מכונת קפה: סקירת 6 מכונות קפה מומלצות (ממודכן 2024) | Finder – קונים חכם

icon pos_1

ניתחנו

21 סקירות

ו-

3145 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מכונות קפה מומלצות 2024

מכונות הקפה הטובות ביותר שאפשר למצוא היום בשוק, מסודרות לפי קטגוריות שונות, אשר יאפשרו לכם לבחור את המכונה הטובה ביותר עבורכם ועבור סגנון החיים שלכם – כי אין כמו כוס קפה טובה להתחיל איתה את היום.

 

ואם אתם רוצים מכונת נספרסו מומלצת, היכנסו להשוואת מכונות נספרסו >

נכתב ע״י

נועם בן חיים

כותב: נועם בן חיים

כותבת וסוקרת עקשנית, מחפשת רק את הטוב ביותר ללא פשרות. חובבת יוגה, בעלי חיים וגלידה.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מכונת קפה מומלצת בהחלט יכולה להטעין את שגרת הבוקר שלכם באנרגיות טובות ולשדרג את המטבח שלכם. תוכלו להעניק לעצמכם את שלוק הקפאין הכל כך חשוב הזה תוך מספר רגעים מהרגע שתתעוררו, ובנוסף תוכלו לחסוך לא מעט כסף לטווח הארוך, בכך שלא תקנו כל בוקר כוס קפה במחיר מוגזם – כל ההפוכים האלה מצטברים לסכום כסף מפתיע ומדאיג בסוף כל חודש.

 

אם אתם אוהבי קפה מושבעים, אתם תצטרכו למצוא את אחת ממכונות הקפה הטובות ביותר כדי ליצור לעצמכם קפה מושלם וטעים בבית. זו עשויה להיות מכונה עם הקצפה אוטומטית או העובדה הפשוטה שהקפה האהוב עליכם יהיה מוכן בלחיצת כפתור אחת. מה לגבי טחינה אוטומטית או ידנית לחלוטין? אולי שמירה על מקום במטבח הקטנטן שלכם חשובה לכם יותר מכל דבר אחר? יכול להיות שבחירה אינסופית של קפסולות מעניינות היא יותר הקטע שלכם או פולי קפה קלויים וטחונים ישר אל הקפה שלכם כל בוקר.

 

בין אם אתם מחפשים מכונת קפה יוקרתית ומבריקה אשר תכין כל סוג משקה קיים או מכונת אספרסו ידנית אשר תיכנס לתיק שלכם, לפניכם מוצגות מכונות הקפה המומלצות ביותר לשימוש ביתי, אשר נבחרו בקפידה ועם הרבה מחשבה.

 

לוגו של הסקירה

מכונת הקפה הטובה ביותר מכולן: Nespresso Creatista Plus

אוהבי הקפה שבינכם בוודאי מכירים את חברת נספרסו – אחת החברות המובילות והיוקרתיות ביותר בתחום משקאות הקפה, ולא סתם. לחברה מספר מכונות קפה מובילות, כאשר הטובה ביותר היא ה- Creatista Plus.

Nespresso Creatista Plus

4.5 15

יוקרתיות ומגוונות, נספרסו עושה זאת שוב ומגיעה לראש הרשימה עם אחת ממכונות הקפה הטובות ביותר שראינו

יתרונות

בעלת מראה יוקרתי, קלה לשימוש, בעלת מכל מים גדול, צג משוכלל לבחירת המשקאות, מעל 10 משקאות קפה שונים, קפה איכותי ועשיר מבית נספרסו, עשויה פלדת אל-חלד וקלה לניקוי.

חסרונות

יקרה, מקציף ידני עשוי להיות קצת פחות נוח לשימוש עבור אנשים מסוימים.

קנה עכשיו ב- Last Price
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

כסופה ומבריקה, ה-Creatista Plus מסוגלת להתחמם בתוך 3 שניות בלבד ולהפיק מעל 10 סוגי משקאות קפה שונים בלחצית כפתור. למכונה מקציף חלב ידני, כך שאתם יכולים לשלוט באופן מלא על הקצף שלכם ועל הטמפרטורה של החלב.

 

מדובר במכונה לא קטנה, כך שהיא לא מתאימה למטבחים קטנטנים, אך בזכות פלדת האל-חלד שלה מאוד קל לנקות אותה ולשמור עליה מבריקה ומנצנצת. בנוסף, בכל סיום הקצפה, המכונה מנקה אוטומטית את המקציף ושומרת על ביצועים מדהימים לאורך זמן.

 

הקפה שיוצא מהמכונה, אשר מסוגל לצאת בצורת משקאות קפה רבים (כגון: אספרסו, לונגו, לאטה, מקיאטו ועוד), מגיע באיכות הטובה ביותר שנספרסו יכולה להציע עם קפסולות האלומיניום האיכותיות שרק היא יודעת להכין.

