איך להיכנס לכושר – טיפים למתחילים

3 טיפים לנחיתה קלה בעולם הכושר

אתם חוזרים הביתה אחרי יום עבודה עמוס, חולצים את הנעליים, יושבים על הספה, צופים בטלוויזיה ומיד נזכרים "שבטעות" שכחתם לבצע את האימון שהבטחתם לעצמכם בבוקר אותו היום. בשלב זה, רובנו נדחה את האימון למחר או שפשוט נשכח מכל העניין ונחזור לצפייה שקטה בטלוויזיה…

 

להיכנס לכושר זו בהחלט החלטה לא פשוטה שדורשת כוח רצון, התמדה וגם אחריות אישית, אז אם גם לכם קשה להתחיל להתאמן הנה לכם 3 טיפים לנחיתה קלה בעולם הכושר

טיפ מספר 1 – מטרה – אם תרצו אין זו אגדה

 

נסו לדמיין סיטואציה בה אתם נכנסים לרכב, מניעים את המנוע ומתחילים לנסוע ברחבי הארץ… מתישהו ודאי תשאלו – "לאן אנו נוסעים"? ממש כמו בנסיעה ממושכת ברכב, אנו צריכים להגדיר מטרה או יעד שאליהם אנו רוצים להגיע. הגדירו מטרה ברורה והתחילו את הנסיעה הספורטיבית שלכם אל עבר היעד המיוחל. מטרות כמו "ללכת כמה פעמים בשבוע" או "לעשות קצת פעילות גופנית" לא מספקות אופק בהיר לחזון שלכם ואת מקומן צריכות לתפוס מטרות ברורות ומדידות כמו "הליכה למרחק של 3 ק"מ שלוש פעמים בשבוע" או " 3 סטים של סקוואטים".

 

טיפ מספר 2 – הדרגתיות – גם את רומא לא בנו ביום אחד

 

אז קבעתם לעצמכם מטרה ואתם מוכנים לצאת לדרך, אבל לפעמים היעד נראה רחוק מידי וקשה מאוד לביצוע. כדי להבטיח התקדמות חכמה ובטוחה מפציעות, בצעו את האימונים שלכם בהדרגה מתמשכת לאורך זמן. אסטרטגיה נפוצה להשגת מטרות היא חלוקת עומסים חכמה. נניח שתרצו לרוץ 8 ק"מ ברצף ללא הפסקה, תחילה, חלקו את 8 הקילומטרים הללו ל-4 ריצות בשבוע כאשר כל ריצה מסתכמת ב-2 ק"מ. לאחר ששיפרתם את הכושר הגופני, תוכלו לחלק את 8 הקילומטרים ל-2 ריצות בשבוע ולבסוף תגיעו ליעד הריצה שלכם!

 

טיפ מספר 3 – התמדה – פעולות החוזרות על עצמן הופכות להרגל

 

עכשיו כשאתם מצוידים במטרה מוגדרת ותוכנית אסטרטגית מושלמת, כל שנותר זה לגשת לשלב הביצוע. לרוב, באימוני הכושר הראשונים מתגלים קשיים פיזיים ומנטליים כאחד. כאבי שרירים, זיעה ודופק גבוה הם הדרך של הגוף להתגבר על העומסים במהלך האימון, וכאשר אלה צצים, מתעוררות המחשבות על הספה בסלון, המזגן ואולי אפילו על משהו טעים לאכול. התמדה היא מפתח להצלחה, וזכרו שככל שתתרגלו יותר פעילות גופנית כך תאמצו אותה כהרגל ולבסוף גם כחלק מאורח החיים שלכם.

 

לסיכום, אורח חיים אקטיבי לא תמיד פשוט וקל ליישום, אבל ללא ספק משפר את איכות החיים של כל המתמידים בו. הטיפים שזה עתה קיבלתם יעזרו לכם להתחיל לבצע פעילות גופנית כחלק משגרת היום שלכם וגם להתמיד לאורך זמן. אם בכל זאת אינכם מצליחים להתחיל את המסע הספורטיבי שלכם, פנו לאנשי מקצוע שילוו וידריכו אתכם שלב אחרי שלב וידאגו שתשיגו את היעדים שהגדרתם. בהצלחה.

 

התחילו בקניית מזרן מתאים לאימון – היכנסו להמלצות שלנו >