סייבר מאנדיי – הזדמנות אחרונה לשופינג

סייבר מאנדיי - פסטיבל קניות מקוון שכדאי להכיר!

סייבר מאנדי (Cyber Monday או בעברית – יום שני המקוון) חל מדי שנה ביום שני שאחרי חג ההודיה (Thanks Giving) אותו חוגגים בארה"ב, ובמספר מדינות נוספות, ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר

 

משמו של היום המיוחד משתמע שמדובר במאורע בן יום אחד (יום שני, כמובן) אבל למעשה הכוונה היא לחגיגה של מבצעים שעורכות חנויות מקוונות בתקופה שמיד לאחר חג ההודיה במטרה לזכות בנתח גדול ככל שניתן מהביקוש הגדול למגוון עצום של מוצרים, תופעה שמאפיינת תקופה זו של השנה, התקופה שבין סוף נובמבר ועד סוף השנה האזרחית וערב הסילבסטר. חג ההודיה הוא חג אמריקני שמקורותיו בראשית הקולוניזציה האירופאית של יבשת אמריקה.

 

מדי שנה, ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר, נהוג לערוך סעודה גדולה, להזמין בני משפחה וחברים ולהגיש צלי הודו ומאכלים מסורתיים נוספים. מכיוון שממש מעבר לפינה, ב-25 בדצמבר, חל חג המולד, ומספר ימים אחריו ראש השנה האזרחית, חג מתן תודה מסמל את ראשית "תקופת החגים" (The holiday season) אשר אחד מהמאפיינים הבולטים שלה הוא… קניות, עם עומס קונים בלתי רגיל לעונות אחרות בשנה, בחנויות המתנות, הצעצועים, הממתקים, הבגדים, אביזרי הדיגיטל ועוד.

 

שני "חגים" חדשים שנולדו כתוצאה מההתעוררות זו בשוק הקמעונאי הם Black Friday (יום שישי השחור) והמקבילה המקוונת שלו סייבר מאנדי (Cyber Monday). מה חשוב לדעת על סייבר מאנדיי? אילו חנויות מקוונות חוגגות את חג השופינג רווי המבצעים, והאם המבצעים האלה יכולים להגיע גם אל ארצנו הקטנטונת? כל מה שחשוב לדעת על חג הקניות המקוונות – לפניכם

סייבר מאנדיי

על הקשר בין יום שישי השחור וסייבר מאנדי

 

ישנם מועדים שונים שלשמם מצורפת המילה "שחור". ברוב המקרים מדובר בציון מאורע הזכור לרעה אולם לא כך המצב עם "יום שישי השחור".  באמצע המאה העשרים החלו משתמשים בארה"ב בשם "יום שישי השחור" לתאר את היום שאחרי חג מתן תודה, זאת משום שהרחובות התמלאו אנשים שיצאו אל החנויות וכך נוצרו עומסים שהרשויות התקשו להתמודד עימם. ניסיונות להחליף א, המילה "שחור" לא צלחו ולבסוף בוצע מהלך מחוכם של ייחוס משמעות חדשה ל"שחור" כאילו הכוונה למעבר מכיתוב אדום (המציין הפסד) בספרי החשבונות של עסקים קמעונאיים, לכיתוב בשחור, המציין רווח. או במילים אחרות, יום בו עוברים מתקופה מאתגרת לתקופת שגשוג בשל התעוררות לקראת החגים.

 

מאז פרוץ עידן האינטרנט הולך וגדל היקף המסחר המקוון. עסקים קמעונאיים רבים הקימו חנויות מקוונות וישנם גם עסקים הפועלים אך ורק ברשת האינטרנט. סייבר מאנדי נולד בשנת 2005 עת התברר שהיקף הקניות המקוונות לקראת החגים משתווה לזה של פסטיבל הקניות בחנויות הפיזיות, עליו מבשר יום שישי השחור. כך יוצא שסייבר מאנדי הוא המקבילה המקוונת של יום שישי השחור.

 

מציאת מבצעי סייבר מאנדי המשתלמים ביותר

 

רשתות שיווק גדולות, דוגמת וולמארט וטארגט, כמו גם זירות של חנויות מקוונות ובראשן אמזון, אי ביי ועלי באבא, יוצאות במבצעי ענק לקראת סייבר מאנדי. פעמים רבות ההנחות תקפות כבר מחצות יום חג מתן תודה ומסתיימות שבוע לאחריו (תופעה שהפכה מוכרת כ- Cyber Week). מכיוון שמדובר בחנויות מקוונות הפריטים המככבים בפסטיבל קניות זה הם כאלה המתאימים לרכישה און ליין, טלפונים ניידים, גדג'טים, מכשירי חשמל קטנים המתאימים למשלוח, צעצועים חכמים (כגון "ווקטור" ו"אלכסה") ועוד. עם זאת, מבצעי סייבר מאנדי בהחלט אינם מסתכמים במוצרי סייבר, ניתן לנצל את המבצעים ולהצטייד במחיר משתלם בציוד ספורט, ביגוד, הנעלה, אביזרי אופנה, תכשיטים, שעונים ועוד.

 

כדי לנצל היטב את ההזדמנויות שמביא עמו סייבר מאנדי מומלץ לתכנן מראש מה ברצוננו לרכוש, כך לא נמצא עצמנו מתפתים לבזבז כספים על מוצרים מיותרים. חמושים ברשימה שהכנו ניתן להשוות מחירים, לתור אחר מבצעים מיוחדים, להתביית על ההצעות המשתלמות ביותר, ליהנות מהחגיגה ולנצל את ההזדמנות לקנות פריטים שאנו באמת מעוניינים בהם במחיר נמוך במיוחד.