אופני שטח: סקירת 7 אופני שטח מומלצים(מעודכן 2024) | Finder – בוחרים נכון

ההמלצות שלנו לאופני שטח יציבים, מהירים ונוחים לרכיבה בשטח וליצירת חוויות בטבע.

icon pos_1

ניתחנו

24 סקירות

ו-

5512 ביקורות

בתחום

קמפינג וטיולים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על אופני שטח

רכיבה על אופני שטח הפכה מספורט נישתי לפעילות משפחתית ויחידנית כאחד, והמון אנשים לוקחים חלק בפעילות שיכולה להיות אקסטרימית או סולידית, אך בעיקר מהנה. חשוב לדעת לבחור את האופניים הנכונות, לפי פרמטרים של רמה, צורך ובעיקר יכולות.

נכתב ע״י

דנה ישעיהו

כותב: דנה ישעיהו

עוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מ12 שנים. בנוסף חובבת/מקצוענית בתחום הריצה והספורט – רצה מרתונים ומרחקים ארוכים (אחרי 12 מרתונים כבר). בעלת תעודה של מדריכת כושר. כתיבת תכנים בשני התחומים אני כבר עושה מעל ל10 שנים – מאוד אוהבת לחקור וללמוד על הנושאים שאני אוהבת

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

הרכיבה על אופני שטח או אופני הרים הפכה בשנים האחרונות לפעילות פופולארית שנעשית לא רק על ידי ספורטאים, אלא גם על ידי משפחות ואנשים שכלל לא מגדירים את עצמם כספורטאים. אופני שטח מעניקים לכל אחד מאיתנו את היכולת לצאת לכל מקום, ולרכב במסלולים חדשים ומאתגרים, שלמעשה יוצרים עניין חדש בכל נושא הטיולים, שלא חייבים להיערך בתוך רכב או ברגל. בחירת אופני השטח המתאימים לכם זוהי פעולה די מורכבת, שכן יש לא מעט אפשרויות, ובתוך כך, גם טכנולוגיה וטרמינולוגיה מסביב לנושא, כך שהרבה אנשים פשוט מתבלבלים. חשוב לדעת להיכנס לעובי הקורה, לבטח כאשר מתחילים לרכב, ולראות איזה אופניים יכולים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

למצוא את ההתאמה הנכונה

עבור רוב האנשים, נושא התקציב הוא הפקטור חשוב מאוד, שכן טווח המחירים באופני שטח הוא גדול מאוד, ויש אופניים שמגיעים לסכומים של כ-50 אלף שקלים, כמו רכב משפחתי בינוני. עם זאת, אותו גיוון מציע אפשרויות בכמה קטגוריות מחיר, וגם מתחילים יכולים לקנות אופניים איכותיים ומרשימים, שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. הפרט החשוב ביותר הוא להגדיר את הצרכים, להבדיל בין אופני שיכוך מלא (לרכיבות ארוכות), וזנב קשיח (רכיבות קצרות ומאתגרות יותר), לראות שהאופניים נוחים ומגיעים עם הפיצ'רים הרלוונטיים אליכם, על מנת למקסם את הרכיבה שלכם. הנה סקירה של כמה מאופני השטח המעניינים והפופולאריים של לשנת 2023.

לוגו של הסקירה

הטובים ביותר למתחילים: Evoke X-40

אופני Evoke X-40 הם אופניים מצוינים לרוכב המתחיל. הם אופני זנב קשיח עם שלדת אלומיניום ו-21 הילוכים של חברת שימאנו. הם זולים במיוחד ומתאימים לרכיבה עירונית ולרכיבת שטח קלילה.

Evoke X-40

4.5 15

ה- Evoke X-40הם אופני שטח למתחילים, אשר יודעים לעבוד בכבישים ובשטח קליל

יתרונות

זולים, 21 הילוכים של שימאנו, מתאימים לכביש ולשטח.

חסרונות

לא מיועדים לרכיבת אקסטרים, ללא פיצ'רים מתקדמים.

