מנגל חשמלי: 7 מנגלים חשמליים מומלצים 2024! Finder – רק מה ששווה קנייה

בשביל חווית "על האש" מושלמת צריך שלושה דברים: בשר טוב, חברה טובה, וכמובן – מנגל טוב

icon pos_1

ניתחנו

18 סקירות

ו-

379 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מנגל חשמלי מומלץ

מנגל הוא מכשיר שגורם לנו לחשוב על שטחים פתוח, מפגשים עם חברים ומשפחה ואוכל מעולה, אבל ההתעסקות עם פחמים ועשן היא מעייפת ומעצבנת, ומזג האוויר לא תמיד מאפשר "על האש" באוויר הצח. אם אתם רוצים ליהנות ממנגל כל השנה, ולצלות בקלות, בנוחות ובלי יותר מדי לכלוך, אולי הגיע הזמן לעבור למנגל חשמלי.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

תוצאות מדהימות

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

רב תכליתי

מעשנת פלט וגריל

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

קיימים המון סוגים של גריל חשמלי, ממנגל להכנת שיפודים בלבד, ועד לכזה המאפשר גם אפייה, ומכל סוג תמצאו מגוון ענק של דגמים. האפשרויות רבות, וטווח המחירים מסחרר. לא יודעים מאיפה להתחיל? אספנו עבורכם רשימה מגוונת של מנגלים איכותיים, כך שתוכלו לצלות בהנאה את המאכלים האהובים עליכם, ולקבל תוצאות מדהימות.

לוגו של הסקירה

גריל פופולרי לתוצאות מדהימות - Ninja Grill דגם AG301

מנגל Ninja Grill מאפשר לכם ליהנות מטעם של גריל, בלי העשן שמגיע איתו בדרך כלל. עם מנוע עוצמתי, טווח טמפרטורות רחב וארבעה מצבים מובנים, תוכלו להכין עם המנגל הזה מאכלים רבים ומגוונים, בבית או בחוץ. מצורפת אליו חוברת עם מתכונים, טיפים וטבלאות בישול, שתעזור לכם להשתמש בו ביעילות.

Ninja Grill AG301

4.5 15

מנגל מבית נינג'ה – הם לא רק טובים בבלנדרים

יתרונות

עוצמתי

עמיד לאורך זמן

טווח טמפרטורות רחב

רב תכליתי

מתאים לשימוש חיצוני ופנימי

חוברת מתכונים וטיפים מצורפת

ניתן להדחה

חסרונות

אינו קל לשימוש

קנה עכשיו ב- עולם הקולנוע
קנה עכשיו ב- Walla Shops

מנוע עם הספק של 1760W מספק טווח טמפרטורות של 40-265 מעלות. ארבע תוכניות הבישול הן אפייה, ייבוש מזון, טיגון באוויר חם – להכנת מאכלים בריאים יותר – ותוכנית צלייה עם טכנולוגיית Surround Searing המשתמשת באוויר ציקלוני בטמפרטורת 265 מעלות המקיף את האוכל מכל הכיוונים, מפזר את החום ביעילות ובצורה אחידה ויוצר חריכה והשחמה מבלי לשרוף את האוכל. טכנולוגיית Virtual Smoke-Free משתמשת בבקרת טמפרטורה ומגן התזה שומר על גוף החימום משומנים, ומפחית משמעותית את כמות העשן.

 

בעוד שלוח הבקרה הדיגיטלי עצמו קל לשימוש ומאפשר התאמת זמן וטמפרטורה, ובחירה פשוטה בין פונקציות הבישול , האפשרויות הרבות פירושן שתצטרכו לעשות יותר מללחוץ על כפתור בשביל להכין את המאכלים בדיוק בצורה שתרצו. אבל חוברת הטבלאות והטיפים תעזור לכם להתמצא בו ולקבל תוצאות מושלמות. פלטת גריל בגודל 25X25 ס"מ נוחה במיוחד לניקוי, תודות לידיות השליפה ולציפוי נון סטיק קרמי. גם סיר הבישול – שהנפח שלו הוא 5.7 ליטר, והקיבולת שלו 1.3 ק"ג – מגיע עם ציפוי נון סטיק קרמי, וכך גם הסלסלה, בה תוכלו לטגן עד 900 גרם צ'יפס באוויר חם, ובשימוש של עד 75% פחות שמן מאשר בטיגון רגיל. הגריל מגיע עם מברשת מיוחדת לניקוי יעיל, וכל חלקי הגריל מתאימים לשטיפה במדיח.

