איך לבחור מזרון? 8 טיפים חשובים!

יש דברים שלא כדאי להתפשר לגביהם – אחד מהם הוא מזרן טוב. ידוע ששינה טובה היא מתכון מצוין לחיים טובים ואחד הגורמים החשובים ביותר לכך הוא מזרון טוב ואיכותי. אז כדי שתהיה לכם שינה טובה, אספנו לכם כמה טיפים חשובים לפני שאתם קונים את המזרון הבא שלכם ושוקעים בשינה…

 

הפיתוחים בתחום השינה הם רבים ולצד מזרונים של נאסא וכריות עשויות כוסמת, יש כמה דברים בסיסיים שלא כדאי להתפשר עליהם, החל מהיצרן ועד לאחריות שהוא נותן. אם הלכתם לאיבוד מול שלל הטכנולוגיות או שתרצו לחדש את המזרן שכם, כדאי שתקראו את הרשימה שלנו לפני הרכישה.

1. ניסיון – אין כמו לישון על זה כדי להחליט ובייחוד בעולם המזרונים – מזרון שיש לו חודש ניסיון ולאחריו אפשר להחזיר אותו, זה פרמטר חשוב מאוד שמאפשר לא להתקע עם מזרן שלא מתאים.

 

חשוב לדעת שגם לוקח זמן להתרגל למזרן חדש, אז קחו לכם שבועיים כדי להחליט אם המזרן מתאים לכם או לא.

 

2. בלי טכנולוגיות מטורפות – לפעמים מה שתאם צריכים זה מזרון פשוט שיהיה לכם נוח וישמש אתכם הרבה שנים. לא כל המצאה חדשה כמו פילוטופ או שכבת ויסקו מעידה על כך שמדובר במזרן טוב יותר מאחרים.

 

תוספות של שכבות שונות וטכנולוגיות מסויימות לא תמיד יבטיחו שהמזרן יהיה טוב לכם או בריא יותר מאשר מזרנים אחרים. חשוב שהמזרן יהיה עם אחריות, של חברה מוכרת ועם טכנולוגיות שאתם מצליחים להבין את היתרונות שלהן.

 

3. קשה או רך? דרגת הקושי היא פרמטר חשוב וכן אפשר להתאים מזרונים עם צדדים שונים. כדי לדעת אם אתם אנשים של מזרן קשה או רך, כדאי להתנסות ולהיזכר מתי ישנתם במקום אחר והתלהבתם מהמזרן. אולי אפילו כשישנתם בבית מלון?

 

חשוב שתזכרו שמזרון גם מתרכך עם השנים, כך שמזרן קשה יכול להתרכך בהמשך וגם מזרון רך יתרכך עם הזמן. מחקרים מראים כי שינה על מזרנים גמישים יותר שעשויים מ-VISCO ו-LATEX, מאפשרים למזרן להתאים את עצמו לגוף. מה שכדאי זה למצוא את האיזון בין הרך לקשה, להתאים את המזרן לבעיות האורטופדיות שלכם במידה ויש לכם כאלו ולדאוג לכך שתהיה לכם תמיכה טובה לכל הגוף ויהיה לכם נוח.

 

לסקירת המזרנים המומלצים שלנו >

 

4. מחיר – הסטנדרטי הוא הכי משתלם אבל ברגע שתרצו להגדיל – זה מקפיץ את המחיר… לא תמיד המזרון הכי יקר יהיה זה שיגרום לכם לישון טוב. חשוב לעשות השוואת מחירים, להתייעץ עם חברים שרכשו לאחרונה מזרן חדש וללכת על משהו שמתאים לכם לתקציב.

 

מזרן איכותי עולה בממוצע בחל מ-2,500 שקלים ואין צורך להוציא מעבר לכך. בעלות הזו תקבלו מזרן מעולה עם לפחות 10 שנות אחריות.

 

5. יצרן – יש מוכרים ולא מוכרים כמובן שמזרון שעולה 500 שקל ואין לכם מושג מי יצר אותו לא מומלץ בייחוד אם אתם סובלים מבעיות גב.

 

כיום יש מספר חברות מוכרות בשוק כבר שנים רבות שמבטיחות גם אחריות וגם ידועות כאמינות. מבין המותגים עצמם, תצטרכו להחליט בהתאם למחיר, לחוות דעת ולנוחות של המזרן עצמו.

 

6. אחריות – האחריות היא נקודה חשובה מאוד בנושא המזרן וחשוב להקפיד לשים לב לכמה שנות אחריות אתם זכאים עם רכישת המזרן. חברות איכותיות מעניקות בין 10-20 שנות אחריות למזרן, כולל אחריות על הקפיצים, הבד, וחלקים נוספים של המזרן בהתאם לשימוש ותנאי האחריות.

 

האחריות ניתנת בדרך כלל גם רק אם את המשלוח עושים באמצעות החברה עצמה ואם מקפידים כמובן על טיפול נאות במזרן. קיראו טוב את תנאי האחריות ולכמה זמן יש אותה עבור כל סעיף.

 

7. קפיצים או ספוג? לטקס או ויסקו? החומרים שמהם עשויים מזרנים משתנים ומתפתחים כל הזמן. אנחנו נעשה לכם קצת סדר בחומרים העיקריים שתוכלו לבחור את מה שמתאים לכם.

 

מזרני קפיצים הם אלו שנחשבים לעמידים ויש שני סוגים שלהם: קפיצים מבודדים שכל אחד מבודד ואין ביניהם חיבור וכך הם עצמאיים יותר ולא מושפעים מכל הקפיצים במזרון, העומס עליהם מתחלק בצורה שווה ותזוזה של בן הזוג אינה משפיעה עליכם כמו בקפיצי בונל שמחוברים זה לזה. קפיצי בונל מתבלים מהר יותר ופחות מתאימים את עצמם למי ששוכב עליהם.

 

מזרן לטקס הוא רך ונעים למגע, הוא גם מאוורר ונושם ואינו סופג אבק בקלות. הלטקס מתאים את עצמו למבנה הגוף, אך הוא מוצק וקשה יחסית ופחות מתאים למי שאוהב מזרן רך ומלטף. 

 

ויסקו הוא בעצם ספוג זיכרון נעים ונוח מאוד לשינה שמקבל את צורתו של הגוף ומתעצב בהתאם. הוא מתחמם יותר מאחרים ומצריך מאמץ גם בקימה, כי הגוף שוקע בו. בדרך כלל המזרן אינו עשוי כולו מויסקו – אלא רק השכבה העליונה שלו – כדאי גם למצוא מזרן שמאפשר להסיר את החלק העליון בשלב מסויים, אחרי שהחומר מאבד מגמישותו והופך ללא משמעותי.

 

8. סוג הבד – מומלץ שלא לקנות מזרן שבנוי רק מסוג אחד של חומר, אלא מזרן עם מספר שכבות שונות – מה שיעיד על איכות ועמידות.

 

חשוב לבחור בד שיש בו פתחי אוורור מובנים שימנעו לחות ועובש. 

 

 

לסיכום, רוב האנשים מחליפים מזרן אחת ל-10 עד 15 שנה. ככל שאתם מבוגרים יותר, חשוב להחליפו בהתאם לצורך ולשינויי הגוף. אין מזרן טוב יותר מהאחר, הכל תלוי במה שמתאים לכם!