גמילה מעישון: סקירת 3 מכונים מומלצים לגמילה מעישון | Finder

אתם יודעים מה קורה למוח שלכם, 10 שניות מהשאיפה הראשונה מהסיגריה? הגיע זמן גמילה – המכונים המובילים בתחום. צוות המומחים שלנו בדק, קרא, ניתח המלצות ומידע על המכונים והשיטות המובילות עבור גמילה מעישון והסקירה המקיפה לפניכם:

icon pos_1

ניתחנו

4 סקירות

ו-

43 ביקורות

בתחום

בריאות ויופי

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על גמילה מעישון

האם אי פעם יצא לכם לראות צילום רנטגן של מעשן 'קל'? או של אדם אחר שסובל מעישון פסיבי? אם רק הייתם יודעים מה מתחולל שם בפנים. רבים גם יודעים ומבינים את ההשפעה ההרסנית של העישון, וממשיכים לצרוך סיגריות והרבה.

 

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה נפטרים בישראל כ-8,000 נשים וגברים כתוצאה מעישון, ורבים אחרים סובלים מתופעות לוואי ומחלות המושפעות מכך. ייתכן שבקרוב המספרים רק יגדלו, כתוצאה מעלייה באחוז המעשנים בתקופת הקורונה. במסגרת סקר נוסף שנערך מטעם משרד הבריאות עולה כי  26.7% מהמעשנים, דיווחו שהם מעשנים יותר מאז פרוץ המגפה, כ-13 סיגריות נוספות ביום בממוצע.

 

למרות שהנתונים מראים ירידה של כ-19% בכמות הפניות לסיוע בגמילה מעישון (בשנת 2020 ביחס לשנת 2019), רבים מהמעשנים דווקא רוצים להיגמל, אך מרגישים שאינם יכולים, רובם מודעים לנזקי העישון ומה שהוא עושה לגוף שלנו.

 

אם אתם לא רוצים שהריאות שלכם יהפכו לפחם ושתגלו נזקים בריאותיים, נפשיים והיגייניים שלא ידעתם על קיומם, חשוב שתמשיכו לקרוא ותיעזרו במידע החשוב הבא.

נכתב ע״י

דניאל ישעיהו

כותב: דניאל ישעיהו

בעל תואר ראשון בניהול מערכות בריאות, היה סמנכ"ל בחברת יבוא ציוד רפואי מובילה ויועץ לקופות חולים וגופים ציבוריים בנושא בריאות וציוד רפואי

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

הסיכונים הבריאותיים של העישון – הרבה מעבר למה שאתם יודעים

גם אם אתם חושבים שאתם יודעים הכל על העישון, חשוב שתבינו שבנוסף להיותו אחד הגורמים המרכזיים המובילים למוות בעולם (בבריטניה לדוגמה, מתים מדי כ- 78,000 איש מעישון), הוא גם מגביר את הסיכון לפתח מחלות ולהזיק לאורח החיים שלכם. גם העישון הפסיבי הוא בעל השפעה רעה וזה אומר, שבכל פעם שאתם מדליקים סיגריה אתם מסכנים את כל מי שסביבכם, כולל ילדים ובני משפחה מבוגרים, שרגישים במיוחד לנושא.

 

על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, (CDC)  לעישון סיגריות יכולות להיות השפעות שליליות רבות על הגוף, חלקן עלולות להוביל לסיבוכים מסכני חיים הכוללים:

  • נזק לריאות, כתוצאה משאיפת ניקוטין וכימיקליים נוספים.
  • מחלות לב, כתוצאה מפגיעת העשן גם בכלי הדם, בעורקים, ובתאי הדם, כמו גם התפתחות קרישי דם, שבץ והתקפי לב.
  • בעיות פוריות, כתוצאה מפגיעה במערכת הרבייה אצל גברים ונשים.
  • סיבוכים בהריון, כולל הריון מחוץ לרחם, יצירת מומים בעובר, הגדלת הסיכון ללידה מוקדמת, השפעה על משקלו נמוך של התינוק בלידה וגרימת מוות בעריסה.
  • סיכון לסוכרת מסוג 2. על פי ה-CDC, למעשנים באופן קבוע יש סיכון הגבוה בכ-35% לפתח סוכרת מסוג 2.
  • פגיעה במערכת החיסון והיחלשותה, מצב שהופך את המעשן לרגיש יותר ועמיד פחות בפני מחלות.
  • בעיות ראייה, כולל הגברת הסיכון להתפתחות קטרקט ולקויות ראייה.
  • עישון סיגריות עלול לגרום לבעיות עיניים, כולל יובש וסיכון גבוה יותר להתפתחות קטרקט וניוון מקולרי הקשור לגיל.
  • היגיינת פה לקויה, כולל מחלת חניכיים ופגיעה בחוש הטעם.
  • פגיעה בבריאות העור והשיער, והכוונה להזדקנות מוקדמת ונשירת שיער.

 

עישון ומחלת הסרטן

ישנם גורמים רבים למחלת הסרטן, שאינם בשליטת החולה. אבל, כאשר אדם מעשן, הוא מגדיל את הסיכויים לחלות במגוון סוגים של סרטן, כולל סרטן הפה, הלוע, הגרון, הוושט, שלפוחית השתן, צוואר הרחם, המעי, הכבד, הכליות, הבטן וסרטן הריאות. כ-70% מהמקרים של סרטן הריאות נגרמים כתוצאה מעישון, כך על פי נתוני שירות הבריאות הבינלאומי הבריטי (NHS).

 

האגודה האמריקנית לסרטן מדווחת כי עישון סיגריות גורם ל-20-30% מקור מהימן לסרטן הלבלב.

 

עוד עולה ממחקרים שנעשו בתחום, כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה פי שלושה לפתח סרטן שלפוחית ​​השתן, כמו גם הכפלת הסיכון לסרטן הקיבה.

 

רוצים להפסיק ולא יכולים?

כאמור, רוב המעשנים מודעים לסכנות שגורם העישון, כולל לנזק הרב שהוא עושה לגוף. רבים גם יסיימו את הקריאה וידליקו סיגריה, במיוחד כשמדובר בעישון חברתי, תחליף למזון או במצבי דיכאון, מתח, לחץ וחרדה. בבחינת – מילים לחוד ומעשים לחוד.

 

כדי שבאמת תוכלו לזרוק את הסיגריה, עם כל הקושי שבדבר והמורכבות של הנושא, הכנו סקירה שמציגה את הפתרונות המרכזיים שיעזרו לכם להפסיק, הפעם באופן סופי.

 

גמילה מעישון – מה מציעה המדינה?

על פי משרד הבריאות, בשלוש השנים האחרונות נגמלו יותר מ-100,000 מעשנים בישראל. עוד עולה כי לעולם לא מאוחר להפסיק לעשן: "לאחר שנה מהפסקת העישון הסיכון ללקות בהתקף לב יורד ב-50%, לאחר 5 שנים הסיכון לשבץ משתווה למי שמעולם לא עישן ולאחר 10 שנים הסיכון לסרטן ריאות יורד לכ-25% בהשוואה למי שעדיין מעשן".

 

כדי לאפשר לכל אזרח בישראל להיגמל, מציע משרד הבריאות תוכנית הגמילה מעישון באמצעות מוקד הטלפוני שמספרו *6800, פעילות שלטענת גורמים במשרד הוכיחה את עצמה ונרשמה כהצלחה בכל העולם.

 

המוקד מציע תמיכה וליווי מקצועי, הכולל ייעוץ אישי, שיחות, טיפול תרופתי ודרכים נוספות שיכולות לסייע בבחינה פיזית, נפשית והתנהגותית. התוכנית גם מתאימה למעשנים שנמנעים לקחת חלק בפעילות קבוצתית, למי שאינו נייד או שהמרחק הפיזי קשה לו, ולכל מי שמעדיף לעבור את התהליך בצורה דיסקרטית ומותאמת אישית.

 

משך התוכנית הוא חודש וחצי, והיא כוללת שיחה שבועית במועד שנוח למשתתף. בשלב הראשון של תוכנית הגמילה, מתקיימת הכנה. בשלב השני, מתבצע תהליך הגמילה וניסיון לשמרו לאורך זמן.

 

התוכנית מוענקת למשתתפים ללא עלות, ויש גם סבסוד מסוים לטיפול התרופתי, תלוי אישור ההשתתפות בתוכנית והגשתו לקופת החולים הרלוונטית.

לוגו של הסקירה

אלן קאר - הגואל של המעשנים

קצת על האיש – אלן קאר נולד בשנת 1934 למשפחה ממעמד הפועלים בלונדון, אנגליה. כבר כנער – אתלט הוא התנגד בתוקף לסיגריות, ולמרות זאת הוא התחיל לעשן בגיל 18, והפך ל'מעשן שרשרת'. הוא עצמו מספר שביום רע עישן עד 5 קופסאות סיגריות ביום, ולעולם לא פחות משלוש. מניסיונותיו הרבים למד שלהפסיק לעשן זה קשה, אך הדבר המתיש באמת, הוא להתמיד ולא לחזור לעשן שוב. "פעם אחת הצלחתי להתמיד בהפסקת העישון למשך 6 חודשים של גהינום מתמשך, עד שלבסוף הדלקתי שוב את הסיגריה. אני לא מתבייש להודות שבכיתי כמו תינוק, הרגשתי, שנידונתי לעשן למשך כל חיי" הוא מספר.

 

זמן קצר לאחר אירוע טראומתי זה, צירוף של מקרים הוביל למה שאלן קאר מתאר רגע ההארה: "לפתע הבנתי, שהעישון שלי אינו נובע מעצם היותי אדם חלש, או מעצם העובדה שלעשן סיגריות זו תחושה כל כך נפלאה ,שאני לא יכול לחיות בלעדיה, אלא, שזהו מצב של הונאה תודעתית, שכתוצאה ממנה המוח שלי 'מבין' שהסיגריות מסייעות לי להתמודד עם כאבי לב ומצבי לחץ מצד אחד, ולתחושת הנאה מצד שני". מאותו הרגע הוא נהפך לנגמל סדרתי, כהגדרתו.

אלן קאר

4.5 15

קנה עכשיו ב- אתר החברה

אלן קאר ייסד את המרכז הראשון ל'הדרך הקלה להפסיק לעשן' בווימבלדון אנגליה בשנת 1983. מאז, במשך 23 שנה, הקדיש את חייו בהנחיה ובלימוד מעשנים, כיצד להיגמל מעישון בדרך קלה, תוך שימוש בשיטה שפיתח.

 

שיטת אלן קאר

מדובר על סדנה חד פעמית בה מתקיימות הפסקות עישון קבועות, ללא כל שימוש בתרופות, תחליפים או טיפולים. עם עליית הביקוש לסדנאות, נפתחו מרכזים נוספים באנגליה וברחבי העולם, וכיום רשת אלן קאר מונה למעלה מ-150 מרכזים ביותר מ-50 מדינות. אפילו העיתון הכלכלי "האקונומיסט" תיאר זאת היטב – "אלן קאר – הגואל של המעשנים".

 

לדברי מרכז אלם קאר, השיטה עזרה ליותר מ-50 מיליון מעשנים ברחבי העולם, שהצליחו להיגמל מסיגריות לאורך 38 השנים האחרונות: "השיטה שלנו עובדת כי אנחנו לא מתייחסים למעשנים כאל ילדים שזקוקים להטפה. ההמלצה שלנו – אל תגיעו כשאתם בשלים להיגמל, אלא פשוט תבואו", מספרת מרב נירן, מנהלת ההדרכה באלן קאר ישראל , המובילה את השיטה בישראל.

 

אלן קאר בישראל

שיטת אלן קאר מונהגת בישראל מאז שנת 2007, פעילות שבכל יום ממשיכה להתרחב ולגדול. כיום לרשת 5 סניפים בארץ.

 

לדבריה של נירן, הסדנאות של אלן קאר עומדות על כ-90% הצלחה בעשרות שנות פעילות, ומספקות גם אחריות לכל החיים על התוצאה. עוד היא אומרת כי המעטים שלא הפסיקו לעשן בתום הסדנה, יכולים לקבל סדנאות נוספות מקוצרות, ותמיכה טלפונית בכל ימות השבוע. בקרוב יופעלו גם מפגשי זום בשעות הערב, כדי לסייע בהטמעת התהליך.

 

"רבים מהלקוחות שלנו מגיעים סקפטיים מאוד. זה נשמע להם טוב מדי. הם לא מאמינים בפתרונות קסם            , ובצדק. השיטה שלנו היא לא פתרון קסם, אלא דרך מוכחת והגיונית להיגמל. מי שעובר את הסדנאות שלנו חווה את זה במלוא העוצמה, דבר שמסביר את אחוזי ההצלחה הגבוהים כל כך".

 

ייחודה של שיטת הגמילה – מוציאה את הסיגריה מהראש!

נירן מסבירה כי שיטת אלן קאר מלמדת את המשתתפים איך להפסיק לעשן, מבטלת את הרצון לעישון והגעגוע לסיגריות, ומאפשרת למי שהפסיק להמשיך ליהנות מהחיים, בלי לפצות את עצמו באכילה מוגברת, לקנא במעשנים אחרים, ללא געגועים לסיגריות ומבלי לשנות הרגלים. "השיטה ממש מוציאה לך את הסיגריה מהראש"!

 

לדבריה, הדרך האפקטיבית ביותר ליישום השיטה היא סדנת 'הדרך הקלה להפסיק לעשן' –  מפגש חד פעמי המועבר על ידי מנחה מקצועי, מעשן לשעבר בעצמו. כאמור, במפגש אין כל שימוש בתרופות, תחליפים, טיפולים או גימיקים, והוא אינו עוסקים בהפחדות או בשיחה על נזקי העישון. במהלך המפגש מתקיימות הפסקות עישון קבועות, כדי לא לדרוש מהמשתתפים להפסיק לעשן, עד שהם לא מוכנים לכך.

 

"אנחנו לא רק עוזרים לאנשים להפסיק לעשן – אנחנו גומלים אותם מהגעגועים לסיגריות. זה הלב של הסדנאות. לכן, מה שאני תמיד ממליצה ומדריכה את העובדים שלי להגיד למתלבטים – פשוט להגיע ולחוות בעצמם. מקסימום – תפסיקו לעשן" מוסיפה נירן.

 

מה כולל התהליך?

התהליך מורכב מכמה ערוצים, שמטרתם לסייע בגמילה עצמה וגם לאחר מכן. כל אחד מהמשתתפים יכול לבחור בסדנאות פרונטליות או בזום, מפגשי חיזוק, תמיכה טלפונית, תמיכה בוואטסאפ והשתתפות בקבוצת פייסבוק סגורה של הבוגרים. סדנאות אלן קאר מיועדות בדרך כלל לקבוצות, אולם קיימת אפשרות לעבור את הסדנא גם באופן אישי, אחד על אחד.

 

כל המדריכים שמעבירים את הסדנאות הם מנחי קבוצות, בעלי תואר ראשון ומעשנים לשעבר שנגמלו בעזרת הסדנה. "הם מכירים את התחושות והתירוצים היום יומיים – סיגריות מרגיעות, מנחמות, מפחיתות חרדות, מסייעות עם בדידות ושעמום… ההבנה והחיבור למשתתפים בסדנה שלנו זה ערך עליון מבחינתנו", אומרת נירן.

 

כמה זה עולה?

ניתן לבחור ממספר מסלולים  לסדנה: סדנה דיגיטלית, פרונטלית או זום.

ויש מספר מסלולי אחריות:

  • מסלול אחריות לכל החיים 3980 ₪
  • סדנה עם החזר כספי שנה של חיזוקים ותמיכה טלפונית 3680 ₪
  • סדנה ללא החזר כספי עם שנה חיזוקים ותמיכה טלפונית 3180 ₪
  • סדנת אונליין עם שלושה חיזוקים אונליין ושנה תמיכה טלפונית 1990 ₪

 

סניפי הרשת

סניף תל אביב, תוצרת הארץ 16, תל אביב

סניף רחובות, פרופ' הלל וחנן אופנהיימר 5, רחובות

סניף חיפה, דוד אלעזר 10, חיפה

סניף באר שבע, יהושע הצורף 7, באר שבע

סניף ירושלים, אבא אבן 16, ירושלים

לכל הסניפים גישה נוחה ותחבורה ציבורית

 

פרטי התקשרות

*6609 \ 03-6212525 או בהודעת וואטסאפ בלינק>> http://wa.me/972526285072

 

באלן קאר לא רק מפסיקים לעשן, מפסיקים לרצות לעשן!

נירן מציינת את מסלול האחריות לכל החיים, המאפשר ליווי של כל מי שעבר את התהליך באלן קאר, עד למצב בו הלקוח הופך לאדם לא מעשן ומאושר!

לוגו של הסקירה

שחף אשכנזי: גמילה באמצעות עבודה על הרגש, כתנאי להצלחה

"אני מניח ויודע שמעשנים מבינים את הבעיה, ואז לוקחים סיגריה כדי להירגע. הורים נמצאים עם הילדים, ויוצאים החוצה כדי לעשן. הם יודעים שהידלים שלהם הופכים למעשנים פאסיביים ובכל זאת ממשיכים, מספר שחף אשכנזי, מומחה לגמילה מהתמכרויות, , בן 49 מחדרה, נשוי ואב לשניים: "הסיגריה מאפשרת לצאת מסיטואציות, ומרחיקה את האדם מחייו, עד כדי שהיא הופכת למפלט היחיד. זה עיוות של המציאות, שגורם לכך שהחיים הופכים לעונש שצריך לחיות אותו". מסיבה זו, העבודה על הקוגניציה וההבנה לא מספיקה. מעשנים נגמלים באמת, רק כשנעשית עבודה על הרגש, ואז הם גם לא חוזרים לסיגריה".

שחף אשכנזי

4.5 15

קנה עכשיו ב- אתר החברה

הפסקת עישון שהגיעה ממקום של ריקנות

אשכנזי עצמו הגיע לתחום הגמילה מתוך ניסיון אישי: "במשך 20 שנה עישנתי חבילה וחצי ליום. היו תקופות שעשיתי ספורט והפסקתי לעשן, אבל הרצון והסיגריה חזרו במהרה", הוא נזכר ומוסיף: "זה לפעמים פשוט להיגמל וקשה יותר להתמיד ולא לחזור לעישון, ולכן מה שקובע זה מה אתה מרגיש, הרבה מעבר להבנה שהעישון לא טוב לבריאות. עובדה היא כי רבים כל כך מבינים שזה לא עושה להם טוב, ועדיין מעשנים, כי הם לא מרגישים את הצורך להפסיק לעשן. על כך מבוססת השיטה. כדי להיגמל, אנשים צריכים להרגיש, וזה מה שהבנתי ושעזר גם לי, באופן אישי, להפסיק לעשן ולהתמיד בכך, דבר עומד שוב ושוב במבחן הזמן.

 

"הגמילה שאני מאפשר מעישון ומהתמכרויות נוספות, מתאפשרת הודות לעובדה שזיהיתי מקום גנרי, המשותף לכל בני האדם. יש משהו ששולט בכולנו, ואת זה אני מעוניין לנטרל, בעזרת עבודה על הרגש. כשהפסקתי לעשן הרגשתי וחוויתי תחושה של ריקנות. אז לא ידעתי לקרוא לזה בשמו. היום בדיעבד אני מבין שהריקנות הזו הייתה הדלת שלי לחופש. באותו רגע הפכתי להיות לא מעשן ומאותו הרגע והלאה, לא נגעתי בסיגריה".

 

שיטה המבוססת על רגש

לדבריו של אשכנזי המציאות היא רצף התמכרותי בלתי נגמר, ותוכן ורבלי לא יעבוד גם אם מגיע בעוצמות שונות, על רוב האנשים, אלא כאשר מדובר על הרגש. ואיך גורמים לאנשים להרגיש? "מעבירים אותם חוויה ועל בסיס זה בנויה התוכנית, שמתחילה במפגש פתיחה של שעתיים, וממשיכה עם ליווי צמוד וארוך טווח. נקודת המוצא של הליווי היא, שהמעשן גאון בלחזור לעשן, ולכן חשוב לעבוד על הרגש, שיגרום לנגמל לדחות את הסיגריה", הוא מסביר ומוסיף: "שימוש באמת, במוזיקה ובמציאות מדומה, יכולים ליצור אמת מוחלטת עד כדי כך, שהמעשן מרגיש (ולא מבין, אלא ממש מרגיש) שהסיגריה היא רעש שמפריע לו לחיות את החיים".

 

כאמור, השיטה של שחף אשכנזי מבוססת על יצירת רגש, ומבוססת על שלושה אלמנטים:

 

  1. שפת האמת; השפה הבסיסית של תהליך הריפוי, המורכבת משלושה פרמטרים: מילים, קוליות (תדר קול), ושפת גוף (תדר הגוף). אשכנזי מסביר כי הרגש מזהה אמת ושקר, ולכן לא ניתן להיגמל על בסיס מילים בלבד וללא כוונה. לדבריו, השיטה מבוססת על כך, שהמילים חייבות להיות מחוברות באופן מדויק לתדר הקול ולתדר הגוף, על מנת שהמטופל יחווה אותן רגשית באופן אמין ואפקטיבי: "התמכרות היא בעצם תלות ממנה אפשר להשתחרר, רק אם מגיעים להסכמות מדויקות עם הרגש", הוא מוסיף.

 

  1. שפת המוזיקה; המפעילה מרכזים שונים במוח האדם, שמייצרים הבנה עמוקה יותר לגבי חוסר התועלת שיש בעישון סיגריות. "הטיפול מניח שמוזיקה מתארת באופן המדויק ביותר את התדר הרגשי של חיי היום יום, ולכן משלב רעשים לבנים (white noise) שמייצגים את האפקט המטריד שמייצר הניקוטין במערכת העצבים המרכזית, בשילוב העומס הרגשי שמייצרת ההתמכרות הרגשית בחייו של המעשן.

 

  1. טכנולוגיית של מציאות מדומה; מייצרת חוויות רגשיות מלאות, המאפשרות למעשן להרגיש שהוא חש את המציאות לכל דבר ועניין. לדבריו של אשכנזי, השימוש בסרטוני VR מנסה להבהיר לרגש שהפחד להפסיק לעשן הוא לא אמיתי. "מדובר בטכנולוגיה טיפולית חדשה לחלוטין (novel technology), אשר מאפשרת פתרונות ברמת דיוק ואפקטיביות שטרם נראו. השיטה מאפשרת לרגש לעשות העתקה ישירה בין סיטואציות שונות, וכך לחוות גם את ההרגשה הטובה שיוצרת הגמילה מעישון".