לוגו של הסקירה

מכונת הקפה היוקרתית ביותר (טחינה במקום): SAGE The Oracle Touch

אם אתם מוכנים להוציא כסף ואין לכם בעיה להזמין מכונת קפה מחו"ל, אנחנו ממליצים בחום על (נשימה עמוקה) ה- Oracle Touch של Sage מאת Heston Blumenthal.

SAGE The Oracle Touch

4.5 15

מכונת קפה יוקרתית שטוחנת לכם את הקפה במקום ומעניקה לכם חוויית קפה חדשה ויוצאת מן הכלל

יתרונות

קפה מעולה (אפילו אם אתם חובבי קפה מתחילים), עיצוב מתוחכם.

חסרונות

מחיר גבוהה יחסית למכונת קפה ביתית, די גדולה.

קנה עכשיו ב- חשמל נטו
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

מהקצפה מושלמת וטחינת קפה למנות קפה מדויקות ודחיסה מתוחכמת, מכונה זו עושה כמעט הכל ועבור המחיר שלה – היא באמת צריכה לעמוד בציפיות. אבל אם תמיד דמיינתם את עצמכם כברמן בריסטה או שאתם פשוט אוהבים את הרעיון של שיפור יכולות הקפה שלכם, אתם תתקשו מאוד למצוא במכונה הזו פגם.

 

מכונת קפה זו היא חצי אוטומטית, טוחנת ודוחסת בכוחות עצמה, בעוד היא משאירה לכם את עוצמת הקפה ומרקם החלב. ה-Oracle Touch תמלא את המטבח שלכם בניחוח המיוחד של קפה טחון טרי, אבל יש גם קצת בלגן מטחינת הקפה – כך שאם אתם אוהבים סדר וניקיון שווה לקחת בחשבון קפסולות במקום.

 

עם שני מקציפים שונים לחלב ולקפה, ה-Oracle Touch מפיקה מספיק לחץ אדים כדי ליצור את הקצף המושלם שכל כך קשה להפיק. מדחום דיגיטלי קוטע את האדים כדי למנוע מהחלב לרתוח, כך שכל מה שנותר לכם לעשות הוא למזוג אותו.

 

אולם, אל תנסו לדחוס את המכונה הזאת בין מכשירי מטבח שונים. עם מטחנת הקפה מלמעלה, קשה להכניס את המכונה בין או מעל מכשירי מטבח אחרים, במיוחד כשיש מלמעלה מדפים. לכן, אנחנו ממליצים למדוד היכן אתם יכולים להכניס את המכונה במידה שאתם מתכננים לקנות אותה או שתאלצו לסדר מחדש את כל המטבח שלכם.

לוגו של הסקירה

מכונת הקפה הטובה ביותר למשפחות: Melitta Barista TS Smart

עבור בתים עם העדפות קפה שונות, מכונת קפה נאה זו, עם פולים טריים שנטחנים היישר אל הקפה שלכם, יש שני ראשים לפולים – אחד לצלייה חזקה וכהה והשני לתערובות בהירות יותר. יש לה גם מיכל נפרד לקפה שכבר נטחן, אשר יכול לשמש כגיבוי במידה ונגמרו הפולים.

Melitta Barista TS Smart

4.5 15

מכונת קפה טאץ' משוכללת, עם 21 סוגי קפה שונים ויכולת שמירת משקאות אהובים בלחיצת כפתור

יתרונות

מכינה 21 סוגים שונים של משקאות קפה, שני מיכלי פולים, ממשק מרשים, נוחה לשימוש, ניתן לשמור משקאות אהובים, עיצוב מושך, מקציף אוטומטי נפרד.

חסרונות

יקרה מאוד.

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

ה-Barista TS Smart מגיעה עם טאץ' מתוחכם ומסוגלת להכין 21 סוגי משקאות שונים בחמש חוזקות שונות, מחלש במיוחד עד חזק במיוחד. אולם, אפשר לשמור 8 העדפות שונות כך שכל אדם בבית יוכל ליהנות מהקפה האהוב עליו בלחיצת כפתור.

לוגו של הסקירה

מכונת הקפה הטובה ביותר מבחינת תקציב: Lavazza Modo Mio Jolie Plus (ג'ולי)

לקבלת אספרסו בסיסי וטעם ללא בלגן, Lavazza מספקת לנו אפשרות טובה במחיר נוח. היא די קטנטנה בתור התחלה, כך שתוכלו למצוא לה מקום בכל מטבח. אתם אפילו יכולים להכניס אותה למזוודה ולקחת אותה אתכם לחופשות וטיולים בבתי מלון שלא מספקים מכונת קפה בחדר.

