איך לבחור מכונת קפה ביתית?

אין כיף גדול יותר מאשר להתעורר בבוקר וליהנות מקפה מפנק – יש אנשים, אשר מעידים שאותה כוס קפה של "בוקר" היא הדלק שלהם לכל היום..


יחד עם זאת, כידוע, כל אחד אוהב ומעדיף את הקפה שלו בצורה קצת אחרת ולכן, בכדי שאותו קפה כיפי של בוקר יהיה מושלם, חשוב שתהיה בבית מכונת קפה איכותית, אשר מאפשרת את הכנת המשקה האופטימאלי.


אז אם גם אתם הגעתם למסקנה שהגיע הזמן שלכם לפעול על מנת ליהנות ממכונת קפה ביתית איכותית, בשלב הבא, ההמלצה תהיה לבצע את הבחירה הנכונה ולהלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם בהשגת המטרה:

בחירת סוג המכונה

נהוג לחלק את מכונות הקפה ל-3 סוגים עיקריים: מכונות אוטומטיות, מכונות חצי אוטומטיות ומכונות ידניות.

במכונות האוטומטיות הכנת הקפה מתבצעת על ידי לחיצת כפתור פשוטה וב-2 הסוגים האחרים של מכונות הקפה, יש צורך לבצע פעולה מעט יותר מורכבת בכדי להכין את המשקה – כאשר, במקרה של המכונה הידנית, פעולת ההכנה תהיה המורכבת ביותר, אך  מאידך, תאפשר לכל אחד להכין את הקפה שלו בדיוק כמו שהוא מעדיף ואוהב. 

 

היכנסו לסקירת מכונות קפה מומלצות שהכנו לכם >

 

חומר הגלם עליו תתבסס המכונה

לפני שבוחרים מכונת קפה ביתית, חשוב להבין כי אחד ההבדלים המשמעותיים בין המכונות, טמון בצורה של חומר הגלם אותו יש להזין בכדי ליהנות מהמשקה.
כך יוצא, שישנן מכונת קפה אשר עובדות על קפסולות, מכונות אשר עובדות על פולי קפה, מכונות שמקבלות קפה טחון ומכונות אשר פעולתן מתבססת על פודים.
חשוב לקחת בחשבון, שחומר הגלם עליו תתבסס פעולת המכונה, ישפיע הן על צורת הכנת המשקה והן על העלות של כל כוס קפה.

 

נוחות השימוש

כאשר רוכשים מכונת קפה ביתית, המטרה תהיה כמובן ליהנות ממכונה ידידותית למשתמש, אשר תאפשר להכין קפה בכל שעה בה חפצים בכך – עם מינימום של מורכבות או סיבוכים.
עכשיו, חשוב לציין כי ישנם אנשים אשר יהיו מוכנים להשקיע קצת יותר בכדי ליהנות מקפה בדיוק כמו שהם אוהבים – אבל גם הם יבקשו כמובן, לשלוט כמה שיותר מהר במכונה.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להבין תחילה, כמה זמן ואנרגיה אתם מוכנים להשקיע על הכנת הקפה, בשלב הבא, לשים דגש על המפרט הטכני של המכונה ואף לבקש הסבר מקדים לגבי צורת השימוש בה – זאת על מנת להבטיח שאכן מדובר במכונה המתאימה.

אם אתם מתלבטים לגבי מקציף חלב, אז דעו שתמיד אפשר לרכוש אחד בנפרד…

 

גודל ונראות

בסופו של דבר, כאשר, רוכשים מכונת קפה ביתית, קיימת חשיבות גבוהה גם לדאוג שיהיה היכן למקום אותה – כך שגודל המכונה, ישפיע במידה לא קטנה על הבחירה.
מעבר לכך, גם לנראות המכונה יכולה להיות מידת מה של השפעה על ההחלטה – כאשר, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מכונות קפה מעוצבות ומרשימות, אשר ישתלבו בהרמוניה עם עיצוב המטבח ואף ישדרגו אותו – כמובן, שההמלצה היא לא למהר ולקנות מכונת קפה רק בגלל העיצוב המהמם שלה, אבל זה בהחלט יכול להוות כערך מוסף..

מחיר המכונה

טווח המחירים של מכונות קפה הינו רחב במיוחד – כך שניתן למצוא מכונות קפה ב-400 ₪ ומחירן יכול גם להגיע לאלפי שקלים.
לכן, גובה התקציב אשר יוקצה עבור המטרה, ישפיע במידה רבה על הבחירה.
כמובן, שחשוב לקחת בחשבון שבמקרים רבים שווה לשלם קצת יותר בכדי ליהנות ממכונת קפה איכותית אשר תשרת אתכם נאמנה לאורך תקופת זמן ארוכה.
מעבר לכך, ההמלצה היא גם לחשב את העלות של כל כוס קפה – כי יהיו מקרים בהם תגלו שעדיף לשלם קצת יותר על המכונה, במטרה להוזיל את המחיר של כל כוס קפה אותו היא מפיקה.

 

עשינו לכם חשק לקפה? כאן תמצאו מכונות קפה מומלצות של נספרסו >