לוגו של הסקירה

גריל עם שיפודים מובנים - דגם Magic Grill BT-6017 מבית Benaton

זה מנגל רב תכליתי במחיר משתלם במיוחד, כך שהפופולריות שלו ממש לא מפתיעה. הגריל הקומפקטי הזה מגיע עם עשרה שיפודי נירוסטה מסתובבים, כששלושה מהם מיועדים במיוחד להכנת נקניקיות. הוא אופה וצולה ביעילות, ויש לו את כל מה שצריך בשביל להכין סטייקים, המבורגרים, ירקות ועוד המון דברים בקלות.

Benaton Magic Grill BT-6017

4.5 15

"על האש" של פעם עם "גריל הקסם" החדשני

יתרונות

כולל משטח צלייה

שיפודים מובנים ומתקן להכנת נקניקיות

קומפקטי

קל לשימוש

מחיר משתלם

חסרונות

משטח צלייה לא גדול

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- הקונטיינר

הכנת שיפודים טובים היא מיומנות שגובלת באמנות: צריך לסובב אותם באיטיות, לשמור שכל הצדדים יתחממו בצורה שווה, לדאוג שהם יהיו חרוכים מספיק אבל לא ישרפו. ועד שכבר נזכרתם איך כל בן משפחה מעדיף את השיפוד שלו, ונכנסתם לקצב המושלם של סיבוב השיפודים – הסתיו כבר מגיע, והמנגל יוצא לחופש. עם Magic Grill של בנטון, תוכלו להכין שיפודים חמים וטעימים, לא משנה מה מזג האוויר, תודות לעשרת השיפודים המובנים שלו. בקצה כל שיפוד יש ידית מבודדת חום איתה תוכלו לסובב את השיפוד, מה שנותן לכם שליטה מלאה על כל מאכל, וגם מעניק תחושה של ברביקיו מהסוג הישן והטוב. אבל אם תעדיפו שהמנגל יעשה את העבודה בשבילכם, תוכלו לבחור באפשרות רוטציה אוטומטית, ופשוט ליהנות מהתוצאות הטעימות.

 

מעל לשיפודים תמצאו פלטה עם ציפוי נון סטיק איכותי ואקולוגי, המונע קילוף והידבקות מזון למשטח, שמשמשת לצליית בשרים, דגים, ירקות ומטעמים נוספים – הכל ללא עשן וללא שמן טיגון. דפנות הגריל עשויות בטכנולוגיית Cold Touch, והן נשארות קרות למגע גם בזמן שהמנגל פועל. המנגל הזה אמנם לא יעניק לכם את החוויה הקולינרית של ה"נינג'ה גריל", אבל אם אתם מחפשים מכשיר קומפקטי ומשתלם ל"על האש" מסורתי, גריל הקסם יעשה את העבודה.

לוגו של הסקירה

מעשנת פלט וגריל - דגם ZPG-1000E מבית Z-GRILLS

אם יש לכם מקום בחצר הבית, ואתם מוכנים להשקיע קצת כסף, לא תוכלו למצוא טוב יותר מדגם ZPG-1000E של Z-GRILLS. השילוב של בנייה עמידה, בקרה וטכנולוגיות מתקדמות הופך את המנגל הזה לבחירה איכותית עם תמורה מעולה עבור כל שקל (ומדובר בלא מעט שקלים).

Z-GRILLS ZPG-1000E

4.5 15

מעשנת פלט חשמלית מושלמת. נקודה.

