מכונת קפה טוחנת: סקירת 5 מכונות קפה טוחנות מומלצות (מעודכן 2024) | Finder

רוצים לטחון לעצמכם את הקפה כמו אוהבי קפה אמיתיים? בדקנו מספר רב של מכונות קפה טוחנות מבית מותגים שונים, שמנו דגש על לא מעט פרמטרים ותכונות שהינם בעלי השפעה על טיב המכונה ואנו שמחים להציג את המכונות שיעזרו לכם לעשות את זה בקלות, במהירות ועם הרבה סטייל.

icon pos_1

ניתחנו

26 סקירות

ו-

2167 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מכונת קפה טוחנת

הקפה הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של המון אנשים. האיכות של הקפה הבסיסי שמוכרים לנו בחנויות היא בינונית (למרות שהנה רשימת קפסולות טובות שבדקנו), ולכן, הרבה אנשים מחפשים אחר מכונת קפה טוחנת כדי לשדרג את המשקה אותו הם כל כך אוהבים.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

3 מכונות קפה טוחנות המומלצות על ידי המומחים שלנו

הטכנולוגית ביותר

הנוחה ביותר לשימוש

לחצו כאן למבצעים שווים על מכונות קפה טוחנות!

השווה מחיר

Philips 4300 Series EP4346/70
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

היקרה ביותר

שתייה של קפה היא לא רק מענגת, אלא גם מביאה איתה הרבה סוגים של יתרונות. קפה הוא טעים, מעורר, חמים ונעים, והוא נגיש מאוד, כך שקל להכין אותו. שתייה של קפה מחדירה אל הגוף שלנו קפאין, שעוזר לנו להתעורר, ולהתחיל את היום שלנו בצורה נעימה יותר. יש כיום המון סוגים של קפה, ומעבר לכך, כמה דרגות של איכות קפה. את הקפה האיכותי ביותר אפשר לייצר רק עם מכונת קפה טוחנת ברמה גבוהה, אשר מטפלת בפולים בצורה אידיאלית ועוזרת לייצר תמצית טעם מיוחדת וארומטית.

 

אנשים כמוני, אשר מכורים לקפה ושותים כמה כוסות ביום, מכירים בחשיבות של מכונת קפה טוחנת איכותית. יש המון מכונות שמתיימרות לעשות עבודה טובה, אך מעטות הן אלו שבאמת מצליחות לייצר קפה ברמה גבוהה, עם עבודה איכותית וטחינה קפדנית שלא משאירה מקום לגרגירים. חשוב להבין שהמכונה אכן משפיעה בצורה משמעותית על טעם הקפה, וכדאי מאוד להכיר את התחום לפני הקנייה. כאשר האלטרנטיבה היא קניית קפה תעשייתי ובינוני מאוד, אנשים שבאמת נהנים מקפה, צריכים לדעת לעשות את קפיצת המדרגה ולקנות מכונת קפה טוחנת איכותית. הנה סקירה של כמה ממכונות הקפה הטוחנות הטובות ביותר בשוק הישראלי.

לוגו של הסקירה

הטכנולוגית ביותר: GAGGIA MAGENTA MILK 3706

מכונת הקפה  GAGGIA MAGENTA MILK 3706היא אחת המכונות המשוכללות שיש לעולם הקפה להציע. היא מגיעה עם מסך תצוגה רחב שמאגד בתוכו את כל ההגדרות. היא עמידה במיוחד ומגוונת מאוד

GAGGIA MAGENTA MILK 3706

4.5 15

מכונת קפה עתידנית המאפשרת פרסונליזציה מושלמת

יתרונות

מסך חכם ויעיל

מטחנות קרמיקה עמידות

אפשרות להתאמה אישית מושלמת

חסרונות

יקרה באופן יחסי

מיכל הקצפה חיצוני

קנה עכשיו ב- Last Price

מכונת הקפה GAGGIA MAGENTA MILK 3706 היא מכונת קפה איטלקית איכותית המגיעה עם 80 שנות ניסיון של מותג איטלקי מדהים. המכונה מציעה חווית משתמש יוצאת דופן ביחס למכונות אחרות בארץ, שכן היא מגיעה עם מסך תצוגה רחב ומתקדם, המאגד בתוכו את כל ההגדרות בצורה קלה ונוחה. המכונה היא מרשימה ויפה מאוד, וכוללת גם מטחנות קרמיקה עמידות, המחלצות את המהות הטהורה ביותר מפולי הקפה ומונעות התחממות יתר ושריפה. מיכל הקצפת החלב שלה הוא חיצוני, דבר שהוא מעט פחות פרקטי ויפה, אך היא מאפשרת היא מספקת חווית משתמש שיש רק למעט מכונות אחרות.

 

באמצעות המכונה אפשר לשלוט על עוצמת הקפה, הטעם שלו, הטמפרטורה, כמות ונפח הקצפת החלב וכמות המים. המטרה היא לייצר פרסונליזציה מושלמת לטעמו של המשתמש. חווית השימוש היא נוחה ונעימה, ואפשר לבחור אחת מבין 9 אופציות לקפה, אותן המכשיר יודע לזכור. הקנקן של מערכת CAPPINCUP הוא היגייני ונוח לשימוש, מגש האספרסו מנירוסטה הוא מאוד מרשים ושווה לנסות את אופציית ה-OPTIAROMA שמתאימה את עוצמת הארומה לפי רצונכם.

