אוזניות אלחוטיות: 10 אוזניות אלחוטיות מומלצות 2024 | Finder- לקנות את הטוב ביותר

רשימת אוזניות הבלוטות' המעודכנת שלנו, Earbuds אלחוטיות לחלוטין – במחירים הטובים ביותר הקיימים בשוק.

 

icon pos_1

ניתחנו

37 סקירות

ו-

745 ביקורות

בתחום

צפייה ושמע

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על אוזניות אלחוטיות מומלצות

אוזניות אלחוטיות הן כל כך יותר כיפיות ונוחות הרבה יותר מאוזניות חוטיות עבור אנשים רבים; אתם לא צריכים לחשוש להוציא גוש קשרים מהתיק או שאחת האוזניות תימשך במהלך הריצה – אתם פשוט מכניסים אותן לאוזניים והן שם! לפניכם סקירת אוזניות אלחוטיות מומלצות עם קישור ישיר לרכישתן.

 

מכל הגאדג'טים שמשפיעים על איכות החיים, אוזניות נמצאות די קרוב אם לא בראש הרשימה. אנחנו רצים איתן על האוזניים, לוקחים אותן למיטה, אנחנו מרכיבים אותן על רכבות ומטוסים – חלקינו אפילו אוכלים, שותים והולכים לישון עם אוזניות. הנקודה שלנו? זוג אוזניות טוב יכול לשפר את איכות החיים שלכם וזוג לא כל כך טוב? קצת פחות.

נכתב ע״י

יותם מאור

כותב: יותם מאור

פריק של סאונד ומומחה בטלויזיות. עבד 6 שנים ברשת עולם הקולנוע, בעל בלוג בנושא מוזיקה וסרטים. מומחה בכל האביזרים והגדג'טים החדשים ביותר.

3 אוזניות אלחוטיות המומלצות על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

3 15

בדוק מחיר

לפני לא הרבה זמן, אוזניות earbuds אלחוטיות (אוזניות ללא חוטים) המעוצבות בצורה קומפקטית וחודרות לאוזן, לא היו מוצלחות כל כך. הקישוריות הייתה מאתגרת, בעיות בסאונד היו נפוצות באופן מתסכל וחיי הבטרייה היו מאכזבים. אבל למרות הכל – האוזניות האלחוטיות הציעו חופש מכל החוטים המסורבלים  – ואחרי שנהניתם מחוויית שמיעה בלי חוטים וקשרים, אין דרך חזרה.

 

כיום, יש בשוק מגוון רחב של אוזניות המציע סוגים שוני של מאפיינים, עיצובים וסאונד. אין הרבה אוזניות שאפשר להגיד שהמחיר שלהן הוא "מציאה", כך שקשה מאוד להחליט אילו לקנות ועל אילו לוותר. לפניכם המדריך שיסייע לכם להפריד את המחט מערימת השחת.

 

מדריך זה הנועד לסייע ברכישת אוזניות earbuds אלחוטיות, עודכן לאחרונה ב-17 ליוני ומייצג  את הדגמים הזמינים הטובים ביותר לאותה תקופת זמן. היות ודגמים חדשים יוצאים ונבדקים באופן קבוע, מדריך זה יתעדכן על מנת לספק לכם את המידע העדכני ביותר ולסייע לכם בבחירת אוזניות ה- earbuds הנכונות עבורכם.

 

קצת על התהליך המחקרי שקדם לכתיבת הסקירה

בתהליך איסוף הנתונים לסקירה צוות האתר שלנו בחן ובדק סקירות בינלאומיות ומקומיות רבות. קראנו מאות תגובות גולשים אשר רכשו והשתמשו באוזניות האלחוטיות ביום-יום. שמנו דגש במיוחד על בעיות ובקשות שעלו מתוך השטח מתגובות הגולשים לדגמים השונים. ניתחנו את הנתונים שנאספו ושיקללנו אותם לציון מספרי. דגמי אוזניות אשר קיבלו ציון נמוך מדיי לא נכנסו לסקירה שלנו. בנוסף, דאגנו להכניס לסקירה רק דגמי אוזניות אשר ניתן להשיג בצורה נוחה בישראל. כלומר, דגמים אשר נמצאים באופן קבוע בחנויות ישראליות, או שניתן להזמין אותן לארץ מספק אמין. על פי כל אלו יצרנו את הדירוג בסקירה.

 

על אלו מאפיינים שמנו דגש בסקירה?

מתוך ניתוח הנתונים מסקירות, קריאת דעות מומחים ותגובות גולשים, סיכמנו את המאפיינים החשובים לרוב הקונים: איכות שמע, איכות המיקרופון, ביטול רעשים, אטימות למים, איכות חיבור, מחיר, אורך חיי סוללה, נוחות, ועמידות.

 

במי נעזרנו בביצוע הסקירה?

כחלק ממחקרנו במהלך כתיבת הסקירה נעזרנו ב-37 סקירות בינלאומיות ומקומיות, וקראנו 745 ביקורות גולשים. אתרי הסקירות המובילים שנעזרנו בהם לכתיבת הסקירה: cnet.com  ,techradar.com ו- pcmag.com.

techradar.com אתר בריטי בעל וותק של כ-14 שנה המתמקד בטכנולוגיה. באתר חדשות, מדריכים, וסקירות רבות בנושאי טכנולוגיה. ל-techradar.com צוות מומחים הבוחנים את המוצרים בסקירות. 

cnet.com אתר אמריקאי וותיק  מאוד (הוקם בשנת 1994!) המתמקד בטכנולוגיה. 

pcmag.com אתר המתמקד במוצרי אלקטרוניקה המשמשים לבידור ביתי. באתר מעל 1000 סקירות מוצרים. pcmag.com קיים באינטרנט משנת 1994.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות הטובות ביותר בכל המובנים: 2 samsung galaxy buds

אוזניות Galaxy Buds 2 משלבות אלמנטים פופולריים מדגמים אחרים של סמסונג, ומצליחות להגיע לאיזון נהדר בין איכות ומחיר, עם סאונד מעולה, עיצוב קומפקטי, נוח וקל משקל, וחיי סוללה ארוכים, ובנוסף לכל אלה, אתם גם מקבלים בחירה מבין ארבעה צבעים.

Samsung Galaxy Buds 2

4.5 15

אוזניות מעולות שנותנות לכם ליהנות מכל העולמות

יתרונות

נוחות, קטנות וקלות משקל, סאונד טוב, קופסה קומפקטית ונוחה, Galaxy Wearable, בחירה בין ארבעה צבעים.

חסרונות

לא ידידותיות למוצרי Apple, ביטול רעשים לא מדהים.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

בעיצוב מינימליסטי ונעים, האוזניות האלה מגיעות בתוך קופסה נוחה וקומפקטית שלא תכביד עליכם בנסיעות. יש להן רמקולים ומיקרופונים פנימיים וחיצוניים בכל אוזן, והן מגיעות עם ביטול רעשים אקטיבי (ANC) שימנע מרוב רעשי הסביבה להפריע לכם להקשיב לסאונד הנהדר ולבאס העשיר. לצערנו, ה-ANC בדגם הזה הוא לא המשוכלל ביותר בשוק, וחלק מהרעשים כנראה כן יחלחלו פנימה.

 

עם הדגם הראשון של Galaxy Buds איכות השיחה לא הייתה נהדרת, ושמחנו לגלות שסמסונג שיפרו אותה בדגם הזה. אפליקציית Galaxy Wearable שימושית מאוד, והיא מאפשרת לכם להתאים את ההגדרות של האוזניות, להגביר או להנמיך את הבאס, ולבדוק כמה זמן עוד נותר לסוללה באוזניות ובקופסה.