יתרונות

רב תכליתי

מאפשר הכנת כמויות גדולות

עמיד ביותר

מגיע עם כיסוי

מד טמפרטורה ו-Bluetooth

אפשרות בחירה בארומה לפי סוג הפלט

חסרונות

תופס הרבה מקום

אינו מתאים לשימוש פנימי

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

בנוסף לברביקיו, תוכלו להכין נקניקים ובשרים מעושנים, לצלות, לאפות, לחרוך, לטגן ולקלות. גם הכנת פיצות ובישול איטי אפשריים עם המכשיר האימתני הזה. יש לה שני משטחי צלייה – משטח מרכזי בגודל 61X40 ס"מ, ומשטח תחתון בגודל 63X45 ס"מ, מה שמאפשר לכם להכין דברים רבים בכמויות גדולות. מתחת למשטחים יש מדף נשלף לאיסוף שומנים. צג דיגיטלי מאפשר בקרה מלאה על הטמפרטורה, ומכשיר Bluetooth נותן לכם לשלוט על המנגל דרך המכשיר החכם שלכם, בעזרת אפליקציה.

 

הגריל הזה עשוי חומרי גלם איכותיים ביותר, הוא עמיד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, ומגיע גם עם כיסוי תואם במתנה. ארבעה גלגלים מאפשרים הזזה של המנגל הזה, אבל הוא שוקל 67 ק"ג, כך שגם עם הגלגלים, זה לא יהיה משחק ילדים להעביר אותו ממקום למקום. הוא מגיע עם ארונית אחסון בעלת שתי דלתות ומדף צדדי, כך שתוכלו לאחסן את כלי הגריל ואת השבבים בצורה בטיחותית.

 

עם מעשנת פלט, תוכלו לבחור בשבבים מזני עצים שונים, המעניקים ארומות שונות למאכלים, החל מניחוח עדין של עץ תפוח, ועד לטעם חריף ומעושן של עץ המשכית. אבל בין כל האפשרויות, שימו לב שהמעשנת הזו משתמשת בשבבי פלט בגודל 6 מ"מ בלבד.

לוגו של הסקירה

גריל קומפקטי לשימוש חיצוני - דגם Q2400IL מבית Weber

לא לכולם יש חצר גדולה מספיק בשביל מעשנת פלט. אם אתם אוהבים לעשות על האש באוויר הצח, אבל יש לכם מרפסת לא גדולה, דגם Q2400IL של Weber הוא בדיוק בשבילכם. מאות ביקורות של צרכנים מרוצים מהללות את המכשיר הקומפקטי, העוצמתי והאיכותי הזה, המגיע עם משטח צלייה של 54X39 ס"מ והספק של 1560W.

Weber Q2400IL

4.5 15

גריל נהדר וקומפקטי לשימוש על מרפסות ובגינות קטנות

יתרונות

עמיד לאורך זמן ולמזג אוויר קיצוני

קומפקטי

קל לשימוש ולניקוי

מהיר

מגיע עם אחריות מוארכת

חסרונות

לא מתאים לשימוש פנימי

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- אולסייל

המכשיר עצמו עשוי יציקת אלומיניום, והמכסה והדפנות עשויים שכבת אלומיניום כפולה, המונעת בריחת חום ושומרת על המנגל מנזקי מזג האוויר. הוא מגיע עם שתי רשתות ברזל יצוק עמיד במיוחד ועם ציפוי אמייל המונע חלודה. בין הרגליים האיתנות של המנגל תמצאו משטח מיוחד וקל לניקוי המשמש לאיסוף שומנים ונוזלים. 15-20 דקות לאחר שתדליקו אותו, הוא כבר יוכל לצלות סטייקים גדולים ועבים תוך כמה דקות – מהירות שמשאירה את רוב המנגלים האחרים מאחור. יש לו כבל באורך 1.5 מטר שמאפשר לכם למקם אותו במרחק לא מבוטל מהתקע החשמלי, ווסת חום קל לשימוש, שנותן לכם שליטה מלאה בטמפרטורת הגריל.

 

עם משטח צלייה של 54X39 ס"מ והספק של 1560W, תוכלו להכין על המנגל הזה מספיק אוכל למשפחה ולחברים. גם עם המשטח הרחב שלו, הוא עדיין קומפקטי מספיק כדי שתוכלו להניח אותו כמעט בכל מקום, ואם תרצו, תוכלו לקנות את הסטנד שלו בנפרד. המנגל עצמו עמיד, וילווה אתכם שנים רבות. הוא גם מגיע עם אחריות מוארכת של 2-5 שנים (תלוי בחנות בה רוכשים אותו).