קנה עכשיו ב- ctc
קנה עכשיו ב- אימפריאל

אופני השטח Evoke X-40 מהווים אופניים נהדרים לאנשים שרוצים להתחיל ולהיכנס לתחום בצורה מקצועית יותר. הם מתאימים גם לילדים בגיל העשרה, וגם לאנשים מבוגרים כאחד, והם מציעים שילדה איכותית ומערכת של 21 הילוכים של חברת שימאנו, שהיא הטובה ביותר בשוק. האופניים מצוינים לרכיבה ברחובות ובכבישים, ומתאימים גם לשטח כורכר ברמת קושי בסיסית. מדובר באופני זנב קשיח, בהם אין מערכת בלימת זעזועים בחלק האחורי של הכלי, כדי לאפשר משקל קל יותר ואפשרות דיווש נוחה יותר, במה שמתאים, כאמור, לרוכבים צעירים, לא מנוסים וכאלה שרוצים להיכנס לתחום בצורה קלילה.

לוגו של הסקירה

המתאימים ביותר לעיר: Trek Marlin 4

אופני Trek Marlin 4 הם אופני שטח אשר מותאמים לרכיבה עירונית, כולל כבישים ורחובות צרים כאחד. השלדה של האופניים איכותית וקלה, וכך גם מערכת ההיגוי והשליטה, במה שמאפשר רכיבה מגוונת ונוחה לאנשים חובבנים ומקצועיים כאחד.

Trek Marlin 4

4.5 15

ה- Trek Marlin 4הם אופני שטח המתאימים לרכיבה עירונית, תוך כדי נוחות ואיכות

יתרונות

זולים יחסית, מתאימים לכביש ולמדרכות בצורה אידאלית, מערכת היגוי מתקדמת.

חסרונות

לא מתאימים לרכיבת אקסטרים.

קנה עכשיו ב- ctc
קנה עכשיו ב- ציודים

אופני השטח של Trek Marlin 4 הם אופניים מתקדמים אשר מתאימים גם לשטח, אך בעיקר לרכיבה עירונית. האופניים מגיעים עם שלדה איכותית וגיאומטרית G2, אשר הופכים את האופניים לקלים מאוד לשליטה, עם מערכת היגוי מתקדמת. לאופניים יש מערכת של 21 הילוכים עם מעצורי דיסק מכאניים ברמה גבוהה, והם כאמור עם אוריינטציה עירונית, אך אין זה אומר שהם לא עושים עבודה נהדרת בשטח, ברכיבת על כורכר או לצד הדרך בכבישים בין עירוניים. האופניים זולים באופן יחסי לאופני שטח, ומהווים צעד קדימה מאופניים כמו ה- Evoke X-40מבחינת מחיר ואיכות כאחד.

לוגו של הסקירה

המקצועיים ביותר: cannondale habit 3

אופני השטח cannondale habit 3 הם אופני שטח מקצועיים, המתאימים לאנשים שרוכבים בצורה כמעט יום יומית או מקצועית. הם מגיעים עם שלדת קרבון מקצועית וקלה, עם בולמי זעזועים מקדימה ומאחורה, מה שהופך אותם לאופני שיכוך מלא.

cannondale habit 3

4.5 15

ה- cannondale habit 3הם אופני שטח מקצועיים ואיכותיים במיוחד לרוכב המיומן

יתרונות

שלדת קרבון, מערכת בלימה מתקדמת, מערכת הילוכים חדשנית, מוטי כיסא טלסקופי.

חסרונות

יקרים.

קנה עכשיו ב- ספיד אופן
קנה עכשיו ב- Bike-Trip

אופני השטח cannondale habit 3 מציעים את החבילה המושלמת בעולם רכיבת האופניים המקצועית. האופניים מגיעים עם שלדת קרבון מקצועית, שהיא גם קלה וגם עמידה במיוחד. יש להם מערכת היגוי מתקדמת ו-12 הילוכים מבית היוצר של חברת SRAM. בולמי הזעזועים של האופניים הם של חברת FOX וכוללים 140 מ"מ מלפנים ו-130 מ"מ מאחור, כך שהם אופני שיכוך מלא המאפשרים נהיגה לאורך קילומטרים ארוכים. לאופניים מוט כיסא טלסקופי שהופך את הישיבה לנוחה במיוחד, בין אם רוכבים במישור או תוך כדי רכיבת אקסטרים.

לוגו של הסקירה

האקסטרימיים ביותר: Trek Fuel EX 7

אופני השטח Trek Fuel EX 7 הם אופניים המתאימים לרכיבת אקסטרים במסלולים מורכבים במיוחד. האופניים עמידים במיוחד, דינמיים ועם מערכת הידראולית מתקדמת שמסייעת להתמודד גם מול מכשולים מורכבים במיוחד.