 

כל אוזניה שוקלת כ-5 גרם בלבד, ומגיעה עם שלושה קצוות סיליקון גמישים בגדלים שונים, שמאפשרים לכם למצוא את ההתאמה המושלמת לאוזן שלכם. בשביל להגיע למימדים הקטנים האלה, סמסונג הקריבה קצת מחיי הסוללה, אבל הן עדיין יעניקו כ-5 שעות האזנה כשה-ANC פועל, ועד 20 שעות ללא ה-ANC.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות שטובות לכל מטרה: samsung galaxy buds

אוזניות Samsung Galaxy Buds נשמעות מצוין, בעלות קישוריות מעולה, בקרה טובה, קייס קומפקטי וחיי בטרייה ארוכים.

Samsung Galaxy Buds

3 15

האוזניות מגיעות עם קייס קומפקטי ונוח במיוחד, מעולה לנסיעות

יתרונות

אוזניות נוחות, בעלות איכות סאונד גבוהה וחיי בטרייה ארוכים

חסרונות

לא ידידותיות למוצרי Apple, איכות שיחה בינונית

מחיר מעולה ושירות בטוח!
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- BUG

מציאת שילוב מנצח של קישוריות, סאונד, נוחות, בקרה וגודל קייס השומר על האוזניות, הוכיחה את עצמה כמשימה לא פשוטה בתחום האוזניות האלחוטיות, קשה יותר ממה שהייתם עשויים לדמיין. למרבה המזל, Samsung צלחו את המשימה בניסיון השלישי.

 

אוזניות הגלאקסי קטנות, קלות ונוחות באוזן, בעלות קצה סיליקון בחלק אחד וגוף קטן היושב היטב בחלל האוזן, אפילו אם יש לכם אוזניים קטנות יחסית, מה שמאפשר לכם לשכוח לגמרי שהן שם. האוזניות מגיעות עם סדרת כנפיים מייצבות ניתנות להרכבה במידת הצורך, אך הן נשארות במקום גם בלעדיהן.

 

משטח מגע חיצוני דואג לבקרה. געו במשטח כדי להפעיל או לעצור, לחיצה כפולה או משולשת מיועדת כדי לדלג ולעבור בין הרצועות. לחיצה ממושכת יכולה להפעיל את האוזניות, לטפל ברעשי רקע באופן זמני, לעורר את העוזרת האוטומטית או כדי לשנות את הווליום (שמאלה כדי להנמיך וימינה כדי להגביר). הוציאו את שתי האוזניות מהאוזניים והמוזיקה תיפסק אוטומטית.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות עם הצליל הטבעי ביותר: Sennheiser cx 400bt

אם איכות הצליל הוא הפקטור המשמעותי ביותר בשבילכם כשאתם רוכשים אוזניות, האוזניות האלו הן הזוג המיטבי בשבילכן. באוזניות קיים דרייבר של 7 מ"מ ומערכת אקוסטית מתקדמת כך שלא משנה אם תגבירו את הווליום עוד הסוף או תשמעו חלש מאוד, איכות השמע תישאר זהה ואיכותית.  האוזניות מתחברות בקלות לBluetooth 5.1 ותומכות ב- AAC, AptX, SBC. 

Sennheiser cx 400bt

3 15

כל מגע באוזניות מאפשר פעולה אחרת ונוחה

יתרונות

ביצועי שמע מצוינים, טעינת USB, מארז קטן, בס חזק, אפשרות לנהל שיחות.

חסרונות

יקר יחסית, לא אידיאלי לחדר כושר, לא עמיד במים.

קנה עכשיו ב- KSP

אחד מהדברים שהופכים את האוזניות האלו לנהדרות הוא מגוון הפעולות שתוכלו לבצע במגע פשוט בהן, כך שלא תצטרכו להוציא את הנייד מהכיס בכלל. בנגיעה אחת באוזניה הימנית תוכלו להפעיל את הVoice assistant, ואילו בנגיעה אחת בצד שמאל תוכלו לעצור או להפעיל את השיר שמתנגן. אם תגעו פעמיים באוזניה הימנית תוכלו לעבור לשיר הבא בפלייליסט שלכם, ובשתי נגיעות באוזנייה השמאלית תוכלו לחזור לשיר הקודם. אם תלחצו לחיצה ארוכה על האוזניה הימנית תוכלו להגביר את הווליום, ולחיצה ארוכה על האוזניה השמאלית תנמיך אותו. 

 

האוזניות מגיעות בצבעים הקלאסים של שחור או לבן והקופסא שבהן הן מגיעות קטנה ונעימה לעין. אפשר לנהל שיחות דרך האוזניות וגם שם איכות השמע והקלט גבוהות ואיכותיות. הטעינה של האוזניות במלואן תיקח לכם כ-90 דקות ותאפשר לכם כ-7 שעות של שמע רצוף.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות ללא בידוד הטובות ביותר: Apple AirPods 2

אם אתם לא אוהבים לחסום את העולם מסביבכם או שאתם לא אוהבים אוזניות אלחוטיות שחודרות לתעלת האוזן, אוזניות AirPods של אפל הן בדיוק מה שאתם מחפשים, כעת בדור השני שלהן.

Apple AirPods 2

3.5 15

בין האוזניות האלחוטיות הפופולאריות ביותר בעולם, ויש לכך סיבה

יתרונות

נוחות, הכי טובות למכשירי אפל, סאונד טוב, קייס טעינה מצוין

חסרונות

אין בקרה על הווליום, אין בידוד ולא חוסמות רעשים

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

האוזניות נחות בעדינות באוזן שלכם עם גבעולים קטנים לבנים היורדים מטה, ומשדרות את הסאונד לתוך חור האוזן במקום לשבת ישירות בתוכו. כתוצאה מכך, אתם יכולים לשמוע כל מה שקורה סביבכם, זאת אומרת שלא תוכלו לשמוע את המוסיקה שלכם במקומות רועשים כמו התחנה המרכזית בתל אביב (לדוגמה). כאשר האוזניות מגיעות לווליום המקסימלי, הסאונד עלול "לדלוף" אל הסביבה, אך המצב לא חמור כמו באזניות הלא אלחוטיות של אפל. הן נשמעות די טוב בהתחשב בחוסר הבידוד, עם בס סביר ובהירות.

 

אוזניות ה-AirPods עובדות הכי טוב עם ציוד של אפל, מסתנכרנות אוטומטית עם כל מכשיר של אפל שיש לכם, אך גם ניתן לחבר אותן למכשירי אנדרואיד או של חברות אחרות. הקישוריות יציבה מאוד עם אייפון, מכשירי אנדרואיד חדשים ומחשבים.

 

הנפילה העיקרית שלהן היא במקשים – בעיקרון יש רק אחד, לחיצה כפולה. כאשר הן מחוברת למכשיר שהוא לא אייפון המקש עוצר או מפעיל את המוסיקה. כאשר האוזניות מחוברות למכשיר בעל מערכת הפעלה IOS (מכשירי אפל בעיקר), יש לכם אפשרות להפעיל את סירי, לעצור או לדלג על רצועות בכל אוזנייה, זאת אומרת שאחת יכולה לזמן את סירי בעוד השנייה עוצרת. אין בקרה על הווליום. אם תוציאו אותן מהאוזניים המוסיקה תיפסק.

 

עם אוזניות ה-AirPods מהדור ה-2 אתם יכולים פשוט להגיד "היי סירי" בכל זמן, בלי ללחוץ על שום כפתור כדי להפעיל את העוזרת האישית של אפל. לאחר שלימדתי מחדש את סירי לזהות את הקול שלי, הכל עבד די טוב באופן כללי, אפילו כשהמוסיקה הפציצה את האוזניות. אבל סירי יכולה להיות קצת איטית, במיוחד כאשר הקישוריות בפלאפון שלכם לא כל כך טובה. בנוסף, אתם מקבלים מבטים מוזרים כאשר אתם מנסים לדבר לסירי במקום ציבורי.

