מילון אנגלי-עברי מומלץ – הטובים ביותר לשנת 2024

הילדים שלכם לפני בגרויות? אתם נוסעים לטיול ארוך? סתם, אתם רוצים להעשיר את האנגלית שלכם? לא משנה מה הסיבה, הכי חשוב להיות מצוידים בהתאם.

icon pos_1

ניתחנו

7 סקירות

ו-

225 ביקורות

בתחום

חשמל ואלקטרוניקה

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מילון אנגלי-עברי מומלץ

בעולם שכולו סובב סביב האינטרנט, מילון נשמע כמו מכשיר פרהיסטורי. ועדיין, ישנם לא מעט אנשים, בעיקר תלמידים, שזקוקים למילון. הוא משמש את רוב (אם לא כל) תלמידי ישראל בבחינות הבגרות לאנגלית, כמו גם לא מעט סטודנטים. אז אמנם ביומיום אפשר להשתמש בעשרות האפליקציות ובאינטרנט שנגיש לכולנו כדי לדעת מה הפירוש של מילה מסוימת, אבל ברגע האמת, בזמן הבחינה, מכשיר הסלולר נמצא הרחק מהישג היד והמוצר היחיד שיוכל לעזור במקרה הזה הוא לא אחר מאשר המילון.

 

כמו בכל תחומי החיים, גם מילונים עוברים שדרוגים, בין אם הוצאות כתובות חדשות ומעודכנות ובין אם בגרסה האלקטרונית. אז אם הגעתם לרגע שאתם צריכים, או אפילו רוצים לרכוש מילון, אנחנו פה כדי לעזור לכם למצוא את האחד שיענה לכם הכי טוב על הצרכים שלכם.

 

בין אם מדובר במילון כיס קטן לטיול הגדול ובין אם במילון אלקטרוני עם מסך מגע וסוללה נטענת, קיבצנו עבורכם רשימה של מילונים עברית-אנגלית שתוכל לכוון אתכם ולעזור לכם לבחור את מה שאתם צריכים.

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
9222 Babylon Texton

אם מסך מגע הוא לא גורם מכריע בבחירה שלכם, ואתם מחפשים מילון שיהיה עשיר מבחינת ערכים אך גם במחיר נוח, 9222 Babylon Texton הוא התשובה בשבילכם.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- BUG
לוגו של הסקירה

הנמכר ביותר: מילון אלקטרוני עברית - אנגלית XF-7 Oxford

מילון אוקספורד הוא אחד המילונים המוכרים, הוותיקים והמוערכים ביותר בעולם. מילון XF-7 Oxford מבוסס על אותו המילון המוכר והבטוח.

XF-7 Oxford

4.5 15

ללכת על בטוח

יתרונות

נוח ופשוט לשימוש

מבוסס על מילון אוקספורד המלא

מכסה מתקפל לנוחות מרבית

מסך בעל 6 שורות

כולל מחשבון

מאושר ע"י משרד החינוך לשימוש בבחינות הבגרות

חסרונות

כמות ערכים קטנה יחסית

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

אין כמעט בית בישראל שלא מכיר את המילונים של אוקספורד. אם עד לפני קצת יותר משני עשורים עוד היינו צריכים לחפש מונחים במילון הכתוב, היום כבר הרבה יותר קל לתרגם. אוקספורד כבר מזמן הבינו שהטכנולוגיה מתקדמת, והצורך העז של אנשים לתרגם גם מחוץ למסגרת הבית או הספרייה הלך וגדל, הם הוציאו גרסה דיגיטלית של המילון שלהם.

 

עם השנים כמובן שהם שיפרו את הדגמים שלהם, הוסיפו ערכים ושדרגו את המוצר. מילון אלקטרוני Oxford דגם XF-7  הוא אחד מהדגמים האחרונים שיצאו. מעבר לעובדה שהוא מבין הדגמים המאושרים על ידי משרד החינוך לשימוש בבחינות הבגרות, מדוברת במילון אלקטרוני ברמה גבוה מאוד.

