אופני כושר: 6 סוגי אופני כושר מומלצים ב-2024 | finder – רק את הטוב ביותר

אימון מושלם של סיבולת לב-ריאה, בלי עומסים מיותרים על המפרקים ובלי לצאת מהבית: יצאנו לאתר את אופני הכושר הטובים ביותר בשוק לשנת 2024, וחזרנו עם המלצות.

icon pos_1

ניתחנו

8 סקירות

ו-

780 ביקורות

בתחום

אימון וכושר

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על אופני כושר מומלצים

אם לא ממש מתחשק לכם לקום שעה אחת קודם כדי לצאת לריצה או שפשוט אתם בעניין של להצטייד באופציה נוספת לימי החורף הגשומים וימי השרב הקיציים, הסקירה הבאה בדיוק עבורכם. אופני כושר מאפשרים אימון יעיל, אינטנסיבי, שתורם לבריאות ולגזרה – וכל אלה, בנוחות הבית שלכם. אז מה אתם מעדיפים: אופני כושר שמחקים באופן אמין במיוחד את תחושת הרכיבה בשטח, אופני ספינינג אמיתיים שמגיעים אפילו עם מערכי שיעור שתוכלו ליישם בבית, או אופני כושר עם משענת, המאפשרים ישיבה נינוחה, ובידוד שרירי הרגליים והאגן תוך העלאת הדופק בצורה מבוקרת?

 

בכל אחד מסוגי אופני הכושר הללו, תוכלו לדווש בהתנגדות שתבחרו ולייצר אימון כושר ברמת אינטנסיביות משתנה, תוך כדי שאתם רואים טלוויזיה או משוחחים בטלפון עם חבר, והכל מתחיל מבחירת אופני הכושר המתאימים לכם. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת אודות בחירת אופני כושר, וכל אופני הכושר המומלצים לשנת 2024.

 

אם אתם עדיין מתלבטים, אתם מוזמנים להיכנס לסקירה של הליכונים מומלצים שעשינו, ואולי תחליטו שדווקא הליכון זה מה שעונה לצרכים שלכם

נכתב ע״י

דנה ישעיהו

כותב: דנה ישעיהו

עוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מ12 שנים. בנוסף חובבת/מקצוענית בתחום הריצה והספורט – רצה מרתונים ומרחקים ארוכים (אחרי 12 מרתונים כבר). בעלת תעודה של מדריכת כושר. כתיבת תכנים בשני התחומים אני כבר עושה מעל ל10 שנים – מאוד אוהבת לחקור וללמוד על הנושאים שאני אוהבת

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

לוגו של הסקירה

הטובות ביותר מכולן לאימון גוף מלא: אופני כושר York Total Body

אם אתם מחפשים אופני כושר איכותיים, נוחים שיחזיקו להרבה זמן, ה-York Total Body הם בדיוק מה שאתם צריכים להכניס לבית. הם מתאימים לכולם ומערבים גם את פלג הגוף התחתון וגם את פלג הגוף העליון בכל אימון. לא תמצאו אופניים נוחים יותר או יעילים יותר מאופני הכושר של York.

York Total Body

4.5 15

אופני כושר נוחים המאפשרים אימון גם בפלג הגוף העליון וגם בתחתון

יתרונות

מפעילים את שני פלגי הגוף

נוחים

מושב רחב עם משענת

מתאימים גם לשיקום

עיצוב ארגונומי מושך

ניתנים לכוונון אישי

מד דופק מובנה בידיות

תצוגה ברורה ומפורטת

פדלים יציבים ומחוספסים

חסרונות

מכשיר גדול וכבד

יקר יחסית

קנה עכשיו ב- אביר ספורט
קנה עכשיו ב- z-zol
קנה עכשיו ב- גיל ספורט
קנה עכשיו ב- Walla Shops

מי שמחפש אופני כושר מצוינים ממש כמו בחדר הכושר (אפילו טובים יותר) יהנה מאוד מה-York Total Body. אופניים אלה משלבים ידיות המאפשרות דיווש עם הידיים, יחד עם דוושות רגליים יציבות, כך שאתם יכולים להפעיל את פלג הגוף העליון והתחתון יחד באותו אימון. יש להם מושב רחב ונוח עם משענת גבוהה ומרופדת, המתאים למתאמנים בכל גודל ומשקל (עד 130 ק"ג). לאופניים עיצוב ארגונומי מיוחד המאפשר תמיכה בגב ושמירה על חוליות השדרה – זו אחת הסיבות שמדובר גם באופניים מצוינים לשיקום, היות והם כל כך בטיחותיים לשימוש.