 

החוזקות האחרות של ה-AirPods הן שאתם יכולים להשתמש בכל אוזנייה בנפרד, איכות השיחה די טובה וקייס הטעינה שלהן הוא הטוב ביותר בשוק. אוזניות ה-AirPods יכולות להחזיק בערך 5 שעות של מוסיקה רציפה ומסוגלות להיטען במלואן בסביבות ה-5 טעינות בקייס הטעינה שלהן, שיכול להיטען ע"י כבל לייטנינג (אשר מיוצר ע"י חברת אפל). בנוסף, האוזניות זמינות עכשיו גם עם קייס הטענה אלחוטי חדש.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות (קשת) הטובות ביותר - אוזניות גיימרים HyperX Cloud II

אלה אוזניות גיימרים קלאסיות עם באסים מוגברים וסאונד מלא ועוצמתי, שעדיין מצליח להיות חד וצלול. הן סגורות, כך שאף אחד מלבדכם לא ישמע את הפיצוצים, הדיבורים והמוסיקה, בעוד אתם לא תשמעו את רעשי הסביבה, ותוכלו להיכנס לעולם משלכם, בין אם העולם הזה נמצא במחשב, בנגן, בסמארטפון, באקס בוקס או בפלייסטיישן.

HyperX Cloud II

4.5 15

חווית סאונד מושלמת למחשב, לקונסולה ועוד

יתרונות

סאונד מעולה, עמידות, ריפוד רך, נוחות, חיי סוללה מרשימים, התחברות למגוון מכשירים.

חסרונות

יקרות.

קנה עכשיו ב- KSP

אם אתם גיימרים מושבעים, הסיכוי הוא שבכל מקרה קשה להקים אתכם מהמושב שמול המסך, אבל אוזניות אלחוטיות טובות ירשו לכם לעשות את זה יותר בקלות, אם תרצו להכין לעצמכם כוס קפה, והן גם מאפשרות לכם למקם את המושב הזה במקום שנוח לכם, ולאו דווקא בצמוד למחשב או לקונסולה, ואם זה לא אושר מושלם, אז מה כן?

 

אבל לא רק גיימרים ייהנו מהאוזניות האלה: עם איכות שמע מהשורה הראשונה וסאונד היקפי של 360 מעלות, גם חובבי סרטים ואודיופילים מושבעים לא ירצו להסיר אותן מהאוזניים.

 

הריפוד הנהדר והנוחות שלהן מעניקים לכם חוויה נעימה ולא מכבידה, בלי התחממות אוזניים, גם אחרי שעות שימוש רצופות. ואם כבר מדברים על שעות ארוכות, חכו שתשמעו כמה זמן הסוללה תחזיק מעמד: החברה טוענת שמדובר בחיי סוללה של 30 שעות, וגם אם הם מגזימים, זה עדיין משאיר אתכם עם יממה ויותר של שימוש בין טעינה לטעינה. גם כשסוף-סוף תצטרכו להטעין אותן, תוכלו להמשיך להשתמש בהן, תודות לכבל באורך מטר ומאריך באורך שני מטרים, המאפשרים לכם להנות מהסאונד העשיר והנוחות המדהימה גם בזמן שהן נטענות.

 

בקופסה תמצאו זוג רפידות מעור וזוג רפידות מקטיפה, והן יעניקו לכם תחושה, סגנון ופרופיל קול לבחירתכם. המיקרופון הנשלף בנוי ונשמע מעולה, ומגיע עם ביטול רעשים ואופציית השתקה שתעניק לכם פרטיות גם בזמן משחק וצ'אט עם חברים.

 

בשביל כל התענוגות האלה תצטרכו לשלם מחיר לא מבוטל, אבל בתמורה תקבלו אוזניות מעולות שיעניקו לכם שעות ארוכות של חווית סאונד מדהימה במשך שנים רבות.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות היציבות ביותר: Plantronics BackBeat FIT 2100 Bluetooth

נכון שאוזניות עם רצועת תמיכה לצוואר הן לא האוזניות הכי אופנתיות שתפגשו היום בשוק, אבל לאנשים שאוהבים לרוץ ולהתאמן הן יכולות להיות בחירה חכמה ושווה. לאוזניות מצורפת רצועת גומי העוטפת את החלק האחורי של האוזן. האוזניות מגיעות בגודל אחד והעיצוב שלהן מאפשר להן להיכנס במלואן אל תוך האוזן, ולא רק לחסום את תעלת השמע כמו שקורה עם אוזניות אחרות. 

Plantronics BackBeat FIT 2100 Bluetooth

4.5 15

אוזניות אלחוטיות לאנשים אקטיבים במיוחד

יתרונות

עמידות בפני מים ואבק, בטיחותיות, בעלות תמיכה לצוואר, קלות, טובות גם לאימון, עמידות בזעזועים, ניתן להתאים אישית את פונקציית הלחצנים, מחיר טוב לתמורה.

חסרונות

איכות שמע ממוצעת, בס חלש.

קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- BUG
קנה עכשיו ב- שוקס

נכון שאיכות השמע שלהן היא לא אידיאלית, אבל שאר הפלוסים שלהן מצליחות לכפות על כך. באוזניות קיימת תוכנת "תמיד במודעות" שמאפשרת לכם לשמוע כמות מסוימת של רעשי סביבה תוך כדי האימון כדי שתוכלו להנות מהמוסיקה שלכם אבל כן לדעת אם יש מכונית שמתקרבת או מישהו שצועק בשמכם. 

 

טעינה אחת של האוזניות תספק לכם בין שש לשבע שעות של שמע, זמן שאמור להספיק לכם לטיול או לאימון ארוך במיוחד. גם כשהאוזניות מתריעות שהסוללה חלשה לרוב תישאר לכם עוד כחצי שעה של סוללה. בנוסף, האוזניות עמידות בצורה מעולה למים, זיעה ואבק כך שתוכלו להתאמן איתן, לשחות איתן, ואין לכם מה לחשוש אם תרצו לקחת אותם למקום קצת מלוכלך מחוץ לבית. כיסוי הגומי יאפשר להן להישאר נקיות ולהתנקות בקלות. יש להן מיקרופון טוב מאוד, עם ביטול רעשים שמאפשר לכם להישמע בבירור גם בסביבה רועשת.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות בתקציב הטוב ביותר: Anker SoundCore Liberty Air

לאוזניות Anker soundcore liberty air יש קייס אחסון קומפקטי, סאונד טוב, קישוריות מצוינת ומחיר אטרקטיבי במיוחד. אנקר היא מותג הידוע באביזרי טעינה איכותיים כגון בטריות וכבלים, אבל המחירים שלהם עבור אוזניות אלחוטיות הם הטובים ביותר בשוק.

Anker SoundCore Liberty Air

4.5 15

לכל מי שמחפש אוזניות מעולות במחיר נוח

יתרונות

זולות, נוחות, קלות, סאונד טוב יחסית למחיר, איכות שיחה מצוינת

חסרונות

אין שליטה על הווליום, הסאונד לא מצוין, קייס נשרט בקלות

Liberty Air 2
קנה עכשיו ב- KSP

אוזניות ה- liberty air הן בין התוספות האחרונות לקו הייצור של אנקר המתאפיין בסאונד טוב יותר, קישוריות יציבה במיוחד עם תמיכה ב-AAC וקייס אחסון קטן יותר.

 

הן קלות, נוחות ונשמעות טוב באופן מפתיע למחיר. עם צלילם נקיים, גבהים חדים ובסים מובלטים יחסית. יש להן צליל מאוזן יותר מהאוזניות הקודמות של החברה – liberty lite.

 

ניראה כי גם הקייס וגם עיצוב האוזניות הם בהשראתן של אוזניות ה-AirPuds של אפל, עם הגבעולים הקטנים שיורדים מהאוזן וקייס שנסגר מעליהן. אם אתם לא מתחברים לעיצוב, כדאי שתחפשו אוזניות אחרות. הקייס נכנס בקלות לכיס, אך הוא גדול יותר משל אפל ונשרט בקלות.

