מתי מתחילים מבצעי בלאק פריידי?

האינטרנט הפך להיות זירת המסחר הגדולה והפופולארית בעולם ורוב האנשים נהנים מהעובדה הזאת – בכל זאת, העבודה שמדובר בהליך רכישה שניתן לעשות מהספה או מהמיטה, כשהרכישה מגיעה עד אליך, בהחלט הופכת אותה לאטרקטיבית.


מה שלא פחות אטרקטיבי זאת העובדה שרכישות באינטרנט מאפשרות ליהנות ממחירים אטרקטיביים, ממבצעים חד פעמיים ומהוזלות מיוחדות.


ואחד הימים בהן כל אותם מבצעים יהיו מונחים לפנינו "במלוא תפארתם" הוא כמובן בלאק פריידי!


"בלאק פריידי" נמנה על אותם מחגי הקניות הגדולים והמשמעותיים – אשר מקורם בארצות הברית.


אם אתם תוהים מתי black Friday – זה בדיוק הזמן להכניס ליומן את המועד הבא – יום שישי הרביעי בחודש נובמבר (זה יוצא יום אחרי חג ההודיה).


במידה ואתם מחפשים מידע פרטני לגבי בלאק פריידי תאריך לשנת 2024 – אז כבר עכשיו תשננו את התאריך 24 בנובמבר – כי זה המועד של בלאק פריידי באותה השנה. 


"לגזור ולשמור" – דברים שחשוב שתדעו על בלאק פריידי


ראשית כל, ולידע כללי, מקור השם "בלאק פריידי" או "יום שישי השחור" הוא משנת ה-60 של האלף הקודמת. מונח זה שימש באותם הימים לתיאור תנועת כלי הרכב והולכי הרגל המשמעותית אשר התרחשה ביום שאחרי חג ההודיה – כאלפים רבים של אמריקאים עשו את דרכם לקניונים ולחנויות בכדי לערוך קניות.


מבחינת התאריך, בלאק פריידי מתקיים כאמור ביום שישי שלאחר חג ההודיה – ולמרות שלא מדובר ביום חג רשמי מדובר ביום שרבים מהאמריקאים לוקחים חופש על מנת ליהנות ממנו. בישראל, מדובר ביום שישי שהוא יום קצר ואנשים רבים כלל לא עובדים, ככה שגם הם פנויים ליהנות ממנו. חשוב לציין שיש רשתות, אתרים מסחריים וחנויות אשר מתחילים את מבצעי הבלאק פריידי כבר שבוע ולעיתים גם יותר לפני המועד הרשמי שלו.

 

מבחינת המבצעים וההנחות – שהם כמובן, גולת הכותרת של הבלאק פריידי. חשוב לדעת שבאותו יום לא מעט חנויות ורשתות הן מהארץ והן מהעולם מציעים הנחות משמעותיות ומבצעים על מגוון רחב של מוצרים ובין היתר: בגדים, אלקטרוניקה, צעצועים, טיפוח ועוד.. – לא מעט אנשים אשר מעוניינים לקנות מוצר מסוים מעדיפים לחכות לבלאק פריידי, על מנת ליהנות מהנחה משמעותית על אותו המוצר.

 

מתי מתחילים מבצעי בלאק פריידי

"לא על הבלאק פריידי לבדו" – היכרות עם המבצעים המוקדמים


כשאתם מבררים מתי זה בלאק פריידי, חשוב שתיקחו בחשבון, שכדאי לכם להתחיל "להיכנס לעניינים" כבר שבוע לפני התאריך.


אתם עתידים לגלות שגם אתרי מסחר בעולם וגם לא מעט חנויות ורשתות בארץ החלו כבר להוריד מחירים ולהציע מבצעים מיוחדים ב"רוח היום".


יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שמאוד יכול להיות שבלאק פריידי עצמו הם יבצעו הוזלה נוספת ואז המחירים יהיו נמוכים יותר – לכן, השאלה אם לרכוש את אותם המוצרים או לא, טומנת בחובה "סיכון מחושב" שכדאי לקחת בחשבון.


כאמור, הסיכון הזה גם בא לידי ביטוי בשאלה שגם אותה כדאי לקחת בחשבון – אם תחכו, האם יישאר? המלאי על כל המוצרים הוא מוגבל, וכידוע מוצרים המוצעים במחירים אטרקטיביים במיוחד עתידי "להיחטף" מהר ויש לקחת בחשבון גם את הפרמטר הזה. 

 

"הפשילו שרוולים" – חשיבותו של תכנון מקדים


אם אתם מתכננים לנצל את ה"בלאק פריידי" עד תום. ההמלצה היא להיערך ולהתכונן ליום זה מראש. ההכנה אמורה לבוא לידי ביטוי בהבנת הדרישות והצרכים שלכם – מה אתם רוצים ומתכננים לקנות. בשלב הבא, כדאי לחקור כמה שיותר אתרים אשר מציעים את אותם המוצרים ולנסות לדלות פרטים לגבי המחירים והעסקאות. מומלץ גם לקבוע לעצמכם תקציב – בכדי להימנע מהוצאות יתר.


פרמטר חשוב נוסף אשר יאפשר לכם צרכנות נבונה נוגע להשוואת מחירים. גם כשיש מבצעים אטרקטיביים והנחות מיוחדות, כדאי להשוות מחירים בכדי לוודא שאתם אכן מבצעים את העסקה הטובה ביותר. כמובן, שגם כדאי לבדוק מה אתם קונים ואם יש אפשרות לקרוא חוות דעת והמלצות פרמטר זה יכול להסב לכם הרבה שקט נפשי שאתם אכן עתידים לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף שלכם. 

 

לסיכום, אין כל ספק שמשתלם לברר מראש מתי זה בלאק פריידי. כאשר, מודעות לתאריך תאפשר לכם להיערך לקראתו בצורה הנכונה ולמקסם את התועלות של אותו היום – וכאמור, ליהנות מחוויית קניות במחירים אטרקטיביים במיוחד.