Lavazza Modo Mio Jolie Plus

4.5 15

זולה, שימושית וקומפקטית

יתרונות

קטנה מספיק כדי לקחת לחופשות, פשוטה לשימוש, מייצרת אספרסו מצוין, מחיר נוח.

חסרונות

מכונה בסיסית, ללא הקצפת חלב והפקת סוגים שונים של משקאות קפה.

כולל מקציף חלב
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

היא קלה לשימוש היות ויש לה רק 2 כפתורים – אחד לשוטים קצרים ואחד לארוכים. כן, מיכל הקפסולות המשומשות קטן למדי ודורש ריקון אחרי 6 שימושים, אבל היי, זה לא כזה קשה ללכת כמה צעדים לפח. ואם מדברים על פחים, תשמחו לשמוע שרוב הקפסולות של Lavazza ניתנות למחזור ובעקבות כך ידידותיות לסביבה.

לוגו של הסקירה

מכונת קפה שנכנסת לכל תיק: Wacaco Nanopresso

ה- Wacaco Nanopresso היא מכונת קפה קטנטנה שמסוגלת להיכנס לכיס ולייצר אספרסו מעולה. אז בין אם אתם פשוט לא מתלהבים ממכונות קפה גדולות ונוצצות או אוהבים לשתות את הקפה שלכם בדרכים, ה-Nanopresso היא אפשרות נהדרת עבורכם. אין כאן שום בטרייה או טעינה: הכל נעשה על ידי יצירת עד 18 בר של לחץ על ידי שאיבה ידנית והתוצאה הסופית דומה למה שמגישים לכם בבתי הקפה.

Wacaco Nanopresso

4.5 15

מכונת כיס קטנטנה לקפה מעולה בדרכים

יתרונות

קפה טעים, אספרסו על הדרך, לא יקרה, קטנה וקומפקטית, ניתן להכניס לכל תיק.

חסרונות

דורשת ריכוז, מים חמים נדרשים, אפשרויות קפה מוגבלת (רק אספרסו או לונגו).

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- אמיגו
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

קלה, קטנה ונוחה יותר לשאיבה, אך עדיין עוצמתית פי שתיים מהגרסה הישנה יותר שלה (Minipresso), ה-Nanopresso מגיעה עם כוס אספרסו מובנת ותיק קל המעוצב במיוחד כדי לשאת את המכשיר.

 

אם מעולם לא השתמשתם במכונת אספרסו ניידת לשימוש חיצוני, ייתכן שייקח לכם קצת זמן כדי להבין מה לעשות, במיוחד להרכיב הכל ביחד, אך זה נעשה קל יותר אחרי השימושים הראשונים. בהחלט לא כדאי לנסות להשתמש בה בפעם הראשונה בשבע בבוקר לפני העבודה, אבל היא נהדרת למי שרוצה לקחת איתו אספרסו איכותי לכל מקום.

 

מבחינת מראה, מחיר וחווית שימוש, ה-Nanopresso לא יכול להיות שונה יותר מה-Sage, אבל הטעם כמעט זהה. הן די שונות, בכל זאת נדרשים כאן מים חמים ומצאת נקודה שטוחה אם אתם נמצאים בחוץ, אבל התוצאה הסופית בהחלט מרשימה.

לוגו של הסקירה

מכונה הקפה הקטנה והטובה ביותר: DELONGHI EC685

אחרי שעברנו כבר את נספרסו ו-Sage, ל- DELONGHI EC685 יש נעליים גדולות למלא. לא, היא מייצרת חלב מוקצף בדיוק במידה הנכונה או זוכרת את השם שלכם ואת חוזק הקפה המועדף עליכם בלחיצת כפתור, אבל כאשר התחלנו להכיר את המכונה ואת דרכיה המעט מיושנות (כגון העובדה שאין לחצי מגע) היא התגלתה כמכונה מעולה ונוחה מאוד לשימוש.

DELONGHI EC685

4.5 15

מכונת קפה קטנה ונוחה עם משטח חימום מתוחכם

יתרונות

קפה טעים, עיצוב קומפקטי ואופנתי, חצי אוטומטית (למי שמעדיף), נוחה לשימוש, לא יקרה, מתחממת תוך 30 שניות, מחמם כוסות, אפשרויות הקצפת חלב מגוונות.

חסרונות

קשה לשטוף ידנית את החלקים.

קנה עכשיו ב- Ivory
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- KSP

מכונת הקפה אולי קטנה, אבל היא די עוצמתית והיא המכונה הקטנה הטובה ביותר שלנו – מושלמת למטבחים קטנים. היא עובדת נהדר גם עם קפה טחון וגם עם קפסולות, אז אם אתם בררנים, יש לכם את האפשרות לחקור ולחפש את התערובת המושלמת עבורכם. יש למכונה מקציף חלב ידני ואם אתם רוצים לטחון בעצמכם את פולי הקפה, אתם יכולים לרכוש בנפרד טוחן פולים תואם.

