אופניים לילדים: סקירת 6 זוגות אופני ילדים מומלצים (מעודכן 2024) | Finder

כל ילד מגיע לשלב בו הוא רוצה וצריך ללמוד לרכב על אופניים. ישנו מגוון רחב של אופני ילדים כיום, עם דגש על בטיחות ונוחות, וכאלו שיכולים לאפשר לילדים לנסוע בקלות.

icon pos_1

ניתחנו

13 סקירות

ו-

221 ביקורות

בתחום

צעצועים ומשחקים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על אופניים לילדים

אופניים לילדים הם דרך נהדרת להעניק עצמאות לילד שלכם וגם דרך להגיע ממקום למקום ולהסתובב בפארק עם חברים. אם אתם רוצים למצוא את הדגם הכי בטוח, נוח ומהנה לילדים, הסקירה הבאה תעזור לכם לעשות סדר.

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

המוכרים ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

הספורטיביים ביותר

הבטיחותיים ביותר

השווה מחיר

MOJO "16
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

קניית אופניים לילדים היא תמיד אתגר גדול עבור כל הורה. המבחר הוא כל כך גדול, והרצון לשלב בין איכותי ויפה לבין בטוח ועמיד הוא תמיד מעניין. בנוסף, האלמנט של שימוש לאורך זמן הוא גם פקטור, שכן לא רוצים לקבל מצב בו הילד גדול מדי בשביל האופניים לאחר שימוש של כמה חודשים בלבד. לכן, ישנה דילמה גדולה, וכדאי מאוד להבין בתחום לפני שמבצעים את ההזמנה. הפקטורים החשובים לפני קניית אופניים לילדים הם הגיל של הילד, הגובה שלו והיכולות המוטוריות שלו. חשוב לקחת בחשבון גם את המשקל של האופניים, שכן גם לפרמטר הזה יש משקל חשוב ביכולת של הילד לשלוט באופניים שלו.

 

פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון הם הניסיון של הילד בנסיעה על קורקינטים, אופני איזון, סקייטבורד, רולרבלייד ועוד, כדי לדעת האם הוא מוכן לקחת את הצעד הבא. בקניית אופני ילדים, חשוב לשים לב גם לנוחות של ההורה, ולא רק של הילד. עד כמה קל יהיה קל לסחוב את האופניים, לאחסן אותם, ולהוריד אותם למטה כאשר הילד רוצה לנסוע. דבר חשוב נוסף הוא קניית הקסדה, שכן אסור לוותר לילדים ויש להכריח אותם, עד כמה שניתן, לחבוש את הקסדה בזמן שהם משתמשים באופניים. באופן כללי, פרמטר הבטיחות הוא החשוב ביותר, ויד לוודא שקונים אופניים חזקות ויציבות שישמרו על הילד מפני פגיעות. קניית האופניים הנכונים לילד שלכם זוהי פעולה סובייקטיבית, שכן לכל ילד יש את ההעדפות ואפשרויות הנוחות שלו. לכן, הנה כמה מאופני הילדים הנפוצים והטובים ביותר בישראל.

 

קצת על התהליך המחקרי שקדם לכתיבת הסקירה

בתהליך איסוף הנתונים לסקירה צוות האתר שלנו בחן ובדק 13 סקירות מקומיות ובינלאומיות ו- 221 תגובות גולשים. ניתחנו את הנתונים שנאספו ושיקללנו אותם. כל דגם קיבל ציון מספרי ויצרנו רשימה מדורגת. דגמי אופניים לילדים אשר לא עברו את הסף לא נכנסו לרשימה. לאחר מכן, עשינו ניפוי נוסף לדגמי האופניים לילדים על-פי השיקולים הבאים: בחרנו מהרשימה רק אופניים אשר מתאימים לתנאי השטח השכיחים בישראל, ושניתן לרכוש אותם בצורה נוחה בישראל בחנויות אשר מחזיקות מלאי קבוע, או בהזמנה מקוונת מספק אמין. על פי כל אלו יצרנו את הדירוג בסקירה.

 

על אלו מאפיינים שמנו דגש בסקירה?

מתוך ניתוח הנתונים מסקירות רבות, קריאת דעות מומחים ותגובות בשטח מגולשים אשר קנו אופנים לילדיהם, סיכמנו את המאפיינים החשובים לרוב הקונים: מחיר, בטיחות, איכות החומרים, עיצוב, ומשקל האופניים.