Trek Fuel EX 7

4.5 15

ה- Trek Fuel EXהם אופני שטח מתקדמים, המתאימים לרכיבת אקסטרים מקצועית בתנאים קשים

יתרונות

עמידים במיוחד, מערכות מתקדמות של החלפת צ'יפים והידראוליקה, מוט אוכף מתכוונן.

חסרונות

יקרים, פחות רלוונטיים בעיר.

קנה עכשיו ב- ctc
קנה עכשיו ב- ציודים
קנה עכשיו ב- פרידמן

אופני השטח Trek Fuel EX 7 הם אופני אקסטרים המתאימים לרכיבת שטח מורכבת. האופניים כוללים שלדת אלומיניום קלה, אך קשוחה במיוחד, עם בולם זעזועים קדמי של 140 מ"מ, ומתלה אחורי ABP אקטיבי, לצד בולם אחורי FOX של 130 מ"מ, במה שהופך אותם לאופניים עם שיכוך אחורי לאחיזה טובה יותר. מערכת ההנעה של האופניים כוללת 12 הילוכים של חברת SRAM NX ומעצורים הידראוליים של שימאנו, שהם האיכותיים בתחום. באופניים תמצאו גם מוט אוכף מתכוונן, צ'יפ שינוי גיאומטריה, אופציית השחלת כל צירופי הכבלים הרלוונטיים, והם מאפשרים רכיבה טכנית, קלה, בטוחה ובעיקר מהירה, גם בטריטוריה של סלעים מצד אחד, וירידות מהצד השני.

לוגו של הסקירה

הבטיחותיים ביותר: MERIDA BIG.SEVEN

אופני השטח MERIDA BIG.SEVEN הם אופניים מצוינים עבור מי שמרגיש מעט חסר ביטחון במהלך הפעילות. לאופניים מערכת הינע עם יחסי העברה רחבים מאוד, גלגלים עם דגש על אחיזה ובולם זעזועים קדמי איכותי, כדי להוריד את הסיכון לנפילה.

MERIDA BIG.SEVEN

4.5 15

ה- MERIDA BIG.SEVENהם אופניים עם מערכות בטיחות מתקדמות למען הרוכב

יתרונות

בטיחותיים במיוחד, גלגלים מיוחדים ליצירת אחיזה, זנב קשיח איכותי, ערך לכסף.

חסרונות

פחות מתאימים לרכיבת אקסטרים מורכבת.

קנה עכשיו ב- rosen-meents
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- ספיד אופן

אופני השטח MERIDA BIG.SEVEN מציעים מערכת בטיחות מתקדמת אשר מסייעת במאבק נגד נפילות ופציעות. מדובר באופני זנב קשיח איכותי שכוללים מערכת בלימת זעזועים מלפנים, אך לא מאחור, ומאפשרים אחיזה טובה יותר ומשקל קל יותר. לאופניים מערכת הילוכים של שימאנו בת 24 הילוכים, וכן מערכת הינע עם יחסי העברה רחבים במיוחד, לצד גלגלים איכותיים שתורמים לאחיזה תוך כדי צבירת מהירות. לאופניים מעצורי דיסק הידראולי ומתאימים לרכיבת כביש ושטח, אם כי עדיף להימנע מרכיבה בשטחים הרריים ומורכבים מדי.

לוגו של הסקירה

העמידים ביותר: ROCKY MOUNTAIN SLAYER 70

אופני השטח ROCKY MOUNTAIN SLAYER 70 הם אופניים חזקים ועמידים במיוחד המתאימים לרכיבת שטח מורכבת מכל הסוגים, כולל רכיבה בירידות קשות ובשטח הררי. הם מגיעים עם שלדת קרבון מלאה ומתלים איכותיים במיוחד לספיגת זעזועים.

ROCKY MOUNTAIN SLAYER 70

4.5 15

אופני אקסטרים איכותיים ועמידים לכל סוג של פעילות קיצונית

יתרונות

עמידים במיוחד, שלדת קרבון, מערכת מתלים מתקדמת, חישוקי RACE FACE.

חסרונות

יקרים, פחות מתאימים לרכיבה עירונית.