לוגו של הסקירה

הנוחה ביותר לשימוש: Philips 4300 Series EP4324/90

מכונת הקפה Philips 4300 Series EP4324/90 היא מכונה קלה לשימוש ולתפעול, שהופכת את החוויה של עשיית הקפה לנעימה יותר. המכונה מאפשרת הכנה של 5 סוגי משקאות קפה שונים, כוללת מקציף חלב ובעלת תצוגה אינטואיטיבית להתאמה אישית.

Philips 4300 Series EP4324/90

4.5 15

מכונה נוחה וקלה לשימוש, עם פונקציות מתקדמות המאפשרות הכנת קפה איכותי במיוחד

יתרונות

נוחה לשימוש, בעלת פונקציות מתקדמות, קלה לניקוי.

חסרונות

יקרה באופן יחסי.

Philips 4300 Series EP4346/70
קנה עכשיו ב- KSP
EP5447/90 Series 5400 LatteGo
קנה עכשיו ב- Last Price

מכונת הקפה Philips 4300 Series EP4324/90 היא מכונה משובחת ואיכותית במיוחד. הדבר שבולט אצלה יותר מכל הוא נוחות השימוש. למכונה צג אינטואיטיבי למען התאמה אישית, וקל מאוד להבין איך לתפעל אותה. המכונה מאפשרת הכנה של 5 משקאות קפה שונים, היא כוללת מקציף חלב, ולא פחות מ-12 דרגות טחינה שונות. קל מאוד לפרק את המכונה ולהכניס אותה לשטיפה ידנית, או למדיח. המכונה מתקדמת מאוד, טכנולוגית, והיא אחת המכונות הטובות ביותר בתעשיית הקפה בארץ.

לוגו של הסקירה

היקרה ביותר: DeLonghi ECAM550.55.SB

מכונת DeLonghi ECAM550.55.SB היא מכונת הקפה האיכותית וגם היקרה ביותר שאפשר למצוא בחנויות בישראל. המכונה טוחנת את הקפה בצורה מדויקת, ומאפשרת הכנה של כמה סוגי משקאות סביב עולם הקפה. יש לה קישורית בלוטות' ועוד מגוון פיצ'רים מעניינים.

DeLonghi ECAM550.55.SB

4.5 15

המכונה האולטימטיבית להכנת קפה טחון

יתרונות

יוקרתית, חזקה, עמידה, עבודת טחינה נהדרת, מגוון רחב של אפשרויות.

חסרונות

יקרה במיוחד.

Dinamica ECAM350.15.B
קנה עכשיו ב- Last Price

מכונת הקפה DeLonghi ECAM550.55.SB היא חוד החנית של מכונות הקפה בישראל. היא מכונה יקרה במיוחד, עוצמתית ובעלת מגוון עצום של אפשרויות, אשר מהוות חוויה עבור חובבי הקפה האמיתיים. היא טוחנת ומקציפה חלב בלחיצת כפתור, יש לה קישורית בלוטות' לשימוש מרחוק, ויש לה את היכולת לייצר מגוון גדול של משקאות קפה שונים, והכל בקלות וביעילות. יש לה המון הגדרות מתקדמות להגברת החוויה האישית והיא מתאימה למקצוענים שרוצים להפוך את הקפה שלהם לחוויה ייחודית ומתקדמת.

לוגו של הסקירה

המגוונת ביותר: Breville Barista Express BES875

מכונת הקפה Breville Barista Express BES875 מביאה איתה חווית קפה מגוונת במיוחד, עם לא פחות מ-18 דרגות טחינה שונות של קפה. יש לה גם בקרת מינונים שעוזרת לכם להשיג את הקפה המושלם.

Breville Barista Express BES875

4.5 15

הקפה האידיאלי עבורכם, עם מגוון רחב של אפשרויות וניואנסים

יתרונות

מגוונת, בעלת פונקציות רבות, פרסונליזציה.

חסרונות

יקרה, עלולה להיות מסובכת מדי.

Breville Barista MAX VCF126X
קנה עכשיו ב- KSP

מכונת הקפה Breville Barista Express BES875 היא מכונה מגוונת במיוחד שמאפשרת למשתמשים שלה להגיע לניואנסים הקטנים ביותר בדרך לקפה המושלם. יש לה 18 דרגות טחינה שונות, והיא מאפשרת לטחון את פולי הקפה ממש לפני המזיגה. היא כוללת בקרת מינון טחינה, בקרת טמפרטורה דיגיטלית, הקצפת מיקרו של החלב ומד לחץ המסייע לחליטה אופטימלית של הקפה. יש לה מגוון אביזרים כולל דוחסן משולב, קנקן להקצפת חלב, כלי חד למינון טחינה, מצקת מדידה לקפה, מסנן מזיגה וסלסילת סינון בודדות וכפולות למזיגת ספל אחד או שניים במקביל. מדובר בחוויה של מכונה, שמתאימה למתקדמים בתחום, אך עלולה להיות מורכבת מדי לחובבנים.

