מתכננים לקנות מקרר חדש? קבלו טיפים חשובים!

החלטתם לרכוש מקרר חדש ונוצץ? נהדר! אבל רגע לפני שאתם משקיעים ברכישה שלו, הנה כמה דברים שכדאי שתקראו

 

אל תשכחו למדוד לפני!

 

אולי נראה לכם שאתם יכולים להעריך את גודל המקום המיועד למקרר מבלי למדוד אותו, אבל זה עלול להיות בעייתי אם תפספסו בכמה סנטימטרים, לכן, חשוב למדוד במדויק את הספייס שיש לכם למקרר העתידי. לגובה ולרוחב שמדדתם, כדאי שתוסיפו 5-10 סנטימטרים מאחור ו-5 סנטימטרים מהצדדים.

 

המיקום והנגישות למטבח גם היא חשובה, אם המקרר לא יעבור בדלת, יכול להיות שתצטרכו לפרק אותה בהובלה וזה יעלה לכם עוד כסף. גם כיוון פתיחת הדלת של המקרר הוא פרמטר שכדאי לבדוק. ברוב המקררים ניתן להחליף את כיוון הדלת אבל רצוי לברר את העניין עוד לפני הקנייה.

 

איזה גודל מתאים לכם?

 

התאמת המקרר תלוי בצרכים שלכם ובשימוש הרלוונטי – אם הוא מיועד למשרד, לשימוש של אדם יחיד או זוג צעיר אפשר להסתפק במקרר בינוני ואפילו מקרר קטן. לעומת זאת, למשפחה עם ילדים, הנפח המומלץ הוא 500 או 600 ליטר – שימו לב שזה כולל גם את תא הקירור וגם את תא ההקפאה ובררו מה בדיוק נפח הנטו של המקרר – כלומר גודלם המדויק של החללים הפנימיים.

 

כמה דלתות אתם צריכים?

 

האם אתם מעוניינים במקרר עם מקפיא עליון? מקפיא תחתון או אולי מקרר 4 דלתות? תא ההקפאה העליון נוח לגישה, אמנם, אבל הגישה לחלקים התחתונים שלו פחות נוחה ותצטרכו להגיע אליהם די הרבה. לכן אולי תעדיפו מקרר עם מקפיא תחתון שבו חלל הקירור נוח לגישה, אך תא ההקפאה ממוקם בתחתית ומעט פחות נוח. בפועל, רוב האנשים פותחים את המקפיא רק כחמישית ממספר הפעמים של פתיחת דלת המקרר, ולכן מקפיא תחתון עשוי להיות נוח יותר.

 

מקרר דלת ליד דלת נראה גדול ומרשים, הגישה שלו מאוד נוחה לתא ההקפאה וגם לתא הקירור ובדרך כלל תקבלו איתו תוספות כמו קיוסק למים קרים או לקוביות קרח, אבל ייתכן שהמדפים שלו יחסית צרים עבורכם וצפופים יחסית – ושהוא עולה הרבה יותר ממקררים רגילים.

 

מה אומר דירוג אנרגטי?

 

אל תשכחו לבדוק מה הדירוג האנרגטי של המקרר לפני שאתם קונים – דירוג A הוא החסכוני והמומלץ ביותר ודירוג G הוא הבזבזני ביותר. שווה להשקיע בקנייה של מקרר חסכוני בדירוג גבוה, כדי לחסוך לא מעט כסף לאורך השנים בחשבון החשמל.

 

 

מה לגבי מדד הרעש?

 

מקררים חדשים לא אמורים להרעיש, אבל אם אתם רגישים לרעש ונמצאים בקרבת המקרר הרבה, השתדלו לקנות אחד כזה שעוצמת הרעש שלו לא עולה על 30 דציבלים תוכלו למצוא את הנתון הזה במפרט הטכני של המקרר. בחלק מהמקררים היקרים והמשוכללים יותר, אפשר לכוון את המקרר לעבודה בעוצמה נמוכה יותר ובשקט בשעות מסוימות.

 

בדקו את נוחות השימוש

 

כשאתם בוחרים את המקרר כדאי מאוד לבדוק עד כמה הוא מודולרי וניתן להתאמה לצרכים שלכם. אם אפשר לשנות את מיקום המדפים בנוחות, אם המדפים מאפשרים מקום לסירים או כמות מזון גדולה בהתאם לצורך שלכם ואם יש מדפים ומגירות ייעודיות למזון, זה יכול להיות נוח יותר.

 

בדקו את החומר ממנו עשויים המדפים ועד כמה הוא עמיד וחזק. שימו לב גם למרקם שלהם, אם הוא חלק, יהיה לכם קל יותר לנקות אותם, לעומת מדפי רשת או מדפים מחוספסים. מדפים העשויים מפלסטיק עלולים להישחק מהר מאוד ואף להישבר. חישבו כמה אתם משתמשים בבקבוקי שתיה גדולים ואם יש מספיק מקום עבורם על המדף.

 

חשוב לדעת: פינוי המקרר הישן

 

חשוב שתדעו שלפי החוק, אתם זכאים לכך שהמוביל יפנה את המקרר הישן שלכם ללא עלות נוספת. אם ההובלה של המוצר לבית הלקוח נחשבת ל'סטנדרטית', שזה אומר עד קומה שלישית ללא מעלית, ללא צורך בפירוק של דלתות ומשקופים – הפינוי ייעשה בחינם, על ידי מי שרכשתם ממנו את המוצר.

 

דרך אגב, אם היצרן/יבואן דורש כתנאי להפעלת המוצר, לבצע הדרכה או התקנה (מצב שכיח במוצרים מורכבים כמו מקרר, תנור בישול וכדומה) הוא מחוייב לפי המועצה לצרכנות לבצע את ההדרכה או ההתקנה בתוך שבוע ימים מיום מסירת המוצר לצרכן.

 

במקרה זה תקופת האחריות תתחיל במועד סיום ההדרכה או ההתקנה (המאוחר מבין שניהם), זאת בתנאי שהצרכן לא עשה שימוש במוצר עד אז ושמר עליו בתנאים ראויים העונים לדרישת היצרן/יבואן.