איך לבחור מקרר חדש?

בעת בחירת מקרר חדש לבית תצטרכו לשבור את הראש מול היצע מטורף של דגמים שונים, גדלים ועיצובים. הדגמים הרבים עלולים לבלבל מאוד את מי שרוצה לרכוש מקרר חדש, אבל יש כמה פרמטרים שיכולים לעזור לכם בעת בחירת מקרר וריכזנו לכם אותם כאן

 

מה אתם באמת צריכים?

 

אם אתם זוג צעיר שגר בדירה שכורה, מן הסתם לא תרצו להשקיע במקרר עצום ומשוכלל וגם אין לכם בצורך של נפח היסטרי כמו במשפחה עם ילדים. בחירת הנפח היא השלב הראשון של הגודל שאותו אתם צריכים, יש פער גדול בין הצרכים של רווקים שמסתפקים במקררים קטנים ועד לאנשים שמעצבים את הבית ורוצים מקרר תואם שישביע משפחה עם 4 ילדים.

 

בבתים רבים המקרר הוא מכשיר חשמלי, אבל גם רהיט עיצובי שמתאים לעיצוב הכללי. תוכלו לאבזר את המטבח שלכם לפי אופי המטבח, ובהתאם למידות המדויקות של הנישות הרלוונטיות.

 

אם אתם מתלבטים בין זכוכית מחוסמת לציפוי נירוסטה, דעו שהיא עמידה מאוד, קלה לניקוי, בשונה ממקררי נירוסטה – שם נדרש חומר מיוחד והם יותר רגשים למכות ושריטות.

כמה דלתות? חלונות?

עד שיהיו למקררים חלונות תצטרכו להסתפק בדלתות… הטרנד הרווח כיום במקררים הוא מקרר 4 דלתות, והביקוש אליו גדל משנה לשנה. הפופולריות של מקררים 4 דלתות נובעת מצמיחת הצריכה במשפחות גדולות וכן סטנדרט מתאים בדירות חדשות, שיש לו מקום למקררים ענקיים. הנפח של מקררים אלו נע בין 570-650 ליטר ומתאים למשפחה של 4 נפשות בממוצע.

 

חשוב לשים לב גם לחלוקה פנימית נוחה. מקררי ה-side by side, למשל, לא מתאימים לכל אחד, כי הצד של המקרר אינו מאכלס בקלות סירים ותבניות גדולות. שימו לב גם לפתיחה של הדלת ואם היא מאפשרת לשלוף את כל התכולה והמדפים החוצה בקלות. 

 

כמובן שכדאי שתחשבו על החלל שעומד לרשותכם ואם הוא מצומצם חשוב מאוד למדוד עם מטר את המקום כדי להביא בחשבון לקראת הרכישה.

 

איזה מותג מדבר אליכם?

מקרר מחזיק בדרך כלל שנים רבות בתנאי שהוא איכותי. כדאי לרכוש מקרר שיוצר על ידי חברה מוכרת ובעלת מוניטין בתחום. החברות המוכרות והמומלצות ביותר הן שארפ, סמסונג, LG, אמנה ותדיראן.

 

נותן השירות ואחריות

בדקו כמה זמן אחריות תקבלו למוצר לפני הרכישה, מי נותן את השירות, מה משך זמן ההמתנה לשירות במקרה של תקלה ומהי הפריסה הארצית של הטכנאים. רוב החברות מעניקות אחריות לשלוש עד שבע שנים, כשהדבר החשוב ביותר הוא האחריות על המנוע (המדחס). כמובן שחשוב לוודא שיש חלקי חילוף זמינים בארץ.

 

כמה זה עולה?

 

השלב הבא הוא המחיר – אחרי שבדקתם מהו המקרר שהכי מתאים לכם מבחינת גודל, אחריות, דירוג אנרגטי וצריכת חשמל, כדאי שתעשו השוואת מחירים, כי יש הרבה מאוד מבצעים שחבל לפספס…