איך בוחרים עגלת תאומים מומלצת?

עגלה לתאומים - איך בוחרים את עגלת התאומים המומלצת וטובה ביותר?

הורים לתאומים ניצבים בפני לא מעט דילמות לקראת הלידה הצפויה' כשאחת הרכישות הכי חשובות היא עגלה לתאומים שתשמש אותם לאורך זמן, תהיה פרקטית, קלה, קומפקטית בקיפול ונוחה.

 

חלי בילו גורסוי, אמא לתאומות, משתפת מתוך נסיונה האישי עם 3 עגלות שונות שהחליפה במהלך השנה הראשונה, ונותנת את הטיפים הכי חשובים בבחירת עגלה לתאומים.

איך מוצאים את עגלת התאומים המושלמת?

 

נתחיל ונאמר שעגלה לתאומים היא לא עגלה רגילה ועל מנת שתוכלו להנות מהשימוש בה, כדאי להתייחס למספר נקודות:

 

סביבת המגורים שלכם

 

הדבר הכי חשוב כשיש תאומים, הוא לגור בבניין עם מעלית. גם לאור העובדה שיהיה לכם נוח יותר להיות עם העגלה בבית, וגם לנוכח המציאות שבה יש הרבה יותר קניות ומוצרים לסחוב ושני תינוקות שצריך לעלות איתם לבית במידה ואין לכם מעלית. מומלץ בחום לשקול מעבר דירה אם אתם גרים מעבר לקומה ראשונה ללא מעלית.

 

כמו כן, אם אתם מתגוררים במושב או מקום עם מדרכות משובשות, כדאי להערך מבחינת גלגלים גדולים או גלגלי אויר שיש להם יכולת עבירות מוצלחת יותר.

 

רוחב עגלת תאומים

 

בבואנו לבחור עגלת תאומים, כדאי קודם כל לבחון את רוחב דלת הכניסה לבית, לבנין ולמעלית שלכם ואפילו לוודא שהמעלית בבית ההורים (אם אתם הולכים אליהם הרבה), תהיה מספיק גדולה כדי להכניס את העגלה.

 

רוחב ממוצע של עגלת תאומים נע בין 75-80 ס"מ. עדיף כמובן לבחור עגלה צרה ככל האפשר ואז לא תהיה לכם בעיה להתנייד איתה גם בסופר, אחרת , ואני מדברת מניסיון אישי, זה פרוייקט. כבר קרה לנו שהגענו למלון ונאלצנו לקפל את העגלה כדי להכניס אותה לחדר.

 

עגלת תאומים לרוחב או לאורך?

 

יש כיום גם מספר דגמים של עגלות תינוק מודולריות שיכולות להתאים גם לשני תינוקות – אפה בייבי, בייבי גוגר סיטי סלקט ועוד. הם אמנם חוסכים מקום, אך מגיעים עם מושב שהזוית שלו מקובעת ב-90 מעלות כך שהתינוק ישן ויושב במצב כמו בסלקל וזה לא תמיד נוח אם התינוקות שלכם יהיו מאלה שיותר נוח להם לישון על הצד או על הבטן.

 

כמו כן, יהיה עבורכם בלתי אפשרי להכנס למעליות קטנות והניווט איתן הוא קצת יותר מסורבל ומורכב בד"כ. הן גם פחות יציבות והקיפול שלהן תופס הרבה מקום. פחות מומלץ אבל כל הזמן יש דגמים חדשים.

 

משקל עגלת תאומים

 

עניין המשקל בעגלת תאומים הוא בעל משמעות. ישנן עגלות תאומים יוקרתיות כגון בוגבו ששוקלות בסביבות ה-15 ק"ג. כשיש תאומים אתם תגלו שהרבה יותר נוח לצאת איתם מהבית במיוחד בשעות אחר הצהרים אחרת השפיות שלכם תלויה בדבר, ושבחוץ הם יותר רגועים.

 

אתם תתקלו במצבים שבהם אתם צריכים לפתוח ולקפל, להרים ולהוריד את העגלה לפעמים 3-4 פעמים ביום, ואם העגלה שלכם כבדה, כל יציאה מהבית תהפוך לסרבול.

 

כמו כן, תוסיפו לעגלה גם את עניין המשקל של התינוקות – בסביבות גיל שנה יש לכם 2 תינוקות ששוקלים בסביבות ה-10 קילו כל אחד + תיק בסביבות ה-4-5 קילו, ותוסיפו לזה משקל של עגלה של 15 קילו והרי לכם שאתם סוחבים כ-40 קילו. כך שחשוב לבחור עגלת תאומים עם משקל נמוך כדי שתוכלו להנות מהשימוש בעגלה ולא להתעייף.

