איך לבחור טלוויזיה? הטיפים שיחסכו לכם הרבה

טלוויזיה מהווה את אחד מהמכשירים החשובים בבית, כאשר היא למעשה אחת האחראיות המרכזיות על נושא הבידור בבית. כיום, הודות לטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות ניתן למצוא מגוון רחב של טלוויזיות חכמות אשר הופכות את חווית הצפייה למהנה במיוחד – ובחלק מהמקרים כזאת שלא נופלת מזאת של הקולנוע.


יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות של טלוויזיה קיימת חשיבות גבוהה לדעת לבחור אותה בתבונה ולהלן כל הפרמטרים עליהם חשוב ומומלץ לשים דגש בהליך הבחירה:

 

קביעת הצרכים והדרישות


כדאי לשקול את כל השימושים בטלוויזיה ובעיקר את המרכזיים שביניהם – האם הטלוויזיה אמורה לשמש בעיקר לצפייה בסרטים, לסטרימינג, למשחקים, חדשות או תוכניות טלוויזיה רגילות.


בשלב הזה, כדאי גם לנסות ולקבוע את גודל המסך – בהתאם לגודל החלל ולהעדפות הצפייה השונות אשר הוגדרו.

 

הגדירו את התקציב אשר יוקצה למטרה


בשלב זה חשוב לקבוע מה סכום הכסף אותו אתם מוכן להוציא.  ברגע שתתחילו לערוך בירורים ראשוניים לגבי מחירים של טלוויזיה, אתם עתידים לגלות שטווח המחירים הינו גבוה במיוחד ולכן, לגובה התקציב תהיה השפעה גדולה על הבחירה.


לידע כללי – טווח המחירים של טלוויזיות יכול לנוע בין מאות שקלים לטלוויזיה בסיסית ולהגיע ל-10,000 ₪ ויותר לטלוויזיה חכמה, מתקדמת וחדשנית.



בחרו את טכנולוגיית התצוגה


הטכנולוגיה עליה תתבסס הטלוויזיה יכולה להוות כגורם חשוב ובעל השפעה רבה על הבחירה. ההמלצה היא לערוך בשלב הראשוני היכרות מעמיקה עם הטכנולוגיות השונות, כאשר בין הטכנולוגיות הבולטות: 

 

  • LED/LCD – טכנולוגיה פופולארית אשר מציעה תמורה טובה, צגים בהירים ומגיעה במגוון רחב של גדלים.

  • OLED –  טכנולוגיה המתאפיינת בגוונים שחורים עמוקים יותר, צבעים מרהיבים וניגודיות טובה יותר. יש לקחת בחשבון שמדובר לרוב בבחירה יקרה יותר.

  • QLED  הגרסה של סמסונג ל-LED/LCD עם טכנולוגיית Quantum Dot, המציעה צבע ובהירות משופרים.

 

כמובן, שאלו הם רק חלק מהטכנולוגיות המוצעות וההמלצה היא כמובן להכיר בצורה מעמיקה את כל האפשרויות ואת ההבדלים ביניהם בדרך לביצוע הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר מתוך ההיצע – הידע יסייע לכם במידה רבה בכל מה שקשור לשאלה איך בוחרים טלוויזיה. 

 

איך לבחור טלוויזיה

 

שיקולים שונים בקבלת ההחלטה


אם נחזור רגע לטכנולוגיות השונות בעולם הטלוויזיות החכמות, ככל שתכירו בצורה מעמיקה יותר את האפשרויות השונות כך תוכלו לקבל החלטות מושכלות ונבונות יותר.
אז להלן כמה מהאפשרויות שחשוב שתכירו:

 

Full HD  – אפשרות המתאימה למסכים קטנים יותר ולצפייה בתכנים סטנדרטיים.

 

K/Ultra HD – אפשרות המציעה רזולוציה גבוהה יותר לתמונות חדות יותר, נחשבת כאופציה מצוינת עבור מסכים גדולים יותר ותכנים כמו סרטים ומשחקים.

 

HDR (טווח דינמי גבוה) –  אפשרות המציעה שיפור משמעותי לכל מה שקשור לנושא של הניגודיות והצבע, ומספקת תמונה מציאותית ותוססת יותר. אם זאת הבחירה, ההמלצה תהיה לחפש טלוויזיות התומכות ב-HDR10 או ב-Dolby Vision.

