מכונת קרח: סקירת 3 מכונות קרח ביתיות מומלצות (מעודכן 2024) | Finder

ימי הקיץ החמים בפתח, ואין דבר יותר מרענן ממשקה קר, צונן וטעים עם קוביות קרח. אבל מה עושים כשהמקרר לא מייצר מספיק קרח? הפתרון – מכונת קרח ביתית. איך בוחרים מכונת קרח ביתית נכונה? ובכן, בכדי לסייע לכם לענות על השאלה, בדקנו עשרות מכונות קרח והרכבנו עבורכם את הסקירה הבאה..

icon pos_1

ניתחנו

5 סקירות

ו-

127 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מכונת קרח ביתית

אתם בשיא ההכנות לימי הקיץ החמים ואתם מחפשים פתרון נוח קל ומהיר לקירור המשקאות שלכם? קצת מייאש לחכות לקוביות הקרח במקרר, וכשהן נגמרות, מה עושים? הפתרון הרבה יותר קל משחשבתם. מכונת קרח ביתית. כן, כן, כמו אלה בבית קפה ומסעדות, רק הרבה יותר קטנה, הרבה יותר נוחה, ואפילו מעוצבת כך שתתאים לכם לגינה, לבית או למשרד.

 

אז אל תחששו מלארח מסיבות וחברים בקיץ, ולא צריך ללכת לתחנת הדלק הקרובה כדי לקנות שקים של קרח. תשדרגו את הערב שלכם ותקנו לעצמכם מכונת קרח ביתית. אמנם השוק לא מוצף בהן, אבל הצלחנו לאסוף עבורכם את המכונות המומלצות ביותר, ואם אתם לא יודעים איך לבחור בכלל מכונת קרח ביתית, עברו לקרוא את המאמר הקצר שלנו שינחה אתכם ויענה לכם על השאלות.

נכתב ע״י

שירי ברק

כותב: שירי ברק

עורכת וכותבת תוכן מאז שזוכרת את עצמי ועוסקת בזה כמקצוע כבר עוד מעט 15 שנים. מומחית בתחומים רבים אבל העיקריים הם תיירות (בעל הבלוג המראות), ילדים וחובבת מטבח ובישול מושבעת.

3 מכונות קרח המומלצות על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

לוגו של הסקירה

מכונת קרח שולחנית קומפקטית במיוחד: CASO IceChef Pro

אלגנטית נוחה וחזקה. מכונת קרח ביתית של CASO תדאג שהמשקה שלכם יהיה תמיד קר, צונן ומרענן.

CASO IceChef Pro

4.5 15

לשימוש ביתי יומיומי וגם לשימוש מזדמן

יתרונות

מיכל אחסון קרח גדול

מחזור ייצור קרח מהיר

מכסה שקוף לבדיקת כמות הקרח

הספק ייצור גבוה של קוביות

שני גדלים של קוביות קרח לבחירה

מסך LED נוח להפעלה

פונקציית ניקוי עצמי

חסרונות

לא מצאנו

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

מכונת קרח ביתי עם מדחס בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשר ייצור של קוביות קרח תוך 6-3 דקות בלבד. המכונה מסוגלת לייצר עד 12 ק"ג קרח ב-24 שעות.

 

מסך ה- LED מאפשר לכם הפעלה פשוטה, קלה ונוחה של המכשיר ותוכלו גם לבחור את גודל הקוביות שתרצו מבין 2 גדלים אפשריים, כמו גם אפשרות לניקוי עצמי.

 

אמנם המכונה דורשת חיבור לחשמל, אבל מיכל מים פנימי בנפח של 2.2 ליטר יאפשר לכם למקם אותה כמעט בכל מקום מבלי להצטרך להיות מחוברים לברז מים חיצוני.

לוגו של הסקירה

מכונת קרח משרדית שתשמור על המשרד צונן: Normande HZB-12

גם במשרד מגיע לכם ליהנות ממשקה קר וצונן בימי הקיץ החמים, אז למה שתתפשרו?

