איך לבחור אופניים חשמליים?

אילו רק בחירת האופניים הייתה פשוטה כמו הרכיבה עליהם… לפניכם 9 טיפים שיעזרו לכם להחליט איזה אופניים חשמליים כדאי לכם לקנות.

  1. קחו בחשבון את הצרכים שלכם.

אופניים חשמליים עוצבו לאנשים שונים ומטרות שונות. זה תלוי בכם להחליט מהם המאפיינים החשובים לכם ביותר. אם נוחות היא המפתח, אז מסגרת Step-through (או "מסגרת פתוחה") עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. אם חשוב לכם שהאופניים יהיו מסוגלים לעלות גבעות ועליות תלולות, מערכת מנוע בינונית או חזקה עשויה להיות הטובה ביותר. אם אתם מתכננים לנסוע מרחקים ארוכים, נמליץ לכם לבחור בסוללה של 400 ואט-שעה או יותר. הבנת הצרכים האישיים שלכם תעזור לכם לבחור אילו מאפיינים אתם הכי צריכים באופניים החשמליים הבאים שלכם.

 

  1. בחרו את המוכר שלכם בחוכמה.

רכישת אופניים חשמליים צריכה לשים דגש על מוכר האופניים לא פחות מעל המוצר עצמו, לפחות לדעתנו. עליכם לבחון את המקום ממנו אתם קונים את האופניים לפי 3 נקודות: אווירה, מחויבות ואיכות. האווירה היא התחושה שאתם מקבלים כאשר אתם נכנסים אל החנות. האם צוות העובדים חברותי, נותן מידע ועוזר?

 

מחויבות מתייחסת לרמת ההתלהבות של החנות מאופניים חשמליים. האם יש להם הרבה דגמים של אופניים חשמליים או רק דגמים בודדים בחלקה האחורי של החנות? הידיעה שהחנות מחויבת לתנועת האופניים החשמליים אומרת שהם ירצו וישמו לעזור לכם למצוא את האופניים החשמליים הטובים ביותר עבורכם.

 

איכות מתייחסת לסוגי האופניים שהחנות מוכרת. האם מדובר במותגים בעלי שם שאפשר לחקור עליהם באינטרנט או שמדובר בדגמים שקשה למצוא עליהם מידע? אתם רוצים להיות בטוחים שהמוכר שלכם נמצא בעסק מהסיבות הנכונות ולא רק כדי לעשות כסף מהיר.

 

  1. תתנסו עם מספר אופניים.

אולי החלק הכי חשוב – והכי כיפי – של רכישת אופנים חשמליים הוא נסיעת המבחן. רכיבה על האופניים החשמליים מאפשרת לכם לשים בצד את הביקורת והנתונים והמחקר ופשוט לענות על השאלה הבסיסית ביותר: 'האם אני אוהב/ת את האופניים האלה?' אם כן, תתחילו לשאול שאלות נוספות: 'האם הם עולים עליות כמו שאני צריך/ה?', 'האם האופניים מתאימים לי?', 'האם הם איכותיים ושימושיים כמו שרציתי?'.

 

  1. תעלו את הציפיות שלכם.

אופניים חשמליים הם צורה מהפכנית של תחבורה. אופניים חשמליים איכותיים סוף סוף כאן והם אמינים, עוצמתיים, שימושיים ומהנים לשימוש. בסך הכל, אופניים חשמליים יכולים להיות משני חיים. לאחר שזה נאמר, לא כל האופניים החשמליים נוצרו שווים, יש הרבה אופניים חשמליים בשוק שממש רחוקים מהאידיאל המודרני והאיכותי שכולנו מכירים. זה תלוי בכם כלקוחות להגביה את הציפיות שלכם ולדרוש את הטוב ביותר.

 

  1. האחריות כן משנה.

רכישת אופניים חשמליים היא השקעה די גדולה, בין אם מדובר ב-3,000 ₪ או 11,000 ₪. עם אחריות, אתם יכולים להיות בטוחים שההשקעה שלכם שווה את זה. ניתן לצפות לאחריות של שנתיים על חלקים, מנוע וסוללה (בלי החרגה של שימוש נורמלי) מרוב היצרניות שמוכרות את המוצר שלהם מעל 7,000 ₪.

 

  1. סמכו על תחושת הבטן שלכם.

אתם עשויים להרגיש כמו בג'ונגל של מידע מבלבל וסותר, וזה לא רחוק מהאמת. יש הרבה בחירות לעשות, הרבה דעות שונות ולא הרבה מבחינת ארגונים אמינים אשר בודקים וסוקרים אופניים חשמליים באופן שיטתי. אז מה אנחנו יכולים לעשות? האסטרטגיה הטובה ביותר היא לסמוך על האינטואיציה שלכם. אם משהו נראה לכם טוב מכדי להיות אמיתי, הוא כנראה כזה. אם דגם האופניים הוא מבית מותג שמעולם לא שמעתם עליו ואתם לא מצליחים למצוא עליו מידע, כנראה שעדיף לכם להתרחק ממנו.

 

  1. תסתכלו על התמונה הכוללת.

להיות בר-קימה מבחינה סביבתית זה יותר מפשוט לפעול על חשמל: מדובר באופן בו האופניים בנויים, איכות הבנייה שלהם והשירות שלאחר הקנייה כדי לשמור עליהם במצב טוב. כדאי לצפות שהאופניים יחזיקו לכם בין 5 ל-10 שנים לפחות עם שירות בסיסי, והסוללה שלכם תחזיק מ-600 עד 800 הטענות מלאות. וכאשר יהיה צורך להחליף את הסוללה, המוכר שלכם צריך להיות ערוך להחלפה ולמחזור הסוללה, אבל שלא חלילה תגיע לפח.

 

  1. איכות נחשבת, אבל לא יותר משירות טוב.

אופניים חשמליים הם לא צעצוע, הם צורת תחבורה. איכות האופניים עצמם, ללא קשר למערכת ההנעה, היא חשובה במיוחד ואף חשובה כפליים אם אתם מתכננים לרכוב עליהם באופן יום יומי. בעוד די פשוט להבין את איכות הרכיבים של האופניים על ידי קריאת רשימת החלקים – המנוע והסוללה עשויים להיות מסובכים יותר להבנה. כאשר יש ספק, חקרו על יצרנית המנוע והסוללה, אך זכרו שאיכות המרכיבים לא תשנה הרבה אם האופניים החשמליים שלכם לא יכוונו כראוי. חשוב שיהיה לכם למי לפנות בכל הנוגע לכיוון ותחזוקת האופניים, גם במקרה של תקלות וגם במקרה של שימוש יום יומי.

 

  1. רכשו את האופניים באזור שלכם.

אם הדבר אפשרי, רכשו את האופניים החשמליים בסביבה שלכם. גם במקרה הטוב ביותר, בו הכל עובר חלק, יהיו לכם שאלות לגבי האופניים ובמקרה הגרוע ביותר עשויות להיות לכם בעיות, לכן לא משנה מה קורה – עדיף לכם להיות ברדיוס של 80 ק"מ מהמקום ממנו רכשתם את האופניים החשמליים שלכם, כדי שהם יוכלו לעזור לכם.