ווינדוס 11: יותר ידידותי ופחות מאיים

כבר כמעט חודש עבר מאז שמייקרוסופט השיקה את ווינדוס 11 ולמרות שהעדכון של הגרסה יתרחב רק לקראת סוף השנה, כבר בנובמבר השנה צפויה לצאת הגרסה לכלל המשתמשים, אז מה השתנה שם ומה כדאי שתדעו?

 

קודם כל, השינוי העיקרי הוא ויזואלי ודי דרמטי שבא לידי ביטוי בסרגל הכלים שממוקם במרכז המסך, בדומה לכרום ו-macOS. מיקרוסופט שדרגה ושינתה את תפריט ההתחל (Start) באמצעות מנוע חיפוש חכם המאפשר חיפוש במחשב, ברשת ובענן ה-OneDrive בו-זמנית, כאשר היא מסירה את ה-Live Tiles.

 

על פי צוות העיצוב של מיקרוסופט, הדור הבא של חלונות עוסק בשמירה על רוגע ומיקוד: "לאחר ששמענו שאנשים מביעים צורך ביעילות רבה יותר ופחות רעש בעת השימוש בהתחל, תכננו חוויה נקייה ופשוטה יותר שמציבה אנשים במרכז על ידי עדיפות לאפליקציות שהם אוהבים ולמסמכים שהם צריכים". אומרים המעצבים.

 

פריסת חלונות נוחה

 

אחד השינויים המוצלחים בווינדוס 11, הוא פיצ’ר ה-Snap – שמאפשר לכם להצמיד חלונות שונים ולעבוד עליהם במקביל מגיע גם הוא ל-Build הראשון שזמין לציבור. הפיצ’ר, קיבל שדרוג חשוב, ולחיצה ארוכה על כפתור ההגדלה תציג לכם מפת פריסות של החלונות ותוכלו לבחור את המיקום הספציפי לכל אפליקציה בצורה הרבה יותר נוחה, בדומה ל-macOS.

 

כאשר תעזבו את מרכז הפעילות שלכם לרגע כדי לבדוק חדשות לדוגמא (היישומונים החדשים תוכננו בכוונה לכבד את זרימת העבודה שלך), המערכת תזכור כיצד ארגנת את החלל שלך. שיפור היכולת של Windows לזכור איך אתם אוהבים את שולחן העבודה שלכם הוא שדרוג מבורך, במיוחד אם אתם משתמשים במספר צגים או מחברים באופן קבוע את המחשב הנייד שלכם לתצוגה חיצונית.

 

מערכת הפעלה רגועה ומסבירת פנים

 

לצד הפינות המעוגלות החדשות והצבעים החמים יותר, כל השינויים הללו נועדו לגרום לחלונות 11 להרגיש כמו מערכת הפעלה רגועה ומסבירת פנים. זה נראה כמו מטרה נעלה, אם כי כזו שניתן לערער במהירות אם אתה נקלע לתפריט ההגדרות הלא נכון ומוצא את עצמך בוהה באותו ממשק מערכת קר ומבלבל שמסתתר מתחת לפני השטח של חלונות מאז שנות ה-90.

 

מעבר לכך, יש עוד כמה שיפורים בתצוגה, במהירות ובסאונד ואותם תצטרכו לבחון בעצמכם…

 

אתם יכולים למעשה להוריד גרסה כבר עכשיו גרסת הבטא של Windows 11 ולבדוק כמה מהתכונות שדיברנו עליהם. אבל לפני כן רק ודאו שהמחשב שלכם עומד בדרישות המערכת של Windows 11 כולל הדרישה למחשב ללא שבב TPM (Trusted Platform Module)

 

אבל יש תנאים לכל הכיף הזה…

 

כן, מתברר שתוכנת ווינדוס 11 תרוץ רק על גבי מחשבים עם שבב TPM 2.0 או Trusted Platform Module. מדובר בצ’יפ TPM שהוא רכיב חומרה ששומר על מפתחות הצפנה

 

בנוסף יש עוד כמה דרישות טכניות למי שמעוניין להתקין את ווינדוז 11:

  • מעבד: GHz 1 או-ליבה כפולה או מעבד מתקדם יותר מהר על מעבד 64 סיביות 
  • זיכרון: 4 GB RAM
  • אחסון: 64 ג'יגה-בתים
  • TPM: Trusted Platform Module (TPM) גרסה 2.0
  • כרטיס גרפי: גרפיקה תואמת DirectX 12 / WDDM 2.x
  • תצוגה: תצוגה בגודל 9 אינץ 'ומעלה, ברזולוציה של 720p ומעלה