Normande HZB-12

4.5 15

מושלמת למשרדים קטנים

יתרונות

ללא חיבור לברז מים

ללא צורך בניקוז

נפח מיכל מים גדול

3 גדלים של קוביות קרח

מסך LED לתפעול קל ופשוט

חסרונות

אין פונקציה של ניקוי עצמי

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- אתר החברה
קנה עכשיו ב- GROO

מכונת קרח קומפקטית ונוחה לשימוש בבית או במשרד. כל מה שאתם צריכים שזה חיבור נוח לחשמל. עם נפח מיכל מים של 3 ליטרים, לא תצטרכו לדאוג למלא אותו כל הזמן ואין כל צורך בחיבור לברז מים.

 

תוכלו לבחור בקלות מאוד, דרך מסך LED את גודל הקוביות שתרצו מתוך 3 גדלים אפשריים: קטן, בינוני או גדול. המכונה הזאת כל כך פשוטה ונוחה לשימוש שאפילו אין צורך בהתקנה מוקדמת, רק לחבר לחשמל ולהפעיל.

 

החיסרון הגדול ביותר שלה הוא העובדה שהיא מגיעה ללא פונקציה לניקוי עצמי, מה שאומר שתצטרכו להתעסק מעט מידי פעם עם ניקוי כללי של המכונה, מעבר לכך, זאת מכונת קרח ביתית נוחה במיוחד.

לוגו של הסקירה

מכונת קרח ביתית בעלת עיצוב אלגנטי ועדין: Gorenje ice maker IMC1200B

בעיצוב אלגנטי ועדין והכנת קרח מהירה תוך 9 דקות בלבד, יכול להיות שמכונת הקרח הזו תגנוב לכם את ההצגה ותהפוך למסמר הערב.

Gorenje ice maker IMC1200B

4.5 15

לאוהבי העיצוב והאירוח המושלם

יתרונות

קלה ופשוטה להפעלה

2 גדלים של קוביות

ייצור קרח מהיר

נפח מיכל מים מספק

מכסה שקוף לבדיקת מצב קרח

מיכל קרח נשלף לריקון פשוט ונוח

מחוון מפלס מים

חסרונות

ללא אפשרות לניקוי עצמי

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- דיגיטל אלקטריק
קנה עכשיו ב- חשמל במחירים

תפנקו את עצמכם בתוספת מרעננת לקיץ החם. מכונת קרח ביתית של Gorenje לא רק תקרר לכם ערבים חמים של קיץ, היא גם תהפוך לפריט עיצובי של ממש, בבית או בגינה.

 

המכונה מאפשרת שליטה קלה באמצעות מסך LED קל נוח ופשוט לתפעול. 2 גדלים של קוביות קרח לבחירה, ונורית מחוון למפלס המים ותתריע לכם כאשר המפלס נמוך וצריך למלא עוד מים.

 

תרשו לעצמכם ליהנות ממשקה קר וצונן בסוף יום עבודה בקיץ החם של הארץ.

סקרנים לדעת על סמך מה בחרנו מכונות קרח מומלצות?

אז לפני שניגשנו להכנת הסקירה, לקחנו בחשבון את הדרישות השונות שיש למחפשים אחר מכונת קרח בהתאם: לגודל השטח המיועד להצבת המכונה, כמות הקרח הדרושה וכמובן, התקציב אשר יוקצה למטרה.
בשלב הבא, נתנו למומחים שלנו לבדוק עשרות מכונות קרח ביתיות מבית המותגים המובילים, תוך דגש על פרמטרים כמו: חיבור המים, איכות המים, כושר ייצור הקרח, תכולת אחסון וכמובן, שיטת ייצור הקרח. 
בנוסף על כך, אספנו גם חוות דעת והמלצות של משתמשים ושל מומחים ובהתבסס על כל אותו המידע הרכבנו את הסקירה ובחרנו את המכונות המומלצות. 

