אופה לחם: סקירת 5 אופי לחם מומלצים (מעודכן 2024) | Finder – קונים חכם

כי אין על ריח של לחם טרי על הבוקר – ריכזנו עבורכם אופי לחם הטובים ביותר, וכך תבחרו בקלות אופה לחם שישמש אתכם בהנאה

icon pos_1

ניתחנו

18 סקירות

ו-

2100 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על אופי לחם מומלצים

קשה להישאר אדישים לריח של לחם טרי וחמים שאפייתו הסתיימה ממש עכשיו – וזו הסיבה שאופי לחם הפכו פופולאריים כל כך בבתים בישראל בשנים האחרונות. מדובר בדרך כלל במכשיר קטן ונוח לתפעול (ולניקוי), שיש לו מגוון של אפשרויות להכנת לחם בקלות – ואפילו בזמנים שתגדירו מבעוד מועד.

 

מעבר לריח האפיה בבית, המחירים של לחמים מיוחדים הם יקרים יחסית ומשפחות שצורכות הרבה לחם ומעוניינות בלחם בריא, יכולות להוזיל את ההוצאות באמצעות אפייה בייתית במידה ניכרת. כיכר לחם איכותי כיום עולה 20 שקלים ולעומת זאת, כיכר לחם משובחת ככל שתהיה שתכינו לבד תעלה לכם רבע מחיר. הנושא של לחם מקמח מלא, מקמח שיפון ועוד קמחים שנחשבים לאיכותיים יותר הפך למצרך הכרחי בכל בית ומה שמאפשר קלות הכנה למי שלא רוצה לבצע כל שלב בנפרד – זה אופה לחם! 

 

אופי הלחם בעצם הפכו את הפעולה של אפיית לחם לפשוטה מאוד! שמים את כל המוצרים שרוצים והמכונה כבר עושה את העבודה, כולל הכל. אחרי שימושים ראשונים תוסיפו כבר כל מיני קמחים אחרים, אגוזים, זיתים וכו' ובלי הרבה מאמץ תהיה לכם כיכר לחם מרובעת וטריה.

 

לחם לבן, באגט צרפתי פריך, לחמי בריאות עם מגוון תוספות ואפילו בצק לפסטה? כל אלה ועוד, הן פונקציות שתמצאו באופי הלחם החדשים שתמצאו על המדפים. יצאנו לסקור את הדגמים המוצלחים, הפופולאריים והנרכשים ביותר של אופה לחם בישראל (ובעולם) לשנת 2024 – והנה התוצאות לפניכם.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

הכי נמכר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

לוגו של הסקירה

אופה הלחם הנמכר ביותר בישראל: מורפי ריצ'רדס מדגם 48296

אם אתם מחפשים אופה לחם בסיסי להכנת לחם פשוט מקח לבן (גם בתכנית אקספרס), ייתכן שזה האחד עבורכם.

מורפי ריצ'רדס מדגם 48296

4 15

אופה לחם מצויין, נוח להפעלה, עם תכנית אקספרס יעילה ואפשרויות נוספות שהופכות את אפיית הלחם פשוטה וידידותית יותר

יתרונות

תמורה נהדרת למחיר

אפייה מצוינת

תכנית אפייה מהירה יעילה

חסרונות

חוברת מתכונים מצומצמת

מעט רועש

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

על פי הסטטיסטיקות שלנו, אופה לחם זה מבית מורפי ריצ'רדס היה הנמכר ביותר בישראל בשלושת החודשים האחרונים. מדובר במכשיר רב עוצמה, נוח לשימוש, המספק תמורה טובה בעד מחיר ממוצע – והכי חשוב: הלחמים שאפינו בו, כולל לחמים לבנים מקמח רגיל ולחמים נטולי גלוטן או מקמחים מורכבים יותר, יצאו כולם בעלי טעם וניחוח מצויינים וברמת אפייה משביעת רצון.

 

המכשיר מציע תכניות אפייה ללחמים בשלושה גדלים שונים: 750 גרם, 1 ק"ג ו  – 1.250 ק"ג. גם כרן, תמצאו שלוש דרגות השחמה שונות לכל אחד מגדלי הכיכרות שתבחרו. 12 תכניות האפייה של אופה לחם זה יספקו מגוון אפשרויות: לאפיית לחמים מקמח לבן, לחמים נטולי גלוטן, לחמים מחיטה מלאה, לחמים עם תוספות, וגם לאפיית עוגות, להכנת עוגות וללישת בצק.

