר מול הדברים שתרצו לעשות עם המכשיר. ברור שאם אתם מכינים מאפס סעודות שלמות, לחמים, רטבים, בשרים וקוקטיילים, תצטרכו מכשיר שעולה לא מעט כסף (וחוסך לא מעט עבודה וזמן). לעומת זאת, אם אתם פשוט רוצים מכשיר שיעזור לכם להקציף ביצים ולקצוץ ירקות בקלות ובמהירות, אין סיבה שתשלמו גם על אביזר לחיתוך קוביות והספק בעל ארבע ספרות.

 

קיבולת

משפחה גדולה תצטרך בלנדר גדול יותר, בעוד בית של שתי נפשות יוכל להסתפק במכשיר קטן. לכמה אנשים אתם מבשלים? כמה בצק אתם צריכים ללוש בכל פעם? אלה שאלות חשובות לשאול את עצמכם כשאתם מחפשים מערבל מזון.

 

הספק

ככל שעומס המרכיבים גדול יותר, כך תצטרכו הספק גבוה יותר, מאחר ומנועים חלשים אינם יעילים בקיצוץ/ערבוב אחיד, ועומס יתר עלול לגרום להם נזק. לכן, אם אתם קונים מכונה עם קיבולת בינונית, 500W ומעלה אמורים להספיק בכדי לבצע את רוב עבודות עיבוד המזון, אבל אם אתם מכינים כמויות גדולות במכונה בעלת קיבולת מרשימה, תצטרכו מנוע של 800W לפחות.

 

אביזרים

מותגים ודגמים שונים מציעים מבחר אביזרים למטרות שונות. להבים, דסקיות, מקציפים ומלושים, לחיתוך, קיצוץ, ערבול וכו'. חשוב לבחור במכשיר שיתאים לכל הצרכים שלכם.

 

מספר האפשרויות

המעבדים הטובים ביותר יכללו טיימרים, תכניות ייעודית לחיתוך/גריסה, מעיכה/ערבוב ו-PULSE, ואפשרות לבחירת מהירות. מודלים זולים יותר מציעים פחות התאמה אישית. אם צרכי עיבוד המזון שלכם צנועים, מהירות אחת או שתיים יספיקו לכם, אבל ככל שתשקיעו יותר כסף, כך יהיו לכם יותר אפשרויות.

 

מידות

אל תשכחו לקחת בחשבון את המקום שתקציבו לאחסון המעבד, ולבדוק אם מסוגל להכיל בתוכו את כל האביזרים, או שתצטרכו לפנות מקום גם בשבילם. אם תמקמו אותו על השיש דרך קבע, כדאי לבחור במכשיר שלא ישתלט על משטח העבודה. לעומת זאת, אם תקצו לו מקום אחסון באחד הארונות, חשוב לבדוק שהוא  – והאביזרים שלו – מתאימים במידותיהם למקום המיועד. למרות זאת, אם בדרך כלל אתם מכינים כמויות גדולות, שווה לפנות מקום למכשיר עם קיבולת גדולה, גם אם זה אומר שהוא יתפוס יותר מקום.

 

מעבד מזון לעומת בלנדר

כאשר משווים בין מעבדי מזון מומלצים לבלנדרים מומלצים, חיוני להבין את המטרות והפונקציונליות המובהקות שלהם כדי לקבוע איזה מכשיר מתאים ביותר לצרכי הבישול שלכם. שני המכשירים הם כלי עבודה יקרי ערך במטבח, אך הם ממלאים תפקידים שונים בהכנת מזון.

 

פונקציונליות: מעבדי מזון מיועדים למשימות כמו קיצוץ, חיתוך, גריסה וערבוב מזון מוצק. הם מצטיינים בטיפול במגוון רחב של מרכיבים, מירקות ופירות ועד אגוזים ובשרים. לעומת זאת, בלנדרים משמשים בעיקר למיזוג ולמחית, להפיכת מזון מוצק לשייקים, למרקים, רטבים ומשקאות. בעוד שמעבדי מזון יכולים לבצע כמה משימות מיזוג, הם אינם יעילים בהשגת עקביות חלקה ונוזלית כמו בלנדרים.