לוגו של הסקירה

המעוצבת ביותר: ASCASO DREAM

מכונת הקפה ASCASO DREAM היא מכונת הקפה המרשימה ביותר בישראל, עם ידית מתכת, אשר נותנת הרגשה של באריסטה בבית קפה אותנטי. היא מגיע מפס יצור של חברה ותיקה הממוקמת בברצלונה, והיא משלבת בין תפיסת רטרו לבין טכנולוגיה מתקדמת.

ASCASO DREAM

4.5 15

מכונת קפה מעוצבת, מרשימה וכזו שמייצרת קפה באמצעות ידע של עשרות שנים

יתרונות

מרשימה, מעוצבת, איכות אירופית, נוחה לשימוש.

חסרונות

יקרה באופן יחסי, גדולה ומאסיבית.

קנה עכשיו ב- Last Price

מכונת הקפה ASCASO DREAM היא מכונת קפה טוחנת איכותית במיוחד. היא מגיע אלינו מברצלונה, והיא אינה מכונה גנרית שמיוצרת בסין, אלא מיוצרת במפעל ותיק של חברה מוכרת הממוקמת בקטלוניה. מדובר במכונה מעוצבת ומרשימה, עם מוט מתכת הנותן הרגשה של בית קפה קסום. יש לה מיכל מים של 1.4 ליטר והיא שוקלת 10 ק"ג, כך שהיא מעט גדולה ומאסיבית יותר מהרבה מאוד מכונות אחרות בשוק. המכונה משלבת בין עיצוב רטרו לבין טכנולוגיה מתקדמת, והיא פועלת עם טרמובלוק ידני לשימוש ביתי. הקפה נטחן היטב, והקפה מרגיש כאילו אתם יושבים בבית קפה על הראמבלס.

לוגו של הסקירה

העמידה ביותר: Sauter SCM8000

מכונת הקפה הטוחנת Sauter SCM8000 היא מכונה חזקה ועמידה במיוחד, במה שעוזר לה לטחון את הקפה בצורה אגרסיבית ואיכותית יותר. המכונה עשויה מפלדת אל חלד, עם בקרת טמפרטורה חכמה ומד זרימה לשליטה מדויקת בתהליך עשיית הקפה.

Sauter SCM8000

4.5 15

מכונת קפה עמידה וחזקה, מאפשרת שליטה אבסולוטית על כל אספקט בקפה שלכם

יתרונות

עמידה במיוחד, חזקה, בקרת טמפרטורה ומד זרימה.

חסרונות

עבודה ידנית אינטנסיבית.

קנה עכשיו ב- Last Price

מכונת הקפה Sauter SCM8000 היא מכונה עוצמתית במיוחד, כדי לאפשר לה לטחון את הקפה בצורה דקה יותר. היא עשויה מפלדה אל חלד על מנת לאפשר טחינה דקה ואיכותית במיוחד. היא כוללת מבנה יצוק בשתי הדפנות שלה, וידית מזיגה מיוחדת עם מסנן אשר עשוי גם הוא מפלדת אל חלד. יש למכונה מנגנון בקרת טמפרטורה חכמה PDI ומד זרימה אשר מאפשר שליטה מדויקת בכל תהליך הכנת הקפה. ניתן לתכנת חליטה אוטומטית לספלים גדולים או קטנים ובנוסף, המטחנה היא חלזונית קונית לטחינה אחידה ומדויקת, והיא טוחנת בצורה אנכית למניעת הילכדות קפה טחון וניקוי נוח. תצוגת הלחץ החזותית היא מרשימה ומיכל המים של המכונה הוא גדול במיוחד (2.7 ליטר).

איך בצענו את הדירוג של מכונות קפה טוחנות מוצלחות?

אז בראש ובראשונה לצורך ביצוע הסקירה, לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים של המשתמשים ובין היתר: תדירות השימוש, סוגי המשקאות, מידת ההבנה וההיכרות עם עולם הקפה, תקציב ועוד..

בשלב הבא, בדקנו ובחנו עשרות מכונות קפה טוחנות ושמנו דגש על פרמטרים כמו: תכונות, נוחות השימוש, עמידות, בטיחות, מחיר ואחריות. 

אספנו מפרטים של עשרות מכונות קפה מבית מותגים רבים, קראנו חוות דעת והמלצות הן בבלוגים של חובבי קפה, הן ברשתות החברתיות והן בפלטפורמות אחרות, שקללנו את המידע וכך הרכבנו את הסקירה. 

סיכום

לשתות כוס קפה זה לא רק שתייה אלא גם חוויה. אם אתם חובבי קפה אתם יכולים להעצים את החוויה של שתיית קפה בינונית להנאה מוגברת מכוס קפה משובח ואיכותי. מוכנת קפה טוחנת תענה לכם בדיוק על הצורך הזה. 

 

איך לבחור את מכונת הקפה המתאימה לכם ביותר?