 

במי נעזרנו בביצוע הסקירה?

במחקרנו במהלך כתיבת הסקירה נעזרנו בסקירות רבות, ביניהן הסקירות הבינלאומיות של האתרים המובילים בתחום: strategistbikeradar ו- select

bikeradar אתר המתמחה בעולם הרכיבה על אופניים ומסקר סוגי אופניים, לבוש רכיבה, חלקים ואביזרים. באתר מעל 15 אלף סקירות.

select אתר מבית רשת הטלוויזיה nbcnews המתמקד בעצות וסקירות בנושאי כספים, איכות חיים, כלים וטכנולוגיה. הסקירות באתר נעשות בשיתוף עם מומחים בתחומים שונים.

strategist מבית עיתון הניו-יורק טיימס. האתר מתמקד במדריכים וסקירות על מוצרים שניתן לרכוש בצורה מקוונת.

לוגו של הסקירה

אופניי הילדים הבטיחותיים ביותר: אנונימה

אופני אנונימה הם אופני ילדים איכותיים ובטיחותיים במיוחד, עם גלגלי עזר CTB. הם מגיעים עם גלגלי אלומיניום, מעצור מתקדם וצמיג רחב יחסית, המאפשר יצירת מהירות ומומנטום ועדיין לשמור על יציבות נכונה, בדיוק מה שאתם צריכים כדי לשמור על הילדים שלכם בטוחים.

ANONIMA CTB "18

4.5 15

האנונימה הם אופני ילדים השמים דגש על בטיחות ויציבות בנסיעה

יתרונות

נראות

בטיחות

מושב מתכוונן

מעצור מתקדם

חסרונות

מעט מסיביים וכבדים

קנה עכשיו ב- Last Price
MOJO "16
קנה עכשיו ב- Walla Shops

אופני אנונימה הם מהאופניים הבטוחים והיציבים ביותר בשוק אופני הילדים בישראל. הם מגיעים עם שלדה חזקה במיוחד, ומגוון רחב של פיצ'רים בטיחותיים למען הילדים. האופניים כוללים גלגלי אלומיניום חזקים, מערכת V-BRAKE לעצירה בטוחה, וצמיגים רחבים במיוחד המאפשרים צבירת מהירות, אך מבלי לוותר על הפן הבטיחותי. האופניים כוללים מעצור יד ורגל, פעמון וכמובן מחזיר אור מאחור ומלפנים. הגלגלים הם סטנדרטיים וניתן לנפח אותם בקלות עם משאבה ביתית, וניתן להרכיב את האופניים בקלות יחסית אם אכן מזמינים אותם במשלוח עד הבית.

 

את מושב האופניים של אנונימה אפשר להתאים באופן ספציפי לילד, ולאפשר לו לרכב בבטיחות ובנוחות. מחזירי האור, שקיימים גם בגלגלים, מהווים חלק ממנגנון הגנה שלם, שמגיע עד למערכת ה-V-BRAKE, שעוזרת גם לילדים הקטנים יותר להצליח ולעצור בבטחה. האופניים מתאימים לילדים מגילאי 3 עד 6, והם מגיעים במגוון גדלים וצבעים, ואפילו בעיצובים מיוחדים. ישנה אפשרות להוסיף אפילו ארגז קטן מלפנים לאחסון.

לוגו של הסקירה

אופני הילדים המוכרים ביותר: אופני BMX

אופני BMX הם ככל הנראה מותג האופניים הגדול ביותר בעולם. גם בז'אנר הילדים הם מצליחים להציג אופניים איכותיים, עמידים וכאלה שעוזרים ללמוד במהרה את אומנות הרכיבה על אופניים והורדת גלגלי העזר, לקראת השלב הבא.