לוגו של הסקירה

גריל טוסטר - דגם 28000-56 מבית Russell Hobbs/George Foreman

אי אפשר לעשות רשימה של מנגלים מומלצים בלי לכלול מכשיר של George Foreman. החברה ידועה ברחבי העולם כיצרנית מנגלים מהשורה הראשונה. דגם 28000-56 מביא את היתרונות של המותג הפופולרי לתוך המטבח, ומאפשר הכנה של מגוון מאכלים במהירות מדהימה, כשהוא מפיץ עד 87% פחות עשן מגרילים אחרים.

28000-56 Russell Hobbs/George Foreman

4.5 15

טוסטר גריל איכותי ועוצמתי

יתרונות

חלקים ניתנים להדחה

מפיץ מעט מאוד עשן

הספק גבוה

מהיר ביותר

חסרונות

לא מתאים לשימוש חיצוני

ללא בקרת טמפרטורה

מתצוגה
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- מחסני חשמל

אז יש לנו דגם שמתאים לחצר גדולה, ואחד שמתאים למרפסת קטנה… אבל מה אם יש לכם רק מטבח קטן בלי הרבה אוורור, ואתם בכל זאת רוצים לצלות קבבים והמבורגרים? אם זה המצב, אנחנו ממליצים בחום על הגריל טוסטר מבית Hobbs & Foreman. זה מכשיר עוצמתי עם הספק של 1500W וטמפרטורה של 200 מעלות, והוא מפיץ חום ואוגר אנרגיה בצורה שהופכת אותו לחסכוני בחשמל ולמהיר פי שלושה מהתנור הביתי.

 

עם הגריל הזה תוכלו להכין בשרים, דגים, ירקות, כריכים וטוסטים ביעילות ובמהירות. האוכל יוצא שומני פחות – ובריא יותר – תודות לתעלות המנקזות את השומנים והנוזלים למגש נפרד, ובכך מורידות בצורה משמעותית את כמות העשן. מערכת האוורור מונעת ריחות רעים של שומן שרוף והצטברות אדים בתוך המכשיר, מה שנותן למאכלים מרקם פריך ומראה מושחם ומעורר תיאבון. פלטת הגריל מעוצבת בצורה דומה לרשת המנגל המוכרת, ויוצרת פסי חריכה דו צדדיים. היא נשלפת בקלות, ומתאימה לשטיפה במדיח כלים, וכך גם מגש הניקוז.

לוגו של הסקירה

פלנצ’ה אלגנטית - דגם CB500542 מבית Tefal

העיצוב האלגנטי של הפלנצ'ה הזאת הופך אותה לכלי מושלם לאירוח. יש לה שטח צליה מרשים של 900 סמ"ר, והיא עדיין קומפקטית מספיק בשביל לעמוד על הדלפק או השולחן. השימוש בה פשוט ונוח: פשוט מדליקים אותה, מכוונים אותה לטמפרטורה הרצויה, וצולים עליה בשרים, דגים, ירקות, גבינות ופירות.

Tefal CB500542

4.5 15

לצלות עם סטייל ובלי מאמץ

יתרונות

יפה

קומפקטית

מהירה וקלה לשימוש

ניתנת להדחה

מחיר מעולה

חסרונות

לא מתאימה לשימוש חיצוני

קנה עכשיו ב- Last Price

זהו משטח חימום מסוגנן ועוצמתי, עם הספק של 1800W. קלה לשימוש ומתחממת במהירות, תוכלו לשים את הפלנצ'ה הזאת באמצע השולחן, ולתת לכל סועד לשים עליה את המאכלים שהוא רוצה, לצלות אותם במהירות מפליאה, ולקחת לו לצלחת כשהם עדיין מלחששים. תאמינו לי, זה פתרון אידיאלי כאשר אתם מארחים שומרי כשרות, אוכלי צ'יזבורגרים וטבעונים באותו זמן.

