איך לבחור מסך מחשב איכותי ומומלץ?

הרבה לקוחות שואלים אותי לגבי קניית מסך: מה כדאי לקנות ולמה לא ללכת רק על המחיר הזול – לפני שאתם מחליטים לרוץ ולקנות מסך מחשב חדש, בין אם זה מסך למחשב גיימינג או לשימוש משרדי (ביתי סדנדרטי) חשוב שתבינו כמה דגשים חשובים.

חשוב קודם כל לדעת לאיזה צורך המסך ישמש אתכם ומה התקציב שאתם מסוגלים לשלם עבורו. הדרך הטובה ביותר להבין איזה מסך יהיה הבחירה הטובה ביותר עבורכם, היא להבין כמה מושגי יסוד המופיעים בגאווה על האריזה, וכך להתחיל לסנן בין מאות הדגמים השונים הקיימים בשוק.

 

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את גודל החדר ומרחק הישיבה בין המסך לכיסא הישיבה.

 

דברים עיקריים שכדאי לשים לגביהם לב לפני קניית מסך מחשב:

 

קצב ריענון: הכי מהיר הכי טוב

 

קצב הרענון הוא כמות הפעמים שהמסך מתעדכן במשך שנייה אחת, והוא נמדד בהרץ. בעוד שעבור שימושים משרדיים רגילים קצב של 60 הרץ נחשב תקין לגמרי, מסכי גיימרים דורשים יותר.

 

רוב מסכי הגיימינג המודרניים מציבים סטנדרט של קצב רענון 144 הרץ, ולא קשה למצוא היום מסכים בעלי קצב רענון של 280 הרץ כמו Asus ROG SWIFT PG258Q בגודל של 24 אינץ', זמן תגובה של 1 אלפיות-השנייה ותמיכה ב-G-SYNC או דגם VG279QM בגודל 27 אינץ' המציע עד 280 הרץ בהמרה.

 

רזולוציית המסך

 

הרזולוציה היא בעצם כמות הפיקסילים מהם מורכבת התמונה. אין טעם להתפשר כיום על רזולוציה פחות מ-1920×1080 פיקסלים או FHD במסך סטנדרט (משרדי)

 

בוודאי שכל מסכי הגיימינג תומכים ברזולוציה זאת, אך כיום בשוק ניתן למצוא מסכי גיימינג באיכות רזולוציה של QHD ואפילו K4 ועד K8 – רזולוציה גבוהה יותר משמעותה תמונה חדה ונקייה יותר.

 

זמן תגובה:

 

חשוב שזמן התגובה לא יעלה על יותר מ-5 אלפיות השנייה. זמן התגובה הוא הזמן הנדרש לפיקסל בודד לשנות את צבעו מלבן לשחור וההפך.

 

מסכי גיימינג עם זמן תגובה של יותר מ-5 אלפיות השנייה הם לא מומלצים לגיימרים זאת עובדה.

 

גודל המסך – הגודל כן קובע:

כיום מסכי משרד או מסכי גיימינג באים כגדלי סטנדרט של בין 22 אינץ ל-32 אינץ' למסך. רצוי לבחור את גודל המסך לפי מרחק הישיבה שבין כיסא המחשב למסך.

 

ככל שהמסך גדול יותר כך הוא יעניק לכם חווית משתמש נוחה ואיכותית ופחות מאמץ לעיניים.

 

כמה מילים על הכותב: אושר טבח הוא "פריק מחשבים" מגיל צעיר, מומחה לתיקון מחשבים שמנהל עסק לתיקון מחשבים בהרצליה כבר 13 שנה

מתמחה במתן שירות ופיתרונות מיחשוב מתקדמים לבית ולעסק. ליצירת קשר: 052-5943119