לפטופ או טאבלט – מה היתרונות והחסרונות של כל אחד

הכניסה של הטאבלטים לשוק מכשירי האלקטרוניקה לפני כעשור גרמה ללקוחות רבים לתהות מה טוב יותר- טאבלט או מחשב נייד? מה עדיף? האם יש לאחד יתרונות בולטים על השני? כל אחד מהמכשירים יכול להיות טוב לצורך מסוים, אך מיהו המכשיר הטוב יותר מבניהם?

 

כמובן שאין לנו תשובה אחת לתת לכם, אבל כדי לעזור לכם להחליט מהו המכשיר המתאים עבורכם איגדנו את הנקודות החשובות ביותר והשוונו בין הטאבלטים למחשבים הניידים. ללא החלטיים שבינינו, חשוב לציין שכיום יש הרבה מכשירים שמכילים את התכונות של שניהם, אבל כאן אנחנו נשווה בין שני המוצרים הנפרדים.

1. המחירים: אין מה לעשות, המחיר הוא גורם משפיע בכל קנייה שאנחנו מבצעים, בין אם באינטרנט ובין אם בחנויות פיזיות. במבחן המחירים, הטאבלטים לוקחים ובגדול. המחירים של הטאבלטים יכולים לנוע בין כמה מאות שקלים לבין כמה אלפים בודדים, בעוד שמחשבים ניידים לרוב מתחילים רק באזור ה-2,000 שקלים ומטפסים למעלה בהתאם לתכונות רבות. אם המחיר הוא הפרמטר הקובע מבחינתכם אז טאבלט הוא המוצר עבורכם.

 
2. הניידות: על אף ששניהם מוגדרים כניידים ואת שניהם באמת נוח להעביר ממקום למקום, הטאבלט הרבה יותר קל לנשיאה ולהעברה ממקום למקום. הוא הרבה יותר דק מהמחשבים הניידים וקל יותר לאפסן אותו בתיקים או בתאים ייעודיים. בנוסף, המגנים של הטאבלטים הם לרוב דקים יותר ונוחים יותר לנשיאה גם בתוך תיקים ללא תאים ייעודים למכשירי אלקטרוניקה מאשר מחשבים ניידים שדורשים תיקי נשיאה מיוחדים.

 
3. דרך התפעול: כשבדקנו את דרך התפעול בדקנו כיצד אפשר להפעיל את שני המכשירים, עכבר, מסך מגע, מקלדת או הכל ביחד? כאן, המחשבים הניידים מקבלים יתרון. ניתן להשתמש במחשבים הניידים במגוון דרכים ויש בהם מקלדת ועכבר מובנה שמקלים את השימוש ולעיתים אף גם מסך מגע. בטאבלטים לעומת זאת דרך השימוש העיקרית היא מסך מגע, ועל מנת להשתמש בו בדרכים אחרות יש לקנות אביזרים נוספים.

 

4. קלות הפגיעה: הטאבלט יותר חשוף לפגיעות מאשר המחשבים הניידים, במיוחד אם אתם משתמשים בו ללא מגן. בנוסף, עקב השימוש בטאצ' בלבד ברגע שהמסך נחבל הרבה יותר קשה עד בלתי אפשרי להשתמש במכשיר. המחשבים הניידים נסגרים באופן הרמטי כך שגם אם המכשיר נופל או נחבל, המסך לרוב לא יהיה זה שייפגע. ככל שהמכשיר פתוח יותר- כך הסיכון שלו לקבל פגיעה משמעותית גדול יותר, ועם מחשבים ניידים הסיכון קטן משמעותית.

 
5. המשקל: המשקל של הטאבלט הוא משמעותית קטן יותר מהמשקל של מרבית, אם לא כל, המחשבים הניידים בשוק כיום. המשקל של מרבית הטאבלטים נמצא מתחת לקילוגרם, בעוד שהמשקל של מחשבים ניידים נע לרוב בין 1.5 קילוגרמים ל-2.4 קילוגרמים.

 
6. כמות החומרה: כשבדקנו את כמות החומרה הסתכלנו הן על כמות האחסון והן על הזיכרון שהמכשירים יכולים להכיל. גילינו שהמחשבים הניידים מסוגלים להכיל בתוכם כמות חומרה גדולה יותר מאשר הטאבלטים, כך שאם אתם רוצים מכשיר שיאפשר לכם לאחסן כמה שיותר מידע אנחנו היינו ממליצים על מחשב נייד.

 
7. חיי הסוללה: אנשים רבים בוחרים את המכשיר הסלולרי שלהם לפי אורך חיי הסוללה שלהם, רוצים שהמכשיר יעבוד כמה שיותר זמן בכמה שפחות הטענות. למחשבים הניידים יש לרוב חיי סוללה הרבה יותר ארוכים מאשר טאבלטים, כך שאם אתם רוצים לבלות את מרבית הזמן רחוק מהמטען נמליץ לכם לרכוש מחשב נייד.