 

מכונת קפה קטנטנה זו היא עסקה נהדרת, הודות להתחממות המהירה שלה, מקציף החלב והמכשירים הניתנים להחלפה לייצור הקפה המושלם.

סיכום

נמאס לכם לחכות בתורים ארוכים ולבזבז הון תועפות על מנת הקפאין היומית שלכם? אם כן, אולי הגיע הזמן להשקיע במכונת קפה. מכונת קפה מאפשרת לכם ליהנות מכוס קפה טעימה מהנוחות של הבית או המשרד שלכם, מתי שתרצו. בין אם אתם חובבי קפה או מקצוענים בעניין, הרי שמכונת קפה איכותית יכולה לשפר את חווית הקפה שלכם ללא ספק.


להחזיק מכונת קפה בבית לא רק חוסך לכם זמן אלא גם כסף. במקום לעצור בבית קפה כל בוקר, אתם יכולים להכין קפה בבית. נוסף על כך, יש לכם את החופש לבחור מבין מגוון רחב של פולי קפה וטעמים, מה שמבטיח שתמיד תהיה  את התערובת האהובה עליכם בהישג יד.


סיבה נוספת לכך שאולי תזדקקו למכונת קפה היא הנוחות שהיא מספקת. עם מכונת קפה, אתם יכולים להתעורר לניחוח של קפה טרי, וליום פרודוקטיבי. בנוסף, מכונת קפה במשרד שלכם גם יכולה להגביר את הפרודוקטיביות וליצור סביבה מסבירת פנים יותר עבור העובדים והלקוחות כאחד.


יתר על כן, מכונת קפה מאפשרת לכם להתנסות ולחקור שיטות חליטה שונות. ממכונות אספרסו היוצרות זריקות חזקות ומרוכזות ועד למכונות קפה הפועלות על עקרון הטפטוף, המייצרות טעמים חלקים ונימוחים – ישנם סוגים שונים של מכונות קפה המתאימות להעדפות שונות. למעשה, מכונות קפה מסוימות אפילו מציעות את האפשרות להכין משקאות מיוחדים כמו קפוצ'ינו ולאטה.

 

כיצד לבחור מכונת קפה?

הרשו לי להתחיל ולהגיד שאתם ללא ספק זקוקים למכונת קפה בבית. כוס קפה טובה יכולה להיות ההבדל בין יום טוב שעובר חלק לבין יום רע בו שום דבר לא מסתדר לכם. קפה זול ולא טעים בבוקר לעיתים קרובות גרוע יותר מלא לשתות קפה בכלל! לכן, תמיד טוב שתהיה מכונת קפה, קטנה או גדולה, אשר תכין עבורכם קפה עשיר וארומטי, שמתאים בדיוק לכם.

 

כדי לבחור את המכונה המושלמת, ראשית יש להבדיל בין סוגי המכונות השונים:

 

  • מכונה ידנית – מכונה זו מגיע עם מסנן ידני אותו יש למלא בקפה טחון ולחבר בחזרה למכונה בעזרת הידית. שילוב של מים חמים ולחץ מפיקים מאותו מסנן את הנוזל הכהה והכל כך נחוץ בבוקר. מכונות אלו מגיעות לרוב גם עם מקציף ידני. במכונות מסוג זה אין אפשרות לבחור בין סוגי קפה שונים, רק אספרסו או לונגו. אתם יכולים להקציף חלב בנפרד וליצור את המשקה האהוב עליכם.

 

  • מכונת קפסולות – מכונה זו פשוטה מאוד לשימוש ומועדפת על הציבור הרחב: יש להכניס את הקפסולה אל הפייה וללחוץ על כפתור ההפעלה. הקפה שלכם ייצא מהצד השני בצורה בה תבחרו. כאן יש גם מכונות עם מקציף חלב מובנה, בהן ניתן לבחור סוגי קפה נוספים, מעבר לאספרסו ולונגו. יש לרוקן את מכל הקפסולות כאשר הוא מתמלא.

 

  • מכונה עם טחינה במקום – מכונה זו מגיעה עם מכל מיוחד לפולים. היא טוחנת אותם במקום בכל פעם שאתם רוצים לשתות קפה ויכולה להגיע במגוון צורות שונות. לרוב המכונה תגיע עם מקציף מובנה (ידני או אוטומטי) כדי להפיק כמה שיותר סוגים שונים של משקאות. מכונות אלה לרוב יקרות יותר, אבל הקפה שלהן טרי ואיכותי במיוחד.

 

אז מה אתם מחפשים? מכונת קפסולות קלה לתפעול? מכונה שטוחנת את הפולים במקום ומפיקה את הקפה הטרי ביותר?