 

תכנית האפייה המהירה מאפשרת הכנת כיכר לחם של קילו אחד בפחות משעה. המכשיר מגיע עם מנגנון השהייה (טיימר) לתחילת האפייה של עד 13 שעות, לתזמון גמר אפיית הלחם בדיוק בזמן המתאים לכם. שמירה על חום כיכר הלחם שזה אך נאפתה למשך שישים דקות תאפשר הוצאת לחם חם וטרי מהאופה עד שעה לאחר תום האפייה.

לוגו של הסקירה

אופה הלחם המוצלח והמגוון ביותר: אופה לחם אוטומטי מבית פנסוניק SD-ZX2522 Panasonic

אופה לחם בעל המון תכניות ייחודיות של אפייה, שיאפשרו לאופים חובבים ומקצוענים להגיע לתוצאות מצויינות, ממש בלחיצת כפתור.

PANASONIC SD-ZX2522

4.5 15

כיכרות הלחם יצאו נפלאים: אפויים היטב מבפנים ומבחוץ, ועם ניחוח שהעיר את כל הבית

יתרונות

תכניות אפייה מרובות ומגוונות שיאפשרו לאפות המון סוגים של לחמים בהצלחה

חסרונות

ללא חלון לצפייה במהלך האפייה – חסרון שקל להתמודד איתו.

SD-2501WXC
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
SD-2511KXC
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
SD-RD250
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

לא פחות מ-37 תכניות אפיה יאפשרו לאופה לחם אוטומטי וחכם זה להציע לכם אפיה מהירה ונוחה של כל סוג לחם שתבקשו. הוא יודע לאפות לחמים מסוגים שונים של קמח (הנדרשים לתכניות אפיה שונות), לחמי בריוש ולחמים מקמח נטול גלוטן, וגם בצקים לפסטה ולפיצה, ריבות, ועוד המון. כלי לתוספות ש"יישפך" אל מיכל האפייה באופן אוטומטי בהתאם לתכנית שבחרתם, יאפשר לכם לאפות בלחיצת כפתור לחמים משודרגים, בתוספת פירות וגרעינים, או להוסיף את השמרים במהלך האפייה לקבלת לחם צפוף יותר ופחות אוורירי.

 

בכל אפיה ניתן לבחור בשלושה גדלים לכיכר הלחם: בינוני, גדול או אקסטרה-גדול, ובשלוש רמות של פריכות: בינוני, פריך מאוד ואקסטרה-פריך. רמות הפריכות משפיעות על זמן האפייה כך שקרום הלחם אשר מקיף את הכיכר יהיה אפוי יותר. במהלך ההתנסות עם מכשיר  Panasonic SD-ZX2522, השתמש צוות האתר באופה הלחם לאפיית לחם לבן, לחם מחיטה מלאה, ולאפיית לחם בתכנית המהירה. כל הלחמים בכל התכניות יצאו מצויין: אפויים היטב, בהירים ופריכים מבחוץ, רכים מבפנים.

 

אופי לחם מנוסים יודעים שפתיחת מכסה אופה הלחם במהלך האפיה תפגע באיכות הלחם שתקבלו בסופו של תהליך. לכן, העובדה שבדגם הזה אין חלון שיאפשר לכם לעקוב אחר תפיחת הבצק ותהליך האפייה של הלחם – מהווה חיסרון בבחירה בדגם הזה של אופה לחם.

 

לוגו של הסקירה

אופה לחם שמשלב הכי טוב בין מחיר ואיכות: מורפי ריצ'רדס דגם 502001

ייתכן שמדובר במכשיר הטוב ביותר בקטגוריית המכשירים במחירים נמוכים, מי שילמד לנצל את היתרונות ולהתעלם מהחסרונות, יקבל כיכרות לחם מעולים בשליש מהמחיר של אופי לחם גדולים ומקצועיים יותר.

morphy richard 502001

4.5 15

אופה לחם זול יחסית, שהפיק כיכרות לחם לבן נהדרים – הכיכרות הקטנים היו הרבה יותר מוצלחים מאלה הגדולים.