אופני BMX

4.5 15

מותג BMX הוא המפורסם ביותר בעולם האופניים, והמוצר מצליח לעמוד בציפיות

יתרונות

מוניטין

מושב נוח ומרופד

קל לכוונון

מגוון רחב של צבעים

חסרונות

עיצוב בנאלי

קנה עכשיו ב- AZRIELI
קנה עכשיו ב- rosen-meents
קנה עכשיו ב- KSP

BMX הוא מותג האופניים הגדול ביותר בעולם, ובחברה מייצרים אופניים כבר מסוף שנות ה-60. המותג מתחבר לרוב לרכיבת אקסטרים, אך גם בז'אנר הילדים יש דגם איכותי ביותר, שמביא את יתרונות המותג לפרונט. האופניים זוכים למוניטין טוב ורב שנים, הם עמידים, יש להם מושב נוח ומרופד, וכידון אותו קל לכוון למידות הילד. יש מגוון עצום של צבעים ולמרות שהעיצוב הוא בנאלי יחסית, הוא עדיין כולל את הקסם ש-BMX מייצרת לאורך השנים, אשר גם בעזרתו הצליחה למתג את עצמה.

 

האופניים של BMX מגיעים בכמה מידות, ומתאימים לכמה גילאים, כאשר ההבדל בין המחירים הוא אינו משמעותי. לעיתים עדיף לקנות אופניים מעט גדולים יותר, לבטח עבור הילדים הקטנים, על מנת שיהיו רלוונטיים לתקופה ארוכה יותר. בקניית BMX יודעים שמקבלים איכות, עמידות ואופניים עליהם אפשר לסמוך שיעזרו לילד להתקדם ברכיבה שלו, לפני שהוא עובר לדגמים מתקדמים יותר של החברה, כולל דגמי האקסטרים המקצועיים.

לוגו של הסקירה

אופני הילדים לחובבי אקסטרים: אופני FURY

יש לכם ילד שנהנה מאקסטרים? אופני FURY מכוונים לילדים גדולים יותר וחובבי אקסטרים, אשר אוהבים לרכב עם המשפחה ובשטחים פתוחים. האופניים עמידות במיוחד, קלות משקל, שמאפשרים תנוחת רכיבה אופטימלית וזקופה.

אופני FURY

4.5 15

אופני FURY הם אופני הרים מתקדמים לילדים מבוגרים, הרוצים לרכב שטח בבטחה

יתרונות

חזקים ועמידים

שלדה חזקה

מעוצבים

חסרונות

יקרים

לא מתאימים לילדים קטנים

קנה עכשיו ב- מצמן את מרוץ
26'
קנה עכשיו ב- אופן בכפר

אופני FURY הם אופניים לילדים בוגרים, המציעים את חווית רכיבת ההרים והשטח גם לחובבנים צעירים. האופניים מתאימים לילדים בגילאים 8 עד 10, והם נותנים לילד שלכם חוויית רכיבת שטח וכביש אולטימטיבית לילדים שהם חלק ממשפחה שאוהבת לטייל. לאופניים יש שלדת הרים חזקה, אם כי קלת משקל, והם מאפשרים רכיבה בתנוחה זקופה ונכונה. גלגלי האלומיניום של האופניים הם חזקים וקלים לתפעול, והצמיגים רחבים במיוחד כדי לאפשר אחיזה ויציבות.

 

הייחוד של FURY הוא שהחברה לוקחת את הילדים צעד אחד קדימה מבחינת רפרטואר הרכיבה שלהם. האופניים מתקדמים, חזקים ואיכותיים יותר מאופני הילדים המסורתיים (וכן יקרים יותר), וכמובן, מאפשרים לילדים להתנסות עם הילוכים ותחזוקה מורכבת יותר של אופניים. לאופניים יש בולם זעזועים מתקדם, כידון ברמה גבוהה, דוושות עמידות ומעצורים V מתקדמים. עם אופני FURY, הילדים מוכנים לצאת אל השטח וליהנות.

לוגו של הסקירה

אופניי הילדים הספורטיביים ביותר: אופני RAINBOW

אופני RAINBOW הם מהפופולאריים והמוכרים ביותר בישראל. האופניים מתאימים לילדים מבוגרים יותר, והם משלבים בין ספורטיביות לרכיבת שטח ומהווים קפיצה אחת מעלה מדגמי הילדים הסטנדרטיים.

