מצבר לרכב: סקירת מצברים לרכב הטובים ביותר 2024| FInder – בוחרים חכם

אחד החלקים הידועים והמוכרים ברכבנו הוא המצבר. בניגוד לחלקים אחרים ברכב, תפקידו של חלק זה ברור לכאורה לרובנו, במיוחד בשל הצורך להתמודד עם החלפתו או טעינתו מעת לעת. אך האם אתם באמת מכירים את המצבר? ריכזנו עבורכם את כל המידע על סוללת הרכב שלכם.

icon pos_1

ניתחנו

32 סקירות

ו-

3214 ביקורות

בתחום

כלי רכב

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מצבר לרכב – כל מה שרציתם לדעת על סוללת הרכב שלכם

כל בעל רכב נאלץ במוקדם או במאוחר להתמודד עם המצב הידוע בו הרכב לא מניע, או לחלופין מצב בו נורה אדומה מלבנית ובתוכה הסימנים פלוס ומינוס נדלקת וחלק ממערכות החשמל של הרכב ואף כולן מושבתות. חלקנו מבינים מיד שמדובר בבעיה במצבר אך רבים אינם מבינים באופן מדויק מהו חלק זה וכיצד משתלב במערכות הרכב ובהפעלתו. 

אז מהו בעצם המצבר ומה תפקידו? מדוע מתרחשות בעיות אלה וממה נובעות? כיצד מתחזקים מצבר ומהו אורך חייו? איך נדע שישנה בעיה במצבר וכיצד בוחרים מצבר חדש? להלן כל המידע על אחד החלקים החשובים ביותר ברכב שלכם.

נכתב ע״י

אמיר בס

כותב: אמיר בס

מומחה בתחום קנייה ומכירה של רכב פרטי ומשפחתי, ‏בעלים, מנהל‏ ב-‏Car-La ייעוץ וליווי אישי בתחום הרכב‏

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מהו המצבר?

המצבר הינו אחד החלקים החשובים ביותר ברכב, שבלעדיו לא ניתן יהיה להפעילו. המצבר הוא בעצם סוללה הצוברת אנרגיה חשמלית לאורך זמן, המשמשת להתנעתו של הרכב. בנוסף, משמשת אנרגיה זו להפעלתן של מערכות החשמל השונות ברכב ובהן מערכות המדיה, התאורה והמזגן.

סוג המצבר הנפוץ ביותר כיום הינו מצבר עופרת – חומצה, אשר העיקרון על פיו פועל התגלה כבר לפני כ – 150 שנים. במצבר מתבצעת בעצם תגובה כימית הנובעת מהמגע בין לוחות העופרת הנמצאים בו לבין נוזל מיוחד המורכב ממים ומחומצה גופרתית, המוכר לרוב בשם אלקטרוליט. תגובה כימית זו יוצרת זרם חשמלי.

עם זאת, כמו כל סוללה אחרת, גם למצבר ישנו אורך חיים מוגבל אשר בסיומו יש להחליפו. מעבר לכך, מכיוון שמדובר בסוללה מיוחדת הפועלת בזכות טעינתה הקבועה והחוזרת, ייתכן שפעילותה תיפגע או תיפסק גם בטרם סיימה את חייה, כשאחד הגורמים הנפוצים ביותר לכך הינו התרוקנות המצבר – בעיה הניתנת לרוב לפתרון גם ללא החלפת המצבר.

למצבר מספר מאפיינים חשובים אותם על בעל הרכב להכיר, על מנת להבין את מקורן של תקלות מסויימות ואת המידע והנתונים אותם מעלים בפנינו בעלי המקצוע, כאשר מסבירים את מהות התקלה. נתונים אלו כוללים את זרם ההתנעה של המצבר, מתח המצבר, קיבולת ועוד וכולם מופיעים באופן ברור על המדבקה המודבקת בחלקו העליון של מצבר הרכב שלכם. עליכם להיות מודעים למידע זה, במיוחד אם מתרחשת תקלה במצבר הדורשת את החלפתו ואתם מתלבטים מהו המצבר הנדרש עבורכם.

 

סוגי מצברים

על אף שנראה כי מדובר במעין חלק "אוניברסלי" הזהה בתפקידו אך גם באופן פעולתו, בפועל ישנם מספר סוגים עיקריים של מצברים (אשר בחלקם מותאמים לשימושים אחרים מלבד לרכב). עקרון עבודת המצברים זהה אך הם נבדלים זה בזה באופן פעילותם.