קפה הוא משקה שמהווה נישה יוצאת דופן ומעט מוזרה, מכיוון שזה משהו שכמעט כולם שותים בצורה כזו או אחרת, אך מעט מאוד אנשים מבינים בו. מרבית האנשים שותים קפה מגורען, כי זה נוח, פשוט, קל, טעים ומעורר, ואין להם רצון, צורך או יכולת להתמודד עם מכונות קפה מתקדמות. עם זאת, אנשים אשר מכירים ומתחילים להשתמש במכונות קפה טוחנות, פשוט לא יכולים לחזור אחורה. הקפה הוא ארומטי יותר, אינטנסיבי יותר, וההתאמה האישית הכוללת גם את כמות החלב המוקצף בהחלט עושה את ההבדל.

 

בניגוד להרבה מאוד מוצרים שנחשבים נישתיים, קפה הוא משהו שנוגע כמעט לכל אדם בוגר, ואפילו לחלק מהילדים. רוב האנשים מתחילים את היום שלהם עם קפה, ועבור חלק מהם, הקפה שיש בסופר פשוט לא מספיק, גם אם הוא מגורען ונחשב לאיכותי יחסית. כאשר מרגישים שיש צורך לעלות שלב, המכונות הבסיסיות עושות עבודה נהדרת. אנשים לומדים, באמצעות מכונות פשוטות יחסית את רזי הטחינה ויכולים להגיע לתוצאות נהדרות גם ללא ניסיון. כמובן, כאשר מתמקצעים, מתנסים ומצליחים, רוצים להעלות שלב, ואז, מכונות כמו Philips 4300 Series EP4324/90 לה יותר פיצ'רים, יכולות לעשות עבודה שהיא פשוט נהדרת.

 

קלות שימוש ותדירות השתייה

מכונות קפה יכולות להיות פשוטות ונוחות לתפעול, אך כאשר קפה הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלכם, מכונה אוטומטית כמו DeLonghi ECAM550.55.SB תעשה את החיים שלכם הרבה יותר קלים וטעימים. תוכלו להכין מגוון רחב של משקאות קפה בלחיצת כפתור וליהנות מעבודה איכותית וחווית שימוש שלא הכרתם. חשוב מאוד להבין באיזה שלב אתם נמצאים ומה המקום בו תופס הקפה בחיים שלכם.

 

אם אתם נהנים מקפה איכותי ולא מוכנים להתפשר, המעבר למכונות קפה טוחנות ידניות או אוטומטיות הוא פשוט מתבקש, ויהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים באספקט הזה. כמי שמשתמש בדלונגי, ושותה 4 כוסות קפה לפחות במהלך יום העבודה, זוהי אחת ההחלטות החכמות, אם כי היקרות, שעשיתי, ואני נהנה מכל רגע.

 

פרקטי ויפה

מכונות קפה עושות גם קפה אספרסו איכותי יותר, והן פרקטיות במיוחד כאשר מארחים הרבה אנשים. בסוף הארוחה, כאשר אנשים רוצים קפה, הרבה יותר קל ללחוץ על כפתורים מאשר להתחיל להכין כוסות מורכבות עם המון בקשות. המכונות הן גם מרשימות ויפות, ואפילו לא גדולות מדי לרוב, כך שהן אינן תופסות מקום גדול על השיש, וגם מוסיפות מראה מעניין בכל הנוגע לפן העיצובי.

 

גם אנשים שלא שותים את כל הקפה שלהם בעזרת מכונות קפה, יכולים למצוא את עצמם נהנים מהכנת קפה לאנשים אחרים בסוף ארוחה גדולה. בסופו של דבר, המכשיר הוא פרקטי גם אם הוא אינו בשימוש אינטנסיבי בבית שאליו הוא נקנה.

 

להבין את הבסיס

עוד לפני הקנייה של מכונת קפה טוחנת, חשוב להבין את הבסיס של טחינת קפה ומה המטרה של כל הדבר הזה. הבסיס של קפה הוא הוצאת טעם מגרעיני הקפה, כך שככל שתטחנו את הקפה שלכם דק יותר, כך תוציאו טעם חזק יותר. לדוגמה, קפה אספרסו נטחן דק במיוחד, בלחץ רב, ועם מים רותחים במיוחד, כדי לייצר טעם מאוד אינטנסיבי. טחינה גסה יותר תגרום לקפה חלש יותר באופן יחסי.

 

מרבית האנשים יקנו מכונות קפה עם טבליות, אך יש בהחלט אפשרות לקנות מכונות קפה עם טחינה ידנית, ולהיכנס למדע מאחורי זה. כך למשל, תגלו שיש מקרים בהם משרים את הגרעינים במשך שעות רבות במים, כדי לייצר ארומה שונה. הכל עניין של רצון ללמוד וטעם איכותי בקפה.

 

לייצר את הקפה המושלם

כדי לייצר את הקפה המושלם, צריך לעבור תהליך ארוך של למידה ועבודה מול המכונה. ראשית, חייבים להיות מדויקים עם הטחינה והאינטנסיביות שלה. שנית, יש לשים לב לכמויות המדויקות של המים, בטמפרטורה הנכונה. חשוב מאוד להיות עקביים עם הטחינה, כי אם לא תעשו זאת, תקבלו טעמים מבלבלים מאוד בקפה שלכם, שיהיה גם לא אחיד מבחינת מרקם.

