איך בוחרים כסא בטיחות לתינוק?

אחת הרכישות הראשוניות והחשובות לתינוק חדש, היא רכישת מושב בטיחות לתינוק

על פי החוק במדינת ישראל, אסור להסיע תינוקות ברכב בלי מושב בטיחות, וגם בבית היולדות ידרשו לראות סלקל או מושב בטיחות בעת שחרור התינוק הביתה. הורים רבים, במיוחד בילד הראשון, מקלים ראש בנושא מושב הבטיחות לתינוק ומעדיפים ללכת על המוצר הזול ולא בהכרח על המוצר הבטיחותי.

 

אך אסור להקל ראש בבחירה, היות וההבדל בין מושב בטיחות איכותי למושב בטיחות זול ולא ממותג, הוא ההבדל בין ילד חי או מת במקרה של תאונת דרכים קשה. לצערנו, תאונות דרכים הן דבר שכיח, במיוחד במציאות של היום בכבישי ישראל, אנשים פחות נזהרים, מתעסקים עם הסלולרי, וגם שלא באשמתכם, אתם עלולים להיות חלק מתאונת דרכים, שיכולה לקרות בכל עת ובכל מקום, גם כשאתם נוסעים עם התינוק שלכם ברכב.

 

היכנסו לסקירת מושבי בטיחות מומלצים שתעזור לכם בבחירת מושב בטיחות מומלץ >

לפי החוק יש חובה בנסיעה עם תינוקות עם מושב בטיחות רצוי נגד כיוון הנסיעה במהלך השנה הראשונה, ולאחר מכן עם כיוון הנסיעה.

 

מבחני בטיחות למושב בטיחות

 

חשוב מאוד לעשות סקר מקיף, לבדוק ברשת ולמצוא את מושבי הבטיחות של מותגים אמריקאים או גרמניים בד"כ שיש להם את הציונים הכי גבוהים במבחני ריסוק כגון EVENFLO, COSCO RECARO ו-BRITAX.

 

לפניכם דוגמה של מה שקורה לתינוק בעת תאונת דרכים, ההבדל בין תינוק שיושב עם פנים כלפי כיוון הנסיעה ותינוק שיושב עם פנים נגד כיוון הנסיעה.

 

סלקל או מושב בטיחות?

 

הדעות בנושא זה חלוקות. כמובן שמושב בטיחות הוא יותר בטוח, אך לתינוק רך שרק נולד ועדיין לא יודע להחזיק את עצמו, קצת פחות נוח לשבת במושב בטיחות גדול ומרווח, ולרוב תצטרכו להוסיף חיתול מגולגל בצדדים כדי לתמוך בו שישב בצורה מוגנת. ישיבה בסלקל לתינוק רך היא קצת יותר מוגנת ונוחה. עם זאת, לתינוקות רבים הסלקל נהיה צפוף בסביבות גיל חצי שנה ולעיתים שנה, ואז תוכלו לעבור למושב בטיחות בצורה קלה יותר.

 

איך להתאים מושב בטיחות לפי משקל וגיל של התינוק או הפעוט?

 

כיום ישנם מספר סוגים של מושבי בטיחות לתינוקות, כאשר בוחרים אותם לפי הגיל ומשקל התינוק. ההתאמה של מושב בטיחות מתבצעת לפי גיל ומשקל של התינוק כאשר המקום הכי בטוח הוא במרכז המושב האחורי.

 

  • תינוקות עד גיל שנה ומשקל 9 ק"ג – יש להושיב את התינוקות במושב בטיחות או סלקל מותאם נגד כיוון הנסיעה ועל מושב ללא כרית אויר.
  • פעוטות מגיל שנה עד ארבע ובמשקל 9 עד 18 ק"ג – תינוקות ופעוטות בגיל זה, מומלץ להושיב במושב בטיחות עם חגורת בטיחות מובנית, עם כיוון הנסיעה.
  • פעוטות וילדים ממשקל 18 ק"ג ועד גובה 145 ס"מ – יעברו למושב עם הגבהה שנקרא בוסטר, שאותו חוגרים עם חגורת הרכב.

 

ניתן למצוא היום מושבי בטיחות שמותאמים מגיל לידה ועד גיל 4-5, אך הכסאות הללו לא תמיד נוחים מדי לתינוקות קטנים שנולדים במשקל קטן של פחות מ-4 קילו, ולכן מומלץ להתחיל עם סלקל כדי שיהיה להם נוח יותר.

 

איך לבחור כסא בטיחות לתינוק?

 

כאשר בוחרים מושב בטיחות לתינוק, רצוי לבחור במושב איכותי של מותג מוכר.

 

כיום יש בשוק מגוון מושבי בטיחות בעלויות של החל מכמה מאות ועד אלפי שקלים, אך אנו ממליצים בהחלט לבחון את הציונים של המושבים במבחני ריסוק, כדי לוודא שתוכלו לנסוע עם התינוק שלכם בדרך הבטוחה ביותר.

 

אפשר לחסוך על הרבה דברים, אבל לא מומלץ לחסוך בבטיחות עבור התינוקות שלנו.

 

איזופיקס

 

אחת הדרכים להבטיח את בטיחות התינוק ברכב ואת העיגון של מושב הבטיחות, היא באמצעות התקן איזופיקס – רצועה עם אבזם בטיחותי שמתחברת לוו או תופסן המחובר לשלדת הרכב, כך שהמושב מקובע לרכב בצורה שמייצבת אותו במקרה של תאונה קלה או חזקה, ומונעת תזוזה מיותרת של הכסא.

 

איך מתקינים מושב בטיחות לרכב?

 

היות ומדובר על חיבור איזופיקס שאמור להתבצע בצורה מסוימת על מנת להבטיח בטיחות מקסימלית, מומלץ לבקש מהחנות להתקין לכם את המושב מאחר ויש נהלים ודרך מסוימת שלפיה צריך להתקין את המושב ובעלי החנויות עוברים הכשרות מיוחדות בנושא.