יום הרווקים הסיני – פסטיבל מטורף של קניות מקוונות

חג הרווקים הסיני, שחל ב-11 לנובמבר, הוא יום מטורף של מבצעים והנחות

מחג שהחל את דרכו כביטוי לשמחת חיים חסרת דאגות, כזו שמאפיינת סטודנטים רווקים – הפך יום הרווקים הסיני ל-24 שעות אינטנסיביות של צרכנות חסרת מעצורים. בשנת 2019, בפרק זמן של 24 שעות, מחצות הלילה שבין 10-11 ועד חצות הלילה שבין 11-12 בנובמבר, בזירת עלי באבא לבדה נמכרו מוצרים בסכום כולל של 38.4 מיליארד דולרים. חגיגת מכירות סוערת מתרחשת מדי שנה ב- 11/11 בזירות מסחר מקוונות רבות נוספות כגון JD.com, אמזון, אי בי, רקוטן (Rakuten), B2W, זלנדו (Zalando), Groupon ועוד.

 

על מנת שתוכלו גם אתם להיות חלק מחגיגת הקניות והמחירים במבצע – לפניכם סקירה אודות פסטיבל הקניות שהתפתח סביב יום הרווקים הסיני. איך הפך החג הסיני לאירוע קמעונאי מקוון עצום כל כך? אלו מוצרים הכי משתלם לקנות דווקא ביום זה? האם כדאי להקדים ולנצל את המבצעים של ה- 11/11 או לחכות לאלה של יום שישי השחור וסייבר מאנדי שמגיעים כשבועיים וחצי אחר כך? איך מוצאים את הדילים המשתלמים ביותר במהלך 24 שעות הטירוף של יום הרווקים הסיני?

 

כל מה שצריך לדעת על מנת להשיג את המבצעים הכי טובים של תקופת החגים (והשופינג) האמריקאית – לפניכם

יום הרווקים הסיני

 

בשנות ה-90 החלו סטודנטים רווקים בסין לחגוג את חירותם דווקא ב-11/11

 

ברחבי העולם מציינים ימי אהבה וזוגיות במועדים שונים, כך למשל וולאנטיינ'ז דיי (Valentine's day) ב-14/2, השבוע המתוק בארגנטינה (נחגג בחודש יולי), יום הנשיקות הבינלאומי ב-6 ליוני, יום החיבוקים ב-6 לינואר, וגם ט"ו באב שלנו ועוד. בשנות ה-90 החליטו סטודנטים רווקים באוניברסיטת נאנג'ינג בסין שהגיע הזמן ליצור חג גם עבור מי שאינם במערכת יחסים רומנטית. התאריך שנבחר לציון יתרונותיהם של חיי הרווקות היה ה-11/11 בגלל ריבוי הספרה 1 המתארת את היחיד, הרווק בתאריך…

 

סטודנטים מאוניברסיטה זו, לאחר שסיימו לימודיהם, הפיצו את יום הרווקים הסיני ברחבי המדינה. במקביל, המנהג תפס בקמפוסים באוניברסיטאות נוספות בכל רחבי העולם. בשנת 2011 נחגג "יום הרווקים של המאה" מכיוון שבתאריך 11/11/11 יש שישה "1".

 

ככל שחג הרווקים צבר תאוצה עסקים החלו עורכים מבצעים לכבודו. בשנת 2009 ביצעה ענקית הקמעונאות המקוונת עלי באבא מהלך שנועד לנצל את החג הצובר פופולאריות כמנוף להגדיל היקף מכירות בתקופה שנחשבה חלשה. מחזור מכירות של 76 מיליון דולרים ב- 11/11/09 גדל ל- 1.4 מיליארד בשנת 2010 ובשנת 2019 היקף המכירות ביום הרווקים הסיני בזירת עלי באבא לבדה עמד על כ – 38 מיליארד דולרים.

 

מה כדאי לקנות במבצעי ה-11 בנובמבר?

 

מגוון עצום של מוצרים נמכרים בהנחות ענק לכבוד יום הרווקים הסיני, בין היתר ניתן למצוא מבצעים משתלמים מאוד על טלפונים סלולריים, מחשבים וטאבלטים, צעצועים, כלי עבודה, ביגוד והנעלה, מוצרי טיפוח ויופי, תוספי תזונה, ציוד ספורט ועוד.

 

כדאי לזכור שגם יום שישי השחור וסייבר מאנדי מעבר לפינה

 

יום הרווקים הסיני חל ב- 11/11, חג מתן תודה חל ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר ומיד אחריו חל יום שישי השחור וסייבר מאנדי, אירועי מכירות עצומים בזירות מסחר מקוונות וחנויות פיזיות כאחד. כדי להפיק את המרב משלושת התאריכים החמים מומלץ להכין מראש רשימה של מוצרים שאתם ממתינים להזדמנות לרכוש במחיר טוב.

 

ערכו סקר שוק כך שתוכלו לזהות מבצע משתלם והתחילו לעקוב אחר פרסומים מטעם יצרנים וזירות המסחר. חשוב מאוד להגדיר תקציב העומד לרשותכם. ברגע שהחלטתם לרכוש מוצר מחקו אותו מן הרשימה (אל תמשיכו להשוות את המחיר ששילמתם למבצעים שכבר אינם רלוונטיים עבורכם), כך תוכלו להתמקד במה שעוד נותר לכם לקנות.

 

חשוב לא להתפתות לחרוג מהתקציב שהחלטתם עליו. בצורה כזו תוכלו לנצל את יום הרווקים הסיני ואחריו גם את יום שישי השחור וסייבר מאנדי ולהשיג מספר גדול ככל האפשר מן הפריטים שברשימה שלכם במסגרת התקציב שעומד לרשותכם.