 

בגדול, הנוסחה היא די פשוטה, כאשר המכונות המתקדמות יותר עושות עבודה טובה יותר בטחינת הקפה לפי הטעם האישי שלכם. הן מצליחות ללמוד את הטעם שלכם ולספק לכם את הקפה שאתם אוהבים בצורה מאוד עקבית.

 

מעבר איטי ומבוקר

לא חייבים להגיע אל המכונות המתקדמות בשלב הראשון, שכן קפה הוא טעם נרכש. אפשר לעבור אט אט מהקפה המגורען, אל מכונות פשוט וקפה איכותי יותר, ועד מכונות משוכללות עם קפה המותאם בדיוק לטעם שלכם, פעם אחר פעם. מרבית האנשים שותים קפה לפחות פעמיים ביום, כאשר חלקם הגדול כלל לא מסוגל להתחיל את העבודה בבוקר ללא קפה חם. לרוב, אנשים מוסיפים עוד כוס לאחר ארוחת הצהריים, או לקראת אחר הצהריים.

 

הגוף מתרגל לכך, והוא דורש את הקפה, כאשר מדובר בהתמכרות לכל דבר. עם זאת, כאשר שותים קפה איכותי יותר, מצליחים לתפקד בצורה טובה יותר, ולאורך זמן. לכל מה שאנחנו צורכים יש משמעות גדולה על התפקוד שלנו, וכמו שלא היינו קונים בשר או דגים במקום מפוקפק, יש צורך גם בקפה איכותי במיוחד כדי שיזין את הגוף ולא יפגע בו.

 

לענות על השאלות הנכונות

קנייה של מכונת קפה צריכה לבוא בראש ובראשונה לאחר מענה על שאלה פשוטה – כמה קפה אני שותה? אם התשובה לכך היא פעם ביום או פעם ביומיים, כנראה שאתם לא צריכים מכונת קפה. אם התשובה לכך היא פעמיים או שלוש פעמים ביום, ייתכן שמכונה טובה בהחלט תעשה לכם טוב. המכונה משדרגת מאוד חלק נכבד מהתזונה שלכם, ועושה זאת על הצד הטוב ביותר.

 

שאלה נוספת שצריך לשאול היא האם קפה שנטחן בצורה טרייה נותן לי את הערך המוסף. חשוב לזכור שקפה, כאמור, הוא טעם נרכש, כך שאת ההבדל עלולים להבין רק בשלב מאוחר יותר. אם אכן מבינים את ההבדל (עם מכונות קפה בעבודה או אצל חברים), אז בהחלט יש ערך לקנייה.

 

מחיר וערך לקונה

שאלת העלות היא תמיד שאלה משמעותית בכל קנייה. יש מכונות קפה יקרות במיוחד, ששמות דגש על ניואנסים שהם אינם רלוונטיים למרבית האנשים. חשוב להשקיע בהתאם לצריכה שלכם, ולקנות את המכונה שלא תגרום לכם לפשיטת רגל. מנגד, אם אתם שותים קפה 3 או 4 פעמים ביום, ומאוד רגישים לטעם הקפה ולרמת הקפאין וההקצפה, ייתכן שמכונה יקרה זוהי בהחלט השקעה שתחזיר את עצמה בצורה כזו או אחרת. בכל אופן, חשוב לקרוא כמה שיותר על המכונה שאתם רוצים לקנות, להבין אותה, את היתרונות והחסרונות שלה, ולעשות בחירה מושכלת.

 

מה מתאים לכם?

חשוב לזכור שלא כולם אוהבים קפה טחון. יש אנשים שהטעמים הבסיסיים מתאימים להם, והם אינם זקוקים לשינוי. קפה, כאמור וכזכור, הוא נישה יוצאת דופן, שכן הוא משותף לכל כך הרבה אנשים, אך יש המון דרכים לצרוך אותו. מכונת קפה תעשה טוב לאנשים שאוהבים קפה, גם אם לא בטווח הקצר, כי לפעמים לוקח קצת זמן להתרגל. נושא התחזוקה והניקיון הוא גם נושא שצריך לתת עליו את הדעת, כי לא כל אחד רוצה להתעסק יותר מדי עם הקפה של הבוקר שלו. לכן, עשו את החושבים שלכם ובצעו את ההחלטה שעשויה לשנות את החיים שלכם מבחינת צריכת קפה איכותית.

 

מכונת קפה טוחנת לעומת מכונת קפה רגילה

מכונות קפה טוחנות ומכונות קפה רגילות עשויות להיראות דומות במבט ראשון, אך ישנם הבדלים עיקריים המייחדים אותם. אחת ההבחנות העיקריות טמונה ביכולתה של מכונת הקפה הטוחנת לטחון פולי קפה טריים ממש לפני הבישול, בעוד שמכונת קפה מומלצת רגילה דורשת בדרך כלל קפה טחון מראש או שימוש בקפסולות קפה. תכונה זו לבדה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הטעם והארומה של הקפה המבושל.

יתר על כן, מכונות קפה טוחנות מציעות את הגמישות להתאים את גודל הטחינה לפי העדפות אישיות. זה מאפשר למשתמשים להתאים אישית את חווית הקפה שלהם, בין אם הם מעדיפים טחינה גסה עבור פרנץ' פרס או טחינה עדינה עבור אספרסו. מכונות קפה רגילות, לעומת זאת, מגיעות עם גודל טחינה קבוע, מה שמגביל את מגוון אפשרויות הקפה.