 

אתם מקבלים מעל 4 שעות של מוסיקה רציפה ושלוש טעינות מלאות בקייס, אשר נטען באמצעות כבל מיקרו USB. באוזניות אין הרבה כפתורים, לחיצה כפולה על האוזנייה הימנית תפעיל או תעצור את המוסיקה, לחצו במשך 2 שניות על האוזנייה הימנית כדי לדלג לרצועה הבאה או באוזנייה השמאלית כדי לחזור לרצועה הקודמת. למרבה הצער, אין שליטה על הווליום ואפשר לשמוע רק באוזנייה הימנית באופן נפרד.

 

איכות השיחה הייתה מצוינת. חזקה, ברורה ועם דיכוי מצוין של רעשי הרקע עבור הצד השני בשיחה, תודות למיקרופון עם הפחתת רעשים, שדואג לכך שאתם תישמעו בבירור בלי שהקולות מסביבכם יפריעו.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות עם ביטול הרעש הטובות ביותר: Sony WF-1000XM3

אם אתם בטיול בחו"ל או סתם בשכונה ורוצים לשמוע את המוסיקה עם מינימום הפרעות, כנראה שהאוזניות האלו של חברת SONY הן בדיוק מה שאתם צריכים. עם בידוד שמע מהאיכותיים שנבדקו ב2020 תוכלו להינות ממוסיקה או משיחת הטלפון שלכם בזכות בידוד הרעש המובנה בהן. רעש של מטוס ממריא הן לא יצליחו להשתיק עד הסוף, אך את רוב הרעשים הפחותים מכך הן יצליחו לסנן בצורה מעולה. 

Sony WF-1000XM3

4.5 15

אוזניות לאלו שרוצים לשמוע טוב גם במקומות רועשים

יתרונות

ביטול רעשים איכותי, לא בולטות מהאוזן, איכות שמע טובה, חיי סוללה טובים, קלות, עיצוב נקי וקלאסי, חיבור ל- Alexa ו- Google assistant.

חסרונות

לא חסינות למים

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory
WF-1000XM3S
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- P1000

כבר מהעיצוב הנקי והגימור החלק האוזניות האלו תופסות את העין. האוזניות מגיעות בצבעים הקלאסיים של שחור או לבן ויתאימו לכל בגד שתלבשו. בנוסף, האוזניות מתוכננות כך שהאוזנייה תבוא במגע עם שלוש נקודות מרכזיות באוזן שלכם כדי שהן יישארו צמודות אליה ולא יחליקו. ציפוי הגומי ימנע את אותו חיכוך. האוזניות מגיעות עם כיסויי גומי בגדלים שונים כדי שתוכלו לבחור את הגודל שמתאים לאוזניים שלכם בדיוק.

 

מארז הטעינה של האוזניות גם מעוצב בצורה אסתטית ובדומה לאוזניות עצמן, אך הסוד שלו הוא בהטענה המהירה. בהטענה של בין 10 דקות לרבע שעה תוכלו לקבל עוד שעה וחצי של האזנה בלתי פוסקת. בשימוש רציף כשהסוללה מלאה תוכלו להינות משש שעות של שמע, כך שאם ייעצר לכם השיר האהוב באמצע תוכלו לחזור אליו אחרי מספר דקות ספורות של טעינה.

 

באוזניות קיים חיישן קירבה לאוזן, שכל תפקידו לקבוע האם האוזניות נמצאות אצלכם באוזניים או לא. אם תוציאו את אחת האוזניות מהאוזן השמע ייפסק באותו רגע בשתי האוזניות, ואם תחזירו אותה המוסיקה תמשיך באופן אוטומטי בדיוק מאיפה שהפסיקה. האוזניות מגיעות עם בקרי מגע אינטואטיבים ואתם תוכלו לשנות אותם בהתאם לצרכים שלכם בעזרת העוזרים הקוליים. במצב המובנה, הקשה על האוזנייה השמאלית תבטל את בידוד רעשי הרקע והקשה על האוזנייה הימנית תעביר אתכם לרצועת השיר הבאה מבלי להוציא את הטלפון מהכיס או מהתיק.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות הסיניות הטובות ביותר: Huawei FreeBuds Pro Bluetooth

בשנים האחרונות יצא לחברות הטכנולוגיה הסיניות שם קצת רע, ולא לגמרי ניתן להבין למה זה. חברות רבות מצליחות להוכיח לכולנו שההפך הוא הנכון, וחברת Huawaei היא ללא ספק אחת המובילות שבהן. עם מגוון רחב של מוצרי טלפונים סלולריים ואביזרים היא אחת החברות החזקות היום בשוק העולמי. גם באוזניות האלו שלה היא מצליחה לא לאכזב ולשמור על המוניטין הגבוהה שלה.

Huawei FreeBuds Pro Bluetooth

4.5 15

הסיניות החזקות ביותר בשוק

יתרונות

יש בקרת רעש, חיישני קרבה, נרתיק אלחוטי, נוחות באוזן, איכות מיקרופון גבוהה, אופציית חיבור USB ו- Type C, מגיע בארבעה צבעים.

חסרונות

מעט יקר, ה"רגל" קצת בולטת מהאוזן.

קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- KSP
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
קנה עכשיו ב- Walla Shops

האוזניות מגיעות בארבעה צבעים- שחור, לבן, אפור ואדום. כיסוי הטעינה העל חוטי שלהן קטן יחסית ומעוגל, עיצוב שיקל עליכם לקחת אותן לכל מקום שתרצו. לאוהבי האוזניות האלחוטיות הצמודות יכול להיות קצת קשה להתרגל ל"רגליים" הקטנות הבולטות מהן, אבל במהרה הם יגלו שהם תוספות מעולה. בחלקן החיצוני יש מיקרופונים נגד רוח ובחלקן הקדמי יש כפתור שיאפשר לכן לשלוט בפונקציות הפנימיות שלהן. הרגליים גם יאפשרו לכם לתפוס את האוזניות יותר בקלות והן יסייעו לתפיסת האוזניות בתוך האוזן.

 

אותן תכונות של האוזניות הופכות אותן למעולות לביצוע שיחות. עם בידוד הרעשים המובנה בהם ומגוון המיקרופונים הזעירים הבנויים בתוכן תוכלו לנהל שיחות גם במקומות רועשים יחסית ולשמוע את הצד השני מצוין. חיי הסוללה של האוזניות תלוי בכמות הפונקציות שתפעילו בו זמנית- במידה וכל הפונקציות יהיו מופעלות תזכו לכ-4 שעות של שמע, אך אם לא תצטרכו את בידוד הרעש או כל פונקציה אחרת האוזניות יוכלו להחזיק לכם כ-7 שעות ללא הפסקה.

לוגו של הסקירה

אוזניות אלחוטיות היוקרתיות ביותר:Momentum True Wireless 2

המחיר שלהן אולי יכול להרתיע, אך האוזניות המעולות האלה טומנות בחובן פיצ'רים רבים המצדיקים את המחיר. בידוד רעש באיכות גבוהה, הפעלה נוחה של העזרה הקולית, אפליקציה ייחודית המאפשרת לכם להתאים את פקדי המגע וחיי סוללה ארוכים הם רק חלק מהנתונים שהופכים את האוזניות האלו לחדישות וליוקרתיות כיום.

Sennheiser Momentum True Wireless 2

4.5 15

אוזניות יוקרתיות וקלות שמצדיקות את המחיר הגבוהה

יתרונות

פקדי מגע רגישים, הפעלה קלה של Google Assistant ו Siri, עיצוב ארגונומי, קלות משקל, סאונד מעודן ואיכותי, חיי סוללה ארוכים, עמדת הטענה קומפקטית וקלה לנשיאה, לא בולטות מהאוזן.

