משלוחי אמזון לישראל – העלויות יורדות וחגיגת הרכישות חוזרת

אמזון (Amazon) הינה אחת מפלטפורמות המסחר המובילות בעולם, המשמשת כאתר מכירות בינלאומי, בו לכל אדם ועסק ניתנת האפשרות למכור את מוצריהם, לכל אדם אחר ובכל העולם. פופולאריות האתר, יוצרת תחרותיות רבה המשפיעה על אטרקטיביות המחירים ומושכת עוד ועוד קונים לרכוש דרך האתר. עם זאת, המחיר הסופי, מתגלה לעיתים כשונה לחלוטין מהמחיר לו מצפה הקונה, בשל תוספת עלות המשלוח.

משבר הקורונה ועלויות המשלוח

בימי טרום הקורונה, במהלך שנת 2019, יצאה אמזון בהצהרה מרעישה והודיעה על הטבה מפתה ביותר לצרכן הישראלי: משלוח חינם לישראל על מבחר רחב ביותר של מוצרים, בקנייה בסך של 49$ ומעלה. הצהרה זו יצר הד והפכה את פלטפורמת המכירות לאטרקטיבית אף יותר בעיני הרוכשים, אשר מרגע זה ציפו ליהנות מרכישת מוצים ופריטים בעלויות נמוכות ביותר ומבלי לשאת בהוצאות משלוח נוספות.

 

הרוכשים המאושרים כבר תכננו את רכישותיהם העתידיות ואת ארגון וריכוז קניותיהם המרובות למשלוחים בודדים, מתוך רצון לחיסכון משמעותי בעלויות והשמחה הייתה רבה. אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד. בתחילת השנה הופיעה הקורונה, שינתה את המציאות ושמה סוף לחגיגת הקניות. בשנת 2020 עם התפשטותו של משבר הקורונה, הודיעה אמזון כי המשלוחים לארץ יופסקו ויתאפשרו רק במתכונת אקספרס, המייקרת את עלויות השילוח באופן משמעותי והופכת רכישות רבות ללא משתלמות וללא כדאיות כלכלית.

 

חודשים לאחר מכן, משהובן כי המשבר אינו זמני, נפתחה שוב אפשרות המשלוח והוחזרו העלויות הרגילות, אך משלוח חינם התאפשר לרכישות בעלות גבוהה משהייתה לפני כן והתעדכן על רכישות ב – 65$ ומעלה, למגוון מכובד של מוצרים. מוצרים אלו סומנו בכיתוב "משלוח חינם מאמזון" (או "Free Shipping").

 

הפתעה לרוכשים הישראלים – הטבת המשלוח החינמי חוזרת

עם בואם עלינו לטובה של חגי הקניות הבינלאומיים, הוחלט באמזון להיאבק גם על הקהל הישראלי ולהוריד את רף הקנייה המקנה משלוח חינם. אם בקיץ הוכרז כי המשלוחים החינמיים יתאפשרו ברכישות של 65$ ומעלה, הרי שכעת הורד הרף חזרה ל 49$, כפי שהוצע בתקופת טרום הקורונה.
על מנת ליהנות מההטבה, על הרוכשים הישראלים באמזון לעמוד במספר קריטריונים הכרחיים, כפי שמופיעים בתקנון ובתנאי המשלוח המפורסמים באתר. להלן הקריטריונים העיקריים, המזכים את הצרכן הישראלי במשלוח חינם:

  1. הפריטים הנרכשים צריכים להיות זכאים להטבה ומסומנים בתיוג "משלוח חינם לישראל" או לחלופין בתיוג "משלוח חינם על הזמנות מתאימות מעל $49".
  2. יש לרכוש את המוצרים המסומנים כולל של מעל ל 49$ (על פי המרת ערך הקנייה לדולר ארה"ב). יש לשים לב כי ההטבה ניתנת על סכום הרכישה הכולל בסל הקניות, לפני תוספת עמלות היבוא או המס המקומי (מע"מ).
  3. על כתובת הרוכש להיות בישראל בלבד.
  4. ההטבה הינה על משלוח סטנדרטי. אפשרות משלוח זו תופיע כברירת מחדל בתהליך ביצוע ההזמנה והתשלום.

 

 

אז חגי הקניות מתקרבים, התחרות על כיסו של הצרכן הישראלי כבר החלה ועם ריבויים של אתרי המכירות ופלטפורמות המסחר הגרנדיוזיות, הרי רק טבעי שכל מה שניתן לעשות על מנת למשוך את קהל הרוכשים אכן ייעשה.

קנייה חכמה ומשתלמת מתחילה בהשוואה ותכנון

בכדי ליהנות מרכישה משתלמת וכדאית, זכרו שכמעט כל מוצר ניתן לרכישה במגוון פלטפורמות ואתרי מכירות. עשו רשימה של המוצרים המבוקשים, השוו מחירים וארגנו את העלויות של הפריטים השונים בכל אחד מאתרי המכירות.

 

שקללו את עלויות הפריטים כאשר מוזמנים בכל אחד מהאתרים במרוכז והוסיפו את עלויות המשלוח המתווספות על הרכישה בכל אתר.
שימו לב כי גם אם עלות הפריטים גבוהה יותר באתר מסוים, ייתכן ששקלול תוספת המשלוח תשנה את כל התמונה. כך למשל, ברכישת מספר פריטים באמצעות אמזון ובריכוזם בקנייה אחת, עשויות להיחסך עלויות משלוח גבוהות ולהוזיל באופן משמעותי את סל הקניות עבור הרוכש הישראלי. חייבים לקחת בחשבון גם במידה ויש בעיה – האם ניתן בקלות להשיג את שירות הלקוחות של אמזון.
קניה מהנה!