מה כדאי לדעת לפני שקונים מנשא לתינוק?

מנשא לתינוק הוא אחד הפריטים השנויים במחלוקת בקרב הורים צעירים שבמבט ראשוני נראה לא הכרחי, אך כמעט כל ההורים שהתנסו בשימוש במנשא, לא מוותרים עליו כשמבינים את היתרונות העצומים של המוצר הפשוט הזה.

 

מנשא הוא אביזר שימושי במיוחד במהלך החודשים הראשונים כאשר התינוק סובל מגזים ונרגע בעיקר על הידיים כשמנענעים ומערסלים אותו, כשהמנשא מספק את הפתרון שמאפשר לתינוק לשכב בנוחות על הבטן של ההורה, להרגיש את חום הגוף, להריח את הריח, לשמוע את הדופק ואת הקול, ולזוז בניעות קטנות, כשהידיים של ההורים חופשיות.

 

מנשא מומלץ לתינוקות

 

יתרונות מנשא לתינוק

בערך בסביבות גיל שבועיים מערכת העיכול של התינוק מתחילה להתאקלם ואז מתחילים הגזים, שמלווים את התינוק עד לגיל 4 חודשים בערך, וגורמים לו אי נוחות. מחקרים העידו ששכיבה על הבטן עם רגליים מכונסות כלפי פנים, גורמות לתחושת הקלה במצב של גזים לתינוק, מנח שבו התינוק נמצא כשהוא בתוך מנשא, במצב של בטן לבטן עם ההורה.

 

כמו כן, בגילאים מאוחרים יותר, כאשר מטיילים עם התינוק במקומות הומים ועמוסים או אפילו סתם קפיצה קטנה לסופר, הרבה יותר קל להכניס את התינוק למנשא ולהסתובב בחופשיות כשהידיים שלכם פנויות ובלי להסתרבל עם פתיחה וקיפול של עגלה. בנוסף, כאשר התינוק לומד להחזיק את הראש בסביבות גיל 4 חודשים, תוכלו לשים אותו במנשא עם הפנים כלפי חוץ, כך שכל יציאה מהבית הופכת עבורו לחוויה לימודית שבמהלכה הוא חוקר את הסביבה!

 

איך לבחור מנשא?

 

כאשר רוצים לבחור מנשא, ישנם מנשאים "מקצועיים" יותר או ממותגים כגון – BABYBJORN, LILLEE BABY, או ERGO שהם הפופולאריים בקרב המנשאים המערביים, ויש גם את מנשאי הבד בעיטוף שהם למעשה רצועת בד אלסטית ארוכה עם אפשרות קשירה על הגוף בכל מיני פוזיציות שמאפשרות לשאת את התינוק בבטיחות ובנוחות. הדרך הכי טובה לדעת איזה מנשא מתאים לכם, היא להגיע עם התינוק לחנות אחרי הלידה, ולבדוק יחד עמו מה שניכם מעדיפים ומה הכי תואם לצרכים ולמבנה הגוף שלכם.

 

היכנסו לסקירת מנשאים מומלצים שלנו >

 

בעת בחירת מנשא לתינוק כדאי להתייחס למספר פרמטרים כגון:

  • האם המשתמש העיקרי יהיה גבר או אישה? מה מידות הגוף שלו? במידה ומדובר על מידות גדולות או אפילו אישה עם חזה מאוד גדול, יתכן וחלק מהמנשאים לא יעלו עליהם או ישבו בצורה לא נוחה. במצב כזה עדיף לבחור מנשא בד שהוא יותר גמיש ומאפשר התאמה לכל מבנה גוף.
  • האם אתם סובלים מבעיות גב? במידה ואתם סובלים מבעיות גב מומלץ לבחור במנשא כדוגמת בייביביורן שיש לו תמיכה אורטופדית לגב ההורה ויכולת התאמה ששומרת על הגב שלכם ישר בעת הנשיאה, דבר שיכול לחסוך בהמשך כאבי גב.
  • מהו משקל התינוק? במנשאים המערביים מומלץ להמתין למשקל של 3 קילו , אך במנשאי הבד תוכלו לערסל את התינוק במספר פוזיציות כבר מגיל לידה, ולמעשה הוא מדמה בצורה הכי טובה שכיבה על גבי גוף האם, כאשר המנשא תומך בו בצורה טבעית כשאפשר לשחק עם הפוזיציה בהתאם לנוחות שלו ושלכם. כמו כן, מנשאי הבד בד"כ טובים רק עד משקל של כ-7-10 קילו, לאחר מכן הם פחות נוחים.

מרבית המנשאים המערביים יתאימו גם עד גיל שנתיים וחצי- 3 ויש להם מערכת תמיכה משמעותית יותר עבור ההורה ועבור התינוק. במידה ואתם מחפשים מנשא שישמש אתכם גם לגילאים מאוחרים יותר, כדאי לבחור במנשאים המערביים שיותר מותאמים לכך ולבדוק היטב את הפונקציונליות. מנשא ארגו או לילי בייבי יותר שימושיים לטווח הרחוק.

 

מהם השימושים שלכם במנשא?

 

נסו לחשוב מה יהיו השימושים שלכם במנשא, האם אתם מתכוונים לצאת לטיולים בטבע (ואז במקרה כזה עדיף מנשא מבד רשת מש , שהוא אוורירי, נושם, ומנדף זיעה, או האם השימוש מתוכנן להיות באזורים עירוניים מדי פעם, ואז אפשר לבחור במנשא מכל סוג.

 

בכל מקרה, מנשא לדעת הורים רבים הוא אביזר שימושי ביותר ברמה יומיומית, והורים רבים ואפילו הורים לתאומים (תינוק אחד במנשא ותינוק אחד בעגלת טיולון או עגלת יחיד), יכולים לטייל בצורה פרקטית ונוחה שהתינוק שלכם עשוי להתאהב בה ולהנות ממנה בכל יציאה מהבית.