חסרונות

יקרות, עיצוב מעט בנאלי.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

אוזניות אלו, שיצאו לשוק בשנת 2018 ועברו סדרת חידושים ושדרוגים בשנת 2020, לא סתם קיבלו את התואר 'היוקרתיות ביותר'. אחד מהיתרונות הבולטים של האוזניות האלו הוא הקלות שלהן. אוזניות אלו הן בעלות המשקל הקל ביותר שנבדקו, מה שהופך אותן לקלות לנשיאה ולשימוש. שלבו את העובדה הזו עם העיצוב הארגונומי הייחודי שלהן ותקבלו זוג אוזניות שנוח לשימוש יום-יומי וארוך טווח. עם תמיכה בקודקים רבים, ביניהם AAC ו-aptX, הן יעניקו לכם חוויית שמע מעולה עם מכשירי אנדרואיד ו-iOS כאחד.

 

משתמשים רבים דיווחו שגם לאחר שעות רבות של שימוש (חמש או שש שעות) הם לא חשו כל כאב באוזניים. האוזניות לא בולטות מהאוזניים ויתאימו לכל לוק ולכל שימוש. הקלות שלהן משתלבת מצוין גם עם ביטול הרעש האיכותי הקיים באוזניות. תוכלו להשתמש באוזניות בכל מקום ולוודא שתשמעו רק את מה שחשוב- המוסיקה.

 

חיי הסוללה של האוזניות גם משחקות כאן תפקיד משמעותי. לאחר הטענה מלאה, תוכלו ליהנות משבע שעות של שימוש רציף ללא הפרעות. במידה ותיעזרו במתקן ההטענה הקל לשימוש תוכלו להגיע לעד 28 שעות של שימוש! החלק החיצוני של האוזניות משמש כפקדי מגע שדרכם ניתן להפעיל את ביטול הרעש ואת העזרה הווירטואלית (Google Assistant או Siri). תוכלו להתאים את פעולות פקדי המגע בעזרת אפליקציה ייחודית שנבנתה עבור האוזניות, כך שתוכלו לוודא שהפעולות החשובות באמת יהיו בהישג יד.

 

 

סיכום

איך לבחור אוזניות אלחוטיות מושלמות עבורכם?

אוזניות אלחוטיות הן הבחירה הפופולריות ביותר היום, ויש לכך הרבה סיבות טובות. אבל לפני שאתם מחליטים לקנות את הזוג שיש לחברים שלכם, או קופצים על הדגם הכי יפה או הכי זול שראיתם, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על אוזניות בכלל, ועל אוזניות אלחוטיות בפרט.

 

אז המשיכו לקרוא ונעזור לכם להבין כיצד לבחור את האוזניות הטובות ביותר עבורכם.

 

אין קיצורי דרך בחיים, אבל במאמר הזה דווקא יש

 

אם אתם הולכים לקרוא רק דבר אחד, קראו את זה.

 

לפניכם הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם כאשר אתם בוחרים את זוג האוזניות הבא שלכם, בנקודות.

  • איך תשתמשו באוזניות? אתם מחפשים אוזניות שלא נופלות כשאתם רצים? או אוזניות שחוסמות את העולם על מטוס עמוס אנשים? הנקודה: האופן בו אתם מתכננים להשתמש באוזניות שלכם ישפיע על הסוג שכדאי לכם לקנות ויש מספר סוגים.
  • איזה סוג אוזניות את רוצים? אוזניות על האוזן נחות על האוזניים שלכם, בעוד אוזניות מעל האוזן מכסות את האוזן כולה. למרות שאוזניות בתוך האוזן הן לא הכי טובות מבחינת איכות שמע, אתם יכולים לעשות איתן כושר – והן לא יפלו. לפני שתבחנו דגמים ספציפיים, כדאי שתחליטו איזה מהסוגים השונים מתאים לכם.
  • אתם רוצים אוזניות פתוחות או אטומות? אוזניות אטומות אוטמות למעשה את האוזניות מהעולם החיצון. אוזניות פתוחות מגיעות עם חורים או פתחים מיוחדים כדי שתוכלו לשמוע מה קורה סביבכם. עצמו את העיניים והזוג הראשון ידאג שתישארו בתוך העולם שלכם, עם שום דבר מלבד מוסיקה. הסוג השני משמיע את המוסיקה שלכם, אבל לא מנתק אתכם מהעולם, קצת כמו לשמוע מוסיקה במערכת.
  • בחרו מותג אמין. אספנו עבורכם את הדגמים הטובים ביותר בשוק מבית המותגים הטובים ביותר.
  • רכשו רק מיבואן רשמי. וקבלו אחריות יצרן, שירות ותמיכה.

 

3 שלבים לבחירת האוזניות הנכונות

שלב 1: החליטו איך אתם מתכוונים להשתמש באוזניו.

האם תשתמשו באוזניות שלכם בעוד אתם מטיילים, יושבים בחדר העבודה או מתאמנים בחדר הכושר? או אולי כל השלושה? סוגים שונים של אוזניות יספקו צרכים שונים למצבים שונים – והמשך המדריך הזה יעזור לכם לזהות את הסוג הטוב ביותר עבורכם.

 

שלב 2: בחרו את סוג האוזניות הנכון עבורכם.

הבחירה החשובה ביותר מכולן.

 

לפני שניגע בווריאציות אלחוטיות, ביטול רעשים, מאפיינים חכמים וכדומה… אתם צריכים להחליט מהו סוג האוזניות המועדף עליכם, אז בואו נעשה את זה. הגרסאות הבסיסיות ביותר של סוגי אוזניות הן: אוזניות מעל האוזן (Over-Ear), אוזניות על האוזן (On-Ear) ואוזניות בתוך האוזן (In-Ear).

 

אוזניות מעל האוזן (Over-Ear)

הגדולות ביותר מבין השלוש, אוזניות מעל האוזן מקיפות או מחבקות אותה ונשארות במקומן באמצעות הפעלת לחץ על אזור הרקות והלסת העליונה. אוזניות מעל האוזן הן האוזניות הקלאסיות והמקוריות, והן מגיעות בשתי גרסאות: פתוחות וסגורות.

 

אוזניות סגורות שומרות כמובן את המוסיקה שלכם בפנים, מונעות מאנשים אחרים סביבכם לשמוע מה שאתם שומעים, בעוד לאוזניות פתוחות יש פתחים שמאפשרים לקולות מבחוץ להיכנס ולצאת.

 

אוזניות על האוזן (On-Ear)

אוזניות על האוזן הן לרוב קטנות וקלות יותר מאוזניות מעל האוזן והן נשארות במקומן על ידי הפעלת לחץ על האוזן עצמה. גם אוזניות על האוזניות מגיעות בגרסאות פתוחות וסגורות, אבל תמיד ייתנו לכם סאונד מקיף יותר מאוזניות מעל האוזן.

 

אוזניות בתוך האוזן (In-Ear)

לרוב נקראות אירבודס (earbuds), אוזניות בתוך האוזן הן הקטנות ביותר מבין השלוש ונכנסת לתוך תעלת האוזן. הן גם נמצאות בכל מקום בימינו, הודות לחברת Apple שכוללת זוג עם כל iPhone והאיירפודס שפחו או יותר השתלטו על העולם. יש הרבה מה לאהוב באוזניות בתוך האוזן (וגם הרבה לא לאהוב), אבל אנחנו מוכנים להתערב שיש לכם לפחות זוג אחד במקום כלשהו בבית.

 

שלב 3: אוזניות פתוחות או סגורות?

