מיקסר – עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם!

למי מאיתנו אין מיקסר בבית? למי מאיתנו לא יצא להשתמש בו לפחות פעם אחת, כשהכנו חלה לשבת או עוגה לאורחים? המיקסר נראה כמו דייר טבעי במטבח של כולנו, אבל מה אנחנו באמת יודעים עליו? מתי הוא נוצר? ואילו סיפורים מעניינים מסתתרים אצל כל החברות הגדולות?

 

אספנו עבורכם כמה עובדות מגניבות ומעניינות על אחד המוצרים האהובים על כולם ובין השימושיים במטבח.

1. המיקסרים נמצאים איתנו יותר זמן ממה שאנחנו חושבים!

 

הפטנט הראשוני של מיקסר בעל חלקים מסתובבים נרשם באנגליה, אי שם בשנת 1856. המיקסרים העומדים החשמליים, האבות של המיקסרים שיש לכולנו בבית, הומצאו ושווקו לראשונה בשנים הראשונות של המאה ה-20, יותר נכון ב-1908. מי שחתום על ההמצאה הזאת הוא הרברט ג'ונסון, והוא קיבל את הרעיון אחרי שהוא צפה באופה שמערבב בצק המיועד ללחם עם כף מתכת גדולה.

 

2. מאפיות התחילו להשתמש במיקסרים חשמלים רק לפני כמאה שנה!

 

לפני היציאה לשוק של המיקסרים החשמליים, מאפיות ובתי עסק גדולים לשו את הבצק שלהם עם הידיים או עם כפות עץ או מתכת. רק בשנת 1915 יכולתם למצוא מיקסרים חשמליים כמעט בכל מאפיה בארה"ב ובמדינות המפותחת, ובשנת 1919 הוצג לראשונה המיקסר החשמלי המיועד לשימוש ביתי.

 

3. תופתעו לדעת איך המיקסר KitcenAid קיבל את שמו!

 

קיטשן אייד (KitchenAid) היא אחת מחברות המיקסרים המובילות כבר שנים רבות, ומאחורי השם שלה יש סיפור מאוד מעניין. מעט לאחר פתיחת החברה ושיווק המוצר, כמה מנהלים בכירים לקחו את המיקסר אליהם הביתה להתנסות ראשונית. הם לא הצליחו לחשוב על שם הולם למוצר שלהם, עד שאחת הבכירות בחברה אמרה כי "המכשיר הוא העוזר הטוב ביותר למטבח שהיה לי אי פעם" – "The best kitchen aid I’ve ever had".

 

 

4. המוצר הראשון שחברת Kenwood שיווקה היה בכלל טוסטר!

 

כשחברת קנווד (Kenwood) שיווקה לראשונה את המוצר הראשון שלה, אולי תופתעו לשמוע שזה היה טוסטר. החברה, שהוקמה בתחילת שנות ה-40, הייתה הראשונה לשווק טוסטר שאפשר לצרכנים לצלות את הלחם שלהם משני צדדיו מבלי לגעת בהם. המוצר הבא ששיווקה החברה היה מעבד מזון חשמלי, ורק לאחר מכן החלה החברה לשווק מיקסרים.

 

5. המיקסרים של חברת Bosch תמיד הגיעו עם חוברות מתכונים!

 

אם אתם חושבים שצירוף של חוברת מתכונים למיקסר או כל מכשיר חשמלי אחר, תחשבו שוב. מרגע השיווק הראשוני של המיקסרים בשנת 1952 החברה צירפה (ועדיין מצרפת) חוברות מתכונים למיקסרים שלה. בנוסף, כארבע שנים לאחר יציאת המיקסרים שלה לשוק החברה זכתה בפרסים רבים על עיצוב, פונקציונליות ומצוינות.

 

6. יש חברות שנותנות לכם לעצב את המיקסר שלכם בעצמכם!

 

כן כן, אתם קוראים נכון. חברות מיקסרים רבות, כולל מהמובילות והגדולות בתחום, מאפשרות לכם לעצב את המיקסר שלכם באופן אישי וכך שיתאים בדיוק לכם. אמנם לא תוכלו לשלוט על הרכיבים הפנימיים שלו, אך הבחירות בכל הקשור לעיצוב החיצוני, הצבע והדוגמאות יהיו לגמרי בידיים שלכם.