פייפאל: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

רוצים לדעת מה זה אומר לשלם עם פייפאל והאם השירות הזה מומלץ עבורכם? במאמר הבא נסביר לכם מה זה פייפאל, מה השירות נותן ולמה זה מומלץ עבורכם

PayPal היא חברה אמריקאית שנוסדה ב-1998 ועוסקת בתחום פתרונות התשלום. השירות של פייפאל זמין ברוב המטבעות בעולם ובכ-200 מדינות. פייפאל מאפשרת לכם לשלם עבור מוצרים ושירותים באינטרנט בקלות, אם באמצעות הנייד או אם באינטרנט, מבלי לחשוף את המידע הפיננסי שלכם באתר שבו אתם קונים.

 

פייפאל מאפשרת ללקוחות פרטיים כמוכם לבצע עסקאות אונליין באינטרנט בדרך מאובטחת ללא חשש מרמאויות. התשלום נעשה רק באמצעות פרטי אימייל וסיסמא למערכת וזהו.

 

כלומר, לאחר ההרשמה הראשונית, השירות של פייפאל מאפשר לכם לשלם ללא כרטיס אשראי, כך שאין צורך להזין את המספר עצמו באתר וכך מונעים אופציה להונאה או שימוש לא הולם בכרטיס האשראי.

 

פייפאל

 

איך זה עובד?

 

כדי להשתמש בשירות, תצטרכו להירשם ולהזין את מספר כרטיס האשראי שלכם באתר פייפאל ולאחר שתסיימו את הרישום ועדכון הפרטים שלכם, תוכלו לבצע עסקאות בכל אתר שמאפשר תשלום בחשבון פייפאל במקום להזין פרטי אשראי. חשוב שתדעו כי בעת ההרשמה אתם גם מעדכנים את כתובת המשלוח שאליה אתם מעוניינים לקבל את המוצר.

 

למה זה כדאי?

 

  • מניעת הונאות – פרט לביטוח שנותנת חברת האשראי לשימוש לא הוגן בכרטיס, גם paypal מספקת הגנה – מוכרים שיהיו עליהם תלונות רבות ממשתמשי פייפל יחסמו.
  • אבטחה – על ידי תשלום באמצעות פייפאל אתם מצמצמים את הסיכון לגניבת פרטי האשראי, פרטי התשלום נמצאים באתר אחד מאובטח במקום להיות מפוזרים באתרים שונים עם רמות אבטחה שונות (במידה ואתם קונים באתרים שונים באינטרנט).
  • מהירות – התשלום מבוצע במהירות, אין צורך להזין את פרטי האשראי והפרטים האישיים, אלא פשוט להתחבר לחשבון הפייפאל שלכם ולאשר את ביצוע העסקה.
  • ביטוח המשלוח – פייפאל נותנת לכם הגנה במקרה של רכישה שלאחריה המוצר שהזמנתם לא הגיע או הגיע פגום – תוכלו לפתוח פנייה בפייפאל ואתם מוגנים בפני רמאויות או אי הגעת המשלוח.
  • שירות לקוחות בעברית (Paypal Israel) – קיים מענה טלפוני בעברית בשירות הלקוחות וגם באמצעות דואר אלקטרוני.

 

עמלות והמרת מטבע

 

אם עמלת ההמרה שלכם לקנייה במט"ח בכרטיס האשראי לא גבוהה מאוד, סמנו בשלב התשלום הסופי לשלם במטבע המקורי (ולא בשקלים) וכך תחסכו את עמלות ההמרה של פייפאל. אם לא, פייפאל מצהירה כי העמלות שלה נמוכות מן העמלות החלות על תשלום באמצעות כרטיס אשראי.

 

איך פייפאל שומרת עלי?

 

לאחר תשלום לקבלת מוצרים ושירותים באמצעות PayPal, תקבלו הודעת אימייל על התשלום. על ידי לחיצה על הקישור המופיע בהודעת האימייל, תיכנסו לחשבון ה-PayPal שלכם או שתוכלו לפתוח חשבון חדש, במידת הצורך. התשלום יופיע ביתרת החשבון שלכם באופן מיידי. אם יש לכם חשש לגבי הקנייה שלכם, אנו ממליצים קודם כל ליצור קשר ישירות עם המוכר – בדרך כלל זוהי הדרך הקלה לפתרון של בעיות כאלו.

 

אם אירעה אחת מהבעיות הבאות בקשר לעסקה שלכם, ניתן להגיש מחלוקת ב'מרכז יישוב המחלוקות' של פייפאל תוך 180 ימים מיום הקנייה. לפני כן, יש לכם אפשרות ליצור קשר עם המוכר ולבקש החזר באמצעות הפלטפורמה של PayPal.

 

  • פריט לא התקבל  – קנית משהו אבל לא קיבלת אותו. יש להמתין למועד השילוח לפי הערכת הזמן במועד הקנייה מתאריך העסקה, כדי לתת למוכר מספיק זמן לשלוח את הפריט וכדי למנוע מצב של עיכובים בדואר וכדומה.
  • הפריט שונה מהותית מהמתואר – קיבלת פריט, אבל הוא שונה משמעותית מהתיאור המקורי של המוכר. ייתכן שיהיה עליך לשלם עבור משלוח ההחזרה, אך יתכן שהקנייה מקנה זכאות למשלוח חוזר ללא תשלום. עליך לבדוק את הזכאות שלך ולהפעיל את השירות לפני הגשת המחלוקת.