אופני RAINBOW

4.5 15

אופני RAINBOW הם אופני ילדים ספורטיביים, אשר מאפשרים לשדרג יכולות רכיבה

יתרונות

בין 7 ל-21 הילוכים

שלדת אלומיניום קלה

בולם זעזועים ומערכת בלימה

חסרונות

יקרים

קנה עכשיו ב- צבר אקספרס
קנה עכשיו ב- rosen-meents

אופני RAINBOW מהווים את האופניים האידיאליים לילדים שרוצים להתקדם מאופני הילדים המסורתיים אל דגמים מתקדמים יותר. הם ספורטיביים, מסיביים יותר, ומתאימים לרכיבה ספורטיבית ורכיבת שטח ברמה גבוהה יותר. האופניים מגיעים בכמה גדלים, והם כוללים דגמים של בין 7 ל-21 הילוכים, מערכת היגוי נוחה, שלדת אלומיניום קלה ומערכות בלימה ובלימת זעזועים ברמה גבוהה במיוחד.

 

האופניים מתאימים לילדים מבוגרים יותר, מעל גיל 7, אשר רוצים לקחת את חווית הרכיבה שלהם צעד אחד קדימה, ולהצליח ללמוד ולהשתפר בתחום. האופניים מעוצבים בצורה ספורטיבית, הם נוחים לרכיבה ומציעים חוויה איכותית במיוחד. לאופניים יש גם אוכף נוח, גלגלים מחוזקים ליצירת אחיזה טובה יותר ויציבות, ומעצורי חישוק חזקים. הם מגיעים במגוון רחב של צבעים, כאשר כל ילד יכול למצוא את קומבינציית הצבעים המועדפת עליו.

לוגו של הסקירה

אופני הילדים החזקים ביותר: אופני VISION

אופני VISION הם אופניים חזקים ועמידים במיוחד, עם זנב קשיח, ושלדת פלדה עוצמתית. הם מתאימים לילדים שכל היום נמצאים על האופניים ולא נותנים להם כמעט לנוח.

אופני VISION

4.5 15

אופני VISION הם אופניים לילדים גדולים, המבצעים שימוש מגוון ואינטנסיבי באופניים שלהם

יתרונות

שלדת פלדה

בולם זעזועים

זנב קשיח

18 הילוכים

חסרונות

נחשבים לאופני מעבר

20"
קנה עכשיו ב- rosen-meents
24"
קנה עכשיו ב- rosen-meents
26"
קנה עכשיו ב- momentum-bikes

אופני VISION הם אופני ילדים עמידים וחזקים במיוחד, אשר שמים דגש על עוצמה ועמידות. הם מתאימים לילדים שרוכבים על האופניים כל יום, בין אם לבית הספר, לחוגים, או סתם לכיף, ומסוגלים לתת חוויה משולבת שמתאימה גם לרכיבה מהנה וגם לרכיבה ספורטיבית. הם מגיעים עם שלדת פלדה ברמה גבוהה, מערכת של בולם זעזועים ובלימה פתאומית, זנב קשיח, 18 הילוכים שונים, אוכף וגריפים נוחים, חישוקי אלומיניום וצמיגים רחבים ודו שימושיים.

 

האופניים מתאימים לילדים גדולים יחסית (8 עד 10) והם מהווים אופני מעבר בין אופני הילדים הקלאסיים לבין אופני ההרים המתקדמים יותר. הם מגיעים במגוון רחב של צבעים, ואפשר לרכב עליהם גם בעיר וגם בשטחים מורכבים יותר כמו חול וכורכר. המערכות המתקדמות של האופניים נועדו כדי להגן על הילדים ולעזור להם להבין שהם לא נוסעים יותר על אופניים של ילדים קטנים, אלא עם דגם מתקדם יותר, שאמור להכין אותם לשלב הבא בעולם הרכיבה.

לוגו של הסקירה

אופני הילדים המתקדמים ביותר: אופני TOTEM

אופני TOTEM מציעים את האופניים המתקדמים ביותר בשוק הילדים. עם עיצוב מרהיב ומגוון מערכות מתקדמות, הם מציגים את חוד החנית של אופני המתבגרים, עם התאמה מלאה לרכיבת כביש ושטח כאחד.

אופני TOTEM

4.5 15

אופני TOTEM הם אופניים מתקדמים עם מגוון מערכות חדשניות למען נוחות רכיבה לילדים

יתרונות

מערכות (ברקסים, היגוי, הילוכים) מתקדמות

שלדת פלדה

כידון רייזר

חסרונות

הרכבה עצמית לא פשוטה

20"
קנה עכשיו ב- מצמן את מרוץ
24"
קנה עכשיו ב- מצמן את מרוץ
קנה עכשיו ב- שופרסל ONLINE
קנה עכשיו ב- אלוף ספורט

אופני TOTEM הם האופניים המתקדמים ביותר בשוק הילדים. הם מציעים מערכות מתקדמות של ברקסים (V-BRAKE), היגוי (כידון לייזר) והילוכים (18 של חברת שימאנו) והם מעוצבים בצורה דינאמית על מנת שיתאימו לילדים בקשת רחבה של גילאים. האופניים מגיעים בלא מעט צבעים ועם צמיגים רחבים במיוחד כדי לאפשר אחיזה אופטימלית בכביש או בשטח, וכדי לייצר יציבות אידאלית לילדים קטנים.

 

אופני TOTEM הם אינם אופניים זולים וברוב המקומות שולחים את האופניים לאנשים על מנת שישלימו את ההרכבה, שהיא איננה פשוטה. עם זאת, חווית הרכיבה על ה-TOTEM היא כמעט מושלמת, היא נוחה, ומאפשרת לילדים להתאקלם בצורה נוחה באופניים הללו, שהם אופניים לילדים, אך מרגישים כאילו כוונו למבוגרים. כל אלמנט באופני TOTEM הוא איכותי במיוחד, כולל כסא פלדה, שלדה איכותית, וציר מייסב פתוח, כך שאין לאופניים הללו כמעט חסרונות מבחינת חוויית רכיבה. הם מושלמים לילדים שמיצו את אופני הילדים הקטנים ורוצים לעבור לשלב הבא כדי לפתח את יכולות הרכיבה שלהם.

סיכום

איך לבחור את אופני הילדים המתאימים ביותר לילדכם?

הרגע בו ילד קטן רוצה לרכב על אופניים הוא רגע מרגש עבור כל הורה. כל אחד זוכר את עצמו עולה על אופניים בגיל צעיר ונהנה מכל רגע, ובנוסף, אנשים רואים את הפוטנציאל שברכיבה משפחתית ומהנה, ואף כזו שמהווה פעילות ספורטיבית. אופני ילדים יש בשפע וכדאי מאוד לבחור את האופניים הנכונים לפני שמוציאים את הכסף. האלמנט החשוב ביותר בקניית אופניים הוא נושא הגיל, שכן יש אופניים שמתאימים לילדים קטנים ואחרים שהם רלוונטיים יותר לגילאים מתקדמים. יש גם אופציות של אופני איזון וקורקינטים, אך אופניים מסורתיים, עם גלגלי עזר, מתחילים להיות רלוונטיים בערך בגיל 4.

 

סוגי אופניים לילדים

קיימים לא מעט סוגים ותת סוגים של אופניים לילדים, אבל שמנו את הקורקינטים ואת אופני הקרוזר בצד, כדי להקל על הבחירה שלכם. אלה סוגי האופניים העיקריים שמומלצים לילדים:

 

אופני דחיפה – אופני דחיפה, או אופני איזון, הם אופניים בלי דוושות, שאיתן הילד יכול לתרגל שיווי משקל, יציבה טובה ואחיזה בכידון. הם מומלצים לפעוטות שעדיין לא מוכנים לאופניים, אבל כבר רוצים משהו קצת יותר מאתגר מהבימבה.

 

אופני כביש – האופניים האלה מותאמים לנסיעה בכבישים ובדרכים סלולות. הם אידיאליים לקטנטנים שעומדים לרכוב על משטחים שטוחים, בין אם מדובר במגרש המשחקים או בנסיעה עם אבא עד לגן הילדים. האופניים האלה מגיעים עם כמה הילוכים, ולמרות שלא תמצאו אופני ילדים עם מהירויות מטורפות (ורוב ההורים יגידו על זה תודה), הם עדיין יכירו לילדיכם את עולם השליטה בהילוכים.

 

אופני BMX – מיועדים במקור לרכיבת ספורט אתגרי, אופני BMX הפכו לבחירה פופולרית ביותר לילדים בגיל חמש ומעלה, תודות למראה המגניב ולעמידות הגבוהה שלהם. האופניים האלה ילוו את הילדים שלכם גם בדרכים לא סלולות, ויאפשרו להם לעשות פעלול אחד או שניים (כשהשדים החמודים עטויים קסדה ומגנים, כמובן).

 

אופני הרים – אופני הרים לילדים הפכו ללהיט בגלל הרבגוניות שלהם. אלה אופניים עמידים במיוחד, שמגיעים עם צמיגים רחבים יותר, המאפשרים רכיבה על שבילים גסים ועל דרכים סלולות כאחד, והם הבחירה המועדפת לילדים גדולים יותר (בני שמונה ומעלה), שכבר התרגלו לרכיבה. תוכלו למצוא דגמים עם כל מיני אפשרויות ופיצ'רים מגניבים שיהפכו את הרכיבה להנאה צרופה עבור הבחור או הבחורה הצעירים.

 

התאמה לילד

כשאנחנו מחפשים את האופניים המתאימות ביותר לילד, יש כמה דברים שחשוב לשקול: צריך לקחת בחשבון את מידות הילד ואת גילו, ולהתאים אותם לסוג האופניים, לגודל האופניים ולקוטר הגלגלים.

 

  • מידות הילד – ילדים גדלים כל הזמן, ובמהירות, מה שהופך את שאלת מידות האופניים לקצת יותר מורכבת. מצד אחד, אתם לא רוצים לקנות להם אופניים חדשים עם כל שנה שעוברת, ומצד שני, אתם רוצים שהם יוכלו ליהנות מהאופניים שקניתם להם בצורה בטיחותית. אופניים קטנים מדי יהיו מגושמים ולא נוחים, בעוד שאופניים גדולים מדי לא יאפשרו לילד לשלוט כמו שצריך על הרכיבה, אז כדאי למחוץ את הדחף לקנות להם אופניים מסיביים שהם "יגדלו לתוכם". כדי לדעת שהילד יוכל לרכוב בבטיחות, חשוב לוודא שהוא נוגע בקרקע כשהוא עומד, ושהוא מגיע אל הבלמים והכידון בנוחות.

 

מוט אוכף מתכוונן – על מנת שלא תצטרכו לקנות לילד אופניים חדשים כל שנה, רוב אופני הילדים מגיעים עם מוט אוכף מתכוונן, שיאפשר לכם לשנות את גובה האוכף ולהתאים אותו לילד בדיוק.

 

  • קוטר הגלגלים – הדרך הכי טובה לדעת אילו אופניים יהיו הנוחים ביותר היא לקחת את הילד לחנות ולתת לו לנסות לרכוב על האופניים. אבל אם זה בלתי אפשרי, פשוט תבררו מה גובה הילד ותסתכלו בטבלה הבאה:

 

 

גובה

קוטר גלגל

80-90 ס"מ

12 אינץ'

90-100 ס"מ

14 אינץ'

100-110 ס"מ

16 אינץ'

110-120 ס"מ

18 אינץ'

120-130 ס"מ

20 אינץ'

130-150 ס"מ

24 אינץ'

150 ס"מ ומעלה

26 אינץ'

 

  • גיל הילד – לא רק הגובה משפיע, אלא גם גיל הילד. בשלבים התפתחותיים שונים, היכולות המוטוריות של הילדים שונות, וכך גם האיזון שלהם, וחשוב לא פחות – שיקול הדעת שלהם והמודעות שלהם לסכנות שמסביב. לכן חשוב לבחור בדגם שיתאים ליכולות של הילד. אם אתם מחפשים מתנה לילד בן שלוש שנים או פחות, חכו קצת עם האופניים, ותבחרו באופני דחיפה (Push bikes) או באופני איזון (Balance bike). האופניים האלה מגיעים בלי דוושות, אבל מלמדים את הילד קצת על איזון, ומלבים את אהבתו למהירות. ילדים בדרך כלל "בשלים" לאופניים בגיל 4-5, ואז, הם יזדקקו לעזרה של גלגלי עזר. עם הזמן, כשהביטחון שלהם יגבר והאיזון שלהם ישתפר, תוכלו להוריד את הגלגלים האלה. אין גיל מסוים שבו הדבר הזה קורה, זה תלוי בילד הספציפי ובכמות הזמן שהוא בילה ברכיבה.

 

לאחר שלב אופני הילדים הקטנים, מגיע השלב הבא, שלרוב כולל אופני הרים פשוטים ומותאמים. חשוב לוודא שהאופניים מספיק חזקים ואיכותיים לשימוש של הילד, ויש להתאים אותם למבנה הגוף שלו ולצרכים שלו, שכן ילד שגר בעיר, קילומטר מבית הספר, שונה מילד שגר במושב, וצריך לפדל מספר קילומטרים עד שיגיע ליעדו. גם מערכות הבטיחות השונות הן קריטיות. אופניים לילדים מבוגרים יותר חייבים להיות עמידים, להגיע עם מערכות בלימה מתקדמות, כידון איכותי ויכולות אחיזה ויציבות ברמה גבוהה.

 

 

עכשיו, כשאתם יודעים איזה סוג אופניים לבחור ומה קוטר הגלגלים המתאים, יש עוד כמה פרמטרים ששווה לשים לב אליהם:

 

בלמים – קיימים שני סוגי מערכות בלימה לאופניים: בלימה ידנית, המוכרת לרובנו, מופעלת על ידי ידיות בלימה שמחוברות לכידון האופניים, בעוד שבלמי רגל מופעלים על ידי סיבוב לאחור של הדוושות. בלימה ידנית עשויה להיראות להרבה אנשים כאופציה הפשוטה והקלה ביותר, אבל היא לאו דווקא הדבר שיתאים לילדים קטנים. שימו לב לשיטת הבלימה שהדגם שבחרתם בו מציע, ואל תשכחו שבדרך כלל, ילדים קטנים יותר יסתדרו טוב בהרבה עם בלמי רגל.

 

בולם זעזועים – זעזועים הם חלק מהרכיבה על אופניים, ובולם זעזועים איכותי יעניק לילד שלכם הגנה נוספת, ולכם, שקט נפשי.

 

הילוכים – האופניים הראשונים של הילד שלכם לא צריכים לבוא עם הילוכים. הם יתנו לו שילוב נהדר של הנאה ואתגר גם בלעדיהם. אבל כשאתם מחפשים את השלב הבא, שווה לבחור בדגם עם כמה הילוכים. מלבד הכיף שבאפשרויות הנוספות, טוב שהילד ילמד על הילוכים ויתרגל אליהם.

 

משקל מול עמידות

משקל האופניים ישפיע על הקלות שבה הילד יוכל לשלוט באופניים בנוחות, ולכן, ישפיע גם על ההנאה והבטיחות של הרכיבה. אבל מאחר שאנחנו רוצים אופניים עמידים, השלדה שלהם מוכרחה להיות עשויה מחומרי גלם חזקים. פלדה תעניק לכם עמידות מדהימה, ביחד עם הרבה משקל, בעוד שאופניים מאלומיניום יהיו קצת פחות איתנים והרבה פחות כבדים – אבל יקרים יותר בצורה משמעותית.

 

מוניטין מול קידמה

מבחינת איכות ומוניטין, אופני BMX הם כמובן הבולטים ביותר. קשה מאוד למצוא אנשים בישראל שלא רכבו על אופני BMX בגיל כזה או אחר, ואנשים אוהבים להישאר עם מה שהם אוהבים. עם זאת, אופני אנונימה, עם מנגנון CTB לגלגלי עזר, בהחלט נותנים פייט, והילדים הקטנים יכולים לבחור בין שתי האופציות הללו, שהן די זהות. אופני ילדים צריכים להיות נוחים, קלים לשימוש, ומתכווננים, על מנת שיוכלו להחזיק במשך תקופה ארוכה. הבטיחות היא אלמנט קריטי, אז מעבר לכל מערכות הבלימה השונות, חשוב מאוד לא לוותר לילדים ולהכריח אותם לחבוש קסדה.

 

תמחור והגדרת צרכים

הבדלי המחיר בין הדגמים של TOTEM, VISION ו-RAINBOW הם אינם משמעותיים, ורוב הדגמים הללו הם די דומים, אם כי לכל אחד יש את הייחוד שלו. TOTEM מציעות קדמה וטכנולוגיה, VISION הן עמידות מאוד ו-RAINBOW מעוצבות באופן ספורטיבי יותר. אסור גם לשכוח את FURY שמתאימים לילדים עם שליטה נהדרת באופניים, אשר רוצים לרכב בשטח בצורה מקצועית יותר. האופניים הנכונים יעשו את כל ההבדל עבור הילדים שלכם, וחשוב מאוד להגדיר את הצרכים, לראות מה הגיל ומבנה הגוף של הילד, וכמובן לשער את אופן ותדירות השימוש. לאחר מכן, אפשר לבחור את האופניים האידאליים.