סיכום

מכונת קרח ביתית פועלת על עיקרון פשוט יחסית, אך הביצוע שלה כרוך בשילוב של רכיבים מכניים וחשמליים הפועלים יחד בצורה חלקה. התהליך מתחיל עם שפיכת מים למאגר בתוך המכונה. מים אלה נשאבים לאחר מכן לתוך תא הקפאה שם הם באים במגע עם סדרה של לוחות מתכת או צינורות.


ברגע שהמים נמצאים בתא ההקפאה, מערכת קירור נכנסת לפעולה. מערכת זו מורכבת ממדחס ומקור קירור, בדרך כלל גז כגון R134a או R404a. המדחס מלחיץ את נוזל הקירור, וגורם לו להתחמם מאוד. לאחר מכן, נוזל הקירור החם מופץ דרך לוחות המתכת או הצינורות בתא ההקפאה.


כאשר נוזל הקירור החם זורם דרך לוחות המתכת, הוא מפזר את החום שלו לסביבה הסובבת, מה שגורם לטמפרטורה בתוך תא ההקפאה לרדת במהירות. המים על לוחות המתכת או הצינורות קופאים ויוצרים קרח בהדרגה.


כדי להבטיח שהקרח ייווצר באופן שווה, לרוב מכונות הקרח הביתיות יש מנגנון שמערבב את המים במהלך תהליך ההקפאה. זה יכול להיות בצורה של משוטים מסתובבים או מערכת רוטטת. הערבול מונע מהמים לקפוא בשכבות ובמקום זאת מעודד יצירת קוביות קרח מוצקות ושקופות.


לאחר שהקרח הגיע לצורה הרצויה, מתחיל מחזור השחרור. זה כרוך בחימום קל של תא ההקפאה, מה שגורם לקרח להתרופף ולהתנתק מלוחות המתכת או הצינורות. לאחר מכן, הקרח משוחרר לתוך פח אחסון למטה, מוכן לשימוש בכל עת שצריך.

 

מה צריך לבדוק לפני שקונים מכונת קרח ביתית?

הבחירה של מכונת קרח ביתית מסתכמת בכמה דברים עיקריים אבל פשוטים: איפה אתם מתכוונים להניח אותה? איזה סוג או גודל של קוביות קרח אתם תרצו, או אולי כמה אפשרויות? וכמות הקרח שתצטרכו או במילים אחרות, כמה מהר אתם רוצים שהמכונה שלכם תייצר קרח? הכנו לכם מדריך קצרצר, כדי שתדעו מה אתם צריכים לבדוק לפני שתקנו מכונת קרח ביתית.

 

גודל – מכונות קרח ביתיות מגיעות במגוון  גדלים, יש דגמים קטנים וניידים שתוכלו להניח בקלות על השיש במטבח בבית או במטבח חוץ בגינה ואחרים גדולים יותר שתופסים מקום מכובד על הרצפה ויצטרכו גם חיבור למים וחשמל. תחשבו מה הכי מתאים לצרכים שלכם.

 

מהירות וגודל מיכל אחסון הקרח – כמה מהר תרצו שהקרח שלכם יהיה מוכן? בין אם אתם מעדיפים להכין כמות של קרח מבעוד מועד או בין אם תרצו אספקה ​​קבועה של קרח לאורך הערב, מהירות הייצור של הקרח חשובה. אבל חשוב לשים לב למהירות ביחס לקיבולת. אם מכונת הקרח הביתית שלכם יכולה לייצר קרח במהירות גבוהה אבל  לא יכולה להכיל כמות גדולה של קרח, אתם תצטרכו לרוקן את המכל לעיתים קרובות.

 

גודל וצורת הקרח – מכונות קרח ביתיות מציעות מגוון של גדלים וצורות לקרח. לרוב האנשים לא משנה באמת באיזה צורה מגיעה קוביית הקרח שלהם, אם זה כדור (bullet) או קובייה. הגודל לעומת זאת, יותר משמעותי. חלק מהמכונות מאפשרות לכם לבחור את גודל הקרח שתרצו, קטן, בינוני או גדול, כך שתוכלו בכל פעם להתאים את הקובייה לכוס או למשקה שלכם. ואם אתם רוצים להרשים את האורחים שלכם, לכו על מכונת קרח כדורים.