יתרונות

תמורה מצוינת ביחס למחיר

חסרונות

בהכנת כיכרות לחם גדולים, התוצאה לטעמנו לא הייתה אפויה מספיק

ללא מתכון ללחם נטול גלוטן (אם כי תמצאו תכנית לאפיית כזה לחם)

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

בכשליש ממחירו של אופה הלחם הקודם ברשימת ההמלצות שלנו, אנחנו מוצאים מכונה קטנה ושובבה לאפיית לחם מבית מורפי ריצ'רדס, המאפשרת אפיית כיכרות לחם בגודל מרבי של כמעט קילו (2 פאונד) ובאיכות מעולה. מדובר באופה לחם קטן המצוייד ב – 14 תכניות שונות לאפיית לחמים מסוגים שונים, כולל לחם מחיטה מלאה ולחם נטול גלוטן. לאפיית לחמים עם תוספות, המכשיר מסמן באמצעות צפצוף שהגיע הזמן לשלב אל תערובת הבצק את התוספות הרצויות, במהלך האפייה.

 

אופה הלחם של מורפי ריצ'רדס morphy richards מספק תהליך אפיית לחם בשני גדלים, כאשר כיכרות הלחם הקטנות שאפינו באמצעות המכשיר יצאו לא פחות ממושלמות לטעמנו – אולם בכיכרות הלחם הגדולות יותר, האפייה נראתה תמיד לא מספקת. המכשיר מסופק בתכניות גם להכנת בצק שמרים לעוגות או למאפי שמרים אחרים, והוא מצוייד בחלונית צפייה שתאפשר לכם לראות איך הלחם שלכם מתקדם במהלך האפייה.

לוגו של הסקירה

אופה לחם מצוין וקומפקטי שמתאים למטבחים קטנים: אופה לחם מדגם 5891 של Sunbeam

כשהמטבחים בדירות בעיר הולכים ונהיים קטנים – אתם רוצים אופה לחם שקל לשלוף מהארון, ושאינו תופס הרבה מקום על משטח העבודה. כיכרות הלחם של אופה לחם זה הן קטנות – ונהדרות.

Sunbeam 5891

4.5 15

הלחם יצא נהדר, הפעולה היתה קצת רועשת – לנו זה ממש לא הפריע.

יתרונות

קל לתפעול

מציע אפשרויות מגוונות בהפעלה

קטן

חסרונות

פעולה רועשת יחסית

מספר מצומצם של מתכונים בחוברת שמגיעה עם המכשיר

לא ניתן לנקות את חלקי אופה הלחם באמצעות המדיח

קנה עכשיו ב- Amazon

מי שרואים את עצמם אופים לחם על בסיס קבוע ומחפשים מכשיר במימדים צנועים יחסית, שיפיק כיכרות לחם קטנים באיכות מעולה, עשויים להתעניין באופה הלחם של sunbeam 5891, המספק כיכרות לחם בשני גדלים שונים – כחצי קילו וקצת פחות מקילו. אופה הלחם הזה מגיע עם 12 תכניות אפייה, הכוללות אפיית לחם לבן, לחם מחיטה מלאה, עוגה ערבול ובישול של ריבה, ותכנית לאפייה מהירה שבחברה מספרים לנו כי היא מיועדת לאפיית כיכר לחם לבן בפחות משעה אחת. מידותיו: 35.5 X 24.5 X 24 ס"מ, מאפשרים הנחה זמינה לשימוש גם במטבחים קטנים יחסית.

 

מדובר באופה לחם קטן שיש בו את המאפיינים של אופי לחם חכמים, ויקרים יותר. טיימר של עד 13 שעות יאפשר לכם לקבוע את מועד סיום האפייה של כיכר הלחם שלכם לארוחה של מחר בבוקר, ושלוש דרגות של אפייה (בהיר, ממוצע, וכהה) יבטיחו שפריכות הקרום של הלחם שלחם תהיה בדיוק כמו שאתם אוהבים אותה.

 

הניסיון שלנו מצביע על יתרון גדול בשימוש באופה הלחם הזה כשאתם אופים כיכרות לחם מיוחדים. תוספות, מתכונים מיוחדים ולחמים שמורכבים מסוגי קמח שונים – הצליחו לנו במיוחד כשהשתמשנו באופה הלחם הזה.

לוגו של הסקירה

אופה לחם מהיר וכיפי: Oster ExpressBake

נזכרנו להפעיל את המכונה פחות משעה לפני ארוחת הבוקר, בכל זאת התפנקנו בכיכר לח טרייה וחמה!

Oster ExpressBake

4.5 15

אופה לחם בסיסי, שהיתרון הגדול שלו בתכנית האקספרס, שהיא מהירה במיוחד.

יתרונות

מכונה קטנה

זולה יחסית

יעילה לאפייה בסיסית

תכנית אקספרס של פחות משעה לאפיית כיכר לחם לבן במשקל 900 גרם

חסרונות

אופה לחם בסיסי יחסית

רועש במהלך הערבול

באפיית כיכרות לחם בגודל המרבי, המכונה רועדת

שימו לב! שקע אמריקאי ומתאם יקר לישראל

כולל משלוח לארץ -...
קנה עכשיו ב- Amazon
כולל משלוח לארץ -...
קנה עכשיו ב- Amazon

אופה הלחם של Oster הוא אופה לחם בסיסי יחסית, שיש לו 12 תכניות שונות לאפיית לחם ואפשרות להשהיית תחילת האפייה לעד 13 שעות. תוכלו לבחור בשלושה גדלים שונים של כיכרות: 300 גר, 500 גר או 1 ק"ג. כאמור, באפיית כיכרות לחם גדולים אתם עלולים לשים לב שהמכונה "מטיילת" מעל משטח העבודה שלה.

 

הממליצים על אופה לחם זה מספרים על אופה לחם ביתי ידידותי לשימוש, נוח, כיפי, ובעל תוצאות מצוינות – לחם באפייה בשלוש דרגות פריכות שונות של הקרום, עם מסך LCD קריא ונוח וחלונית שתאפשר לכם לבדוק בכל שלב בתהליך האפייה מה מצב הלחם שלכם – מבלי לפתוח את המכשיר ולאבד חום. סה"כ, אין ספק שמדובר באופה לחם שיש לו הרבה מה להציע, במיוחד עבור מי שמחפשים מכונה בסיסית, זולה ואמינה שמפיקה כיכרות לחם מלאי טעם וניחוח, באיכות מצויינת.

לוגו של הסקירה

אופה הלחם הכי מקצועי: Cuisinart Convection

אנחנו פחות התחברנו, כיכרות הלחם יצאו פריכים מידי לטעמנו וההפעלה מסובכת.

Cuisinart CBK-200C Convection Bread Maker

4.5 15

אופה לחם עוצמתי ומגוון, בעל 100 תכניות אפייה ולישה שונות. חשוב להכיר את המכשיר היטב לפני שמתחילים את השימוש בו.

יתרונות

מערכת אוורור שמשפרת את האפייה ומבטיחה אפייה שווה גם בכיכרות לחם גדולים ובתכניות אפיה מהירה

חסרונות

לישת הבצק לא תמיד מספקת

תפריט והפעלה מבלבלים

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
דגם קודם:CBK-100
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

אופה לחם זה מתאים במיוחד לאופים מקצועיים, או למי שמחפשים מכשיר בדגש על אפייה מהירה. הסיבה היא מאוורר קטן שמחקה את פעולת ה"טורבו" בתנור – ומחלק את חום האפייה בצורה שווה בכל חלקי המכשיר במהלך האפייה. תוספת קטנה אך ייחודית זו מבטיחה אפייה שווה ומוצלחת בכל חלקי הלחם – גם בתכניות האפייה המהירה, וגם בכיכרות לחם גדולים.

 

מדובר במכשיר עוצמתי במיוחד ובעל תכונות מתקדמות, המציע לא פחות מאשר 100 תכניות אפייה הכוללות אפיית לחמים מסוגים שונים, אפיית עוגות, בישול ובחישה של ריבה, לישה והתפחה של בצקים, ועוד. תמצאו אפשרות לאפיית כיכרות לחם בשלושה גדלים שונים ובשלוש רמות פריכות שונות (נזכיר שוב, כי בחירת רמת הפריכות של הלחם – בין "בהיר", "ממוצע" ו"כהה" משנה רק את זמן האפייה, ומשפיעה על פריכות קרום הלחם).

 

מנגנון השהייה של 12 שעות לתחילת אפיית הלחם יאפשר גם במכונה זו, לתזמן את הלחם החם והריחני בדיוק לשעה המתאימה לכם. אופה לחם זה לא מגיע עם מגש תוספות שמתווסף אל הבצק בתהליך האפייה – אבל, כאשר תבחרו בתכניות האפייה המתאימות, צפצוף קל יזכיר לכם שהגיע הזמן להכניס פנימה את התוספות אל הלחם שלכם.

לוגו של הסקירה

אופה הלחם הכי גדול שתמצאו: SAUTER מדגם 106401

אם כיכר לחם של קילו אחד לא מספיקה עבורכם, אם אתם משפחה גדולה או מארחים הרבה – אופה הלחם הזה יספק את כיכרות הלחם הכי גדולים, באיכות מצויינת ובהפעלה ידידותית ופשוטה.

SAUTER 106401

4.5 15

מכשיר פשוט לתפעול ועם תוצאות טובות, מומלץ בחום לרוכשים שגודל כיכר הלחם היא משתנה משמעותי עבורם.

יתרונות

כיכר הלחם הכי גדולה שתוכלו לאפות

הפעלה פשוטה וידידותית

חסרונות

מחיר גבוה יחסית

ללא מגש או תכנית מיוחדת לאפיית לחמים עם תוספות

קנה עכשיו ב- חשמל אדיר

משפחות גדולות לא יכולות להסתפק באופה לחם שיכול לאפות כיכרות של עד קילו אחד. בדיוק לטובת אלה, אנחנו מציגים את אחד מן המכשירים אופי הלחם הפופולאריים בישראל – אופה הלחם של סאוטר SAUTER מדגם 106401, המאפשר אפיית כיכרות לחם בשלושה גדלים שונים: 1 ק"ג, 1.25 ק"ג, והכיכר הגדולה ביותר: 1.5 ק"ג. כיכר לחם של 1.5 ק"ג תתאים לאפיית לחמים לאירועים או במשפחות גדולות, והניסיון שלנו מצביע על אפייה נהדרת בלחמים פשוטים ומורכבים.

 

מדובר באופה לחם חזק במיוחד (920 וואט), שמגיע עם 13 תכניות אפייה שונות, ביניהן תכנית אפייה ללחם לבן וללחמים מקמחים שונים, תכנית אפייה לבאגט, תכנית לבישול ריבה ותכנית להתפחת בצק. המכשיר מאפשר השהיית תחילת הלישה והאפייה למשך עד 13 שעות, ושומר באופן אוטומטי על חום הלחם למשך עד שעה מתום האפייה. צג LCD נוח וידידותי והפעלה קלה באמצעות מספר מצומצם של כפתורים יאפשרו לכם להתרגל לאפייה ביתית של לחם בתוך זמן קצר, והתכנית הייחודית של אפייה לפי רצונכם תאפשר גמישות באפייה לאחר שתלמדו את יכולות אופה הלחם – תוכלו לקבוע תכנית בעלת זמני לישה, התפחה, חימום ואפיה על פי רצונכם.

 

גם למכשיר זה תכנית מהירה לאפיית לחם לבן, אולם בתכנית המהירה – אפיית הלחם אורכת מעל שעתיים, כך שלא מדובר בחיסכון של זמן רב. שלוש תכניות השחמה יאפשרו לבחור את רמת ההשחמה והפריכות של קרום הלחם, בין "בהיר", "שחום" ו"שחום מאוד" לפי ההעדפות שלכם.

לוגו של הסקירה

אופה לחם רב תכליתי: מורפי ריצ'רדס מדגם 48292

לחם וריבה הם ללא ספק אחד השילובים המוכרים והאהובים ביותר, במיוחד אם מדובר בבוקר יום שבת נעים. איזה כיף שעכשיו יש מכשיר שנותן לכם להכין את שניהם בפחות משעה. אופה הלחם הזה, מבית חברת מורפי ריצ'רדס האיכותית, מגיע עם תוכנית להכנת ריבה ואפילו עם תוכנית להכנת יוגורט כך שבמכשיר אחד תוכלו להכין ארוחת בוקר מפנקת. 

Morphy Richards 48292

4.5 15

אופה לאלו שרוצים את הכל במכשיר אחד

יתרונות

חלון הצצה במכסה

צליל התראה בסיום

טיימר של עד 13 שעות

מנגנון בטיחות ילדים

אפייה מהירה

בעל תבנית למניעת הידבקות

מגיע עם ספר מתכונים איכותי

תוכנית רקיחת ריבות והכנת יוגורט.

חסרונות

הכפתורים בחזית ולא במכסה

מעט רועש

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

אופה הלחם הזה יאפשר לכם לאפות לחמים ממגוון סוגים החל מלחם מלא, כוסמין, חיטה מלאה, לחם ללא גלוטן ועד ללחמים עם כל התוספות שאתם אוהבים. יש בו 15 תוכניות אפייה שונות וניתן לאפות בו לחמים בשני גדלים: הקטן של 600 גרם והגדול של 900 גרם. קיימת במכשיר גם תוכנת השחמה כך שתוכלו לדאוג שהלחם ייצא בדיוק כפי שאתם אוהבים. כל אפייה כזו לוקחת פחות משעת עבודה, והתבנית למניעת הדבקות תדאג שגם הניקיון ייקח לכם דקות ספורות.

 

המכשיר יחסית גדול ומגיע בצבע הלבן הקלאסי שיאפשר לו להשתלב בקלות בכל מטבח. ספר המתכונים המצורף מכיל כ-30 מתכונים מוצלחים וטעימים שישדרגו כל ארוחה. בנוסף, תוכלו לכוון את הטיימר הקיים במכשיר מראש, לעד 13 שעות, כדי שתוכלו להיות בראש שקט.

באופה הלחם יש מנגנון בטיחות חזק ודפנות המכשיר קרות, כך שאין מה לחשוש מילדים בקרבת המכשיר. גם אם הם סקרנים ורוצים לראות מה המכשיר עושה, תנו להם. האופה מאובטח בצורה הטובה ביותר כדי להבטיח שגם הילדים שלכם יוכלו להיות חלק מחוויית הבישול והאפייה. 

סיכום

התכונות האהובות והחשובות של אופה לחם טוב

 

אופה לחם הוא מכשיר פשוט יחסית להפעלה, שיש לו מיכל אפיה (בו תניחו את חומרי הגלם לקראת האפייה) ומתקן שמאפשר חימום, התפחה ואפיה, כמו גם תפעול וקביעת ההגדרות עבור כל אפיה. מרבית אופי הלחם, גם הבסיסיים שביניהם, מגיעים היום עם מספר תכניות המאפשרות להכין לחמים מסוגים שונים של בצק. חוברות מתכונים מסופקות ביחד עם המכשיר, ובדרך כלל כוללות מגוון לחמים שתוכלו להתנסות בהכנתם באמצעות אופה הלחם החדש שלכם. לצד מכשירי אופה לחם בסיסיים, תוכלו למצוא מכשירים משודרגים ומפנקים. הנה כמה מהתכונות שיהפכו את אופה הלחם הבא שלכם למכשיר שהמטבח שלכם לא יוכל בלעדיו:

 

מגוון תכניות שיתאים לצרכים שלכם

קחו בחשבון שאופה לחם הוא אביזר נוח לתפעול ושימוש במטבח. אופה לחם חכם יכול לעשות הרבה יותר מאשר רק לאפות את כיכר הלחם הבאה שתאכלו: הוא יכול להתפיח בצק שמרים (תכונה נהדרת, בחימום מתאים בדיוק, יעיל במיוחד בימי החורף, אז להשאיר קערה עם בצק שמרים במטבח לא תמיד נושאת את התוצאה המיוחלת בשל הקור שבאוויר), להכין בצק, ואפילו לבשל ריבה (בתכנית בישול הכוללת חימום ובעיקר ערבוב בלתי פוסק)

 

גיוון בכיכרות הלחם שתכינו

מרבית המכשירים יאפשרו לכם לקבוע את תכנית הפעולה לפי גודל הכיכר שאתם מעוניינים לאפות ורמת האפייה שלה. שימו לב, שמכונת הלחם שאתם בוחרים מסוגלת לייצר כיכר לחם גדולה מספיק עבור ימים בהם אתם מצפים להרבה פיות שיטעמו ממנה.

 

הגדרות להפעלה מראש

אם אתם יכולים לדמיין את עצמכם מתעוררים בבוקר לריח של לחם טרי – כדאי שתבחרו אופה לחם שיש לו את היכולת להגדיר את תחילת מלאכת האפייה באמצעות טיימר. כך, תוכלו להזין את מיכל האפייה בכל חומרי הגלם הנדרשים, לכוון את אופה הלחם לתחילת פעולה בתוך מספר שעות, ללכת לישון – ולהתעורר בבוקר (או בכל עת אחרת) כשריח לחם טרי ממלא את האוויר בבית

 

תכנית אפיה מהירה

אם אתם מהשכחנים, העדיפו אופה לחם שיש לו תכנית אפיה מהירה לשכחנים. אפיה מהירה מזרזת את זמן ההתפחה בדרך כלל, כמו גם את זמן ה"מנוחה" של הבצק, ומאפשרת הכנת לחם בפרק זמן קצר משמעותית (בדרך כלל נדרשות 3-4 שעות על מנת לאפות כיכר לחם של כקילו אחד). קחו בחשבון – לחם שנאפה במהירות, סובל מאיכות אפיה פחותה ביחס ללחם שקיבל את הזמן שנדרש לו לאפיה מושלמת.