 

הרכבה עצמית

אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא נושא ההרכבה העצמית, שכן חלק מהאופניים נשלחים לבית הלקוח, שצריך להרכיב אותם בעצמו, ולא כולם בנויים לכך. אז אם הרכבת האופניים נשמעת לכם כמו כאב ראש, וודאו שקניתם דגם שיחסוך לכם אותו. אם, לעומת זאת, הרכבה עצמית דווקא נשמעת לכם מגניבה, רק אל תשכחו לעקוב אחרי ההוראות בצורה מדוקדקת. אחרי הכל, מדובר בבטיחות של הילדים שלכם.

 

דברים נוספים שכדאי לדעת כשקונים אופני ילדים חדשים:

 

  • כשהילדים עוברים מאופני ילדים פשוטים לאופני הרים, הם יצטרכו להתרגל למערכת הבלימה החדשה (בלימה ידנית, במקום בלימה על ידי סיבוב הפדלים לאחור). חשוב שהם יתאמנו על השינוי ויתרגלו אליו לפני שהם יוצאים לדרך.
  • אחת הדרכים הטובות ביותר לברר מה גודל האופניים שהילד זקוק לו היא לפי גובה רגליו של הילד. בשביל לברר את זה, בדקו מה אורך תפר המכנסיים הפנימי של הילד. תוכלו לעשות זאת על ידי מדידה פשוטה, או בכך שתבררו מה מידת המכנסיים של הילד, ותבדקו את אורך התפר הפנימי של המידה הרצויה.
  • כל כמה זמן אנחנו ממליצים לכם לבדוק שוב את גובה האוכף. יכול להיות שהילד שלכם כבר גדל קצת, וכוונון קטן יוכל לשפר את היציבה ואת הנוחות.
  • כבר אמרנו את זה, אבל זה חשוב כל כך, שנאמר את זה שוב: בטיחות הילדים שלכם מגיעה לפני הכל. הם צריכים לדעת שהקסדה היא חובה בכל רכיבה, ואם תשאלו אותנו, גם מגיני ברכיים ומרפקים דווקא משווים לרוכב מראה מגניב של רוכב אקסטרים.

שאלות ותשובות על אופניים לילדים

מה המחיר של אופני ילדים?

המחירים של אופני ילדים הם משתנים. אופני ילדים קטנים יכולים להסתכם במחיר של בין 300 ל-400 שקלים. אופניים לילדים גדולים יכולים להגיע גם לאלף ₪ ואפילו ליותר מכך. המחיר תלוי במאפיינים של האופניים, החומר ממנו הן עשויות וכדומה.

האם אופניים עם גלגלי עזר עדיפים על גלגלי איזון?

אופני איזון הם נכונים עד גיל 3. אם ברצונכם לקנות אופניים לילד בן 4 ומעלה, אופניים מסורתיים עם אופני עזר יעניקו את הפתרון הטוב ביותר, הן לאופי הרכיבה והן לשימוש לאורך זמן.

האם יש צורך בהילוכים ובמנגנוני הגנה באופני ילדים?

הנושא של בטיחות הוא החשוב ביותר באופניים לילדים. חשוב לקנות אופניים שקל לתמרן אותם, שהם יהיו חזקים ועמידים, ואף להקפיד על קסדה. נושא ההילוכים בסך הכל מקל על השימוש והוא חשוב, על מנגנון בלימה פשוט אסור לוותר.

האם לאופי הרכיבה יש משמעות לגבי בחירת האופניים?

כן. ילדים שנוסעים בשטח ולמרחקים ארוכים זקוקים לאופניים עמידים יותר, במה שעלול לבוא על חשבון אופניים מעוצבים וצבעוניים יותר. נסיעה למען הכיף או נסיעה פרקטית (לבית הספר או לחברים) היא שונה, ויש לבחור אופניים עמידים יותר.