קנה עכשיו ב- rosen-meents
דגם חדש יותר
קנה עכשיו ב- rosen-meents

אופני השטח ROCKY MOUNTAIN SLAYER 70 מציעים את האפשרות לבצע מסלולים מורכבים במיוחד, תוך כדי לקיחת האופניים אל הקצה. האופניים ידועים בעמידות יוצאת דופן בזכות כמה מערכות מתקדמות. לאופניים מערכת מתלים יוצאת דופן עם 170 מ"מ מקדימה, ועוד 165 מ"מ מאחור, במה שהופך אותם לאופניים עם שיכוך מלא בצורה מלאה.

 

לאופניים חישוקי RACE FACE עם מפתח של 30 מ"מ, נאבות DT SWISS, בולמי FOX מתקדמים ומערכת היגוי של שימאנו עם 4 בוכנות. מוט הכיסא של האופניים הוא מתכוונן ליצירת נוחות אידאלית, לאופניים 12 הילוכים שונים והם יודעים לעשות את העבודה בשטח על הצד הטוב ביותר, תוך כדי יצירת אחיזה אופטימלית. האופניים פחות מתאימים או רלוונטיים לרכיבה עירונית, אך בשטח בהחלט אפשר לבחון אותם.

לוגו של הסקירה

הערך הטוב ביותר לכסף: MERIDA BIG.NINE 20

אופני השטח MERIDA BIG.NINE 20 הם אופניים שמציעים תמורה איכותית מאוד לכסף, בדומה לדגם נוסף של החברה, ה- MERIDA BIG.SEVENAעליהם פירטנו בסקירה הזו. השלדה, מערכת ההילוכים והדיסק של האופניים הם ברמה הגבוהה ביותר.

MERIDA BIG.NINE 20

4.5 15

אופני שטח זולים באופן יחסי, המתאימים לרוכבים חובבנים, שרוצים לקחת צעד אחד קדימה

יתרונות

ערך מצוין לכסף, מערכת הידראולית מתקדמת, מתאימים לכביש ולשטח חולי.

חסרונות

לא מיועדים לרכיבת אקסטרים, פיצ'רים בסיסיים.

קנה עכשיו ב- ספיד אופן
קנה עכשיו ב- rosen-meents

אופני השטח MERIDA BIG.NINE 20 הם אופניים מצוינים במחיר טוב, אשר מאפשרים לרוכבים לא מנוסים, לקחת את האפשרויות שלהם צעד אחד קדימה. מדובר באופני זנב קשיח, המאפשרים קלות תפעול, ושלדת אלומיניום איכותית שהופכת את כל הרכיבה לנוחה יותר.

 

לאופניים מערכת של 24 הילוכים של שימאנו ודיסקים הידראוליים ובולם זעזועים קדמי עם נעילה להרמת חווית הרכיבה. בקטגוריה שלהם, מדובר באופניים נהדרים, עמידים ואיכותיים, המתאימים לרוכבים מתחילים או כאלו שרוכבים בתדירות סולידית באופן יחסי. מתאימים גם לרכיבה עירונית, וגם לשטחים מורכבים יותר, אם כי לא לרכיבת שטח אקסטרימית.

סיכום

איך לבחור את אופני השטח המתאימים ביותר לכם?

הבחירה באופני השטח הנכונים היא די מורכבת וחייבת לעבור תהליך בו מגדירים את היכולות של הרוכב, הצרכים שלו, וכמובן התקציב שלו, שכן האופניים האלו יכולים להגיע לסכומים של רכבים משפחתיים. עבור מרבית האנשים, שרוכבים להנאתם או בתדירות נמוכה יחסית, אופניים איכותיים כמו ה- Evoke X-40או כל אחד מדגמי המרידה, בהחלט יכולים להספיק, ומדובר בהוצאה קטנה יחסית של אזור ה-2,000 שקלים. אנשים שמכירים את התחום, ויש להם אמביציות להפוך למקצוענים או לאנשים שרוכבים כמעט בכל יום, אין ספק כי אופניים כמוROCKY MOUNTAIN SLAYER 70 או  Trek Fuel EX 7נותנים את המענה הטוב ביותר.