 

הפדלים, של הידיים והרגליים, ניתנים להתאמה מבחינת התנגדות ורמת קושי. כם מרחק הכיסא, הגובה שלו ושל הפדלים ניתנים לכיוונון אישי עבור מקסימום נוחות והתאמה. בנוסף, יש לכם צג דיגיטלי משוכלל ורחב אשר מציג לכם את המהירות, המרחק והזמן שעברתם, יחד עם הדופק והקלוריות ששרפתם. יש לכם גם מד דופק בידיות הידיים.

 

אם אתם מחפשים את אופני הכושר המוצלחים ביותר שתוכלו לקנות, המקום הראשון ברשימה שלנו יעשה את העבודה.

לוגו של הסקירה

הטובים ביותר מבחינת מחיר: אופני כושר LifeGear 20065

אם אתם רוצים להתחיל לעשות כושר בבית, אבל לא מחפשים הוצאה גדולה מדי על ההתחלה, אופני הכושר של LifeGear מציעים לכם דגם זול ומקצועי להתחיל איתו את האימונים הביתיים.

LifeGear 20065

4.5 15

אופני כושר זולים וטובים עם מגוון יתרונות בולטים

יתרונות

מחיר נוח

מנגנון מגנטי חרישי

מד דופק מובנה בידיות

ניתן לכוונן את המושך ל-7 גבהים שונים

8 דרגות קושי שונות

צג LCD רחב

מדידת נתונים רבים

מקום להניח את הפלאפון

חסרונות

הכיסא יכול להיות מעט לא נוח

פעולת הפדלים עלולה להישחק לאורך זמן

LIFEGEAR 20075
קנה עכשיו ב- אביר ספורט
קנה עכשיו ב- z-zol
קנה עכשיו ב- Walla Shops

יש אנשים שאוהבים להתחיל בגדול; ברגע שהם מחליטים שהם רוצים להתחיל לעשות כושר בבית הם קונים את אופני הכושר המתקדמים (והיקרים) ביותר בשוק ומבטיחים לעצמם אימון בכל בוקר – רק שהמצב לרוב הוא שהם מתאמנים שבוע ואז שוכחים מההשקעה העצומה עם הפוטנציאל האדיר שיושבת להם בקצה החדר, מתחת לכביסה.

 

אם אתם רוצים להתחיל להתאמן, אבל מעדיפים להתחיל עם השקעה קטנה ובטוחה, אנחנו ממליצים להתחיל עם ה-LifeGear 20065, יש להם הרבה מהנתונים של האופניים היקרים יותר, אך במחיר הרבה יותר ידידותי לכיס. לדוגמה, אתם מקבלים 8 דרגות קושי שונות, פעולה שקטה וצג LCD רחב וברור לקריאה, אשר מודיע לכם על ההתקדמות שלכם מבחינת מהירות, זמן, דופק, שריפת קלוריות ומרחק. בנוסף, יש לכם מקום נחמד להניח את הפלאפון והאופניים גם אינם גדולים וכבדים כל כך, כך שאתם יכולים להזיז אותם די בקלות מחדר לחדר.

 

הכיסא המרופד אמנם ניתן לכיוונון ל-7 גבהים שונים, אך הוא עשוי להיות לא כל כך נוח אנשים מסוימים ופעולת הפדלים עשויה להישחק לאורך הזמן, אבל זה לא משהו שתיקון קטן לא יכול לשפר. לכן, אנחנו ממליצים בחום לכל מי שתחת תקציב צפוף, לנסות את אופני הכושר של LifeGear , הם אולי לא הכי טובים ברשימה, אבל התמורה שלהם עבור המחיר מצוינת.

לוגו של הסקירה

קומפקטיים, שקטים עם אחריות לכל החיים: אופני הכושר Tritur UB501

אופניים ביתיים מצוינים, קומפקטיים, בעלי שמונה דרגות התנגדות ומסך LCD ידידותי – מדובר באופני כושר שיספקו מענה מעולה למתאמנים בבית – ובמחיר הוגן.