אשכנזי מתייחס לתחילת התהליך, שיוצר תשתית איתנה להמשך: "המטרה שלי היא שהמעשן לא ייגע בסיגריה במשך 4 ימים., ואז קורים 3 דברים: הניקוטין עוזב את הגוף; נוצרת תוכנית ברורה ברמת הזיכרון הרגשי; ומתגבשת דעה ברורה נגד העישון. באותו רגע, ועם ליווי צמוד והמשכיות כמובן, דעתו של הנגמל על הסיגריה תשתנה", הוא מסביר.

 

הליווי השנתי הכרחי מבחינתו להמשך הגמילה ומניעת החזרה לעישון, זאת לאחר 4 הימים במהלך כל אחד מהנגמלים נמצא בקשר ישיר עם אשכנזי, שעושה כל שביכולתו למנוע מהנגמל לחזור לסיגריה. במהלך הליווי, מקבל המשתתף גישה למפגשים קבוצתיים, מענה אישי ומענה קבוצתי בידיעה שהוא לא לבד.

 

יתרון נוסף של התוכנית הוא היותה נוחה לשימוש ונגישה, בזכות האפשרות לקבל מענה גם בזום. "התוכנית לא דורשת מהנגמלים לעבוד בזה, אלמנט נוסף וחשוב כל כך להצלחת הטיפול. המטרה שלנו לייצר מנגנון שפותר את הבעיה ברמה של 80%, ולשם כך נועד גם הליווי ארוך הטווח".

סיכום

ומה עם קופות החולים?

בנוסף לסדנאות הקבוצתיות לגמילה מעישון, קופות החולים מעניקות ייעוץ אישי, באמצעות יועץ גמילה, רופא/ת המשפחה או שיחת טלפון.

 

קופת חולים מכבי: מציעה גמילה מעישון בליווי אישי, ייעוץ וליווי אצל רופאים המתמחים בנושא, טיפול תרופתי והתנהגותי, שילוב סדנאות גמילה ומוקד טלפוני.

 

קופת חולים כללית: מציעה ייעוץ טלפוני אישי, סדנאות קבוצתיות הכוללות מפגשים פרונטליים או סדנה דיגיטלית, הכוללת גם מפגשים אונליין.

 

קופת חולים מאוחדת: מציעה ליווי, ייעוץ ותמיכה בתהליך גמילה מעישון באמצעות סדנה ייעודית, הכוללת תמיכה ממעשנים לשעבר שנגמלו. נשים בהריון זכאיות לקבל סדנה מיוחדת לגמילה מעישון המתאימה להן במיוחד.

 

קופת חולים לאומית: מציעה סדנאות לגמילה מעישון, בהנחיית צוות המנחים שעבר הכשרה מקצועית בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון, באמצעות המרכז למניעה והפסקת עישון של החטיבה לבריאות הקהילה.

 

ישנן קופות שמציעות את שירותי הגמילה מעישון ללא עלות ואחרות, מציעות עלויות מסובסדות, התלויות בסוג תוכנית הביטוח.

 

גמילה מעישון – בעזרת הקהילה

בין אם מדובר ברשתות החברתיות או במפגשים פיזיים, ניתן למצוא תמיכה של קהילות שונות ברחבי הארץ, לייעוץ, ליווי ויצירת שיח בנושא. חשוב לשים לב מי מוביל כל הקבוצה, ומהו תמהיל המשתתפים, כדי לקבל עצות מקצועיות ונכונות.

 

בהצלחה!

שאלות ותשובות על גמילה מעישון

האם כל אחד יכול להיגמל מעישון?

התשובה הכללית היא כן. אבל כמובן שהדבר דורש רצון חזק של המעשן להיגמל. בסופו של דבר לא כולם מצליחים להיגמל, אבל כולם יכולים לנסות.