בלנדר, מיקסר, מעבד מזון – מה ההבדל לעזאזל?

הגיע הזמן שתדעו מה ההבדל בין מיקסר, בלנדר ומעבד מזון

אחת ולתמיד! הגיע הזמן שתדעו מה ההבדל בין מיקסר, בלנדר ומעבד מזון, כי לי תמיד זה היה נשמע אותו דבר, אבל תכלס יש הבדלים די מהותיים בין המכשירים האלו, אז הכנתי לכם את המאמר הזה שעושה סדר בכל הנושא

בלנדר – מה הוא עושה?

 

בלנדר הוא בעצם מערבל מזון שמיועד בעיקר לריסוק פירות וירקות ולהכנת משקאות וממרחים. בלנדרים עשויים ברובם ממיכל גבוה וצר מפלסטיק או זכוכית. בתחתיתו נמצאים להבים מסתובבים שתפקידם בעיקר לערבב נוזלים ולרסק קרח.

 

• בלנדר הוא מכשיר אידיאלי להכנת משקאות, קוקטיילים, מילקשייקים ומרקים ובלנדרים טובים עושים מהם מחית חלקה.

 

בלנדר מוט – בלנדר ידני שבנוי בצורת מוט ובקצהו נמצאים להבי חיתוך שיכולים לקצוץ עלים, אגוזים וגבינות קשות למרקם לא מאוד חלק. בלנדר המוט מגיע גם הוא עם מיכל גבוה וצר עשוי פלסטיק, אליו מוכנסים הנוזלים אותם אנו רוצים לערבב, ולשם נכנס בהמשך גם המוט על מנת לערבב את הנוזלים.

• בלנדר מוט יכול גם לרסק מרקים וירקות לא קשים מאוד כדי ליצור רטבים, מיועד לכמויות קטנות יחסית ולא מגיע למרקם מאוד חלק

 

לסקירת בלנדרים מומלצים – היכנסו >

 

מעבר מזון – Food processor – מה הוא עושה?

 

מעבד מזון משמש לערבוב בצק או פריסת ירקות. למעבדי המזון יש קערות ערבוב רחבות ונוחות מאוד לעבודה. מעבדי מזון מגיעים עם סכינים שונים להחלפה וכך ניתן לבחור בפעולה: לפרוס גזרים, לגרוס גבינה, פירורי לחם, להכין חומוס או מטבלים וגם לערבב בצק. מעבד מזון פחות מתאים להכנת נוזלים בכמות גדולה. 

• מעבד מזון מיועד לערבוב בצקים וחיתוך או פריסת ירקות ואפילו טחינת פירורי לחם, אך פחות מתאים להכנת שייקים

 

מיקסר – מה הוא עושה?

מיקסר הוא מכשיר המיועד ללישת בצק, הקצפת ביצים וערבול תערובות סמיכות והוא משמש בעיקר לאפייה. המיקסר בנוי מקערת ערבוב רחבה וגדולה, וזרוע חשמלית אליה ניתן לחבר ווי ערבוב שונים. הווים השונים במיקסר כוללים ווי לישה להכנת בצק, וכן מקציפים לערבוב והקצפת נוזלים והכנת קציפות מסוגים שונים. מיקסר איכותי כולל מגוון אביזרים מורחב: קערה, וו לישה, וו גיטרה, מקצף, דיסקיות שונות ועוד.

 

לסקירת מיקסרים מומלצים שלנו, היכנסו >

 

מיקסר ידני לעומת זאת, משמש בעיקר להקצפה. המיקסר הידני דורש אחיזה מתמשכת של המכשיר לאורך כל השימוש כך שהוא אינו מאפשר לבצע פעולות נוספות במקביל. בנוסף, כוח המנוע של המיקסר הידני חלש משמעותית מהמנוע של המיקסר השולחני, והוא מתאים לערבוב והקצפה של מסות קטנות יחסית.

 

• מיקסר מתאים להכנת בצק ובלילות לעוגה, פסטה ביתית, תערובת קצוצה ועוד. מומלץ בעיקר למי שאופה בתדירות גבוהה

 

בשורה התחתונה:

 

  • בלנדר מוט אידיאלי לערבוב נוזלים ולהכנת משקאות ושייקים בכמות קטנה למי שאין לו מקום לבלנדר רגיל.
  • בלנדר רגיל מגיע עם מנוע חזק יותר (והוא שעושה את העבודה) מתאים לריסוק קרח ופירות קשים, ומגיע למרקם חלק יותר וגם נוח יותר לעבודה כיוון שהוא יציב ולא מצריך שימוש בידיים לאורך הפעולה.
  • מעבד מזון לקצוץ, לפרוס ולגרור. עם תוסף מתאים, הם יכולים אפילו לערבב וללוש בצק. אבל המיכל שלו לא מותאם לטיפול בנוזלים כמו מיכל של בלנדר.
  • מיקסר – אופים רציניים עם שיש גדול יהנו ממיקסר שולחני. מי שמכין מדי פעם בלילות וקצפת יוכל להסתפק במיקסר ידני.

 

ואולי אתם מחפשים בכלל קוצץ ירקות?