Tritur UB501

4.5 15

מוצר מעולה עם אחריות לכל החיים

יתרונות

נוחות הפעלה

תצוגה ברורה

ממדים ומשקל קומפקטיים

ידידותיים למשתמש

שקטים ואמינים

אחריות לכל החיים

חסרונות

מדדים בסיסיים

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- AZRIELI

אופני הכושר הביתיים של טריטור, חברה גרמניה המתמחה בייצור אביזרים לחדרי כושר, מגיעים עם אחריות לכל החיים גם לשלדה וגם למחשב – וזה כבר מרמז על האמינות שנצפה לראות ממכשיר זה. ואכן, מדובר במכשיר קל, נוח להרכבה ולהפעלה, שקט וארגונומי. צג ה-LCD של אופני הכושר הללו מצויד בתצוגה בסיסית הכוללת מהירות, מרחק, מד דופק ומד שריפת קלוריות, אולם יהיו מי שיאמרו כי המדדים אינם מדויקים ולא ניראה ששיטת החישוב לוקחת בחשבון את דרגת ההתנגדות, בספירת שריפת הקלוריות. בנוסף למדדים בסיסיים, אופני הכושר מסוגלים לחשב את מדדי ה-BMI ו-BMR שלכם, לאחר שתתבקשו להקליד את גילכם, מינכם והגובה שלכם.

 

מעבר לנוחות השימוש והתכנון הארגונומי של אופני כושר אלה מבית טריטור, מדובר במכשיר שקל מאוד לכוונן, כך שהוא מתאים לשימוש עבור יותר מאדם אחד. הפעילות השקטה של האופניים תאפשר להתאמן גם בסלון בזמן שכל שאר בני המשפחה צופים בטלוויזיה. מימדי אופני הכושר מבית טריטור קומפקטיים: 90 ס"מ אורך, ו – 50 ס"מ רוחב. משקל גלגל התנופה 12 ק"ג, והן מגיעות בצירוף ווסת שיאפשר לכוון דרגות קושי מבין 8 אפשרויות.

לוגו של הסקירה

לדווש גם כשהגב כואב: אופני כושר עם משענת York Novo 850

מחפשים אופני כושר שלא יכריחו אתכם להישען קדימה למשך 20 דקות בכל יום? אלו האופניים עבורכם. אופנים בעיצוב נוח במיוחד למשתמש, עם משענת אחורית שמאפשרת בידוד שרירי הרגליים והאגן ועבודה אינטנסיבית תוך העלאת הדופק. אופניים חזקים, אמינים ונוחים.

York Novo 850

4.5 15

אופני כושר מצויינים עבור מי שמעוניין באימון לב-ריאה והפעלת שרירים ממוקדת

יתרונות

עיצוב נוח במיוחד לשימוש

אופניים קומפקטיים יחסית (באורך 130 ס"מ)

שמונה דרגות התנגדות

צג נוח להפעלה

מחיר תחרותי

חסרונות

מערכת רועשת להחלפת התנגדות

האופניים "רוקדים" בדיווש מהיר

קנה עכשיו ב- רוקי ספורט
קנה עכשיו ב- גיל ספורט
קנה עכשיו ב- Walla Shops

יש מי שמדוושים בעמידה, יש מי שמדוושים כשכל הגוף מוטה קדימה (כמו בשיעורי ספינינג) – אבל מה קורה כשמתאמן סובל מכאבי גב או מוגבל בתנועה, והוא עדיין בוחר לדווש בנוחות הבית שלו? בדיוק לשם כך ישנה קטגוריה מגוונת של אופני כושר ביתיים עם משענת, המאפשרים אימון בדיווש בתנוחת ישיבה נוחה במיוחד, ותוך בידוד שרירי האגן והרגליים והעלאה מבוקרת של הדופק לטובת האימון הגופני.

 

אופני הכושר Novo 850 מבית YORK, מהפופולאריות שביצרניות מכשירי הכושר בישראל, מציעה אופני כושר עם משענת שהיו מהאהובים על הישראלים במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020. עם משקל נשיאה מרבי של 130 ק"ג, גלגל תנופה במשקל 14 ק"ג ושמונה דרגות התנגדות, מבנה המאפשר ישיבה נוחה והתאמה לאימון גם לבעלי משקל עודף – מדובר באופני כושר שמציעים אימון כושר יעיל לקבוצות של מתאמנים שלא מעוניינות בדיווש שמגיע עם התחושה של רכיבה על אופניים בשטח.

