איך לבחור מזרן יוגה? כל הדברים שממש חשוב לדעת

אז כשהתחלתי עם כל עניין היוגה, הדבר הראשון שעשיתי היה להצטייד במזרן חדש; כי יוגה אי אפשר לעשות על הרצפה – זאת אומרת אפשר, אבל זה מאוד יכאב לכם. תרגול יוגה כולל מגוון תנוחות, חלקן בעמידה, חלקן בישיבה וחלקן בשכיבה. בחלק מהתנוחות אתם צריכים להעביר את משקל הגוף שלכם אל חלקים שונים בגוף, למרפקים לדוגמה או לברכיים.

 

השילוב של המשקל שלכם המרוכז במפרק כלשהו בגוף יחד עם הרצפה הקשה הוא בלתי נסבל; זה כואב, זה לא נוח ומאוד קשה להתרכז בלהירגע ולנשום כמו שצריך כשהקרסול שלכם מרגיש כאילו הוא עומד להישבר. זו הסיבה למזרן היוגה – ומפני שאני אקסטרה רגישה לכאב מהרצפה הקשה, אני בחרתי במזרן עבה במיוחד, שלא הרגשתי בו את הרצפה גם אם כל המשקל שלי היו מרוכז בברך אחת.

 

אני די מרוצה, אבל החיסרון במזרן עבה הוא שאתם עלולים לאבד את שיווי המשקל שלכם. הוא כל כך מרופד ונוח, עד שהרגל שלכם מתקשה להתייצב עליו והתרגלים שכוללים שיווי משקל לא יוצאים הכי טוב, אבל זה מחיר שהייתי מוכנה לשלם. מסיבה זו, יש אנשים שמעדיפים מזרני יוגה מאוד דקים, כאלו שאפשר להרגיש איתם את הקרקע  ונמצאים שם בעיקר כדי למנוע מהגפיים להחליק.

 

מלבד העובי של המזרן, חשוב לבחון את הממדים שלו, זאת אומרת האורך והרוחב ואת החומר ממנו הוא עשוי. מזרני יוגה איכותיים עשויים מחומרים טבעיים אשר דוחים לחות וזיעה וכמעט שאינם מחליקים. המטרה של מזרן היוגה, מלבד מלרפד מעט את השטח על אתם מתרגלים יוגה, הוא גם לשמור על היציבות שלכם ולאפשר לכם לעשות את התרגילים, גם המורכבים ביותר, בהצלחה. גורם אחרון שיש לקחת בחשבון, שעבור הרבה אנשים לא יהיה חשוב כלל, הוא העיצוב של המזרן.

 

יש מזרני יוגה מאוד יפים, בצבעים מהממים ומלאים בדוגמאות מורכבות. מזרן יוגה יפה לא יהיה בהכרח טוב או להיפך, אבל אם האפקט הציורי חשוב לכם ואני רוצים להביט במשטח שמוצא חן בעיניכם לאורך זמן התרגול, קחו בחשבון את העיצוב של מזרן היוגה שלכם. שימו לב, מזרני יוגה מעוצבים יעלו יותר מהמזרנים הפשוטים, אבל זה המחיר שיש לשלם עבור סטייל ואיכות.

 

אז מה אתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים מזרן יוגה?

  • עובי – בחרו את העובי ואת כמות הריפוד המתאימה ביותר לכם. מזרן עבה מתאים למי שמתחיל או מתרגל לרוב על רצפה קשה; מזרן דק מתאים למי שאוהב לתרגל יוגה בחוץ על הדשה או על חוץ הים.
  • אורך ורוחב – לרוב מזרני היוגה יש ממדים מאוד דומים, אבל אם אתם זקוקים למעט יותר מרחב, אתם תמיד יכולים לבחור מזרן ארוך ורחב יותר ולהיפך – אם אתם מחפשים מזרן קומפקטי שאפשר לקחת לכל מקום, אתם יכולים לבחור באחד קטן יחסית.
  • חומרים – שימו לב שאתם בוחרים מזרן יוגה העשוי מחומרים איכותיים, אשר ימנעו החלקה ויידחו זיעה ולחות מעל פני השטח. בונוס נחמד יכול להיות מזרן העשוי מחומרים ידידותיים לסביבה, כך שתוכלו ליהנות מתרגול יוגה בלב שקט.
  • עיצוב – עם עיצוב וסטייל הם דברים שחשובים לכם, אל תהססו ומצאו מזרן יוגה איכותי, המעוצב בדיוק לטעם שלכם. יש מזרנים כמעט בכל צבע אפשרי, מלאים דוגמאות מעניינות. המזרנים ייראו נהדר בכל תמונה ויעניקו לכם שלווה נעימה בכל פעם שתפרסו אותם על הקרקע.

אם רק התחלתם לעשות יוגה, ייתכן ותרצו לרכוש כמה אביזרי עזר נוספים מלבד המזרן; יש רצועות יוגה ולבנות מיוחדות אשר יכולות לעזור לכם להשתפר ולהביא את הגוף שלכם לתנוחות שלא חשבתם שתוכלו לעשות.

 

יש הרבה דרכים לעשות יוגה; יש אימונים שאני יכולה להזיע את נשמתי ובקושי לסיים ואימונים שאני לא מתרוממת מהרצפה ומתרכזת בנשימות ובלהגמיש את הגוף שלי – אז אין דרך אחת נכונה. מה שכן, חשוב לשים לב שאתם אכן מבצעים את התרגילים נכון, כדי לא להיפצע ובמידת הצורך, אני ממליצה להתחיל עם מורה או מדריכה ליוגה, שתלמד אתכם את הבסיס ותיתן לכם כמה טיפים להצלחה.

לא מצליחים לבחור מזרן יוגה מושלם? הכנסו לסקירת מזרני היוגה המומלצים שלנו וגלו מה המזרן הטוב ביותר עבורכם!