מתחילים לרוץ? כך תבחרו נעליים מתאימות

השוק היום מלא בנעלי ריצה מסוגים שונים ומותגים שונים. החברות המובילות: NIKE, סאקוני, Under Armour ,HUKA , Mizuno ועוד. כולן משקיעות מיליארדי דולרים בפיתוח נעליים חכמות, משוכללות שמתאימות לכפות רגליים שונות. השאלה היא מה באמת חשוב לבדוק לפני שקונים זוג נעלי ריצה חדשים. במאמר הזה ניתן לכם קצת המלצות לרכישת נעלי ריצה טובות

 

אז קודם כל, אם יש לכם פלטפוס או רגל שונה מהרגיל, זה לא אומר שאתם בהכרח זקוקים לנעלי ריצה יחודייות ויקרות. מחקרים שנעשו בעולם הגיעו למסקנה שאין מכנה משותף כלשהו לסוגי הנעליים וגם אם יש לכם קשת גבוהה או נמוכה זה לא אומר שתצטרכו נעליים מיוחדות בהכרח.

נוחות מההתחלה

 

הדבר הכי חשוב למי מכם שמתחיל לרוץ הוא למדוד את הנעליים, ללכת איתן כמה שיותר בחנות וגם לאחר הקנייה להמשיך וללכת איתן בבית כדי לוודא שהן נוחות בכל מיני מצבים. זה מה שקובע אם הרכישה שלכם כדאית או לא.

בנוסף, כמובן שכדאי לכם להתחיל לרוץ בהדרגה וככל שתאמצו את הרגליים במידה רבה, יהיו לכם יותר כאבים או פציעות אם לא תתרגלו כמו שצריך, וכן אם לא תשחררו את הרגליים ותעשו מתיחות טובות.

במידה ובחרתם להתחיל לרוץ עם נעליים אחרות מאלו שרצתם איתן עד כה, כדאי שתשלבו אותן באופן איטי והדרגתי באימונים שלכם. דרך אגב, כאן יש לנו סקירה של נעלי ריצה מומלצות, שתוכלו להזמין עד אליכם!

 

תמיכה אופטימלית

 

הנעליים אמורות לספק את התמיכה הדרושה לקשתות ולעקבים שלכם, להיום איכותיות מספיק כדי לבלום זעזועים בזמן הנחיתה על הקרקע והן צריכות להיות גמישות וקלות מספיק כדי לא להכביד בזמן התנועה.

מחקרים שבדקו את ההבדלים בין נעילת נעליים חדשות מול ישנות, ויקרות מול זולות, גילו כי משך השימוש בנעל והמחיר שלה אינם משפיעים על מניעת פציעות.

 

הגדרת הצורך העיקרי

 

כדאי שתגדירו את השימוש של הנעליים והיכן אתם מתכוונים לרוץ:

  • האם בשדה מאחורי הבית או בחוף הים? ריצה מסוג זה מצריכה נעלי ריצה עם בולמי זעזועים חזקים, כי הריצה מתבצעת לעיתים בתנאי שטח קשים כמו חול ים, אבנים, מהמורות וכדומה.
  • האם בכביש סלול? כביש מצריך נעלי ריצה עם סוליה עבה וחזקה, אך הנעל עצמה תהיה גמישה וקלה. הסיבה למבנה ייחודי זה היא העובדה שהנעל אמורה לספוג זעזועים ייחודיים, זעזועים שיווצרו כתוצאה מהמפגש בין כף הרגל לאספלט של הכביש שהוא משטח יחסית קשה.

 

עשה ואל תעשה בנעלי הריצה החדשות שלך

 

  1. חובה למדוד – כיוון שגודל כף הרגל משתנה גם אצל אנשים מבוגרים. וקיימים הבדלים במידות הנעליים בין היצרניות השונות, חשוב לא להסתמך בצורה עיוורת רק על מידת הנעליים ולמדוד אותן לפני הקנייה, כי תמיד אפשרי שמותג מסויים יהיה גדול או רחב מדי ולהפך.
  2. מומלץ בסוף היום – כפות הרגליים מתרחבות ומתנפחות קצת לקראת שעות הערב, וזה תהליך דומה למה שקורה בזמן הליכה או ריצה, לכן כדאי למדוד את הנעליים החדשות שלכם בסוף היום
  3. ספייס לאצבעות – מומלץ שתהיה תנועה חופשית לאצבעות בתוך הנעל. רצוי שיהיה רווח של כסנטימטר (רוחב הבוהן) בין הבוהן וקצה הנעל. לעומת זאת, העקב צריך להיות צמוד לקצה האחורי של הנעל ובכל מקרה, שלא תתאפשר תנועה חופשית שלו מעלה ומטה בזמן הריצה.
  4. לא חייב להיות יקר כל כך – נעלי ספורט איכותיות אינן זולות בדרך כלל, אבל אם תבחרו בנעל סופר אופנתית שמזוהה עם ספורטאי מפורסם, כנראה שתשלמו הרבה יותר מאשר עבור אותה נעל באיכות דומה ללא מיתוג.
  5. דעו מתי לשחרר – כדאי להחליף את נעלי ריצה אחרי ששימשו אתכם לאורך 600-700 ק"מ או התיישנו.