לוגו של הסקירה

ספינינג כמו בחדר כושר: אופני כושר וספינינג Vo2 S-Cardio

אופני הכושר האלה יכריחו אתכם לרכון קדימה, מה שיאפשר גם עבודה אינטנסיבית של שרירי הבטן ופלג הגוף העליון. אופני כושר נוחים לאימון ולאחסון, עם תמורה מצוינת למחיר.

Vo2 S-Cardio

4.5 15

אופני כושר בסיסיים במחיר נוח וחוויית משתמש מצוינת.

יתרונות

מחיר נמוך

אופניים קומפקטיים שנוח לאחסן ולהזיז ממקום למקום בבית

מאפשרים אימון ספינינג בתנוחה רכונה קדימה לתרגול כל קבוצות השרירים הגדולות בגוף

חסרונות

רועשים

הכיסא המקורי לא תמיד נוח (ניתן לרכוש תוסף סיליקון לשיפור נוחות הישיבה באימון)

מגיעים ללא תצוגת מדדים (ניתן לרכוש בנוסף).

קנה עכשיו ב- better shop
S-CARDIO 120
קנה עכשיו ב- sport4life
S-Cardio 120
קנה עכשיו ב- Walla Shops

עם משקל גלגל תנופה של קצת יותר מ-18 ק"ג, ואורך כולל של 103 ס"מ, מדובר באופני כושר קטנים אבל עם ביצועים מצוינים. אופני הכושר הללו מעוצבים כאופני ספינינג – מה שיכריח אתכם, המתאמנים, להישען על הידיים ולרכון קדימה. תנוחה זו תאפשר הפעלה של כל שרירי הגוף ולא רק שרירי האגן והרגליים, לתוצאות מהירות יותר (אם תשמרו על שיגרת אימונים קבועה). אופני כושר אלה מגיעים ללא מסך תצוגת מדדים כלל – אבל ניתן להוסיף להם תוסף שיציג מדדים כמו מהירות, מרחק, קצב שריפת קלוריות (המבוסס רק על מהירות הדיווש ולא על דרגת הקושי של האימון), ועוד.

 

כדאי לציין, כי מבין רוכשי האופניים מדגם זה היו שדיווחו על שחיקה בקצב גבוה של שלד האופניים, אשר כללה ניתוק דוושות האופניים שהצריך תיקונים בריתוך, שחיקה של רפידות הבלימה והתרופפות של חיבור הכיסא. לא תמונה מייצגת, אולם כדאי לוודא בטרם רוכשים אופני כושר מסוג זה שהאופניים נוחים לכם.

לוגו של הסקירה

לא תופסים מקום: Square Bike

אם אתם מחפשים אופניי ספורט איכותיות שישמשו אתכם במשרד או בדירה קטנה ועדיין יביאו תוצאות כדאי לכם לשקול לרכוש את האופניים האלו. המידות הקטנות שלה, האפשרות לקפל את הפדלים ואת המושב והגלגלים שניתן להוציא מהתחתית שלהם הופכים את האופניים האלו לקלות להזזה ממקום למקום ולחסכוניות בחלל. 

Square Bike

4.5 15

למי שצריך לחסוך במקום אבל לא בביצועים

יתרונות

מתאימות לחללים קטנים

נוח להזזה ממקום למקום

8 עוצמות מתח

מחזיק כוסות מובנה

גובה מושב מותאם אישית

חסרונות

כבדות

לא נוחות לכולם

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory

למרות שגודלן יכול להטעות, האופניים האלו יעזרו לכם להגיע לאימון אפקטיבי ובריא. עם 8 תכניות מתח תוכלו לבחור בתכנית האידיאלית בשבילכם וגם לעבור בין תכניות בהתאם לרצונות שלכם. אתם גם יכולים לכוונן את המושב לגובה האידיאלי בשבילכם. באופניים אין ידיות, מה שמוסיף לאתגר באימון שלכם ויעבוד על שרירי הליבה והיציבה שלכם. יכול להיות שיהיה קשה להתרגל בהתחלה אבל אחרי כמה אימונים תוכלו להרגיש בהבדל ותתהו למה הייתם צריכים ידיות על היום.

