רוצים לטוס לחופשה? כך תבחרו את היעד הבא:

קיבלתם החלטה שאתם מעוניינים לטוס לחופשה, ואולי בשלב זה, אתם גם פחות או יותר באיזו סוג של חופשה אתם מעוניינים: חופשה אורבאנית, חופשה ספורטיבית (כמו חופשת סקי למשל), חופשת "בטן גב" או כל סוג אחר של חופשה לבחירתכם. עכשיו, נשארה רק החלטה אחת (ומשמעותית במיוחד) אותה אתם צריכים לקבל והיא: מהו יעד החופשה?


אז בכדי להקל עליכם ולו במקצת את הבחירה, הכנו עבורם את המדריך הבא:

איך בוחרים את יעד החופשה:

  • גובה התקציב אותו אתם מקצים למטרה

לפני שאתם בוחרים את היעד המתאים, ההמלצה היא לתכנן את גובה התקציב אותו אתם יכולים או מעוניינים להקצות לחופשה.
בהתבסס על גובה התקציב, תוכלו להבין אם אתם יכולים לבחור ביעד מרוחק יותר (כאשר, גם הטיסה אליו תהיה יותר יקרה) או אולי הפעם, תסתפקו דווקא ביעד קרוב – ואולי תמצאו אפילו טיסות לואו קוסט, מה שיכול לחסוך לכם סכומי כסף גבוהים.


כמובן, שיש לקחת בחשבון, כי קיימים יעדים הנחשבים ליקרים יותר מבחינת האירוח והמחייה וישנם יעדים שהינם זולים יותר – כך שאם תכניסו גם את הפרמטר הזה למשוואה, יכול להיות שתגלו שאולי שווה לכם לשלם טיפה יותר על טיסה, על מנת לנפוש ביעד שהינו זול יותר מבחינת האירוח והמחיה. 

 

  • משך החופשה

אם אתם  מתכננים חופשה לשלושה, ארבעה או אפילו חמישה ימים, סביר להניח כי יעדים רחוקים כמו ארצות הברית או מדינות המזרח ארוך הן לא באמת אופציה בעבורכם – למעשה, במקרים כאלה, איך שתגיעו כבר תאלצו להתכונן לטיסה חזרה.


לכן, בחירת היעד אמורה להתבסס במידה רבה גם על משך החופשה המתוכננת.

 

  • מענה על הצרכים והדרישות

נחזור לרגע לסוג החופשה בה אתם מעוניינים, מכיוון שהחלטה זו, יכולה להשפיע במידה רבה על היעד בו תבחרו.
כך שאם אתם מעוניינים בחופשת בטן גב, עליכם להתמקד ביעדים אשר מציעים סוג כזה של חופשה כמו: יוון, תורכיה וקפריסין השכנות או דווקא תאילנד אם אתם מעוניינים לטוס רחוק יותר.


אם אתם מבקשים ליהנות מחופשה אורבאנית, אולי אחת מערי הבירה של מדינות אירופה, דווקא תהווה עבורכם ככתובת הנכונה.
בכל מקרה, בשלב הזה, ידע יהווה ככוח וההמלצה היא לאסוף כמה שיותר ידע על היעדים האופציונאליים, בכדי לבצע בסופו של דבר את הבחירה המתאימה.

 

  • העדפות

בשלב זה, נסו להבין אלו יעדים מועדפים עליכם – כך שאם תזכרו לדוגמא, שבעבר ממש רציתם לטוס לאיטליה, אבל זה לא יצא, אז אולי החופשה הבאה היא הזדמנות לפצות את עצמכם..


גם בשלב הזה, איסוף מידע יכול לעזור לכם, כדאי קצת לקרוא על יעדים אשר נראים לכם כאופציונאליים, מה שיכול לסייע לכם לגבש העדפות ולקבל החלטות.

 

  • מזג אוויר

לא כל מדינות העולם התברכו במזג אוויר נוח כמו אצלנו בישראל. לכן, ההמלצה היא גם לבדוק את נושא מזג האוויר לפני שבוחרים יעד – מאוד יכול להיות שתגלו שמזג האוויר פחות ידידותי באותה התקופה ביעד עליו חשבתם (מה שיכול למנוע ממכם פעילויות מסוימות ואף לפגום במידת ההנאה והחוויה) ואז, כדאי לשקול להחליף את הבחירה ביעד המציע תנאי מזג אוויר טובים יותר.

מזג אויר

 

  • הרכב הנופשים

ובכן, אם אתם לא טסים לבד, הרי שגם ההחלטה על בחירת היעד לא תהווה את נחלתכם בלבד ולכן, עליכם לשתף גם את הפרטנרים בחופשה בהליך ההחלטה.


אם אתם טסים בהרכב משפחתי, עם ילדים קטנים, כדאי שתבדקו מהם היעדים הרלוונטיים אשר יכולים להתאים גם עבורם. 

 

דגש על כל הפרמטרים הללו, יאפשר לכם לבחור בסופו של דבר את היעד האופטימאלי לחופשה הבאה שלכם. אז שתהיה טיסה נעימה!