 

המילון מתרגם בין השפות עברית לאנגלית (ניתן להשיג גם דגם לצמד השפות ערבית-אנגלית), ומסד הערכים שלו מבוסס על מילון אוקספורד עברי-אנגלי / אנגלי-עברי המקורי והמלא. הוא מגיעה עם מסך של 6 שורות, מה שמאפשר קריאה נוחה והצגת נתונים מרובים יחסית למוצר הקטן והקומפקטי שהוא.

 

המשקל הקל שלו מאפשר לשאת אותו בקלות ובנוחות לכל מקום שתרצו, והמכסה המתקפל הופך את ההקלדה לנוחה עוד יותר. היתרונות שלו מרובים וכוללים בין היתר את אפשרות האיות (במילון אנגלי-עברי בלבד) שמאפשר מציאת מילים בעלות הגייה זהה למילה שהוקלדה, תרגום צולב (Cross) שעוזר באיתור התרגום המתאים ביותר מבין מספר תרגומים אפשריים בהתאם להקשר הטקסט, מזהה מילים שנכתבו בהטיות, הפנייה לצירופי מילים וביטויים שקשורים במילה שחיפשתם.

 

בונוס נוסף, אם תצטרכו, הוא כולל גם מחשבון. הוא מופעל על ידי סוללות כך שאין סיבה שתתקעו בלי יכולת הטענה, רק תדאגו שיהיו סוללות נוספות וזהו.

לוגו של הסקירה

למטייל: מילון כיס אנגלי כפול

נגמרה לכם הסוללה בנייד באמצע הטיול? אין לכם חיבור לאינטרנט בחו"ל? ואולי אתם פשוט אוהבים להיות עם מילון בכיס, מה שלא תהיה הסיבה, זה בדיוק המילון לטיול הבא שלכם.

מילון כיס אנגלי כפול

4.5 15

למטיילים שאוהבים להיות מצוידים במיוחד

יתרונות

קטן וקומפקטי

קל משקל

כולל מילון דו כיווני אנגלי-עברי / עברי – אנגלי

כולל סלנג

אנגלית אמריקאית ובריטית

מחיר זול

חסרונות

אין הרבה מאוד ערכים

קנה עכשיו ב- סטימצקי

קצת קשה להתווכח עם העובדה שהיום, עם הטכנולוגיה המתקדמת, כמעט ואין צורך ממשי במילון פיזי, בכל זאת מדובר בעוד מוצר שצריך להיסחב איתו. ועדיין, לא תמיד תמצאו את עצמכם ביעד עם אינטרנט זמין, או שאולי דווקא כשתצטרכו את מכשיר הסלולר שלכם כדי לתקשר עם מישהו מקומי, תגלו שנגמרה הסוללה.

 

מילון כיס הוא פתרון מושלם למי שאוהב לטייל בעולם ורוצה להיות בטוח שהוא לא יתקע בשום מצב בלי שיש לו גיבוי. הרבה טיילים אוהבים לצאת לטיול דווקא כדי להתנתק מהקדמה, לקחת כמה צעדים אחורה, להניח את האינטרנט והסלולר בצד ולמצוא שקט ורוגע מסוג אחר. אם אתם מהסוג הזה, אז כדאי לכם להצטייד במילון כיס, כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי תצטרכו אותו.

 

מילון כיס מתאים לשימוש בכל מצב ובכל מקום, הוא כולל פירושים באנגלית בריטית ואנגלית אמריקאית וכולל גם סלנגים, כך שלבטח תוכלו להיעזר בו. ואם אמרו לכם משהו ולא הבנתם, אל תדאגו, מילון הכיס הזה הוא דו כיווני, כלומר, יש בו פירושים מעברית לאנגלית, אך גם בכיוון ההפוך, מאנגלית לעברית, מה שיקל עליכם במקרה שלא הבנתם מילה לגמרי עד הסוף. הוא מילון קל מאוד (בכל זאת- מילון כיס)  וידידותי מאוד לשימוש. חיפוש המילים והמונחים קל ונוח ולא דורש התמצאות מיוחדת.