 

אם אתם מחפשים חיים קלים, אנחנו ממליצים על מכונת קפסולות. אתם ממלאים מים וחלב, דואגים למבחר קפסולות מרשים בארון ואתם מסודרים. אם אתם רוצים ליהנות מאספרסו יותר אותנטי, מכונה ידנית אמנם דורשת קצת יותר טיפול ומאמץ, אבל הקפה שלה פשוט נהדר. אם אתם נהנים להתעסק עם הקפה שלכם ולא אכפת לכם לשלם מחיר גבוה, שווה להשקיע במכונת קפה שטוחנת את הפולים במקום.

אולם, סוג המכונה הוא לא הדבר היחידי שתצטרכו לבחור. יש מאפיינים רבים שחשוב לקחת בחשבון לפני שקונים מכונת קפה:

 

  • מקציף – האם אתם אוהבים לשתות משקאות קפה עם חלב? או שאספרסו פשוט מספיק לכם. אם החלטתם שאתם כן רוצים מקציף במכונה שלכם, עליכם לבחור בין מקציף ידני לאוטומטי. אפשרות נוספת היא לקנות מכונת קפה פשוטה ולרכוש מקציף בנפרד. מקציף ידני מאפשר יותר שליטה על הקצף ועל הטמפרטורה שלו, אך הוא יכול להיות מסובך לשימוש עבור אנשים מסוימים.

 

  • אפשרויות קפה – כמה סוגי קפה המכונה החדשה שלכם תכין? רק אספרסו ולונגו זריזים או שאתם אוהבים שיש לכם אפשרויות בחירה רבות? כאשר אתם בוחרים את המכונה הבאה שלכם, חשוב לבחון את אפשרויות הקפה שהיא מציעה. ברשימה שלנו תוכלו למצוא מכונות שמציעות 2 סוגי קפה וגם כאילו עם 21 סוגים, הכוללים גם לאטה, מקיאטו, אמריקנו, קפוצ'ינו ועוד.

 

  • אופן שימוש – יש מכונות מורכבות יותר מאחרות, כאלו הכוללות צג מגע אחרות כפתורים רבים ויש מכונות עם כפתור אחד בלבד. חשבון לבחון את אופן ההפעלה והשימוש של כל מכונה, על מנת לוודא שאכן תוכלו להכין קפה מהיר בבוקר ולא להתעכב יותר מדי בדרך לעבודה.

 

  • מכל מים – גודל מכל המים לרוב יהיה קשור לגודל המשפחה או למספר הדיירים בבית; אם אתם זוג אנשים, מכל מים סטנדרטי יספיק לכם, אבל אם מדובר במשפחה מרובת נפשות או דירת שותפים, מומלץ לבחור במכונה עם מכל מים גדול יחסית, כדי שלא תצטרכו למלא אותו כל שימוש.

 

  • גודל – מכונות קפה יכולות להיות קטנות כל כך עד שהן יכנסו לכיס שלכם, אבל חלקן יכולות לתפוס מקום משמעותי במטבח שלכם. אם יש לכם מטבח קטן בלי הרבה מקום פנוי, ההמלצה היא כמובן לרכוש את אחת ממכונות הקפה הקטנות יותר. אם המטבח שלכם גדול ואתם יכולים להרשות לעצמכם, גם מבחינה כספית וגם מבחינת מקום, מכונה גדולה ואיכותית – מה טוב. רק אל תשכחו למדוד את המקום המיועד ולוודא שהמכונה נכנסת מכל הכיוונים (ושיש שקע באזור).

 

הסוגים השונים של מכונות קפה

בבואנו לבחור מכונת קפה, חיוני להכיר את הסוגים השונים הקיימים בשוק. כל סוג מציע תכונות ייחודיות ושיטות בישול, המאפשרות להתאים אישית את חווית הקפה שתהיה לטעמכם. כך, אחד הסוגים הפופולריים של מכונת קפה הוא מכונת אספרסו. מכונות אלו עושות שימוש בבלחץ גבוה כדי להעביר זרם של מים חמים דרך קפה טחון דק, וכתוצאה מכך מתקבלת זריקה מרוכזת ומלאת טעם של אספרסו. מכונות אספרסו מושלמות למי שנהנה מקפה חזק ואינטנסיבי. הן גם מציעות רבגוניות להכנת מגוון משקאות כמו קפוצ'ינו ומקיאטו.


מצד שני, אם אתם מעדיפים כוס קפה עדינה וחלקה יותר, מכונת קפה הפועלת בטפטוף עשויה להיות הבחירה הנכונה. מכונות קפה מטפטפות פועלות על ידי שפיכת מים חמים על קפה טחון במסנן, מה שמאפשר למים לטפטף באיטיות ולחלץ את הטעמים. מכונות אלו קלות לשימוש ומתאימות להכנת כמויות גדולות יותר של קפה בבת אחת, מה שהופך אותן לאידיאליות עבור משקי בית או משרדים עם מספר אנשים.


