איך לבחור מכונת כביסה חדשה ומה כדאי לדעת לפני הרכישה

מכונת הכביסה התעייפה ואתם מתלבטים מה לקנות לאור ההיצע הרחב בשוק? תנו לנו לעזור לכם עם כמה טיפים לפני הקנייה של מכונת כביסה מומלצת

פתח קדמי או פתח עליון?

מכונות הכביסה נחלקות לשני סוגים לפי מיקום וסוג הפתח שלהן – מכונות כביסה עם פתח בחזית המכונה ומכונות כביסה עם פתח בחלקן העליון. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות וגם מבחינת נוחות כל אחד מעדיף את הסגנון שלו. מכונות פתח עליון צרות יותר, ולכן חוסכות במקום ומתאימות למקומות צרים וקטנים וגם נוחות יותר להכנסת והוצאת הכביסה. אבל אם אתם מתכננים להציב מייבש על המכונה, ברור שתצטרכו מכונת כביסה עם פתח קדמי. מכונות כביסה עם פתח עליון בדרך כלל קטנות יותר גם בכמות הכביסה שהן מכילות.

 

מכונת כביסה עם פתח קדמי מאפשרת ניצול החלק העליון שלה להנחת דברים כמו מייבש ואפילו מדפים או להניחה מתחת למדף או ארון. מכונה כזו תופסת יותר מקום ויותר שטח על הרצפה. חובה להתייחס גם לפתח שלהן ולזווית הפתיחה של הדלת. יש לאפשר לה תנועה חופשית כדי להוציא בקלות את הכביסה. מכונות עם פתח קדמי הן גם הנפוצות ביותר ולכן תמצאו גם מבחר גדול יותר של דגמים שלהן.

 

מפרט המכונה

 

פרט לכך שרצוי לבחור מכנה עם דירוג אנרגטי A, כיוון שהיא תהיה חסכונית יותר בצריכת חשמל, רצוי לבחור מכונת כביסה עם קיבולת של 7 קילו לפחות ו-1,000 סל"ד מינימום. ככל שמהירות הסיבוב לדקה (סל"ד) גבוהה יותר – הסחיטה יעילה ומהירה יותר. שימו לב לתוכניות השונות שיש במכונה והאם הן מתאימות לכם. יש מכונות עם נעילה בפני ילדים, שניתן לעצור אותן באמצע ולהוסיף בגדים למשל. רצוי שמהכונה תשקול את כמות הבגדים ותהיה לה יכולת להתריע על בעיות, סיום התוכנית וכדומה.

 

נוחות התפעול

 

תפעול המכונה נעשה באמצעות לוח פיקוד מכני או דיגיטלי, ולאחרונה מיוצרות גם מכונות המופעלות באמצעות הסמרטפון. קלות בחירת התוכנית המתאימה והשימוש במכונה חשוב ביותר למי שמתכוון להשתמש בה לעיתים קרובות.

 

בחירת המותג

 

מכונת הכביסה שלכם יכולה להחזיק מעמד הרבה שנים בלי בעיות ורצוי גם שיהיו עמידות ובטוחות לשימוש לאורך זמן. כיום קיימות מספר חברות שנחשבות למובילות בשוק בתחום מכונות הכביסה, ביניהן בוש, סימנס, קונסטרוקטה שהם למעשה הדגמים המובילים והן מיוצרות באותם מפעלים. המותגים האלו הם האמינים ביותר וניתן למצוא אותם במבחר אפשרויות וטווח מחירים רחב.

 

גם א.א.ג ואלקטרולוקס הן מכונות אמינות וטובות לצד מכונות של חברות יוקרתיות כמו מילה (Miele) והן עדיין מחזיקות לטווח ארוך יותר ומתקלקלות פחות בהשוואה לאחרות. 

 

פרט למה שהמלצנו לכם למעלה, כמובן שתמיד כדאי להסתמך על המלצות של חברים ומשפחה וכאלו שרכשו לאחרונה מכונת כביסה ויכולים לחוות דעה עליה. כמובן שאתם מוזמנים להעזר באחת הסקירות שלנו: