תוסף תזונה: סקירת תוספי התזונה הטובים ביותר [2024] | Finder – בוחרים חכם

מחפשים תוסף תזונה שישפר את איכות החיים שלכם או יעזור לכם להתגבר על חוסר בגוף? אלו הם התוספים שיענו על בקשתכם.

icon pos_1

ניתחנו

35 סקירות

ו-

33257 ביקורות

בתחום

בריאות ויופי

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על תוספי תזונה מומלצים

בין אם אתם סובלים מחוסר ובין אם אתם מחפשים לתת לעצמכם דחיפה לכיוון הנכון, תוספי תזונה יכולים להיות דרך נהדרת לשפר את הבריאות ואיכות החיים שלכם. לפניכם התוספים המומלצים ביותר של 2024.

נכתב ע״י

נועם בן חיים

כותב: נועם בן חיים

כותבת וסוקרת עקשנית, מחפשת רק את הטוב ביותר ללא פשרות. חובבת יוגה, בעלי חיים וגלידה.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

תזונה מאוזנת ובריאה היא הדרך הטובה ביותר לקבל את כל החומרים המזינים שאתם צריכים; אולם, לפעמים תוסף תזונה יכול לתת לכם את הדחיפה שהייתם צריכים או לעזור לכם להשלים על חוסר שנוצר עקב תזונה לא מאוזנת, אי חשיפה לשמש וכו'. מולטי-וויטמין יכול לעזור לכם למלא כמעט כל חוסר תזונתי בתזונה שלכם ולמנוע חוסרים. מוצרים אחרים, כגון פרוביוטיקה ואומגה 3, הם ספציפיים יותר ומתרכזים ביתרונות בריאותיים מסוימים, כגון תפקוד נכון של מערכת העיכול, בריאות הלב וכדומה. אם אתם שוקלים להוסיף תוסף תזונה לשגרה שלכם, כדאי לדבר קודם עם רופא המשפחה שלכם, כדי לוודא שאתם אכן תרוויחו מלקיחת אותם תוספים וכדי שתוכלו להיות במעקב אחר החוסרים שלכם, במידה שיש כאלה.

לוגו של הסקירה

חלבון: למתאמנים ומתאמנות שרוצים לפתח את רקמת השריר

בעוד רוב האנשים מסוגלים לקבל את כמות החלבון הנחוצה דרך התזונה שלהם (ניתן למצוא חלבון גם במזון מן החי וגם ממזון מן הצומח), יש אנשים שבוחרים לתסף את התזונה שלהם עם חלבון – בעיקר ספורטאים או אנשים עם שגרת אימונים אינטנסיבית.

אבקת חלבון

4.5 15

Dymatize
קנה עכשיו ב- AZRIELI
Optimum nutrition
קנה עכשיו ב- I-Herb
BPI
קנה עכשיו ב- פארם סטור
My Protein
קנה עכשיו ב- vitamins-ninja

כאשר זה מגיע לשריפת שומן וצבירת מסת שריר, חלבון הוא המלך של תוספי התזונה. חלבון הוכח כי הוא עוזר בהורדה במשקל על ידי הגברת המטבוליזם והפחתת התיאבון ותחושת הרעב, כמובן כאשר הוא משולב עם פעילות גופנית שגרתית.

 

לרוב, אבקת החלבון מבוססת על מי גבינה, לכן אם יש לכם רגישות ללקטוז או אם התזונה שלכם אינה כוללת מוצרים מן החי, תמיד ניתן לרכוש אבקת חלבון על בסיס סויה, אפונה או אורז.

 

החברות המומלצות בארץ כוללות את Dymatize, Optimum nutrition, BPI ו-My Protein שנחשבת לאחת החברות הטובות ביותר בעולם. החברות הללו עומדות בכל תקני הבריאות, מבצעות בדיקות מעבדה הבודקות את רמות הספיגה של החלבון, מורכבות מחומרים באיכות גבוהה ומציעות מגוון טעמים. אם אתם רוצים לרכוש אבקת חלבון טהורה (ללא פחמימות) חפשו את המילה Isolation או Iso.

לוגו של הסקירה

אומגה 3: חומצת שומן חיונית

אחד החומרים המזינים המרכזיים שאנחנו לא מקבלים מספיק מהם הוא אומגה 3 (ליתר דיוק חומצת שומן ארוכת שרשרת אומגה 3) אשר ניתן למצוא באופן טבעי בדגים שומניים, סלמון לדוגמה.

אומגה 3

4.5 15

nordic naturals
קנה עכשיו ב- I-Herb
Life Extension
קנה עכשיו ב- I-Herb
California Gold Nutrition
קנה עכשיו ב- I-Herb
Oslomega
קנה עכשיו ב- I-Herb

יש ראיות מוצקות אשר מראות כי חומצות שומן אומגה 3 נחוצות למוח ולב בריאים, ומשחקות תפקיד בהפחתת דלקות בגוף.

 

שמן דגים הוא עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, אשר כוללות חומצה איקוסאפנטאנואית (EPA) וחומצה דוקוסהקסנואית (DHA).

 

אנחנו לא יכולים לייצר בגופנו את החומצות הללו, לכן זה חיוני שנצרוך אותן דרך התזונה שלנו או נתסף אותן. וודאו כי אתם בוחרים תוסף עם ריכוז גבוה של EPA ו-DHA, וגם אחד שיש לו את כל האישורים הנחוצים, כולל אישור טוהר וקיימות.

 

חברות מומלצות אשר מוכרות תוספי אומגה 3 הן Nordic Naturals, Life Extension ו- California Gold Nutrition, אשר מציעות תוספים שעברו את כל אישורי הבריאות, עם ריכוזים גבוהים של EPA ו-DHA וכמובן ללא GMO. מי שמחפש תוסף אומגה 3 לילדים, ישמח לגלות שחברת Oslomega מציעה טבליות שמן דגים בטעם לימון טבעי.

לוגו של הסקירה

סיבים: לפעולת מעיים חלקה

 תזונה עשירה בדגנים מלאים, פירות וירקות היא לרוב גם עשירה בסיבים, אבל עבור אלו מכם שלא יכולים לאכול מזונות מסוימים או זקוקים לעזרה עם העיכול, תוסף סיבים עשוי להיות בדיוק הדבר עבורכם.

סיבים

4.5 15

renew life
קנה עכשיו ב- I-Herb
בנפייבר
קנה עכשיו ב- סופר פארם אונליין

אם אתם מחפשים את תוסף הסיבים ביותר אשר ישמור עליכם מלאים ויקדם עיכול מאוזן, תוסף הסיבים של חברת Renew Life הוא אפשרות נהדרת. האבקה האורגנית משלבת זרעי פשתה ללא GMO, שיבולת שועל וסיבי שיטה כדי להציע תערובת של סיבים מסיסים ולא מסיסים כאחד, וגם חלבון. המוצר נטול הגלוטן, נטול הסויה ונטול מוצרי החלב הזה מספק 3 גרם של סיבים תזונתיים ושני גרם של חלבון לכל כף.

 

אם אתם מחפשים תוסף סיבים כשר שניתן להשיג בקלות בארץ ומוכנים להתפשר על האיכות, ניתן לרכוש גם את תוסף הסיבים של בנפייבר, הוא ללא גלוטן וללא צבעי מאכל, אך הוא מכיל כמויות נמוכות יותר של סיבים וחלבון והוא אינו משלב סיבים מסיסים ולא מסיסים.

לוגו של הסקירה

פרוביוטיקה: יש גם חיידקים טובים

פרוביוטיקה היא למעשה חיידקים "טובים" אשר נמצאים במערכת העיכול שלנו ותומכים ביכולת של הגוף שלנו לספוג חומרים מזינים ולהילחם בזיהומים.

פרוביוטיקה

4.5 15

Culturelle
קנה עכשיו ב- I-Herb
California Gold Nutrition
קנה עכשיו ב- I-Herb
21st Century
קנה עכשיו ב- I-Herb

יש עדויות מדעיות גוברות אשר מראות כי בריאות המעי משפיעה ישירות על מערכת החיסון שלנו. נטילת פרוביוטיקה באופן יום יומי יכולה להיות דרך פשוטה לשמור על מעיים בריאים ומערכת חיסונית חזקה.

 

בין אם אתם לוקחים אותה כקפסולה, נוזל או אבקה, הבחירה היא שלכם. אם סיימתם טיפול באנטיביוטיקה, תיסוף בפרוביוטיקה יכול להיות מועיל מאוד עבורכם.

 

חשוב לציין כי יש סוגי זנים שונים של פרוביוטיקה. זנים מסוימים של פרוביוטיקה תומכים בחסינות, בעוד אחרים תומכים בעיכול וחלק אפילו עוזרים בוויסות משקל ואיזון הורמונים.

 

אם החלטתם לקחת פרוביוטיקה למען מערכת העיכול, כמו רבים אחרים, מומלץ לקחת בחשבון את הפרוביוטיקה היום יומית של חברת Culturelle. מדובר בקפסולות קלות לבליעה אשר מספקות כל יום 10 ביליון CFU (חיידקי פרוביוטיקה) שנחקרו היטב, והן מתאימות גם לצמחונים.

 

גם חברת California Gold Nutrition ו- 21st Century מציעות קפסולות מצוינות ואיכותיות.

לוגו של הסקירה

מולטי וויטמין: למי שרוצה לכסות הכל

מולטי וויטמין הוא תוסף נהדר עבור כל מי שמעוניין לחזק את התזונה שלו ולקדם את בריאותו הכללית. בעוד אתם יכולים לכוון לאכילה בריאה ומאוזנת יותר, מולטי וויטמין עובד כך שהוא ממלא חוקים תזונתיים שעשויים להיווצר בתזונה שלכם. הוא לרוב כולל מספר גדול מאוד של וויטמינים ותוספים כגון ברזל, וויטמין C, D, B, A, K, E, אבץ, מגנזיום, סידן ועוד.

מולטי וויטמין

4.5 15

MegaFood One Daily
קנה עכשיו ב- I-Herb
Alive - נשים
קנה עכשיו ב- I-Herb
Alive - גברים
קנה עכשיו ב- I-Herb

לרוב נוטלים מולטי וויטמין באופן יום יומי, על מנת לתמוך בתזונה הקיימת שלכם ולהשלים חוסרים במידה שישנם.

 

אם אתם מחפשים תוסף מולטי וויטמין מוצלח, MegaFood One Daily הוא מולטי וויטמין איכותי מאוד לגברים ונשים, שמקורו ברכיבי מזון אמיתיים. התוסף היום יומי כולל וויטמין B לתמיכה באנרגיה, וויטמין C ו-E לקידום התפקוד החיסוני, ו-10 מיקרוגרם של וויטמין D אשר מסייע בשמירה על עצמאות בריאות.

 

המוצר הזה מגוון מאוד וניתן לשימוש על ידי גברים ונשים בכל גיל, אם כי הוא עשוי להיות פחות אופטימלי עבור אנשים מעל גיל 55. ניתן לקחת אותו בכל שעה ביום והוא עדין מספיק כך שניתן לקחת אותו על קיבה ריקה. חברת MegaFood ידועה בשימוש ברכיבי מזון אמיתיים (לא כאלו שנוצרו במעבדה) ובאובססיה בריאה לאיכות.

 

אם אתם מחפשים תוסף מומלץ נוסף, גם חברת  Alive מציעה תוסף מולטי וויטמין מצוין עם רכיבי מזון על בסיס פירות אורגניי במחיר נהדר. אולם, חשוב לדעת שהטבלייה די גדולה ויש אנשים שמתקשים לבלוע אותה.

לוגו של הסקירה

B12 וברזל: לטבעונים וצמחוניים בעלי תזונה לא מאוזנת

חשוב לציין שלא כל מי שתזונתו מתבססת על מזון מן הצומח סובל מחוסר בוויטמין B12 וברזל – יש אנשים רבים שאוכלים בשר וסובלים מהחוסרים הללו. אולם, מי שאינו אוכל בצורה מאוזנת, עשוי לסבול מחוסרים אלו ורופא המשפחה או התזונאי שלו ימליצו על צריכת מזונות עשירים בברזל או בשימוש בתוספים.