למי שמעריכים נוחות ומהירות, מכונות קפה המיועדות להפקת מנה אחת של כוס קפה הן אופציה פופולרית. מכונות אלו משתמשות בתרמילים או קפסולות ארוזות מראש, כדי לחלוט כוס קפה בודדת בלחיצת כפתור. מכונות קפה מסוג זה מציעות מגוון רחב של טעמים ותערובות לבחירה, מה שהופך אותן לבחירה אידיאלית עבור רווקים שגרים לבדם.
בנוסף, יש גם מכונות קפה צרפתיות, המשתמשות בבוכנה ובמסנן רשת כדי לערבב קפה טחון גס במים חמים. שיטה זו מייצרת כוס קפה עשירה ומלאה, המאפשרת ליהנות מהשמנים והטעמים הטבעיים של פולי הקפה.

 

כיצד עובדת מכונת אספרסו?

מכונות אספרסו פועלות באמצעות לחץ גבוה כדי להפיק את הטעמים מקפה טחון דק. התהליך מתחיל במילוי פורטפילטר המכונה (ידית המכונה) בכמות קבועה של טחון קפה. לאחר מכן החומר הטחון מפולס כדי להבטיח מיצוי אחיד.


לאחר שהמסנן ננעל במקומו, המכונה מחממת מים לטמפרטורה מדויקת, בדרך כלל בין 90-96 מעלות צלזיוס. לאחר מכן, המים החמים נדחפים דרך הקפה הטחון, הארוז היטב באמצעות משאבה או בוכנה, תוך שהם יוצרים לחץ עצום. לחץ זה עוזר להפיק את השמנים והטעמים מהקפה, וכתוצאה מכך מתקבלת זריקה מרוכזת ועשירה של אספרסו.


המים עוברים דרך הקפה הטחון במהירות, כאשר בדרך כלל לוקח בין 25-30 שניות להשלים את המיצוי. התוצר הסופי הוא זריקה קטנה של נוזל כהה וסמיך עם שכבה קרמית זהובה מעל. שכבה זו היא סימן ההיכר של אספרסו העשוי היטב, והיא מוסיפה מרקם חלק וקטיפתי למשקה.


ניתן לחלק עוד יותר את הסוגים של מכונות האספרסו בהתאם לקטגוריות שונות. מכונות ידניות דורשות מהמשתמש לשלוט על המשאבה או הבוכנה באופן ידני, מה שנותן שליטה מלאה על תהליך הבישול. מכונות אוטומטיות למחצה הופכות את זרימת המים לאוטומטית אך עדיין מאפשרות לשלוט במשתנים אחרים כמו גודל טחינה ולחץ. מצד שני, מכונות אוטומטיות לחלוטין וסופר-אוטומטיות מטפלות בכל דבר, החל מטחינת הקפה ועד למיצוי האספרסו, מה שהופך אותן לנוחות במיוחד למי שרוצה חווית חליטה נטולת טרחה.

 

האם מכונות קפה בטפטוף הן בחירה טובה?

מכונות קפה מבוססות פעולת טפטוף הן בחירה פופולרית עבור חובבי קפה רבים, מכיוון שהן מציעות דרך קלה ונוחה לחלוט כמות גדולה של קפה. מכונות אלו פועלות על ידי טפטוף איטי של מים על מצע של שאריות קפה, מה שמאפשר למים לחלץ את הטעמים כשהם עוברים דרך מצע הקפה.


אחד היתרונות העיקריים של מכונות קפה בטפטוף הוא הפשטות והידידותיות למשתמש. עם כמה צעדים פשוטים, ניתן לקבל קנקן קפה טרי מוכן. בנוסף, מכונות קפה בטפטוף מגיעות לרוב עם תכונות הניתנות לתכנות, המאפשרות להגדיר זמן חליטה ספציפי וישר להתעורר בבוקר לניחוח של קפה.


יתרון נוסף של מכונות קפה מסוג זה הוא היכולת שלהן לחלוט כמויות גדולות יותר של קפה. זה הופך אותן לבחירה מצוינת עבור אירועים, או משקי בית עם שותי קפה מרובים. דגמים רבים מציעים גם אפשרות להתאים את חוזק הקפה, על ידי שליטה ביחס שבין המים לקפה.