הבדל משמעותי נוסף הוא טריות הקפה. מכונות קפה מטחנות מבטיחות שהפולים נטחנים ממש לפני הבישול, תוך שמירה על השמנים והטעמים הטבעיים. לעומת זאת, קפה טחון מראש בשימוש במכונות קפה רגילות עלול לאבד חלק מהטריות שלו עם הזמן, וכתוצאה מכך לקבל כוס קפה פחות טעימה.

בנוסף, מכונות קפה טוחנות מגיעות לרוב עם מגוון תכונות מתקדמות, כגון טיימרים הניתנים לתכנות, הגדרות חוזק מתכווננות ובקרת טמפרטורה. תכונות אלו מספקות למשתמשים שליטה ונוחות רבה יותר בהכנת כוס הקפה הרצויה להם. מכונות קפה רגילות, למרות שהן יעילות, עשויות להיות חסרות את הפונקציות הנוספות הללו.

 

תכונות ייחודיות במכונות קפה טוחנת

מכונות קפה טוחנות מעוצבות בתכונות ייחודיות התורמות לאיכות ולטעם הכללי של הקפה. אחד המאפיינים הבולטים הוא הטוחנת המובנית, המאפשרת למשתמשים לטחון פולי קפה טריים ממש לפני הבישול. זה מבטיח טריות ומיצוי טעמים אופטימליים, וכתוצאה מכך כוס קפה עשירה וארומטית.

תכונה בולטת נוספת של מכונות קפה טוחנת היא היכולת להתאים את גודל הטחינה. תכונה זו מאפשרת למשתמשים להתאים את הטחינה לשיטת הבישול המועדפת עליהם, בין אם היא גסה עבור פרנץ' פרס, בינוני עבור מכונת קפה בטפטוף או עדינה עבור מכונת אספרסו. היכולת להתאים אישית את גודל הטחינה מבטיחה שהקפה מבושל לשלמות, ומשפרת את הטעם והארומה הכלליים.

יתר על כן, מכונות קפה טוחנת מגיעות לרוב עם אפשרויות בישול מרובות. דגמים מסוימים מציעים את הבחירה בין חליטה בכוס אחת או קנקן גדול יותר, בהתאם להעדפות ולאירועים שונים. מגוון האפשרויות האלה מועילות במיוחד עבור משקי בית עם צרכי צריכת קפה משתנים.

בנוסף, מכונות קפה מטחנות רבות מציעות הגדרות הניתנות לתכנות, המאפשרות למשתמשים להגדיר את זמן הבישול והחוזק מראש. תכונה זו נוחה במיוחד למי שנמצא בלוח זמנים צפוף, מכיוון שהיא מאפשרת להם להתעורר לכוס קפה טרי או להכין אותה כשהם מגיעים הביתה.

 

איך להפעיל מכונת קפה טוחנת 

הפעלת מכונת קפה טוחנת דורשת מספר פריטים חיוניים כדי להבטיח שימוש חלק ויעיל. בראש ובראשונה תזדקקו לפולי קפה טריים לבחירתכם. מומלץ להשקיע בפולים איכותיים להשגת הטעם והארומה הטובים ביותר.

בנוסף לפולי קפה, תצטרכו גם מכונת קפה טוחנת המתאימה להעדפות ולצרכים שלכם. קיימים דגמים שונים בשוק, החל ממכונות ידניות ועד מכונת קפה אוטומטית מומלצת. חשוב לבחור אחד שמתאים ליכולת הבישול הרצויה, לתכונות ולתקציב.

כדי להפעיל את מכונת הקפה הטוחנת, יהיה עליכם למלא את מאגר המים במים טריים וקרים. רצוי להשתמש במים מסוננים כדי לשפר את טעם הקפה. יש לעקוב אחר מפלס המים ולמלא מחדש לפי הצורך, בהתאם לכמות הבישול.

לאחר מכן, יש לוודא שהמכונה מחוברת למקור מתח ומופעלת. לרוב מכונות הקפה הטוחנות יש לוחות בקרה או כפתורים אינטואיטיביים המאפשרים לבחור את אפשרויות הבישול הרצויות, כגון גודל הטחינה, חוזק הבישול ושיטת הבישול.

לאחר הפעלת המכונה והתאמת ההגדרות, ניתן להוסיף את הכמות הרצויה של פולי קפה לתא. לאחר מכן המכונה תטחן את הפולים לגודל הטחינה שבחרתם, והקפה הטחון יועבר לתא הבישול.

לבסוף, הניחו מסנן קפה או פילטר רב פעמי באזור המיועד של המכונה והציבו את הקנקן או הספל מתחתיו. לחצו על לחצן הבישול או התחילו את תהליך הבישול בהתאם להוראות המכונה. לאחר מכן, המכונה תחלץ את הטעמים מהקפה הטחון ותוציא את הקפה הטרי לתוך הקנקן או הספל.