  • מצבר התנעה – זהו מצבר חומצה סטנדרטי המשמש רכבים. בשל מבנהו, קיימת בו פריקה עצמית קבועה מזערית (גם ללא שימוש בו), אשר בפועל הינה אחד הגורמים לקיצור חייו של המצבר.
  • מצבר Maintanence free – מצבר זה הינו מצבר רגיל שההבדל המהותי בינו לבין המצבר הסטנדרטי הינו בכך שהוא אטום ואינו כולל פתח מילוי למים, כך שבמקרה של אובדן מים לא ניתן להשלימם. עם זאת, מכיל תוספת של נוזל המיועדת ליתר ביטחון למקרה בו אכן תהיה דליפה. בכדי שתהיה האפשרות לפרוק ממנו לחץ למרות שהוא אטום, ישנו שסתום מיוחד המאפשר זאת.
  • מצבר Deep Cycle Battery – זהו מצבר המשמש למטרות של פריקה עמוקה, שמשמעה שחרור של אנרגיה לזמן ארוך יותר ובקצב אחיד. מצבר זה משמש בעיקר לכלים חשמליים, קלנועיות, מלגזות, קרוואנים וכו'.
  • מצברי ג'ל – במצברים אלו האלקורוליט בו נעשה שימוש אינו נוזל אלא ג'ל (שאינו ניתן למילוי). אמנם הוא מיועד בעיקרו להתנעה, אך נמצא בשימוש גם למטרות אחרות. בין יתרונותיהם של מצברים אלו: פריקה עצמית נמוכה, יכולת להעניק זרם רב ואין בהם סכנת דליפת נוזלים או גזים. עם זאת, מצברים אלו רגישים יותר לטעינת יתר העלולה לגרום להשבתתם.
לוגו של הסקירה

מצברי שנפ

חברת שנפ הינה אחת מחברות המצברים המובילות בישראל. החברה מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מצברים לכלל הרכבים והאופנועים וכמו כן גם מצברי פריקה עמוקה. למצברים תו תקן איכות ישראלי ובינלאומי המעיד על איכותם הגבוהה של המצברים, המיוצרים במפעל החברה באמצעות מיטב הציוד והמכונות.

מצברי שנפ

4.5 15

מצבר ישראלי איכותי

יתרונות

איכותיים

אמינים

עמידים

קנה עכשיו ב- אתר החברה

למותג מבחר רחב ביותר של מצברים, המותאמים לכלל סוגי הרכבים השונים, למתחים השונים, זרם התנעה, קיבול אמפר, קטבי ראש מצבר או קטבי צד ובמידות שונות, בהתאם לנדרש ברכב. 

מחירי המצברים הפופולאריים עבור רכבים פרטיים סטנדרטיים בעלי קיבולת אמפר של 45 עד 80 אמפר, נעים בין 450 ₪ ל – 850 ₪, נמכרים עם אחריות לשנה עד שנה וחצי וידועים כאיכותיים ואמינים. 

לוגו של הסקירה

מצברי Varta

המצברים של VARTA  ידועים באיכות ועמידות גבוהות ביותר (בהתאמה מלאה גם לאקלים הישראלי) , המעניקות לבעלי הרכבים שקט לאורך זמן. 

מצברי Varta

4.5 15

מותג המצברים המוביל בעולם

יתרונות

איכותיים

אמינים

עמידים

מצברים סגורים שאינם מצריכים תחזוקת מים

קנה עכשיו ב- Ace

היצרן (JOHNSON CONTROLS) מייצר ומספק כיום מצברים ליצרניות הרכב הגדולות והמובילות בעולם: מרצדס, אאודי, יונדאי, טויוטה, הונדה ועוד. החברה ידועה כפורצת דרך מבחינה טכנולוגית ופיתחה בין היתר את טכנולוגיית ה Power Frame המשפרת את ביצועיהם של המצברים ואת אורך חייהם. החברה מציעה מצברים אטומים בעלי מכסה כפול, שאינם מצריכים טיפול או תחזוקת מים והינם בעלי כוח הנעה משופר. 

מחירי המצברים נעים בין 550 ₪ ל – 850 ₪ למצברים המיועדים לרכבים פרטיים ובעלי קיבול של 40 עד 80 אמפר. המצברים מוצעים עם תוקף אחריות של עד 24 חודשים.

לוגו של הסקירה

מצברי Volta

יצרנית המותג VOLTA הינה חברת וולקן תעשיות בע"מ – חברת המצברים הוותיקה אשר נוסדה לפני כ – 70 שנים ומפעלה ממוקם כיום בגליל המערבי. החברה מייצרת ומשווקת מצברים למגוון כלי רכב ואופנועים ואף מצברי פריקה עמוקה.