 

חשוב להדגיש שהאופניים האלו יחסית כבדות, ולמרות הפונקציות הרבות שמקלות על העברתן ממקום למקום הן עדיין יהיו כבדות. זה משהו שחשוב לקחת בחשבון אם אתם מתכננים להעביר את האופנים שלכם ממקום למקום על בסיס קבוע או יום-יומי. בנוסף, הצורה המרובעת שלהן לא תהיה נוחה לכולם לכן חשוב לחשוב על כך לפני הקנייה, ואם אפשר לנסות אותן לפני הרכישה עדיף. 

 

אייקון גלובלי

הזירה הבינלאומית

ריכזנו עבורכם את הסקירות הטובות והמושקעות בעולם בתחום אימון וכושר.

סיכום

איך לבחור אופני כושר? המדריך המלא

 

אופני כושר נמצאים בשוק כבר כמה עשורים, הם מייצגים אלטרנטיבה נגישה לחדר כושר ודרך פשוטה ונוחה כדי להיפטר מכל הקילוגרמים העודפים. אפשר לראות פרסומות של אופני כושר בטלוויזיה, באינטרנט ואפילו בעיתון, אבל מפני שיש כל כך הרבה סוגים ומותגים לבחור מביניהם, בחירת אופני כושר חדשים אינה פשוטה כמו שהייתם מצפים. העובדה היא שיש כל כך הרבה מגוון בשוק, עד שכמעט כל אחד עלול להתבלבל.

 

בדיוק מסיבה זו הרכבנו את הסקירה שלמעלה וכדי שתוכלו לבחור את הדגם המדויק שהכי מתאים לכם, אנחנו מצרפים את המדריך הבא, שיעזור לכם להבין איזה אופני כושר אתם מחפשים.

 

לרוב, הדגמים הזולים יותר מגיעים עם מאפיינים בסיסיים כמו התאמת ההתנגדות של האימון וכמה אפשרויות תכנות. דגמים בתקציב בינוני בדרך כלל בנויים טוב יותר, עושים פחות רעש ומרגישים יותר יציבים. בנוגע לדגמים היוקרתיים יותר, אתם יכולים לצפות למאפיינים מתקדמים יותר, כגון מחשב יותר מדויק ומפורט, תוכניות אימון קודמות, פרופיל משתמש, אחריות ארוכה יותר וכמה רמות התנגדות שונות.

 

לפניכם המדריך המלא לבחירת אופני כושר.

 

אז בואי נהיה כנים: כמה מתקדמים אתם צריכים שאופני הכושר שלכם יהיו?

לפני שאתם קונים אופני כושר, אתם צריכים להבין מהן מטרות הכושר שלכם. חשבו כמה אתם מתכוונים להשתמש בהם וכמה רחוק אתם רוצים לדחוף את עצמכם. פעמים רבות, אנשים מעריכים יתר על המידה את היכולות שלהם וחושבים שהם יצליחו להתמיד בתוכנית האימונים שיש להם בראש. מה שמוביל אותם לרכישת אופני הכושר היקרים ביותר שהם מצליחים למצוא, רק כדי להבין שהם לא מנצלים את כל האפשרויות שיש למכשיר להציע.

 

ברגע שתוכלו להעריך נכון את השימוש במכשיר, אתם תגלו שהבחירה הופכת לפשוטה יותר.

 

מאפייני שהם בגדר חובה

לא משנה כמה כסף אתם מוכנים להוציא על אופני כושר או באיזה דגם את מתעניינים, לכל מכשיר כושר צריכים להיות לפחות כמה מאפיינים בסיסיים. אתם תצטרכו למצוא אופני כושר עם כמה רמות התנגדות שונות והמושב צריך להיות מספיק נוח, מפני שאתם הולכים לבלות עליו זמן לא מבוטל. בנוסף, אם אתם לא בדיוק בגודל ממוצע, חפשו מושבים שניתן להתאים.

 

אולם, אם אתם די מקובעים על דגם ספציפי, אשר אין לו את המושב הכי טוב, אתם תמיד יכולים לרכוש כיסוי למושב בנפרד עם ג'ל או ריפוד. נוחות חייבת להיות בעדיפות, לא משנה מה התקציב. הפדלים צריכים להיות לא רק רחבים מספיק, אלא גם עם רצועות כלשהן כדי לוודא שכפות הרגליים שלכם לא יחליקו בעוד אתם מדוושים. המחשב המובנה צריך להראות נתונים בסיסיים כגון מהירות, זמן ואת מספר הקלוריות ששרפתם. בנוסף, בעוד קצב הלב הוא הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת, אם הוא אינו כלול אתם תמיד יכולים לרכוש אחד נפרד.