 

למה כדאי להשקיע במכונת קפה טוחנת

השקעה במכונת קפה טוחנת ביתית יכולה לשפר מאוד את חווית בישול הקפה בכמה דרכים. ראשית, זה מאפשר לקבל פולי קפה טחונים טריים ממש לפני הבישול, מה שמבטיח טעם וארומה מרביים. קפה טחון מראש מאבד את טריותו וטעמו במהירות, ואילו טחינת הפולים ממש לפני הבישול שומרת על המאפיינים העשירים של הקפה.

בנוסף, מכונת קפה טוחנת מציעה גיוון מבחינת אפשרויות גודל הטחינה. שיטות חליטה שונות, כמו אספרסו, טפטוף קפה או פרנץ' פרס, דורשות גדלי טחינה שונים. עם מכונת קפה טוחנת, יש לכם את החופש להתאים את גודל הטחינה כך שיתאים לשיטת הבישול המועדפת עליכם, וכתוצאה מכך תוכלו ליהנות מכוס קפה מותאמת ומהנה יותר.

יתר על כן, בעלות על מכונת קפה טוחנת מעניקה לכם את ההזדמנות לחקור מגוון של פולי קפה. אתם יכולים להתנסות עם מקורות שונים, תערובות ורמות טחינה שונות כדי לגלות את הטעמים האהובים עליכם. זה פותח עולם של אפשרויות ומאפשר לכם להרחיב את מנעד הטעמים.

השקעה במכונת קפה ביתית מומלצת גם חוסכת לכם כסף בטווח הארוך. במקום לרכוש קפה טחון מראש, שהוא לרוב יקר יותר, ניתן לקנות פולי קפה שלמים בתפזורת ולטחון אותם לפי הצורך. כך תוכלו ליהנות מהטריות והאיכות של הקפה מבלי לשבור את הכיס.

יתר על כן, מכונת קפה טוחנת, כמו למשל מכונת קפה דלונגי מומלצת, מוסיפה נופך של נוחות לשגרת הקפה שלכם. עם כמה צעדים פשוטים, אתם יכולים לקבל כוס קפה טרי בנוחות של הבית שלכם ואם יש לכם גינה אז תוכלו ליהנות עם הקפה המשובח במערכת ישיבה בגינה ולהשלמת החוויה תוכלו ליהנות גם ממקציף חלב מומלץ. וכבר לא תצטרכו להסתמך על בתי קפה או להסתפק בקפה נמס בינוני.

 

היתרונות של מכונת קפה טוחנת

השקעה במכונת קפה טוחנת מגיעה עם מגוון יתרונות שהופכים את הרכישה לשווה. ראשית, היתרון העיקרי הוא היכולת לטחון פולי קפה טריים, מה שמשפר משמעותית את הטעם והארומה של הקפה. תהליך הטחינה משחרר את השמנים הטבעיים בפולים, וכתוצאה מכך מתקבלת כוס קפה חזקה וטעימה יותר.

יתרון נוסף הוא השליטה בגודל הטחינה. לעומת מכונת אספרסו טוחנת מומלצת שבה תוכלו בעיקר ליהנות מכוס אפסרסו עם מכונת קפה טוחנת, תוכלו להתאים את הטחינה כך שתתאים לשיטת הבישול המועדפת עליכם, לעומת בין אם זו טחינה עדינה לאספרסו או טחינה גסה לפרנץ' פרס. רמת התאמה אישית זו מאפשרת להשיג את המיצוי המושלם ומבטיחה כוס קפה טעימה באופן עקבי בכל פעם.

יתר על כן, מכונת קפה טוחנת מציעה נוחות ויעילות. מכונת הכל באחד חוסכת לכם מקום בדלפק ומבטלת את הצורך במכשירים נפרדים לטחינה וחליטה. זה מייעל את תהליך הכנת הקפה ומפשט את שגרת הבוקר שלכם.

בנוסף, בעלות על מכונת קפה טוחנת מאפשרת לכם לחקור מגוון רחב של פולי קפה. אתם יכולים להתנסות ולבחור פולי קפה ממקורות שונים, תערובות וקלייה, להתאים את הקפה שלכם כך שיתאים להעדפות הטעם שלכם. הרבגוניות הזו מוסיפה ריגוש וגיוון לחוויית הקפה, ומאפשרת לגלות טעמים חדשים ולהרחיב את מנעד הטעמים של הקפה שלכם.

לבסוף, השקעה במכונת קפה טוחנת יכולה לחסוך לכם כסף בטווח הארוך. בעוד שהעלות המוקדמת עשויה להיות גבוהה יותר בהשוואה למכונת קפה רגילה, טחינת הפולים היא חסכונית יותר מקניית קפה טחון מראש. ניתן לרכוש פולים שלמים בתפזורת במחיר נמוך יותר, וטריותם וטעמם נשמרים לזמן רב יותר באחסון נכון.

 

החסרונות של מכונת קפה טוחנת

בעוד שלמכונת קפה טוחנת יש את היתרונות שלה, חשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות. ראשית, מכונות קפה טוחנת נוטות להיות יקרות יותר ממכונות קפה רגילות. הטוחנת המובנית מוסיפה לעלות, מה שהופך אותה לאופציה יקרה יותר עבור בעלי תקציב מוגבל. בנוסף, התחזוקה של הטוחנת עשויה להיות מסובכת יותר ולאורך זמן רב יותר.