מצברי Volta

4.5 15

הוותיקים בישראל

יתרונות

איכות

יכולות

אורך חיים

מחיר

קנה עכשיו ב- אתר החברה

החברה המקומית מייצרת מצברים איכותיים, הודות לוותק והניסיון הרב שהחברה צברה במשך עשרות שנות פעילותה ומציעה את מגוון המצברים, המותאמים למזג האוויר הישראלי, למגוון רחב ביותר של שימושים, לרבות רכבים כבדים, אופנועי ים וטרקטורונים, מצברי פריקה עמוקה ומצברים נייחים.

מחירי המצברים הנפוצים הנדרשים לרכבים פרטיים בעלי קיבולת אמפר של 45 עד 80 אמפר, נמכרים במחירים הנעים בין 350 ₪ ל – 650 ₪, עם אחריות ל 12 חודשים. 

סיכום

תקלות ובעיות נפוצות

אז כפי שציינו מעלה, במצבר עלולות להתרחש תקלות, בעקבותיהן הוא יחדל לצבור אנרגיה ובהתאם גם יפסיק לספק אותה למערכות החשמליות של הרכב ובראשן מערכת ההנעה.

אז מהן התקלות הנפוצות ביותר?

  • התיישנות – אורך חיי המצבר עומד מגיע עד לכ – 3 שנים ובסיומן יפסיק לפעול. לעיתים תהליך זה מתרחש בהדרגה ויורגש על ידי בעיות חשמל או התנעה שיופיעו ולעיתים פשוט יחדל לפעול. 
  • התחממות – בימים חמים במיוחד, הנפוצים למדי בארצנו, המצבר עלול להתחמם מעבר לרגיל, עד כדי כך שרכיבים חשמליים בו יפגמו והמצבר יושבת. 
  • החורף – על אף שהמצבר אמור לתפקד כראוי במשך כל השנה ולמרות שהחורף ברוב אזורי ארצנו אינו קשה והטמפרטורות לא צונחות אל מתחת ל – 0, תקופה זו עשויה להקשות על פעילותו של המצבר. אחת הבעיות העיקריות היא עומס בצריכת חשמל: בימי החורף אנו מדליקים אורות ומזגן יחד ולאורך זמן, כך שאם המזגן ישן, חלש או בלוי, תהיה לכך השפעה. 
  • טעינת יתר – תקלה במערכת החשמל של הרכב עלולה לגרום של הטענת יתר, בעקבותיה יווצרו התחממות, קצרים פנימיים ובמקרים חריגים אף פיצוץ של המצבר. מצב של טעינת יתר מאופיין לרוב על ידי עיוות בקופסת המצבר או בקופסא מנופחת במעט. ניתן להבחין בכך בקלות במבט על המצבר.  
  • התרוקנות – במקרים רבים מקור הבעיה הוא התרוקנות המצבר, הנובעת מציוד חשמלי הצורך את החשמל גם לאחר כיבוי הרכב ובכך "שואב" למעשה את כל האנרגיה שהצטברה במצבר. לכן, הקפידו לכבות אורות ומערכות מדיה לאחר כיבוי הרכב. כמו כן, וודאו שאין "זליגת" למערכת חשמלית כלשהי שהותקנה ברכב (קודן / מצלמות רכב/ מערכות איתור / מערכות התרעה וכו'). 
  • אלטרנטור – האלטרנטור משמש להטענת המצבר במהלך הנסיעה. כאשר ישנה בעיה עם האלטרנטור, עלול להיפגע תהליך טעינת המצבר ובכך להשאירו ללא טעינה.
  • קור – בעיה נוספת היא הקור הגורם לשמן המנוע להיות צמיגי ובכך דורש יותר כוח בהתנעתו וכמו כן, לקור השפעה שלילית על המתח החשמלי, כך שבקור מצברים נוטים להיות חלשים יותר.
  • רטיבות – גם לרטיבות הקיימת בחורף ישנה השפעה על המצבר, שכן חדירת מים אל מתחת למכסה המנוע עלולה לגרום לחלודה על קטבי המצבר הגורמת לירידה במתח שמספק למערכות הרכב ולתהליך ההנעה, או לחלופין עלולה לגרום לקצרים במערכות שונות ובהן גם לטעינת המצבר.
  • מים – במצבר ישנם מים מיוחדים המשמשים לשמירה עליו ומאפשרים את פעילותו. כאשר ישנה דליפה מסויימת של נוזל זה (על אף שהמצברים אמורים להיות אטומים לחלוטין), עלולים להיגרם קצרים שיפגעו במצבר. במצב זה ניתן להוסיף מים מזוקקים, אך אם ישנה דליפה ייתכן ויהיה צורך בהחלפתו.
  • קורוזיה – קורוזיה בחיבורי הסוללה יכולה גם היא לגרום לבעיות במעבר הזרם החשמלי של המצבר ולהפחית את הזרם המגיע למנוע.

