מה זה qled? וההבדל בהשוואה לoled

QLED (Quantum Dots) היא טכנולוגיית תצוגה שפותחה על ידי סמסונג. טכנולוגיה זו עושה שימוש למעשה בטכנולוגיית Quantum Dot בשילוב עם תאורת LED אחורית כדי להפיק תמונות על המסך.


למי שפחות מבין בטכנולוגיות של טלוויזיות, חשוב לציין שמדובר בטלוויזיה המזכירה טלוויזיית LED אך לעומת ה-LED הרגילה, טלוויזיית QLED עושה למעשה שימוש בנקודות קוונטיות, באמצעותן הו מפעילות את הצבע והבהירות של כל אחד מהפיקסלים על גבי המסך.


טכנולוגיה QLED זו אשר הושקה בשנת 2013 ידועה בזכות הצבעים הבהירים והתוססים, רמות הבהירות הגבוהות וביצועי HDR (High Dynamic Range) שלה הנחשבים ללא פחות ממצוינים.


טלוויזיות QLED נחשבות בדרך כלל לבעלי ראות טובה יותר בחדרים מוארים בהשוואה לטלוויזיות OLED לדוגמא.


טלוויזיות אלו זמינות במגוון רחב של גדלים ומחירים – כך שאנשים עם תקציבים שונים וצרכים שונים מהטלוויזיה יכולים ליהנות ממענה איכותי על כל הדרישות והצרכים שלהם מאותה הטלוויזיה. 

 

מה זה OLED?


OLED (Organic Light Emitting Diode) היא טכנולוגיית תצוגה המשתמשת בתרכובות אורגניות אשר פולטות אור כאשר מופעל זרם חשמלי. כל פיקסל פולט את עצמו, כלומר הוא מייצר את האור שלו, וניתן להפעיל או לכבות אותו באופן עצמאי.


צגי OLED ידועים ברמות השחור המושלמות שלהם, ביחסי ניגודיות אינסופיים ובדיוק צבע יוצא דופן. הם מספקים צבעים שחורים עמוקים ואמיתיים מכיוון שניתן לכבות לחלוטין פיקסלים בודדים.


טלוויזיות OLED הינן לרוב דקות וקלות יותר מטלוויזיות QLED מכיוון שהן אינן דורשות תאורה אחורית. עיצוב זה יכול לגרום למכשירי טלוויזיה להיות אלגנטיים ומסוגננים יותר – ובעת בחירת טלוויזיות רבים שמים דגש גם על הנראות של המכשיר, מה שמהווה כיתרון נוסף.


צגי OLED נחשבים בדרך כלל ככאלה אשר יכולים להציע איכות תמונה מעולה ומועדפים על ידי חובבים ואנשי מקצוע רבים בשל הדיוק והניגודיות שלהם.

 

מה זה qled

QLED לעומת OLED


הבחירה בין QLED ל-OLED תלויה בהעדפות ובצרכים הספציפיים שלכם ולכן, חשוב להגדיר אותם בצורה מעמיקה בטרם הבחירה:


כך לדוגמא, אם אתם מבקשים ליהנות מבהירות, צבעים מרהיבים, או אם אתם מחפשים טלוויזיה לחלל מואר במיוחד, טלוויזיית QLED עשויה להיות בחירה טובה יותר בעבורכם.


לעומת זאת מי שנותן עדיפות לרמות שחור מושלמות, ניגודיות אינסופית והצבעים המדויקים ביותר בסקאלה, סביר להניח שטלוויזיית OLED תהווה כאפשרות האופטימאלית בעבורו.


חשוב כמובן לקחת בחשבון שטלוויזיות OLED יכולות להיות יקרות יותר – אבל חשוב להכניס למשוואה את יחס העלות אל מול התועלת, מכיוון שטלוויזיות אלו מציעות איכות תמונה לא פחות מעולה, במיוחד עבור חובבי קולנוע וקולנוע ביתי.

 

מכיוון שמי ששוקל להשקיע בטלוויזיה איכותית, יבקש ליהנות ממנה לאורך תקופת זמן ארוכה (לרוב, של מספר שנים), ההמלצה היא לקחת בחשבון את כל הפרמטרים אשר יכולים להשפיע על הבחירה. מעבר להיכרות מעמיקה עם כל אחת מהטכנולוגיות, היתרונות והחסרונות שלהן. קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על מספר פרמטרים ובין היתר:

 

  • הרגלי הצפייה  – טלוויזיות המבוססות על טכנולוגית QLED מאפשרות צפייה  לפרקי זמן ארוכים יותר מבלי הצורך לדאוג מצריבה (אשר מהווה למעשה כפגם קבוע בפאנל)

  • פרטים טכניים של החלל לו הטלוויזיה מיועדת – האם מדובר בחלל מואר או חשוך, גדול או קטן.

  • גובה התקציב – כאמור, טלוויזיות OLED הינן יקרות יותר ולכן, מתאימות לבעלי תקציב גבוה יותר.

 

כמובן, שלצד הטכנולוגיה עליה מבוססת הטלוויזיה קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על פרמטרים נוספים אשר אמורים להשפיע על הבחירה כמו: גודל המסך, המותג אשר עומד מאחורי אותה הטלוויזיה, המפרט הטכני והתכונות השונות ועוד – ככל שתשימו דגש על יותר פרמטרים, כך יעלו הסיכויים ליהנות בסופו של דבר מטלוויזיה אשר תספק מענה על מלוא הדרישות והצרכים שלכם.