כיריים אינדוקציה, כיריים חשמליות או כיריים גז?

כשרציתי לשפץ מחדש את המטבח, עמדה בפני החלטה לא פשוטה: באילו כיריים לבחור? אינדוקציה, חשמליות או גז?

 

לכל סוג יש היתרונות והחסרונות שלו:

 

כיריים גז

כיריים קלאסיות, אפשר ממש לראות את האש עליה מתבשל האוכל והכי נוח להקפיץ עליהן. השליטה בטמפרטורה גם היא יתרון, היות ואפשר ממש לראות את גודל הלהבה ולהקטין או להגדיל אותה לפי הצורך. אז תפקוד, צ'ק. שליטה בטמפרטורה, צ'ק.

 

אבל, תמיד יש את הפחד הזה כשיוצאים מהבית שהשארתי את הגז דולק וכשאני יצית גפרור וכל הבית יתפוצץ פתאום כמו בסרט אקשן דל תקציב. זה לא קורה הרבה, אבל מדי פעם יוצא לי לרחרח את האוויר, להסתכל על הכלב שלי ולשאול: "אתה מריח גז?".

 

חיסרון נוסף הוא שממש לא כיף לנקות אותן. צריך לפרק הכל, את החלקים המלוכלכים, השרופים ומלאי השומן צריך להשרות במים חמים עם סבון כמה שעות ויש הרבה מקומות ללכלוך להתחבא בהן.

 

כיריים חשמליות

אפשר להשיג אותן בכל הגדלים ואין את הפחד הזה שהמגבת שלכם תעלה פתאום באש. לעומת הגז, אתם משלמים עליהן מחשבון החשמל ואין צורך לשלם חשבון גז נפרד ובאופן כללי הן לא יקרות ומאוד נוחות לתפעול ולניקוי.

 

אבל הן מגיעות עם לא מעט חסרונות: הן לא חסכוניות בחשמל והן לא משנות את הטמפרטורה שלהן באופן מידי, אתם מורידים את העוצמה וזה לוקח זמן. כמו כן, קשה להבין מה הטמפרטורה שאתם משתמשים בה, כי אין ממש דרך לראות.

 

כיריים אינדוקציה

טכנולוגיית בישול חדשה יחסית אבל ממש פופולארית. מסתבר שהכיריים בכלל לא מתחממות – הן משתמשות בשדה אלקטרו מגנטי כדי לחממם את כלי הבישול ולבשל את האוכל. זה מאוד חסכוני ובטוח. יש להן מגוון מאפייני בטיחות והן תמיד נראות כמו משטח זכוכית חלק וסופר אלגנטי. כמובן שממש קל לנקות אותן: א', מפני שאין כפתורים, סדקים או מסילות, רק משטח חלק שצריך לנגב וב', מפני שהכיריים עצמן לא באמת מתחממות, אז אם נשפך משהו או נופל עליהן קצת אוכל, הוא לא יישרף ויתמזג עם המשטח. קל מאוד לשנות את טמפרטורת הבישול והיא משתנה באופן מיידי.

 

החסרונות העיקריים של הכיריים האלו, הם שאי אפשר ממש להקפיץ איתן, היות ואם כלי הבישול מתנתק ממשטח הזכוכית, חיישן מיוחד מפסיק מיד את פעולת החימום. חסרון נוסף הוא שהן לרוב סוג הכיריים היקר ביותר והן לרוב דורשות התקנה מקצועית.

 

 

אז במה לבחור? אני מניחה שזה תלוי בתקציב שלכם ובהעדפות האישיות שלכם: אם אתם אוהבים משוכלל ויוקרתי, לכו על הכיריים אינדוקציה, הן ייראו מצוין בכל מטבח ויספקו את רוב הצרכים הקולינריים שלכם.

 

אם אתם בשלנים מסורתיים, שאוהבים לראות את האש פועמת מתחת למחבת שלכם ולא אכפת לכם קצת להסתכן (אולי אתם אפילו אוהבים את זה), אז כדאי לרכוש כיריים גז לבישול לא מוגבל, שמרגיש לי משום מה הכי אותנטי.

 

מי שמחפש זול ופשוט, הכיריים החשמליות ייענו על רוב הצרכים שלכם, אבל אל תצפו לשום דבר מעבר.

 

בסופו של דבר, בישול הוא עניין של כיף וכדאי לכם לבחור את הכיריים שיגרמו לכם להרגיש הכי בנוח כשאתם מבשלים ויעניקו לכם חוויית בישול מהנה.