מכונות קפה מטפטפות הן משתלמות כלכלית לעומת סוגים אחרים של מכונות. הן לרוב נעות על מנעד של מה שמאפשר  לבחור את הדגם שמתאים לתקציב של כל אחד. בנוסף, הן זמינות באופן נרחב וניתן למצוא אותן ברוב החנויות למכשירי חשמל, החנויות הביתיות ובאונליין. יחד עם זאת, חשוב לציין שייתכן שמכונות קפה מטפטפות לא יפיקו את אותה רמת טעם ומורכבות כמו שיטות חליטה אחרות, כמו של מכונות אספרסו או שיטות מזיגה. טמפרטורת המים וזמן המיצוי במכונות קפה בטפטוף יכולים להיות פחות מדויקים, מה שיכול להשפיע על הטעם הכללי של הקפה.

 

מכונות קפה למנה אחת: האם הן מתאימות לכם?

מכונות קפה להגשה בודדת, הידועות גם בתור מכונות פוד או קפסולות, צברו פופולריות עצומה בשנים האחרונות. מכונות אלו מציעות דרך מהירה ונוחה לחלוט כוס קפה בודדת במינימום מאמץ.


אחד היתרונות העיקריים של מכונות קפה עם הגשה אחת הוא הנוחות. בלחיצת כפתור בלבד תוכלו לקבל כוס קפה טריה, תוך שניות. זה מועיל במיוחד לאנשים שנמצאים תמיד בדרכים או שיש להם לוחות זמנים עמוסים. בנוסף, מכונות קפה עם מנה אחת מבטלות את הצורך במדידת הקפה הטחון והמים, מה שהופך את תהליך הבישול לנטול טרחה.


יתרון נוסף של מכונות קפה למנה אחת הוא מגוון טעמי הקפה והמותגים הזמינים בצורת קפסולות. אתם יכולים  לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות, כולל תערובות שונות, ואפילו משקאות מיוחדים כמו קפוצ'ינו או לאטה. זה מאפשר לכם  להתנסות וליהנות מחווית קפה אחרת בכל פעם.


מכונות קפה למנה אחת הן אידיאליות גם עבור משקי בית עם העדפות קפה מגוונות. אם יש לכם ולבני משפחתך העדפות טעם שונות, כל אחד יכול בקלות לקבל את הקפה המועדף עליו ללא כל טרחה או פשרות. זה מבטל את הצורך לחלוט קנקן קפה שלם שעלול ללכת לפח.


אולם חשוב לקחת בחשבון את ההשפעה הסביבתית של מכונות קפה עם מנה אחת. רוב התרמילים או הקפסולות עשויים פלסטיק או אלומיניום, מה שיכול להזיק לסביבה. בעוד שמותגים מסוימים מציעים אפשרויות מחזור, חיוני לבחור בחלופות ידידותיות לסביבה או להשתמש בתרמילים הניתנים למילוי כדי למזער את הנזק הסביבתי.


מבחינת עלות, מכונות קפה למנה אחת יכולות להיות יקרות יחסית לשיטות חליטה אחרות. העלות של רכישת קפסולות בודדות יכולה להצטבר עם הזמן ללא מעט כסף. יחד עם זאת, אם נוחות וגיוון הם גורמים משמעותיים עבורכם, ייתכן שההשקעה משתלמת.

 

אילו גורמים כדאי לקחת בחשבון ברכישת מכונת קפה?

כאשר רוצים לקנות מכונת קפה, ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון כדי להבטיח שתבחרו את המכונה המתאימה לצרכים שלכם. ראשית, חשבו על סוג הקפה שאתם מעדיפים. אם אתם נהנים ממשקאות על בסיס אספרסו כמו קפוצ'ינו או לאטה, מכונת אספרסו תהיה בחירה מתאימה. מצד שני, אם אתם מעדיפים כוס קפה פשוטה, מכונת קפה מטפטפת עשויה להתאים יותר.


שנית, קחו בחשבון את הקיבולת של מכונת הקפה. אם אתם מרבים לארח או שיש לכם משק בית גדול, מכונה עם קנקן גדול יותר או היכולת לחלוט מספר כוסות בבת אחת יועילו. עם זאת, אם אתה גרים לבד או שיש לכם שטח דלפק מוגבל, מכונת קפה קומפקטית עשויה להתאים יותר.


גורם מכריע נוסף שיש לקחת בחשבון הוא קלות השימוש והניקוי. חפשו מכונת קפה בעלת בקרות ידידותיות למשתמש וממשק אינטואיטיבי. חלקים נשלפים הניתנים לשטיפה במדיח כלים יכולים להפוך את הניקוי לפשוט, ולחסוך  זמן ומאמץ.


בנוסף, חשבו על העמידות והאמינות של מכונת הקפה. קראו ביקורות ובדקו את המוניטין של המותג, כדי להבטיח שאתם משקיעים במכונה שתחזיק מעמד לאורך שנים.


לבסוף, יש לקחת בחשבון את התקציב. מכונות קפה עשויות להשתנות משמעותית במחיר, ולכן חשוב להגדיר תקציב ולעמוד בו. זכרו לקחת בחשבון גם את עלות האביזרים, כמו למשל קפסולות או פילטרים.