 

יש לה מגירה ייעודית לאגירת נוזלים, וציפוי נון סטיק המונע הידבקות מזון למשטח ומאפשר טיגון ללא שמן, בלי שתצטרכו לקרצף אותה במשך שעות. ואם כבר הזכרנו ניקיון – אז נציין שבדומה לדגם Ninja Grill, גם את המכשיר הזה תוכלו להכניס לשטיפה במדיח הכלים. רק אל תשכחו להסיר את הכבל החשמלי לפני כן. כשתסיימו להשתמש בה, תוכלו לאחסן אותה בקלות איפה שתרצו, אפילו בצורה אנכית. כמעט ושכחתי להזכיר את המחיר, ובעצם, זה לא מפתיע, מאחר ומדובר בסכום זעום בהשוואה למנגלים אחרים.

לוגו של הסקירה

גריל קרמי עגול - דגם HEM-2162 מבית Hemilton

אם אהבתם את את הרעיון של משטח חימום נאה וקומפקטי, אבל פחות התלהבתם מהסגנון של הפלנצ'ה, יש לנו עוד גריל יפה בשבילכם. עם הספק של 1200W, זהו מנגל יעיל וקומפקטי, איתו תוכלו להכין מגוון מאכלים תוך שימוש מינימלי בשמן, מה שאומר שהאוכל יצא בריא וטעים יותר.

Hemilton HEM-2162

4.5 15

גריל קומפקטי לבישול קל ובריא

יתרונות

7 דרגות חימום

הספק וטמפרטורה גבוהים

קומפקטי

קל מאוד לשימוש

הדפנות נשארות קרירות

זול

חסרונות

משטח צלייה קטן

פחות קל לניקוי מגרילים חשמליים אחרים

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- הקונטיינר

זהו אחד מהמנגלים הזולים ביותר בשוק, ולמרות שהוא כנראה לא ילווה אתכם עשור שלם, הוא בהחלט יעניק לכם כמות לא מבוטלת של חוויות "על האש" נהדרות. אזור חימום בקוטר 28 מ"מ עשוי זכוכית ממוגנת, ומגיע עד ל-300 מעלות, כאשר שבע דרגות חימום מאפשרות שליטה מלאה על טמפרטורת הבישול. תוכלו לנווט בין דרגות החימום עם החוגה הנוחה, ולדעת בדיוק מתי המכשיר פועל ומתחמם, תודות לנורית החיווי.

 

המשטח עשוי זכוכית קרמית עמידה בפני שריטות, טמפרטורות גבוהות ושינויי טמפרטורה קיצוניים ומהירים. מסביבו, דפנות המיוצרות בטכנולוגיית Cool Touch נשארות קרירות למגע גם בזמן שהמנגל פועל, ומאפשרות לכם לגעת במכשיר ולהזיז אותו. כמו שאר הדגמים ברשימה הזאת, גם כאן תמצאו מתחת לפלטה מגש נשלף, לתוכו מתנקזים נוזלים ושומנים בזמן הצלייה, אבל בעוד שהמגש קל לשטיפה, הניקוי של משטח הצלייה עצמו דורש קצת יותר עבודה מגרילים אחרים בסקירה. לכן שמחנו לראות שהוא מתקרר במהירות, כך שתוכלו לנקות אותו כמעט מיד בתום השימוש, לפני שהשאריות מתייבשות.

סיכום

סוגי מנגל חשמלי

 