 

אוזניות סגורות

באוזניות אלה אין שום חורים או פתחים והמבנה כולו בנוי כדי לחבוק את האוזן שלכם. (החלק שנוגע בפנים שלכם ואוטם את החלל בין האוזן שלכם לעולם החיצון הוא כמובן עשוי מחומר רך ומרופד.) והרמקולים ממוקמים באוזנייה בצורה ששולחת (או מכוונת) את כל הצלילים היישר אל תוך האוזן שלכם. מדובר בעיצוב הנפוץ ביותר שאפשר למצוא בכל סוגי האוזניות (אוזניות מעל אוזן, על אוזן ובתוך אוזן).

 

עצמו את העיניים ותשמעו להקה שלמה מנגנת בהופעה חיה בתוך הראש. בינתיים, האדם שלצידכם לא שומע דבר. שורה תחתונה: עם אוזניות סגורות אתם בעולם משלכם. פשוט הוסיפו טכנולוגיית ביטול רעשים והעולם שלכם יהיה הרחק הרחק מהעולם האמיתי.

 

אוזניות פתוחות

אתם רואים את הפתחים והחורים? עם הרמקולים חשופים לעולם החיצון (בניגוד לאוזניות שנכנסות לתוך האוזן), הסאונד עובר ונותן לאוויר להיכנס ולצאת מהאוזן. מה שיוצר צליל מלא יותר ומעין אשליה של מערכת סטריאו באוזן שלכם. יש האומרים שזו דרך טבעית יותר ופחות מאולצת לשמעית מוסיקה. ואם נצמד לאנלוגיית ה"כמו לשמוע להקה בהופעה חיה", הפעם אתם במושב המנצח או על הבמה, יחד עם שאר הנגנים.

 

כולם סביבכם ישמעו את המוסיקה שאתם שומעים כתוצאה מכך, כך שהן לא אידיאליות למקומות ציבוריים כמו הרכבת או במטוס. המקומות הטובים ביותר לשמוע מוסיקה עם אוזניות פתוחות הם: בבית או במשרד שלכם (ליד עובדים מבינים במיוחד שלא יהיה להם אכפת לשמוע את המוסיקה שלכם כמובן).

 

אז עכשיו אנחנו מקווים שאתם יודעים איזה סוד אוזניות אתם מעדיפים והאם אתם מעדיפים אוזניות פתוחות או סגורות, אפשר להמשיך.

 

 

היתרונות של אוזניות אלחוטיות ברורים ורבים. הן מעניקות לכם חופש תנועה אדיר, מאפשרות לכם להתאמן – ובמקרים מסוימים אפילו לשחות – תוך הקשבה למוסיקה או פודקאסט, והן קלות משקל ונוחות בהרבה מאוזניות חוטיות. לאלה שעובדים עם אוזניות, הן מעניקות יכולת מולטיטסקינג נהדרת, עם האפשרות לדבר עם מישהו בטלפון, לבקש משהו מאחד העמיתים שבחדר אחר, לעבוד על המחשב, ולקפוץ למטבחון להכין כוס קפה בלי להתעסק לשניה עם חוטים. הן חוסכות לכם את העצבים שמגיעים מהתעסקות עם הכבלים, ואתם לא מסתכנים בכך שהדרך בה קיפלתם את החוטים ותחבתם אותם לתיק תפגום בהם ותהרוס את האוזניות.

 

אבל מול הרשימה הנכבדת של יתרונות, כדאי לשקול גם את מעט החסרונות של אוזניות אלחוטיות:

 

  • קודם כל, רק האלחוטיות הטובות ביותר שכסף יכול לקנות יעניקו לכם איכות שמע שבאמת משתווה לזו של אוזניות חוטיות, ולמרות שכיום ההבדלים באיכות הרבה פחות משמעותיים מבעבר, למוזיקאים ולאודיופילים שצריכים את האיכות הטובה ביותר, עדיין כדאי לשקול אוזניות חוטיות.
  • העובדה שתהיו תלויים באורך חיי הסוללה שלהם גם היא דבר שצריך לשים לב אליו, אבל אם תבחרו בדגם בעל סוללה גדולה ולא תשכחו להטעין אותו, בעצם תבטלו את החיסרון הזה.
  • חיסרון נוסף של אוזניות אלחוטיות אמיתיות הוא שהגודל שלהן בשילוב עם העובדה שאין להן חוטים משמעותם שקל מאוד לאבד אותן. כדי למזער את הסיכויים לכך, חשוב להכניס אותם לקופסה מיד בתום השימוש, ולהחזיק את הקופסה במקום בטוח.

 

דברים נוספים שחשוב לקחת בחשבון

 

סביר להניח שאם הגעתם עד לכאן, כבר בחרתם את סוג האוזניות המועדף עליכם: מעל האוזן, על האוזן או בתוך האוזן. לאחר מכן בחרתם אוזניות פתוחות או סגורות. עכשיו, כשבחרתם את הסוג המתאים לכם, נסתכל על הפרמטרים שיעזרו לכם למצוא את הדגם הספציפי הטוב ביותר עבורכם.

 

איכות שמעכשאוזניות אלחוטיות הגיעו לשוק, היה ברור לכולם שהחוויה האודיופונית איתן לא מתקרבת לזו של אוזניות חוטיות. אבל הטכנולוגיות המתקדמות והשכלולים הבלתי פוסקים שינו את פני הדברים, והיום, כשמדובר באוזניות איכותיות, כמעט שאי אפשר להבחין בהבדלים באיכות השמע בין שני הסוגים.

 

הסאונד הוא, כמובן, פרמטר חשוב לכולם כשבוחרים אוזניות, אבל ההעדפות משתנות מאדם לאדם. יש כאלה שירצו באס מוגבר, שיתן סאונד מלא ועשיר למוסיקה, משחקים וסרטים. אחרים יעדיפו סאונד חד בכל התדרים, כדי לשמוע את הגוונים השונים של כלי הנגינה, או בשביל לנהל שיחות ולשמוע פודקסטים. אז שימו לב שבחרתם באוזניות שיעניקו לכם את החווייה האודיופונית המועדפת עליכם.

 

יש פרמטרים נוספים שמשפיעים על איכות הסאונד, כמו ביטול רעשים, קודק ואטימות האוזניות, ואנחנו נתייחס אליהם בהמשך המדריך.

 

חיי סוללהאף אחד לא רוצה שהסוללה של האוזניות תיגמר בדיוק כשמתחיל הפזמון בשיר אהוב, באמצע פודקאסט או שנייה לפני הפאנץ' ליין בסרט. וגם המחשבה "כמה זמן עוד נשאר לפני שהסוללה תיגמר?" די הורסת את הכיף שבשמיעה ובצפייה. לכן חיי סוללה ארוכים הם אחד הדברים הראשונים שצריך לבדוק כשמחפשים אוזניות אלחוטיות.

 

קחו בחשבון שלפעמים היצרנים מגזימים בהבטחות שלהם, כך שאם הם טוענים, למשל, שסוללה של דגם מסוים תחזיק מעמד 8 שעות, תבנו על 6-7 שעות. ככה אולי תופתעו לטובה, אבל לפחות לא תתאכזבו.

 

גם אפשרויות טעינה שונות הן דבר שכדאי לקחת בחשבון אם אתם מתכוונים למצות את הסוללה. טעינה אלחוטית היא אופציה שקיימת בדגמים מסוימים, ויש אוזניות אלחוטיות אמיתיות, שבקופסה שלהן יש סוללה מובנית, שמאפשרת לכם להטעין אותן מתי שרק תרצו.

 

כמובן, אם תשתמשו בהן רק בנסיעות אוטובוס קצרות או בזמן אימון כושר, הפרמטר הזה הרבה פחות חשוב, אבל גם אם זה יהיה השימוש שלהן בדרך כלל, עדיין יכול להיות שפה ושם תרצו לקחת אותן איתכם לנסיעה ארוכה, ולהשתמש בהן לא מעט שעות בין טעינה לטעינה.

