לא! טאבלט לא יכול להחליף את הצורך במחשב נייד איכותי!

בשנים האחרונות היצרניות הגדולות ממשיכות לשווק לנו דגמים חדשים ומתקדמים של טאבלטים במחירים של מחשב נייד – אבל האם יש תחליף אמיתי למחשב נייד?

אפילו אייפד אייר שהוכרז אחד האייפדים הטובים ביותר אי פעם לא יכול לעשות עבודה חלקה למי שמעוניין לעבוד מרחוק ולהחליף את הלפטופ במכשיר קטן יותר שמבטיח ביצועים מהירים. אבל תזכרו שזה לא מתאים לכולם.

 

Kelly Woo הכתבת של מגזין הצרכנות האמריקני Toms guide חקרה את הנושא לעומק והיא אומרת כי השאלה העיקרית היא מה אתם בעצם צריכים במסגרת העבודה, כי היא למשל לא צריכה המון דברים פרט לגישה לאימייל, תוכנות לעריכת תמוונת, אפשרות לצפות בנטפליקס ולמרות שכל האפליקציות הללו הורדו לאייפד שלה, אבל התברר שגרסות של אפליקציות מסוימות היו פשוט לא מספיק טובות. היא נאלצה לעבוד מחו"ל וגילתה שזה היה טיפה בלתי אפשרי עבורה ושלא נדבר על הנוחות כי הרי דפדפני האינטרנט מחוייבים לעבוד במנוע של אפל וזה הרבה פחות שימושי מתברר.

 

"לא נוח לעבור בין מסכים רבים פתוחים כמו במחשב רגיל או לפטופ, מסך מפוצל זה לא רעיון טוב באייפד. הייתה לי גם בעיה בהורדת תמונות והעלים אותן לתיקיה לא ברורה. פרט להבדלים באפליקציות, המקלדת לא נוחה לכל אחד. היא לא ממש מתאימה להקלדה ממושכת ודי צרה".

 

היא מסכמת שאם אתם רוצים לכתוב הרבה, זו לא המקלדת המתאימה לכך. בקיצור – אם אתם רוצים לראות סרט זה בהחלט מספק, אבל אם אתם מתכננים להשתמש באייפד או בטאבלט כתחליף למחשב, אז פחות מומלץ… וכדאי לבדוק את זה טוב.

אז איך תחליטו מה לקנות?

לפני שאתם רצים לקנות עשו סקר קצר וקראו קצת מהמפרט של הטאבלט על מנת לבחור בטאבלט מומלץ. נסו לבדוק אם הוא אכן ישמש אתכם ויענה על הצרכים שלכם.

 

חוץ מהשוואה של המוצרים עצמם ובחירה בטוב ביותר, כדאי להתייעץ גם עם אנשי מקצוע, בייחוד אם הכלי הזה הולך להיות משמעותי בעבודה שלכם. הרי זה די מבאס לקנות טאבלט במאות שקלים ולגלות שהוא לא יכול לבצע את כל מה שאתם רוצים, נכון?

 

בשורה התחתונה

אם אתם מחפשים מחשב נייד לסרטים, משחקים וקצת עבודת אופיס, יכול להיות שהפתרון שלכם הוא בכלל הטאבלט הטאבלט נחות מבחינת יכולות העיבוד שלו יחסית לרוב המחשבים הניידים.

 

אי לכך במידה ואתם מעוניינים להשתמש במחשב לצורכי עבודה, מחשב נייד קלאסי הוא הבחירה הנבונה עבורכם. כמו כן מאחר והיכולות שלו צנועות יותר מבחינת עיבוד, יהיה קשה לטאבלט שלכם להריץ תוכנות כבדות או תוכנות רבות בו זמנית.

 

במידה ואתם צריכים להציג מצגות במקומות רבים ולהשתמש במחשב רק למטרות הכרת סרטים, מצגות או השמעת קבצי מוזיקה, טאבלט הוא הפתרון כיוון שהוא קל, דק ונוח מאוד לאחסון ולנשיאה.