  • גריל רשת – כמו המנגל המסורתי, לגריל הזה יש רשת העשויה בדרך כלל מברזל או נירוסטה. הרשת מתחממת מהר, מה שהופך את תהליך הצלייה לקצר יותר, והיא יוצרת את פסי החריכה המוכרים והאהובים. בנוסף לכך, הנוזלים והשומנים שיוצאים מהמאכלים בזמן הצלייה נוטפים דרך הרשת, כך שהאוכל יוצא פריך יותר. אבל אם אין למנגל אפשרות לנקז אותם ביעילות, והם נוטפים על גוף החימום, הדבר יגרום לכמות עשן לא מבוטלת, ועשוי להפוך את ניקוי המנגל לקשה ומעצבן יותר. לכן, אם תרצו מנגל מהסוג הזה, כדאי לבדוק אם יש לו מערכת ניקוז יעילה, או לפחות דרך קלה לנקות את משטח החימום.
  • גריל עם מכסה – מנגלים רבים מגיעים עם מכסה עשוי מתכת או זכוכית מחוסמת. המכסה שומר על החום בתוך המנגל, ובכך מזרז את הכנת האוכל, וגם מונע התפשטות של עשן. מצד שני, המכסה גם גורם להצטברות לחות בתוך המנגל, ולאידוי המאכלים בנוסף לצלייתם.
  • גריל עם שיפודים מובנים – כשאומרים "מנגל", הדבר הראשון שאנשים רבים חושבים עליו הוא שיפודים, ורוב המנגלים מתאימים להכנתם. אבל יש מנגלים חשמליים שמגיעים עם שיפודים מובנים, המסתובבים ידנית או אוטומטית, ומעוצבים כך שהשיפוד ייצלה בצורה שווה מכל צדדיו.
  • פלנצ'ה – פלנצ'ה היאפלטת חימום מלבנית, עם משטח חלק או מפוספס, וחריצים מיוחדים לתוכם מתנקזים השומנים והנוזלים. הפלנצ'ה נחשבת לגריל הטוב ביותר להכנת סטייקים עבים. היא רב תכליתית, קומפקטית, נוחה לאחסון וקלה מאוד לשימוש, והיא גם לא דורשת שימוש בשמן, ואינה יוצרת עשן.
  • טוסטר גריל – את הגריל הזה תמצאו בהרבה מטבחים, ורוב האנשים משתמשים בו בעיקר להכנת טוסטים חמים ופריכים. אבל אפשר להכין בו גם סטייקים, המבורגרים וירקות צלויים. הוא קל לשימוש ומיועד לשימוש בתוך הבית, והוא מעניק חריכה דו צדדית, שיוצרת פסים פריכים ומבטלת את הצורך להפוך את המאכלים מצד לצד.
  • מעשנת פלט חשמלית – מעשנת פלט משתמשת בשבבי עץ כחומר בערה, במקום גז או פחם. מאחר ואין מגע ישיר בין מערכת הבעירה של המעשנת לבין משטח הבישול, העשן לא גורם לפליטת חומרים רעילים משומן הבשר. יתרון נוסף של מעשנת הפלט הוא שתוכלו לבחור מבין מבחר זנים, כששבבים מסוגי עצים שונים מעניקים ארומה שונה למאכלים.

 

איך לבחור מנגל חשמלי?

 

בנוסף לסוג המנגל, יש לא מעט דברים לקחת בחשבון, אז בואו נעשה קצת סדר בין כל האפשרויות.

 

בפנים, בחוץ או שניהם? קודם כל, תצטרכו להחליט אם תרצו מנגל לשימוש פנימי או חיצוני, ולבחור אחד שמתאים ומיועד לבחירה שלכם. חשוב לזכור שהמנגל החשמלי דורש חיבור לשקע חשמלי, ודגמים רבים מעוצבים לשימוש פנימי בלבד. אם המנגל יעמוד בחוץ כל השנה, חשוב שהוא יהיה עמיד לנזקי מזג האוויר, וכדאי לקנות לו גם כיסוי מתאים (חלק מהדגמים מגיעים עם כיסוי מתנה). אם הוא יהיה בתוך הבית, חשוב שהוא יתאים במידותיו למקום שתקציבו לו, ושהוא לא יפלוט כמות עשן רבה מדי. ואם המנגל יעבור מדי פעם מפנים הבית למרפסת או לגינה, כדאי שיהיה נוח להעביר אותו ממקום למקום.

 

כמות האפשרויות יש מנגלים מעולים שמתמחים בהכנת סוג מאכלים מסוים, והם בדרך כלל קומפקטיים יחסית, פשוטים לשימוש, והכי חשוב – מנת השף שלהם יוצאת מדהים. אם אתם מתכוונים להשתמש במנגל להכין דברים ספציפיים מאוד, כדאי לשקול רכישת גריל שמותאם בדיוק למאכלים האלה. אבל אם אתם רוצים להתנסות בהכנת מגוון מאכלים רחב, בחרו בגריל רב תכליתי, עם אפשרויות רבות.