 

חלק מבעיות אלה מאפשרות מניעה מראש על ידי בעלי הרכב, בעוד על אחרות אין לבעליו שליטה. כאשר מתגלה בעיה במצבר מומלץ ביותר לפנות למוסך, לשירותי דרך או לחשמלאי רכב, אשר מיומנים בתחום ומוסמכים לאתר את מקור הבעיה, להבין אותה ולטפל בה במידת האתר.

 

תחזוקת המצבר

אורך החיים הממוצע של מצבר נע בין שנתיים ל – 4 שנים ותחזוקה נכונה עשויה להאריך את חייו של המצבר ככל האפשר.

על מנת לשמור על המצבר, הקפידו לבדוק את תקינותו מעת לעת באופן ויזואלי. בדקו שלא מצטברת קורוזיה בחיבוריו, שאין חדירת מים אל מתחת למנוע ושצורתו לא משתנה. בבדיקות שגרתיות לרכב ניתן לבדוק את המתח שלו ולוודא שאכן תקין וכמו כן לבדוק שאין מערכות רכב המעמיסות עליו יתר על המידה או הגורמות לזליגת כוח קבועה ממנו.

כמו כן, גם הרגלי השימוש ברכב משפיעים על המצבר. רכב המשמש לנסיעות ארוכות יאפשר טעינה טובה יותר של המצבר בכל נסיעה, בעוד ברכב המשמש לנסיעות קצרות וכשבמהלכן גם נעשה שימוש במספר מערכות חשמליות של הרכב עלול להיווצר עומס על המצבר אשר לא יצליח להיטען בצורה מספקת על מנת לעמוד בו.

 

רכישת מצבר חדש

במקרים בהם המצבר חדל לעבוד או כאשר התגלתה תקלה שאינה מאפשרת את המשך פעילותו ודורשת את החלפתו, יהיה עליכם לרכוש מצבר חדש.

בבואכם לרכוש מצבר, הקפידו להיעזר באיש מקצוע אשר יוכל להציע לכם מצבר המתאים לרכבכם. כאמור, את נתוני המצבר הקיים תוכלו לראות בקלות על המדבקה המודבקת עליו ובכך להבין איזה מצבר עליכם לרכוש.

ישנן מספר חברות המייצרות ומספקות מצברים, בהן חברות מוכרות ומותגים ידועים. ככל שתבחרו במותג איכותי יותר, כך מחירו של המצבר יעלה, אך בהתאמה סביר להניח כי גם ישרת אתכם לאורך זמן רב יותר ויגלה יותר עמידות. כמו כן, בעת הבחירה במצבר, בדקו איזו אחריות ניתנת לכם ולאיזו תקופה. בנוסף בדקו את תאריך הייצור של המצבר המוצע לכם, על מנת לוודא כי אכן נמכר לכם מצבר חדש.

מחירי המצברים מתחילים מכ – 400 ₪ ועולים ככל שתבחרו במצבר חזק ואיכותי יותר. עם זאת, תוספת התשלום עשויה להיות משתלמת ביותר כאשר מצברים איכותיים ימשיכו לשרת אתכם לאורך כ – 3 שנים ואף יותר, בעוד מצברים איכותיים פחות עלולים להפסיק לעבוד כבר לאחר שנה או שנתיים ולעיתים אף לאחר מספר חודשים.

התקנת המצבר פשוטה למדי אך עם זאת, מומלץ לתת לבעל מקצוע להתקין אותו ברכב, במיוחד לאור העובדה שרכישתו של המצבר נעשית בכל אופן ברוב המקרים במקומות המוסמכים לתת את שירות זה ועל ידי בעלי מקצוע מיומנים.

 

לסיכום – המצבר הינו אחד החלקים החשובים ביותר ברכב ועל כן דורש היכרות של מאפייניו ותפקידו, תחזוקה נכונה והקפדה על רכישת מצבר חלופי מתאים בעת הצורך. לכן, הקפידו לבדוק מעת לעת את תקינותו של מצבר הרכב שלכם ואף פנו מספר דקות מזמנכם על מנת להכירו ולקרוא את פרטיו הרשומים על גבי המדבקה הדבוקה עליו.

בטרם רכישת מצבר חדש, וודאו שמאפייניו של המצבר הנרכש עומדים בדרישות הרכב וזהים למאפייני המצבר המקורי, בדקו את תאריך הייצור של המצבר והקפידו לרכוש מצבר איכותי הכולל גם אחריות, שייתן לכם שקט (ואנרגיה) לאורך זמן.

שאלות ותשובות על מצברים לרכב מומלצים

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר?

בממוצע צריך להחליף מצבר כל שלוש שנים.

כמה עולה מצבר לרכב?

מחירי המצברים מתחילים מכ – 400 ₪ ועולים ככל שתבחרו במצבר חזק ואיכותי יותר.