 

אביזרים אופציונליים

אם יש מספר דגמים שמעניינים אתכם, חפשו כמה אקסטרות אשר מבדילות אותם מהאחרים ויעזרו לכם לעשות את ההחלטה. לדוגמה, יש אופניים עם מאווררים מובנים אשר מלבד לספק ניגוד אוויר, עוזרים לכם להתקרר. אם אתם לא יכולים להתאמן בלי להקשיב לפלייליסט האהוב עליכם, יש אופניים עם מערכות שמע מובנות אשר מאפשרות לכם לנגן את המוסיקה שלכם בקול.

 

מאפיין נוסף שאולי תרצו לקחת בחשבון הוא מחזיק הבקבוקים – זה אולי לא נשמע כל כך חשוב, אבל זה בהחלט עוזר אם יש אחד, היות ולא תצטרכו לעצור את האימון כדי ללכת לשתות מים (או כמובן, משקה אנרגיה או שייק בריאות).

 

בדקו את הגבלת המשקל ואת המשקל של האופניים

יציבות הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כושר, היות והדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיפצע כשאר אתם רוכבים על המכשיר. אם האופניים רעועים, אז אתם יכולים פשוט לוותר עליהם. כמובן, חלקיכם כנראה ירצו לקנות את המכשיר באינטרנט ובמקרה כזה, כדי להחליט כמה יציבים הם עליכם לדעת מה המשקל שלהם.

 

ככל שהם כבדים יותר, כך הם יהיו יציבים יותר. עבור אופניים כבדים במיוחד צריך שיהיה גם גלגלים כדי לנייד את המכשיר, אחרת אתם הולכים להתקשות מאוד בהעברתם ממקום למקום. ואחרון חביב, וודאו כי המשקל שלכם לא נמצא מעל משקל המקסימום של המכשיר, אחרת אתם עלולים לסכן את הבטיחות שלכם.

 

רעש מוגזם

בעוד זו אינה בעיה עבור כולם, חשוב לזכור שבהתבסס על התנגדות האופניים, יש דגמים שקטים יותר מאחרים. אופני כושר הכוללים מאוורים נוטים להיות רועשים יותר, מפני שהם כוללים התנגדות אוויר – ככל שאתם מדוושים חזק יותר, הרוח תתחזק וכך גם הרעש. רוב אופני הכושר לא מייצרים רעש שהוא בלתי נסבל, אבל אם, לדוגמה, אתם רוצים להקשיב למוסיקה או לצפות בטלוויזיה תוך כדי האימון, הרעש עשוי להפריע לכם.

 

מכניקה סגורה לבטיחות

אם אתם חיים בבית עם ילדים, אתם חייבים לשים לב לצורה בה אופני הכושר בנויים. סטטיסטיקות מראות שלא מעט ילדים נפצעים ממכשירי כושר כל שנה. כדי להימנע מכך, וודאו כי המכניקה של האופניים (כמו השרשרת וגלגל התנופה) מכוסים, כך שילדים לא יוכלו להכניס אצבעות או חלקי גוף אחרים למכשיר ולהיתקע.

 

אופני כושר מכניים או אופני כושר חשמליים?

 

אופני כושר מכניים הם פשוטים יותר ועוצמת ההתנגדות שלהם נקבעת על ידי רפידות חיכוך ובלימה. כלומר הנתונים שיהיו לכם על לוח הבקרה יתמקדו במהירות או מספר סיבובים לדקה.

 

אופני כושר חשמליים הם משוכללים יותר ומציעים מגוון תכניות אימון מסודרות. לוח התצוגה יראה לכם גם את כמות הקלוריות ששרפתם או הדופק שלכם, מהירות ועוד. אופניים חשמליים מאפשרים תכנות מראש של תוכניות אימון שונות.

 

כמה התנגדות אתם צריכים לאימון יעיל?