 

יש כיום מספר עגלות תאומים מומלצות במשקל של כ-10 ק"ג (ברייטקס, ביבה) שלמרות משקלן הקל, הן יציבות וסופר פרקטיות.

 

עגלת תאומים עם אמבטיה או שכיבה

 

הסיבה היחידה שבגללה כדאי לבחור עגלת תאומים עם אמבטיה, היא במידה ואתם מתוכננים להיות עם התינוקות מחוץ לבית למשך שעות רבות כמו למשל סופי שבוע אצל ההורים, או לקחת למטפלת, כדי שתהיה להם פינה נוחה ובטוחה לישון בה.

 

במידה ואתם מתכוונים לעשות שימוש רגיל וסביר, עדיף לכם לבחור עגלת תאומים עם מזרן שנשכב כמעט עד שכיבה מלאה, שיאפשר לתינוקות שלכם לישון בעגלה בנוחות.
לכם יהיה קל ונוח להשתמש בעגלה כזו, גם מבחינת קיפול שהוא קומפקטי ופשוט יותר.

 

קיפול עגלת תאומים

 

בהמשך לסעיף הקודם, טרם בואכם לחנות לבחור עגלת תאומים, כדאי לבדוק את גודל תא המטען של הרכב שלכם. מרבית הרכבים המשפחתיים לא יאפשרו להכניס עגלת תאומים עם 2 אמבטיות לתא המטען ותצטרכו רכב עם תא מטען גדול לשם כך.

 

מומלץ מניסיון אישי לבחור עגלת תאומים ללא אמבטיה עם קיפול קומפקטי ככל האפשר, כי לפעמים תרצו לנסוע לטייל וגם ככה צריך חצי בית ואם יש עוד ילדים במשפחה אז זה עושה הכל לצפוף יותר.

 

כמו כן, כדאי לבחור עגלת תאומים עם מנגנון קיפול קל ופשוט כי בשונה מילד אחד, כשיוצאים עם תאומים, לוקחים את העגלה יחד איתכם לכל מקום, כך שהשימוש בה יהיה די אינטנסיבי וכדאי שתחשבו על נוחות התפעול והקיפול לפני הכל.

 

זוית המושב לעגלת תאומים

 

בדומה לעגלת תינוק רגילה, חשוב לבחור עגלת תאומים שמאפשרת זוית ישיבה של 100-110 מעלות, כדי שלתינוקות יהיה נוח לשבת גם בשלב שהם עדיין לא מחזיקים את עצמם עד הסוף ואתם תגלו שעגלת התאומים משמשת גם ככסא אוכל במקרים רבים, כשרוצים להאכיל את שניהם יחד ואתם מחוץ לבית. אז חשוב שיהיה להם נוח לשבת ישר וזקוף ולא בחצי ישיבה, כפי שקורה במרבית העגלות היום.

 

עבירות ויכולת ניווט לעגלת תאומים

 

כפי שציינו בסעיף המשקל, חשוב לשים לב ליכולת העבירות של העגלה, ואת זה ניתן לבדוק כאשר מעמיסים על העגלה בחנות משקל של כ-20 קילו ומסתובבים איתה, עושים פניות, ובודקים שהיא אכן סוחבת היטב וכך תדעו שהיא תשמש אתכם לאורך זמן.

 

טיולון לתאומים

 

הורים רבים מתפתים לרכוש עגלת תאומים יוקרתית ומפוארת וגם יקרה, ואז אחרי כמה חודשים הם מבינים שזה לא פרקטי ועוברים לטיולון קל ופשוט ככל האפשר שהוא לא תמיד הכי נוח אבל הם כבר הוציאו את הרכישה הראשונה והיקרה על העגלה.

 

לסיכום – המלצה שלי – חפשו מראש עגלת תאומים קלה ונוחה שמצב הטיולון שלה פשוט ונוח גם לכם וגם לתינוק, עגלה שהיא מספיק מסיבית ואז תוכלו למעשה להנות ממנה בכל מקום ובכל מצב בלי להחליף עגלות.

 

עגלות כמו ביבה, בייבי ג'וגר, ברייטקס, הן מאוד פונקציונליות ונוחות.  תקראו ביקורות בחו"ל באמזון, תתיעצו בקבוצות הורים, תשאלו הורים ברחוב ותקבלו את ההחלטה הכי מושכלת ונכונה עבורכם.