 

כלי תוספות מתוזמנים

אם אתם מעוניינים להתנסות באפיית לחמים עם תוספות, כמו גרעינים, פירות יבשים וכדומה – ייתכן שתצטרכו להוסיף אותן בשלב כלשהוא במהלך האפייה, במקום לאפשר לתוספות שלכם לספוג את רטיבות הנוזלים של הבצק, להתחמם ולהיאפות מתחילת פעולה האפייה. אופי לחם חכמים מכילים כלים לתוספות, אשר מתווספים לבצק בדיוק בזמן הנכון, כאשר בוחרים בתכנית האפייה המתאימה

 

מאפיינים נוספים

כדאי לבחור אופה לחם שיש לו צג שיאפשר לכם לדעת תמיד באיזה שלב של האפייה אתם נמצאים; חלון שיאפשר לראות את התקדמות האפייה במהלכה עשוי להיות תוספת נעימה. הקפידו לבחור מכשיר שיש לו זיכרון פנימי, כך שאפייה באמצעות טיימר לא תבוטל במקרה של הפסקת חשמל.

 

כשאתם בוחרים אופה לחם איכותי, תגלו כי מלאכת הנחת חומרי הגלם בתבנית האפייה של אופה הלחם שלכם אורכת כמה דקות בודדות. עוד דקה או שתיים לכיוון המכשיר, בחירת תכנית האפייה הרצויה לכם ואולי גם כיוון מנגנון ההשהיה לבחירת שעת תחילת פעולת הלישה והאפייה – ואתם בדרך לכיכר לחם טרייה, חמימה ומושלמת. אספנו עבורכם את אופי הלחם האהובים והנמכרים ביותר לשנת 2023, כולל חוות דעת אישית מניסיון, יתרונות וחסרונות – על מנת לאפשר לכם להכין בבית כיכר לחם מושלמת, בדיוק על פי ההעדפות שלכם.

שאלות ותשובות על אופי לחם מומלצים

לחם שמכינים באופה ביתי בריא יותר מלחם קנוי?

כן, ומכמה סיבות. ראשית, עצם העיסוק בבצק ובאפייה באופן כללי הוא מרגיע. שנית, בעזרת האופה הביתי תוכלו לוודא במאת האחוזים מה יש בתוך הלחם שלכם ותוכלו להוסיף אליו את הדברים שאתם אוהבים. בנוסף, זו תהיה הזדמנות מעולה לזמן איכות משפחתי, עם הילדים או בלעדיהם. 

כמה זמן נשמרת הטריות של הלחם הביתי?

לרוב, כיכרות הלחם הביתי שומרים על טריותם במשך שלושה עד ארבעה ימים. במידה ותשמרו אותם במקרר טריותם תישמר במשך שלושה עד חמישה ימים. וכמובן שתוכלו להקפיא אותם ואז תשמרו את הטריות שלהם ליותר זמן. לחם שאפיתם הרגע הוא בכל מקרה טרי הרבה יותר מלחם קנוי.

האם צריך לשמן את אופה הלחם לפני השימוש?

מומלץ מאוד! ניתן להשתמש בשמן או חמאה. כמובן שכדאי לקרוא את ההוראות לפני ההכנה הראשונה, כי לעיתים בשימוש הראשון צריך לשים לב לדברים שונים, עד שלומדים את השימוש הנכון ביותר.

האם זול יותר להכין לחם בבית מאשר לקנות?

לפי מחקר שנעשה בארצות הברית, ההוצאה על המרכיבים להכנת לחם ביתי עלו פחות מקניית לחם קנוי. מצד שני מאוד תלוי מהם המרכיבים שתשתמשו בהם להכנת הלחם - אגוזים, זיתים וכדומה מייקרים את העלויות. גם בקניית לחם - אם תקנו את הלחם הכי פשוט הוא יהיה זול, אבל לחמים איכותיים מקמחים איכותיים עם כל מיני תוספות יעלו הרבה כסף, וכאן בא אופה הלחם ומוזיל את העלויות לאורך זמן