B12 וברזל

4.5 15

Slow FE
קנה עכשיו ב- Amazon
Thorne Research
קנה עכשיו ב- I-Herb
California Gold Nutrition
קנה עכשיו ב- I-Herb

ברזל הוא רכיב חיוני בצמיחה, התפתחות ותפקוד נורמלי של תאים. חוסר בו נפוץ מאוד, בעיקר בקרב נשים. רוב האנשים יכולים לקבל מספיק ברזל באמצעות האוכל שהם אוכלים, אבל אם הרופא שלכם ממליץ על תוסף, יש לנו מספר תוספי ברזל מומלצים במיוחד.

 

נתחיל מתוסף הברזל של חברת Slow FE, אשר מציעה טבליות ברזל עם שחרור איטי ועדין של ברזל, אשר לא מקשה על מערכת העיכול שלכם ויוצר אי נוחות בקיבה. גם Thorne Research ו- California Gold Nutrition מציעות תוספי ברזל מצוינים ללא השפעה על מערכת העיכול.

 

וויטמין B12 (קובלמין) נחוץ ליצירת תאי דם אדומים, תפקוד נוירולוגי, סינתזת DNA ועוד תפקודים חשובים רבים. חוסר בוויטמין B12 הוא די נפוץ בקרב האוכלוסייה הכללית, ויש לא מעט אנשים שזקוקים לזריקות כדי להשלים את החוסר. אולם, גם מינון גבוה של טבליות עשוי לעזור במקרה של חוסר, ואם הרופא שלכם ממליץ, שווה לבדוק את התוסף של חברת Jarrow Formulas, אשר מציע טבליות B12 לעיסות בטעם לימון, טבעוניות, במחיר מצוין.

סיכום

מה לחפש בתוסף תזונה?

מטרות בריאות:

מן הסתם, אתם רוצים לחשוב על מטרות הבריאות שלכם כאשר אתם בוחרים תוסף תזונה. אם אתם רוצים לתמוך בבריאות העצם, שילוב של וויטמין D, סידן ומגנזיום עשוי להיות אפשרות טובה. אם אתם רוצים לשפר את מצב הרוח, העיכול או ביצועי הספורט שלכם, יש תוספים מסוימים שתומכים בכך. הכל תלוי במה שאתם מקווים להשיג באמצעות התוסף.

 

צורת התוסף:

אם אתם מעדיפים לא לקחת כדור או טבלייה כל יום, חפשו תוסף אשר מגיע בצורת סוכריית גומי, טבלייה לעיסה או נוזל. תמיד הסתכלו על רשימת המרכיבים על מנת לוודא כי המוצר אינו עשיר בסוכר ומכיל כמות מספקת של וויטמינים, מינרלים או תוספים אחרים שאתם מעוניינים להכניס לתזונה שלכם.

שאלות ותשובות על תוספי תזונה מומלצים

מהם התוספים שהכי כדאי לקחת באופן יום יומי?

גברים ונשים רבים מחליטים להתחיל לקחת תוסף מפני שיש להם (או שהם מעוניינים להימנע) חוסר כלשהו בתזונה שלהם. לדוגמה, אם אתם יודעים שאתם לא מקבלים מספיק וויטמין D או שבדיקת הדם שלכם הראתה על חוסר, אתם עשויים להחליט לקחת תוסף וויטמין D. כדאי להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שאתם מתחיל לתסף את התזונה שלכם עם תוספים מבחוץ.

למה לא לקחת פשוט מולטי וויטמין שכולל כבר את כל מה שאני צריך?

מולטי וויטמין הוא דרך נהדרת לכסות על מספר רב של וויטמינים ומינרלים שהגוף צריך וייתכן כי יש בו חוסר, אבל אם אתם יודעים על חוסר ספציפי בתזונה שלכם (לדוגמה חוסר בברזל), אין טעם לקחת מולטי וויטמין רק כדי לכסות על חוסר אחד. בנוסף, המולטי לא תמיד כולל את התוסף שאתם צריכים – לדוגמה פרוביוטיקה.

איך אדע אם להתחיל לקחת תוספים?

הדרך הטובה ביותר להתחיל לקחת תוספים היא על ידי המלצה מהרופא שלכם, לאחר ביצוע בדיקות דם. בנוסף, אם אתם שמים לב לסימנים המופיעים עקב חוסר מסוים (לדוגמה, חוסר במגנזיום גורם לכאבי ראש, כיווץ שרירים, עייפות ועוד) כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ובהמלצתו להתחיל לתסף.