 

התכונות השונות של הטלוויזיה


כמובן, שכיום רוב האנשים בוחרים באפשרות של טלוויזיות חכמות ובהליך הבחירה קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על התכונות השונות של הטלוויזיה.


ההמלצה היא לבחור בטלוויזיה עם Wi-Fi מובנה ואפליקציות לשירותי סטרימינג בהם נעשה שימוש.


כדאי לערוך היכרות מעמיקה עם פלטפורמות כמו Android TV, Roku TV, webOS או Tizen, הידועים בזכות רמת הידידותיות למשתמש וזמינות אפליקציות.


מומלץ גם לוודא שלטלוויזיה יש יציאות HDMI ו-USB עבור המכשירים השונים אותם מבקשים לחבר אליה, כגון קונסולות משחקים, מקרני קול והתקני סטרימינג.

איך לבחור גודל טלוויזיה?


בחירת גודל הטלוויזיה אמורה להתבסס על מספר פרמטרים ובין היתר: גודל החלל עבורו הטלוויזיה מיועדת, מרחק הצפייה המבוקש והעדפות צפייה שונות.


בכדי להבטיח את הבחירה הנכונה, מומלץ למדוד את המרחק בין הספה או מקום הישיבה למקום בו הטלוויזיה אמורה להיות מוצבת. 


ההמלצה היא לבחור טלוויזיה בגודל המהווה בין שליש לחצי ממרחק הצפייה, כך שלדוגמא אם מרחק הצפייה הוא 2.5 מטר מומלץ לבחור בטלוויזיה 50 אינץ.


יש לקחת בחשבון שלא רק גודל המסך אמור להשפיע על הבחירה אלא גם הרזולוציה.


מיקום הטלוויזיה ישפיע גם במידה רבה על נושא הגודל, מכיוון שטלוויזיה שהיא צמודת קיר, יכולה להיות גדולה יותר מכיוון שהיא לא תופסת שטח רצפה בחלל.


פרמטר נוסף אשר יכול להשפיע על בחירת גודל המסך הוא כמובן העדפות אישיות – כאשר, זה נוגע לגודל המסך לכל אחד יכולים להיות שיקולים והעדפות משלו. 

 

איך לבחור טלוויזיה

 

איך לבחור טלוויזיה חכמה?


אז זה אומנם נכון שמדובר בשאלה כללית, אבל, בהליך בחירת טלוויזיה חכמה מומלץ לשים דגש על מספר פרמטרים אשר בכוחם לסייע בקבלת ההחלטה הנכונה ובין היתר:

 

  • טכנולוגיה – כאמור, ידע יכול להוות ככוח רב וההמלצה היא להכיר מקרוב כמה שיותר טכנולוגיות מעולם הטלוויזיות מה שיתווה את הדרך לבחירה האיכותית והמתאימה. 
  • מחיר – טווח המחירים של טלוויזיות חכמות הוא רחב במיוחד ולכן, קביעת התקציב אשר יוקצה למטרה תהווה פרמטר חשוב אשר יסייע להתמקד אך ורק במסכי הטלוויזיה שיכולים להתאים. 
  • מותג – אין כל ספק שהמותג אשר עומד מאחורי הטלוויזיה ישפיע במידה רבה על איכותה. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לערוך היכרות עם כל המותגים אשר נחשבים לבעלי שם ומוניטין ולנסות ולבחור בסופו של דבר בטלוויזיה מבית מותג אשר נחשב לאיכותי.
  • התכונות השונות – טלוויזיות חכמות מתאפיינות בתכונות חכמות אשר מאפשרות ליהנות מחוויית צפייה מהנה יותר, כדאי ורצוי לשים דגש גם על פרמטר זה בהליך הבחירה ולוודא שהתכונות של אותה הטלוויזיה אכן מספקות ועונות על הדרישות. 

 

אם למרות כל המידע, עדיין מצאתם את עצמכם מתלבטים לגבי הבחירה הנכונה או מתקשים בקבלת ההחלטה, תמיד תוכלו לפנות ולקבל ייעוץ מאיש מקצוע, תוכלו להציג לו את מלוא הדרישות והצרכים שלכם מהטלוויזיה החכמה ולקבל המלצה לטלוויזיה המתאימה.