 

בקרת מרקם: הבדל משמעותי אחד בין מעבדי מזון לבלנדרים הוא רמת השליטה שהם מציעים על מרקם המזון המעובד. מעבדי מזון מגיעים בדרך כלל עם מספר הגדרות מהירות ופונקציות של עוצמה, המאפשרות למשתמשים להשיג דרגות שונות של גסות או עדינות במרכיבים שלהם. מצד שני, בלנדרים נועדו ליצור תערובות הומוגניות בעלות מרקם חלק ואחיד, מה שהופך אותם לאידיאליים למשימות כמו הכנת שייקים, מחית ומרקים.

 

מאפיינים מיוחדים במעבדי מזון

מג'ימיקס מומלץ מצויד במגוון תכונות מיוחדות המשפרות את הפונקציונליות שלו והופכות את הכנת המזון ליעילה ונוחה יותר. תכונות אלו חורגות מיכולות חיתוך ומיזוג בסיסיות, ומציעות למשתמשים מגוון אפשרויות להתאים אישית את חווית הבישול שלהם. תכונה בולטת אחת שנמצאת במעבדי מזון מודרניים רבים היא הגדרות המהירות המרובות, המאפשרות למשתמשים להתאים את מהירות העיבוד בהתאם למטרה שלהם.

 

מאפיין מיוחד נוסף נפוץ במעבדי מזון הוא מגוון האביזרים הכלולים במכשיר. אביזרים אלו משרתים מטרות ספציפיות, כגון גריסה, חיתוך, גרירה ולישה, ומרחיבים את מגוון המשימות שניתן לבצע עם מכשיר יחיד. בנוסף, חלק ממעבדי המזון מגיעים עם להבים מיוחדים למשימות כמו פירה, וערבוב מרכיבים כדי להשיג מרקמים ועקביות רצויים.

 

מעבדי מזון מתקדמים רבים מציעים גם תכונות נוספות כגון טיימרים מובנים, צגים דיגיטליים ותוכניות אוטומטיות למשימות ספציפיות כמו לישת בצק או הכנת רוטב. תכונות אלו מפשטות את תהליך הבישול ומבטיחות תוצאות עקביות בכל פעם. חלק ממעבדי המזון מגיעים אפילו עם תכונות בטיחות כמו מנגנוני נעילה והגנה מפני עומס יתר כדי למנוע תאונות ונזקים למכשיר.

 

יתרונות וחסרונות של מעבד מזון

מעבדי מזון מציעים יתרונות רבים שהופכים אותם לתוספת חשובה לכל מטבח. אחד היתרונות העיקריים של מעבד מזון הוא הרבגוניות שלו, המאפשרת למשתמשים לבצע מגוון רחב של משימות הכנת מזון בקלות. מקיצוץ וחיתוך ועד מחית ולישה, מעבד מזון יכול להתמודד עם מרכיבים שונים ביעילות ולחסוך זמן ומאמץ במטבח. בנוסף, מעבדי מזון מצוינים לעיבוד מזון בתפזורת, מה שהופך אותם לאידיאליים להכנת ארוחה ולמפגשים גדולים.

 

יתרה מכך, מעבדי מזון ידועים בתוצאות העקביות שלהם, המבטיחות חיתוך אחיד ומיזוג מרכיבים למנות בעלות מראה מקצועי. הנוחות של ריבוי פונקציות במכשיר אחד היא יתרון מרכזי נוסף של מעבדי מזון, מצמצם את הצורך במספר גאדג'טים למטבח וחוסך מקום יקר על השיש. בנוסף, מעבדי מזון רבים מגיעים עם מנועים חזקים שיכולים להתמודד בקלות עם מרכיבים קשים כמו אגוזים וזרעים, מה שהופך אותם לכלי רב תכליתי עבור מגוון רחב של מתכונים.

