מדיח כלים: 8 דברים שלא תארתם לעצמכם שתוכלו לשטוף איתו

אז הגיע הזמן שתדעו שהמדיח שלכם יכול לעשות הרבה יותר מסתם לגרום לכלים להיות נקיים

רק רגע לפני שהרשימה מתחילה, אם יש משהו שאתם לא שלמים עם זה שניתן לשטוף אותו במדיח, כדאי לשטוף אותו ידנית כדי לא לקחת סיכון. אם אתם מכניסים דברים מלוכלכים במיוחד למדיח, אל תשכחו לבדוק את הפילטר ולהפעיל שטיפה נוספת לניקוי. כמובן שמדובר במדיח כלים תקין ואיכותי, שאכן מנקה מגוון רחב של פרודוקטים.

 

1. צעצועי פלסטיק: כן, ניתן להכניס את צעצועי הפלסטיק הדביקים של הילדים שלכם, כמו לגו, צעצועי פלסטיק, כדורים, מכוניות, בעלי חיים ועוד. הניחו אותם על המדף העליון והפעילו שטיפה בטמפרטורה נמוכה. רק אל תכניסו דברים שמופעלים עם בטריות וכדומה.

 

2. מדפי תנור ומדפי מקרר: לא חייבים להאבק עם השמנוניות של מדפי הרשת של התנור או המנגל, אפשר להכניס אותם למדיח יחד עם המדפי פלסטיק של המקרר, או המתקן של הביצים למשל. קחו בחשבון שאם יש עליהם ציפוי כלשהו או כתוב עליהם משהו, זה עלול לההרס.

 

3. מתגי החשמל: אלה יכולים להיות מטונפים מטביעות אצבע במהירות מפתיעה. אם ברצונכם לנקות אותם ניקוי עמוק, פשוט פתחו את כיסוי ההברגה (שמרו על הברגים במקום בטוח) והניחו אותם במדף העליון של המדיח. ייבשו היטב לפני ההחזרה. זה מומלץ רק לכיסויי פלסטיק, לא מתכת או פליז.

4. כובעי בייסבול, כובעי מצחיה: כובעי בייסבול יכולים להתמלא בזיעה ושומן די מהר, בייחוד בקיץ, מכונת הכביסה עלולה להזיק להם, אז מדוע לא לנסות את מדיח הכלים? כל שצריך לעשות זה למקם את הכובעים במתלה העליון, לאבטח עם גומיות או יתדות בגדים מפלסטיק ולשטוף ללא חומר ניקוי. הקפידו לדלג על מחזור הייבוש ותלו אותו בחוץ. זה לא מתאים לכובעים עם שוליים מקרטון ואנחנו לא ממליצים גם על כובעי וינטג' וכובעי קש!

 

5. מברשות שיער: מברשות שיער יכולות להכיל שומן, שמן ותאי עור מתים, ולכן הן זקוקות לניקוי באופן קבוע למחצה. מכיוון שרובן מיוצרות מפלסטיק, הן מתאימות לכביסה במתלה העליון של המדיח. פשוט הסירו את השיער שהצטבר על המברשת והכניסו אותה למדיח. הכוונ ההיא לא ל מברשת שיער עם ידית עץ.

 

6. כפכפים: כפכפים יכולים להריח רע מהר מאוד! בהיותם עשויים מגומי ופלסטיק, טוב יותר לשטוף אותם במדיח הכלים ולא במכונת הכביסה. הכניסו אותם למתלה העליון וכבו את מחזור הייבוש, מכיוון שהוא עלול לגרום נזק לגומי. גם נעליים אפשרי לשים במדיח, בייחוד אם הן צריכות שטיפה לא מאוד רצינית.

 

7. אביזרים לשואב אבק: מי חשב לנקות את שואב האבק? פרקו את התוספים הלא חשמליים. מטעמי היגיינה, הפעילו זאת בנפרד ממחזור שטיפה שיש בו כלים, והריצו מחזור ריק בין לבין. השתמשו בטמפרטורה נמוכה לשם כך. הקפידו לבדוק את המדריך כדי לראות על מה היצרן ממליץ במקרה זה מבטל את האחריות.

 

8. מסכה רב פעמית – כן כמו במכונת כביסה, רק במקום להפעיל אותה רק בשביל זה, אפשר להכניס את המסכה למדיח, והוא כבר יחטא אותה כמו שצריך.