 

השימושים של מכונת קרח ביתית

מכונת קרח ביתית מציעה מגוון שימושים שאינם שגרתיים לקירור משקאות. אחד השימושים הברורים ביותר הוא ליצירת משקאות מרעננים בימי הקיץ החמים. בין אם אתם מארחים ברביקיו בחצר האחורית או נהנים מערב שקט במרפסת, אספקה קבועה של קוביות קרח זמינה יכולה לעשות את כל ההבדל בשמירה על המשקאות שלכם קרירים ומהנים.


אבל השימושים של מכונת קרח ביתית לא נעצרים שם. ניתן להשתמש בקוביות קרח להכנת שייקים, סלושי וקוקטיילים, ולהוסיף קרירות ומרקם מענגים למשקאות האהובים עליכם. הם יכולים לשמש גם לשימור וצינון של פריטי מזון, כגון פירות ים טריים או פירות, במהלך מסיבות או מפגשים.


בנוסף לשימושים קולינריים, ניתן להשתמש בקוביות קרח ממכונת קרח ביתית למטרות טיפוליות. ניתן לעטוף אותם בבד או להכניס אותם לחפיסת קרח כדי להקל על נפיחות וכאב מפציעות קלות או כאבי ראש. הטמפרטורה הקרה מסייעת בהפחתת הדלקת ומעודדת ריפוי.


יתר על כן, מכונת קרח ביתית יכולה להציל אתכם בעת אירוח מסיבות או אירועים. במקום לרוץ לחנות או להסתמך על שקיות קרח, תוכלו לייצר בבית כמויות גדולות של קוביות קרח ללא מאמץ. זה לא רק חוסך זמן אלא גם מבטיח שתהיה אספקה עקבית של קרח לאורך כל האירוע, ותשמור על האורחים שמחים ולא מיובשים.

 

היתרונות של מכונת קרח ביתית

מכונת קרח ביתית מציעה יתרונות רבים שהופכים אותה לתוספת חשובה לכל משק בית. ראשית, זה מאפשר לוותר על הצורך לקנות כל הזמן שקיות קרח מהחנות. עם מכונת קרח ביתית, אפשר לקבל אספקה רציפה של קוביות קרח בכל פעם שצריך אותן, וזה חוסך זמן ומאמץ.


בנוסף, מכונת קרח ביתית מאפשרת לשלוט באיכות ובטוהר הקרח שבו אתם משתמשים. אתם יכולים להבטיח שהמים המשמשים לייצור הקרח יהיו מסוננים וללא זיהומים, וכתוצאה מכך קוביות קרח נקיות יותר ובעלות טעם טוב יותר. זה חשוב במיוחד למודעים לבריאות או לבעלי דרישות תזונתיות ספציפיות.


יתרון נוסף של מכונת קרח ביתית הוא היכולת שלה לייצר קוביות קרח בצורות וגדלים שונים. בין אם אתם מעדיפים קוביות קטנות לצינון מהיר או קוביות גדולות יותר להמסה איטית יותר, מכונת קרח ביתית יכולה לספק את ההעדפות הספציפיות שלכם. רבגוניות זו שימושית במיוחד בעת הכנת סוגים שונים של משקאות או בעת אירוח מסיבות עם דרישות קרח ספציפיות.


יתר על כן, מכונת קרח ביתית יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך. למרות שההשקעה הראשונית עשויה להיראות משמעותית, לאורך זמן, העלות של קנייה מתמדת של שקיות קרח יכולה להצטבר. עם מכונת קרח ביתית תוכלו ליהנות מהנוחות של קוביות קרח העומדות לרשותכם ללא ההוצאות החוזרות ונשנות.