 

וגם אם אתם לא יוצאים לטיול וסתם ככה אתם רוצים מילון קטן שישמש אתכם מידי פעם, במחיר הסמלי שלו, הוא בהחלט יעשה עבודה טובה.

לוגו של הסקירה

אולד סקול: מילון אוקספורד לסטודנט

אם אתם מהדור הישן, זה שעדיין אוהב את הספרים שלו מודפסים על נייר, כנראה שתעדיפו מילון ספר ולא מילון אלקטרוני. בדיוק בשביל זה יש את המילון הוותיק, הטוב והמוכר – מילון אוקספורד המלא.

מילון אוקספורד לסטודנט

4.5 15

למי שמעדיף את המילון שלו כתוב

יתרונות

מאושר ע"י משרד החינוך לשימוש בבחינות הבגרות

זול יותר ממילון אלקטרוני

פירוש של המונח באנגלית ורק אחר כך התרגום לעברית

חסרונות

כבד וגדול

מספר ערכים נמוך

קנה עכשיו ב- סטימצקי

אפשר לכתוב אינספור יתרונות של מילון אלקטרוני על פני מילון ספר, במיוחד בימים שלנו שבהם הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר והכל הופך למהיר יותר ועם הרבה קיצורי דרך. אבל, יחד עם כל ההתקדמות הטכנולוגית ומגוון המילונים האלקטרונים שקיים, יש כמה יתרונות למילון הכתוב שפשוט אי אפשר שלא להכניס אותו לרשימה שלנו.

 

אחד היתרונות הבולטים ביותר של מילון אוקספורד הוא בעובדה שהוא לא רק מתרגם, הוא גם מסביר. מה שזה אומר בעצם זה, שבעבור כל ערך שתמצאו במילון, לא יופיע לכם רק התרגום של המילה, שהרי ידוע שהקשר לטקסט הוא דבר חשוב לא פחות מהמילה עצמה. בצמוד לערך של המילה, יופיע לכם הסבר, באנגלית, על המילה עצמה, ורק אחר – כך יופיע התרגום.

 

בנוסף, במילון הזה (בדומה למילון עברי-עברי) הערך לא יופיע מנותק לחלוטין מהקשרים. לצד הפירוש והתרגום של הערך, תמיד תמצאו דוגמאות שונות בתוך מפשטים לפירושים השונים עבור הערך בהקשרים שונים שבהם הוא עשוי להופיע. כך, ערך שיש לו תרגומים שונים בעברית יופיע כמה פעמים בהתאם להקשר.

 

בנוסף, במילון אוקספורד שלא כמו במילון אלקטרוני, תמצאו טבלת הטיות פעלים, כך שאם אתם לא לגמרי בטוחים אם הערך שאתם מחפשים הוא הטיה של פועל או לא, תוכלו להיעזר בטבלה.  כן, מילון ספר הוא קצת מיושן ולא כל אחד מתחבר לרעיון של לסחוב מילון כבד וגדול, אבל אם אתם כן מאותם אנשים שאוהבים את הספר הכתוב, זה בהחלט המילון שהייתם רוצים שיהיה לכם כשתצטרכו.

לוגו של הסקירה

המתקדם ביותר: מילון אלקטרוני 9223 Babylon Texton - מסך מגע

עם למעלה מ- 650,000 ערכים הכוללים ביטויים וסלנגים, מסך מגע נוח, סוללה נטענת ומתקן שגיאות, החיים בזמן בחינה נראים הרבה יותר קלים.