 

הרבגוניות של מעבד מזון

מעבדי מזון הם מכשירים מגוונים להפליא שיכולים להתמודד עם מגוון רחב של משימות הכנת מזון, מה שהופך אותם לחיוניים במטבח. אחד התפקידים העיקריים של מעבד מזון הוא הקיצוץ, המאפשר למשתמשים לחתוך במהירות וביעילות ירקות, עשבי תיבול, אגוזים ועוד לקוביות הרצויות. תכונה זו שימושית במיוחד למתכונים הדורשים מרכיבים קצוצים דק, כגון סלסה, סלטים ורטבים.

 

בנוסף לקיצוץ, מעבדי מזון מצטיינים בחיתוך, גריסה וגרידת מרכיבים שונים, כולל פירות, ירקות, גבינות ואפילו בשר. עם התוספות הנכונות, מעבדי מזון יכולים לייצר פרוסות אחידות למנות כמו גרטן תפוחי אדמה, גבינה מגוררת לטאקו או ירקות מגוררים לסלט כרוב. הרבגוניות הזו הופכת את מעבדי המזון לכלי בעל ערך להכנת ארוחה, במיוחד בעת בישול לקבוצה גדולה.

 

למי מתאים מעבד מזון

השקעה במעבד מזון יכולה להקל מאוד עבור אנשים שמתלהבים מבישול ומחפשים יעילות במטבח. בשלנים ביתיים שמכינים לעתים קרובות ארוחות מאפס, כולל קיצוץ, חיתוך וערבוב מרכיבים, ימצאו שמעבד מזון הוא כלי חשוב שחוסך זמן ומאמץ. בנוסף, אלה שנהנים להתנסות במתכונים וטכניקות חדשות יעריכו את הרבגוניות של מעבד מזון, שיאפשר להם לחקור מגוון רחב של אפשרויות קולינריות. להשלמת חווית הבישול והכנת ארוחות אפשר גם להצטייד בקוצצי ירקות יעודיים.

 

אנשי מקצוע עסוקים ומשפחות המעוניינות לייעל את הכנת הארוחה מבלי לוותר על האיכות יכולים להפיק תועלת ממעבד מזון. עם יכולתו לקצוץ, לפרוס ולרסק מרכיבים במהירות, מעבד מזון יכול לעזור לאנשים ליצור ארוחות טעימות ומזינות בשבריר מהזמן שזה ייקח בשיטות מסורתיות. יתרה מכך, אנשים עם הגבלות תזונתיות או צרכים תזונתיים ספציפיים יכולים להשתמש במעבד מזון כדי להתאים אישית את הארוחות והחטיפים שלהם, כדי להבטיח שהם עומדים ביעדי התזונה שלהם מבלי להתפשר על הטעם או המגוון

 

ישנם סוגים שונים של מעבדי מזון כך שאתם יכולים למצוא את האחד שיתאים לצרכים שלכם אפשר למצוא מעבד מזון קטן וחזק, מיקסר משולב, מעבד מזון זול, מעבד מזון מקצועי ועוד. כל אחד יכול ליהנות ממעבד מזון שמתאים לצרכים שלו. אם אתם מתעניינים במיקסר משולב כדאי לבחור מיקסר של חברת קנווד הידוע בעוצמתו ואיכותו.

 

ניקיון ותחזוקה

ניקוי ותחזוקה של מעבד המזון חיוני כדי להבטיח את אורך חייו וביצועיו האופטימליים. לאחר כל שימוש, יש לפרק את הרכיבים השונים של מעבד המזון, כגון הקערה, המכסה, הלהב והאביזרים, ולשטוף אותם היטב במים חמימים וסבון. השתמשו במברשת או בספוג כדי להסיר שאריות מזון או פסולת שאולי הצטברו במהלך העיבוד.