 

בניגוד לרכיבה על אופניים בשבילי הארץ, אופני כושר מייצרים התנגדות ברמות שונות באמצעים מכאניים. שלוש טכניקות מקובלות ליצירת התנגדות באופני כושר הן:

 

  • באמצעות רצועה או הפעלת מתח ישיר: בדגמים הפשוטים של אופני הכושר ההתנגדות מיוצרת על ידי חיכוך. שיטה זו ליצירת התנגדות מאפשרת מחיר זול למכשיר, אולם פחות שליטה על רמת ההתנגדות שאתם עובדים איתה.
  • באמצעות התנגדות האוויר: מערכת נוספת המאפשרת התנגדות בדיווש היא מערכת דחיקת אוויר שמעלה את ההתנגדות בדיווש. החיסרון במערכת זו ליצירת התנגדות היא דיווש פחות "חלק", וכן בלאי גבוה על אופני הכושר שלכם לאורך זמן.
  • באמצעות התנגדות מגנטית: השיטה הנעימה והיעילה (וגם היקרה) יותר ליצירת התנגדות במהלך אימוני הכושר שלכם היא באמצעות מגנטים הממוקמים בתוך ומחוץ לגלגל, כאשר הדחייה והמשיכה שלהם אלה מאלה היא זו המייצרת את ההתנגדות, והקושי הגובר לדווש (שיהפוך את האימון אינטנסיבי יותר). מדובר במערכת יקרה יותר – אבל נעימה יותר להפעלה (מכיוון שהיא יוצרת דיווש חלק ורציף), ואמינה יותר לאורך זמן.

 

אילו תכניות אימון קבועות או מותאמות אישית מגיעות עם האופניים שלכם?

 

מרבית אופני הכושר מגיעים כיום עם מספר תכניות אימון קבועות (שלעיתים גם כוללות שינוי התנגדות תוך כדי עבודה), ועם תכניות מותאמות אישית שתוכלו לקבוע על פי הצרכים וההעדפות שלכם. בדרך כלל יעיל להתאמן כנגד תכנית עבודה קבועה, לאתגר את היכולות לזמנים קצרים ולשמור על אימונים באורך מתאים – ולעקוב אחר השיפור ביכולות לאורך הזמן.

 

מאפיינים נוספים של אופני כושר 

כשאתם שוקלים אילו אופני כושר לרכוש, כדאי שתיקחו בחשבון מאפיינים נוספים כמו: גודל האופניים, הניידות שלהם (עד כמה קשה יהיה עבורכם להעביר את האופניים ממקום למקום במידת הצורך?), משקל הנשיאה המרבי של האופניים, קלות הכיוונון של האופניים (למשל, כאשר יותר מאדם אחד ישתמש בהן באופן קבוע), וכמובן יכולות המדידה והתצוגה שלהן (תרצו בדרך כלל תצוגה של מרחק, מהירות, זמן האימון, ואולי גם מד דופק ואמדן של קצב שריפת הקלוריות באימון).

 

חשוב להבדיל בין סוגי האופניים השונים בשוק, החל מהגודל שלהם והמקום שהם תופסים, המשקל שלהם ויכולת הניידות עצמה – כלומר העברה ממקום למקום וכן במבנה שלהן, עם מושב ומשענת או בלי משענת. חשוב לבדוק את המושב עצמו וכמה הוא מרופד ונוח. 

שאלות ותשובות על אופני כושר מומלצים

האם אופני כושר שורפים את אותן הקלוריות כמו רכיבה עם אופניים או ריצה?

במידה שאתם משקיעים ברכיבה ארוכה, ישיבה נכונה ומשלבים עם תפריט תזונתי נכון, אתם יכולים לשרוף את אותה כמות הקלוריות שברכיבה על אופניים וריצה, ואף יותר. אנשים רבים נוטים להשקיע 20 דקות בלבד פעם או פעמיים בשבוע ומצפים לרדת במשקל. אולם, ירידה במשקל וחיטוב הם תוצאה של עבודה קשה, זמן ותזונה נכונה, לכן אם תשקיעו את הזמן והמאמץ, אין סיבה שלא תשיגו את המטרה שלכם.

למה להתאמן בבית כשאפשר להתאמן בחוץ או בחדר כושר?