9223 Babylon Texton

4.5 15

לאוהבי הטכנולוגיה המתקדמת

יתרונות

מסך מגע

נוח ופשוט לשימוש

כולל תרגום צולם

כולל מתקן שגיאות כתיב

סוללה נטענת

6 שורות תצוגה נוחות

אפשרות לבחירת גודל וצבע התצוגה

חסרונות

יקר

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- BUG

אם הגעתם עד לפה, כנראה שאתם מחפשים את הרולס רוייס של המילונים האלקטרונים. כן, כנראה שכמעט כל מילון אלקטרוני ייתן לכם את המענה לרוב הצרכים היומיומיים שלכם. אבל גם בשוק הזה אפשר למצוא את המתקדמים ביותר. 9223 Babylon Texton הוא בדיוק זה.

 

9223 Babylon Texton מגיע עם מסך מגע צבעוני, ממש כמו טאבלט, עם 6 שורות תצוגה נוחות במיוחד וסוללה נטענת. כן, קראתם נכון. אין צורך להתעסק עם סוללות רגילות, פשוט להטעין ולהשתמש. שימו לב, היתרון בסוללה נטענת הוא בעצם גם החיסרון שלו. אם החלטתם לקחת אותו לבחינות הבגרות, מאחר ומדובר במילון אלקטרוני שמאושר ע"י משרד החינוך, חשוב מאוד שתדאגו לפני הבחינה שהסוללה מלאה לגמרי. לא הייתם רוצים להיתקע באמצע המבחן בלי מילון.

 

הוא מגיע עם למעלה מ- 650,000 ערכים וביטויים שונים. המילונים של בבילון ידועים כמילונים המעודכנים ביותר בשוק ולכן סביר מאוד שתוכלו למצוא בו כמעט כל מילה שתחפשו, מה שיקל עליכם מאוד, במיוחד בזמן בחינה. השימוש במילון הוא קל, נוח ופשוט בזכות החיפוש החכם שלו. הוא משלים מילים באופן עצמאי וכולל את תוכנת SPELL שעוזרת במציאת מילים שנכתבו עם שגיאת כתיב. בנוסף, הוא מגיע עם אפשרות CROSS – תרגום צולב שמאפשר לבחור מילה לתרגום מתוך תרגום שהתקבל בחיפוש. ואם זה לא מספיק, הוא מכיל בנוסף גם את כל הטיות הפעלים בעברית.

במילים אחרות, אם אתם מחפשים את המילה האחרונה של המילונים האלקטרונים, 9223 Babylon Texton הוא המילון בשבילכם.

לוגו של הסקירה

המשתלם ביותר: מילון אלקטרוני 9222 Babylon Texton

אם מסך מגע הוא לא גורם מכריע בבחירה שלכם, ואתם מחפשים מילון שיהיה עשיר מבחינת ערכים אך גם במחיר נוח, 9222 Babylon Texton הוא התשובה בשבילכם.

9222 Babylon Texton

4.5 15

מתאים לכל משתמש

יתרונות

מספר ערכים גבוהה מאוד

מחיר נוח, קל ונוח לשימוש

מאושר על-ידי משרד החינוך לשימוש בבחינות הבגרות

כולל הסברים למילים המתורגמות

חסרונות

לא מצאנו!

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- BUG

אחיו הקטן של ה-9223 Babylon Texton. 9222 Babylon Texton מכיל בדיוק את אותם המאפיינים של ה-9223, חוץ ממסך מגע צבעוני וסוללה נטענת.

 

גם הוא, כמו הקודם ברשימה מכיל למעלה מ-650,000 ערכים הכוללים ביטויים ומשפטים שלמים. בנוסף, הוא מספק הסבר קצר במקרה של מונחים מורכבים או מטבעות לשון. גם הוא כמו הקודמים מאושרים על-ידי משרד החינוך לשימוש בבחינות הבגרות.

 

הוא מגיע עם מאיית אוטומטי ומתקן שגיאות, כך שלא תצטרכו להיות מוטרדים מטעויות כתיב בזמן הבחינה. בנוסף הוא מגיע עם דוגמאות לשימוש במילים שתחפשו כדי שתוכלו להבין טוב יותר את השימוש הנכון ביותר במילה.

 

ממשק המשתמש שלו אמנם מעט מיושן ביחס ל-9223 Babylon Texton (כמו רוב המילונים האלקטרוניים) אבל הוא נוח וקל לשימוש. הוא מגיע עם סוללת CR2032, כך שאם אתם נעזרים בו בבחינה, מומלץ להביא איתכם סוללה נוספת למקרה הצורך. למרות שמדובר בסוללות שלרוב מחליפים כל כמה שנים טובות, עדיף ללכת על בטוח ולהיות מוכנים לכל תרחיש.

 

מבחינתנו, אחרי בחינה כוללת על שלל קריטריונים כמו משקל, מידות, מספר ערכים נוחות שימוש ועוד, עושה רושם שהוא המשתלם ביותר ואולי אפילו הידידותי ביותר למשתמש.

סיכום

איך לבחור את המילון הטוב ביותר עבורכם?

זה אמנם ישמע מצחיק להרבה מכם, כי בעולם הדיגיטלי והזמין שלנו, עם אינטרנט זמין בכל מקום כמעט, קל לחשוב שמילון הוא מצרך לא שימושי בכלל. ובכל זאת, יש לא מעט סקטורים בהם השימוש במילון, ספר או דיגיטלי, הוא מוצר הכרחי. בין אם מדובר בתלמידי תיכון שזקוקים לו לבחינות הבגרות, בסטודנט שצריך מילון לתואר או אפילו שמטייל שהחליט להתנתק לרגע מהקדמה ולקחת כמה צעדים אחורה.

 

אז נכון, מילונים אונליין קיימים בשפע ורובם זמינים לכולנו ואפילו חינמיים, אבל הם לא תמיד מספיקים ולא בהכרח שימושיים בכל סיטואציה. אז איך בכל זאת מחליטים איזה מילון לרכוש?  חשבו על זה כך, בדיוק כפי שקיימים סוגים שונים של ברגים לסוגים שונים של צרכים, כך קיימים סוגים שונים של מילונים שמכוונים למטרות שונות ולצרכים שונים. הרי לתלמיד בבחינת בגרות אין את אותו הצורך כמו לסטודנט בתואר לשפה האנגלית.

 

בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך קצר על ההבדלים שבין המילונים הקיימים, שיעזור לכם להחליט איזה מילון יענה לכם הכי טוב על הצרכים האישיים שלכם.

 

מילון ספר או מילון אלקטרוני?

לפני שבכלל מנסים להבין איזה מילון מתאים לכם חשוב להבין שקיים הבדל מהותי בין מילון כתוב ובין מילון אלקטרוני. ההבדל העיקרי נובע מכך שמילון כתוב מגיע לעיתים עם תוספות כמו טבלת הטיות פעלים, פירושים למילה ולפעמים אפילו מכוון למטרה מסוימת (מילון נגרות, מילון אומנות וכו'). על פי רוב, אנשי מקצוע העוסקים במילה כמו: מתרגמים, עורכים וכותבים למיניהם, יעדיפו דווקא את המילון הכתוב – החיסרון העיקרי הוא כמובן עד כמה המילון מעודכן, כלומר, מתי הייתה המהדורה האחרונה שראתה אור.

 

מילון אלקטרוני מתאים במיוחד לתלמידי בית-ספר  וסטודנטים שנעזרים בו בבחינות, והוא מקצר משמעותית את זמן החיפוש. רובם של המילונים ייתנו יותר מתרגום אחד עבור מילה (במידה וקיימים כאלו), אך חשוב לשים לב לשוני שבין תרגומים שונים בהתאם להקשר ולטקסט. מילונים אלקטרונים רבים מספקים גם תרגומי ביטויים שגורים כמו גם מילות סלנג.