 

ביטול רעשיםלשמוע או לא לשמוע? זאת השאלה. ביטול רעשים הוא לא הצד החזק של אוזניות אלחוטיות, ועד לפני כמה שנים, רוב הדגמים האלחוטיים לא הציעו את הפונקציה הנהדרת הזאת. פעם ב-1978, חברה מבטיחה בשם בוש (Bose) הפכה לגרסת ה-NASA של שוק האוזניות עם טכנולוגיה מתקדמת ומתוחכמת לביטול רעשים שתזקק ל-11 שנים כדי להפוך למושלמת. היום, הטכנולוגיה הזו הרבה יותר טובה ולמעשה, הגרסה של חברת Sony כל כך טובה, עד שאתם עלולים לחשוב שהם משתמשים בסוג של כישוף או קסם כלשהו.

 

הסיפור האמיתי כאן: יש שני סוגים שונים של טכנולוגיית ביטול רעשים לאוזניות ושניהם פועלים כדי לבטל את הרעש שסביבכם (כמו נביחות הכלב המעצבן של השכן או ילדים שצופים בסדרה רועשת בסלון) כך שתוכלו להתרכז במוסיקה שלכם. "ביטול רעשים אקטיבי" היא מתודולוגיה חדשה בה רעשים לא רצויים מסולקים באמצעות צלילים שנוצרים במיוחד כדי לבטל אותם. "ביטול רעשים פאסיבי" הוא זול יותר, לא דורש כוח ומשתמש בטכניקות בידוד והפרדה כדי למנוע רעשים לא רצויים.

 

מספיק עם סיפורי הרקע, עכשיו לעניין:

 

אם לא רכשתם אוזניות בשלוש השנים האחרונות, מצפה לכם הפתעה ממש נעימה. קשה לתאר מה ההבדל בין אוזניות איכותיות לכאלה שלא – מעול האוזן, על האוזן או בתוך האוזן – עם טכנולוגיית ביטול הרעשים החדשה ביותר בפנים. בין אם מדובר ברעש של מטוס צפוף או רכבת עמוסה, העיר בלילה, הזמזום של אנשי המשרד או אפילו רכבים שעוברים מתחת לחלון, הכל פשוט נעלם, ואתם נשארים לבד עם המוסיקה שלכם. עוד דבר שכדאי לשים לב אליו: הרבה דגמים עם פונקציית ביטול רעשים מגיעים גם עם מצב "Hear Through", המאפשר לכם, בלחיצה אחת, לשמוע את האנשים שמסביבכם.

 

אל תתפשרו על המחיריש המון אוזניות אלחוטיות זולות בשוק, ורובן לא באמת אלחוטיות לחלוטין. אבל גם אם מצאתם זוג אוזניות אלחוטיות אמיתיות בזול, היינו נזהרים לפני שהיינו קופצים על המציאה. איכות השמע באוזניות זולות עלולה להיות פשוט איומה, והמיקרופונים שלהם גם הם באיכות ירודה, מה שעשוי להפוך ביצוע שיחות טלפון לבלתי אפשרית. בנוסף, חיבור הבלוטוס באוזניות כאלה הוא בדרך כלל לא יציב, ועלול לגרום לאודיו קטוע ולדיליי משמעותי. השורה התחתונה היא שאוזניות טובות עשויות מחומרי גלם איכותיים בטכנולוגיה מתקדמת, ואלה, מה לעשות, עולים כסף. ובסופו של דבר, אם תקנו דגם טוב שיעניק לכם שעות רבות של אודיו מעולה לאורך שנים, זה בהחלט יהיה שווה את המחיר.

 

אבל למרות שאסור להתפשר על האוזניות הכי זולות, זה לא אומר שמוכרחים לבחור דווקא ביקרות ביותר. אם אתם מתכוונים רק לשמוע קבצים קומפקטיים יחסית, כמו MP3, ואין לכם תוכניות לשימוש באוזניות לשיחות ועידה חשובות, חבל לזרוק כסף על קודק משוכלל ומיקרופון מהשורה הראשונה.

 

קודקהמילה "קודק" מתייחסת למכשיר או לתוכנה שדוחסים קובץ והופכים אותו לקוד כדי להעביר אותו ביעילות ובמהירות. הקודק אז מפענח את הקוד הדחוס, ופותח אותו שוב כקובץ.

 

למה אכפת לנו מכל זה? משום שהקודק הוא שקובע איך ובאיזו מהירות יעבור האודיו דרך הבלוטוס. מהירות נמוכה תגרום לדיליי, מה שיהפוך שיחות טלפון לקטועות, לא יעילות ומעצבנות. בנוסף, דיליי יכלו להרוס לגמרי חוויית משחק או צפיה בסרטונים. אוזניות שונות תומכות בסוג – או כמה סוגי – קודק שונים.

 

אז איזה קודק מתאים לכם? הכל תלוי במכשיר ממנו המידע מועבר. בעיקרון, SBC היא טכנולוגיית הקידוד הסטנדרטית של מכשירי בלוטוס. כל האוזניות האלחוטיות תומכות בה, והיא מעניקה חוויית שמע נחמדה. אבל אם "נחמדה" זה לא מספיק בשבילכם, יש כמה קודקים שישדרגו את הסאונד בצורה משמעותית. מכשירי iOS מתאימים לשימוש עם קודק AAC, אותו תמצאו בדגמים כמו samsung galaxy buds, Apple AirPods 2,Huawei FreeBuds Pro, Anker SoundCore Liberty Air ו-Sony WF-1000XM3. אנדרואיד יעבוד טוב יותר עם aptX והדגמים המשוכללים שלו (aptX HD, aptX LL). בסקירה הזאת תמצאו כמה דגמים ( Bluetooth ,Sennheiser cx 400bt ו – Momentum True Wireless 2) שתומכים בכמה סוגי קודק, ומעניקים לכם איכות שמע גבוהה בלי קשר למערכת ההפעלה של המכשיר ממנו אתם מעלים את הקבצים.

 

אטימות למים ישראל לא ידועה כארץ גשומה, אבל זה לא אומר שהאוזניות שלכם בטוחות מרטיבות: אם אתם מתכוונים להשתמש בהן בזמן פעילות ספורטיבית, קחו בחשבון שגם זיעה עלולה לגרום נזק לציוד אלקטרוני, וחפשו אוזניות עם דירוג אטימות IPX4 או גבוה יותר. ואם אתם שחיינים, חשוב שתבחרו באוזניות עם דירוג IPX8, איתן תוכלו להיכנס בבטחה למים. בסקירה הזאת, הדגם של חברת Anker, למשל, מגיע עם IPX5, והוא יעמוד יפה מאוד בגשמים וזיעה. הדגם של חברת Plantronics, לעומת זאת, מגיע עם אטימות גבוהה במיוחד, מה שהופך אותו למושלם עבור שחיינים.

 

עמידות אתם בוודאי רוצים שהאוזניות שתקנו ילוו אתכם לתקופה ארוכה, ויש שתי צורות לוודא שזה יקרה: הראשונה היא פשוט לדאוג שבחרתם בדגם מומלץ מחברה אמינה, הידועה כיצרנית מכשירים איכותיים מחומרי גלם עמידים. זאת אחת הסיבות שהסקירה הזו מלאה במותגים מוכרים, ומהשמות הפחות ידועים, תמצאו כאן רק את הדגמים המשובחים ביותר.

 

הדרך השנייה לוודא שלא תצטרכו להחליף את האוזניות האלה תוך שנה היא לשים לב לתקופת האחריות שמגיעה עם מכשיר (שימו לב שחנויות שונות עשויות להציע תקופות אחריות קצרות או ארוכות יותר גם על אותם מוצרים). כמו דברים רבים בחיים, גם כאן לא רק האורך חשוב. כשבוחנים את תקופת האחריות צריך לקרוא את האותיות הקטנות, ולשים לב מה האחריות כוללת ומה לא.