 

הסוגים השונים של מכונות קרח

בכל הנוגע למכונות קרח ביתיות, קיים מגוון רחב של אפשרויות העומדות בפני צרכים והעדפות שונות. אחד הסוגים הנפוצים הוא מכונת הקרח השיש, שהיא מכונת קרח קטנה וניידת, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור מטבחים קטנים או לשימוש בקראוונים וסירות. מכונות אלו מסוגלות בדרך כלל לייצר כמות מתונה של קרח והן קלות לתפעול.


למי שדורש כושר ייצור קרח גדול יותר, קיימות מכונות קרח מתחת לדלפק. מכונות אלו מתוכננות להתקנה ישירות בארונות המטבח, ומספקות מראה חלק ומשולב. הם יכולים לייצר נפח קרח גבוה יותר ולעתים קרובות מגיעים עם תכונות נוספות כגון מערכות מובנות לסינון מים.


אם אתם מחפשים אופציה מגוונת יותר, שקלו מתקן שילוב של קרח ומים. מכונות אלו לא רק מייצרות קוביות קרח אלא גם מזרקות מים צוננים, מה שהופך אותן לבחירה נוחה עבור משקי בית שצורכים את שניהם לעתים קרובות. לעתים קרובות הם מגיעים עם הגדרות ואפשרויות שונות להתאמה אישית של הגודל והצורה של קוביות הקרח.


סוג נוסף של מכונת קרח ביתית הוא מכונת הקרח הניידת. מכונות אלו הן קלות משקל וניתן להעביר אותן בקלות ממקום אחד לאחר. הם משמשים לעתים קרובות להתכנסויות בחוץ, טיולי קמפינג, או במצבים שבהם מקור כוח עשוי שלא להיות זמין. יצרני קרח ניידים הם קומפקטיים ומייצרים קרח במהירות, אך יכולת ייצור הקרח שלהם נמוכה בדרך כלל בהשוואה לסוגים אחרים.


לבסוף, למי שנהנה ממגוון צורות ומרקמים של קרח, ישנן מכונות קרח מיוחדות זמינות. מכונות אלו יכולות לייצר סוגים שונים של קרח, כמו קרח אגוזי או קרח צלול, שהוא פופולרי בברים ומסעדות יוקרתיים. לעתים קרובות הם מגיעים עם תכונות מתקדמות ודורשים דרישות התקנה ספציפיות.

 

האם מכונת קרח ביתית באמת שווה?

נוחות ונגישות: החזקה של מכונת קרח ביתית מציעה רמת נוחות ונגישות שיכולה להפוך אותה לשווה את ההשקעה. במקום להסתמך כל הזמן על שקיות קרח או מגשים שנקנו בחנות שתופסים מקום במקפיא, מכונת קרח ביתית מספקת אספקה עקבית של קרח בהישג יד. בין אם אתם צריכים קרח למשקאות, למסיבות או לשימוש יומיומי, מכונת קרח בבית מבטיחה שלעולם לא ייגמר לכם הקרח כשאתם זקוקים לו ביותר.

 

חוסך זמן ומאמץ: אחד היתרונות העיקריים של מכונת קרח קטנה ביתית הוא האופן שבו היא חוסכת זמן ומאמץ. כבר לא תצטרכו להשקיע זמן במילוי והכנסה של מגשי קרח או בהמתנה לקפיאתם. עם מכונת קרח ביתית, אתם פשוט לוחצים על כפתור, ותוך דקות, יש לכם קרח טרי מוכן לשימוש. נוחות זו יכולה להיות בעלת ערך במיוחד בעת אירוח מסיבות או אירועים שבהם יש ביקוש רב לקרח.

 

חיסכון בעלויות בטווח הארוך: אמנם העלות הראשונית של רכישת מכונת קרח ביתית עשויה להיראות כמו השקעה משמעותית, אך היא למעשה יכולה להביא לחיסכון בעלויות לטווח ארוך. קניית שקיות קרח מהחנות יכולה להגיע לסכום זה במהירות, במיוחד אם אתם מארחים אורחים לעיתים קרובות או יש לכם משק בית גדול. עם מכונת קרח ביתית, אתם יכולים לייצר קרח בשבריר מהעלות. בנוסף, אפשר למנוע את אי הנוחות שנגמר הקרח בזמנים לא מתאימים והצורך לבצע נסיעות חירום לחנות.