 

מטרות השימוש

כמו שכבר הזכרנו קודם, חשוב מאוד לדעת לשם מה אתם צריכים את המילון, או במילים אחרות, מה השימוש העיקרי שלכם ומה המטרה לשמה אתם רוצים מילון. מורים לאנגלית יעדיפו מילון שכולל פירושים כדי לספק הסבר טוב יותר עבור התלמידים ואילו התלמידים, סביר שיעדיפו מילון עם תרגום ואולי הסבר קצר בלבד, כדי לא לבזבז זמן יקר בבחינה.

 

חשוב לשים לב גם להבדלי המשקל בין המילונים. מילון ספר שוקל באופן משמעותי הרבה יותר ממילון אלקטרוני או מילון כיס. אם אתם צריכים אותו נייד קל וקומפקטי, תעדיפו מילון אלקטרוני על פני מילון ספר. אם אין חשיבות למשקל, ייתכן שדווקא מילון ספר יספק לכם פתרונות שמילון אלקטרוני לא תמיד מציע.

 

מחיר

מחירים של  מילונים שונים יכולים לנוע בין 70 שקלים עבור מילון כיס פשוט לבין 500 שקלים עבור מילון אלקטרוני מתקדם. אם יש לכם תקציב בינוני, תוכלו למצוא מילון אלקטרוני בין 250-300 שקלים שבהחלט יכול לשרת אתכם.

שאלות ותשובות על מילון אנגלי-עברי מומלץ

למה צריך מילון אנגלי-עברי אם יש אינטרנט?

שאלה מצוינת ואכן, לא כל אחד צריך מילון. מילונים כיום משמשים בעיקר תלמידים וסטודנטים בבחינות. משרד החינוך מותיר כיום לתלמידים הנבחנים בבחינות הבגרות באנגלית להיעזר במילון או במילון אלקטרוני (מילונית) על מנת להקל על התלמידים בעת הבחינה. אם בעבר היו דורשים אבחון מסוים על מנת לקבל הקלות לשימוש במכשיר האלקטרוני, כיום כל תלמיד רשאי להשתמש בו. לעומת זאת, תלמידים לא רשאים להחזיק במכשיר הסלולרי שלהם, הן בלימודים ובמיוחד בזמן הבחינות, ולכן חשוב שיהיה איתם מכשיר שיכול לאפשר להם לצלוח את הבחינה – מילון או מילון אלקטרוני הוא בדיוק המכשיר הזה.

יש לי מילון אנגלי-עברי ישן, האם צריך חדש?

תלוי מאוד מה הצרכים שאישיים של כל אחד ואחד. אם המילון משמש אתכם לחיפוש מונחים לעיתים רחוקות, כמובן שאין צורך ממשי למילון חדש. יחד עם זאת, אם המילון צריך לשמש לבחינה או אם אתם עוסקים בתרגום ברמה יומיומית, המלצתנו היא לרכוש מילון עדכני. לתלמיד או סטודנט ההמלצה היא דווקא מילון אלקטרוני כיוון שהוא חוסך זמן יקר של חיפוש שעלול להיות מייגע במבחן. 

מה ההבדלים בין המילונים האלקטרונים שקיימים?

ככלל, המילונים האלקטרונים מאוד דומים אחד לשני מבחינת שימוש. ההבדלים המהותיים ביניהם הם כמות הערכים שכל אחד מהם מציע ולפעמים מדובר בהבדלים משמעותיים מאוד (עשרות אלפים לעומת מאות אלפים). בנוסף, ישנם מילונים אלקטרוניים שמגיעים עם תוספים כמו מאיית אוטומטי או מתקן שגיאות כתיב. מאפיינים כאלו יכולים להקל עוד יותר על המשתמש. תוכלו למצוא גם מילונים אלקטרוניים עם מסך מגע. כמובן, שככל שיש יותר מאפיינים ותוכנות נוספות כך גם המחיר עולה.