 

נוחות כשאתם מחפשים אוזניות חדשות, חשוב לבדוק לא רק איך הן נשמעות, אלא גם איך הן מרגישות, והפרמטר הזה חשוב עוד יותר אם תשתמשו בהן כל יום. תזכרו שאם ברגע שאתם מרכיבים אותן קיימת אי נוחות מסוימת, היא רק תגדל עם כל דקה שהן עליכם, וזה די הורס את ההנאה.

 

עם אוזניות קשת, חשוב לבדוק שהריפוד מספק, שהקשת יושבת בנוחות על ראשכם ושהאוזניות לא מתחממות אחרי שימוש ממושך. עם אוזניות בתוך האוזן, חשוב לבדוק שהן לא מפריעות לכם, שהן אוטמות את האוזן כמו שצריך (כך שהרעשים מסביבכם לא יפריעו לכם) ושהן לא יפלו עם כל תזוזה שלכם.

 

הנה כמה נקודות שישפיעו על נוחות האוזניות:

 

  • גודל וצורה אוזניות מגיעות בשלל גדלים וצורות, וזה נהדר, משום שכל אחד יעדיף דבר אחר. יש אנשים שמתים על קצה הסיליקון של אוזניות בתוך האוזן, ולאחרים הוא מפריע מאוד, ואם אתם לא מחובבי הסיליקון, שווה לכם לשקול דגם שמגיע בלעדיו, אבל שימו לב שהסיליקון הוא חומר אוטם, ובלעדיו, יכול להיות שתשמעו גם חלק מרעשי הסביבה.
  • קלות השימוש – דבר נוסף שמשפיע על הנוחות של האוזניות הוא היכולת לשלוט בהן בקלות. כפתורים שמוצבים במקום הנכון ושליטה קולית הם דברים שיכולים לחסוך לכם גישושים ואי נעימות, ושווה לבדוק אם הם קיימים בדגם שבחרתם.
  • משקל – אספקט חשוב בנוחות האוזניות הוא המשקל שלהן, ובנושא הזה יש לאוזניות בתוך-האוזן יתרון גדול על אוזניות קשת. מצד שני, יש אנשים שיגידו שקצת משקל שמתפזר על כל הגולגולת הוא עדיין נוח יותר ממכשירים קטנים שנכנסים לתוך האוזניים. במילים אחרות, זה עניין של העדפה אישית.

 

הקופסה למי אכפת מהקופסה שבה מגיע משהו? במקרה של אוזניות אלחוטיות אמיתיות – לכל מי שרוצה לשמור עליהן. אוזניות אלחוטיות אמיתיות (true wireless) מגיעות בקופסה קטנה, אליה תחברו את המטען כשתצטרכו למלא את הסוללה. הקופסה גם מגינה על האוזניות, שומרת עליהן מזעזועים, ומבטיחה שלא תאבדו אותן.

 

ככל שהקופסה יותר קטנה וקלת משקל, כך יהיה לכם נוח יותר לסחוב אותה איתכם, וככל שהקופסה עמידה יותר, כך תוכלו להיות בטוחים יותר שהיא תשמור על האוזניות. כמו שציינו מוקדם יותר, קיימים גם דגמים שהקופסאות שלהם מגיעות עם סוללה מובנית, המאפשרת לכם להטעין את האוזניות בכל מקום ובכל זמן. אפשרות נוספת בחלק מהדגמים היא הטענה אלחוטית, שחוסכת לכם את השימוש במטען.

 

כשאתם מחזירים את האוזניות לקופסה, שימו לב שהכנסתם אותן כראוי, ושהקופסא נסגרה היטב, אחרת לא תוכלו להטעין אותן, ותגבירו את הסיכוי שהן יפלו וילכו לאיבוד.

 

המיקרופון בדיוק כמו האטימות למים, המראה והמשקל, גם הפרמטר הזה הוא לא קריטי עבור כולם, אבל לכל מי שעומד לשחק משחקי מחשב עם חברים מרחבי העולם ולכל מי שעומד לנהל שיחות טלפון או וידאו חשובות באמצעות האוזניות, חשוב לבחור בדגם בעל מיקרופון, ולוודא שמדובר במיקרופון איכותי.

 

אפשרות של הפחתת רעשים, כמו שתמצאו בדגם Anker SoundCore Liberty Air או ביטול רעשים במיקרופון, כמו בדגם Plantronics BackBeat FIT 2100 Bluetooth, היא בהחלט תכונה מושכת לכל מי שמתכוון לדבר באמצעות האוזניות במקומות פתוחים, ברחוב, באוטובוס או בחדר הכושר.

 

מראה זה לא הכול… אבל זה עדיין משהו מראה הוא בהחלט לא הדבר החשוב ביותר כשבוחרים אוזניות, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם ממנו לחלוטין. אם אתם רוצים אוזניות מסוגננות שישקפו את האישיות שלכם, שווה לשקול דגם יפה, ואולי כזה שמגיע במבחר צבעים, אבל אם אתם מעדיפים אוזניות סולידיות שלא יבלטו, יש הרבה אוזניות שיתאימו לכם, ולא ימשכו תשומת לב.

שאלות ותשובות על אוזניות אלחוטיות מומלצות

האם אוזניות אלחוטיות טובות יותר מאוזניות חוטיות?

לא בהכרח. אוזניות אלחוטיות של היום הן בעלות איכות סאונד נהדרת והן גם הרבה יותר נוחות מאוזניות חוטיות, אבל אוזניות חוטיות מגיעות עם איכות סאונד טובה יותר וצליל הרבה יותר טוב. כך שאם נוחות ושימושיות נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם, אוזניות אלחוטיות עדיפות. אך אם אתם מוזיקאים או שאיכות השמע חשובה לכם יוותר מכל, שווה לקחת בחשבון אוזניות חוטיות. בנוסף, באוזניות חוטיות לא צריך לדאוג שתיגמר הסוללה.

מהי טכנולוגיית ביטול רעשים והאם בכל האוזניות יש אותה?

טכנולוגיית ביטול רעשים כשמה היא: מבטלת את הרעשים סביבכם. יש שני סוגי טכנולוגיה מסוג זה: ביטול רעשים אקטיבי (יקר יותר) וביטול רעשים פאסיבי (נפוץ וזול יותר). עם אוזניות שיש בהן טכנולוגיית ביטול רעשים אתם יכולים ליהנות ממוסיקה נקייה, בלי לשמוע את רעשי העולם החיצון.

לא בכל האוזניות יש את הטכנולוגיה הזאת ואוזניות שכן מגיעות איתה, לרוב יהיו יקרות יותר.

מהם סוגי האוזניות השונים?

יש לכם אוזניות מעל האוזן, שמקיפות את האוזן לחלוטין ונחות על הרקות ועל הלסת העליונה. אוזניות על האוזן שיושבות ישירות על האוזן ואוזניות בתוך האוזן, כמו שכולנו מכירים ואוהבים. לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות משלו, כך לדוגמה אם אתם אוהבים לרוץ אוזניות בתוך האוזן עדיפות לכם, לעומת גיימרים שיעשו שימוש טוב יותר עם אוזניות מעל האוזן.

מתי כדאי להשתמש באוזניות פתוחות ומתי בסגורות?

אוזניות סגורות משמיעות את המוסיקה שלכם אך ורק באוזניים שלכם – זאת אומרת שאף אחד מסביבכם לא יכול לשמוע אותה. הן מצוינות למקומות ציבוריים והומי אנשים כגון רכבת, אוטובוס, קניונים וכדומה. אוזניות פתוחות מאפשרות מעבר של אוויר באמצעות פתחים באוזניות ומאפשרות לסביבה שלכם לשמוע את מה שאתם שומעים, כך שמומלץ להשתמש בהן רק כשאתם נמצאים לבד.