 

טיפים לבחירת מכונת קרח ביתית מומלצת

כשמדובר בבחירת מכונת קרח ביתית מומלצת, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. ראשית, קבעו את הקיבולת של המכונה. חשבו כמה קרח תצטרכו על בסיס קבוע ובחרו במכונה שתוכל לייצר את הכמות הזו ביעילות. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את גודל המכונה והאם היא תשתלב במטבח או בחלל המיועד.


גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא סוג הקרח שהמכונה מייצרת. מכונות שונות יכולות לייצר סוגים שונים של קרח, כגון קוביות, קרח כתוש או קרח נאגט. התחשבו בסוג הקרח המתאים ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם.


בנוסף, שימו לב למהירות המכונה ולקצב הייצור. מכונות מסוימות יכולות לייצר קרח מהר יותר מאחרות, מה שיכול להיות משמעותי אם אתם נדרשים לעתים קרובות לכמויות גדולות של קרח. חפשו מכונה שתוכל לעמוד בדרישות שלכם מבלי להתפשר על האיכות.


קחו בחשבון את קלות השימוש והתחזוקה של המכונה. חפשו תכונות כגון מחזורי ניקוי אוטומטיים או יכולות ניקוי עצמי, שכן אלו יכולות להפוך את תחזוקת המכונה לפשוטה הרבה יותר. כדאי גם לקרוא ביקורות ולבדוק אם יש בעיות ידועות או תלונות נפוצות לגבי דגמים ספציפיים.


לבסוף, התחשבו בתקציב שלכם. למכונות קרח ביתיות יש טווח רחב של מחירים , לכן חשוב לקבוע כמה אתם מוכנים להוציא. זכרו לאזן בין התכונות והאיכות של המכונה לבין התקציב כדי להבטיח שתקבלו את התמורה הטובה ביותר לכספכם.

 

תחזוקה וטיפול

תחזוקה וטיפול נכונים חיוניים כדי להבטיח שמכונת הקרח הביתית תמשיך לפעול בצורה חלקה ולייצר קרח באיכות גבוהה. הנה כמה טיפים שיעזרו לשמור על מכונת הקרח במצב טוב:


1. ניקוי קבוע הוא קריטי – עקבו אחר הוראות היצרן לניקוי הדגם הספציפי, אך בדרך כלל, תצטרכו לנקות את מיכל אחסון הקרח של המכונה, מאגר המים ורכיבי ייצור הקרח של המכונה באופן קבוע. השתמשו בחומר ניקוי עדין ובמים חמימים כדי לנקות את החלקים הללו, והקפידו לשטוף אותם ביסודיות כדי להסיר שאריות סבון.


2. שימו לב לאיכות המים – מים קשים עלולים להוביל להצטברות מינרלים במכונת הקרח, ולהשפיע על הביצועים שלה ועל איכות הקרח המיוצר. שקלו התקנת מסנן מים או מרכך כדי להפחית את תכולת המינרלים ולמנוע הצטברות אבנית. בדקו והחליפו באופן קבוע את מסנן המים לפי המלצת היצרן.


3. שמור על ניקיון סביבת המכונה – אבק ופסולת יכולים להצטבר סביב מכונת הקרח, להשפיע על יעילותה ועלול לגרום לנזק. נגבו באופן קבוע את החלק החיצוני של המכונה וודאו שהאזור סביבה נקי מכל חסימות או לכלוך.


4. עקבו אחר ביצועי מכונת הקרח – שימו לב לכל סימן לבעיות, כגון ירידה בייצור קרח, רעשים חריגים או דליפות. אם אתם מבחינים בבעיות כלשהן, עיינו במדריך למשתמש או פנו ליצרן לקבלת הדרכה לגבי פתרון בעיות או תיקונים נחוצים.