 

בנוסף, חלקים מסוימים של מעבד המזון עשויים להיות בטוחים במדיח כלים, מה שהופך אותו נוח לניקוי. עם זאת, הקפידו לעקוב אחר הוראות היצרן כדי לקבוע אילו חלקים בטוחים למדיח כלים כדי למנוע נזק לרכיבים רגישים כלשהם. לאחר הניקוי, הניחו לחלקים להתייבש לחלוטין לפני הרכבה מחדש של מעבד המזון לשימוש עתידי.

 

תחזוקה שוטפת של מעבד המזון כוללת בדיקת הלהבים והאביזרים לאיתור סימני בלאי או נזק. אם אתם מבחינים בקהות, שבבים או סדקים בלהבים, ייתכן שהגיע הזמן להחליף אותם כדי לשמור על ביצועי חיתוך אופטימליים. אחסנו את מעבד המזון במקום יבש ובטוח, הרחק מלחות ואור שמש ישיר, כדי למנוע נזק פוטנציאלי או חלודה של הרכיבים.

שאלות ותשובות על מעבד מזון מומלץ

מה ההבדל בין מעבד מזון לבלנדר?

המטרה של בלנדר היא לערבב, והלהבים, המנוע והפונקציות שלו מותאמים לעבודה הזאת. הוא עובד מעולה עם חומרים רכים, ומיועד בעיקר להכנת מרקמים שונים של נוזלים. אנחנו לא צריכים לומר לכם מה התפקיד של מעבד מזון, השם שלו אומר הכל. ובשביל לעבד מזון, יש לו הרבה אביזרים (שרובם חדים מאוד - אז תיזהרו) להתמודדות עם מרכיבים שונים ומגוון פעולות רחב. שלא כמו הבלנדר, המיועד בעיקר להכנת משקאות, רוב מעבד המזון מסוגלים לחתוך, להקציף, לגרד ולפרוס, והוא יכול לשמש כעוזר שף מעולה במטבח.

האם מעבדי מזון חיוניים למטבח, או שהם מוגדרים כמותרות?

פעם מכשירים כמו מעבדי מזון ובלנדרים  נחשבו למותרות, אבל אפשר לומר את אותו הדבר גם לגבי טלוויזיות ומכונות כביסה, ולמרות שאם לא הייתה לי מכונת כביסה, ממילא לא היה לי זמן לראות טלוויזיה, אני, אישית, לא הייתי מוותרת על אף אחד מהם.

 

אם אתם לא מבלים הרבה זמן במטבח, ולא מקדישים הרבה מאמץ לבישול ואפיה, אז כן, יכול להיות שמעבד מזון הוא פינוק. אבל עבור כל מי שמבשל ואופה על בסיס קבוע או בכמויות גדולות, מעבד מזון הוא חיוני, משום שהוא יעיל מאוד וחוסך כל כך הרבה זמן ומאמץ.

מהי פעולת PULSE, ולמה היא משמשת?

פונקציית Pulse מאפשרת לכם שליטה מלאה כשאתם רוצים לעבד חומרים בצורה מינימלית. כשתלחצו על כפתור ה-Pulse, מעבד המזון יעבוד במהירות הגבוהה ביותר, והוא יפסיק לעבוד ברגע שתרפו מהכפתור.

איך מנקים את האביזרים בצורה בטיחותית?

לכל להב ודיסקית יש מאחז בטוח להחזקה באצבעות, וחשוב תמיד לאחוז באביזרים במקום המיועד לכך, משום שהם חדים מאוד (אחרי הכל, קניתם אותם בשביל לפלח מוצרים בתנועה אחת). אם מדובר באביזרים שדורשים שטיפה ידנית, אנחנו ממליצים מאוד ללבוש כפפות בזמן הניקוי. בחלק מהדגמים, האביזרים ניתנים לשטיפה במדיח, מה שמקל מאוד על מלאכת הניקוי, אבל גם איתם חשוב להיזהר, ולהחזיק אותם רק במאחז האצבעות.