איך לבחור כיסא קמפינג מושלם?

בואו נודה באמת – קמפינג זה כיף, אבל גם כאב ראש לא קטן. לארגן את כל הציוד, לוודא שלא שכחתם שום דבר בבית, וכמובן לסחוב את כל הדברים, יכול להוציא את החשק מהקמפינג המשפחתי או עם החברים. כיסא לקמפינג יכול להיראות כמו מותרות או ציוד מיותר, אך הוא יכול לשפר את איכות הטיול שלכם פלאים, מבלי להעמיס עליכם יותר מדי. אספנו עבורכם את סוגי כיסאות הקמפינג המובילים כיום ומספר עצות שכדאי לחשוב עליהן לפני שאתם ניגשים לקנות את כיסא הקמפינג הבא שלכם.

לפני הרכישה, חשוב לדעת שיש כמה סגנונות שונים של כיסאות קמפינג:

 

א'- כיסא קלאסי
הכיסא הקלאסי מגיע עם ארבע רגליים, מושב שטוח וגב כיסא מיושר. הכיסאות הקלסיים הם לרוב בעלי בסיס יציב במיוחד והם מעט גבוהים. במידה ותרצו להישאר קרובים לקרקע תוכלו למצוא כיסאות נמוכים יותר, המתאימים יותר לקרקע חלקה או לא יציבה.

 

ב'- כיסא בעל שתיים ושלוש רגליים
יכול להיות שיהיה לכם קשה להתרגל לכיסאות דו ותלת רגליים, אך יש אנשים שעבורם זוהי הבחירה האולטימטיבית. הכיסאות הדו רגליים יחסכו לכם במשקל ויאפשרו לכם להתנועע קצת, אך תצטרכו להשתמש ברגליים שלכם ליציבות נוספת. הכיסאות התלת רגליים שוקלים פחות מכיסאות בעלי ארבע רגליים והם יכולים לבוא בצורה דמוית שרפרף או בדומה לכיסאות סטנדרטים.

 

ג'- כיסא בתצורה ייחודית
כיום קיימים כיסאות 'נדנדה', המאפשרים לשבת בנוחות בשיפועים ואף להתנדנד מעט, והם אידיאלים לקרקע אחידה ומוצקה. סוג נוסף הוא הכיסא הכדורי. לכיסא זה אין גב מובנה והוא יכול להיות הבחירה הטובה ביותר לקמפינג ארוך טווח הודות למשקל שלו. בנוסף, קיימים כיסאות 'תלויים' בעלי עיצוב חדיש המאפשר להם להסתובב בתוך מסגרת ייעודית. הכיסא הזה יתאים לכל תנאי שטח, הודות למסגרת היציבה שלו.

5 שאלות חשובות לפני שרצים לקנות

 

1. לאן אתם הולכים? המיקום של הקמפינג שלכם משחק תפקיד משמעותי בבחירת הכיסא. האם אתם עושים קמפינג על שפת הים? על הר גבוה? ביער צפוף? קיימים כיסאות המעוצבים במיוחד עבור תנאי שטח מסוימים, ועליכם לבדוק שהכיסא שאתם רוצים לקנות מתאים לתנאי השטח בהם אתם עומדים להיות.

 

2. נוחות הנשיאה- השאלה הזו קריטית במיוחד במידה ואתם עומדים לצאת לקמפינג ממושך ולעבור בין מקומות, או שאתם יוצאים לטרק ארוך. האם הכיסא שאתם רוצים לקנות מתקפל? מה הרוחב של הכיסא? מה המידות של הכיסא לאחר הקיפול? האם הכיסא המקופל יוכל להיכנס לכם לתיק או שתצטרכו לשאת אותו בנפרד?

 

חשוב למצוא תשובות לכל השאלות האלו לפני הרכישה של הכיסא שלכם כדי למנוע אי נוחות וסרבול במידה והכיסא לא מתקפל או מתאים לדרישות הקמפינג שלכם.

 

3. כמה בא לכם להתפנק? כיום ישנם כיסאות מפנקים במיוחד עם פיצ'רים רבים כמו מחזיק לכוסות, ריפוד איכותי, משענות לרגל, רפידות לראש ולמותניים ועוד. במידה ואתם נוסעים לקמפינג ארוך, אנחנו ממליצים לכם להשקיע בעצמכם עוד כמה שקלים ולרכוש כיסא מפנק שירגיש הכי קרוב לבית שאפשר.

 

4. נוחות תפעול- גם אם הכיסא שאתם מעוניינים בו מתקפל, זה לא אומר שהוא נוח לתפעול ושימוש. לפני הרכישה, חשוב מאוד לקרוא את הוראות התפעול שלו ואפילו ביקורות גולשים יוכלו לעזור לכם. להתחיל להתעסק עם לפתוח כיסא בחיק הטבע יכול להיות מעצבן, ולא להצליח לפתוח אותו יכול להיות מעצבן עוד יותר.

 

5. משקל הכיסא- השאלה הזו קריטית במיוחד במידה ואתם יוצאים לקמפינג ארוך או טרק. אם אתם נושאים את כל הציוד על גבכם כל היום, אתם לא רוצים להוסיף לכם משקל מיותר על הגב. כיום קיימים מגוון כיסאות קלי משקל במיוחד, ולכן חשוב לבדוק האם המשקל של הכיסא יכביד עליכם או מתאים למטרות הקמפינג שלכם.