5. תזמון תחזוקה מקצועית – בעוד שניקוי וטיפול שוטפים יכולים לסייע רבות בשמירה על הפעלת מכונת הקרח בצורה חלקה, זה גם מועיל לקבל שירות מקצועי למכונה מעת לעת. הם יכולים לבצע ניקוי יסודי יותר, לבדוק אם יש בעיות אפשריות ולהבטיח שכל הרכיבים פועלים בצורה מיטבית.

שאלות ותשובות על מכונת קרח ביתית

איך עובדת מכונת קרח ביתית?

יש שני סוגים עיקריים, מכונת קרח ניידת ומכונת קרח קבועה. לרוב, מכונת קרח ביתית תהייה ניידת. לכל מכונה יש מיכל מים, אותו צריך תמיד לבדוק ולמלא לפי הצורך עד לקו הסימון המקסימלי. המים מהמיכל נשאבים דרך הפילטר. בזמן המעבר, המדחס והמאוורר מקפיאים את המים והקוביות הקפואות עוברות משם למגש/ מיכל הקרח. כל מכונה עובדת בקצב אחר, מחזור שלם כזה יכול לנוע בין 5 דקות ל- 20 דקות. במקרה של מכונות גדולות יותר, יש צורך בחיבור לחשמל, ובמקרים רבים גם בחיבור לברז מים. אך מבחינת פעולת הקפאת המים, גם המכונות הניידות וגם המכונות הגדולות עובדות על אותו עיקרון.

איך מנקים מכונת קרח ביתית?

ניקוי של מכונת קרח ביתי הוא חשוב מאוד, כדי לשמור שהמכונה תעבוד ביעילות לאורך זמן וללא תקלות. אם יש לכם מכונת קרח ביתית עם חיבור לחשמל או מים, דבר ראשון צריך לנתק אותה מכל החיבורים. אחר כך, צריך לרוקן את מיכל המים. הוציאו את מגש הקרח ונגבו אותו בעדינות. נקו את מיכל המים מאבנית בעזרת מטלית עם מעט חומץ ומים פושרים. הניחו לכל החלקים להתייבש לגמרי ורק לאחר מכן חברו את כל החלקים חזרה. לאחר החיבור, הפעילו את המכונה ותנו לה לייצר כמה מחזורי קרח אותם תצטרכו לזרוק כדי לא להשתמש בקרח עם חומץ או חומרי ניוקי  (במידה והשתמשתם בכאלה). חלק ממכונות הקרח הביתיות מגיעות עם אפשרות לניקוי עצמי, אם קיימת לכם אפשרות כזו, זה הזמן להפעיל אותה.

למה צריך מכונת קרח ביתית?

צורך הוא עניין יחסי. אם אתם מארחים הרבה בחודשי בקיץ, בטוח נתקלתם בבעיה של כמויות קרח קטנות מידי בתבניות בקרח של המקרר. קרח הוא מצרך מאוד מבוקש בקיץ, ומכונת קרח ביתי פותרת את הבעיה. מכונת קרח ביתית תדאג לייצור קרח בלתי פוסק לכל אורך הערב שלכת ואתם רק תצטרכו לדאוג לזכור איך מכינים את הקוקטייל האהוב עליכם.

יש לי תקלה במכונת קרח ביתית, חייב לקרוא לטכנאי?

קודם כל חשוב להדגיש שלפני הכל צריך לקורא טוב את חוברת ההוראות שמגיעה עם המכונה. ברוב החוברות תוכלו למצוא פרק של פתרון בעיות, ורוב הסיכויים שתצליחו לפתור את הבעיה בעזרת החוברת. אם נתקלתם בתקלה במכונת קרח שלכם, וודאו קודם כל את שלמות כבל החשמל והמים, במידה וקיימים. בדקו כי מיכל המים מלא. אם חיישן המיכל עדיין מתריע על מיכל ריק, נקו את החיישן ובדקו שוב. תקלה נפוצה נוספת היא שקו אספקת המים חסום, כנראה מאבנית. במקרה זה צריך להסיר את המסננים ולנקות היטב. אם עדיין יש לכם תקלות במכשיר, מומלץ לקרוא לטכנאי.