 

שיכוך מלא או זנב קשיח

הבחירה המשמעותית ביותר בנושא האופניים צריכה להתחיל עם הגדרת הקטגוריה הנכונה – שיכוך מלא או הזנב הקשיח. אנשים שיוצאים לשטח צריכים לבדוק את קטגוריית הזנב הקשיח, שמאפשרים לאופניים להיות יותר דינמיים וקלים, בעוד אנשים שרוכבים בעיר או למרחקים ארוכים, זקוקים לאופניים מקטגוריית השיכוך המלא, על מנת לייצר אחיזה טובה יותר ונוחות לאורך זמן. בקטגוריית הזנב הקשיח, אין למעשה מערכת בלימת זעזועים אחורית, כדי להקל על האופניים ובשיכוך המלא, יש מערכת שכזו, כדי להגביר את האחיזה והשליטה, על חשבון קלות המשקל.

 

הפיצ'רים ומשמעותם

מעבר לקטגוריה הנכונה, כמובן שיש משמעות גדולה מאוד לפיצ'רים שכל אופניים מציעים. כך למשל, מערכת היגוי מתקדמת או הילוכים של שימאנו או SRAM הם איכותיים יותר ונותנים את הערך המוסף. חשוב לבדוק את רמת המ"מ במערכת התלייה הקדמית והאחורית ולהתאים אותה לאופניים. ככל שמבצעים מסלולים מתקדמים יותר, יש צורך במ"מ גבוה יותר, כזה שיגיע עד 170 בקדמי וכ-160 באחורי. השלדה היא כמובן פקטור חשוב מאוד, ושלדת קרבון היא כמובן האיכותית ביותר, אם כי שלדת אלומיניום איכותית יכולה גם היא להוות פתרון איכותי מאוד.

 

כל אחד יכול

הפופולאריות הגואה של אופני שטח בקרב אנשים רבים הפכה את הנושא לנגיש מאוד, עם הרבה מידע ואפשרויות קנייה. האופניים הפשוטים יכולים להתאים גם למתבגרים שרוכבים במסלולים פשוטים יחסית, והאופניים המתקדמים מתאימים בעיקר למקצוענים ואנשים שיוצאים לשטח במטרה לפקוד מסלול הררי וסלעי. האפשרויות קיימות עבור כל אחד, ומעבר לכך, יש המון רכיבות משפחתיות וחבריות בכל שבת שמשית, ואופניים טובים ישפרו את החוויה ויהפכו אותה למשהו שרוצים לשחזר ולקיים בתכיפות.

שאלות ותשובות על אופני שטח

מה המחיר הממוצע של אופני שטח?

קשת המחירים של אופני שטח היא עצומה ונעה בין 1,000 ₪ ועד לסכומים של 50,000 ₪ וצפונה מכך. אלמנטים המשפיעים על המחיר הם השלדה, מערכות המתלים, הברקסים, ההיגוי והכיסא. חובבנים יכולים להתחיל עם אופניים שנעות סביב 1,500 ₪, אך ככל שמתקדמים ומשתדרגים, אופניים של כ-15 אלף ₪ יכולים לעמוד על הפרק.

מה ההבדל בין שיכוך מלא לזנב קשיח?

שיכוך מלא – שיכוך מלא של הזעזועים באמצעות הרכבת בולם זעזועים קדמי ואחורי גם יחד. זנב קשיח - התקנת בולם זעזועים קדמי והותרת זנב האופניים ללא בולם זעזועים, או במילה אחרת, קשיח. השיכוך המלא מתאים לנוחות רכיבה לאורך זמן ואחיזה טובה יותר, בעוד זנב קשיח נהנה ממשקל קל יותר ושליטה דינמית יותר באופניים.

מה ההבדל בין רכיבה עירונית לרכיבת שטח?

הרכיבה העירונית היא רלוונטית להרבה יותר אנשים. מעטים הם האנשים שיוצאים למסלולי אקסטרים בשטח, אך לא מעט אנשים רוכבים על כבישים ומסלולי כורכר מוסדרים. רכיבת שטח מקצועית היא כזו שכוללת מסלולים מאתגרים, כולל סלעים, חול וירידות תלולות. לכל מסלול יש את סוג האופניים הנכון לו.

עד כמה חשובים הפיצ'רים שמרכיבים את האופניים?

הפיצ'רים המדוברים תמיד מוסיפים ולעיתים עושים את ההבדל. אופניים זה לא רק גלגלים, כידון ופדלים, וכל פיצ'ר יכול לתת את הערך המוסף באלמנטים כמו אחיזה, בלימה, חיכוך, מהירות ושליטה. שימו לב לפרמטרים שחשובים לכם ובצעו את הרכישה הנכון על מנת שתוכלו ליהנות מהרכיבה שלכם בצורה אידיאלית.