 

לבחור את מכונת הקפה הטובה ביותר 

בבואכם לבחור את מכונת הקפה הטובה ביותר עבורכם, חשוב לזכור שהחיים קצרים מדי כדי שלא נהנה מכוס קפה איכותית. עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות בשוק, מציאת המכונה המושלמת יכולה להיות מאתגרת, אבל זה שווה את המאמץ.


בראש ובראשונה, קחו בחשבון את העדפות הטעם האישיות שלכם. האם אתם נהנים מאספרסו חזק ונועז או מקפוצ'ינו חלק וקרמי? הבנת העדפות הקפה שלכם תעזור לקבוע את סוג המכונה שתספק את התוצאות הטובות ביותר עבורכם.


לאחר מכן, חשבו על אורח החיים שלכם וצריכת הקפה היומית שלכם. אם אתם אנשים עסוקים שתמיד נמצאים בדרכים, מכונת קפה למנה אחת עם תכונות נוחות כמו טיימרים הניתנים לתכנות וכיבוי אוטומטי עשויה להיות בחירה מצוינת. מצד שני, אם יש לכם זמן יחסית זמן פנוי ליהנות מהטקס של בישול קפה, מכונת אספרסו או מכונת קפה בטפטוף עשויות להתאים יותר.


חשוב גם לקחת בחשבון את השטח הפנוי במטבח. מכונות קפה מגיעות בגדלים שונים, לכן הקפידו למדוד את השיש או את אזור הקפה המיועד – לפני ביצוע הרכישה. בחרו במכונה המתאימה בצורה חלקה למידות ומבנה המטבח שלכם.


בנוסף לגודל, קחו בחשבון את דרישות התחזוקה של מכונת הקפה. מכונות מסוימות דורשות ניקוי והסרת אבנית קבועים, בעוד שלאחרות יש תכונות של ניקוי עצמי. בחרו מכונה התואמת את הנכונות והיכולת שלכם לתחזק אותה כראוי.


לבסוף, הגדירו תקציב ריאלי. למרות שזה מפתה לבזבז את הכסף על הדגמים העדכניים והמתקדמים ביותר, חשוב לבחור מכונה שתתאים לאמצעים הכספיים שיש ברשותכם. זכרו לקחת בחשבון גם את העלויות לטווח ארוך, כגון מחיר הקפסולות, המסננים והאביזרים הנוספים.

שאלות ותשובות על מכונות קפה מומלצות 2024

מה לקחת בחשבון לפני שקונים מכונת קפה?

  • המקציף – עליכם לבחור בין מקציף ידני לאוטומטי. מקציף ידני מאפשר יותר שליטה על הקצף ועל הטמפרטורה שלו, אך הוא יכול להיות מסובך לשימוש
  • אפשרויות הקפה – כאשר אתם בוחרים את המכונה הבאה שלכם, חשוב לבחון את אפשרויות הקפה שהיא מציעה
  • אופן השימוש – יש מכונות מורכבות יותר מאחרות, הכוללות צג מגע אחרות כפתורים רבים ויש מכונות עם כפתור אחד בלבד
  • מכל המים – גודל מכל המים לרוב יהיה קשור לגודל המשפחה או למספר הדיירים בבית
  • הגודל – מכונות קפה יכולות להיות קטנות מאוד, אבל חלקן יכולות לתפוס מקום משמעותי במטבח

אילו סוגי מכונות קפה קיימות?

  1. מכונה ידנית – מגיעה עם מסנן ידני שיש למלא בקפה טחון, לרוב גם עם מקציף ידני. אין אפשרות לבחור בין סוגי קפה שונים, רק אספרסו או לונגו.
  2. מכונת קפסולות – פשוטה מאוד לשימוש - יש להכניס את הקפסולה וללחוץ על כפתור ההפעלה.  כאן יש גם מכונות עם מקציף חלב מובנה.
  3. מכונה עם טחינה במקום – מגיעה עם מכל מיוחד לפולים וטוחנת אותם במקום. לרוב המכונה תגיע עם מקציף מובנה 

מכונת קפה כמה זה עולה?

טווח המחירים של מכונות קפה הוא רחב ויש מגוון של מחירים החל מכמה מאות שקלים ועד לאלפי שקלים. קחו בחשבון שההוצאה הראשונית היא לא היחידה ורוב העלות היא על מוצרי הקפה, התחזוקה והחלב...

מה לגבי מכונת קפה ניידת?

יש דווקא אחת מומלצת בסקירה שלנו - ה-Wacaco Nanopresso היא מכונת קפה קטנה שמסוגלת להיכנס לכיס ולייצר אספרסו מעולה