יש אנשים שלא אוהבים להתאמן בחדר כושר, בגלל כמות האשים הרבה והעבדה שאנשים אחרים נגעו והזיעו על המתקנים השונים. אימונים בחוץ יכולים להיות מהנים מאוד עם האוויר הצח והנוף המתחלף, אבל בימים מאוד חמים או מאוד קרים, האימון בחוץ יכול להיות ממש עינוי - בדיוק מהסיבות האלה, אימון בבית עם אביזרי כושר ביתיים יכול להיות הפתרון לכל הבעיות שלכם: במזגן, עם המשפחה ומול הטלוויזיה, אתם יכולים להמשיך בשגרת היום שלכם ולהישאר פעילים.

האם אופני כושר יכולים להיות מוצבים בכל מקום בבית?

כמו שאומרים החתולים: If I fit I sit - אופני כושר יכולים להיות מוצבים בכל מקום שהם נכנסים בו; בסלון, חדר השינה או במשרד, כל עוד יש לכם מספיק מרווח מהקיר והאופניים לא מפריעים לאף אחד, אתם יכולים להתאמן ללא הפרעה ואפילו לראות טלוויזיה, ללמוד או לקרוא ספר.

מחיר ממוצע של אופני כושר?

מחירם של אופני כושר מתחיל לרוב בכמה מאוד שקלים וממשיך עד כמה אלפים. אופני הכושר המומלצים בסקירה שלנו מגיעים עד 2,000 ש"ח ויורדים עד ל-800 ש"ח. לרוב, אופני כושר העובדים באמצעות התנגגדות מגנטית הם היקרים והאיכותיים ביותר - אתם יכולים לרכוש אופני כושר זולים יותר ולהתפשר עם התנגדות אוויר או מתח ישיר, אבל אנחנו ממליצים להוציא עוד קצת כסף ולקבל את המוצר הטוב ביותר.

למה המשקל של אופני כושר חשוב?

היציבות של אופני הכושר היא אחד הדברים החשובים ביותר כאשר בוחרים אופני כושר, היות והיציבות בעצם מוסיפה לבטיחות ומונעת מכם להתהפך או ליפול חלילה מהמכשיר. היות ולא תמיד אפשר לדעת כמה המכשיר יציב, אם אתם מבצעים את הרכישה באינטרנט לדוגמה, המשקל הוא מה שיעזור לכם לקבוע כמה יציב המכשיר. ככל שאופני הכושר כבדים יותר, כך הם יהיו יציבים יותר.

מאווררים הם לא לקירור? מה הקשר להתנגדות?

לא כל אופני הכושר מגיעים עם מאוורים, אבל אלו שכן מגיעים – מספקים הרבה יותר מרק קירור למתאמן. המאווררים יוצרים התנגדות של רוח וככל שאתם מפדלים מהר יותר, ההתנגדות גוברת והאימון שלכם קשה יותר, מה שבסופו של דבר משפר את הכושר שלכם ועוזר לכם לשרוף יותר קלוריות.

למה לא לקנות את הדגם המתקדם והיקר ביותר?

מדובר בגישה שהרבה אנשים משתמשים בה בכל מני סוגי רכישות, אבל האמת היא שגם אם הדגם תקדם ויקר, זה לא אומר שהוא ישמש אתכם טוב יותר. אם אתם רק מתחילים להתאמן, יש אופני כושר עם אופציות ומאפיינים מתקדמים, שפשוט לא יהיה לכם שימוש בהם. לכן אם אתם לא מחפשים את המאפיינים שהופכים את האופניים ליקרים יותר, אין סיבה לרכוש אותם ועדיף לבחור בדגם עם אופציות שבאמת יכולות לשמש אתכם, וגם ליהנות ממחיר נוח יותר.

מהם המאפיינים הבסיסיים שאסור לוותר עליהם כאשר בוחרים אופני כושר?

לפני שאתם מתחילים לחפש דגמים עם מחזיקי כוסות ומערכת שמע, יש כמה מאפיינים בסיסיים שישמרו על האימון שלכם נוח ובטוח, כגון מושבים נוחים וניתנים לכוונון, פדלים רחבים עם רצועות שישמרו על כפות הרגליים שלכם מלהחליק ומספר רמות התנגדות שונות, שישמרו על האימון שלכם מגוון ואפקטיבי. בנוסף, חשוב למצוא מכשיר עם מחשב טוב שנותן הרבה מידע, כמו מהירות, זמן ושריפת קלוריות. מוניטור לב גם הוא חשוב.