 

קלות השימוש הרבה אנשים נהנים לעמוד מעל המנגל ולדאוג שכל סטייק, שיפוד ועגבנייה יצאו מושלמים. אם אתם בקטגוריה הזאת, כדאי לכם לבחור במכשיר בעל אפשרויות רבות, אבל אחד שמשאיר את הבחירה בידיכם. אישית, אני פחות חרוצה, וחוץ מזה, אם אני האחראית על הצלייה, רוב הסיכויים הם שהסטייק יצא שרוף, השיפוד יצא נא מדי, ומהעגבנייה יישאר רק גוש פחם. אם גם אתם כאלה, אני ממליצה לכם לבחור בגריל שעושה את רוב העבודה בשבילכם. בין אם אתם פריקים של שליטה, או מעדיפים לשבת בצד, חשוב לבחור במכשיר שיהיה לכם קל ומהנה להשתמש בו, משום שאחרי הכל, כשעושים על האש צריך להנות מהחוויה.

 

גודל  יש מנגלים המיועדים לאדם אחד או שניים, בעוד אחרים גדולים מספיק להכנת ארוחה לכל המשפחה. לבתים מרובי נפשות, ולאנשים המארחים על בסיס קבוע, שווה לבדוק אם יש לכם מקום לאחסן מנגל קצת יותר גדול. אבל זכרו שגודל המנגל וגודל שטח הצלייה הם שני דברים שונים, ולמרות שבדרך כלל מכשיר גדול יותר מסוגל להאכיל יותר אנשים, תמיד כדאי לבדוק שני דברים: שהמנגל גדול מספיק לכמות הסועדים, ושיש לכם מקום לאחסן אותו.

שאלות ותשובות על מנגל חשמלי מומלץ

מה היתרונות של מנגל חשמלי?

מנגל חשמלי מבטל את הצורך בהתעסקות עם פחמים, ומצריך מעט מאוד עבודה מצידכם. הוא פולט כמות מינימלית של עשן, מה שהופך את הצלייה עליו לנעימה יותר ואת המאכלים לבריאים יותר. הוא גם אינו פולט חומרים מסרטנים, ולא משתמש בגזים המזיקים לסביבה. לעומת מנגלים המשתמשים בגז או בגחלים, קיימים לא מעט דגמי גריל חשמלי איתם תוכלו לעשות על האש בתוך הבית.

מה החסרונות של מנגל חשמלי?

עם כל היתרונות של מנגל שפולט מעט מאוד עשן, בכל זאת יש משהו בעשן שנותן ארומה מיוחדת וטעם מעושן ועשיר שפשוט אי אפשר להשיג בלעדיו. בנוסף, מנגל חשמלי דורש, מן הסתם, חיבור למקור חשמלי, מה שמקשה על האפשרות לקחת אותו לחיק הטבע.

עד כמה חשובים ההספק והטמפרטורה של המנגל?

בכל הנוגע לבישול בכלל, ולגריל בפרט, טמפרטורה גבוהה עדיפה הרבה פעמים, אבל בהחלט לא תמיד. ישנם דברים המתבשלים טוב יותר לאט, על אש נמוכה או באמצעות חימום עקיף (כלומר לא במגע ישיר עם מקור החום). ולכן, טווח הטמפרטורות וכמות דרגות החימום הם חשובים באותה מידה כמו ההספק והטמפרטורה המקסימלית של המכשיר.

האם גריל חשמלי זול או יקר יותר ממנגלים אחרים?

באופן כללי, מנגלים מגיעים בטווח מחירים עצום, והכל תלוי בסופו של דבר בתכונות, חומרי הגלם, האיכות והממדים של הגריל. אם אתם מחפשים מנגל קטן, תוכלו למצוא מנגלים מכל הסוגים בפחות מ-300 שקלים. מנגלים העובדים על פחמים או חשמל יכולים להגיע עד 10,000 ש"ח, בעוד גריל המשתמש בגז יכול אפילו לעבור את ה-30,000 ש"ח.