בלאק פריידי – טירוף הקניות של נובמבר!

למה חשוב שתכירו את בלאק פריידיי והמבצעים שלו? מי הם המוצרים שהכי כדאי לקנות דווקא בפסטיבל הקניות של יום שישי השחור? אספנו את כל המידע, ארזנו אותו בסרט חגיגי ביחד עם הטיפים שיעזרו לכם לזהות את המבצעים המשתלמים ביותר – והנה לפניכם, המדריך הכי מעודכן למבצעי יום שישי השחור

 

מדי שנה חוגגים בארה"ב, ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר, את חג ההודיה (Thanks Giving), חג ששורשיו נטועים הרחק בהיסטוריה של הקולוניאליזם האירופאי ביבשת אמריקה. בלאק פריידי (Black Friday), יום שישי השחור בעברית, הוא יום שישי שלמחרת החג.

 

מכיוון שב- 25 לדצמבר חוגגים הנוצרים את חג המולד וכמה ימים אח"כ מגיע ראש השנה האזרחית ("סילבסטר") יוצא שיום שישי השחור מהווה מעיין יריית פתיחה לתקופה של חגיגת קניות אמיתית, עם היסטריה של ביקושים למוצרים שונים, מצעצועים ועד מחשבים שולחניים, ממוצרים בדולר אחד ועד למוצרים בשווי של אלפי דולרים.

 

בלאק פריידיי אמנם התחיל מחגיגה של יום אחד בלבד, אבל הוא התפתח לחגיגה מסעירה וארוכה הרבה יותר: רשתות שיווק וחנויות, פיזיות ומקוונות, יוצאות במבצעים לקראת בלאק פריידי עצמו וממשיכים אותם כך שיתחברו לאלה של סייבר מאנדי (Cyber Monday) יום שני שאחרי יום שישי השחור. וזה עוד לא הכל, עוד קודם נחגג גם פסטיבל הקניות סביב יום הרווקים הסיני החל ב- 11 לנובמבר, כשבועיים לפני הבלאק פריידי שיוצא בול יחד עם שופינג איי אל.

 

רוצים לגלות את המבצעים החמים באתרים המומלצים שלנו?

בלאק פריידי

 

המסורת של בלאק פריידיי – איך היא התחילה, ולמה דווקא ביום שישי שבסוף נובמבר?

 

בכל שנה, ביום חמישי האחרון של חודש נובמבר, האמריקנים נוהגים לחגוג, בסעודה גדולה עם צלי הודו ומאכלים מסורתיים נוספים, את חג מתן תודה ששורשיו נטועים בראשית ימי הקולוניאליזם האירופאי ביבשת אמריקה. מכיוון שפחות מחודש אחר כך מגיע חג המולד וכמה ימים אחריו ראש השנה האזרחית יוצא שחג מתן תודה מסמל תחילת תקופת חגים המאופיינת בתנועה ערה של קונים בחנויות.

 

שנות החמישים של המאה הקודמת היו שנות פריחה בארה"ב. מלחמת העולם השנייה הסתיימה בניצחון לבעלות הברית, פיתוחים טכנולוגיים הפכו את החיים קלים ונעימים, הכלכלה שגשגה ורבים יכולים היו להרשות לעצמם להתפנק. עסקים החלו נערכים לקראת הביקוש הגובר של תקופת החגים ויצאו במבצעים ביום שישי שלאחר חג מתן תודה. בערים רבות נוצרו עומסים שהקשו על הרשויות (פקקי תנועה, קטטות רחוב, תאונות וכד') ובשל כך יום שישי שלמחרת חג מתן תודה החל להיות מוכר כ"בלאק פריידי".

 

כדי לסלק את ההקשר השלילי וליצור פסטיבל צרכנות עליז נמצא הסבר חלופי למילה "שחור", בספרי חשבונות נהוג לרשום הפסדים באדום ורווחים בשחור. יום שישי השחור מאפשר לעסקים רבים לעבור מתקופה חלשה המאופיינת בהפסדים לעונה של פריחה ורווחים.

 

מה הכי כדאי לקנות במבצעי בלאק פריידי?

 

בעבר הביקוש הגדול ביותר בתקופה שלקראת החגים הייתה למוצרים שנקנו כמתנות, לכן בתי עסק יצאו במבצעים למוצרי חשמל קטנים (מיקסר למטבח, מגהץ משוכלל וכד'), צעצועים, תכשירי טיפוח (בשמים, תמרוקים וכד'), פרטי ביגוד, אביזרי אופנה, משקאות אלכוהוליים ועוד. כיום מגוון המוצרים שניתן לקנות בהנחות משמעותיות הוא בלתי מוגבל כמעט וכולל מכשירי חשמל לבית, ציוד ספורט, ביגוד והנעלה, תוספי תזונה, כלי עבודה ועוד.

 

בלאק פריידי היה במקור חגיגה של קניות בחנויות פיזיות כאשר סייבר מאנדיי היווה את המקבילה המקוונת. כיום כבר אין חלוקה ברורה כזו, חנויות מקוונות יוצאות לקראת בלאק פריידי במבצעים משתלמים כך שבהחלט ניתן להשתתף בחגיגה מן המחשב האישי.

 

הטיפים שלנו לחגיגות עליזות (וזולות) של יום שישי השחור

 

כדי לנצל באופן מיטבי את מבצעי בלאק פריידי מומלץ לערוך מבעוד מועד רשימה של מוצרים שאנו מעוניינים לקנות. מצוידים ברשימה כזו ניתן לעקוב אחר מבצעים, לערוך סקר שוק, לזהות הנחות משתלמות ולקנות את מספר המוצרים הרב ביותר, מתוך הרשימה שלנו, במסגרת התקציב העומד לרשותנו. בנוסף, אנחנו ממליצים להירשם לרשימות התפוצה של אתרי מסחר גדולים שמספקים משלוחים לישראל, כמו למשל אלי אקספרס, איביי, אמזון ואחרות. אלו יתחילו לשלוח מבצעים במייל, ואתם – תהיו שם כדי ליהנות מהנחות בלאק פריידיי בזמן.