חיסרון נוסף הוא רמת הרעש. טחינת פולי קפה יכולה להיות די רועשת, במיוחד אם יש לכם טוחנת חזקה. זה יכול להוות מטרד, במיוחד בבוקר כאשר אתם מנסים ליהנות מכוס קפה שלווה. אם אתם גרים בדירה או שיש לכם בני בית רגישים לרעש, זה יכול להיות חיסרון משמעותי בבעלות על מכונת קפה טוחנת.

יתר על כן, תהליך הטחינה עצמו יכול להיות מבולגן. שארית קפה יכולה להתפזר וליצור בלגן על השיש, דבר הדורש ניקוי ותחזוקה נוספים. חשוב שיהיו לכם כלי ניקוי וטכניקות מתאימים כדי לשמור על המכונה והסביבה מסודרים.

בנוסף, מכונות קפה טוחנות נוטות לכלול יותר חלקים ורכיבים, מה שאומר שיש סיכוי גבוה יותר שמשהו ישתבש או יזדקק לתיקון. הדבר עלול לגרום לעלויות נוספות ואי נוחות.

 

ניקוי ותחזוקה

ניקיון ותחזוקה נכונים הם חיוניים לשמירה על תפקוד אופטימלי של מכונת הקפה הטוחנת ולהפקת קפה טעים. להלן מספר תחומים מרכזיים שכדאי להתמקד בהם:

 

ניקוי הטוחנת: הטוחנת היא לב המכונה, וניקוי קבוע הוא חיוני כדי למנוע הצטברות של שאריות קפה ושמנים. עקבו אחר הוראות היצרן לפירוק הטוחנת והשתמשו במברשת או במטלית רכה כדי להסיר שאריות של חלקיקי קפה. הימנעו משימוש במים או בשיטות ניקוי רטוב על הטוחנת, מכיוון שהדבר עלול לפגוע במנוע או להשפיע על הטעם של חליטות עתידיות.

 

הסרת אבנית מהמכונה: עם הזמן, משקעי מינרלים ממים עלולים להצטבר ברכיבים הפנימיים של מכונת הקפה הטוחנת, ולהשפיע על הביצועים שלה. יש צורך להסיר אבנית באופן קבוע כדי להסיר משקעים אלו ולשמור על פונקציונליות אופטימלית. עקבו אחר הוראות היצרן לתהליך הסרת האבנית, תוך שימוש בתמיסת הסרת אבנית מסחרית או בתמיסה ביתית של חומץ ומים. הקפידו לשטוף את המכונה ביסודיות לאחר מכן כדי להסיר שאריות של תמיסת הסרת אבנית.

 

ניקוי מאגר המים ומגש הטפטוף: יש לנקות את מאגר המים ומגש הטפטוף באופן קבוע כדי למנוע צמיחה של חיידקים ועובש. רוקנו ושטפו את מאגר המים מדי יום, ונקו אותו עם חומר ניקוי עדין לפחות פעם בשבוע. באופן דומה, הסירו ונקו את מגש הטפטוף כדי למנוע הצטברות של שאריות קפה ונוזלים. בחלק מהמכונות יש חלקים ניתנים להסרה הניתנים לשטיפה במדיח כלים, אך יש לבדוק תמיד את הוראות היצרן לפני ביצוע זאת.

שאלות ותשובות על מכונת קפה טוחנת

מה המחיר הממוצע של מכונת קפה טוחנת?

טווח המחירים של מכונות קפה טוחנות הוא די גדול, שכן יש מכונות ידניות ומכונות אוטומטיות. המכונות הידניות והפשוטות ביותר נעות סביב ה-1,000 שקלים, בעוד המכונות האוטומטיות המתקדמות, עם סט שלם של פונקציות, יכולות לעלות גם צפונה מ-5,000 שקלים, בדיוק כמו הדלונגי.

האם יש הבדל באיכות הקפה בין המכונות הזולות ליקרות?

בהחלט כן. קפה איכותי זה עניין של ניואנסים. ככל שהטחינה איכותית יותר, שגוף החימום טוב יותר ואופן ההקפצה מרשים יותר, כך הקפה שלכם יהיה טוב יותר. לא כולם מרגישים בניואנסים, אך מי שקונה מכונת קפה יכול להבדיל היטב בין קפה בינוני לקפה מעולה. המכונות היקרות עושות קפה מעולה.

עד כמה קשה הטחינה הידנית במכונות קפה?

לא מדובר בפעולה פיזית מאומצת. הפעולה היא אמנם רפטטיבית ויש לבצע אותה כמה פעמים, אך זה בהחלט משהו שאפשר להתרגל אליו, גם עבור אנשים שהם אינם פיזיים. טחינה ידנית היא משהו שצריך להבין בו, והנושא הפיזי הוא רק נדבך קטן מהעניין.

האם מכונות קפה לא משתלטות על השיש?

יש מכונות גדולות במיוחד שתופסות לא מעט מקום, אך יש גם מכונות קומפקטיות וקטנות יחסית. התאמה למטבח זה בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון, ולבטח אם יש לכם מכשיר מים, מתקן ייבוש, טוסטרים ושאר אלמנטים שאנשים שמים על השיש במטבח.